Ahojte,
tak u mna to bolo este inak.
Svoj Model S som s bol osobne vyzdvihnut minuly tyzden v Tilburgu a na nej som sa doviezol az na Slovensko, momentalne som v procese vybavovania technicaku a SPZ.
Auto som kupovall na firmu ako platca DPH.
Postup bol:
1. Dostal som standardnu fakturu na auto s 0% DPH (tak ako to ma byt pri intrakomunitarnom dovoze)
2. Slubili mi (pisomne), ze mi vybavia prevozne znacky a auto si budem moct vyzdvihnut osobne
3. Ked sa uz blizil cas delivery, moj DS mi oznamil, ze vlastne auto uz k dispozicii v Tilburgu ma, ale predsa len je problem s tou DPH a ak auto chcem hned, musim poslat kamion.
4. Volal som s sefom DS (Ron Van Vugt, kedze europsky sef obchodu bol ako na potvoru na dovolenke) a dohodli sme sa na 'kompromise': prerobili fakturu tak, aby obsahovala holandskych 21% DPH a miesto dodania bolo Holandsko, nasledne som im uhradil aj tu DPH
5. Vybavili mi prevozne znacky (na to nepotrebuju auto nalozit na kamion; potrebuju si len cez internet u RDW vyziadat zdara docasnu 24hodinovu znacku, ktoru si vytlacia na tlaciarni, daju za okno a mozu s tym ist do najblizsieho RDW (od Tilburgu je jedno 11 km), kde (ak maju vopred dohodnuty termin) im auto skontroluju a nasledne na druhy den im poslu 'transito license plate' platnu 14 dni a tiez zelenu kartu platnu tych 14 dni; toto vsetko pre mna urobili a (na pocudovanie) za to nepytali ani ziadne peniaze navyse
6. V dohodnuty den som vkracal do Tilburgu, nabite auto ma tam cakalo (aj s CoC, zelenou kartou, nasadenymi prevoznymi znackami) a po prehliadke fabriky som do auta nasadol a vyrazil domov
7. Na Slovensku treba uradne prelozit CoC a fakturu, urobit kontrolu originality, vybavit kladne stanovisko OU, ze sa s tym da na Slovensku jazdit (dostanem velky technicak) a nasledne poziadat o Slovensku ECV policajtov
8. Pri nasledovnom danovom priznani DPH treba vyplnit (elektronicky) ziadost o vratenie DPH zaplatenej v inom clenskom state; to sa podava na prislusnom slovenskom danovom urade a DPH by mala byt vratena do troch mesiacov; na DU ma ubezpecili, ze to nebude problem, tak som zvedavy :-)
PS: Ta prehliadka tovarne za unuvaciu nestoji; len tam zmontovavaju dokopy 3 diely: baterku, zadnu napravu a 'zvysok auta' - ktore boli predtym zmontovane, otestovane a nasledne rozobrate v Kalifornii. To cele je 'z danovych dovodov': Tesla tak do EU dovaza 'nahradne diely' z ktorych neplati clo - z hotoveho auta by totiz clo platit museli.
PPS: Ale road trip z Tilburgu za tu cestu stal - velmi prijemne zoznamenie sa s autom na trase, kde je dostatocne husta siet superchargerov; snad sa aj u nas raz dockame.
tak u mna to bolo este inak.
Svoj Model S som s bol osobne vyzdvihnut minuly tyzden v Tilburgu a na nej som sa doviezol az na Slovensko, momentalne som v procese vybavovania technicaku a SPZ.
Auto som kupovall na firmu ako platca DPH.
Postup bol:
1. Dostal som standardnu fakturu na auto s 0% DPH (tak ako to ma byt pri intrakomunitarnom dovoze)
2. Slubili mi (pisomne), ze mi vybavia prevozne znacky a auto si budem moct vyzdvihnut osobne
3. Ked sa uz blizil cas delivery, moj DS mi oznamil, ze vlastne auto uz k dispozicii v Tilburgu ma, ale predsa len je problem s tou DPH a ak auto chcem hned, musim poslat kamion.
4. Volal som s sefom DS (Ron Van Vugt, kedze europsky sef obchodu bol ako na potvoru na dovolenke) a dohodli sme sa na 'kompromise': prerobili fakturu tak, aby obsahovala holandskych 21% DPH a miesto dodania bolo Holandsko, nasledne som im uhradil aj tu DPH
5. Vybavili mi prevozne znacky (na to nepotrebuju auto nalozit na kamion; potrebuju si len cez internet u RDW vyziadat zdara docasnu 24hodinovu znacku, ktoru si vytlacia na tlaciarni, daju za okno a mozu s tym ist do najblizsieho RDW (od Tilburgu je jedno 11 km), kde (ak maju vopred dohodnuty termin) im auto skontroluju a nasledne na druhy den im poslu 'transito license plate' platnu 14 dni a tiez zelenu kartu platnu tych 14 dni; toto vsetko pre mna urobili a (na pocudovanie) za to nepytali ani ziadne peniaze navyse
6. V dohodnuty den som vkracal do Tilburgu, nabite auto ma tam cakalo (aj s CoC, zelenou kartou, nasadenymi prevoznymi znackami) a po prehliadke fabriky som do auta nasadol a vyrazil domov
7. Na Slovensku treba uradne prelozit CoC a fakturu, urobit kontrolu originality, vybavit kladne stanovisko OU, ze sa s tym da na Slovensku jazdit (dostanem velky technicak) a nasledne poziadat o Slovensku ECV policajtov
8. Pri nasledovnom danovom priznani DPH treba vyplnit (elektronicky) ziadost o vratenie DPH zaplatenej v inom clenskom state; to sa podava na prislusnom slovenskom danovom urade a DPH by mala byt vratena do troch mesiacov; na DU ma ubezpecili, ze to nebude problem, tak som zvedavy :-)
PS: Ta prehliadka tovarne za unuvaciu nestoji; len tam zmontovavaju dokopy 3 diely: baterku, zadnu napravu a 'zvysok auta' - ktore boli predtym zmontovane, otestovane a nasledne rozobrate v Kalifornii. To cele je 'z danovych dovodov': Tesla tak do EU dovaza 'nahradne diely' z ktorych neplati clo - z hotoveho auta by totiz clo platit museli.
PPS: Ale road trip z Tilburgu za tu cestu stal - velmi prijemne zoznamenie sa s autom na trase, kde je dostatocne husta siet superchargerov; snad sa aj u nas raz dockame.
Komentár