Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1378
    •      

    Podla mna maju ficuriny na aute fungovat tak, ako bolo vyrobene, pripadne sa casom vylepsovat. Polemizovat, co by auto malo mat a nema nie je produktivne. Aj ked uznavam ze nick81 doiahol veci do dokonalosti, no to nie je uloha majitela.Ja by som nikdy nic dorobene do auta nechcel. Auto ma standardne sluzit a nie byt objektom dorabania ficurin.
    Zo zaciatku som maval okrem teslackej na druhej polovici displeja spustenu aj waze navigaciu, no velmi rychle ma to preslo. Tiez nastavovanie rekuperacie u tesly mi nikdy nechybalo, Je to len otazka zvyku, navyse aj tak auto vecsinou jazdi samo.

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko Pozrieť príspevky
      Skôr je v Tesle hrozba poruchy a návštevy servisu horšia a štatisticky násobky pravdepodobnejšia ako vypnutie cloud. Ale s tým sa človek musel psychicky vyrovnať pred kúpou, že pri prvej poruche to bude slušne napísané "náročné"
      Miro, nasa vyse 5 rocna/120kkm Xka nebola nikdy nepojazdna, pritom bola z prvych kusov dovezenych do EU.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Keďže som v kontakte s viacerými majiteľmi aj osobne, kedy povedia aj to čo by nenapísali verejne, ak tak som vyhodnotil riziko servisu ako prijateľné pred kúpou. Ale keď sa ma niekto pýta, odpoviem diplomaticky - je dobre matbeste jedno auto. Ale to plati aj pre iné značky, na ktoré sa tiež čaká na diely.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      Vybite auto (1% a 3km dojazdu) ukazuje prekvapivo na clankoch voltaz 3.42/3.43
      Vyzera to na fakt velky spodny buffer a je teda bezpecne jazdit blizko ku nule, resp. nechavat auto dlhsie odparkovane aj s nizsim SOC
      Clanky su pouzite E78, cize to iste plati aj pre ID.4, ID.5 a vraj aj pre Q4 etron

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        To je super. Niro má cca 3.32V pri 0%, 3.42 okolo 7.5%.
        Ale kapacitu 0..100% máš potom nižšiu ako 58kWh ?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        prave prebieha nabijanie do 100%; vybijaci test (100->0) sa mi opat pre zmeny v harmonograme nepodarilo vykonat

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Tak si m5 ešte nechaj, ak treba viac času.To nie je problém. Do Dacie si zoberiem môj z Nira.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        to je prijemne prekvapenie, najma ked ma dnes nasrali v KIA

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Datasheet pre E78 sa mi nepodarilo najst. Ale pre E63 (co bude asi dost podobne ku E78) to v danej voltazi vychadza na 7%
    • mozeg
      Member
      • Dec 2015
      • 439
      •   

      Oficialne merania degradacie VW ID3 po 25k km, 1 rok pouzivania
      The case of an early VW ID.3 1ST that appeared to lose 7.5% of its initial battery capacity after the first year of use is back - Volkswagen tested the car.

      Komentár


      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Myšlienkové pochody....
        - Ak ID3 má po 25tis ... 8%, a Niro 1% po 90tis prečo kupovať VW?
        - Stále neviem ako testovali oni v offic vo VW. Len napichli diagnostiku bez reálneho vybitia a odmerania a "nejako" vypočítali?
        - Ak LG má vo VW takú degradáciu, TM3 s MIC má problém, alebo nemá (NCM 712 vs 811) ?
        - Alebo len jednoducho zlikvidoval baterku ... nechával stáť dlhšie na 0 a na 100, resp. má poškodené články?
        - ...

        Zamýšľam sa nad tým what's wrong...

      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Ja som pochopil ze VW to napichli, vybili, nabili a zistili. Chlapik to pouzival ako normalny user a nezamyslal sa ci a ako nabijat. Zvacsa DC nabijanie doplna a vybijanie aj pod 10%, proste to pouzival ako bezny nezamyslajuci sa pouzivatel. Takto to vypalilo. TM3 MIC ma rovnake clanky?
        Ak maju VW, TM3 MIC, KIA rovnake clanky tak v com je rozdiel ze KIA je na tom najlepsie?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        trt barani 8% ; 58kwh to auto nikdy vyuzitelnych nemalo

