Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
€/min alebo €/kWh ?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Takže sa chystá spoplatnenie na QPC v Nitre? Normálne DC nabíjanie býva drahšie ako AC nabíjanie, pretože aj tu platí "čas sú peniaze". Plus na DC nabíjanie treba drahé nabíjačky a na AC stačia aj zásuvky, alebo len oveľa lacnejšie AC konektory.
Pri DC stojanoch, kde je možnosť nabiť aj cez AC, niektoré firmy aj na AC majú rozdelený poplatok: do 11kWh jedna cena, do 22kWh druhá cena, a do 43 kWh tretie cena.
Čo sa týka cien, tak som tiež za "Cena za kWh". A hlavne nech mám dosť času na nabite bez extra poplatkov. Tu je ako to ZSE vyriešilo: ZSE cenník.
-
Jednoznačne kWh, tak ako píšu ostatný, minútové je pre milovníkov adrenalínu...
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
@electro - Nechcem byt “hnidopich” ale to “h” za kW máš presne na opačnom mieste.
Výkon sa udáva v kWattoch a energia z kWatt hodinách.
Čiže platí sa za kWh a nabijas výkonom vyjadreným v kW.
-
To sedí, vďaka. Ako by to bolo pri DC nabíjačkách do 50kW?
Povedzme 0,49€/min pri 50kW to vychádza 0,59€/kWh ale pri 28kW(náš piemer na stanici obmedzený len samotnými autami) je to 1,05€ za kWh.
Pre 0,3€/min by to bolo 50kW 0,36€/kWh a 28kW by to bolo 0,64€/kWh.
Ďalej má zmysel deliť AC a DC tarify v prípade že sa platí za kWh? Podľa mňa nie...Naposledy upravené elektro; 21-01-2019, 08:46. Dôvod: vďaka Jiri GrandPa to h som mal samozrejme úplne naopak!
-
Urcite uctovanie za odobraty kW. Presne viem kolko budem platit. Ked je minutova tarifa, moze sa prevadzkovatel hrat na “zleho” a zamerne priskrtit nabijacku. Pripadne tam ani zamer nemusi byt, vid GreenWay a ich problemove DBT, ktore isli ledva 35kW. Pocasie verzus stary Leaf radsej ani nejdem spominat
Pridajte komentár:
-
V provom rade napisem, ze nevlastnim zatial EV. Ale ked idem na CS kde kolvek aj ked najradsej mam jednu znacku, kde mam aj kartu dobre skusenosti, ze netankujem nejaku vodu, ale riaden benzin a registracia tam bola o niecom inom ako je to pri spolocnostiach poskytujucich nabijanie. Proste pridem natankujem, pri pokladni davam dve karty, jedna na ktoru mi idu body a druha debetna, tou platim. Cize pridem, natankujem, zaplatim a idem dalej. Hlavne vidim na stojane kolko stoji cena paliva za 1 liter a viem aku mam nadrz, plus ked tankujem do plna tlacim palivo do hrdla, kim mi to pistol dovoli. Jednoducho neprestanem tankovat, hned po prvom raze, ked mi pistol vypne. Takze si viem hned spocitat, kolko ma to vide a kolko asi z tym prejdem.
Rovnako by som to bral aj pri nabijani EV. Ak by som si teraz pozical EV asi by som ho mohol nabijat len doma. Registracia pri prevadzkovateloch je na meno a chcu aj udaje o aute a neviem co vsetko. Jednoducho nemam sancu sa zaregistrovat, kedze niesom vlastnik auta. Tym padom je kopec ludi co si nemozu auto trebarz v buducnosti v pozicovne si pozicat a stravit snim nejaky cas a povedat si OK, beriem lebo mi vyhovuje, alebo nie a hladam dalej.Teda pre ferovost nabijanie aj pre rozsirenie pre masy je dolezite, aby bola cena za kWh. Kazdy je nauceny pri palive na CZK, €/ za 1 liter. Ked viem kolko, tak si pekne zracem naklady na dlhu trasu na jedno napriklad 100% nabitie, ked ides trebarz na dlhu trasu.
Pri platbe za minutu, ale vidim vela neznamych a veci co sa mi proste nepacia. Nedokazem si presne spocitat kolko ma bude stat jedno nabijanie a to je problem. Lebo nabijanie zavisi od nabijacky, od auta, od pocasia a kopec dalsich faktorov. Pri platbe za minutu, mam pocit, ze prevadzkovatel naschval obmedzi kapacitu nabijacky, aby nabijala co najpomalsi. Tym sa aj predlzi samotne nabijanie a zaplatis viac, lebo platis za minutu. Keby bola platba za kWh, nema dovod poskytovatel obmedzovat vykon nabijacky. Sprehladni sa nabijanie, teda aj cena a aj cas. Budem presne vediet pri vykone danej nabijacky a type daneho EV + cene, ze kolko zaplatim a kolko sa tam asi zdrzim. Sam si urcim kolko nabijem, trebarz z 20-80%, ci 30-70% alebo...
Este je jedna moznost, ktorou ide Ionity a to 8€ za kazde nabijanie. Tak tam neprides s 70% ci 80% nabitou baterkou a nabijes do 100% ale trebarz s 20% ci 30% nabitou baterkou a nabijes sa trebarz do 80% a cvaknes 8€ pri nabijani z 20-80% za 60kWh ci z30-80% za 50kWh.
Pausal ktory dava ZSE je sice fajn, ze nabijas kolko krat potrebujes z sumu momentalne 69€, ale je vhodny len pre tych co jazdia vkuse a potrebuju casto nabijat mimo domova. No tu je obmedzenie od ZSE mozne, lebo aby nam tam neboli vkuse na nabijackach. No a ked budes mat tento pausal a vsade natrafis na obsadenu ci blkovanu nabijacku asi rad nebudes.
-
Samozrejme záleží na tom, aká je cena pre kazdy typ ale jednoznačne ferovejsie je účtovať za dodanú energiu, teda kWh.
Problém je totiž v tom, že každé auto má iný príkon vstavanej nabíjačky, Tesla ma zvycajne 16.5 kW, ale napr. Hyundai IONIQ aj Kona majú len 7.4 kW a staršie Nissany aj len 3.6 kW.
Čiže pri účtovaní za minútu sú títo vo veľkej nevýhode.
- Likes 2
Pridajte komentár:
-
Ahoj vospolok,
podľa zmeny zákona č. 251/2012 Z. z.Zákon o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov(5) Podnikaním v energetike nie je prevádzkovanie nabíjacej stanice a poskytovanie nabíjania elektrických vozidiel.DRUHÁ ČASŤ PRVÁ HLAVA PODNIKANIE V ENERGETIKE § 4 Podnikanie v energetike
sa už môže predávať kWh miesto minút nabíjania.
Moja otázka : Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?
Vďaka
Pridajte komentár:
-
€/min alebo €/kWh ?
26Cena za min.0%0Cena za kWh96,15%25Rovnaká cena za akokoľvek dlhé nabíjanie0%0Je mi to jedno3,85%1Ako chcete platiť za nabitie elektromobilu?
Pridal som verejné hlasovanie k príspevku od elektro .
Ako chcete byť účtovaní za nabite elektromobilu? Čo je pre väčšinu užívateľov výhodnejšie?Tagy: -
Pridajte komentár: