Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Skoda Citigoe iV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 922
    •      

    Radšej pokračujte tu (aj keď sa len opakuje čo je tam napísané), lebo tu už všetko bude neprehľadné - toto je konkrétne téma Citigo


    Téma sa riešila už niekoľký krát - naposledy tu: https://teslaclub.sk/node/66121?pp=66208#post66209


    A tu je rovno vytvorená téma pre Magna
    Sem poprosim diskusiu o dodavatelovi energie Magna Energia
    Naposledy upravené Miroslav Rojko; 12-01-2021, 19:10.

    Komentár


    • LuboG
      LuboG komentoval
      Upraviť komentár
      Vďaka za info.
      Okrem e-up a city go ostatne časti fóra som nesledoval.

      Každopádne už len jedno info pre city go odo mna môže byt zaujímavé ohlaodm spotreby, tak to tým uzavriem - na e up-e takmer presne 10 000 km najazdených od 1.7 do 31.12.
      Priemerná spotreba leto - jeseň - zima, cca 13,7kWh na 100 km.
      V lete 12,3, v zime aktuálne 16,5 (-4 stupne).
      Každodenná trasa 120 km, z toho 60 km na diaľnici pri rýchlosti 110km/h zvyšok obec.
      V lete s klímou a v žien s vyhrievaním bez výrazného obmedzovania (pri kúrení 20, klíma v lete default 22).

      Zatiaľ stále nabijam 1F 10A tak aspoň pri nabíjaní udržím teplotu batérie na 0 aj pri - teplotách keďže nabíja celu noc a straty sú najnižšie.
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 30

    Ešte jedna otázka. Aj vám sa niekedy stane že cez Škoda connect nastavíte nabíjanie na 70 či 80% a auto sa vám nabíja veselo ďalej? Spravidla mi to funguje normálne, ale 2x sa mi stalo že mi auto cez noc nabilo do 100% hoci som to nechcel. A keďže mám doma wallbox od Škody s výkonom 7,4 kw tak mi to nabíja veľmi rýchlo, cca. 20% za hodinu a nestihnem to počas noci včas manuálne vypnúť keď to zblbne. Kamarátovi čo má Citigo tiež sa to tiež už stalo. Software v aute mám už prepálený, takže starým softom to nebude

    Komentár


    • Ondrej Hluchý
      Ondrej Hluchý komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mám nastavený maximálny limit na 90% a nabíjanie mi zastavuje spoľahlivo. Software mám ešte starý, neprepálený. Ale čaká to aj mňa...
  • jojac84
    Member
    • Feb 2020
    • 30

    Vysvetlí mi niekto aké kúrenie v Citigu IV nastaviť v zime? Momentálne to robím tak že keď si spustím predhrev cez aplikáciu napíše A/C, znamená to zrejme že rozkurujem klímou, ale akonáhle sadám do auta tak si to prepnem na klasické kúrenie. Má to aj menšiu spotrebu, aspoň na dlhšej trase. Pri krátkej trase je v tom kúrení klímou lepšie pokračovať? Inak ešte som skúšal po prvý raz kúriť v ECO režime a zistil som, že v ňom auto nekúri vôbec a z ventilátora fučí ľadový vzduch, to bolo potom lepšie vypnúť kúrenie úplne. Ale inak kúrim normálne, zväčša na 22 stupňov, keď chcem menšiu spotrebu tak na 20.
    Naposledy upravené jojac84; 26-01-2021, 09:33.

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Obidva závery sú nesprávne.

    • Ondrej Hluchý
      Ondrej Hluchý komentoval
      Upraviť komentár
      Ahoj. Tu som našiel zaujímavé video v porovnaní zimnej spotreby pri kúrení s použitím rôznych jazdných režimov (Normal- Eco- Eco+). Tých videí je tam viac... Snáď Ti to trocha pomôže...
      https://youtu.be/JDUfs-apCms

    • jojac84
      jojac84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ktoré závery sú nesprávne? Tomu videu moc nerozumiem. To, že v režime eco má nižšiu spotrebu viem. Výrobca udáva že v režime eco je zoslabené kúrenie a v režime eco+ vypnuté. Len ide o to, že pokiaľ auto v režime normal kúri normálne, v režime eco nie je vôbec poznať že by auto kúrilo. Ísť na ňom 100km v kuse sa nedá, to je len pre naozajstných otužilcov

    • Ondrej Hluchý
      Ondrej Hluchý komentoval
      Upraviť komentár
      Môžeš ísť 100km a kúriť normálne, len budeš musieť sledovať dojazd a potom asi dobiť... Kúrenie vs. dojazd...