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        dango To som potreboval počuť :-) To je ako, keď Kia servis sa pýta jedného z nás, ako majú zmerať baterku. Proste nejako to spravili.
        mozeg MIC TM3 má LG chem NCM 811, VW má myslím PL LG NCM 712. Chémia je iná, to bola len úvaha. Nerobím závery, kým sa auto neotestujem a nezmeriam sám :-D Kia ma iné SKinnovation NCM811. Ale nemyslím, že by v kvalite LG a SK bol výrazný rozdiel, keď LG žalovalo SK za ukradnuté know how. Pri Kona LGChem 622 nikto z majiteľov Kony nehovoril o tak výraznom poklese.
        Je to celé divné... Navyše ešte tak zabufferované auto ako VW.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      Lubosova diagnostika testom 100->0 % mi namerala na "novom aute" 54.4 ; cuduj sa svete pred par dnami som robil test po 15 ci 16k km a vyslo mi 54.4. BatteryLife trepe <>viny
       

      Komentár


      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        A mame jadro pudla 🙈 sa len divim, ako na to skocili vsetky media, aj tie ktore sa specializuju na EV. Aspon vidno ako pisu clanky a ze nic neoveruju ani sa nezamyslaju zbytocne.
    • dango
      Moderator
      Gold Member
      • Nov 2014
      • 693
      •   

      Komentár

      • dango
        Moderator
        Gold Member
        • Nov 2014
        • 693
        •   

        Spotreba za koniec oktobra + november. Polovicu ciest tvorili dialnice 130+

        Komentár

        • dango
          Moderator
          Gold Member
          • Nov 2014
          • 693
          •   

          V novembrovom cenniku uz su nove rychlosti DC nabijania; pre 58kwh verziu 120kw, pre 77kwh verziu 170kw. Cize mozeme predpokladat, ze s dalsim OTA updatom pripravovanym na zimne mesiace dostanu taketo rychlosti aj existujuce auta. Ktovie, ako bude vyzerat aj krivka.
          Ta ista info samozrejme plati aj pre ID.4

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            kde to vidis? na vw.sk - cenniky ani pri ID.3 ani 4 nic take nevidim a su to aktualne cenniky s uz osekanou ponukou pri id3 na dve verzie a id4 iba na jednu velkost baterie.

          • play3man
            play3man komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 je to tam na konci, tiež som si to všimol

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            bud pozri cast Seriova vybava elektro alebo potom na konci v sumare

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            uz vidim, posledna strana. Ale divne je, ze by to nedali medzi vybavu. Zistujem rovno u importera, aky bol zamer. Mam tam priamu linku.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 - tá priama linka by ma zaujímala

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Myslim ze to bol metafor.

          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            asi myslel pevnu linku

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker normalne cerveny telefon na stole. zdvihem, na druhej strane je Kremeľ, ale staci poprosit VW a som tam.

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            tych 170kW tam zatial nema byt uvedenych, este to nie je aktualne.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Pýtal som sa slušne, neviem prečo tie ironické odpovede

          • hudino
            hudino komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker ... pretoze s humorom sa zije lahsie
        • Rob72
          Junior Member
          • Jul 2019
          • 20
          •      

          Pôvodne zverejnené od Vilo Pozrieť príspevky
          Z čoho som na aute zatiaľ sklamaný:
          - Internetové rádio. Auto je stále pripojené na internet pre aktualizáciu SW, sledovanie dopravnej situácie a pod. Treba si priplatiť dátový balíček a potom sa dá auto použiť ako Wifi hotspot a zároveň je možné počúvať internetové rádio, ktoré je súčasťou infotainmentu auta. Avšak napriek zaplatenému dátovému balíčku internetové rádio stále nejde a hlási mi, že sa mám s autom pripojiť na wifi. Keď sa s autom pripojím na wifi, internetové rádio ide. Zjavne je tam chyba, že to nevie použiť existujúce pripojenie v aute určené na to. Volal som do VW a tí to berú ako nepodstatnú vec, ale že nech im auto na pár dní priveziem, pohrajú sa s tým.
          Tiez ho mam predplatene a zatrial funguje bez problemov. Platil si za to, tak by som ziadal vratenie penazi, alebo vyriesenie problemu.
          Pripojené súbory

          Komentár

          • tommik
            Member
            • Jun 2021
            • 96
            •   

            Zdar vlastníci
            Ozvite sa, kto by mal záujem o porovnávaciu jazdu po SK.
            Rád by som Konu porovnal s ID3 77kWh verziou. Ideálne v nadchádzajúcom mrazivom období.
            Mám vytipovaný okruh 600 km, na tretiny rozdelený diaľnica/okresky/mix.
            Cieľom je laické porovnanie spotrieb a reálnych dojazdov v troch rôznych prostrediach a jednom čase nakoľko aktuálne beriem ID3 ako alternatívu ku Kone.

            Komentár


            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Ak sa ti nik neprihlasi a zoberies aj Niro, tak sa hlasim. Prip. ak zoberies do porovnania aj tretie auto, tiez. Co sme merali ID3 58kWh, vnut priestorom je to blizsie skor ku Nirovi, aj spotreby (nie zimne) boli velmi podobne.

