Caute, dneska som sa stavil cestou do Levic trochu nabit, aby mi vydrzalo aj cestu naspat a pozeram ze typ2 konektor je rozbity, ale nabijal, tak opartne...
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kaufland Trnava
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
2 FotkyAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
- Likes 2
Komentár
-
Dnes tam pani hypnotizovala 3008 PHEV (ani som nevedel, ze take je). Az mi jej prislo luto... Pridem ku kaufu, na AC nabijala 27minut, natlacila tam 1.3kwh. Po cca hodine som mal nakupene, pani sedi v aute s vyrazom zmoknuteho kuriatka pozera nestastne do displeja.
To je tragedia tie PHEV, ze to takto skriplia
Komentár
-
Dnes rano to tu riadne zilo, asi 4 auta vo fronte, pocas mojho prichodu a odchodu som videl vymeny, ale nikto z vodicov do a z obchodu nesiel, poslusne sedeli v aute alebo stepovali po okoli :/
gol je Boltak na TMS, jedna sa mu nabijala a prisiel s druhou TMS na striedacku.
...spoplatnenie vcera uz bolo neskoro....
Komentár
-
Tento pán Boltak s Teslou je už legenda. Takmer vždy čo idem do Kauflandu je tam. Buď je to sivá na SC značkách alebo čierna na PB. Pánko buď nabíja na AC a nie je na mieste - iba chodia zapínať alebo na DC a je v aute / pri aute a telefonuje... Ešte tu chodí nabíjať auto Pošty, na tom sa tiež "zabávam". Keď som šiel na nákup, už som sa tu nenabil ani nepamätám....
-
Raz sa tam pozabudol a visel tam niekolko hodin. Zial foto nemam, ale ten dnesok by ozal za jednu stal. Primarne nakupujem v tej predajni, ale nenabijal som tam uz asi pol roka (este vtedy sa dalo vystihnut volne miesto, ale vacsinou som nepotreboval - teraz mam pocit, ze je to obsadene 25h denne. V akykolvek den alebo cas tam som su obe miesta obsadene - jedno z nich prave BOLT TMS)
Raz som s taxikarom rozpraval, vcelku pohodovy chlapik, vesely, ale nema moralne zabrany to zneuzivat. Na vychovu tu nie som, na to ma svojich rodicov.
...ale nabuduce ti to Milan cvaknem
-
dango budem rad, ked si spomenies. Taketo ja mozem, poukazat na absurdnost, co robi negativnu reklamu celej elektromobilite. Aj v Lidli ma za to uz "maju radi".
PS: uz si videl taxikara, ktory by mal nejake moralne zabrany, hranice, nejaku chrbtovu kost? A teraz pisem aj o taxikaroch, nie iba o bolte.
-
milan84 U nas v PO nemame taky problem s Taxikarmi, maju EV s malymi bat, rychlo nabiju a celkom korektne sa spravaju, aj uvolnia ked pride iny zaujemca ... mozno je to tym ze je tu menej EV a mozno mentalitou zapadu u tych vasich. Vacsi problem su Teslaci ktori radi okupuju pomalu zdarma nabku, hlavne chudobni S/X s ich velkymi bat kym to nabiju ...
A mam dojem ze cim z vacsieho mesta tym vacsi k.... Minule tam stal jeden KE so Zoe a len parkoval nenabijal. Ked na druhom mieste donabijal pan na AC a odisiel tak hned pribehol si AC zapojit. Ked som sa ho pytal preco blokoval miesto ked nenabija, tak ze on tam cakal na AC konektor, lebo nema DC, a ked som sa mu snazil vysvetlit ze tym branil inym nabijat na DC, tak dookola opakoval ze ved som cakal na AC tak tu mozem stat. Zjavne mu nevadila tabula s napisom "po dobu nabijania" on ma svoju pravdu ... A neviem ci predtym stihol uz nakup v Kaufe, no kym ja som zamieril do Kaufu urobit im trzbu on sa vratil k stoliku v restike s vyhladom na nabku (predpokladam ze ked cihal na AC od zaciatku tak nenakupoval).
