Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Palubná nabíjačka Modelu 3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Palubná nabíjačka Modelu 3

    Dostal som takúto otázku do súkromnej spravy:

    Ahoj, vedel by si mi poradit ci Tesla M3 SR+ zabudovana nabijacka podporuje 3-fazove nabijanie do 7.6kW? Alebo je obmedzena iba na jednu fazu?
    Lepšie sa pýtať verejne nech aj ostatní vedia.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • Jiri GrandPa
    Senior Member
    • Dec 2016
    • 707
    • viera8131
    •      

    #2
    Nabijacka je taka ista pre SR+ alebo LR. Cize 3 fazova maximalne 11 kW. Samozrejme da sa nastavit obmedzenie maximalneho nabijacieho prudu (auto si dokonca pamata na akom mieste moze aky maximalny prud tahat). 7.6 kW by odpovedalo obmedzeniu na 11 A (ak uvazujeme standardne napatie 230V).

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      vcera som pozeral Bjornove video, kde do TM3 tlacil 1 fazou 32A. Tam sa to interne rozdeli na 2 16A moduly?

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ano. To by bola novinka ze do Europy dodavaju dve rozne nabijacky, jednu 3 fazovu a jednu 2 fazovu. Skor si viem predstavit, ze na tej 3 fazovej obmedzia nabijaci prud na tych 11A.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-12-2019, 16:21.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #3
    No ja Model 3 nemám, tak neviem presne, ale mám taký pocit, že SR+ má menej výkonnú palubnú nabíjačku.

    Takéto niečo som našiel niekde na Tesla stránke, ale či to je aktuálne, neviem:

    Click image for larger version  Name:	palubna-nabijacka-Moedel-3.JPG Views:	0 Size:	41.7 KB ID:	45794

    Čo mňa na Tesle veľmi sklamalo je, že prestala vyrábať 22kW palubné nabíjačky. Ja ju ešte mám a celkom mi to stačí po Slovensku mimo Superchargerov. A už som si to všimol aj tu na fóre, že by viacerí pristali mať 22kW pri tých šialených cenách za DC nabíjanie.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Aby som tu teda nesiril bludy - kto mate SR+ akym max. prudom nabijate?
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 12-12-2019, 15:50.

    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      Peto02 si dal do profilu SR+, som si všimol, ale napísal tam 11kW. Tak ja neviem.

    • Gusto65
      Gusto65 komentoval
      Upraviť komentár
      neda sa specialne objednat taka nabyjacka aj za nejaky poplatok ? alebo v servysen tu 16kW zdvyhnut na 22kW ?

    • Peto02
      Peto02 komentoval
      Upraviť komentár
      Neviem ako Onboard charger (13A), ale Type2 AC mam 11kW.

      Podla mna podporuje len jednu fazu: https://www.tesla.com/en_EU/support/...rs?redirect=no
      Naposledy upravené Peto02; 12-12-2019, 16:35.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Pockaj, my nehovorime o prenosnom kabli k autu ale internej nabijacke v aute. Ked prides na AC stlpik, ktory dava 3 fazovo az 22 kW (napr. u Billy) akym prudom nabijas? 16A? A dojazd pribuda zhruba 70 km/hod? Ak hej potom mas 11 kW nabijacku v aute tak ako to ma long range Model 3.
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #4
    Pôvodne zverejnené od Gusto65 Pozrieť príspevky
    neda sa specialne objednat taka nabyjacka aj za nejaky poplatok ? alebo v servysen tu 16kW zdvyhnut na 22kW ?
    Na 22kW sa isto nedá a tuším už ani na 16.5kW.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • Peto02
      Member
      • Mar 2016
      • 86
      • peter83511
      •   

      #5
      @Jiri GrandPa ano, Europske TM3 SR+ sa dokaze nabijat AC prudom 16A a teda vykonom 11 kW (vid. moje foto z mojho prveho AC nabijania) Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20190913_061210.jpg
Videní:	902
Veľkosť:114,5 KB
ID:	45816

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Takze je to potvrdene. Juro - ja by som tu tabulku, co plati pre USA dal prec nech to ludi nemyli..
    • G1DE0N
      Junior Member
      • Dec 2019
      • 15
      • marcel26622

      #6
      Cize s takymto kablom mozem nabijat TM3 SR+ 11kW u kazdeho deda na zahrade? (Teda ak ma aspon 20A istic na 5 kolik zasuvku)

