Mam Model S dodany v 4/2016 a zial u neho doslo k poskodeniu emmc pamate, vid napr.:
https://insideevs.com/news/376037/te...-memory-issue/
problemom je emmc pamatovy cip, ktory ma stanovany pocet prepisov a nasledne dojde k poskodeniu pamate a UMC nenabootuje a prestane byt fukcne.
Tento problem sa mne stal 8.2., cize este pred 4 rokom dodania auta, ale kedze uz mam 95000 km, tak Tesla opravu odmietla riesit vramci zaruky. Kedze som nechcel platit 3000 eur za cele nove MCU tak som po odporucani na FB kontaktoval servis:
ktory mi potvrdili, ze je to aktualne bezny problem hlavne na 2014 a 2015 Teslach ale zacina sa to uz prejavovat aj na 2016 Teslach. V podstate nie je az tak dolezity vek auta, problem sposobilo nadmerne logovanie, cize vela zapisov do flash pamate niekedy od 2018 do jesene 2019 kedy problem s nadmernym logovanim Tesla opravila.
Ako isto viete, SSD disky a vseobecne flash pamate maju obmedzeny pocet zapisov do pamatovej bunky, ked sa tento pocet prekroci moze dojst k nespravnemu zapisu a data sa poskodia.
To sa presne stalo aj mojej Tesle, rano sa MCU nezobudilo, displej bol cierny. Po kontaktovani Jana Semotama mi potvrdil, ze je to teraz pomerne casty problem a ze opravu vedia spravit v priebehu par dni. Auto som teda odviezol do Brna a zacali opravu. Auto je s pokazenym MCU pojazdne (nejde ale ovladat kurenie, respektive nekuri vobec), akurat po pokusnych restartoch sa preplo do default konfiguracie, takze rychlost bola v milach a hlavne neslo denne svietenie (kedze v US denne svietenie nepouzivaju). Nastastie cestou do Brna zacalo prsat a tym padom auto zaplo normalne svetla, treba ale na to mysliet pri preprave (a pouzit rukavice a teple oblecenie).
Riziko opravy je v tom, ze sa nepodari precitat sifrovacie kluce, ktore je potrebne na spojenie medzi autom a servermi Tesly, to je prakticky jediny problemovy bod opravy. V mojom pripade sa tak aj stalo, nastastie sa po nasledovncyh pokusoch podarilo kluce precitat a tym padom zachranit data.
Fyzicky prebieha oprava tak, ze sa vyberie MCU z auta, rozoberie sa, vyberie sa z neho doska s Tegra CPU a emmc pamatou, pamat sa z dosky na profi stroji odpajkuje a na specialnom pripravku sa pamatovy cip precita. Po precitani sa data nakopiruju na novy pamatovy cip a ten sa znova specialnym pristrojom naletuje nazad na dosku. Nasledne uz system nabootuje a je normalne dotupny ako bol aj pred tym.
Cena opravy je cca tretinova voci vyssie uvedenej cene celeho MCU. Ako som pisal, problematicke je precitanie dat ked uz su poskodene, v zahranici si uz niektory ludia zacali menit emmc pamat preventivne (kym este ide precitat) a taku info som dostal aj ja - je pravdepodobne, ze po nejakych dalsich 4-5 rokoch bude treba cip znova vymenit.
Tento problem sa netyka aut, ktore maju MCU2 s Intel platformou (cize Model 3 a auta niekedy tusim od polky 2018).
Precitanie sifrovacich klucov ma aj dalsie vyhody - da sa do auta/MCU prihlasit vzdialene a precitat rozne data ktore bezna Tesla appka nevie (napr. nastavenie nabijacieho vykonu pri AC nabijani), to tu ale nechcem zverejnovat, ked tam PM ;-)
Ja mam teda auto opravene, vsetko funguje bez problemov, dnes mi prisiel aj SW update.
Ja este teda raz takto verejne chcem podakovat za promptnu opravu p. Semotamovi, auto som potreboval urgentne opravit co sa aj podarilo.
EDIT: mozete pripadne kontaktovat aj priamo pupik cez http://tesla.duzi.cz
https://insideevs.com/news/376037/te...-memory-issue/
problemom je emmc pamatovy cip, ktory ma stanovany pocet prepisov a nasledne dojde k poskodeniu pamate a UMC nenabootuje a prestane byt fukcne.
Tento problem sa mne stal 8.2., cize este pred 4 rokom dodania auta, ale kedze uz mam 95000 km, tak Tesla opravu odmietla riesit vramci zaruky. Kedze som nechcel platit 3000 eur za cele nove MCU tak som po odporucani na FB kontaktoval servis:
ktory mi potvrdili, ze je to aktualne bezny problem hlavne na 2014 a 2015 Teslach ale zacina sa to uz prejavovat aj na 2016 Teslach. V podstate nie je az tak dolezity vek auta, problem sposobilo nadmerne logovanie, cize vela zapisov do flash pamate niekedy od 2018 do jesene 2019 kedy problem s nadmernym logovanim Tesla opravila.
