Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Gen 1 UMC

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Gen 1 UMC

    Ako som slubil tu https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...4721#post44721
    davam sem fotky rozobrateho gen 1 UMC.
  • PatoM
    Member
    • May 2019
    • 40
    • martina89489
    •   

    #2
    Ďakujem ti za fotky a popis. Tiež mám podobný problém s tým že UMC nabíja iba 7kW alebo 10A (na ističi 16A). Ešte pred asi 2 mesiacmi to nabíjalo 16A a potom zrazu menej. Skúsim ho tiež rozobrať a pozrieť sa na tie relé. Dúfam že chyba bude v tom
    Prípadne napíš po výmene toho relé, či chyba bola tam.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Aj mne pisal, ze 10A, ale realne bral z dvoch faz nieco nad 15A z kazdej, takze softver ten prud co sa zobrazuje asi vypocita z vykonu cca 7kW predpokladajuc, ze je to z troch faz. Nikdy mi na gen1 UMC nebralo celych 16A, vzdy trosku menej.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Najprv zmeraj ci aj tebe berie len z dvoch faz, tiez pozri termokamerou, ci sa niekde nehreje. Tesla ked zisti pokles napetia znizi prud. Starsie vela pouzivane kable sa zvyknu polamat - mal som taku poruchu na povodnom nab. kabli k i-MiEV-u. Ked mi posles tvoj mail do sukr. spravy poslem ti fotky v lepsom rozliseni - sem sa nedaju dat.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Nalepku tesla netreba odlepovat, nic co by pomohlo rozobratiu pod nou nieje.
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    #3
    Tu je detail na relatka, v GME maju pouzitelnu nahradu https://www.gme.sk/rele-s-dc-civkou-...-61-9-024-0000

    Komentár

    • PatoM
      Member
      • May 2019
      • 40
      • martina89489
      •   

      #4
      Ďakujem za informácie aj za link.
      Nemeral som, ale vyskúšam. Mne v aute písalo že berie 16A (cca 50km/h). Keď mi to začalo blbnúť, všimol som si na aplikácii že ide iba 12A tak som to išiel pozrieť a zistil som že gen1 UMC je velmi horúci, stopol som to na cca 30min a keď bol vychladnutý spustil som nabíjanie. Išlo zase 16A ale už po chvíli išlo už iba 12A(zase bol horúci) a potom už iba 10A. Odpojil som gen1 UMC a nechal vychladnúť. Od vtedy sa neprehrieva, ale ide iba 10A. Neviem či to bude ten istý prípad ako tvoj, ale vyzerá to tak.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, max standardne na g1 umc ukazuje v aute 16A, no ked to odmeras presne ampermetrom alebo modernym digitalnym elektromerom, co meria vsetko, tak je to nieco nad 15A.
        Mam krabicku s troma elektromermi - na kazdu fazu jeden. Tu davam do cesty pred testovany nabijaci kabel, ked chcem zistit ktora faza kolko odobera. Elektromery ukazuju napetie, prud, odoberany cinny (w) vykon a dalsie hodnoty. Samozrejme primarne odobrate kWh ako kazdy elektromer :-)))
    • TM3Perf
      Member
      • Jun 2015
      • 83

      #5
      Má ekonomický zmysel sa s týmto vôbec zaoberať keď minule mali na Amazone Juice Booster s oboma červenými 5kolíkmi a schuko za 575€? Škoda, že som to nestihol ale už mám nastavené sledovanie ceny

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Kto chce 3f/16A teslacky s ovladacim tlacidlom na otvaranie dvierok a ukoncenie nabijania, tak nema inu moznost ako niekde kupit gen1 UMC.
        Mne ho odchytili colnici a nedal som ho na firmu, tak ma stal 377, 41 Eur vratane dopravy, plus odchytenie colnikmi sposobilo plus 99.5 eur (clo, dph a dhl vybavenie), teda spolu 476.91 Eur.
        Na firmu platcu DPH by to bolo cca 390 bez DPH.
        Samozrejme to je gen1 UMC bez adapterov, no prerabka na 16A petkolik plus adaptery na 32A a shuko sa daju vyrobit spolu pod 20 euro.

