Dnes po prichode stanica akurat bootovala (linux), nasledne vypisala chybovu hlasku, ze je mimo prevadzky a poblem bol nahlaseny.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Kaufland Trnava
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Primitiv vymenil leafa za ioniq5, ale drze spravanie mu ostalo. Manzelka ma poziadala (kvoli pritomnosti deti), nech mu prenecham kabel. Druhy raz pri podobnej situacii uz neustupim. Lebo takychto ludi treba uzemnovat pri kazdej prilezitosti
Komentár
-
PistaTT ano starsi pan. Precitaj si toto vlakno, su tu o nom prihody. Pri konflikte so mnou mal strasnu potrebu sa pripojit s 80% a dotlacat na 100%. Aspon teraz ten ioniq aj vie vyuzit ten DC potencial. Predosle roky blokoval s leafom DC (Chademo) a v zime tam kempoval, lebo zavratnymi 3kw taktiez tlacil do 100....
-
V princípe je mi jedno s akým SoC tam kto príde a koľko za tú pol hodinu natlačí... Nemusím rozumieť všetkému. Pokiaľ sa tam niekto nesnaží o druhý cyklus zatiaľ čo tam ďalší čaká na uvoľnenie nabíjačky, alebo tam niekto nechá auto aj po skončení nabíjania, tak nie je veľmi dôvod na konflikt.
-
Preeesne je to o tom nenabijat na ukor inych. Taky co parkuje ked donabijal sa este da ako tak pochopit, lebo ked nakupuje tak sa moze pretiahnut tych 30min, niektori nemaju/nevedia apkou sledovat nabijanie alebo ani nevedia ze sa nabka Kauf vypina po 30 min. V takom pripade mu zapnem dalsi cyklus lebo ved co uz s nim ked tam stoji (Tesly, Citroeny a dalsi drzia aj DC kabel zamknuty pri presuseni/skonceni).
Najhorsi su ti co tam len zaparkuju a ani kabel nezapichnu. Naposledy jedna Cupra tak stala v PO a nikde nikto. Ked je pri aute a caka na uvolnenie DC tak sa vacsinou da dohodnut aby pustil cloveka na AC, ale ked odide prec od auta tak to naserie.
-
milan84 mozes sa spytat kamosov v DPD, preco ich kurieri nabijaju v Kauflande? Predpokladam, ze maju dostatok AC aj v depe. Dakujem
(parkrat som tam aj videl Daciu ZSE, taktiez kapitola s notasom na nohach sa tam nabijat....)
Komentár
-
dango a čo si myslel, prečo DPD odjakživa nabíja na Lidl a Kauflandoch ? toto je od začiatku ako akože nakúpili elektrické dodávky, predtým ich kuriéri chodili na svojich starých dodávkach, čo niekde pozháňali, nečudoval by som sa keby aj tie Nissany tomu DPD splácali
už aj UPS má elektrické dodávky, nie Nissany ale väčšie, uvidíme, či ich niekto vidí na Kauflandoch
-
Verím, že príde doba cashbacku za nakúpený tovar v Kaufe a bude pokoj. Za seba - keď idem do obchodu a potrebujem nabiť a blokuje to tam niekto idem ďalej. Okolo Kaufu v TT chodím 3x týždenne a za posledný mesiac som tam nabíjal iba raz a nakúpil som za 40 € za 15 minút. Na nabíjačke nabijem zadara do 13 kWh = cca. 3,25€ strata reťazca / marža na nákupe je minimálne 10€ po odpočítaní tejto elektriny. U konkurencie nechám mimo Kauf 300-400€ mesačne a nabijem cez inú nabku..Ak nás bude takto viac uvedomia si, že to zadarmo nikdy nebude fungovať. Ostatní to pochopili...
- Likes 2
Komentár
-
ako nastroj na zvysenie loajality zakaznika by to bolo fajn. no ked som sa snazil zamysliet nad tym, ze preco toto ani Lidl ani Kaufland doteraz nespravili, tak som nasiel niekolko moznych dovodov.
1. same sa taketo riesenie nezhmotni, niekto to musi cele vymysliet a implementovat po technickej stranke (o.i. vybavit nabijacky nejakym skenerom QR kodov, prepojit riadenie nabijania s nejakym centralnym systemom vernostneho programu, t.j. nejaky LTE modem, nejake doplnenie riadiacej jednotky a pod.)
2. akonahle by to spravili ako sluzbu za "body", tak by museli aktivnejsie riesit pripadne incidenty / vypadky / staznosit (nabka bola mimo prevadzky, nemohol som nabit... strhlo mi to viac bodov ako malo... nepodarilo sa mi spustit nabijanie...) - takze okolo toho celeho by musel vzniknut supportny ekosystem / callcentrum, reklamacne oddelenie.