Ako isto viete, SSD disky a vseobecne flash pamate maju obmedzeny pocet zapisov do pamatovej bunky, ked sa tento pocet prekroci moze dojst k nespravnemu zapisu a data sa poskodia.
To sa presne stalo aj mojej Tesle, rano sa MCU nezobudilo, displej bol cierny. Po kontaktovani Jana Semotama mi potvrdil, ze je to teraz pomerne casty problem a ze opravu vedia spravit v priebehu par dni. Auto som teda odviezol do Brna a zacali opravu. Auto je s pokazenym MCU pojazdne (nejde ale ovladat kurenie, respektive nekuri vobec), akurat po pokusnych restartoch sa preplo do default konfiguracie, takze rychlost bola v milach a hlavne neslo denne svietenie (kedze v US denne svietenie nepouzivaju). Nastastie cestou do Brna zacalo prsat a tym padom auto zaplo normalne svetla, treba ale na to mysliet pri preprave (a pouzit rukavice a teple oblecenie).
Riziko opravy je v tom, ze sa nepodari precitat sifrovacie kluce, ktore je potrebne na spojenie medzi autom a servermi Tesly, to je prakticky jediny problemovy bod opravy. V mojom pripade sa tak aj stalo, nastastie sa po nasledovncyh pokusoch podarilo kluce precitat a tym padom zachranit data.
Fyzicky prebieha oprava tak, ze sa vyberie MCU z auta, rozoberie sa, vyberie sa z neho doska s Tegra CPU a emmc pamatou, pamat sa z dosky na profi stroji odpajkuje a na specialnom pripravku sa pamatovy cip precita. Po precitani sa data nakopiruju na novy pamatovy cip a ten sa znova specialnym pristrojom naletuje nazad na dosku. Nasledne uz system nabootuje a je normalne dotupny ako bol aj pred tym.
Cena opravy je cca tretinova voci vyssie uvedenej cene celeho MCU. Ako som pisal, problematicke je precitanie dat ked uz su poskodene, v zahranici si uz niektory ludia zacali menit emmc pamat preventivne (kym este ide precitat) a taku info som dostal aj ja - je pravdepodobne, ze po nejakych dalsich 4-5 rokoch bude treba cip znova vymenit.
Tento problem sa netyka aut, ktore maju MCU2 s Intel platformou (cize Model 3 a auta niekedy tusim od polky 2018).
Precitanie sifrovacich klucov ma aj dalsie vyhody - da sa do auta/MCU prihlasit vzdialene a precitat rozne data ktore bezna Tesla appka nevie (napr. nastavenie nabijacieho vykonu pri AC nabijani), to tu ale nechcem zverejnovat, ked tam PM ;-)
Ja mam teda auto opravene, vsetko funguje bez problemov, dnes mi prisiel aj SW update.
Ja este teda raz takto verejne chcem podakovat za promptnu opravu p. Semotamovi, auto som potreboval urgentne opravit co sa aj podarilo.
EDIT: mozete pripadne kontaktovat aj priamo pupik cez http://tesla.duzi.cz


Dakujem

)
) Vzdy je zde male riziko, ze muze pri vymene umrit cely modul, treba jen na statickou elektrinu. Tech ruznych pribehu mam vice, opravil jsem uz vic nez 200 mcu. Jsou i pripady kdy zavadu mel samotny VCM modul nebo i mcu deska, ale je to zridka tak 2-3pripady celkem. Proto se vzdy rozhoduju v jake fazi zivota cip je a jestli si da rict treba jen s opravou klastru. Tesla ma jeste jeden nestastny problem v softwarove konstrukci disku. Pro fimware pouziva komprimovany format dat konkretne squashfs a tento format pokud se poskodi jediny byte, tak umiraji cele datove oblasti souboru. Kdyby nepouzivala komprimaci, tak by k chybam dochazelo jen lokalne a poskozeni by se tykalo konkretniho souboru napriklad. Kdyz neni cip unaveny a da si jeste rict pri zapisu, doporucuji pouze opravu a zaroven zalohu pro pripad, ze dojde k nahle smrti v budoucnu. Mam daleko lepsi zpusoby jak predejit nebo vyrazne prodlouzit zivot a hlavne po vymene. V soucasne dobe uz tato nemoc ohrozuje rocniky 2015. U r2013 je div, ze nektere auta jeste funguji. Moje auto 2015/08 je typickym prikladem. Momentalne je muj cip jen asi v polovine zivota a to jsem s opatrenima zacal az v jeho ctvrtine, takze doufam, ze se muze tesit jeste dlouhemu zdravi
i presto, ze jsem zrovna doktor
Komentár