Novy benzin E10
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Nie je to take kriticke, novinari prehanaju ako obycajne. Aut, ktorym by to skodilo je uz velmi malo a su velmi stare.
-
ano, su to stare auta, ale pozrel som namatkovo a hned som tam nasiel auta, ktore maju ludia v mojom okoli.
Je parodia sledovat, ako do felicie treba tankovat 100okt benzin
Elektrina je len jedna. Ziadne pančovanie, nekvalitna cisterna ani citlivost motora. V jednoduchosti je krasa. Tu sa to opat potvrdzuje. -
milan84 - elektrina nie je jedna! z uhlia, plynu, odpadu (spaľovanie bude podľa šéfa elektrární nový lukratívny KŠEFT), jadra, slnka, ...
a panika:
cca 40 rokov späť predávali "skackavý benzín (špeciál)" a tak som tankoval do w353w super. niekoľko pozitív - menšia spotreba, výdajný stojan mimo radu embéčiek, vyšší výkon.
akurát sa otáča zmysel pomeru zložiek - doteraz číslo vravelo o obsahu benzínu, teraz bioetanolu.
alebo novinári píšu sprostosť. -
milan84 - lenže to, čo som napísal je jeden z protiargumentov. ála komín/výfuk, "uděláitko", ktoré oddelí elektrinu z mochoviac od tej z vodnej elektrárne, veterníka.
Maco7 - s benzínom máš pravdu, lenže špiritus (ak odhliadnem financov) bez obmedzení (a to môžem tvrdiť, že ten kotol je na varenie lekváru - ak nenájdu veko a chladič).
ps - berte to ako tréning na oponentúru. -
Vtipné to s tou spotrebou na nabíjanie začne byt v okamžiku, keď štát zisti, že začínajú ubúdať financie zo spotrebnej dane z palív a vymyslia si spotrebnú daň na elektrinu na nabíjanie EV. Technicky to nie je problém odhaliť. Podľa mna na to časom dôjde. -
Jiri GrandPa verejne nabijanie mozno, ale myslis ze zdania aj domace nabijanie zo solaru? dajme tomu ze mame hranicny pripad - domacnost odpojena od siete -
To by museli prinutit vyrobcov aut, aby technolugiu na zdanenie elektriny, co minies v aute zabudovali do aut.
Problem by bol, ze by ti tak zdanili aj elektrinu, co si vyrobis sam co by bolo proti zameru podpory obnovitelnych zdrojov elektriny.
Ved EU a staty tlacia na znizenie spotreby benzinu/nafty - cim si vlastne zamerne znizuju dan z uhlovodikovych paliv a aj DPH. Cize znizenie zisku z dani spojenych s palivami sa ocakava a je ziaduce aj bez prechodu na elektromobilitu.
Naopak este zopar rokov (mozno este 5 alebo aj viac rokov - podla cien EV) sa bude vo vecsine statov kupa EV dotovat.
Dotovat nakup EV a zaroven zdanit specialne elektrinu pre ich prevadzku by bolo kontraproduktivne.
Potom bude zrejme obdobie bez dotacii a az ked sa nebudu dat kupit nove ICE auta mozno nastupia dane z elektriny pre EV.
Elektrina je aj teraz zdanovana spotrebnou danou, ale oproti spotrebnej dani z benzinu/nafty to velmi male cislo -
jux - silne pochybujem, že je pre štát žiadúce znižovať zisky zo spotrebnej dane. Pre nás samozrejme hej lebo vieme ako efektívne sa využívajú, že áno.
Mal som na mysli samozrejme nie spotrebnú daň toho čo vyrobím doma ale na odber zo siete.
Mám kvôli výrobe co posielam do siete namontovaný múdry elektromer a ten meria spotrebu každých 15 minút. Cize z profilu odberu nie je problém zistiť kedy som zo siete nabijal, ako dlho a koľko kWh. -
Z profilu odberu ta nikto nemoze zdanit, ved rovnako mozes ohrievat boiler s uzitkovou vodou, varit na elektrickom sporaku slivkovy kompot, alebo pustit el ohrievac. Z profilu by to nepreslo na ziadnom sude.
