Aj to stihol niekto?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nová dotácia na elektromobily - 8000 eur cez www.chcemelektromobil.sk
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
-
_0564 12:03:24
a teraz, kolki dali sumu s DPH (47618) tak aby pri navyseni o 5% neprekrocila 50 tisic?
Naposledy upravené nemo; 16-12-2019, 12:24.
Komentár
-
Toto bolo len odporucanie, nie podmienka, takze redpokladam, ze bude dolezita skutocna obstaravacia cena.
Na stranke pisu
c) Predpokladaná nadobúdacia cena vozidla (odporúča sa dodržať pravidlo, že uvádzaná predpokladaná obstarávacia cena vozidla zvýšená o cca 5% nepresiahne maximálnu povolenú obstarávaciu cenu vozidla v zmysle bodu 4.3 Výzvy )*
-
Ten druhý monitor ukazoval zobrazených formulárov, bolo tam aj cez 3000, záujem bol obrovský.
Malo by ministerstvo dať viac prostriedkov. Na hlúpe plynové kotle dali pred pár týždňami 30 mil. € a to dávajú dotáciu len 1000€ (spolu 30 000 ľudí dostane) a tu dajú len na 787 áut.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ked dali A0 na domy len mimo BA kraj tak sa necudujem, predsa len je najvacsia kupna sila tam. A naviac, A0 dom je sakra drahy ked ho chces FAKT spravit A0. Ta dotacia nepokryje ani polovicu nakladov naviac oproti A1 (cerstva skusenost).
-
A0 nebola pre mimo BA, bolo to pre cele Slovensko. RIesilo to Min.dopravy. A je to nieco ine ako eurofondy zelenadomacnostiam:
https://www.zatepluj.sk/nove-rd/ucel-prispevku
Ja A0 mam a to len stacilo dat lepsi zateplovak + TC
-
12:04:12 a som 49. v poradovníku... A to som pritom v prvom kole vedel obísť CORS a bol 54. úspešný. Zrušili mi to, aby neboli zvýhodnení ľudia s technickými zručností a nakoniec aj tak prvý úspešný bol po 16 sekundách, čo by človek bez scriptu asi nedal. To mám za to, že som tentokrát nechcel nič hackovať...
Komentár
-
Vysvetlí mi niekto čo sa bude diať s tými v zásobníku? Čakajú na navýšenie sumy dotácie nad 6 miliónov? Alebo keď vyhlásia nové kolo dotácie napríklad za pol roka alebo za rok (môže už byť s inými parametrami) tak aj toto druhé kolo už môžeme považovať za vyčerpané ľuďmi v zásobníku???
Komentár
-
Gratulujem rýchlym a úspešným žiadateľom 👍
Ak idete teraz niekto objednávať TM3, dávam do pozornosti postup, ako použiť Referral Program (vrámci ktorého dostanete zdarma 1500km na Superchargeroch a ešte aj možnosť vyhrať Roadster, alebo Model Y):
https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot...referral-kódu
- Likes 1
Komentár
-
Som jediny komu to pride ako riadna dobytkaren? Nahnat 1500 ludi nech za 5 minut rychlo natukaju formular nech laskavo stihnu statnu podporu na kupu auta. Mandarinky za komancov som chapal. Aj muku a vajcia den pred vianocami este pochopim. Ale toto je uz trosku pod uroven a myslim ze sa to trosku mina ucelu financnej podpory. Cele je to take hr-hr riesenie bez hlbsieho systemoveho riesenia skutocneho problemu.
- Likes 3
Komentár
-
@waldok
Ako mohli vediet, ze bude taky zaujem, Predosla dotacia (5 tis na auto) bola predlzena na 2 roky a aj tak nebolo vycerpanych planovanych 5 milionov - zvysok isiel prave na nabijacie stanice.