Ale vseobecne v PO medzi miestnymi pohoda, len cezpolni iba nabijajuci sa bez nakupu ktorym ide o cas na ceste byvaju arogantni.
-
Bolt TMS su obaja pani v pohode. Stretam ich tam prakticky skoro vzdy, casto pokecame. Minaju v Kauflande viac penazi ako ja sam (minimalne ked sme si checkovali body na Kaufland card, tak tam mal pan viac ako ja, hoci ja som mal asi 2 mesiace, ked som nakupoval primarne v Lidl Modra - tam nebyval nikdy nikto na nabijacke, tak kym to Lidl neposral s tym ako nesikovne to spoplatnili, tak som nakupoval a nabijal u nich).
Neviem ci niekomu zasadne vadi, ze obsadzuju AC, lebo AC nabijanie popri nakupe dobije tragicky zanedbatelne mnozstvo (cca 5 kWh za pol hodinu pri 11 kW palubnej nabijacke) a AC teda aspon mne nedava vobec zmysel vyuzivat.
Ak Kaufland zvladne "spoplatnenie" cez body z vernostneho programu, tak tam budu Bolt TMS nabijat aj nadalej.
-
PistaTT nejdeme si tu merat svoje oneeee, ale ja pouzivam kauflandcard 6 mesiacov a uz tam mam cez 3800 bodov a to par stovak bodov uz poslo na rozne akcie -> cize som tam minul priblizne 700 eur mesacne. Pochybujem, ze Boltaci robia v Kaufe vacsie trzby
A samozrejme, ze ku obchodom patria AC a pomale (25kW) DC. Ja byt obchodnikom, nechal by som AC zdarma, 25kW DC za symbolicky peniaz a DC 50+ riadne spoplatnit.
-
Bolo by fajn keby zaviedli systém ako uvádzate, avšak ich jadro biznisu nie sú EV nabíjačky, nemyslím si, že investujú do technického riešenia, ktoré by to dokázalo (komplikujú to zákony, ktoré musia rešpektovať).
Pravdepodobne to outsorce-ujú, tak ako spravil Lidl, firme, ktorá sa tomu venuje a tá na tom chce zarábať, tak ceny budú vysoké a riešenie nie komfortné.
-
PistaTT Nesud vsetkych podla seba. Su auta co maju OBC aj 16 ci 22kw. Ja za 1-1,5h tyzdnoveho nakupu nabijem na AC 20-30kwh a pre mna to teda zmysel ma. A myslim ze zmysel to ma aj pre tych s pomalsou OBC, ved EV by sa z principu malo nabijat pri kazdom parkovani. Pointou neieje prist sa tam nabit z 0-100% a urvat maximum kwh za co najkratsi cas, ale vyuzit cas na ciastocne nabijanie popri nakupovani.
Az budu AC stlpiky na vsetkych parkplacoch kde sa vzdy trocha ci doplna nabiije pri parkovani, tak budu DC/UFC naozaj stacit len na tahoch. A mozno v mestach pri McD a pod. prevadzkach.
-
Taur chapem, ze s 22 kW palubnou nabijackou sa da relativne rozumne nabit auto za 60 - 90 minut.
No neviem ako vy, ale malokedy stravim nakupom v supermarkete viac ako 25-30 minut, Nevravim, ze sa mi to este nestalo, no to bola skor vynimka.
AC je fajn na nabijanie v praci / doma, ked auto proste stoji X hodin na parkovisku. Tlacit to tam po 5 az 10 kWh pri kazdom zastaveni sa niekde mi pride vcelku slaba efektivita, hlavne ak za to este treba zaplatit viac ako pri inych moznostiach nabijania.
