Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

€/min alebo €/kWh ?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    No aj takto sa to da vidiet.

  • curgali
    komentoval k 's odpoveď
    Stacilo by 10% z tej sumy a elektromobilisti by boli vysmiaty..

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Tak tak, vsetko je to o prioritach... aj ked tam sa zase dostavame do roviny, ze keby sme minuli vsetko rozkradnute na nabijacky, ci to zase nie je viac eticke naliat do zdravotnictva a skolstva, ktore su chronicky podvyzivene a trpia svojimi problemami, ktore su imho vaznejsie ako elektromobilita. Ale rozumny kompromis sa da najst vzdy.

  • curgali
    odpovedal
    Nesúhlasim s tebou ICE666SVK, že sú zdroje obmedzené. Zdroje sú, len naša vláda ich nechce nájsť. Keby ich našla, nemali by plne vrecká, ale len polovičné. Pár príkladov:

    1/ Emisie: Slovensko pri škandále s emisiami prišlo vinou našej vlády na čele s tandemom SNS - Smer o 66-75 mil.eur. Ak zoberieme priem cenu 50kW nabíjačky 25.000 €, tak sme mohli mať 2.600 až 3.000 ks nabíjačiek. A to ich mohlo byť viac, pretože pri takom objeme by určite dostali veľku zľavu.
    2/ Stíhačky: Slovensko nakúpilo 14 stíhačiek F16 za 1,6 miliardy, t.j. 114 milionov jedna. Doteraz sme mali 4 MIGi aj to boli 3 neschopné letu..
    Ak by nakúpilo o jednu menej, čo by nemal byť problém, pretože nám nikto nediktoval koľko ich máme mať, tak by sme za tú jednu stíhačku mali 5.560 ks 50 kW nabíjačiek.
    A takto by som mohol pokračovať ešte veľmi dlho.

    Ak by týmto politikom na čele nominantom Smeru na prezidenta s p. Ševčovičom, tkz. priateľom elektromobility, záležalo skutočne na čistom prostredí a naštartovaní elektromobility aj pre málo solventných Slovákov, tak tu máme neziskový štátny podnik s vybudovanými nabíjacími parkami s min. 20 stojanmi v každom meste a pri diaľniciach stojí min 10 nabíjacích bodov a na každom z nich 10 ultrarýchlych stojanov.
    Nech mi tu prosím vás nikto netvrdí, že nemáme zdroje na vybudovanie infraštruktúry, na dotáciu drahých BEV a zásuviek na každom parkovisku na našich sídliskách.. Ďakujem.
    Naposledy upravené curgali; 22-01-2019, 05:55.

    Pridajte komentár:


  • Jiri GrandPa
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Bejo Pozrieť príspevky
    napr. v KE, tie nabíjačky 99% nikdo nepoužíva
    To by som netvrdil. Ktokolvek pride do Kosic musi niekde nabit. Tych hotelov s nabijackou, kde by som dobil cez noc je tam ako safranu.

    Pridajte komentár:


  • Bejo
    komentoval k 's odpoveď
    ICE666SVK je to preto, lebo aj za nevyťaženej nabíjačky sa plati... aj ked je to napr ZSE, tak plati miestnej distribúcii... a napr. v KE, tie nabíjačky 99% nikdo nepoužíva a 99,99% na nich nabíjame jedneho leafa... raz som dosiel k obsadenej nabijacke, to boli cestujúci z Maďarska a raz dávno som tam videl nabíjať Švajčiarsku teslu... Napriek tomu sa bude v KE stávať UFC 350kw + 4 stojany 50kw

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Ked pride majitel naftaku na CS a stoji pred nim kamion, ktory tankuje co ja viem 700 litrov asi sa nepotesi, ale tiez musi urcity cas cakat, ak sa neuvolni miesto niekde inde. Ano nieje to hodina, ale ako priklad to nebol zly.
    Ked medzi LA a SF sa tvorili rady pri nabijackach co urobila Tesla? Navysila stavy. OK ani toto asi nebol dobry priklad lebo to je USA a nie SR.

    Ale preco by mal malobaterkac cakat koli trebarz Tesle na nabijacke je to rovnako nefer, ako preco by si Tesla nemohla nabit auto na 80%, aby presla trebarz naraz usek medzi trebarz KE a ZA. Majitel Tesly su kupil auto, aby mohol bez obmedzenia jazdit aj dlhe trasy. Ak je v KE nabijacka ktora mu neda vykon, ze auto na 80% nabije za trebarz 1 hodinu je to chyba majitela? Je to chyba malobaterkaca, ze si tam nemoze nabit auto a musi cakat koli tomu, ze Tesla sa nabija? NIE. Je to chyba prevadzkovatelov nabijaciek, ze nejdu z dobou a neinstalovali nabijacky z dostatocnym vykonom a dostatocnym mnozstvom na danom mieste. Preco by mali majitelia EV robit TOUR de CITY, aby nasli volne miesto, kde sa mozu nabit? Je jedno ake mate EV z akou baterkou. Ja nemam EV ani netusim, kolko casu a nervou Vas to stoji najst volnu a funkcnu nabijacku. Zrejme to je aj stresove a ak je blokovana spalovakmi, tak frustrujuce. Rozhodne by som to takto nechcel zazivat a pravidelne. Ja pridem na CS natankujem, zaplatim a idem. Rovnako by som to chcel a urcite aj k masovejsiemu rozvoju by to pomohlo, keby to tak bolo aj pri nabijani a cena za kWh bez dalsich poplatkov.
    V cene paliva je zaratane vsetko, servis, revizie atd. Ano mnozstvo aut co za mesiac natankuje to zaplati. Rovnako by to v buducnosti mohlo byt aj pri nabijani, ze to mnozstvo aut zaplati. Stat z prevadzkovatelmi by to mali riesit. Preco sa osadzaju nabijacky z vykonom len do 50kW, ked uz prichadzaju auta, ktore zvladnu viac? To je aka priprava do buducna? Preco stale nechcu osadzat ani v takych mestach ako je BA ci KE, alebo ostatne krajske mesta aj po viacerych kusoch nabijaciek na jedno miesto? A co take odpocivadla? Na D1, D2, alebo R1ke. Kde su na odpocivadlach a kde niesu? Je toho dost co treba vyriesit. Ano vsetko nieco stoji a zdroje su obmedzene.