            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Niro sa kľudne môže pripojiť, aspoň budeme vidieť, čo robí rozdiel v karosérii.
              Rád by som tam mal práve tú najväčšiu batériu akú ID3 znesie...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Konečne rozlúsknite Niro vs Kona, to bude pre mňa zaujímavejšie ako nejaké ID.3.
              Porovnanie doch kórejcov, ktoré by podľa údajov výrobcu malo byť v prospech eNira a podľa väčšiny iných testovačov a užívateľov opačné, je veľká otázka bez odpovede od Ľuboša, ktorý už porovnával všetko možné. Keď sme sa o to pokúšali v lete s mojou Konou, nešla mu diagnostika s mojím autom.
              A porovnanie ID.3 podľa celkovej kapacity batérie uvádzanej VW 77kWh a nameranej Ľubošom 69,7 kWh (v dnešnom blogu na mojelektromobil) je tiež otázka, či prejde ID.3 77kWh viac ako Kona so skoro 66 kWh použiteľnými. Minimálne to asi bude tesné.

            • Pavol
              Pavol komentoval
              Upraviť komentár
              mna ako vladtnika Kony by tiez zaujimalo porovnanie s ID.3 77

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              ID.3 77 so 125kW s prehľadom vyfacká Konu/Nira. Ešte v 82% ide cez 70kW. Aj keď má dostupných 70kWh (berme s rezervou - boli to len 2 úvodné nezáväzné testy) sa dá ísť s ABRP bezpečne ku nule. Menšia kapacita nevadí. Baterka má aj v posledných % dosť energie na vysoké výkony v mrazoch. Čo sa pri kórejskych ani náhodou nedá povedať (keď ti pri tom istom žmýkaní ku koncu baterky občas behom 1km skočí o 2% dole).. Všetko ma svoje pre aj proti.
              Naposledy upravené nick81; 15-12-2021, 14:04.
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1314
            •   

            Kedze ID.3 je o poznanie tazsia ako ta 58kWh vo videu, rozdiel bude este vacsi.
             
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Rob72
              Rob72 komentoval
              Upraviť komentár
              ID.3 Performance ma rozmer pneumatik 215/45 R20 a je o nieco tazsia kvoli presklennej streche. Na com jazdila Kona?

              Dosiahnute merania sa zhoduju s databazou.

              https://ev-database.org/car/1423/Hyu...lectric-64-kWh
              https://ev-database.org/car/1532/Vol...ro-Performance

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              16.2kWh/100 má Kona, 16.6 ID.58, 17.1 ID.77. 0.5-1kWh/100 je u teba veľký rozdiel?
              Všetky ostatné veci hrajú v prospech ID, 77kWh má k dispo viac energie, 100kW krivku, bez silných coldgate. Ten 1kWh/100 hravo doženie.
              Rozdiely medzi týmito autami sú zanedbateľné.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              eKona mi príde ako keby niekto bez skúseností s vývojom EV sa pokúšal spraviť luxusné auto.
              Cena ako luxusné auto, výbava ako priemerné auto, komfort ako podpriemerné auto. Zo skúšobnej jazdy som odchádzal sklamaný.
              Čudujem sa, že to ľudia stále porovnávajú s ID.3

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Bjorn mal stastie, ze pocas testu 1000km oboch aut boli velmi podobne podmienky (Kona 0-11°C, ID3 4-9°C).

              Kona 11:30, priemerna spotreba 223Wh/km
              ID.3 10:20, priemerna spotreba 227Wh/km

              Rozdiel v spotrebe 4Wh je na urovni toho, ze si da vodic hlasnejsie radio. Rozdiel v case 1:10 je vsak vdaka lepsiemu nabijaniu a vacsej baterke citelny. Konu uz dobieha vek, raz darmo.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Ano relne uz nie je o com. Ak si clovek zoberie ID3 77kW a premiovejsi interier aby to vnutri nevyzeralo ako starom autobuse tak je to vyborne auto. Skoda toho kufra, pre nas 4 je proste maly. Inak som o nom tiez uvazoval.

            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              @Vilo
              Otázka, s čím eKonu porovnávaš? V každom prípade by to mal byť crossover so 150 kW, 400Nm, automatom, komplet elektrické sedačky v predu, HUD, možnosť diaľkovo spustiť klímu a kúrenie.
              Hm?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Vilo nielen troška ale úplne zavádza. keďže som sa vozil v oboch porovnávaných autách, tak musím povedať, že zavádza:

              Keď porovnávame cenovo rovnakú ID.3 a Konu, tak kde ID.3 začína v základnej výbave (a to je naozaj základ ako poznáme u Nemcov), tam Kona je v plnej výbave o čom sa Nemcom ani nesníva. Čo sa týka kórejcov, vždy to bolo takto a je to tak aj pri Kone.

