Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Billa TN

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Juro
    Administrator
    • Mar 2014
    • 2204
    • juraj1702
    •   

    Billa TN

    Pred Poľom 755, Trenčín

    Mala by standartne ist na 50% vykon, pri splneni podmienok (nakup na filialke nad 50 €) dostane zakaznik RFID kartu s ktorou si nabijacku pri dalsej navsteve odblokuje na 100% vykon. Na RFID sa este pracuje, len by som chcel otestovat, ci pusta momentalne tych 100% (25 kW) alebo 50% (12,5 kW).

    Prevádzkovateľ: Billa
    Webstranka: http://www.billa.sk
    Mapa:

    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 310
    •   

    #2
    Test nabíjačky Billa TN.
    Nakoľko som z Trenčína, podujal som sa otestovať novú DC nabíjačku pred predajňou Billa v TN. Hneď na úvod poviem, že predajňa Billa Pred Poľom v Trenčíne prešla prekonštrukciou a veľmi jej to prospelo. Je to na konci mesta smer Žilina. Nabíjačka sa nachádza hneď pri vjazde na parkovisko, čo nie je našťastnejšie riešenie, lebo je tam veľká premávka áut, ktoré vchádzajú a vychádzajú na parkovisko. Treba tam dávať pozor. Pravdepodobne to tam dali preto, lebo je to blízko zdroja elektrickej prípojky. Nabíjačka je veľmi úzka, malého vzrastu a je veľmi pekná s veľkým displejom. Zapína a vypína sa jediným tlačidlom, ktoré tam je, na hornej polovici v pravo. Išla nabíjacím prúdom 12,7 kW. Za dobu nabíjania a môjho nákupu cca 10 až 15 min. sa auto nabilo o 2,1 kWh t.j 5% SOC na testovanom aute Nissan Leaf 2. Kedže bývam na opačnom konci mesta, tak mi to presne pokrylo spotrebu tam a späť t.j.11 km.
    Ak by som to mal zhrnúť, tak musím povedať, že je to lepšie riešenie ako AC stlpiky. Na druhej strane, ale ja osobne nevydím zmysel chodiť na druhý koniec mesta na nákup len preto, že mi Billa zaplatí cestu tam a spat. To už by som isiel o 10 km viac vzdialeného Lídlu N.Dubnica. Kde by som si nabil 20 kWh počas nákupu. Ale treba Billu pochváliť, že také niečo pre elektromobilistov robí. Navrhoval by som zrušiť to obmedzenie výkonu , pretože si myslím, že k zneužívaniu by v TN neprišlo, pretože elektroTAXI tu nemáme...
    Naposledy upravené curgali; 10-10-2019, 09:04.

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      vdaka za komentar, ale ci to budu zneuzivat alebo nie v TN je jedno. Kedze musi byt jedna politika celoplosne. TN nabijacka je len prva lastovicka. Ak by nieco podobne (a neobmedzene) bolo v BA na Bajkalskej, tak ti taxi-koleno-vrtaci by tam sockovali non-stop
  • 1fisker
    1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1537
    •   

    #3
    Nedostal som odpoveď, či je tam aj AC. Ale asi nie, keď o tom nepíšete.

    Komentár

  • Miroslav Rojko
    Miroslav Rojko
    Senior Member
    Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1163
    •      

    #4
    Nabíjačka je slabučká, dáva len 10kW výkon, aj keď na displeji píše 12kW. Keď občas skočil displej na 12,4kW, tak auto preskakovalo medzi 10 a 11, takže to bolo okolo 10,5kW. Údaj na dispelji nabíjačky je tým pádom odber zo siete a do auta ide o dosť menej. Zaujímavé, že pri takto malom DC výkone je strata nabíjačky raz taká alebo aj viac ako je strata pri 50 kW výkone.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    • Vilo
      Member
      • Sep 2017
      • 106