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        V princípe áno. Odkiaľ je ten obrázok? Vyzerá to zaujímavo, ale ten kábel je tam isto len 1 fázový. Je príliš tenký na 3 fázy. Riadiaca EVSE elektronika je asi schovaná v tom CEE konektore.
        Každopádne sa nejedná o jednoduchý kábel s rôznymi koncovkami!
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-12-2019, 00:02.
    • G1DE0N
      Junior Member
      • Dec 2019
      • 15
      • marcel26622

      #7
      https://eauto.si/metron-shop/product...3x16a-3-phase/
      PORTABLE EV CHARGER for charging electric vehicles with Type 2 sockets from any standard home or public wall socket (230/400V power source) - supports 3-phase AND 1-phase charging with currents up to 3x16A (up to 11 kW charging power at 3-phases).      User manual - ENG    User manual - DE    User manual - CRO    User manual - SI NOTE: In case you choose the vesion without RCD, it is allowed to use it exclusively on the installations protected by RCD [1].

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Hm, pekné. Myslel som si že to budú ti Slovinci. Takze áno, je to to, čo potrebuješ aby si mohol nabíjať u deda na záhrade. Ale môže sa ti stať, že dedo bude mat 4 kolikovu zásuvku. Odporúčam spraviť si redukciu z 5 na 4 koliky.
        Inak ak si chceš trochu počítať o nabijani doma skús tu.
        https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...-zasuvky/page2

        EDIT: Fuha ale drahí sú jak čert.
        Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-12-2019, 06:55.

      • Peto02
        Peto02 komentoval
        Upraviť komentár
        Hej, toto teraz kupil Bjorn. V zasade je to nieco podobne ako robia nejaki chalani tuto z fora:
        http://www.easycharger.co/charging-c-1.html

        Este som rozmyslal kupit 5-kolikovu redukciu na UMCcko (bolo k 1.gen), len neviem ci by mi to k niecomu bolo... vacsinou nabijam cez noc alebo sa trocha dobijem pocas nakupovania ;-)

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Do konektora tazko dostanu prudovy chranic - aj v popise napisane, ze chranic A/B No/Optional.
        Cize ten nabijaci kabel bez pridavnej krabicky prudoveho chranica (vid popis) nema ziadnu ochranu, takze nemoze mat legalnu homologizaciu.
        Navyse je ovela drahsi ako kvalitny homologizovany aj s ochranou na AC aj DC od Kubisov (inchanet.cz). Easy charger a kopa dalsich maju tiez Kubisovsku krabicku elektroniky.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Moze tam byt elektronicky RCD ale asi by im to tam nevoslo. Mna prekvapuje este jedna vec - ten kabel a elektronika je podla popisu na 16A, cize 2.5 mm2 vodice. Napriek tomu to ponukaju aj s CEE 32A konektorom. Strcit to priamo do zasuvky istenej 32A isticom, pricom kabel je dimenzovany na 16A je dost riskantne, najma ak si uvedomime, ze sa bude pouzivat hocikde a bude pod prudom niekolko hodin.
        Preco je to problem? Ak pride k nejakemu problemu (zvodovy prud alebo prechodovy odpor na kontaktoch) a prud neprekroci tych 32A pride k peknemu zhoreniu tohto kabla.
        Preto ak niekto chce pouzit takyto kabel na 32A rozvode, treba si kupit takyto medzikus, ktory ma v sebe istic na 16A.
        https://www.kabel-licht.de/Stromvert...16-A-C16A.html
        (mimochodom ta stranka je najlacnejsi zdroj, ktory som nasiel)