              Podvozok ID3 je lepší vďaka zadnému náhonu čo sa týka užívania si zákrut a jazdy. Čo sa týka komfortu, je to porovnateľné. Jazdné výkony sú lepšie u Kony, bolo tu video aj zo zrýchlenia.
              Kona je jednoznačne aj na svoj vek (aj vďaka nemu - je za dobré ceny) lepšia voľba, rozdiel rovnako vybavených áut je viac ako 10000 €.

              58kWh ID3 bez výbavy, ktoré je cenovo porovnateľná s Konou v plnke so 64kWh batériou, má dojazd o 25% menší aj keď použije všetky buffre pod 0%.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem v čom spočína moje úplne zavádzanie. Mám 70000km na B250e, 10000km na ID.3 a bol som na skúšobnej jazde Leafu, i3 a Kone. Podľa môjho názoru je Kona najhoršie EV z tých čo som skúšal. Nemám právo na názor odlišný od Vášho, či kde je problém?

              Mal som Mercedes B250e (132kW, 340Nm), ktorý mal dojazd 200km NEDC. Kona mala omnoho lepší dojazd (cca 3x), keďže to bol o pár rokov novší model, tak som ju zvažoval a teda som bol na skúšobnej jazde.
              Pýtali vtedy za ňu toľko čo som zaplatil za ten Mercedes, tak som čakal aj podobnú úroveň, ale bol som veľmi sklamaný.
              Výbava bola "bohatá" - boli tam veci, ktoré boli pre mňa úplne zbytočné a niektoré veci, ktoré považujem za základ nebolo možné ani priplatiť.
              Komfort jazdy - ako nedokončené auto. Zmena jazdného režimu auto prudko pribrzdí alebo rozbehne.
              Potom som si objednal ID.3 a keď som sa dostal k skúšobnej jazde, bol som príjemne prekvapený, že komfort jazdy a výbava na úrovni.
              Priplatil som si pár vecí navyše za cca 7k€ a za cenu Kony mám ID.3 s výbavou akú som chcel a s komfortom ako som bol zvyknutý z Mercedesu.
              Jediné čo môžem na ID.3 kritizovať je ten softvér.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Vilo
              Zavádzanie je to s tými cenami Kony ako som napísal vyššie. Že auto niekomu nesedí, je normálne a preto si každý vyberie iné. Ale fakty, ktoré sú dané - cenníky a určené zľavy pre obchodníkov všeobecne známe, sa okecať nejakými dojmami nedajú.

              Takže keď niekto napíše, že Kona sa mu nepáči a lepšie je ID.3, je to úplne normálne, každý máme iné požiadavky. Ale napísať, že Kona je drahšia ako ID.3, to sa už dá ľahko overiť. Stačí aj teraz otvoriť autobazar.eu, kde sú inzerované aj nové autá predajcov a Kony sú v plnke na úrovni ID.3 s malou baterkou a bez výbavy. A bolo to tak posledné obdobie rovnako.

              "Zmena jazdného režimu auto prudko pribrzdí alebo rozbehne." - a ako má auto postupovať, keď sa prepnutím jazdného režime mení aj charakteristika pedálu akcelerátora ? Ak to nejaké auto nerobí, to znamená, že nemení charakteristiku pedálu, lebo inak sa to urobiť nedá.

              Niečo si matne spomínam, nepredával si aj nejaký pickup, keď Mercedes B250 ?

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Nic take ako lepsie auto neexistuje. Vsetky kriteria su subjektivne, a zalezi cisto na preferencii zakaznika, co potrebuje za mna je Kona tiez katastrofalna, a okrem dojazdu a priaznivej ceny neponuka nic. Je to male, ten sedo-strieborny interier je rovnako nechutny ako to co ma ID3, pri silnejsej akceleracii to nevie co s prednymi kolesami, v noci to hrozne svieti, nabijanie nic moc, a servis Hyundai je sice rozsireny, ale servisny interval ta robi otrokom auta a nie jeho panom, ceny za garancky neustale zvysuju a pritom tam nic nerobia, ceny a cakacky na niektore diely su ako z inej galaxie. Ale niekto si tam najde co mu vyhovuje, a zas najde hromadu negativ co mu prekazaju na inych autach. A my ako zakaznici mame nastastie neustale sa rozrastajuce moznosti volby aby sme si vybrali to, co nam sadne co najblizsie k nasim preferenciam

              Ale obvinenie zo zavadzania mi pride trosku silne. Povedal svoj nazor, ja ho celkom chapem a do istej miery sa s nim stotoznujem. Ospravedlnujem sa, ze neuctievam korejsku modlu, ale moje preferencie a ocakavania od elektroauta su s nou nezlucitelne a diametralne odlisne 🤷‍♂️

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Miro pocita cennik u ID.3 s Konou po zlavach, ake bezny clovek nema sancu dostat...