      #5
      Dnes som navštívil túto nabíjačku - veľké sklamanie.
      Donedávna som vychvaľoval Billu aký dobrý prístup zaujala s nabíjacími stanicami - poskytuje pomalé AC nabíjačky nie pre jedno, dve autá, ale pri väčších Billách niekoľkonásobne viac. A práve viac pomalých nabíjačiek potrebujeme ako zopár rýchlych nabíjačiek, ktoré sú buď obsadené, predražené alebo nefunkčné.
      A pri tejto Bille namontovali nabíjaciu stanicu, ktorá je DC (1xChademo+1xCCS+0xAC) a podľa nápisu na nabíjacej stanici 22kW. Takže nie je ani AC ani rýchla. Asi najhoršia kombinácia. Za cenu, za ktorú túto stanicu kúpili, mohlo byť na parkovisku možno 6 AC nabíjačiek, ktoré by poslúžili omnoho lepšie.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Ja nesuhlasim, vyhoda tejto stanice je to, ze ma vlastny kabel. Naviac 22kW je aspon ako tak pouzitelnych. Neviem ako ty, ale BILLA je pomerne maly obchod, nestravim tam nikdy viac ako povedzme 15-25 minut. Pri 22kW uz to dava aky taky zmysel, naviac netreba vytahovat kabel. Povodny AC stlpik je podla mna pre bezneho nakupujuceho nezmysel, pisal som to aj vyssie. Pre 15 minutovy nakup sa mi proste neoplati ondiat sa s vytahovanim kabla z kufra a jeho zapajanim.

        Pri DC 22kW je to pouzitelne aj pre dalsie auta a vykon uz je aspon ako tak pouzitelny.

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Nevidím až taký problém v tom kábli, aj tak ho vozím stále so sebou, vytiahnuť ho a použiť je najmenej.
        Keď idem do obchodu na 15 minút, tak to beriem ako pekné gesto od obchodu, že mi poskytne pár kWh energie zadarmo, ktoré mi viacmenej pokryjú cestu do a z obchodu.
        Neočakávam, že mi doplna nabijú auto.
        Ak berieš tú stanicu ako medzizástavku na dlhej ceste a potrebuješ si cucnúť viac, aj tak Ti to nepomôže, pretože namiesto 6 AC stĺpikov kúpili jednu DC stanicu, ktorá má len jeden kábel, ktorý Ti pasuje do auta a tak stačí aby tam jedno auto práve vtedy nabíjalo rovnakým nabíjacím štandardom ako potrebuješ a nenabiješ nič.
        To ma na tých bezplatných DC nabíjacích staniciach rozčuľuje najviac - nedá sa na ne spoľahnúť - často nenabijem, lebo minuli všetky prachy na jednu stanicu namiesto viacerých AC.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Je tu zjavny rozpor medzi tvojim a mojim nazorom. Nabijaciu stanicu Billa DC nevnimam ako stanicu na cestovanie ale ako stanicu pre zakaznikov. Ma u mna rozhodnut, ci pojdem do Billa alebo do ineho obchodu (to je predpokladam dovod, preco to Billa robi, urcite nie kvoli cestovatelom). Ak tento dovod rozhodnutia ma byt pre mna vyznamny, tak pouzitie stanice musi byt dostatocne jednoduche (pre mna s kablom) a musi mi za nakup priniest rozumne mnozstvo energie.

        Ani jeden z tychto bodov pre mna AC stlpik neprinasa a preto ja osobne povazujem takuto DC stanicu za spravny krok. AC stanica by sa dnes mala budovat uz len na dlhodobych parkoviskach (rozumej som tam 1-5h), v nakupnych centrach 50kW DC a pri cestnych tahoch minimalne 150kW DC.

        Takze ked sa pozerame aspon par rokov do buducnosti je jednoznacne AC stlpik pred obchodom typu Billa holy nezmysel a za tymto nazorom si stojim. Naviac NESMIE BYT FREE, musi byt napojeny na vernostny system aby ho nezneuzivali taxikari.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa
        Senior Member
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Plný súhlas.

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tento názor o rozmiestnení nabíjacích staníc ako ma jeeff som tu písal už pred cca 2 rokmi...

      • Vilo
        Vilo komentoval
        Upraviť komentár
        Rozumiem tomu ako to vnímate, ale keď sa nad tým zamyslíte, tak to tak fungovať nemôže.
        Lepšia AC nabíjacia stanica stojí 500-1000 eur.
        DC nabíjacia stanica ABB (ako býva napr. pri Lidl) stojí cca 10000 eur (toto číslo mám z neovereného zdroja, ak má niekto overenú cenu týchto staníc, budem rád ak ma opraví).
        Billa, Lidl, Kaufland možno radi demonštratívne kúpia jednu stanicu pre jednu pobočku, ale ak bude do budúcna polovica áut elektrických, tieto obchodné reťazce určite nepokryjú polovicu parkovacích miest takýmito drahými nabíjacími stanicami. Pokrytie polovičky parkovacích miest AC nabíjacími staničkami je omnoho reálnejšie. To je len nákupná cena. DC nabíjacia stanica je náročnejšia aj na údržbu a aj el. prípojku.
        Ak máme mať malý počet DC rýchlonabíjacích staníc, tak sa vraciame k modelu podobnému k čerpačkám, kde musím s autom cestovať niekam kde si doplním energiu rýchlo. A pritom stačí nabiť na pomalej nabíjačke doma, v práci, pri obchode a podobne.
        Ďalšia vec je, že DC staníc je (a aj tomu tak do budúcna bude) tak málo, že ak chceš byť slušný a neobmedzovať ďalších používateľov, musíš sa k autu vrátiť a preparkovať ho, ak chceš zostať v obchode dlhšie.
        Kdežto pri veľkom počte AC staníc nevadí, že jednu blokuješ o pár hodín dlhšie ako je nutné, keďže ich je ešte dosť k dispozícii.
    • g211
      Member
      • Sep 2015
      • 119
      •   

