Ahojte. Tak už mám auto zo záručnej opravy doma. Bol poškodený ohrev vodičovho sedadla (poškodená odporová špirála), na určitých miestach spálená molitanová výplň sedadla a aj poťah sedačky. Všetko vymenené v rámci záruky. Technik mi ukázal aj fotky a sám som bol prekvapený, ako k takému niečomu mohlo prísť. K autu sa správam slušne a nie som si vedomý, že by som sedadlo niekedy nejako neúmyselne poškodil. Hlavne, že už je to spravené a ja sa opäť môžem tešiť z nášho elektrického čertíka. Okrem ohrevu ešte prehrávali softvér a upevňovali lankové tiahlo radiacej páky. Prikladám fotku zo servisnej správy... Ondrej
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Skoda Citigoe iV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
A jazdis autom iba sam? Mozno manzelka, dcera, syn .... mali na tom sedadle divoky sex za volantom.
-
Jazdíme väčšinou celá rodina, ale čo je paradox, že oveľa viacej bol využívaný ohrev spolujazdcovho sedadla, kde sa vozí manželka/ svokra. O ten sex na predných sedadlach by som sa zatiaľ nebál, nakoľko sú deti ešte menšie a ja preferujem pohodlnejšie miestečka... Ale vďaka za dobrý postreh!😉
-
Menil to už každý druhý, nie je to používaním ale chybne vyrobenými rohožami. Použili staré zo skladu. Preto bola Citigo (a ostatné VW,Seat) tak vybavené, aby sa pozbavovali starej výbavy, čo im na tieto ešte benzínové autá ležala navyrábaná v skladoch. A keďže niektorá výbava nebola zrovna predávaná, stalo sa aj to, že na dodávateľom dodané nekvalitné veci sa neprišlo, lebo ich málokedy použili. Alebo si myslíte, že v takejto výbave veľa ľudí kupovalo benzínovú Citigo ? Neviem či vôbec 1%.
Mechanik samozrejme bude meditovať ako to spôsobil užívateľ a auto je bezchybné ale aj tak to na záruku zmenia ALE keď sa to stane na veľej časti áut, tak chyba bude inde.
-
Mne zatial vyhrev funguje a to ho fakt pouzivam denne, opakovane a casto aj v lete. Samozrejme, ze som zakrikol a urcite sa pokazi teraz :-) A to lankove tiahlo zlyhalo este ked bolo auto nove, ostalo nepojazdne na parkovisku. Ako sa zmenil softver?
-
Čo sa týka softvéru, nezbadal som žiadnu zmenu...
-
-
Keď to tu tak čítam, tak mi napádajú 2 veci.
1. Prečo nespravia zvolávačku, keď to môže byť viac kritické ako si myslíme.
2. Treba sa začať obávať viac horenia zo sedadla ako z batery packu ? ;-)
A ešte dodám že zachviľu mi končí záruka na e-upe a ako sa poznám budem si to cvakať potom ja keďže ohrev používam, a ešte sa neporúčal.
Komentár
-
Ono to nebolo zhorené v pravom slova zmysle, ale bolo proste vidieť, že sa tam niečo prehrievalo a do molitanu a z vnútornej strany poťahu sedadla to tam zanechalo viditeľné stopy. Inak technik mi tie fotky ukazoval a bude ich posielať výrobcovi na posúdenie. Tiež si myslím, že pri tak vysokom počte porúch ohrevu sedadla by bolo na mieste, aby sa výrobca k problému postavil čelom a zvolil nejakú zvolávaciu akciu. Aby niekto nedopadol horšie s vyhoreným autom...Naposledy upravené Ondrej Hluchý; 18-02-2022, 08:20.
-
-
Kamarát ide na servis po 60 000km a majú mu robiť aj zvolávačku, uchytenie tiahla radiacej páky a zase ďalší software. Neviete čo má ten nový software obsahovať? Na tej predošlej zvolávačke so softom už bol
Komentár
-
Ja po týždni od prehratia nového softvéru, nebadám žiadny rozdiel. Možno vy budete pozornejší a nejakú zmenu zbadáte... Ohrev sedadla už funguje v pohode a som aj kľudnejší, keď upravili to uchytenie tiahla radiacej páky. O 14 dní idem tiež na servis po 2rokoch/30000km. Vraj teraz už vymieňajú okrem peľového filtra aj brzdovú kvapalinu, tak uvidím, čo bude...
