Zaskocilo ma toto "Po odčítaní štátnej dotácie sa dostávame na sumu 13 190€. Treba vždy rátať s katalógovou cenou nakoľko EKO bonus od Škody nie je možné kombinovať s dotáciou." v calnku https://www.startstop.sk/news/34139/...mobil-na-trhu/ To je hadam blbost, alebo je EKO bonus od automobilky v rozpore s povinnym cestnym prehlasenim _05 k dotacii?? Je tam ze neziadate okrem statneho rozpoctu ... aj formulka "alebo z inych verejnych zdrojov", tak snad ten EKO bonus je na tarchu vyrobcu, ci je to z nejakych EU fondov pre vyrobcov na podporu emobilty a tym padom "iny verejny zdroj" a moze sa bit s dotaciou???
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nová dotácia na elektromobily - 8000 eur cez www.chcemelektromobil.sk
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
ten clanok je neaktualny.
kombinovat sa to podla mna da, ale napr. na citigo je bonus od skody uz len 1200 eur
a ked bol este 3600 eur, vtedy sa nedala uplatnit dotacia, lebo ta plati iba na objednavky po odoslani dotacnej ziadosti
na e-up je bonus od vw 4200 eur do 29.2. a tam sa to imho stale da skombinovat
Komentár
-
Tiez si myslim ze to je nejaka hlupost preco by skodovka mala zrazu nizzsi bonus ako predtym keby to bolo z nejakych dotacii... To je zlava, ktoru dava automobilka tak isto ako hocijaka ina len to nazvali eco bonus... A navyse tam maju kopec nepresnosti v clanku co by tiez nasvedcovalo tomu ze napisu hocico bez overenia faktov - napriklad co sa tyka kapacity baterie e-up pisu ze ma mensiu ako skoda ale to nie je pravda maju rovnaku bateriu len skoda uvadza celu kapacitu a VW iba dostupnu cast.
Komentár
-
Tiez som si myslel, ale kapacitu Skoda v svojich prospektoch uvadza 36,8 o vyuzitelnej kapacite ani zmienka a tiez skoda max dojazd WLTP 274km kdezto VW iba 258km. Podozrievam VW ci nema len eup v ramci koncernu znizenu na vyuzitelnu kapacitu koli dlhsej zivotnosti baterie, aby sa nedostavala do krajnych poloh 0 a 100% ktore skodia baterii. Ze nastavili ochranu trebars 7% dole 5% hore ochranne pasmo co by davalo tych 32,3 kapacitu vyuzitelnu. Takze mozno upisti mozu nabijat do 100% vyuzitelnej kapacity lebo system nabijania dava pozor, ale citysti si musial manualne davat pozor aby nenabijali do krajnej polohy bateriu koli zivotnosti a nabijali len na 90-95% instalovanej kapacity.
Druhe vysvetlenie kratsieho dojazdu eupu mi napada lepsie zrychlenie o 0.4s ale zeby to zralo 6% dojazdu? Pritom vykon aj krutak maju koncernove trojicky rovnake 61kw/210nm, tak neviem kde sa berie to papierovo lepsie zrychlenie eupu.
To su len moje gazdovske laicke uvahy, tak ma nekamenujte a ak niekto vie rad si vypocujem fakticke vysvetlenie.
A Skoda ma nizsi bonus lebo skoncila akcia na 3600, lebo uz vypredali. Nova akcia ma len 1200, lebo naco by davali viac ked aj tak predavaju jak teple rozky, alebo moze byt ze sa vycerpala dotacia na vyrobu xy kusov 2400 od EU a tak uz len Skoda zo svojho dava 1200.Naposledy upravené Taur; 01-01-2020, 17:42.