Da sa to len certifikovane - jedine merat v aute. Ak je auto na firmu, tak sa to da z uctovanej spotreby do nakladov. -
Ono nejde len o tieto autá (aj keď Felícii behá stále dosť), ale aj o tie aktuálne. Podľa všetkého aktuálne motory to ovplyvní tak, že zníži výkon a zvýši spotrebu. -
Tak firmy maju vacsinou dieselove auta
-
-
EV majú tak malý podiel, že to ešte nikoho netrápi a ešte dlhé roky trápiť nebude, či platia nejakú daň z uhľovodíkových palív. Táto daň sa vníma skôr ako ekologická, motivácia na zmenšovanie spotreby. Pre porovnanie - aj LPG je veľmi lacné, oslobodené od spotrebnej dane a nikomu to nevadí.
Trendom bude presnejšie cielenie dane - zdaňovanie mýtom podľa prejdenej vzdialenosti a tiež úsekov, po akých auto ide. To čo majú v súčasnosti kamióny a pred 10 rokmi nič také nebolo, sa čaká na nasadenie do osobných áut. Proste každý bude prispievať na infraštruktúru podľa toho ako ju využíva.
Niektoré nemecké časopiy pred pár rokmi takým niečím ako zdaňovaním domácich zásuviek na nabíjanie strašili ale nie je to jednoducho realizovateľné bez spolupráce celosvetových automobiliek, muselo by to byť riešené ďalšou riadiacou jednotkou v automobile a je to ľahko hacknuteľné ako všetko.[priezvisko]@me.comKomentár
-
Ak by si prišiel na to ako vstupovať priamo na baterku a nabíjať ju a vybíjať, to by som si aj ja kúpil iMEV ako náhradu za baterku k fotovoltaike. Láka ma možnosť obložiť panelmi celú strechu, ale nemám tú elektrinu kde dávať a kupovať baterky v bežných pár kWh kapacitách je pätnásobne drahšie na jeden kWh ako taký ojazdený iMEV. -
Miro: presny postup vymontovania, rozoberania baterie aj vymeny clankov mieva je na http://mmc-manuals.ru/Mitsubishi_i-MiEV/en. Su tam aj schemy a vysvetlenie.
No nie je jasne ako sa zachova BMS... to chcem otestovat.
Odber energie z baterie by nemal byt problem, nabijanie clankov priamo moze byt problem, resp. raz za cas by sa musela bateria zbalancovat standardne. -
Julo, len ja nie som elektrikár ... Ja by som potreboval škatuľu, čo napojím káblom do auta a proste auto nabíja - to je aj teraz, ale naopak aby dávalo prúd keď domácnosť potrebuje, menič v aute aby pracoval aj opačne. Tým sa použije čo najviac vecí z auta a vybavené.
Niečo ako https://www.electrive.com/2019/01/29...shows-results/. ale stačilo by aj cez Type 2, tým by sa ušetrilo pár tisíc za AC/DC konvertor a 32A, čo majú autá cez Typ 2, by pre domácnosť stačilo.
Nissan to robí cez Chademo a teda v skrinke musí byť AC/DC a to to podľa mňa predražuje a 5 tisíc ako to ponúka Nissan je mimo návratnosti pre mňa. -
Miro, tak ako by si to chcel sa to neda. Uz vytiahnutie 400V von z baterie je silno nelegalne a nebezpecne. Takze je to len na zabavu pre elektrikara. Ja sa chcem len pohrat s odoberanim energie na prevadzku domu pri vypadku napajania, pripadne experimentovat s pridanim externej kapacity. No vypadkov bolo u nas posledne roky velmi malo a boli len planovane v prac dni doobeda, takze prakticky to straca efekt. -
u nas je tiez vypadkov minimum. Najprv som myslel, ze investujem 150e do meniča, ktory vie v pripade potreby napajat chladnicku, mraznicku a PC z Leafa, ale pohodlnost ma k tomu nedotlacila
Nie je toto vseobecne najlacnejsia a najlahsia forma takejto nudzovej situacie? -
Milan, aj to je riešenie ale ozaj len pre chladničku. Aby to bolo reálne pre dom na akumulovanie a vrátenie energie, musí to dať aspoň 10A a to dá menič pri 12V , nie pri 230V. Myslím že autá majú na zapaľovač maximálne 20A poistku - 240W. -
Ale ked ho pripojis priamo na 12V bateriu? preco by inak slubovali vyrobcovia trvaly vykon 1000-1500W a maximalny aj 2000W /podla typu,ceny atd/
Mozno ma vie jux dopnit, upresnit.