      • Savi
        Savi komentoval
        Upraviť komentár
        TM3Perf mas aj link na ten juice booster, tiez by som si nastavil sledovanie ceny. Ak by nebol taky predrazeny, tak ho kupim. Za 575 by to bolo fajn.
    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1542
      •   

      #6
      Keď ste takí šikovní, vedeli by ste opraviť Tesla nabíjačky v Miragi Žilina?

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Fisker, jedna vec je vediet to opravit, druha niest zodpovednost.
        Treba kupit nahradny kabel a vymenit ho elektrikarom, co ma prisl. opravnenie.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Máš náhradný kábel?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        náhradný kábel musí byť z Tesly?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ak to ma byt urobene poriadne, nahradny kabel s konektorom musi byt od tesly. Je to nahradny diel, kedisi som to pozeral v katalogu tesly - nebolo to lacne. V Auparku BA menili tie kable x-krat. Da sa to mozno aj zbastlit, no tak by to nebolo vhodne pre verejne pouzitie.
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      #7
      @PaloM Takze, ako som predpokladal, bolo to rele, zatial som to otestoval mimo krabicky, snad to pri skladani nepokazim :-)))

      Komentár

      • PatoM
        Member
        • May 2019
        • 40
        • martina89489
        •   

        #8
        Tak to je dobrá správa. Držím palce aby si to dobre zložil
        Ja som ešte nemal čas sa do toho pustiť, ale určite to urobím a rozoberiem to. Dám vedieť ako to dopadlo, dúfam že dobre

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #9
          Potom ako som sa zabaval s gen1 UMC musim povedat, ze je jeho silova cast nema ziadnu rezervu.
          Rele su male, len presne na 16A, piny rele su tenke, konektory faston nie su bohviejako spolahlive.

          Nabijaci kabel Inchanetu je urobeny podstatne robustnejsie, rele su na 50A, hoci sa pouzivaju na max. 32A, krabicka je z hliniku, rozoberatelna, pritom nab. kabel Inchanetu ma najmensi standby odber zo vsetkuch N.K. co som meral.
          https://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eo...1809#post41809

          Komentár

          • jux
            jux
            Senior Member
            • Apr 2015
            • 1378
            •      

            #10
            Zlozil som ten pokazeny gen1 UMC, nabijal dve hodiny 16A/3f, vyzera byt v poriadku a mam pocit, ze opravovany sa zohrieva menej ako ten co som dostal k autu. Myslim, ze problemovym miestom gen1 UMC su kontakty cez fastony. Na tom pokazenom bol faston prvej fazy pri rele prvej fazy uplne volny. Takze sa zohrieval a teplom znicil svoje rele - aj plosak prepoja medzi fastonom a rele bol opeceny. Pri skladani som vsetky fastony napruzil, nech maju lepsi kontakt. Odpor 51kohm urcujuci maximalny prud 16A som dal do krabicky UMC, 7pinovy konektor som odrezal a na kabel som napojil cerveny 16A/3f CEE petkolik. Dnes sem dam normalnu a termo fotku poskladaneho no este nezakrytovaneho gen1 umc. Komplet poskladany odfotim zajtra, ked zaschne lepidlo.

            Komentár

            • jux
              jux
              Senior Member
              • Apr 2015
              • 1378
              •      

              #11
              Hotovo

              Komentár

              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #12
                Este doplnim pre tych co budu rozoberat gen1 UMC.
                - predsa je lepsie najprv odlepit striebornu nalepku TESLA, potom sa lepsie odliepa gumeny navlek.
                - keby niekto chcel zrusit 7-pinovy konektor pre adaptery bez rozoberania krabicky elektroniky a na kabel rovno napojit cerveny 16A/3f petkolik, tak do petkolika treba dat oproti zemi 51kohm odpor ( 47k a 3k9 do serie)
                - ak budete opravovat elektroniku a zaroven chcete zrusit 7-pin konektor, tak je jednoduchsie dat odpory do krabicky elektroniky.
                - vodice v kabli su dost divne: (zrejme nejake AWG)... pricom modry vodic (nulak) ma podstatne vecsi prierez ako fazove a zem.
                - zem a fazove su zrejme trosku vecsie ako nase 2,5mm2 lanka, takze trubicky pre 2,5mm2 na ne idu velmi tazko - preto som na ne pouzil trubicky pre 4mm2 .
                - modry je prierezom niekde medzi 4mm2 a 6mm2, no 6mm2 trubicka uz nevleze do 16A pinu CEE petkolika, takze som odcvakol niekolko pramenov z modreho aby nan islo dat 4mm2 trubicku.