-
ak to auto ma v sebe tak idealne nastavit max % nabitia aby to neslo denne nad 80% a je vybavene...ak to take nastavenie nema ako 8 rokov stare EV tak zas len matematiku trenovat s casovacom a vzdy nastavit tolko hodin nabijania aby to neslo nad 80%
-
Teq: Nejak som nepochopil Tvoj koment, neriesime tu ako nenabijat na 100%, ale preco koncernove dvojicky postavene na totoznej technike maju rozdielne niektore papierove parametre pri ostatnych zhodnych. Ako rozna kapacita baterie,dojazd, rozne zrychlenie pri zhodnom vykone motora ... Zamyslenie ci ide len o roznu prezentaciu tych istych faktov, aby odlisili znacky v ramci koncernu i ked je to to iste, alebo ci je skutocne nejaky rozdiel. Napr. doby nabitia udavaju rozne, ale Skoda udava z 0-80%, ale VW z 0-100%. Otazka je keby udali rovnake % nabitia mali by rovnake casy? A ukazalo by sa ze maju rovnako velku bateriu, len skoda udava instalovany vykon 36,8 a VW vyuzitelny 32,3 z 36.8? Skoda ma vacsi dojazd 274 oproti 258 VW, lebo ma naozaj vacsiu bateriu, alebo ju vie lepsie vyuzitm alebo ju dobija na 100% kdezto VW len na 90% koli ochrane baterie preto ta vyuzitelna kapacita?
-
Taur nuz neviem ti presne povedat, pravdepodobne to bude o tom kto si ako robi reklamu a kazdy si torchu pokrivi technicke paremtre, manazer skody to asi urobil inak ako manazer WV, ja iba hovorim ze ako pouzivatel sa aj tak treba riadit inak, bezohladu na to ako si to kto z hora vysvetluje, lebo uz nieco vieme o bateriach v EV a vieme co im zhruba skodi a co im zhruba predlzuje zivotnost
-
-
Tak volal som priamo do VW a povedali mi ze ten ich eco bonus nie su ziadne dotacie ani fondy ani nic podobne. Je to proste standardna zlava od predajcu (importera) ako pri inych autach len to nazvali ECO bonus kedze je to EV. Pri benzinoch maju tusim innovation bonus pre nove auta atd. Cize ten clanok kde sa pisalo ze sa to nesmie kombinovat s dotaciou je blud.
Komentár
-
Myslim, ze ide o to, ako budu uradnici interpretovat skutocnost, ze na fakture bude ECO bonus, t.j. nezavisle od datumu faktury a uhrady zalohy bude jasne, ze musel existovat nejaky "zmluvny vztah" s predajcom este pred podanim ziadosti. Ziadost bude schvalena, ale po predlozeni faktury neposkytnu dotaciu, lebo... ale to sa zisti, az prvy majitel CitiGoE predlozi doklady, resp. mozno SIEA k tomu da nejake vyjadrenie- usmernenie skor.
-
Peterka nerozumiem preco by nemala byt poskytnuta dotacia ak bude prva platba (ci uz zaloha alebo platba) vykonana az po podani ziadosti? Ved napriklad: podal som ziadost a hned utekam k predajcovi a zaplatim zalohu. Co je v tomto pripade nespravne? Ci mal si na mysli iba pripad Citygo kde ecobonus bol vypredany este pred moznostou podania ziadosti?
-
Pôvodne zverejnené od Catchcash Pozrieť príspevkyVed napriklad: podal som ziadost a hned utekam k predajcovi a zaplatim zalohu.
-
Riziko coho? Ze neschvalia a bude to o 8000 drahsie? Samozrejme ze je pokial nemas podpisanu zmluvu si nemozes byt nicim isty ale to moze trvat celkom dlho a na tie bonusy maju automobilky kvoty ktore ked sa minu tak uz bonus nebude... Vies ako sa hovori - risk je ziskNaposledy upravené Catchcash; 03-01-2020, 12:03.
-
To som nezistoval ci sa da prehodit ale aj tu na fore sa mi zda ze som videl ludi co ponukali svoje objednavky kedze nestihli registraciu tak mozno nejako ano. Vyska zalohy ako som sa dozvedel je individualna a zavisi od predajcu ale je to viac ako 1000 Eur
-
Kedze tych pripadov so zaplatenim zalohy este pred podanim ziadosti bude zrejme dost vela, verim, ze SIEA k tomu vyda nejake stanovisko a predajcovia najdu sposob, ako jej podmienkam vyhoviet. Hoci osobne nevidim dovod, preco to takto nastavili, ved nove elektroauta sa kupia az po podani ziadosti a budu jazdit- o to predsa v dotacii islo. Tak preco niekoho (myslim uradnikov) trapi skorsia zaloha?