-
Ondrej Hluchý To si bol už na tom druhom prehratí softvéru? Čo mi vravel ten chalanisko čo na ňom bol tak vravel že by sa to malo týkať nabíjania pri dlhších trasách, takže asi pri viacerých nabíjaniach po sebe. Na servisnej prehliadke po 30 000km som bol ešte minulý rok, u nás v NM to bolo 123 eur. Čo presne tam robili si už nepamätám, viem že dokopy nič a písali si tam úkony ako kontrola tlaku pneu, kontrola gumičiek stieračov a podobne, pritom som im vravel ze gumy sú dofúkané. Stierače som predtým menil lebo tie pôvodné už strašne škrípali. Zdá sa mi že mi menili peľový filter v kabíne, je možné že aj tú brzdovú kvapalinu, ale to neviem naisto. Mám tie papiere zahrabané kdesi v šuflíku a nechce sa mi tam teraz hrabať
-
Mne softvér prehrávali v Dubnici nad Váhom ešte minulý rok, ale teraz som bol na oprave ohrevu sedadla u nás v Senici. Po zadaní VIN čísla im to vyhodilo aj 2 zvolávacie akcie na softvér+to tiahlo. Neviem povedať, či to boli tie isté zvolávačky z minulého roka, alebo nejaké opravy tých predchádzajúcich. Skúsim sa na to spýtať technika, keď pôjdem na ten povinný servis... Inak vďaka za cenu servis. Uvidím, akú cenu dajú mne...
-
Ondrej Hluchý Ja som sa dal na stredu objednať na výmenu pneu v domnení, že mi spravia aj zvolávačku na to tiahlo radiacej páky a dajú ten nový softvér, ale údajne mám zvolávačku len na to tiahlo. Nový soft mi dávali nejak minulý rok, ale malo sa to týkať toho prehrievania rezistora tak dúfam že na mňa s tým druhým softom nezabudli. Auto bolo kupované 6/2020
-
Mám za sebou druhú prehliadku - po 64564 km.
Prehliadka zahŕňala výmenu peľového filtra, výmenu brzdovej kvapaliny, vyčistenie zadných bŕzd.
Celkovo 135,83 €.
Požadované prestavenie času zamknutia konektora nebolo možné. Podla screenshotu diagnostiky je tam "Funkce není k dispozici ..."
Zapnutie pamäte nastavenia klimatizácie zamietli rovno pri prijatí auta, vraj nie je možné.
Zapnutie pamäte nastavenia ohrevu sedadla zamietli rovno pri prijatí auta, vraj nie je možné.
Vypnutie automatického znižovania výkonu vyhrievanai sedadla zamietli rovno pri prijatí auta, vraj nie je možné.
Vŕzganie prednej nápravy pri prechode nervnosťami vyriešia budúci týždeň záručnou výmenou silentblokov.
Komentár
-
Ahojte, chcel by som sa opýtať - poznáte nejaký zdroj, ktorý popisuje nejakú úpravu, ktorá by umožnila čerpať energiu z trakčnej batérie do spotrebičov mimo vozidla? Je mi jasné, že platforma na ktorej sú postavené e-Up a jeho deriváty to neumožňujú z výroby, na rozdiel od MEB. Napadá ma inštalovať 12V menič, ale otázka je, aký by to malo dopad na obvod, ktorý dobíja 12V batériu z trakčnej batérie.
Komentár
-
precitaj si https://teslaclub.sk/node/57945
-
Dnešna turbulentna doba spôsobila, že som sa o uvedenú vec začal znova zaujímať pre VW trojičky.
Ako najvhodnejšie riešenie mi vychádza menič 400 V DC/ 235 V AC. Taký sa mi nepodarilo vôbec násť (okrem výrobcu automotive dostupny len pre automobilky).