Jasne, ze si tak neviem napojit elektricke podlahove kurenie, ale castokrat je taky vypadok o tom, aby sa ti za pol dna-den nerozmrazila mraznicka a vecer si si vedel zapnut nejaku lampu. -
Na 12V sa da, a menice 400/12 byvaju v EV aj silnejsie, tesla ma 3kW. No vecsina aut musi byt zapnuta aby isiel menic - u tesly nemusi, no cast systemov a chladenie menica zoberu cca 500W. Cely retazec je dost neefektivny - menic 400DC/12VDC a potom menic z 12VDC/230VAC + spotreba zapnuteho auta. No bolo by to funkcne.
Z zapalovaca sa da zobrat len cca do 180W - ma 15A poistku a musi byt zapnute auto, inak po chvili vypne 12V zasuvky. Na napajanie domu pri vypadku mam 2kVA/1,8kW invertorovy generator, takze to neriesim a palim dinosaurov. -
toto je riešenie na malé spotrebiče pri výpadku ale k fotovoltaike by sa hodil menič v tom štýle ako je priamo je k panelom, že sa pripojí k stávajúcej sieti (na sínusoidu) a dáva prúd namiesto zo siete a tým spotrebováva nabitie auta počas dennej výroby panelov
aj Kona má tzv. "Utility/camper" mód, po zapnutí napája spotrebiče a zásuvky z "veľkej" batérie ale nenašiel som hodnotu ističa, predpokladám že 12V zásuvka má istič ako normálne
v Tesle sa tie 3kW odkiaľ berú ? Má nejakú špeciálnu zásuvku ? -
Najlepsie by bolo, keby uz fungovalo V2G aj na CCS, hoci do "starych" aut sa to zrejme nebude dat upgreadnut.
Pred casom som nasiel toto: http://www.fuergy.com/sk/home-version
.."Majitelia elektromobilov sa môžu cez FUERGY Home Charger pripojiť k distribučnej sieti a nechať brAIn automaticky riadiť a využívať kapacitu batérie ich elektromobilu spolu s batériou FUERGY Home. Nielenže sa tým eliminuje tlak na distribučnú sieť spôsobený neustále rastúcim počtom elektromobilov, ale zároveň vzniká možnosť monetizácie zdieľanej energie. Využívaním kapacity oboch batérii dochádza k synergickému efektu, ktorý prináša ešte väčšiu finančnú odmenu pre ich majiteľa..."