-
Podľa môjho názoru ten EKO bonus Škodovky je vymyslený za účelom odkrojenia si časti dotácie a to takto:
CitiGo by vedeli predávať so ziskom za cenu 17590€. To by ale auto stálo po odrátaní dotácie len 9590€ a to by bol síce veľký záujem, ale vedia, že ľudia sú ochotní za to auto zaplatiť aj viac a viac zarobia, keď si časť dotácie zoberú pre seba.
Preto je cenníková cena 21190€ a veľkorysý EKO bonus 3600€.
Až neskôr sa ukázalo, že EKO bonus 3600 eur je iba na prvých 200 kusov CityGo, ďalšie už dostanú iba 1200 eur. Takže veľa ľudí sa zaregistrovalo na dotácie, ale nie každý dostane plný EKO bonus, niektorí budú musieť 2400€ z dotácie dať dealerovi ak to auto skutočne chcú, čiže zaplatia 11990€.
Keď sa dotácie vyčerpajú, je možné, že EKO bonus sa zmení dokonca na úroveň cez 5000€.
Komentár
-
presne môj prípad. rezervačku na citygo e iV mám ešte so zľavou 3600€. S termínom dodania už feb/marec 2020. Ale na dotáciu som hlboko v poradovníku. Ak tu je niekto kto získal dotáciu ale rezerváciu má/bude mať novú s bonusom len 1200€ a termínom dodania výrazne neskorším ozvite sa. Škoda nechať 2400€ prepadnúť predajcovi.
-
Neviem ci to tu uz niekto riesil, ale ake su vlastne moznosti pri kupe tesla model 3 a pouzitie dotacii?
Myslite ze bude mozne kupit cez cesko, na prevoznych znackach prist na slovensko, zaregistrovat to tu a potom si poziadat o zaslanie 8.000 eur?
Pretoze niekde som cital, ze auto nesmie byt vobec nikde zaregistrovane, az na slovensku.
Komentár
-
Z hľadiska dotácie je úplne jedno, kde auto kupuješ, ak ho kupuješ priamo od Tesly (teda nie od priekupníkov). Zaregistruješ ho prvý krát až doma.
Iná otázka je, že teraz, keď už je otvorený aj SK konfigurátor, či sa dá kúpiť aj inde (napr. v ČR, alebo v D, ako som kúpil ja), alebo je možné kupiť len cez Tilburg.
-
No ale to je presne to. Ak ho kupim cez cesku teslu tak uz bude musiet byt to auto zaregistrovane (aj keby som chcel len prevozne znacky) a preto nebude na slovensku ako auto, ktore nebolo este registrovane.
Toto mi pride ako celkom problem, ale rad sa necham inspirovat, ako to ide spravit tak, ze auto bude prvykrat registrovane az na Slovensku (zatial mi jedina moznost vychadza ako odtah z prahy na slovensko a nasledna registracia na slovensku).
-
To že česi vystavia TP na prevozné značky neznamená prvú registráciu! Tá bude až na Skovensku,nakoľko vozidlo dovezené individuálne zo zahraničia s evidenciou nie staršou ako 6 mesiacov a menej ako 6000 najazdenými km sa považuje za nové,neregistrované.
-
tym padom podla mna nemozes mat ceske vyvozne znacky, lebo to by ti dali aj cesky maly aj velky TP, teda by uz auto bolo registrovane v CR.
zamyslam sa nad kupou Citigo v CR a tiez toto riesim.
okrem odtahovky mi vysla moznost zapozicat si od ceskeho predajcu ceske prevozne znacky (ak take maju a bol by ochotny), s nimi by som prisiel na hranicu a tam zalozil pozicane slovenske prevozne znacky.
plus v zakone pisu, ze ziadosti o uznanie typoveho schvalenia sa priklada protokol o k.o. ALEBO
potvrdenie výrobcu alebo zástupcu výrobcu, že jednotlivo dovezené vozidlo je novým vozidlom, ktoré nebolo prihlásené do evidencie vozidiel
takze by ma tiez zaujimalo, ci taketo potvrdenie niekde davaju a ci potom naozaj netreba ist na originalituNaposledy upravené denial; 06-01-2020, 08:50.
Komentár
-
To je dobry napad s kombinaciou ceskych prevocnych znaciek pre Cesko a slovenskych pre Slovensko.