      #6
      Možno ma ukameňujete, ale nebolo by v tomto prípade pre všetky strany jednoduchšie, keby Billa prenechala postavenie nabíjačky a spoplatnenie nabíjania niektorému z dvojice prevádzkovateľov (ZSE Drive / Greenway) aj keby malo byť platené? Bolo by tam 50kW DC ktoré by sa nezneužívalo a lacnejšie <=22kW AC (u ZSE Drive od programu Partner bezplatné). Čo si o tom myslíte?

      Komentár


      • Rasto6
        Rasto6 komentoval
        Upraviť komentár
        Súhlasím

      • curgali
        curgali komentoval
        Upraviť komentár
        Myslím, že zámerom obchodného domu bolo, si pritiahnuť solventného zákazníka,,elektromobilistu " práve do svojho obchodu. Prenechaním týchto nabíjačiek našim známym prevádzkovateľom nabíjacích staníc aj s ich cenami sa tento zámer stráca účinkom...
    • milan84
      milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 740
      •   

      #7
      kolegovia, putuju tu hore dole rozne predstavy a cisla za nabijacky. Rad by som poopravil "rozpravkove dračik ceny"
      DC nabijacka do 50kW ma nakupnu cenu 25-30.000€ bez dph !!
      Taky ultrafast na 2x175kW stoji viac ako Tesla S v plnej vybave.
      Takze treba si to trochu uvedomit a vazit. Preto som uz vyssie pisal, ze Billa z tohto pohladu dobre investuje do 25kW DC stojanov, lebo ponuknu rozumnu sluzbu za normalnu cenu. V Bille predsa nepocita motorista kazdu minutu, ktoru musi byt pri nabijacke.
      A cez ci uz ZSE alebo GW su na prvy pohlad drahe, ale na druhy si treba uvedomit fakt obrovske vstupne investicie.

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko
        Senior Member
        Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1163
        •      

        #8
        A ako to robí český e.on (z tej istej skupiny ako ZSE), že má nabíjanie na DC za 12 centov (3 CZK) a ten má nabíjačky z toho istého programu ako ZSE ?

        Pikoška, dnes mi volala pani z e.on, aby som som jej povedal inú mailovú adresu, lebo ma nejde zaregistrovať, adresa je už použitá v zse drive. Používajú dokonca tú istú aplikáciu na správu užívateľov, nielen aplikáciu ale aj databázu, keď nemohol byť taký istý email ale siete prepojené nemajú - zatiaľ s e.on kartou nenabijem na slovenských ZSE ale pripravuje sa to a pravdepodobne za tých istých podmienok. Bude to humorné, keď roaming u ZSE bude za české ceny e.on a teda na ZSE budem nabíjať o 70% lacnejšie ako s ich ZSE kartou. A to nehovorím o ZSE roamingu - 39 € za deň.

        To len na margo cien. Billa či dá stĺpik na AC (7kW) alebo DC 10kW ako majú teraz, je jedno aj tak sa neoplatí na nákup zapájať pre cezpoľných.
        Ale hodnotím to pozitívne, lebo tí, čo nakúpia nad limit, majú nabíjanie už raz tak rýchle - ale je to len pre domácich čo tam nakupujú. Predsa na dlhšej ceste nebudem zapĺňať auto nákupom, potrebujem len drobnosti na zjedenie.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár

      • milan84
        milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 740
        •   

        #9
        robi to aj ZSE - partner ma AC nabijanie zadarmo. Mas pocit, ze z toho matematicky mozu nieco zarobit? Ved aj GW mal par rokov nabijanie zadarmo. Ale neda sa to stale tahat. ZSE sa potrebovalo vyšvihnut, spravit si meno, dostat sa vsade. Snad si nemyslis, ze ktokolvek bude dotovat dozivotne nabijanie?! Aj 0,12 v CR aj 0,00 u nas raz skonci.
        A Billa, Kaufland ci Lidl nad tym asi mavnu rukou, lebo ziju z ineho a stoji im to za dotiahnutie zakaznika do predajne.