    • xxc
      xxc komentoval
      Upraviť komentár
      Ja nekurim vobec, inak by som daleko nedosiel. A zase na kratke trasy sa kurit neoplati.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Citygo je auto na kratke trasy. Potom môžeš kúriť na 22 C, len musiš dobijať častejšie, dojazd cca 100 km. Pre mestke jazdenie to nevadí ak máš rodinný dom.
      Predohrev ušetrí dojazd hlavne pri krátkych jazdách hoci krátku chvílu sa zase chlad v kabíne sa dá vydržať. Ale ak parkuješ pri rodinnom dome vonku, tak predohrev je super na odstánenie námrazy na oknách.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1266
    •      

    Pôvodne zverejnené od jojac84 Pozrieť príspevky
    Momentálne to robím tak že keď si spustím predhrev cez aplikáciu napíše A/C, znamená to zrejme že rozkurujem klímou, ale akonáhle sadám do auta tak si to prepnem na klasické kúrenie.
    Citigoe ma len odporove kurenie, takze vzdy ked kuri, tak len priamym ohrevom.

    Komentár


    • romiix
      romiix komentoval
      Upraviť komentár
      Odporové kúrenie priamo ohrieva vzduch, alebo to ide cez kvapalinu?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Su obe moznosti:
      1. Odporove kurenie ohrieva priamo vzduch
      2. Odporom sa ohrieva kvapalina a ta potom cez radiator ohrieva vzduch
      Priamy ohrev vzduchu je rychlejsi aj energeticky efektivnejsi, no ak sa nieco do neho dostane - moze produkovat divne pachy.
      Kvapalinove nabieha pomalsie, ma zrejme vecsie straty, no je prijemnejsie.
      Priamy ohrev vzduchu z tych EV co poznam, ma fiat500e, Tesly aj mitsu trojcata maju kvapalinove, asi aj wv trojcata maju kvapalinove.

    • palo47
      palo47 komentoval
      Upraviť komentár
      Trojičky majú nepriamy ohrev vzduchu do kabíny (odporová špirala zohrieva vodu a tá radiatore vzduch do kabíny). Asi pri voľbe zohral fakt, že e-up využiva ako platformu ICE up.
  • romiix
    Member
    • Oct 2015
    • 47

    Tušíte niekto, či existuje nezvislé kúrenie na bioalkohol? Odpadom vodná para, 7,5 kWh/l. V zime by som to bez výčitiek používal.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      A co s uhlikom v alkohole?

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      existuje, ale zatial ako koncept pre automobilky, nie pre koncoveho zakaznika (oprava, pridal som aj linku do obchodu kde sa da objednat)
      https://career-apps.webasto.com/de/w...fahrheizungen/
      https://career-apps.webasto.com/int/...hicle-heaters/
      https://www.koberger-hamburg.de/stan...l-e4s-12v.html

      jux Ono to je CO2 neutral ;-)
      Naposledy upravené SKolja; 26-01-2021, 15:41.

    • romiix
      romiix komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Vďaka za info, ale dúfal som v "domontáž"

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      romiix teraz som do prispevku pridal linku na produkcny kus od EBERSPÄCHER, je to na vodny okruh. Na vzduchovy okruh som zatial etanolove kurenie nevidel.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Alkohol bude zrejme horsi ako biomasa - aj ked samotne rastliny su uhlikovo neutralne, no ich vypestovanie a spracovanie uz nie. The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) biomase prisudzuje 230gCO2eq/kWh, plyn ma 490, uhlie 820, voda 24, jadro 12, solar 45, vietor 11.

