Švajčiari vyriešili dialkový prístup pre ovládanie klimatizácie a nabíjania
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tagy: -
-
Komentár
-
Ako to chapem ja, tych 60 USD rocne je poplatok za data na SIM karte, takze ty uz nepotrebujes svoju kartu, mas to predplatene. -
Okrem datovej karty zrejme nieco stoji este prevadzka servera aj ostatny support.
Jiri GrandPa Studoval si uz tu aplikaciu? Moze zaparkovana a vypnuta fiatka kurit/odmrazovat/klimatizovat na dialku pomocou tejto aplikacie aj ked nie je napojena na nabijaci kabel - teda len z baterie.
I-MiEV to dialkovo nedovoli, len ked je auto zapojene na kabli.
Doplnim, ze tato aplikacia pre fiatku je plnohodnotna, i-MiEV sa dialkovo ovlada len svojim specialnym dialkovym ovladanim - len do vzdialenostosti 100m od auta, nepouziva mobilnu siet. -
Odpoviem si sam, Fiatka vie cez tuto aplikaciu kurit/odmrazovat/chladit z baterie - v aplikacii je nastavenie minimalnej kapacity dokedy ma brat energiu na kurenie/odmrazovanie/chladenie z baterie - resp. aky dojazd urcite ma nechat v baterii. To je super. -
A nielen to. Vie cez aplikáciu aj ovládať zapínanie a vypínanie nabíjania. Zatiaľ iba posúvaním časovača, ale vo vývoji je aj možnost zahájiť nabíjanie tlačítkom a hlavne nastaviť možnosť maximálnej úrovne nabitia na 80%, napríklad. -
Uroven nabijania sa da aj na trojcatach, ale len nepriamo.
Softver canIon vie poslat notifikaciu no treba potom dialkovym vypnut nabijanie.
No canIon musi bezat v aute na nejakom androide s sim-kou alebo s wifi - ak je wifi k dispozicii.
No na trojcatach mozno stale nabijat na 100%, lebo 100% u nich znamena len 4,1V na clanok. -
Ono na Fiatke sa tiez da nabijat na 100%, ma potom 4.12V na clanok ale ked nemusim nedavam. Bohate mi staci ked nabijem na 80%, aj tak mam do mesta v lete 140 km, v zime aj pri mrazoch 100 km. 100% nabitie potrebujem tak 5x do roka ked idem mimo, to dam aj Trencin na jedno nabitie.
-
-
Komentár
-
Je to o tom, ci sa da zohnat dokumentacia CAN busu pre konkretne auto, alebo sa daju analyzovat data na nom. Vecsina OBD aplikacii pracuje v pasivnom rezime, t. j. len cita co sa deje na zbernici. Zakladne veci tam lietaju stale, ked si jednotlive zariadenia odovzdavaju data, takze staci pocuvat pasivne a ked su zname PID-y tak je to relativne jednoduche. Horsie je, ked treba o niektore data poziadat, lebo na zbernici stale nie su a este nebezpecnejsie je aktivne nieco nastavovat. Klobuk dole, ked sa tym svajciarom podarilo vsetko zanalyzovat a este aj poklona, ked maju gule aktivne zasahovat do zbernice. -
Som sa s tým šéfom bavil. Čistý hack a analýza packetov na zbernici pri aute na ktorom to vzdialene ovládanie fungovalo. My sme s priateľmi takto “odanalyzovali”protokol Tesly pre ovládanie TDC. Mali sme dve spojené a “očuvali” čo si hovoria. Výsledkom je možnosť nastavovať nabíjací prúd TDC ktorý je prepnuty do slave módu.
-
-
Tak uz to mam nainstalovane. Fici to presne ako slubovali. V sucasnej verzii SW to vie:
1. Precitat na dialku stav baterie a dojazd, zobrazit ci nabija alebo nenabija a status trip metrov.
2. Nastavovat casovace predohrevu (az 3) a nabijania. Predohrev sa da definovat pri akej minimalnej urovni dojazdu, %SOC a ako dlho sa ma zohrievat a ci iba pri zapojeni na nabijacku alebo aj bez.
3. Manualne dialkove ovladanie - kurenia (nastavenie ako pri poslednej jazde) a otvárania auta.
Je to vsetko este vo vyvoji, takze sa tesim, ze tam pribudnu aj dalsie funkcie ako nastavenie max % nabitia, ovladanie teploty. Vedia urobit OTA firmware takze nove funkcie pribudnu vcelku pohodle.
Cena je momentalne 299 CHF + 60 CHF rocne.
Asi tu nie je na fore dalsi majitel 500e (skoda) ale ak je mozem ponuknut pomoc s instalaciou do vozidla.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 21-02-2019, 14:46.Komentár
Komentár