3. pri takouto formou spoplatnenom nabijani by nedavalo ziadny zmysel limitovat cas nabijacej relacie ako je tomu dnes, co by znamenalo, ze tam moze niekto blokovat nabku a dotlacat to do 100 % (teraz takehoto zakaznika aspon vypne po pol hodine).
4. taxikarov a kurierov by sa aj tak nezbavili, lebo ti tiez nakupuju v Kauflande. Pritom nie je problem distribuovat jednu vernostnu kartu v ramci sirsej rodiny, t.j. bodov by mali dost na to aby tam mohli nabijat rovnako casto ako doteraz.
5. v pripade Lidl do hry vstupuje fakt, ze tie nabky nie su podla vsetkeho ich, spravuje ich Charge Point a museli by este riesit dohodu s nimi...
Takze nic by sa nevyriesilo, prinieslo by to dalsie problemy a este by to stalo nemale peniaze navyse.
Riesenia su teda prakticky len dve - ponechat doterajsi stav alebo to spoplatnit komercnym sposobom. Lidl je krasnym prikladom toho ako sa da ta druha moznost krasne pokazit a ze vlastne niekto investoval vcelku dost penazi do nabijacej infrastruktury na ktorej kazdy mesiac vyraba stratu. Povodne velkohube vyhlasenia ako budu Lidl nabijacky spoplatnene tak aby boli podmienky pre zakaznikov vyhodne zostali len vyhlaseniami na papieri a oproti konkurencii su podmienky nevyhodnejsie.
-
Podľa môjho názoru by mali namiesto 50kW nabíjačky za 30 000€, na ktorej môže nabíjať len jedno auto nainštalovať 10 AC nabíjačiek po 500€ a integrovať to do ich vernostného programu.
Ak je to pre nich príliš technicky komplikované, cez tretiu stranu ako napr. eJoin, ktorí by im vedeli určite na mieru pripraviť všetko po technickej stránke.
A keď taxikár/DPD/ktokoľvek nakupuje v tom obchode a má na to vernostné body, nech "blokuje" (presnejší termín je využíva) jednu z mnohých nabíjačiek.
Rýchlonabíjačky sú neoceniteľné na diaľničných odpočívadlách, v meste majú malý až žiadny význam.
-
Wilo AC stlpiky na polhodinovy nakup su podla mna nezmysel. Ako zakaznik by som to urcite nevnimal ako nejaky benefit.
Vacsina aut ma palubne nabijacky 11 kW, takze to pocas nakupu nabije len cosi viac ako prd vo vesmire...
Benefitovali by z toho trochu majitelia aut s 22 kW (stare tesly, Zoe a mozno este niekto).
Vo finale by tam akurat tak kempovali ludia co byvaju alebo pracuju v okoli, pripadne ti, co si najdu nejaku vhodnu aktivitu v okoli (kino, posilku, apod)... Ale preco by mal nakupny retazec vytvarat benefit pre treti subjekt?
AC stlpiky ako benefit je fajn tak pre multiplex alebo stadion alebo velke nakupne centrum, kde proste clovek stravi 2-3 hodiny.
nie kaufland/lidl/billa kde stravis priemerne tak 20-30 minut...
Za mna prave 50 kW je fajn kompromis pre takyto benefit. nie je to uplne rychlo nabijacka, no za tu pol hodinu co clovek nakupuje to aj nabije citelny objem.
-
@PistaTT
Súhlasím, že 50kW je zaujímavejšie ako 11kW, avšak nákupná cena 50kW nabíjačky a cena 500kW prípojky v porovnaní s AC riešením znamená, že nikdy neuvidíme pri nákupnom centre 10 DC nabíjacích miest.
A práve tá obsadenosť je problém.
A čo spomínaš, že by tam kempili miestni, nekempili, pretože by nemali nakúpené za toľko, že by tam mohli toľko kempiť. A keby aj boli takí traja extrémisti, čo by proste robili extrémne nákupy aby tam mohli kempiť, tak je ďalších 7 nabíjačiek voľných pre ľudí s bežnými nákupmi, čo to budú blokovať len do 30 minút.
-
PistaTT Tyzdenny nakup v kludnom tempe s vedomim ze sa auto nabija sa natiahne na 1h i viac ako nic. Cize AC11-22kw alebo mozno DC25kw by boli ok. Poskytnut DC50kw aby ten co hodi do vozika zopar veci (s vyzdvihnutim vozika, nakupom, platenim a vratenim vozika sa za 20min. naplnit vozik typicky neda) mohol nabit co najviac kwh je pre obchod neproduktivne. Okrem PR logickym cielom poskutnutia nabijania je zakaznika zdrzat v obchode dlhsie aby nakupil viac. Co mozem potvrdit ze aj funguje. Ak nabijam tak v klude sa "motam" nazbieram do vozika viac ako ked nenabijam a len preletim s nahadzanim nevyhnutneho.