Pisal som im, ci im ozaj funguje obojsmerne Home charger a kolko cca za svoje riesenie chcu, ale zatial bez odpovede -
milan84 toto som presme riesil aj ja, ale tak isto moja pohodlnost ma nedotlacila do toho. LEAFy maju 1 kW nabijacku pre autobateriu, takze staci kupit 1 kW menicku ktoru pripojis priamo na bateriu, treba si ale kupit menicku s cistou (nie modifikovanou) sinusoidou lebo inak to moze poskodit motor na chladnicke. Na amazone sa daju najst za 150 evri -
Ked chces brat z EV tolko kolko da menic 400VDC/12VDC, musis to brat rovno zo svoriek baterie (alebo z vystupu menica 400/12 za jeho poistkou). Odoberat cez nejaku vhodnu poistku, ktora musi byt mensia ako poistka menica co dava energiu do 12V rozvodu a vecsia ako je maximalny odber menica co budes pouzivat z 12VDC na 230V AC. Na Tesle to pekne vidiet ktory silovy vodic je od menica 400/12, kde je poistka menica a ako je pripojena bateria. Samozrejme treba poriadne skontrolovat prierezy vodicov v 12V instalacii EV, pretoze sa moze stat, ze setrili a bateriu pripojili k 12V zbernici slabsim vodicom ako dava menic 400/12V . Najvhodnejsie je miesto za poistkou menica, no moze byt tazko pristupne na napojenie menica 12VDC/230VAC. Ked to niekto chce robit, tak by mal mat aspon minimalne znalosti elektrikara, nakreslit si ako to je v aute urobene a vsetko poriane skontrolovat. Po zapojeni vsetkeho, zatazit 230V AC stranu na maximum a termokamerou popozerat ohriatie vsetkych vodicov a spojov. -
Ani nie svorky ale medene ocka - svorky by sa bodovo prehriali - treba poriadne ocka napevno priskrutkovane a dimenzovane podla odberu. Vodice musia byt tiez poriadne, pre 1kW AC je prud z 12V baterie 83A plus straty v menici, cize ak ma byt na vystupe menica 1kW 230V AC, treba pocitat na 12V strane cca s 100A prudu, t.j treba medene vodice minimalne 16mm2. Pri 2kW treba na strane 12V medene vodice minimalne 35mm2. -
Ak tomu správne rozumiem, bavíme sa o niečom takomto?
Naposledy upravené ToMiLeaf; 11-11-2019, 21:07. -
To je len pre Leaf s spec V2G upravou. My hovorime o zapojeni menica na 12V bateriu kazdeho EV. Napr. takyto menic:
-
jux - videl som Nemca, ktory si zapojil vo Fiatke k 400V baterii menic z FVE. Priamo na bod v aute, kde prichadza kabel z baterie do priestoru kapoty vpredu. Len je problem, ze je to drahe riesenie lebo to musi byt hybridny striedac s vlastnou generaciou sinusoidy. Ale inak super napad, taha z toho bez problemov 3 kW na jednej faze. -
Jiri GrandPa Na 400V sa samozrejme da pripojit na kazdom EV, ale napetie je mimo baterie len vtedy, ked je auto zapnute, ale vtedy auto same zerie 500W, mozno aj viac. Ked je auto vypnute, rele v baterii je zhodene a 400V je izolovanych v baterii. Rele byva jedno na jednom pole, alebo dokonca u niektorych aut su dve rele - na kazdom pole jedno - cize pri vypnutom aute su clanky uplne izolovane od sveta mimo bateriu. Vytiahnutie 400V z baterie mimo rele umozni brat energiu z baterie bez strat pri vypnutom aute.
-
Asi ste už o tom počuli, štát schválil nariadenie, že od 1.1.2020 benzín 95 E10 plne nahradí do teraz používaný 95 oktánový benzín. Tento E10 benzín má 10% bio zložku. Je to vrámci šetrenia emisii. Nejdem tu dávať žiadne linky, lebo sa to dá ľahko vygoogliť. Teória je také, že sú autá ktoré tento benzín už tankovať nemôžu, lebo im to zníči motor. Teda tento krok zlikviduje celkom dosť vozidiel na Slovensku a to aj dosť používané Felície. Taktiež sa nevie aké dôsledky to bude mať na domáce prístroje ako sú kosačky, krovinorezy, či motorové píli.
Samozrejme riešenie je tankovať viac oktánový benzín 98 či 100, ktoré ponúkajú niektoré čerpacie stanice, ale tieto sú pochopiteľne drahšie. Okrem toho, že staré vozidlá tento benzín používať nemôžu aktuálnym autám by to malo zas spôsobiť problémy vo forme zníženého výkonu a vyššej spotreby.
Osobne som tomu rád, lebo je to jeden spôsob ako ľudom ukážu aká nedokonalá a nestabilná je technológia spaľovacích motorov, ale na druhej strane to prišlo pomerne rýchlo a nečakane. Som veľmi zvedavý ako to pôjde ďalej a uvidíme čo príde časom.Komentár
-
Komentár
Komentár