Podarilo sa niekomu nájsť dostupný menič 400 V DC / 235 V AC?
-
Samozrejme. Hocijaký menič pre FVE s maximálnym napätím 450V ti sa dá použiť. Aké musí to byt hybridný aby vedel bežať bez AC siete.
-
Bude dost zlozite a aj nebezpecne vytiahnut 400V priamo z trakcnej baterie. Predpokladam, ze aj BMS bude robit problemy.
Samozrejme ako prve som aj ja chcel 230VAC urobit napriamo z 400VDC. Studoval som strukruru baterie i-mieva, prva komplikacia je, ze hlavne odpajacie rele u mitsu trojciat nie je na konci, ale niekde v strede seriovo zapojenych clankov, cize na aktivovanie 400V musi byt auto zapnute, t.j. nemozno len jednoducho pri vypnutom aute odoberat 400V. Pritom mam uplne komletny servisny manual k i-miev-u. Obavam sa, ze pri pokuse odoberat 400V BMS a riadiaca jednotka bateriu odpoji. Po zbeznom prestudovani konstrucie baterie i-miev-a, bms modulov a istenia som verziu 400VDC/230V dalej neriesil. No mozno sa k tomu niekedy vratim. Ako prve si musite zohnat podrobny servisny manual e-up-a a analyzovat ako presne je bateria urobena, no kedze VW trojcata su novsie ako mitsu trocata, predpokladam este zlozitesie a viac zabezpecene riesenie baterie.Naposledy upravené jux; 16-03-2022, 07:25.
-
@Jux
Ano, môže to mať aj neriešitelné úskalia (asi hlavne vo FW riadiacich jednotiek)
Môj prvy nástrel pre vozidlo e-up bol taky, že zoženiem orginal HV konektory a pripojim 400V DC / 235 V AC namiesto PTC vykurovacej jednotky. Samozrejme vozidlo musí v režime ”ready for drive”. Zo skúsenosti pri dlhšej jazdy bez AC je vlastná spotreba e-up len cca 300 W čo pri napr 1,5 kW odbere 235 V zníži účinnosť o prijateľných 20%. Potom sa však celková účinnosť konverzie energie v HV baterii na 235 V AC blíži k lacnému a “primitívnemu” riešeniu s meničom 12VDC / 235 V AC.
Po neskoršom zrelom zváženi však konštatujem, že v súčasnej situácii použivať trakčnú bateriu BEV ako emergency zdroj 235 V AC nemá zmysel.
-
-
Ahojte, v nedelu som po tyzdni sadol do auta a iba zapipalo a vyhlasilo chybu elektrickeho systemu. Nefungovalo ani centralne zamykanie tak som si 1. krat v zivote zavolal asistencnu sluzbu a do pol hodiny dosiel chlapik a nahodil to startovacimi kablami. Nastastie bola len vybita 12V bateria. Neviete niekto ako je s jej dobijanim pocas jazdy? Kolko treba prejst aby sa aspon ako tak nabila?
Komentár
-
alebo mozna to bude nieco na co trpela moja stara fabia. bateria bola uplne v poriadku, ale niekedy sa stalo, ze to ako keby trocha zoxidovalo a ziaden prud nepretiekol z baterie. Na opravu stacilo len zahybat kablami pripadne klepnut po kontaktoch kladivom a vsetko zas fungovalo
-
Mne sa krátko po kúpe rozsvietila kontrolka baterié tak som urobil rad meraní. Vyšlo mi, že 12 V aku sa automaticky dobíja pri poklese pod cca 12,3 V (presnú hodnotu si nepamätám) aj na odstavenom vozidle (zrejme len pri dostatočnom nabití trakčného aku).
Dosť ťažko sa to meralo lebo každé otvorenie dveri (tiahlo kapoty je v kabíne) spusti rad akcii vozidla a z 12 V aku rapídne
stúpne odber.
-
Ahojte,
tak mam podobny problem ako Catchcash a vraj je to uz 4te Citigo tento mesiac...