Dotacia na elektromobily nevylucuje dotacie na nabijaciu infrastrukturu. Ved vsetka nabijacia infrastruktura, ktora je vybudovana bola vybudovana z dotacii (okrem teslackych SC a mozno niektorych nabijaciek nakupnych stredisk)
Z mojho pohladu nemas pravdu, ze nabijacia infrastruktura je pre kazdeho, Ja dotovanu nabijaciu infrastrukturu v podstate nepotrebujem, vyuzil som ju len na testovanie.
- teslu nabijam 90% doma/na chalupe/u znamych, 10% na SC,
- dva mestske elektromobily nabijam len doma, takze akukolvek nabijaciu infrastrukturu, ktora bola/bude vybudovana za dotacne peniaze nevyuzivam/nebudem vyuzivat.
BTW v bodoch 1 a 3 si protirecis.
-
mam presne tu istu otazku ako jux
waldok, nesuhlasim:
1. dotacie su ovela efektivnejsie - ludia viac pocuvaju na to, ked das peniaze do ruky priamo im
2. to sa uz robi - druha vec je, ze asi by to chcelo robit lepsie. Lebo o sucasny program podla poslednych info velky zaujem nebol
3. toto sa lahsie hovori nez robi. Naposledy davali 5 000 a pri budgete 5,2M sa neminulo 1,7M. Teraz bolo 8 000 a 6M sa minulo za 4 minuty. Samozrejme, obe dotacne kola mali este svoje specifika... ale tazko sa tym padom triafa jedna presna optimalna suma. To proste netrafi nikto a ako to dopadne sa ukaze az vtedy, ked sa o to ludia realne zacnu hlasit. Kto vie, mozno by tentoraz stacilo aj 6-6 500, a mozno aj povodnych 5 000 pri tychto podmienkach... fakt tazko povedat. Po vojne je kazdy general.
-
Dotácie sú zloba. Deformujú trh a vždy treba dávať pozor na to aby neboli zneužité. Po príklady netreba ísť ďaleko:
1. dotácie na lúky - boháči nakúpia lacné pozemky na východe a trávu pokosia a nechajú zhniť na mieste, len aby splnili minimálne kritériá na dotácie, niektorí sa ani s kosením neobťažujú a berú dotácie aj za betónové plochy alebo cudzie pozemky
2. Dotovaná hypotéka pre mladých - banka si zmanipulovala podmienky tak, že som platil po odrátaní 3% viac ako kolega, ktorý bral klasickú hypotéku
3. Dotácie na solár/zateplenie - Keď porovnám nákup soláru/zateplenia a inštaláciu svojpomocnú, alebo nejakou firmou, zaplatím menej ako keď musím splniť podmienky dotácie - dať to spraviť certifikovanej firme, ktorá má ceny prispôsobené tak, že tie dotácie pohltí.
4. Dotovanie nákupu áut - väčšina predajcov áut má ceny nadhodené, aby pohltili časť alebo celú dotáciu. Keď dotácie skončia, predajcovia znížia ceny áut a budú za podobné ceny ako teraz s dotáciami.
A dalo by sa pokračovať s rôznymi ďalšími príkladmi, ale myslím, že chápete čo chcem povedať.
