Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

€/min alebo €/kWh ?

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Teq
    komentoval k 's odpoveď
    to nestaci, ludia sa len znova zapoja a dalej blokuju nabijacku...treba mat "penale" za nabijanie cez 90% SOC, nieco podobne ako TESLA

  • Juro
    odpovedal
    Takže sa chystá spoplatnenie na QPC v Nitre? Normálne DC nabíjanie býva drahšie ako AC nabíjanie, pretože aj tu platí "čas sú peniaze". Plus na DC nabíjanie treba drahé nabíjačky a na AC stačia aj zásuvky, alebo len oveľa lacnejšie AC konektory.

    Pri DC stojanoch, kde je možnosť nabiť aj cez AC, niektoré firmy aj na AC majú rozdelený poplatok: do 11kWh jedna cena, do 22kWh druhá cena, a do 43 kWh tretie cena.

    Čo sa týka cien, tak som tiež za "Cena za kWh". A hlavne nech mám dosť času na nabite bez extra poplatkov. Tu je ako to ZSE vyriešilo: ZSE cenník.

    Pridajte komentár:


  • juris
    odpovedal
    Do 30-40min za kWh, potom prirazka s minutovou tarifikaciou
    Naposledy upravené juris; 19-01-2019, 17:16.

    Pridajte komentár:


  • Bejo
    odpovedal
    Jednoznačne kWh, tak ako píšu ostatný, minútové je pre milovníkov adrenalínu...

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    tak tak. Zima a stary Leaf je pre mna 45minut na DC uplne bezne. V pripade platenia za minuty by to bolo ako zivit A8Long V12.
    Idealne nad 80 percent nabitia uctovat inu sumu, alebo zacat pocitat minuty, aby sa to ozaj neblokovalo.

  • Teq
    komentoval k 's odpoveď
    podla mna je najlepsia kombinacia, najprv za kWh a potom penale za straveny cas, ak tam auto ostane visiet po napr. 90%...(ako nase oblubene Kia taxiky)

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    @electro - Nechcem byt “hnidopich” ale to “h” za kW máš presne na opačnom mieste.
    Výkon sa udáva v kWattoch a energia z kWatt hodinách.
    Čiže platí sa za kWh a nabijas výkonom vyjadreným v kW.

  • Ioniq
    komentoval k 's odpoveď
    Ma... plati sa za rychlost. Mozes byt filantrop a robit to pre dobro veci, ale DC nabijanie je v podstate “premiova sluzba”. A DC stanica potrebuje zaplatit aj udrzbu. Zase 0.59€/kWh ti za AC nikto neda
    Naposledy upravené Ioniq; 18-01-2019, 16:44.

  • elektro
    komentoval k 's odpoveď
    To sedí, vďaka. Ako by to bolo pri DC nabíjačkách do 50kW?
    Povedzme 0,49€/min pri 50kW to vychádza 0,59€/kWh ale pri 28kW(náš piemer na stanici obmedzený len samotnými autami) je to 1,05€ za kWh.
    Pre 0,3€/min by to bolo 50kW 0,36€/kWh a 28kW by to bolo 0,64€/kWh.

    Ďalej má zmysel deliť AC a DC tarify v prípade že sa platí za kWh? Podľa mňa nie...
    Naposledy upravené elektro; 21-01-2019, 08:46. Dôvod: vďaka Jiri GrandPa to h som mal samozrejme úplne naopak!

  • Ioniq
    odpovedal
    Urcite uctovanie za odobraty kW. Presne viem kolko budem platit. Ked je minutova tarifa, moze sa prevadzkovatel hrat na “zleho” a zamerne priskrtit nabijacku. Pripadne tam ani zamer nemusi byt, vid GreenWay a ich problemove DBT, ktore isli ledva 35kW. Pocasie verzus stary Leaf radsej ani nejdem spominat

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    V provom rade napisem, ze nevlastnim zatial EV. Ale ked idem na CS kde kolvek aj ked najradsej mam jednu znacku, kde mam aj kartu dobre skusenosti, ze netankujem nejaku vodu, ale riaden benzin a registracia tam bola o niecom inom ako je to pri spolocnostiach poskytujucich nabijanie. Proste pridem natankujem, pri pokladni davam dve karty, jedna na ktoru mi idu body a druha debetna, tou platim. Cize pridem, natankujem, zaplatim a idem dalej. Hlavne vidim na stojane kolko stoji cena paliva za 1 liter a viem aku mam nadrz, plus ked tankujem do plna tlacim palivo do hrdla, kim mi to pistol dovoli. Jednoducho neprestanem tankovat, hned po prvom raze, ked mi pistol vypne. Takze si viem hned spocitat, kolko ma to vide a kolko asi z tym prejdem.