        Komentár


        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko
          Senior Member
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Cenu elektriny viac ako z polovice tvoria "distribučné poplatky" a to je len prerozdelenie nákladov na udržiavanie sietí. Veľké podniky majú túto zložku mizivú a neverím, že sám dodávateľ (a majetkovo prepojený distribútor v jednej osobe) by nezarobili z ceny nabíjania, za ktorú predávajú domácnostiam so všetkými možnými poplatkami a svojimi maržami ?

          GW je na tom horšie, ten si musí ceny dohodnúť a platiť ale ZSE,e.on ...

          Ide len o množstvo predanej energie a tá sa zvyšuje so zvyšujúcim sa počtom áut.
      • deluxe
        deluxe
        Junior Member
        • Mar 2020
        • 2

        #10
        Bol som tam včera (5.4) a nabka pred Billou proste opet nejde.Teda mne nešla ani raz ešte :-) A v okoli TN je zopár novych nabijačiek a na tejto stránke to proste nieje,lebo tu sa nedá ani nič doplnit a ani odp.na správu,pretože na všetko čo kliknem na stránke nabky.com je blokované kvoli nejakym zásadam.Všetko musim hladat od znova.K ničomu.

        Komentár


        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          deluxe To je nezmysel. Ja som uz dve nabijacky na mapu doplnil a k xy dalsich dal aktialne info. Treba dodrzat navod. Ak pouzivas nekompaktibilny software s ktrym ti to nejde, tak skus poslat mailom informacie adminovy a on to hadam nahodi v dohladnej dobe. Urcite kazdy privita nove nabky na mape.

          PS: Najlepsie je vytvorit pre pridavanu nabku najprv nove diskusne vlakno tu v prislusnej teme, aby ked ju pridavas na mapu nabky.com si uz mohol dat diskusny link, nech moze kazdy potom aktualizovat info k nej a zdielat skusenosti.

        • Ľubomir imrich
          Ľubomir imrich
          Junior Member
          Ľubomir imrich komentoval
          Upraviť komentár
          ZSE mi blblo aj v LM a aj v Prešove písalo text že bude obnovený výkon alebo niečo take.Bol som 3 dni dozadu v Trnave nabi sa zadarmo pri kauflande vedla Sesler Klas odťahová služba

        • Juro
          Juro komentoval
          Upraviť komentár
          Stačí vytvoriť novú tému vo fóre "Nabíjacie stanice" a už potom buď ja, alebo niekto kto to už vie, to pridá aj na mapu.
      • Vilo
        Member
        • Sep 2017
        • 106

        #11
        Tak som sa po dlhej dobe zastavil na tejto nabíjacej stanici, pýta RFID kartu, ale začne nabíjať aj bez nej, ale len cca 10kW. Takže asi pravídlá, ktoré sú popísané vyššie stále platia (s RFID plný výkon, bez nej polovica).
        Na a v okolí nabíjacej stanice sa nič, okrem toho aká je Billa zeléná, nedočítate. Tak som sa pýtal na informáciách aké sú podmienky nabíjania, pani prekvapená mojou otázkou mi povedala, že to s nimi nič nemá, nemá žiadne informácie a nemajú žiadne karty, ktoré by s tým súviseli.
        Vie mi niekto poradiť ako získam tú RFID kartu a dostanem sa tak do exkluzívneho klubu ultrarýchleho 22kW DC nabíjania?

        Komentár

      • Vilo
        Member
        • Sep 2017
        • 106

        #12
        Dnes som bol nakupovať v Bille, nabíjacia stanica je mimo prevázdky.
        Displej nesvieti, tlačítko pulzuje zeleným svetlom, nabíjať nezačne.
        Žiadne kontaktné údaje tam stále nie sú, v Bille vravia, že s tou stanicou nič nemajú, keď som sa pýtal pracovníčky na informáciách či nemá nejaký kontakt, zavolala vedúcej a tá jej povedala, že porucha bola už dávno nahlásené a žiaden kontakt mi nedajú.
        stanley

        Komentár

      Pracuje...
      X