Chapem tiez, ze nabijacky nie su primarny biznis supermarketu. Zvyhodnene nabijanie vsak vnimam ako nastroj ich suboja o zakaznika. Vdaka free nabijaniu som ciastocne menil svoje vlastne nakupne spravanie a na par mesiacov vymenil Kaufland za Lidl, V podstate len vdaka tomu, ze som mal takmer istotu, ze tam mozem vyuzit nabijacku. (Lidl Modra vs. Kaufland Trnava)
Sposob akym to spoplatnenie spravil Lidl je uplne scestny. Pokial nebude problem s kapacitami inych poskytovatelov sluzieb, tak clovek nema velmi dovod vyuzit nabijacku pri Lidl. Ani keby som mal byt odkazany na nabijanie mimo domu (keby som byval v panelaku), tak by som nemal dovod platit za DC nabijanie 2-nasobok oproti ZSE Drive. (ak by som byval v panelaku, tak zoberiem ZSE Flat a mam DC za 19 centov, pripadne UFC za 29 centov. aspon zatial.)
Ak to teda Kaufland zvladne rovnako zle ako Lidl, tak tam nebude nabijat skoro nikto.
Ak sa teda ktokolvek tvari, ze to musi byt spoplatnene kvoli "zneuzivaniu" tak zneuzivaniu sa da do istej miery zabranit "spoplatneni" cez vernostne body. Spoplatnenie a la Lidl odtial vyzenie vsetkych, nielen "taxikarov"
-
PistaTT Ako písal Taur, nabíjačky pri nákupných centrách nie sú myslené ako nabíjačky kam si človek príde na 30 minútový nákup s 10% a budú odchádzať s 80%. Nehovoriac o tom, že keby za cenu tej DC nabíjačky nakúpili radšej 10 AC nabíjačiek, spravilo by to komunite viac služby.
Čo sa týka toho spoplatnenia... je to komplikované. Keď to je zadarmo, nemusia nič garantovať a nemajú náklady na udržiavanie stanice online, náklady spojené s účtovaním a pod. Idú proste do straty koľko energie sa odoberie.
Ak by tam chceli dať symbolickú cenu, musia platiť veci navyše, čo im ten symbolický príjem nepokryje. Preto sú buď zadarmo, alebo draho, je tot aký nešťastný efekt.
-
PistaTT Ja som prave ten bytovkar. A v Lidli za najdrahsie na trhu urco nabijat nebudem a este tak komplikovane. Lidl teraz cele zle.
Nabijanie moje nakupne navvyky zmenilo v tom ze v obchode stravim viac casu, kedysi som preletel obchodom ako sarkan, nahadzal najnutnejsie podla zoznamu a uz som bol prec. Teraz kedze sa tam nabijam tak sa uz neponahlam, poflakam sa, popozeram, kdeco navyse dam do vozika okrem veci na zozname ... a miniem tam viac. Okrem toho idem do supermarketu s nabkou na druhy komiec mesta, nie ku konkurencii bez pod nosom. Cize ma to ten ziadany efekt, u mna plny zasah.
Ak to aj Kauflan spravi tak zle ako Lidl, tak sa vratim k povodnym rychlonakupom minima, lebo sa budem ponahlat nabijat na ZSE za lacnejsie.
-
Pôvodne zverejnené od Vilo Pozrieť príspevkykeby za cenu tej DC nabíjačky nakúpili radšej 10 AC nabíjačiek, spravilo by to komunite viac služby.
komunite by podla mna prospelo plosne pokrytie lacnym AC nabijanim na sidliskach (v kazdej poulicnej lampe pri parkovacich miestach AC zasuvka)Naposledy upravené PistaTT; 10-11-2022, 09:40.