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko podla mna mysli to, ze v nastaveniach jazdnych rezimov mas fixne dane, ze kazdy rezim ma defaultne nastavenu minimalnu uroven rekuperacie, ktoru nevies zrusit. Takze ked plachtis v Eko rezime, a prepnes do Komfort/Sport, automaticky ti tak slahne Lvl1 rekuperaciu. To nema nic s pedalom, to je obycajna lajdackost, ze neumoznili plne nastavenie rezimov, hoc aj aby mali defaultne vypnu rekuperaciu. Mne to tiez vadilo ako na Ioniqu tak Kone. Proste ked plachtim, chcem plachtit, nech sa nestaraju do rekuperacie. Ked budem chciet rekuperovat, dali mi packy. A s tou cenou, kludne sa mohlo stat, ze ta predvadzacka bola nacenena vyssie ako ta ID3. Nevies detaily jednotlivych ponuk.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dango keby sme urobili tu anketu, za koľko kto tu na fóre kúpil Konu, tak väčšina (ak "bežný človek" znamená väčšina) by bola s tými zľavami, ktoré sú verejne známe a nie nejaké neznáme

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo myslí pedál, lebo by nenapísal že auto pridáva
              apropo úroveň rekuperácie je u kórejca pri každom jazdnom režime nastaviteľná - aj na Ioniq aj na Kona aj eNiro, takže tvoja info o "pevnej" je mylná
              čo máš pravdu, nejde v žiadnom režime vypnúť, ide len nastaviť na jednu z niekoľkých úrovní
              Naposledy upravené Miroslav Rojko; 15-12-2021, 10:46.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Ale veď pre každý režim sa dá na Kona/Niro nastaviť default rekuperácia. Aha https://youtu.be/0azQ-k3050Y?t=77
              Ja mám všade L1, nič nebrzdzí/nepridáva.

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Konu 64 po "beznych' zlavach urcite nekupis za tolko, co ID.3 len so sedadlom a volantom v cennikovej cene....

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko no praveze nie je… Vies zvolit vyssiu uroven v personalizacii rezimov, ale mne to nikdy nedovolilo zrusit je uplne. Vzdy tam bola minimalna uroven 1. Alebo zmenili nieco v roku 2021?

              A s tym pridavanim to chapem tak, ze si plachtim a pomaly sa blizim k autu, ktore planujem obehnut. Prepnem si rezim z Eko na Sport, nech to je kusok pruznejsie, ale auto ma chce po zmene rezimu hned spomalit rekuperaciou, tak menim rezim s jemne zatlacenym akceleratorom, aby neslo auto do rekuperacie. Akonahle sa vsak preklikam do Sportu, tym ze som mal jemne stlaceny “plyn” na zablokovanie rekuperacie, tak pri Sporte sa zmeni jeho mapa a auto vystreli vpred viac ako chcem. Ja uplne chapem co tym chce povedat, sam som na to opakovane nadaval, a nemalo to takto urobene ziadne auto, ktore som mal. Vsade to bolo urobene plynulejsie a viac user friendly, vratane spalovakov, a clovek nevedel o prebiehajucej zmene az do doby kickdownu, ked to realne potreboval. Aj ten plynovy pedal si vzdy napriek zmene mapy zachoval povodny charakter a zmena sa prejavila az pri jeho prvej zmene polohy od zmeny nastavenia. Proste sa to vsetko dialo na pozadi a nerusene, v Korejcovi treba furt cosi korigovat. A pritom by stacilo, keby umoznili uplne vypnut defaultnu uroven rekuperacie vo vsetkych rezimoch a umoznili pohyb medzi rezimami dopredu/dozadu, nech netreba preklikavat vzdy cez 3 (Komfort - Eko - Sport). Ale mozno sa cez leto cosi zmenilo, neviem. Co som este na jar skusal facelift Kony, tak stale ma nepustilo nastavit default rekuperaciu na 0, vzdy len cez packy uz po zmene rezimu.

            • tommik
              tommik komentoval
              Upraviť komentár
              Neviem, no s režimami v Kone som sa zabával asi tak prvý týždeň po tom ako som ju kúpil. Odvtedy jazdím v COMF. Ale to je zrejme individuálne.
              Skôr mi vadí, že auto vždy štartuje s režimom udržiavania v jazdných pruhoch a regen lvl1. Obe vypínam hneď ako sa dá.
              Na ID3 sa mi páči väčšia batéria a rýchlejšie nabíjanie. Otázka je, či ten prínos v reálnom živote za ten cenový rozdiel stojí...