    • romiix
      romiix komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Vďaka, vodný okruh by nemal prekážať, keďže podla príspevku vyššie to vyzerá tak, že citigo má vodný okruh kúrenia.

      jux Jo, beriem ale v čase keď v aute mrznem (alebo hlavne ostatní pasažieri) je to nie úplne podstatné.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Alkohol treba vypit a bude teplo.
      A netusite miekto ci existuje jadrove nezavisle kurenie, to by nebolo bezemisne ne?

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur do 10rokov schovas reaktor na nakladiak (pisu 5, ale Westinghouse zbanktoroval ;-)). Akurat susedia nebudu velmi stastny...
      ​​​​​​​https://www.lanl.gov/discover/public.../megapower.php

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      prestante onanovat nad gramami CO2....

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      ak je pravda, že amíci majú benzín10, kde je 10% benzínu a 90% alkoholu, tak jestvuje, majiteľ iMiEV montoval teplovodné.
      bio/alkohol je čo?
      pálenie špiritusu je úplne neutrálne - kvas z rastlín (ovocie, melasa z cukrovej repy, obilie, ...) a teplo potrebné k destilácii z dreva. všetko "kolobeh". odpad je popol (rozhodiť na hriadku) a zbytok z kotla u nás poľovníci vyvážajú do lesa.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Marcel Pavlík pri E10 cislo za E znamena percento alkoholu, Benzin E10 (Gasohol) obsahuje max 10% alkoholu a min 90% benzinu.
      Najalkolohovejsi predavany v EU a US je E85 (max 85% alkoholu min 15% benzinu). V Brazilii maju aj E100 co je etanol s obsahom cca 5% vody, takze cca 95% alkohol, ziadny benzin.
      Naposledy upravené jux; 27-01-2021, 10:52.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Marcel Pavlík - s tou neutralitou je to diskutabilne. Je to to iste ako palenie ropy. TIez je to prirodny produkt, ktory vraciame do ovzdusia. Lenze prave ta rychlost (kadencia - tatatata) je to, co uvrhne nas a planetu do obrovskych problemov.
      Cize ano, je to obnovitelny zdroj energie, ale to neznamena, ze je to dobre. Je to to iste, ako ked Slovensko zrazu vykazalo skok v zdrojoch OZE o 7% za minuly rok - ako? No spocitali, kolko sa kuri drevom a zaratali to do OZE. Ale oteplovaniu to nepomoze ani trochu.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      jux No teda, tak vodici musia byt triezvy, aby mohli legalne soferovat a spalovacie auta mozu veselo chlastat?

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      z označenia OPAČNÉHO v usa ako eu vychádzam z tých videí/txtu k nim - v komente píše o tom, že alkohol si doma vypáli. ztrejme ide o pohonnú hmotu, ktorá je pre motory "na špiritus".
      k neutralite mám úplne iná výhrady, reči o klimatickej zmene v dôsledku ľudskej činnosti sú vyslovený humbug (vrátane významu slova), ešte sme sa ani v teplotách nedostali do stredoveku, kedy sa alpskými priesmykmi dalo jazdiť celoročne.
      ten "skok" je iba štatistika, pretože dnes nik z rodinných domov neudáva koľko a čoho spotrebuje.
      ps - nič nie je bezemisné.
      pps - co2 je aktivistický blud, primárne sú zdraviu škodlivé látky.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Aha, tož jo...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Ropa nie je tiez obnovitelny zdroj energie? Ked pockam dostatocny pocet milionov rokov nevznikne zas nejaka ropa?

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      si trúfaš čakať ? za Tvoj život sa ani plast v zemi nerozloží
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1266
    •      

    Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
    s tou neutralitou je to diskutabilne
    presne ako pises, pri biomase je jednak otazka casu ako rychle narastie ale tiez kolko energie a materialu sa minie na jej nasadenie, pestovanie a spracovanie.

    Komentár

    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 65

       

      Komentár

      • jozefSk
        Junior Member
        • Apr 2020
        • 15
        •   

        Dnes ráno pri -12° nabitie 90% ukazuje dojazd 150km
        predohrev na 26° a okná sú zamrznuté - má to nejakú inteligenciu, že sa to podľa vonkajšej teploty spustí skôr, alebo to iba zapína 15 minút vopred?