-
Zijem v tom, ze taxikar musi jazdit aby zarobil a nemoze pol dna nabijat. Tych co maju dva EV na vymenu az vela asi nebude. Aspon som nevidel taxi nabijat na AC, ak neratam dobu ZSE/ejoin zadarmo ked sa cez noc nabijali aby cez den jazdili. Aj abyvatelia cez den pracuju a nemaju kedy pomaly nabijat a kazdu hodina sa chodit zapinat. A keby tam bolo mrte AC tak nejaky ten exot co by takto fungoval by sa dal prezit. Lepsie ako sa taxi, ovyvatelia a zakaznici bit o jednu DC nabku.
Obzvlast ked napr. Citroen neodomyka DC port ani po uplynuti casu ani pri 100% nabiti.
-
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od rapid Pozrieť príspevkya este si tam nabija aj oktaviu hybrid
-
Komentár
-
tommik U nas na vychode skor velkeho bytu alebo aj domu. Za take S/X, Jag ipace ... kludne 4izbak alebo domcek.
Zaujimave ze Audi a MB som este nevidel, Jag raz, no Tesly su alsolutny standart na freenabkach (zrejme kvoli ich jedinecnej konkurencnej vyhode vlastnej siete SCH). Holt nieje premia ako premia.
-
Audi som na free nabijacke tiez este nevidel. MB uz par krat ano - ci uz full electric alebo hybrid.
skor ako model auta si vsimam rozne vzorce spravania:
1. najdu sa ludia, ktori znovu spustia dalsi cyklus, hoci pred chvilkou prisiel niekto dalsi, kto by chcel tiez vyuzit nabijanie. naopak su aj taki co ked uz donakupovali a sice by radi este chvilku ponabijali popri cigaretke alebo mobilnom internete, tak ked pride niekto dalsi, tak ho pustia.
2. najdu sa aj taki, co to tlacia do 100% za kazdu cenu, hoci DC ide zalostnou rychlostou. Ale aj taki, co to proste ukoncia akonahle pri nejakom leveli nabitia klesne vykon (pod 30 kW napr.)
3. najdu sa taki, co radi pokecaju a aj taki, co sa nemaju chut nijako socializovat (max. pozdravit ak vobec)
4. najdu sa aj taki co tam nabijaju hybrid s palubnou nabijackou zalostneho vykonu 3,6 kW. tomuto vobec nerozumiem na co to je dobre. asi aby tam nemohol nabijat niekto s 22 kW palubnou nabijackou...
-
PistaTT ja som zazil vrchol socializacie pred dvoma tyzdnami, ked sme kecali styria pri Kauflande v Raci, podavali/prehadzovali sme si AC/DC ako bezdomovci flasu lacneho vina po dvoch hodinach postavania som uz musel odist.
Taktiez som tam zacil agresivneho chlapa na enyaqu tusim BT033FB. chcel som si nabit a jemu uz 30min vyprsalo, tak som si nacvakol kabel a chytil ma za golier, ze co si to dovolujem, ze on bude nabijat dalej. na zaciatku mal evidentne bateriu k nule, takze tam celkovo oxidoval minimalne 90min a nikoho nepustil.
-
Princíp bezplatnej nabíjačky je, že keď prídem a je voľná, nabíjam a keď nie, nenabíjam. Je potrebné tu robiť časozberné zábery nabíjania, keď PistaTT ide okolo ? Veľa fór a FB skupín zaznamenalo odliv návštevníkov, znechutených z toho, že stále sa len ľudia rozčuľovali, že nemôžu zadarmo natankovať, lebo ich niekto predbehol. Aj toto fórum začína byť plné týchto hovadín. Myslím, že za tie roky, č tu má väčšina našich členov elektromobily, preberali sme techniku, aké autá vybrať, dojmy z ciest, áno aj sme si radili, kde sú zdarma nabky atď ale načo je dobré neustále preberať, že je obsadená nabíjačka ? Predsa každý vie, že keď je bezplatná, je viac využitá a proste keď je obsadená, tak sa otočím a idem inam.