-
No mne to pripomina nieco take ako je vo videu pre pamatnikov. Akurat treba vymenit zlato za eura. Ale prve minuty to tak nejako vyzeralo
jux Hody V prvom rade mali oddelit schemu pre FO od schemy pre PO. Kludne ich urobit subezne ale oddelene. Vela PO tam budu spekulativne rezervacie a je to naozaj nefer voci FO. Zoberme si hypoteticku situaciu ze prvych 700 ziadatelov su FO a poslednych 50 ziadatelov do 6M stropu su PO. Ak si zoberieme ze napriklad eNiro tu ma kvotu 20 kusov tak nejakej lizingovke staci 7 firiem aby zhltla celu produkciu. Ak su to lizingovky patriace pod Kiu tak mozu zablokovat vsetkych FO ziadatelov aby uprednostnili svoje spolocnosti. Jednoducho povedia ze ich auta este nedorazili a bolo zdrzanie vo fabrike a posunu ich dalej. A dava to aj ekonomicky zmysel kedze takto zarobia viac cez operativne lizingy. A toto mozu urobit vsetky lizingovky co maju napojenie priamo na importera. Ak to urobi aj Hyundai, VW a Skoda tak to mame slusne preriedene moznosti co sa vlastne da kupit. Chudakovi FO ziadatelovi zostanu 3 moznosti -
1) zaplati pokutu lebo nesplnil zmluvne podmienky a nekupil vcas vhodne EV/PHEV
2) bude musiet kupit Leafa ktore su skladom a ktoreho si skusenejsi elektromobilista 2x rozmysli ak nema specificke pouzitie a nevadia mu negativa
3) trtosit sa so zahranicnymi priekupnikmi co tiez nemusi byt uplne ideal lebo nie vsetky auta v ponuke su urcene na export (tiez kvoli lokalnej dotacii ktoru priekupnik uplatnil)
Vskutku user friendly sluzba pre obcanov. Da sa to osidit aj tak ze sa docasne zvysi cennikova cena aby sa presvihol dotacny strop ale svojej firme daju potom krasnu zlavu aby sa zmestili. Dalsia vec je ta ze preco rezervuju dotaciu na neexistujuce auta? Treba to urobit napriamo. Kupim auto, poslem doklady, pride mi cash. Co je to za nezmysel aby niekto blokoval 12 mesiacov financne prostriedky a pritom este vela krat ani nevie co chce kupit, ci to bude mozne kupit a kedy to kupi? Vy co mate firmy - keby ste chceli davat 50 EUR cashback svojim zakaznikom za nakup. Nechali by ste si 12 mesiacov zablokovanych na ucte 37.500 EUR aj ked ste este nic nepredali? Kym sa potencialni zakaznici nahodou rozhodnu nieco kupit aj ked este nevedia co? No nie. Vyplacali by ste to operativne podla potreby. Rovnako aj tu. Chapem ze princip je sice trosku iny ano su to jablka s hruskami. Ale je to chore. Preco by mal byt niekto kto si 10. januara 2020 dovezie novy EV zo zahranicia vyjmuty z naroku na poskytnutie dotacie len preto ze nejakych dalsich 800 ludi si tu dakedy v decembri rezervovali poradie a ktorí este 10. decembra 2020 stale nemusia mat ziadne EV? Ved to je na hlavu... Tento system len podporuje spekulacie. A to je v ramci slovenskej mentality prave to co nam ide najlepsie. Da sa poskytnut dotacia a urobit to aj civilizovane a kulturne. Nie ze sa 1000 sliepok bije o par zrniecok hned jak odbije 12:00.
- Likes 5
Komentár
-
registráciu v termíne stihlo 668 žiadateľov, ktorí žiadali o dotáciu na 786 automobilov
- takze potencialnych spekulativnych firenmych na 3 auta bolo maximalne 59, co je menej ako 10% - navyse tri auta pre vecsiu firmu vobec nemusi byt spekulativne.
- znizenie na 3 auta pre firmy pomohlo.
- uz len to, ze sa to tolko ludi naklikalo a ze sa o tom tolko hovori je pozitivne.
- pozitivne je tiez, ze 87,5% chce BEV a len 12,5% chce PHEV.
Aj ked som sa dostal len na 800vku, tak mam z toho dobry pocit. Fiasko by bolo, keby sa to podarilo na prvy krat s limitom 200tis na jednu firmu. Min. hospodarstva moze podakovat tej firme ze to pobabrala a dala mu sancu upravit pocet pre firmy na rozumnejsi.
-
jux dovolim si ponuknut ti opacny nazor z mojej bradze:
-vdaka obmedzeniu na tri auta je mozne, ze nas klient, ktory ma € na mnoho elektrickych aut skonci pri troch, lebo 8000e je sakra velky peniaz ci mas alebo nemas. Dalej tak uprednosti smradlave spalovaky.