        Komentár


        • xxc
          xxc komentoval
          Upraviť komentár
          Ja som si vsimol, ze z 220v nabijacky to odmrazuje pomalsie, ako ked necham auto na wallboxe a tak dam vyhriat.

        • Ondrej Hluchý
          Ondrej Hluchý komentoval
          Upraviť komentár
          Pri klimatizovaní/ohreve interiéru je podľa mňa ten výkon kúrenia závislý od výkonu nabíjačky. Keď spotreba kúrenia pri nízkych vonkajších teplotách spočiatku skočí aj na 5-6kW, tak 220V nabíjačka, ktorá dáva 2,3kW nie je schopná podať taký vysoký výkon a tým pádom to vykurovanie je obmedzené, resp. trvá dlhší čas... Možno sa mýlim... Keď tak ma opravte...

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Ondrej Hluchý Mozno je to tak u VW trojciat - aj ked si myslim, ze skor to tak nebude.
          U tesiel aj u i-mieva je to tak, ze kurenie berie vzdy tolko kolko potrebuje aj ked zo siete dostane menej a ostatne berie z baterie.
      • palo47
        Member
        • Jan 2020
        • 59

        Pôvodne zverejnené od jozefSk Pozrieť príspevky
        Dnes ráno pri -12° nabitie 90% ukazuje dojazd 150km
        predohrev na 26° a okná sú zamrznuté - má to nejakú inteligenciu, že sa to podľa vonkajšej teploty spustí skôr, alebo to iba zapína 15 minút vopred?
        Ak sa nabíja len 2,3 kW a je značne nízka teplota, tak treba skúsiť povolit vo We Connect / Maps&More klimatizovanie z baterie ale samozrejme nechať pripojené nabíjanie. Neskúšal som to, zatial tak veľka zima nebola aby sa okná neodmrazili.

        Komentár


        • jozefSk
          jozefSk komentoval
          Upraviť komentár
          To mám povolené a pri nabíjaní je to ráno poznať, nie je to nabité na 90% ako má byť
      • romiix
        Member
        • Oct 2015
        • 47

        Ten dojazd je v terajšej kose dosť kritický :/ 170 km a z toho posledných 40 km nekúri.
        Na behanie po meste v pohode, ale dlhšie trasy sú značným kompromisom.

        Komentár


        • Ondrej Hluchý
          Ondrej Hluchý komentoval
          Upraviť komentár
          Plný súhlas... Mesto v pohode, dlhšie trasy treba dobre premyslieť...

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          A ešte k tomu, keďže vzhľadom na pomalé DC nemá extra zmysel dobíjať nad 70%, tak je dojazd pri dlhších trasách okolo 80 km (od 40 km dojazdu po 70% batérie)

        • Catchcash
          Catchcash komentoval
          Upraviť komentár
          Toto auto si niekto aj kupoval na dlhsie trasy? Ak ano tak mu muselo byt jasne ze v zime to bude asi dost onicom.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Pri dlhšej trase sa raz rozkúri a potom už ide spotreba dole a nie je tak maly dojazd. Neberte Vaše dojazdy pre mestské krátke jazdy čo vidíte na displejový ako smerodatné pre dlhšie jazdy. Citigo robí take dojazdy ako 40kWh nový Leaf, čo je o 15 tis. drahšie auto.

        • romiix
          romiix komentoval
          Upraviť komentár
          Catchcash Vlastne hej, ICE mám odstavené nepojazdné, čakajúce na servis a predaj. S tým, že to nebude extra sláva som pravdaže rátal. Pri tej cene..

          Miroslav Rojko Je mi to jasné. Napríklad včera bolo okolo 0°C a na trase 136 km, s niekoľkými zastávkami, 22° + vyhrievanie sedadiel to papalo 16,9 kWh/100 km.

          Najsmutnejšie sa mi na tom aute zdá to, že neboli schopný pridať blbú elektrorohož do batérie a voľbu predohrevu. Pred príjazdom na nabíjačku by to určite hodne pomohlo s dobíjaním, pri -12°C by som to nechal aspoň temperovať keď je na kábli a náklady by to nezdvihlo skoro vôbec.
          Včera som prišiel na DC a dobíjalo sa 16kW, predpokladám, že hlavne kvôli zime. Ale teda, vo výsledku spokojnosť. Pomer cena/úžitok je pre mňa super.