  • juris
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa Nie je to uplne idealne riesenie (to ale ani nabijanie hodinu a pol v kuse a blokovanie nabijacky nie je) ale ja to vidim takto. Vydrzis teda o par minut na nabijacke dlhsie (s miernym poplatkom navyse) a budes to mat akurat do LM(170KM), tam dotlacis na ZSE pol hodinku na cestu do Ziliny...ak to naozaj chces z nejakeho dovodu nabit vsetko naraz v KE, zaplatis za tento "luxus" nejake eura naviac...Pevne vsak verim, ze to bude coskoro o mnoho jednoduchsie ked nam pribudnu nabijacky na viac miestach, vykonnejsie ako 50kw a snad aj viac ako jedna na jednom mieste. Nemusis samozrejme suhlasit, ale pri tych obmedzenych moznostiach ake teraz mame si myslim, ze sa to bez podobnych kompromisov nezaobide.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    juris - tu si rochu nerozumieme. Prišiel som do Kosic prázdny. Potrebujem to otočiť spať na Žilinu. SC na východe nie je. Jediná šanca je ZSE alebo GW.
    Ale za 3/4 hodiny pridám dojazd len asi 150 km. Určite nebudem odpájať ale nechám to do tých 80%.

  • Teq
    komentoval k 's odpoveď
    ICE666SVK kazde, ak nie vsetky EV nabijaju velmi pomaly nad 90% SOC a je to uz len zbytocne blokovanie DC nabijjacky, ak potrebuju ist na 100% tak nech sa presunu na AC. Jeden zo sposobov ako to dosiahnut je financne znevyhodnit "pomale" nabijanie a tym padom blokovanie nabijacky, ked niekto iny moze vyuzit plny vykon nabijacky

  • juris
    komentoval k 's odpoveď
    No ved prave preto aby ten chudak co pride po tebe necakal tie dve hodiny na to ked si mozno potrebuje dobit 10kWh aby dosiel domov. Obsadenie DC nabijacky (hlavne ak je jedina v okoli) na hodinu-dve mi nepripada uplne idealne.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Neviem prečo zrovna 45 min. Keď prídem s Teslou s minimálnym nabitim, potrebujem cez CHAdeMO adaptérom, ktorý nepustí viac ako 35 kW (limit 120A) kľudne aj dve hodiny aby som nabil na 80-90%.

  • juris
    komentoval k 's odpoveď
    ICE666SVK: Dobre tak povedzme 45minut. Spominana kona nabije pri 45kw vykone nabijania za 45minut asi 34kWh co cini 53% z kapacity baterky a dojazd asi 150km dialnicneho cestovania - to mi pride celkom rozumne. Pridem na nabijacku s 20%, odchadzam s 73%. Plus ta "prirazka" s minutovou tarifikaciou by nemusela byt az taka uplne zabijacka, len aby odradila nabijat dlho toho kto to nepotrebuje aby uvolnil miesto dalsiemu. Ked si pozries videa co robi Bjorn tak v Norsku je zvycajne len minutova tarifikacia a funguje to. Tarifikacia cisto len za kWh je podla mna dlhodobo neudrzatelna a bude dochadzat stale viac a viac k blokovaniu nabijaciek sebeckymi/neznalymi ludmi co odidu prec od auta a nechaju ho nabijat na DC do 100%.

  • juris
    komentoval k 's odpoveď
    rozmyslal som aj nad tym, bolo by to viazane na tvoj ucet/kartu a napr. na dalsiu pol hodinu alebo hodinu ak by si sa napojil na tu istu nabijacku tak by ti isla ta minutova tarifikacia...ale "penale" za nabijanie nad 90% je mozno este lepsi napad

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    To je blbost, kolko sa za dany cas nabije EV? Ked nabijacka sa z autom dohodne a nabija, tak kolko zvladne za 30-40minut nabit? Uz su tu EV aj z baterkami nad 64kWh+ a rychlosti su ani nie 40kW co pisete tu na fore. Kolko si nabije taky vodic pri terajsich vykonoch za 30-40minut, ked ma trebarz Konu 64kWh. Ziadna prirazka, ani ziadne poplatky za prvu hodinu ci 45minut ako je to teraz. Na to sa im mozem vykaslat.
Pracuje...
X