                Komentár


                • jeeff
                  jeeff komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dakujeme za postup. V Mikulasi na Tesla zraze som sa s niekym bavil, kto tvrdil, ze UMC 1 si objednal nedavno v prahe, co mna teda dost prekvapilo (ale bol to majitel co este len caka na Model 3 tak som si nie isty, ze sme obaja mysleli to iste). Kazdopadne mala tam prezentaciu firma ejoin.eu z Dubnice ktora ma v ponuke aj "Portable charger" za peknych 415 bez dane:

                  http://www.ejoin.eu/products/home-wallbox/

                  niekto to aj vyhral tusim v tombole, len som si to nestihol pozriet. Jedine co tomu chyba je tlacitko, nastastie TM3 ku ktoremu to potrebujem sa da otvorit aj zatlacenim na nabijaci dekel.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ponukany PORTABLE CHARGER - 3,5 KW / 11 KW / 22 KW je sice pekny aj cena 415 bez DPH je znesitelna, no pre majitela TM3 nie je vhodny, lebo je na 22kW, cize ma 32A petkolik, vodice 6mm2, teda kable su tazke a menej flexibilne. Keby vyrabali jeho 16A/11kW verziu s rovnakou krabickou elektroniky ako ma 32A/22kW verzia, len s kablami 2,5mm2 a 16A CEE petkolikom, hoci aj za rovnaku cenu - to by bol spravny nabijaci kabel pre TM3.
                  Pre TM3 je vhodnejsi 16A/11kW nabijaci kabel. Napriklad 16A verzia sparkline32 od Kubisovcov, za podobnu cenu.
                  http://eshop.inchanet.cz/chytre-kabe...-16-t2-cee16a/.
                  V Kubisovska elektronika nabijacich kablov je podla mojich doterajsich skusenosti najlepsou elektronikou aka je na trhu. Silova cast je velmi robustna, dost predimenzovana, standby spotreba je najlepsia zo vsetkych co som meral a aj ich hlinikova krabicka je neznicitelna, (je to kus uzavreteho hlinikoveho profilu po ktorom kludne mozte prejst aj autom a nic sa nestane) pritom sa da nedestruktivne rozobrat. Kubisovsku elektroniku pouziva vela inych vyrobcov nabijacich kablov a wallboxov.

                • ivan32
                  ivan32 komentoval
                  Upraviť komentár
                  jux to sú tri prevedenia s rôznymi cenami tak dúfam že sú káble podľa toho dimenzované. Treba si stiahnúť cenník. 22kW stojí 582€. 11kW 415€. 3,5kW 224€. Všetky majú aj bluetooth. O robustnosti dimenzovania elektroniky sa neviem vyjadriť.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  ivan32 vdaka za info, ked je v ponuke aj 16A verzia, tak je to fajn, aj cena je dobra.
              • PatoM
                Member
                • May 2019
                • 40
                • martina89489
                •   

                #13
                Ja som pri rozoberaní nedal dolu tú striebornú nálepku TESLA, stačilo podpáčiť šrobovákom ten vrchný gumový návlek a pekne sa takmer sám odliepal. Telo UMC som z dookola ponapiloval pilkou a potom plochým šrobovákom oddelil od seba. Keď som to otvoril a dal preč káble, tak som zbadal kde bude závada, foto prikladám. Dnes kúpim nové relé a skúsim to zložiť ako to bolo
                Ako píše @jux slabina UMC bude v konektoroch faston, ktoré sa prehrievajú pretože nemajú dobré kontaktné plochy resp. asi sa po čase uvolnia. Vymením relé, pritlačím fastony, zložím a vyskúšam.Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20191201_175723.jpg
Videní:	395
Veľkosť:88,8 KB
ID:	45075