16.2. som odstavil auto s 50% baterkou, po dvoch tyzdnoch malo auto cez apku uz iba 27%, odvtedy apka nefungovala.. dnes som nasel auto "mrtve", nesiel ani central..
asistencna sluzba to rozbehla cez startovacie kable, ale ze to treba odniest do servisu na reklamaciu... 12V baterka by mala byt KO..
ale mne sa nepozdava ani pokles 50% -> 20% velkej baterky za necele 4 tyzdne :/
edit: bavime sa o Bratislave kde je teplota max -3 stupne
Komentár
-
Tak to je fakt divné... Ten pokles 50%>27% za dva týždne... Mne auto stálo týždeň v mraze vonku v servise a za ten týždeň batéria klesla podľa aplikácie o 1%... 12v batéria je zatiaľ tiež ok...
-
hej ta druha je proti uvolneniu tiahla na radiacej pake ci daco take. Platil som 205 Eur vraj buduci rok by to malo byt menej kedze sa nebudu cistit brzdy ani menit brzdova kvapalina. A menili tento rok aj pelovy filter + komplet kontrola vozidla. Je to vela alebo malo?
-
-
Ahojte, dnes som nabíjal v Trečíne pri Lidli na Bratislavskej cez CCS, výkon je na stojane dočasne obmedzený na 19kW. Otázka je, môžem predpokladať, že degradácia batérie pri DC nabíjaní výkonom 19kW je menej výrazná ako pri plnom dostupnom výkone 50kW? V prípade, že navýšia maximálny nabíjací výkon pri DC nabíjaní na tomto konkrétnom stojane, je nejakým spôsobom na Citigu možné výkon DC nabíjania limitovať? Viem, že pre AC nabíjanie je možné nastaviť maximálny nabíjací prúd z AC siete. Pri DC nabíjaní by si to auto muselo nejako odkomunikovať s externou nabíjačkou. Na dotykovom displeji nabíjacieho stojanu som možnosť obmedziť nabíjací výkon nenašiel.Naposledy upravené DaMar42; 10-04-2022, 14:02.
Komentár
-
DaMar42
1. Max udavany papierovo nabijaci DC vykon Citigo/eUP je 40kw ale v praxi ho vraj nikto este nikdy nevidel, max vraj 36kw, ale zvacsa menej co je okolo a pod 1C, tak si myslim ze sa o bateriu bat nemusis.
2.Ak na DC 50kw nabijacke budes zdrzovat zamerne pomalym nabijanim ostatni ta velmi radi mat nebudu. Resp. za ten fairuse policy limit 30min co ma Lidl nastaveny pomaly toho vela nenabijes.
3. Niesom expert, ale pokial viem DC nabijanie sa neda obmedzovat rieadi si ho BMS auta v kooperacii s nabkou sam za ucelom maximalizovania nabijacieho vykonu no zaroven so zachovanim ochrany baterie pred degradaciou, Preto znizuje vykon pri studenej, alebo prehriatej baterii a tiez so stupajucim %tom nabitia pripadne pri velmi nizkom %te.
-
Je vela teorii takych aj onakych a malo dokazov resp. ziadne zeby DC nejak vyrazne degradovalo bateriu, ale v tom ze 1C a menej asi bude zhoda ze bateriu neohrozi, Polemiky su skor ci vobec pri 2C-6C, ale to sa uvidi az za par rokov ked bude dost dat z praxe.
A mas zaruku 8r/160tkm ze neklesne pod 70%, tak wocogo?Naposledy upravené Taur; 10-04-2022, 14:25.
-
Auto si užívaj a zrovna pri Citigo nerieš takéto hovadiny, lebo výrobca sa tak ochránil (tak spomalil DC nabíjania), že baterke nič nehrozí. Jedine si ju nenabíjaj do 100% ak bude auto stáť, že hneď nevyrazš na cestu. Nabijacie výkony Citigo sú tak smiešne, že aj trvalé DC nabíjanie baterke najbližšie desattisíce kilometrov a roky vlastníctva výraznejšie neublížia.