To by malo byt uplne legalne a asi aj najlacnejsie riesenie. So slovenskymi ist rovno na kontrolu originality. Keby ti aj dali pri kupe auta cesky vely technicky preukaz - nic to neznamena, jednoducho ho nepouzijes, aj tak potrebujes na dovezene auto na zaklade KO vybavit velky technicak na Slovensku.
-
Na originalitu ist musíš vždy aj ked je vozidlo úplne nové aj dovezené na odťahovke. Registrácia v ČR kvôli prevozným značkám nie je prvou registrácíou. Pri dovoze a podaní dokladov na OÚ v žiadosti urdieš že vozidlo je úplne nové a doposiaľ nebolo registrovaně.
-
-
Koľko peňazí si treba pripraviť, aby ste si mohli ako súkromná osoba, ktorá dostala dotáciu, doviezť TM3 z Tiburgu?
Cena TM3 SR+ bez príplatkov........................................ ......,..........40.380,-
Zábezpeka DPH od Tesly ak nevyuzijete ich prepravcu.......................15.000,-
Prepravne znacky a prihlasenie ................................................ cca.....500,-
DPH 20% na SK .................................................. ......................... 8.076,-
Spolu hotovost ak pomyslate na kupu TM3 SR+............................... 63.956,-- !!
/Asi do 3 týždnov po prihlásení a zaslaní dokumentov sa vám vráti zábezpeka a dotácia.. 23.000,--/Naposledy upravené curgali; 07-01-2020, 16:30.
Komentár
-
Ako píš jux ale upresním:
Ak je fima plátca, DPH sa platí ale zároveň odčíta v príslušnom priznaní DPH. Ako klasicky pri nadobudnutí tovaru zo zahraničia.
Pri prihlásení treba potvrdenie od finančnej správy, že si jej oznámil nákup auta a oni si pozrú v priznaní, č si ju tam uviedol.
-
A už nie je možné kúpiť inak ako cez Tilburg? Lebo v prípade kúpy v ČR, AT, alebo D, je tá potrebná suma nižšia (DPH namiesto 15000) a v prípade FO-neplatcu nie je problém vrátenie DPH od Tesly. A dokonca aj cena je napr. v D, ešte stále o čosi nižšia.
-
Tu sa to ciastocne riesilo, skus sa tam spytat. https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...a-na-slovensko
-
Ma nejaky zmysel ist zaniest tu ziadost na Bajkalsku osobne, ze by mi ju tam skontrolovali?
Alebo v podatelni ju tam akurat prijmu a mam to uplne zajedno aj ked ju poslem elektronicky?
Komentár
-
Vzhladom na to ze v istrukciach je napisane ze to ma byt v obalke s oznacenim neotvarat vyzva c. .... ,tak predpokladam ze na podatelni len preberu a nic nekontroluju, ked do toho ani nemaju pozerat a len zrejme posunut kompetentnym. Cize by som to poslal elektronicky. Niekto tu pisal, ze vraj ak nieco bude zle vyzvu ta na opravu/doplnenie a mas na to potom jeden opravny pokus.
-
potvrdzujem, ze na podatelni nic nevedia, nic nekontroluju a kedze som sa tam dovalil s vytlacenymi papiermi bez obalky, aspon tu mi dali
ale, bola tam paralelne so mnou jedna pani, ktora tiez podavala ziadost a ta mi zahlasila (na otazku, ci uz teraz po podani ide objednat auto), ze pocka az kym jej schvalia dotaciu, lebo vraj ju uz niektorym ZAMIETLI
pocul som to prvykrat ... zatial to povazujem za hóx
poznate niekoho takeho?
Komentár
-
To by ma zaujimalo odkial by to vedeli ze to objednal... Ja osobne o takom nikom neviem a ani na stranke chcemelektromobil.sk nie je ziadna neschvalena ziadost (neda sa na to vobec kliknut podla mna komisia este nezasadala). Max by ti to nepreplatili keby uz doslo k predlozeniu faktury... Teda aspon dufam jedine teoreticky ze uz aj zaplatil vopred (nie iba objednal) a dozvedeli sa to dako...