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              tommik prinos v realnom zivote ti ukazal Bjorn, a to konkretne taky, ze usetris jednu a stvrt hodiny zo svojho drahocenneho zivota otazka je, kolko krat za zivot chodis 1000km trasy, lebo vacsina ludi asi minimalne az vobec 😁 podla toho si vypocitas, ci to ma vobec zmysel. Ak si teraz spokojny a chodis len po SK, nema zmysel riesit… keby chodis pravidelne na 7000km tripy ako Lubos s eNirom odtialto, tak by to zmysel malo, za zivot auta kumulativne usetris kludne aj par dni svojho zivota. Ale to asi nebude tvoj pripad.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              tommik Ja jazdim default na Lvl1, LKAS odstavi automaticky comma3. Idem, nenastavujem nic. Ale faktom je ze Kona/Niro zaspalo dobu, stale nic moc navigacia, coldgaty, aj ked faceliftuju, velmi sa to od 2020 nemeni, stale je to o tom istom. Nie je zle, ale ID3 ma tiez co ponuknut - 2r interval, bez vymeny kvapaliny, OTA updaty, lepsie zvlada CG, 100kW, atd.. Je to dost na zvazenie. Cena nie je podstatna, kazdy si vie vyboxovat lepsiu tam alebo tam. Fakt je ze su stale tie ceny pri BEV dost premrstene. Prip. si pockat na modelovy rok 2023 (niro s ev6 pristrojovkou nevyzera zle & matrixy, aj ked zvonku nic moc).

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Zlý príklad. 7000 km som úmyselne vyberal AC, aby som vedel spať a robiť. Po cestovaní okolo SR, ak si dáš BA-KE a späť tak ušetrná napr. hodina v zime je dosť. Jednoznačne ID je lepšia voľba, ako "staré" Kona/Niro. Viď moje posledné video LTR & 130KMH battery preheating
              0C a 130km cestovanie 820km, 8:20 jazda a 3:02 nabíjanie a to som nezarátal ešte záverečné. Kto nemá AC.. 3:43 hod? Je nenormálne veľa. Treba ísť do nových strojov IDx/I5/EV6/TM3. Toto je masochizmus aj na pravidelné cestovanie po SR a nejaké 1-2kWh/100 efektívnejšie auto vôbec nehrá rolu.
              Naposledy upravené nick81; 15-12-2021, 11:55.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 hmm hodina len na trase BA-KE je uz dost, nevedel som, ze je to az tak zle, ked dal Bjorn hodinu ma 1000km, bol som v tom, ze v ramci SR to nebude tak citelne. V tom pripade je to celkom jasne, aj ked do ID3 by som asi neinvestoval ak uz ma teraz Konu. Keby bral teraz fungl nove EV tak je volba jasna. Dik za cisla

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo BA-KE nie hodina.. Tam nabité niro strávi 25-40 min. Len BA-KE-BA je už 800km a keď ideš horom D1, kde sú prakticky samé diaľnice v zime/130,, tak na tých 8 hod si na 3 hodinách. V lete BA-KE-BA po R1 je nabíjanie 2 hodiny. Diaľnice, zima sú killer na diaľkách mimo dojazd.
              Naposledy upravené nick81; 15-12-2021, 13:11.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              A prave v zime je to najvacsi problem co s detmi napriklad. V lete proste posedis niekde pripadne sa zahraju na ihrisku dakom zatial ale v zime obliekat, vyzliekat a neviem co este...

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Catchcash Vždy sa to dá "nejako" prispôsobiť. Znížiť rýchlosť na 120 a predĺžiť dojazd. Ak sa niekto zdrží v BA/KE a vie si v polovici dobiť auto, už to ušetrí veľa času. Ten náš test bol nonstop 800km jazda, teda nie ideálny prípad. Ísť niekam s rodinou, byť niekde víkend a späť s plnou je ok aj s týmto.
              Naposledy upravené nick81; 15-12-2021, 13:19.