-realne firmy, ktore si buduju meno a maju prostriedky prekopavaju cestu elektromobilistom.
-zaroven sme svedkami, ked sa dnes snad 1/3 republiky snazila spravit si rezervaciu len tak z pasie...šak čo keby.
Je rozdiel ak firma vie nahradit dieslove auta v nasobnych poctoch ako ked si sukromna osoba kupi jeden elektromobil.
Viem, ze to moze pripadat nefer, ale rovnako to mozem za nefer oznacit ja alebo moj zamestnavatel. Mohlo a malo to byt nejak rozdelene, pripadne odelene.
A taka moja hoax teoria ked uz spekulujem: na tom sa aj tak dobre niektore firmy nabalia. Ten pomer 88 vs 12 pre EV je vyrazne nieco ine ako hovoria predaje, skusenosti, prieskumy. Este podla mna bude vselico vychadzat na povrch a uvidme, kolko kusov ktora znacka preda.
-
Podla tvojich cisiel je tam 118 kusov vozidiel ktore boli kupene nad ramec 1 vozidla/osoba. Je uplne jedno ci je to 10% alebo 40% alebo 2%. Realita je taka ze je to 118 kusov co bude niekde na urovni kumulativnej kvoty eNira, Kony EV a Ioniqu pre SR takze aj keby tam bolo len 30 spekulantov s 3 autami kazdy tak vedia uplne odstavit cely jeden azijsky koncern od beznych ludi. Chapem ze to nie je starost uradnika ze niekto chce alebo nechce dodavat tolko aut kolko dodava ale je to realita trhu. Taktiez len skutocnost ze niekto rezervoval ako FO tiez neznamena ze to nie je spekulant. Ako poznamenal milan84 vela ludi si to mozno naklikalo len tak zo srandu. Je to 8000 penazi s ktorymi sa da raz mozno nieco vymysliet tak preco si ich nerezervovat a nesediet na nich rok kym nedostanem spasonosny napad Prave kvoli takymto ludom a spekulovaniu to mali urobit ako priebezne vyplacanie do vycerpania. Ziadny poradovnik ale kto skor pride s autom ten dostane. Tak by vacsinu spekulantov vytlacili velmi rychlo.
S tym pozitivom ohladne BEV vs PHEV by som tiez nevynasal sudy. Tato statistika nehovori vobec nic o realnej preferenci toho alebo onoho pohonu. Hovori len to ze fanusikovia BEV klikali rychlejsie, menej pracuju, mali viac volneho casu sediet o 12:00 pri kompe alebo boli lepsie informovani. Ale nehovori o ich celkovom pocte. Imho vela ludi to aj vzdalo ked videli ze sa dotacia po 4 minutach vycerpala a uz ani neskusali podavat ziadost. V oboch taboroch.
-
Wilo, suhlasim, ze schema "kto skor prv pride s autom" by bola v zasade lepsia (hoci ani to nevylucuje niektore veci, ktore si opisal).
ALE ak som spravne zo vsetkych tych vyjadreni MH pochopil, tak pri tejto forme dotacnej podpory priamo z rozpoctu SR sa to takymto sposobom jednoducho nedalo urobit. Lebo oni podla paragrafov najprv musia peniaze udelit, az potom "prefinancovat"/minut. Cize oni ich najprv niekomu vopred pridelia (cez registraciu + ziadost) a nasledne vyplatia, ked auto realne kupi.
A nakolko museli ist touto cestou, kombinacia registracia (dobytkaren) + ziadost bola celkom dobra. Predstav si, ze by to slo len cez ziadosti a teraz im pride mrte papierov od posty a bude len ostasti, koho obalku si vyberu prvu a samozrejme, ten, co dotaciu nedostane, si povie, ze to dostali "nasi ludia"
Takto to ale prebehlo elektronicky, aspon na pohlad velmi cisto a navyse kazdy schvaleny zaujemca bude zverejneny na webe (ak sa nemylim). Myslim si, ze v ramci moznosti to bola rozumna schema (ak mi nieco neuchadza a neslo to urobit uplne inak).