        • palo47
          palo47 komentoval
          Upraviť komentár
          To s tou rohožou v HV baterii asi nie je asi také jednoduché, hoci by to mnohému pomohlo.
          Orientančný výpočet (speciicke teplo baterie = 1 kcal/kg/K. tj ako voda) dava energiu na zohriatie baterir o 10 deg C cca 3 kWh, zoberie z dojazdu cca 20 km. Ak to chceš zohriať za 20 min tak potrebuješ výkon 9 kW a zapnúť teda 20 min pred DC nabíjačkou a s rezervou dojazdu min 20 km. Pri 9 kW rohoži už asi treba vhodne teplovodivé prvky na rozloženie tepla aby nedochádzalo k veľkým teplotným gradientom. Oproti starej 18 kWh verzii by to zrejme vyžadovalo komplet prerobiť mechaniku HV packu.

          Nuž čo, e-up je do mesta a nočné nabíjanie 10A. Vtedy je super.
      • herki
        Junior Member
        • Dec 2020
        • 3

        Ano pri terajsich cca -12 a menej je spotreba aj s vypnutym kurenim cca 16kWh po meste. Ale vsimol som si,ze ak na na mam auto na AC nabijacke nabite na 90% , (nastavene vplanovaci). a potom o cca hodinu ak nastavim zapnut kurenie, tak mi zapne aj nabijanie. Nevsimol by som si v appke ale baterka bola nabita na 100%. Da sa nejak deaktivovat nabijanie pri klimatizacii?

        Komentár

        • jurajsun
          Member
          • Jun 2020
          • 65

          Nórsky portál Dinside uskutočnil ďalší zaujímavý test elektromobilov v extrémne chladných podmienkach. Najlepšie si viedli kórejské autá.

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Jedine co ma v tejto suvislosti napada je tepelne cerpadlo.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja Je tam faktorov viac. Všetky automobilky uvádzajú kapacitu väčšinou brutto (S 100kWh má použiteľné 95), ale Kórea ešte aj pod netto .. Reálne nemá 64, ale niekde okolo 70kWh. Sú veľké diferencie vo WLTP, väčšina značiek sa dotkne WLTP ledva v ideál podmienkach, Kórea to celé leto bezproblémov ešte výrazne prekonáva. Zamenili postupne na NCM811 ale WLTP neupravili. Či klamú tou baterkou, neviem.
            Ďalej Kórea prakticky vôbec nevyhrieva baterku. Kašle na ňu. Tak si v zime tiež naháňa body.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 v clanku sa spomina spotreba, predpokladam ze sa merala realna spotreba anie odcitali udaje na obrazovke v aute. To by vylucovalo sachy s bateriou. Ale mas pravdu ze pokial auto vyhrieva v zime bateriu moze to hrat ulohu. ale v kazdom pripade by vysledok mal byt zvyseny dojazd oproti dojazdu bez vyhrievania. Inak vyhrievanie nema realny vyznam (samozrejme nepocitam ochranu baterie pred mrazom).

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Žiaľ nepíšu tam nič ako testovali.
        • romiix
          Member
          • Oct 2015
          • 47

          Po zvolávačke pri ktorej mi menili riadiacu jednotu batérie (trvalo to presne 5 týždňov) mi prestalo fungovať automatické dobíjanie podla nastavenia v appke. Stalo sa to aj niekomu inému?

          Komentár


          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Je možné že nemáš naviazny čip na riadiacu jednotku niečo podobné majú Apple telefóny komunikačný čip na batérií foťáku atď. Predpokladám že u týchto áut je to podobné, kontaktuj servis.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Skús si auto v appke vymazať a znova zaregistrovať, to pomôže keď nefunguje ako má - odporúčajú na infolinke.