-
-
Existuje nejaká appka k autu, ideálne s OBD, ktorá jednoducho odčíta teplotu článkov? Moja idea je taká, že pri dlhších trasách by sa možno dalo podla toho riadiť a skrátiť celkový čas dojazdu do cieľa. Pár krát do roka jazdím na Citigo aj dlhšie trasy (500-800 km).
Napr. v zime, MOŽNO nemá až taký význam jazdiť pomaly, lebo sa baterka menej zahrieva a tým pádom je premrznutá. Premrznutá nevydá toľko kWh ako zahriata a zároveň je dobíjanie kus pomalšie.
Taktiež v lete je MOŽNO vhodné jazdiť len do 90 kmh, batéria sa počas jazdy moc nezahreje (dokonca možno schladne) a neskôr dôjde prehriatiu počas dobíjania.
Nejaké tipy na appku, prípadne potvrdenie/vyvrátenie teórie?
Komentár
-
Ahoj. Ja používam Car Scanner Pro. V kombinácií s OBD to v aplikácií zobrazuje kopu užitočných informácií, okrem iného aj celková teplota batérie, ale dajú sa zobraziť aj jednotlivé články batérie...Naposledy upravené Ondrej Hluchý; 12-04-2022, 20:57.
-
-
Neskusal niekto strcit do volantu nejaky pomaranc, aby sa ten "line assist" po chvili nevypinal ?
Ako to deteguje ruky?
Komentár
-
Podľa mňa na aktivitu vyvíjanú na volant. Lebo keď to mám zapnuté, a ruky len tak zľahka položené (kontakt s volantom tam je) tak ma začne upozorňovať že prevezmite riadenie. Tak to pre istotu vypínam. Nechávam to zapnuté len kde si myslím že je to nevyhnutné, že to môže pomôcť a nie naopak znervózňovať šoféra. Takže skoro nikdy ... ))
-
podla mna ho tam dali aby mali aspon nejake body v EURO NCAP kedze po novom aj za asistencne systemy sa strhavaju. To ako funguje resp. nefunguje je uz druha vec to asi nikoho nezaujima Na druhej strane ZOE asi stalo trochu viac penazi a neda sa to celkom porovnavat ci?
-
na citigo sa deaktivuje povedzme po 10 sekundach, ked nedrzis volant a zaroven, ked autopilot nekoriguje smer.
tzn. ked nedrzis volant, ale ides v tiahlej zakrute, kde citigo autopilot bude stale natacat volant do zakruty, tak to stale bude aktivne aj dlhsie bez ohladu na tych 10 sekund timeout.
ked sa skonci zakruta a pride rovna cesta, proste sa vypne.
-
-
Ahojte, otazka ohladom nabijania (skusal som historiu, ale odpoved som nenasiel)
ake nabijanie je pre Citigo/E-Up najlepsie z pohladu zivotnosti baterky?
220V, AC 3,6 kW alebo AC 7,2 kW
Dakujem.
Komentár
-
Ivan91 Aj 7,2 je len 0,2C, a myslim ze vsetko do 1C je v poho. Citigo ma teoreticke max DC40kw realne v praxi skor vraj tych max 32-36kw co je 1C tak ani rychlonabijanie nieje ziadna tragedia. Ani nabijania do 100% (co nikdy nieje skutocnych 100% na clankoch vdaka ochrannym buffrom) by som sa nebal ak to nenechas na tej hodnote stat dlhodobo.
Ale ozajstnu odpoved ziskas az po skusenostiach a statistikach od dlhodobych uzivatelov o 15r , ale dovtedy by som necakal a uzival si auto nabijanim ako ti je pohodlne. Alebo kolko tvojich generacii planujes aby dedilo to Ctitgo?
-
stopo Taur dik chalani za odpoved. mam pred domom 6 ZSE residencnych nabijaciek, ktore su stale prazdne, casovo mi je jedno kolko tam stojim.. myslel som ze 3.6 bude setrnejsie, len mi znamy vcera vravel, ze tieze nieje ok, ak baterku drzim stale aktivu, kedze nabijanie trva dlho.. asi to hodim spat na 7,2kW a nebudem to riesit
-
Komentár