Apropo: Majú aj bezdomovci nejaké fórum, kde sa najlepšie predáva NOTA BENE ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
no mne prislo usmevne, ze ZSE nabija na Kauflande. samozrejme, sem nedavam pravidelne vediet ci bola nabijacka v case mojho prichodu volna alebo obsadena.
co sa tyka diskusii o zadarmo nabijackach v jednotlivych lokalitach, koho nezaujimaju, moze ich ignorovat. ja som tu novy. nemam historicku pamat ako to tu fungovalo kedysi. dnes uz EV nie je zalezitostou len technologickych nadsencov, prichadza doba, kedy EV pouzivaju aj ludia ako ja - pred tym ako som EV objednal, som vedel ze existuju a mal zopar zakladnych informacii. stacila vsak skusobna jazda, zhodnotenie TCO a porovnanie s moznostami tykajucich sa potencialnych modelov so spalovacim motorom a zrazu pouzivam EV... nemam potrebu ani chut do najmensieho detailu poznat vsetky finesy technologickeho pokroku. stacia mi prakticke informacie, ktore dokazem vyuzit.
-
chalani, ze vas este bavia tieto skusenosti s free nabkami. Stoji vam to za to sa tam s niekym hadat, stepovat kym niektomu blikne ta 100vka a pusti vas k tomu?
Doba free skoncila, teraz sa to cele zvrhlo na taxikarov a vo vacsine pripadov divne individua. Pre mna je v dnesnej inflacnej dobe dolezitejsie ist nakupit nutne a radsej si vyberiem, kde to kupim a kolko toho kupim.
Komentár
-
Dobra otazka ci bavi alebo nebavi... Ked pridem k obsadenej nabijacke a vidim, ze uz nabija 25 minut, tak si dam cigaretku, pockam 5 minut, preparkujem, dam nabijat a potom idem nakupit. Za pol hodinu je to na DC takmer 25 kWh, co je naozaj pouzitelne. Jasne ze sa mi X krat stalo ze som nenabijal popri nakupe, lebo bolo obsadene. Neplacem preto, beriem to tak ze na tych 30 minut tam ma narok kazdy. Hoci mam firemne auto, tak nabijanie si komlet riesim vo vlastnej rezii.
Pokial nebude jasne ake pravidla / ceny elektriny pre domacnosti budu platit od Noveho roka, tak som v domacom nabijani striedmy a radsej vyuzijem free nabku pri kazdej prilezitosti.
Lebo ak mi zufale vedenie tohto statu odkaze, ze kazdu kWh, o ktoru prekrocim vlastnu minulorocnu spotrebu budem platit komercnou neregulovanou cenou, tak som pekne v riti.
Faktruacny rok mi zacal v septembri. EV mam len od juna a wallbox som domov montoval este o par mesiacov neskor. takze v starom fakturacnom roku vyuctovacia faktura obsiahla asi 95% spotrebu baraku a 5% nabijanie EV.a v kalendarnom roku 2021 to bola len cisto spotreba baraku. Pritom, ak by som nabijal EV len doma, tak je to zhruba rovnaky objem ako samotny barak - odhadom 9 MWh navysenie y2y. Pri komercnej cene silovej elektriny povedzme 300 eur bez DPH za MWh je to minimalne 200 eur mesacne navyse, ktore by som mohol minut aj na nieco ine...
Takze teraz vyckavam a v zavislosti od toho ako to dopadne sa zariadim. Davaju si s tym hodne na cas. Samozrejme finalne rozhodnutie bude ovplyvnene nielen podmienkami pre domacnosti ale aj podmienkami komercneho nabijania a zvazit by sa dalo aj castejsie vyuzivanie home office alebo ine scenare...
Mozno som zbytocne opatrny a ukaze sa, ze vsetku domacu elektriku budem schopny odoberat za "rozumnu" cenu (t.j. drahsie ako tento rok, ale nie nasobne drahsie) a tym padom mozem v pohode nabijat doma bez toho aby to malo citelny dopad.