Obchodove nabijacky niesu pre tranzit aby sa nabilo co najviac za najkratsi cas, ale aby sa pravidelny zakaznik pribil primerane trzbe a nelutoval zachadzku k tomu obchodu.
Z toho mi bez obmedzeneho vernostneho za body vychadza optimum na blind poskytovat max 20-30kw na 1h.
-
Taur jasne, toto je individualne asi. ja som v Kauflande malokedy dlhsie ako tych 30 minut (aj pri vacsom nakupe a bez nejakeho ponahlania sa. ale na vacsi nakup obvykle idem s jasnym zoznamom a zoznam mam zoradeny podla toho ako su jednotlive polozky umiestnene v priestore).
nie som ten typ co sa prechadza po ulickach a obzera co by take mohol vybrat...
Ako som uz napisal, mne pride vhodnejsi benefit 50 kW DC a ak by tu jednu nabku vymenili za X AC stlpikov, tak by som to za porovnatelne dobry benefit nepovazoval. Na druhej strane som do Kauflandu chodil na nakup aj ked som EV nemal...
-
Dat do Lidl/Kaufland/Billa AC stpliky je nezmysel, v tych obchodoch stravis 15-20 minut. V Senci mame v Billa AC stlpik, nabijaju tam ludia z okolia, nie ty co nakupuju. Mne sa na 10 minut a nabitie 2kw neoplati otvarat kufor, vyberat kabel, zasuvat ho a potom znova zopakovat proceduru pri skonceni. 50kw DC nabijacka je tam idealna, to nabijem uz zmysluplny objem energie.
Problem DC nabijaciek pri Lidl/Kaufland je v cene. Ja som za to, aby boli normalne spoplatnene, ale cena musi byt podobna ako mam doma. Vtedy by to bolo pre mna rozhodujuce kriterium, ci idem na nakup do Kaufland alebo Billa. Lebo si poviem, ze tam aspon nabijem.
Cize cena povedzme okolo 20-25 centov. Obchod na tom ziadno nezarobi, ale to nie je cielom, oni zarabaju na rozkoch a chlebe. Cenu nabijacky musia zaplatit, lebo chcu byt zeleny a je to reklama. Aj v IKEA si kupis lacne jedlo, nerobia to kvoli zisku na jedle, ale preto, aby ta tam dostali.
-
Ludia/zakaznici su rozny, nikdy sa to neda nastavit idealne pre vsetkych. Tvojich domacich 25c je pre mna vela ked doma nabijem za 15c a iny aj za 10-12c a DC cez ZSE sa da za 22-29c.Ale model DC trebars za 35c a s kuponom za body z Kaufcard za 25c, pri AC za 25c s bodami za 15c by mohlo byt ok.
Ale problem DC je ze je len jedna, cize jeden nabija a ostatni si mozu piskat. 10xDC urcite nepostavia. ale 20xAC za cenu jednej DC mozu postavit. Nikde nieje napisane ze tie AC nemozu byt s kablom ako ma ejoin aby netrebalo tahat z kufra.
Ten 10min nakup pri ktorom sa ti neoplati tahat kabel z kufra asi nebude za 100e aby sa Kaufu oplatilo ti dotovat tych 8kwh co stihnes nabit z DC50kw. Ale dotovat 20tim (co za hodinu naplnia voziky po okraj) z AC 10kwh by im mohlo davat dlhodoby zmysel.
Ale ved oni si to uz nejako sami vymyslia, alebo okukaju od Lidlu.))
-
- Likes 3
Komentár
-
Myslim, ze na zaciatok postaci spoplatnenie v akejkolvek forme. Ak by niekoho nahodou osvietilo, nemoze byt tazke po dohode so ZSE urobit v ramci Kaufland appky alebo nejakej karticky vymenu vernostnych bodov za ZSE kredit na nabijanie. Treba sa na to pozerat pozitivne, ako prvy krok je to stale ok a vlhky sen sa moze stale snivat 😁
-
Uvidime ci nejaky benefit daju. Pockame si.
-
Možno len nerozumiem dostatočne ale toto mi príde úplne nelogické. DC 13 kW a AC 13 kW na novom Kauflande v Bytči. Nebolo by efektívnejšie tam mat 2x AC 13 kW?
1 Bild
Komentár
-
Necudujem sa, aj inde davali mensi vykon, aby pozorovali, ci sa to nebude biť s potrebou predajne a mozno budu rozsirovat fotovoltaiku a potom navysia. Stojan sa nebuduje na rok, proste dali 50kW DC a v buducnosti rozsiria. Nerobi to aj ZSE ?
Na novych lokalitach dava tak maly vykon prvy mesiac, ze su vsetci sklamani, ani zadarmo nabijanie to nekompenzuje, ked pridem, chcem nabit a nie pozerat na 25kW ako bolo na jesen v Pezinku, kde osadili dva ci tri stojany.
Komentár