-
-
Moze byt ze nejakej firme zamietli, lebo nepresla prvym kontrolnym sitom cize ani sa nebude posudzovat komisiou, napr. ked ma dlhy na odvodoch na socialke, alebo danove nedosplatky, alebo FO ak nema cisty resgister trestov a podobne. Neviem preco by to mali vypisovat na stranke chcemelektromobil.sk, a taky zamietnuty ziadatel sa asi tiez s tym nebude chvalit po forach.
Komentár
-
Mna v stredu (8.1.) vyzvala SIEA na doplnenie ziadosti, kokretne chceli vypis z registra trestov, lebo ze oni sa k nemu nevedia dostat. Tak som ho v ten den na poste vybavil a hned aj poslal postou doporucene a prvou triedou. Vo stvrtok ho uz mali na stole. Ked som volal na SIEA, ze co este bude treba, tak povedali, ze to je uz vsetko. Uz by teda mohli zacat schvalovat tie ziadosti.Naposledy upravené Spartakus; 10-01-2020, 21:40.
Komentár
-
ja som sa tam dnes snazil dovolat a bud telefony vypnute alebo rovno, ze plna odkazovka.
s tym doplnenim je to teda, ze povodna ziadost nebola podana uplne a teda vydavky su opravnene az po doplneni, t.j. rezervacia/kupa auta je mozna az po doplneni ziadosti?
takze ked som ziadost dnes podal, asi by som nemal zajtra objednavat auto, ked ma mozu tiez vyzvat na kadejake doplnenie ... ?
-
Tak podla mna toto nebolo doplnenie to si maju zabezpecovat oni ale neslo im to stiahnut ci co za to ty nemozes predsa. Ale co sa tyka toho doplnenia rozumiem tomu rovnako - kompletne podanie ziadosti je podla mna az potom ked opravis chyby na ktore ta upozornia. Podla mna ale FO nepodnikatel tam nema co pokazit. a ak sa dohodnes s predajcom ze zaloha nebude na fakture tak si v pohode aj kehy si to skor zaplatil ci nie?
Inac nedvihali dnes ani mne mozno nemali strankovy den alebo si radsej vypli telefony
-
Toto sa píše v ich pokynoch:
--------------
Oprávnenosť výdavkov začína dňom riadneho oficiálneho podania žiadosti o dotáciu.
5.8 Riadne oficiálne podanie skompletizovanej žiadosti.
Za samotné riadne, oficiálne podanie žiadosti sa považuje moment, kedy žiadateľ predloží vyplnený, autorizovaný formulár žiadosti, vrátane
všetkých povinných príloh v písomnej podobe, v jednej z povolených foriem.
Súčasťou e-mailovej výzvy na riadne, oficiálne podanie, skompletizovanej žiadosti sú nasledujúce, v prílohe
takejto výzvy doručované súbory uzamknuté jedinečným kódom daného žiadateľa:
a) Žiadosť o poskytnutie dotácie
b) Povinné prílohy č. 1 až č. 9
--------------
Podla tohto textu sa podla mna povazuje cas riadneho podania oficialnej ziadosti za ten cas, ked si elektronicky podpisane, alebo osobne, alebo postou podpisane tlaciva (ziadost a povinne prilohy) preberie SIEA. A ziadost a povinne prilohy su tie ktore boli v tom exceli, ktory kazdemu posielali. To ze si teraz este doplnaju register trestov alebo ine udaje je podla mna po riadnom oficialnom podani ziadosti. Takze pohoda, klidek, tabacekNaposledy upravené Spartakus; 11-01-2020, 01:44.
-
prave som volal do SIEA a dozvedel som sa ze maju (asi) kapacitny problem s registrom trestov kedze aj ucitelia to potrebuju na nieco a maju asi 90,000 ziadosti. Preto jedna z adminiek posielala vyzvy (asi 7) co dosla aj Spartakus aby si to dopolnil. Potom ich instruovali aby to dalej neposielali a riesilo sa to priamo s ministerstvom. Dnes vraj maju rozhodnut o tom ako sa dalej bude postupovat. Ci budu posielat vyzvy na doplnenie ako dostal Spartakus alebo si to nejako interne poriesia. Prve ziadosti, ktore boli podane maju uz vraj administrativne spracovane a toto je jedina vec co im chyba.
Komentár
Komentár