            • Catchcash
              Catchcash komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 skor ma trapi lyzovacka niekde v zahranici ked musis prejst 1200km povedzme. To si dako neviem predstavit v takychto podmienkach

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              S tými režimami som to myslel presne ako popísal Wilo.
              Režimy sú na väčšine EV iba iné mapy pedálu.Napr. v ECO pri 50% za tlačenom pedáli ide auto na 30% výkonu, pri normálnom režime na 50% výkonu a pri šport režime na 80% výkonu.
              Ako už bolo spomenuté, všetky automobilky majú prechod plynulý. Aj Mercedes and VW, s ktorými mám veľa skúseností zmenia režim plynulo, že ani neviem kedy to prebehlo - ak nemením polohu pedálu pri zmene režimu, tak sa nemení ani výkon auta, až pri zmene sa to akosi plynulo zmení.
              Na Hyundai to proste skokovo zmení výkon a príde mi to veľmi rušivé.
              Čo sa týka cien, na Konu mi núkali po zľavách okolo 47k€ (bolo to pár rokov dozadu). Za ID.3 som po zľavách zaplatil 41k€.
              Teraz keď som si vyklikal novú Konu s parametrami čo najbližšie k mojej ID.3, tak mi ukázalo 42,5k€ po zľavách.
              Pričom pri tom aký mám z auta dojem, kúpu by som zvažoval pri cene okolo 30k€.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Hlavne sa porovnava neporovnatelne. Platforma z 2018 roku resp. ak beriem vyvoj aj to ze je to platforma pre ICE, HEV, PHEV, EV tak dokonca rok 2016, ID 3 je 2020. ved to je jedna cela generacia v dnesnych podmienkach. Dialnicne rychlosti v Zime su zabijak pre vsetky EV teslu nevynimajuc. Proste tam clovek rata dojazd od 200km do 350km, viac neda asi nikto. Ved aj TM3 SR+ pri 110kmúh 2-4C vonku, mokra vozovka da cca 240km pri 110km/h. V Zime vsetko zachranuje len rychlejsie nabijanie a tu je opat ID3 novsie auto s vyssim vykonom nabijania. Okrem toho KONA/NIRO su Crossover verzie a ID3 je hatchback.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg VW HW skôr 2019? Čakali na SW :-) Zas technológia 2018, nie je celkom tak, lebo každým rokom vylepšujú TČ/mechaniku/nové batérie, EV kvapalina a pod. V princípe by mi nevadila tá technológia - lebo Niro 2020 má baterky dobré, stačilo len upraviť nabíjací graf a hrať sa s infotainmentom. Len čo už keď sú lajdáci. Vidno to na postoji servisov/zastúpení/výrobcu pri fixovaní vecí. Tu sa VW aspoň tvári proaktívnejšie, aj keď tiež má na SW stále čo robiť.

            • Vilo
              Vilo komentoval
              Upraviť komentár
              Crossover, hatchback, to je také slovíčkarenie.
              Rozmery: výška/dĺžka/šírka
              ID.3: 1568/4261/1809mm
              Kona: 1565/4205/1800mm
              Takmer identické vonkajšie rozmery.
          • Jiri GrandPa
            Senior Member
            • Dec 2016
            • 707
            • viera8131
            •      

            mozeg - dnes mám za sebou 700 km po rakúskych a nemeckých diaľniciach/cestách. Priemerná rýchlosť 110 km/h, na diaľnici 130- 140km/h. Priemerná spotreba 215 Wh/km.
            5 rokov stará S75D.
            Čo je na tom za “zabijak diaľničnej rýchlosti”?
            Teploty medzi 0-6 st. C.
            Rozdiel k letu je asi 10-15%.

            Komentár


            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Dole mas zas iny priklad. Velmi zalezi spotreba a tym aj dojazd od pocasia.
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

             

            Komentár


            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              To čo je za trotla? Jasne že keď ma -11 a ide predtým iba 100 km/h tak tam ma coldgate.
              Cize diaľničnou rýchlosťou nešiel.
              Ale Ano, keď veľmi mrzne tak to nie je ono. Ako často je to ale u nás?
              Takze nie. Pre Tesly diaľničné rýchlosti NIE SÚ zabijak ani v zime.
              Je mi vcelku jedno ako to majú iné krabice. Lebo všetky iné použiteľné EV sú bohužiaľ krabice.

            • Apos
              Apos komentoval
              Upraviť komentár
              treba si uvedomit ze v Norsku nemaju dialnicnu rychlost 130kmh, ale max 110kmh a aj to iba na zopar malo usekoch
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Pred 10 dňami sme zmerali dango ID.3 16500km 9mes. Komplet test
            • Vybitie 100 -> 0% cez odpočty čítačov bez rekuperácií 0,2-0,3C (tj. to ako testujem Niro a testovali sme ID.4 77 a Enyaq IV 80)
            • Kompletné nabitie 0 -> 100% + porovnanie zo stojanom
            • Porovnania voči kapacite kWh v BMS registroch (car scanner)
            Vybitie do 0 bolo k dispo cca 52.5kWh.
            Nabitie 57kWh
            , stojan hlásil 58kWh dodaných (čo keď odpočítane nejaké bežiace ECU, chladenie BMS, straty, tak by mohlo sedieť).