          • romiix
            romiix komentoval
            Upraviť komentár
            Miroslav Rojko Vďaka, toto pomohlo
        • denial
          Member
          • Jun 2014
          • 278

          https://denial.rajce.idnes.cz/Skoda_...nti-mud_Doors/

          tak toto - tolko blata okolo vsetkych dveri aj kufra som este na ziadnom aute nevidel
          chodil som s tym len po obycajnych (asfaltovych) cestach
          ziadny offroad, ani pole, ani nic ine
          zadne dvere sa ani neotvarali, lebo vzadu nikto nesedel

          je to normalne?

          Komentár


          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Je auto s jednym tesnenim, tak je to normalne.

          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            je nejaka firma, ktora by tam odborne nalepila dalsie tesnenie a situacia by sa vyznamne vylepsila ?

          • Sly
            Sly komentoval
            Upraviť komentár
            denial Presne toto isté se. (Hnevá) aj mňa na e-upe. Aj kvôli hluku, aj kvôli špine. Jasné že sa šetrilo kde sa mohlo, veď som sa smial na prepínačoch na okná, čo môže stáť navyše napríklad také automatické sťahovanie okna, 5 euro? To isté s odhlučnením (utesnením interiéru). Už som rozmýšľal nad nejakým tesnením na spodok dverí (D-profil), ale nie som nejaký zbehlý v tomto obore, akú hrúbku a šírku zvoliť, tak som to zatiaľ nechal tak

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Ja mám biely e-up a s tym nemám žiadny problém. Myslím, že snaha vylepšovať toto jednoduché auto sa minie účinkom (veľký vlyv na znečisťovanie má aj tvar vozidla - aerodynamika). Auto je na jazdenie , radšej častejšie zajst na umyvárku
            Naposledy upravené palo47; 22-02-2021, 16:39.

          • jozefSk
            jozefSk komentoval
            Upraviť komentár
            na nejakom nemeckom fóre som to videl, sami si lepili

          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            > Auto je na jazdenie , radšej častejšie zajst na umyvárku
            tak na jazdenie alebo na umyvanie?
            a ako chces tlakovou vodou zmyt spinu z tych prahov / zahybov na dvere bez toho, aby sa dostala voda aj do interieru?

            tu je nieco
            https://www.goingelectric.de/forum/v...26360#p1226360
        • palo47
          Member
          • Jan 2020
          • 59

          denial
          Samozrejme, že vnútorné záhyby dveri sa dajú očistiť len na samoobslužnej ručnej umyvárke.
          Ja umyvam veľmi zriedkavo ručne pred garážou. E-up mam už 10 mesiacom 6700 km ale auto, prahy a plato kufra som umýval len cca 2x. Nejak som si nevšimol, že by sa uvedené časti nejak výraznejšie špinili. A to mám biely e-up. Nepríjemnejšie sú vonkajšie časti prahov, od nich si človek pri nastupovaní zašpiní nohavice.

          Komentár


          • denial
            denial komentoval
            Upraviť komentár
            https://youtu.be/beiKSedAC2A?t=175

            takze dolepil par metrov tesnenia navyse okolo prednych dveri a pri stovke mu klesol hluk v kabine z 84 dB na 70 ... ?

            ktovie ci by to malo nejaky aj zvukovy efekt na citigu


            inak zbierka nemeckych vylepseni pre eUP/Citigo je tu
            https://www.goingelectric.de/forum/v...ic.php?t=59944

          • palo47
            palo47 komentoval
            Upraviť komentár
            Tie hodnoty hluku su absolutne mimo reality. Hygienická norma predpisuje pri hluku väčšom ako 85 dB LpA už chrániče sluchu lebo hrozí pri dlhšom pôsobení poškodenie sluchu.
            Pokles o 14 dB je zníženie akustickeho tlaku viac ako 20x (13 db je presne 20x) čo je absolútne uletené.

            Ja pociťujem na e-up ako mierne obťažujúci hluk od odvalujúcich sa pneu na niektorých typoch asfaltu. Tento hluk ide od zadných blatnikov a tu by bola lepšia hluková izolacie žiadúca.Videl som k tomu dosť podrobne video ako to vylepšit ale je to značne pracne aj nie lacné.

            Ale E-up je mestké auto je určene na kratšie jazdy v hlučnom meste, takže podľa mňa tak ako to urobil výrobca je to OK
        Pracuje...
        X