-
milan84 mna bavi ta socializacia, rad si pokecam dozviem sa nove informacie, takto som prisiel aj ku kontaktu na namontovanie FV na dom v rozumnom casovom horizonte /akurat zajtra mi doinstaluju panely.
ze casom natrafis na agresivnu entitu - to sa moze stat aj inde ako len na nabijacke.
P.S. kedy bude test bielej ID ?
-
rapid jaaaj, to teba som stretol? Socializacia je fajn, ale kedysi to fungovalo lepsie. Dnes sa kazdy tvari, ze nevidi ineho a na drzovku to tam blokuju, nechavaju nabit atd...tema na dlho.
ID.5 PRO pojde este tento mesiac zrejme. Mam sice aj starsie videa v zasobe, ale na prestriedanie.
-
milan84 Nie kazdy moze pozerat zvrchu na freenabky oodkedy ma FVE a nabija si zdarma doma. A mozno aj ine moznosti. Niektori boli ochotni zaplatit vysoku kupnu cenu BEV oproti iCE na oplatku za lacnu prevadzku a k tej obcasne freenabijanie napomaha a pre bytovkarov je freenabka jedina moznost ako si prilepsit.
Keby aj na vychodnej polke SK bola situacia ako ju opisujes tak by som asi mal rovnaky postoj. Ale u nas zatial fajn atmoska, ta prijemna socializacia, teda pokial nedojde na freenabku veledolezity Blavak na luxusnom BEV, alebo slovak s ceskymi EC, cest vynimkam. Alebo starsi ukrajinec s mladou kockou trapiaci Ioniq5 na 50kwDC agresivne si narokujuci 3 polhodinky na dobitie do 100%.
A ja mam stastie ze polhodkaDC+polhodkaAC mi takmer vzdy staci na dobite do plna pocas pohodoveho tyzdnoveho nakupu.
-
-
btw Kaufland...už to konečne spoplatnili tak ako sľúbili? Že či keď tam pôjdem, tak konečne nabijem...
Komentár
-
tommik A kedy to slubili? Neviem o ziadnom ofiko vyjadreni Kaufu, len agentura JPP sirila take reci a na Trnavskom vraj bola nejka nalepka na konektore s koncorocnym datumom. V PO a Tvrdosine nebolo nic. V utorok ked som bol na nakupe tak bolo v PO zdarma a CCS stale neopraveny.
Takze asi este stale sa nenabijes. I ked dnes je sviatok Kauf zatvoreny, tak mozno tam nebude ludi ...
-
Nič také neslubili. Posledné relevantné info z úst hovorcu bolo že diskutujú čo s tým budú robiť po Novom roku. A že ak dôjde k zmene, budú včas informovať. Aktuálne stále zadarmo 30/60 minút. A žiadny oznam o spoplatnení (ako to mal svojho času Lidl keď 2 týždne vopred polepili stojany oznamom)Naposledy upravené PistaTT; 06-01-2023, 12:39.
-
Narozdiel od Lidl, Kaufland má prakticky len pár staníc, tak to asi nebude ekonomicky až taká pálka za tu elektrinu. Ak by to aj vypli a všetku úsporu na energii rozpustil v cenách potravín, tak by to spravilo aký reálny rozdiel? 2 centy na liter mlieka?
-
Ak by bola nabíjačka obsadená od 8:00 do 22:00 na plný výkon, za deň by sa spotrebovalo 700kWh. Pri cene 0,2€/kWh by to bolo 140€.
Ak každú minútu nakúpi v priemere 10 ľudí nákup za priemerne 20€, denne majú obrat 168 000€.
To znamená ak by prestali ľudia nabíjať, Kaufland by mohol dávať na každý nákup zľavu vo výške 0,083%.
Pričom 10 nákupov za minútu je ešte dosť konzervatívne.
-
Komentár