            Čim ďalej viac sa utvrdzujem v tom, že degradácia 8% tam nie je. Nemôžu mať všetky pár mesačné autá s tak malými nájazdami, takú veľkú.

            Sú 2 typy výrobcov
            - jedna skupina uvádza dostupnú kapacitu 0..100% pre vydanú energiu z aku. To je tá správna, lebo podľa nej jazdíme (Kona/Niro/Mercedes/..)
            - druhá ju uvádza podľa dodanej energie do batérie. Len žiaľ poniektorí v nevedomosti si potom počítajú dojazd jej delením priemerkou (miešajú hrušky s jablkami). Tu je MEB, a zjavne aj Tesla (podľa testu čo robil posledne klikar, ale z 1 testu nerobme záver, zaokruhl.čítače na cele kWh a možno je tam len degr.).

            S milan84 a Калин dlhodobo sledujeme cez OBD2 kapacity baterky kWh, ktoré ponúka auto cez BMS registre (carscanner).
            Tie čísla sú nepresné a sedia skôr na dodanú energiu. Viac bude v niektorom z Milanových videí.



            Pozitívna je nab. krivka, ktorá má do 82% ešte hrb. A to ju majú ešte navyšovať. Auto aj 19°C baterkou pustilo hneď plných 100kW. Tj. nie je nutných až 25°C ako pri Kona/Niro.

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	krivka.jpg Videní:	0 Veľkosť:57,7 KB ID:	81408
            Naposledy upravené nick81; 14-01-2022, 21:15.

            Komentár


            • klikar
              klikar komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Mne moje cisla z mojho testu davaju uplny zmysel. Moja baterka ma odhadovanu pouzitelnu kapacitu (0-100% zobrazenych na displeji) cca 69kWh, v teste som minul 66kWh kvoli stratam pri vybijani, cim pomalsie by som vybijal, tym viac by som sa blizil k odhadovanej hodnote. Moja priemerna rychlost bola cca 110km/h. Na opatovne nabitie som potreboval dodat 73kWh energie, zase kvoli stratam pri nabijani (supercharger v2, max 120kW) + tesla si pocas nabijania ohrieva bateriu pomocou behu motorov v mode neefektivity (vykon motorov az 7,5kW, kym sa nedosiahne teplota baterie 55, potom sa zacina aktivne chladit a vyhrev sa vypne).

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              klikar Moze byt. Neviem kam Teslu zatial zaradit. :-( Vsetci meraju kapacitu podla poklesu dojazdu, alebo podla toho ukazovatela kWh v BMS.. Ktory ako vidis s hodnotou 72,3, ktoru mas v tabulku 25/11/21 je trochu mimo hodnoty 68.8 (zima?).. Neviem o nikom, kto by meral cez citace. Ty si bol konecne prvy, co to zmeral poriadne. Len mal si dost vela rekuperacii. Vyssia rychlost 130 kmh, pri Niro v 130-140 som mal len o 1kWh menej. Preto neviem. Pri viac meraniach, mozno ked bude teplejsie to uz bude jasnejsie. Idealne, aby to aj ostatni Teslaci tak merali, radsej v 110 a bez rekuperacii. Prip staticky na dvore. Ale teraz v zime je to zbytocne. Niro tiez nema vyznam, ked si pochladzuje baterku na 10°C. ID3/4/Enayq to pekne drzal na 20°C+

            • klikar
              klikar komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Meraju to tak lebo nemaju diagnosticky HW a SW. Dojazd by bol dobry indikator kapacity baterie lebo sa pocita ako odhadovana kapacita baterie / fixna spotreba = dojazd co auto zobrazi na displeji. Problem v tomto postupe je ze tesla aktualizaciami tu konstantu spotreby moze menit. Hodnota 72,3kWh je kapacita baterie vratane spodneho bufferu 3,2kWh, cize pre rozsah 0-100% na displeji je to len 69,1kWh. Pocas testu z 22.12.2021 bola tato hodnota odhadovana bms 68,8kWh, co je len mierna korekcia oproti stavu z 25.11.2021. Inak mozno jasnejsi bude odkaz na harok co som pri testovani vytvoril aby som sa vysomaril z toho ako to funguje - https://drive.google.com/file/d/1-aE...ew?usp=sharing
          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Hlásim hotovú podporu GPS z auta do EVDASH pre celú platformu MEB ID.3/ID.4/ Škoda ENYAQ IV. Dík Ivanovi za pomoc s jeho Enyaqom.

            Tj. Už netreba kupovať za 35 Eur externý GPS modul NEO-M8N (M5-M003).
            Naposledy upravené nick81; 17-01-2022, 14:45.

            Komentár

            Pracuje...
            X