                Komentár


                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Takze pokracujem, pokazene rele vycvakaj cvikackami, nesnaz sa ho vybrat odsavanim cinu z otvorov. Nechaj trcat co najviac zo zvyskov pinov aby si ich mal za co chytit peanom ci malimi plochymi kliestikmi. Piny napajania cievky idu lahko, no vybrat silove piny je dost tvrdy oriesok. Skusal som to najprv jemne, no obycajnou spajkovackou to neslo, tak nastupila klasicka socialisticka 100W trafopajka so skratenym a zaspicatenym hrotom. Treba nahrievat 15 az 20 sekund (az je strach ze sa poskodia diery a plosak), lebo vnutri v plosaku je dost silny medeny prepoj, ktory berie vela tepla. Potom tahat pin von peanom. Vycistit diery pre vlozenie noveho rele tiez nie je jednoduche. Cievkove piny ide odsat odsavackou, no na silove piny je odsavacka prikratka.
                  Tak som nasadil klasicku metodu (pouzivanu ked som nemal odsavacku) zastrcenim spravneho priemeru ihly na sitie do otvoru pomocou zohriatia ihly a otvoru v plosaku pomocou silnej pajkovacky - zase treba zohrievat 15 az 20 sekund, jemne zasunut ihlu, pockat dokedy vychladne a potom ihlu krutit a vytiahnut.
                  Silove piny noveho rele treba zase pajkovat intenzivne, pretoze plosak berie vela tepla a nieco aj piny rele. Kedze som mal strach ze vstup od fastonu k pinom rele vnutri plosaku moze byt poskodeny prehriatim, (plosak bol v mieste spoja speceny do hneda) tak som fastonove a vstupne piny rele prepojil aj na vrchu plosaku medenym vodicom primeraneho prierezu - vedlajsi efekt je, ze spoj sa bude aj lepsie chladit.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ty kokso to tam fakt maju silove vodice na 32 A pripojene cez fastony? Sa necudujem, ze tie UMC odchadzaju.
                  Inak na US tesla fore pisali o tom, ze UMC1 su vyplnene izolacnom penovou hmotou, asi to teda robili len u US modelov.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Jirko fastony su na 16A - je to 11kW UMC dodavane k teslam. HPWC ma poriadne svorky.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Fastony na 12AWG (3,3mm2) - taky kabel tam je - maju zniest 20A trvaly prud
              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #14
                PatoM Pred zmontovanim skontroluj aj rele 1. fazy (na tvojom obr. hore). Jeho faston vyzera byt opaleny.
                Pozri detail mojho UMC, ma iny plosak, ine umiestnenie fastonov a na mojom su nejake hnede valcovite suciatky navyse, ktore na tvojom nevidim.

                Komentár

                • PatoM
                  Member
                  • May 2019
                  • 40
                  • martina89489
                  •   

                  #15
                  jux prosím ťa, na tom linku na obchod s tým relé je to relé s 8 pinmi a na starom relé je 6 pinov. Dnes som sa vybral do NR, že kúpim také relé, ale nikde som nezohnal vhodné a dokonca iba s 8 pinmi. Ty si tam dal aké relé? Budem asi musieť behnúť do BA a pozrieť v tom gme obchode.
                  Inak vybrať to relé bola fuška
                  Aj u mňa bol plošák pri tom zlom relé zo spodu hnedý pravdepodobne opečený ako píšeš ja ty.
                  Pripájam fotku pre porovnanie plošákov.Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20191201_175656.jpg
Videní:	555
Veľkosť:49,8 KB
ID:	45098

                  Komentár


                  • jux
                    jux komentoval
                    Upraviť komentár
                    PatoM Tie dva piny rozpinacirho kontaktu, co su pre nas navyse jednoducho odcvaknes a zabrusis pilnikom.
                    Potrebujeme len spinaci kontakt 16A/230V, rozpinaci nepotrebujeme.
                    Staci aby rele malo 24V DC cievku so spravnymi ohmami, spravny rozmer a poziciu pinov. Mam jedno take rele navyse, pre istotu som kupil dve, ak nezozenies, mozem ti ho dat. No v GME BA ich podla webu este maju 2 ks.

                  • PatoM
                    PatoM komentoval
                    Upraviť komentár
                    Ok, ak nezoženiem ozvem sa, ďakujem.
                Pracuje...
                X