-
Pani, fakt, ze pocty ponukanych korejskych BEV su dlhodobo na zaplakanie nemoze byt vstupnou podmienkou dotacneho mechanizmu.
Uznavam, ze firmy budu zrejme EV vyuzivat viac ako sukromne osoby, cize ich dopad bude pozitivnejsi a skor sa vytvori sekundarny trh pre tych co na novy EV nemaju. Ale prave prilis velky podiel firiem, ako to bolo povodne nastavene, by mohol podporit nazor, ze dotacia bola usita pre urcitu skupinu - v krajnom pripade cela dotacia 5 mil len pre 25 firiem. Po problemoch s nevycerpanim minulej predlzovanej dotacie to museli nastavit nejako inak. Dolezite pozitivum je, ze umoznili nakup mimo SK a obmedzili tak moznu dohodu distributorov/predajcov na vysokych cenach, cim by velku cast dotacie dostali oni.
-
jux Realne sa stalo ze pocas prveho kola podpory niekomu zamietli ziadost a nevyplatili? Islo to z inych zdrojov ale aj tak. Vsetko sa da riesit. Da sa pouzit rovnaky system ak v banke pri uvere. Zaujemca si poda ziadost o predschvalenie. Uver mu predschvalia cim potvrdia ze splna podmienky a nebude ho cakat neprijemne prekvapenie ze mu to zrazu zamietnu. Ale banka uz potom negarantuje vysku poskytnuteho uveru. Rovnako aj tu - stat vie velmi jednoducho a automatizovane zistit cez existujuce systemy ci zaujemca splna podmienky alebo nie. Takze zaujemca si poda ziadost. Tuto mu stat bud schvali alebo nie s tym ze "schvalenie" ma platne 12 mesiacov do vycerpania alokovanej sumy. Ak to stihne a pride s autom vcas tak mu vyplatia peniaze. Ak sa suma minie skor tak ma smolu. Nie je tam ziadna neistota. Je to system ako nakopnut ludi rychlo nakupit BEV a okamzite nastartovat zmenu. A zaroven aj spravodlivy lebo ten co skor pride jednoducho dostane. Teraz tu moze 400 ziadatelov sediet na riti a cakat cely rok bez toho aby realne cosi kupili zatial co desiatky dalsich ludi maju zaujem o BEV okamzite ale maju smolu. Peniaze zablokovane. Elektricke auta nikde. To vazne schvalujes takyto spekulativny system?
Hody ale to preco bol urceny tento dobytkovy sposob je ale zase zavisle len od rozhodnutia MHSR o forme financovania. Vzdy existuje viac sposobov. Nikto nepovedal ze to muselo ist formou priamo z rozpoctu. Len MH sa tak rozhodlo lebo to vyhodnotili ako najmenej pracny sposob a podcenili zaujem. Musia dodrziavat postup podla paragrafov ale nastoleniu situacie na ktoru sa viaze paragraf vzdy predchadza rozhodnutie o forme a sposobe podpory
-
To je pravda, netvrdím, že prvé kolo bolo bez chýb, ale ten princíp, že peniaze si rezervuješ tesne pred kúpou je veľmi dobrý.
V US majú tiež zaujímavý koncept - dotácie nie sú na ľudí, ale na autá. Napr. Každý výrobca má dotovaných 100 000 aút sumou 10 000$, ďalších 50 000 áut 5 000$, ďalších 50 000 áut 2 500$ a potom koniec(čísla som si vymyslel, neviem aké sú presne). Takže sa dotácia pomaly znižuje a menší výrobcovia sú viac podporení.
Komentár