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Je beznou praxou, ze na 32A vidlicu sa davaju tensie kable v pripade, ze ten kabel je pevne pripojeny, alebo urceny pre spotrebic, ktory je stavany na taky vykon ako je dimenzovany privodny kabel a ma poistku pre ten vykon v spotrebici.
        Tiez privodne kable vselijakych spotrebicov (napr pocitacov a inej domacej techniky), alebo zdroje notebookov a inych zariadeni s malym odberom mavaju podstatne tensie kable (1mm2 aj menej) ako by prisluchalo isteniu zasuvky (16A) do ktorej sa zapajaju. Tiez sa bezne predavaju predlzovacky s 1mm2 vodicmi - sice s upozornenim ze su len na 10A, ale kto sa s tym zaobera - pricom sa zasuvaju do16A zasuvky. Cize pouzitie tensich kablov ako je vidlica je zrejme legalne, aj ked elektrikarsky diskutabilne.
        Nabijaci kabel elektromobilu je podobny pripad, pretoze vykon je obmedzeny v elektronike nabijacieho kabla a podla vyssieuvedeneho moze byt pouzita vidlica vyssej zatazitelnosti a tensi kabel.;
        No pri nabijacich kabloch je beznou praxou (zrejme je na to predpis), ze elektronika nabijacieho kabla ma byt od zdrojovej zasuvky najdalej 30cm. Homologovane kable skutocne maju elektroniku nabijacieho kabla vzdialenu do tych 30cm od zdrojovej zasuvky.
        Kabel spominany v linku hore ma elektroniku nabijacieho kabla az v typ2 konektore, co nie je homologovatelne.
        Rozpraval som sa na tuto temu s mladym Kubisom, lebo brnenska firma ponukala taky nabijaci kabel co ma elektroniku v typ2 konektore - ten kabel nebol homologovany, nemal prudovy chranic, bol jednofazovy a mal len jedno rele (odpajal fazu, ked bola zasuvka urobena spravne - faza nalavo, alebo nulak, ked bola urobena nespravne. No fungovalo to. Kubisovska elektronika ma 4 rele - odpaja vsetky fazy aj nulak. Teslacka elektronika 1gen UMC ma len 3 rele - odpaja len fazy, nulak neodpaja. Takze pri zle zapojenej shuko zasuvke teslacky gen1 UMC dava fazu az na kontakt prvej fazy typ2 konektora aj v pripade, ze typ2 konektor nie je zasunuty v aute. Prakticky to nevadi, lebo podobne je to na kazdej predlzovacke. Ale je to dalsi dokaz ze Kubisovska elektronika je jednoznacne najlepsia.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Este k tomu RCD - ved ho vidno na obrazku v popise, standardne je kabel bez RCD, ked ma RCD je tam krabicka s RCD navyse instalovana na kabli.

      • G1DE0N
        G1DE0N komentoval
        Upraviť komentár
        Ano RCD maju popisany v manualy, mala cierna krabicka na kabli:
        https://eauto.si/metron-shop/wp-cont..._rev.4_WEB.pdf

        Okrem toho maju aj kabel kde RCD zabudovali do CEE 5-kolik konektora. Samozrejme je o nieco drahsi, avsak tiez vie posielat signaly a otvarat/zatvarat Tesla charging port, vie zaroven odpojit Typ 2 pocas nabijania ak je majitel v dosahu auta.
        https://eauto.si/metron-shop/wp-cont..._rev.0_WEB.pdf

        Odhliadnuc od ceny, u mna by vyrazne zavazila zaruka. Metron dava 1 rok, pricom spominani Kubisovci az 4 roky!
    • matchke
      Member
      • Apr 2015
      • 328
      •   

      #8
      Som na ZSEdrive v Lamaci a nabija tu americka M3 s CHAdeMO adapterom. Vtipne je ze ma slovensku kontrolu originality a ukrajinsku ECV. Tomu hovorim svetobeznik.

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	A967D79C-5F5B-4C1C-BF5A-28853F8AD113.jpeg
Videní:	458
Veľkosť:66,7 KB
ID:	53063
      Naposledy upravené matchke; 03-04-2020, 17:28.

      Komentár


      • Roberto
        Roberto komentoval
        Upraviť komentár
        na tu som aj ja dnes pozeral... som sa aj cudoval ze co tam vlastne robi, ked ma v auparku supercharger... a mcdonald zatvoreny (okrem driveu)

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Americká Tesla väčšinou v Európe na SC nenabije.

      • Roberto
        Roberto komentoval
        Upraviť komentár
        ved ano uz to dava zmysel 😁

      • matchke
        matchke komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som si ale myslel, ze CHAdeMO adaptery na M3 nefunguju. Tak asi to plati iba pre EU verziu s CCS. Ak by ste niekto mali M3 mozeme odskusat.
        Naposledy upravené matchke; 02-04-2020, 23:59.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        matchke Kedze typ2 cast CCS na EU TM3 nefunguje na DC, tak chademo adapter nemoze fungovat - naco aj, ked ma CCS. US TM3 ma US tesla konektor - rovnako ako US TMS/X, takze chademo adapter tam funguje.
    Pracuje...
    X