    Rovnako by som to bral aj pri nabijani EV. Ak by som si teraz pozical EV asi by som ho mohol nabijat len doma. Registracia pri prevadzkovateloch je na meno a chcu aj udaje o aute a neviem co vsetko. Jednoducho nemam sancu sa zaregistrovat, kedze niesom vlastnik auta. Tym padom je kopec ludi co si nemozu auto trebarz v buducnosti v pozicovne si pozicat a stravit snim nejaky cas a povedat si OK, beriem lebo mi vyhovuje, alebo nie a hladam dalej.Teda pre ferovost nabijanie aj pre rozsirenie pre masy je dolezite, aby bola cena za kWh. Kazdy je nauceny pri palive na CZK, €/ za 1 liter. Ked viem kolko, tak si pekne zracem naklady na dlhu trasu na jedno napriklad 100% nabitie, ked ides trebarz na dlhu trasu.

    Pri platbe za minutu, ale vidim vela neznamych a veci co sa mi proste nepacia. Nedokazem si presne spocitat kolko ma bude stat jedno nabijanie a to je problem. Lebo nabijanie zavisi od nabijacky, od auta, od pocasia a kopec dalsich faktorov. Pri platbe za minutu, mam pocit, ze prevadzkovatel naschval obmedzi kapacitu nabijacky, aby nabijala co najpomalsi. Tym sa aj predlzi samotne nabijanie a zaplatis viac, lebo platis za minutu. Keby bola platba za kWh, nema dovod poskytovatel obmedzovat vykon nabijacky. Sprehladni sa nabijanie, teda aj cena a aj cas. Budem presne vediet pri vykone danej nabijacky a type daneho EV + cene, ze kolko zaplatim a kolko sa tam asi zdrzim. Sam si urcim kolko nabijem, trebarz z 20-80%, ci 30-70% alebo...

    Este je jedna moznost, ktorou ide Ionity a to 8€ za kazde nabijanie. Tak tam neprides s 70% ci 80% nabitou baterkou a nabijes do 100% ale trebarz s 20% ci 30% nabitou baterkou a nabijes sa trebarz do 80% a cvaknes 8€ pri nabijani z 20-80% za 60kWh ci z30-80% za 50kWh.

    Pausal ktory dava ZSE je sice fajn, ze nabijas kolko krat potrebujes z sumu momentalne 69€, ale je vhodny len pre tych co jazdia vkuse a potrebuju casto nabijat mimo domova. No tu je obmedzenie od ZSE mozne, lebo aby nam tam neboli vkuse na nabijackach. No a ked budes mat tento pausal a vsade natrafis na obsadenu ci blkovanu nabijacku asi rad nebudes.

  • Jiri GrandPa
    odpovedal
    Samozrejme záleží na tom, aká je cena pre kazdy typ ale jednoznačne ferovejsie je účtovať za dodanú energiu, teda kWh.
    Problém je totiž v tom, že každé auto má iný príkon vstavanej nabíjačky, Tesla ma zvycajne 16.5 kW, ale napr. Hyundai IONIQ aj Kona majú len 7.4 kW a staršie Nissany aj len 3.6 kW.
    Čiže pri účtovaní za minútu sú títo vo veľkej nevýhode.

    Pridajte komentár:


  • elektro
    odpovedal
    Ahoj vospolok,

    podľa zmeny zákona č. 251/2012 Z. z.Zákon o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov
    DRUHÁ ČASŤ
    PRVÁ HLAVA PODNIKANIE V ENERGETIKE
    § 4
    Podnikanie v energetike
    (5) Podnikaním v energetike nie je prevádzkovanie nabíjacej stanice a poskytovanie nabíjania elektrických vozidiel.

    sa už môže predávať kWh miesto minút nabíjania.

    Moja otázka : Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?

    Vďaka

    Pridajte komentár:


  • Juro
    začal prieskum €/min alebo €/kWh ?

    €/min alebo €/kWh ?

    26
    Cena za min.
    0%
    0
    Cena za kWh
    96,15%
    25
    Rovnaká cena za akokoľvek dlhé nabíjanie
    0%
    0
    Je mi to jedno
    3,85%
    1
    Ako chcete platiť za nabitie elektromobilu?

    Pridal som verejné hlasovanie k príspevku od elektro .

    Ako chcete byť účtovaní za nabite elektromobilu? Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?
Pracuje...
X