Tak do 1.5 nám konfigurátor asi neotvoria... Fakt ma to už začína hnevať, jednu rezervačku som už zrušil.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Este mate trpezlivost cakat?
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Ja cakam ci to otvoria pred avizovanym zrazenim full self driving balika. Ak nie, tak rusim rezervacku aj ja.
-
Kupa full self driving balika teraz nieje dobry napad. Aj keby ho Tesla spustila, tak legislativa EU a aj SR to nedovoli. Tak skoro to nebude a ked sa to spusti, tak auto uz mozno vlastnit nebudete. Tak naco tam chcete spat zbytocne peniaze. Je to sice vasa vec, ale.............
-
ICE666SVK ja si skor myslim, ze EU skoci po vsetkom co len trochu zvysi bezpecnost, FSD ju zvysi ako nic ine doteraz. Podcenuje podla mna vela ludi ako blizko mame ku automatizaci celeho transportu ludi / tovaru ako takeho. Technologicky nastup je exponencianly, nie linearny.
-
-
Ja tiez uz zvazujem zrusenie rezervacky, na co je to dobre, ak otvoria konfigurator pre other Europe aj tak sa zjavne nepojde podla poradia rezervaciek. Ak o 6 dni sa bude dat rezervovat I.D. NEO o VW tak ho rezervujem, verim ze ho budem mat doma skor ako M3.Naposledy upravené mozeg; 30-04-2019, 14:54.
Komentár
-
Ja by som s rezervaciou nemal problem ak by zo strany Tesly existovala nejaka komunikacia. Ale delivery estimator stale pise "Early 2019" co je uz teraz celkom vtip a Tesla vobec nekomunikuje co dalej a kedy mozeme ocakavat konfigurator. Existuju len nejake vagne tweety od Elona, ale tie nic neznamenaju.Naposledy upravené head; 30-04-2019, 15:45.
-
Jasnee, nevadii. Ved kto caka sa docka :-)
Ja som za tie 3 roky cakania zosrotoval uz 2 stare auta (moje 2001 aj po otcovi 2005) a minuly rok kupil skoro 10 rocny Prius s tym ze ved ho o chvilu vymenim... No, na zimu som musel kupit nove pneu a spravit velky servis po 10 rokoch, ze ved v Marci uz pride Model 3... neprisla a tak som musel dat menit komplet brzdy a dnes zase nove letne pneu :-/
Po poslednych spravach od Muska verim, ze do konca roka budem jazdit v novom aute.
-
g211 Co tym chcel basnik povedat? To je realita a nepokrivena, bez dotacii. A je to fakt, ze aj tu su solventny ludia co si to mozu dovolit. Mna by zaujimalo co by sa stalo a co sa stane ked vlady a to Norska ma k tomu blizsko, zatiahnu rucnu brzdu. Proste ten pokles tam bude a aky uvidime. Tie vyhody tam skoncia. Ak to bolo len 100ks x povedzme 50 000€ = 5 000 000€. To asi Tesle nechyba a mne to moze byt jedno, ale je jasne, ze Tesla nesplnila slub ktory dala a to, ze za rezervacku 1000€ doda auto podla poradovnika. To uz nebude, ked otvoria trh aj pre CR a SR, ci ostatnych tak naraz a pre vsetkych.Naposledy upravené ICE666SVK; 01-05-2019, 09:41.
-
-
Ja to proste jednoducho nechápem, prečo to nespravia ako pri modeli S alebo X? Tie si tiež nemôžeme kúpiť lebo sme "Other EU"? Ísť do Tilburgu pre auto, na ktoré čakám 3 roky (dnes je to na deň presne 3 roky), je pre mňa maličkosť. Potrebujem teraz druhé auto do rodiny, tak čo mám robiť?
Zasa na druhej strane, kto sme my pre Teslu. Maú Indiu, Anglicko, Brazíliu. My sme peanut.
Komentár
-
nepohybujem sa v tomto vobec, kedze na teslu nemam a nemam ai zdaleka splateny svoj LEAF, ale ja ako clovek byvajuci v Rakusku by som bol na tom lepsie keby chcem teslu? Povedze ze som doveryhodny a poctivy covek a nemal by som problem niekomu prevzat teslu keby mi dopredu da peniaze. Nie som ale platca DPH v rakusku, zatial pracujem na SR, ale mam tu trvaly pobyt, som registrovany na cudzineckej polici a vsetky ostatne povinnosti mam splnene.
-
V podstate áno, mohol by si niekomu vziat Teslu. V Rakúsku už čakačka nieje. Objednáš a dostaneš (teda čakáš možno mesiac kým sa vyrobí a dopraví). Problém však nastane keď si dotyčný (ako ja) chce uplatniť nákup na firmu s možnosťou vrátenia DPH.
-
Teq Ak by si mal firmu platcu DPH v Rakusku v takom pripade by bolo nad cim uvazovat, pretoze ta firma by Teslu predala zaujemcovi zo Slovenska bez DPH. Na Slovensku by potom podla toho ci by sa jednalo o fyzicku osobu zaplatilo DPH alebo v pripade firmy platcu DPH by sa len oznamilo na bernom urade ze kupila vozidlo v zahranici.
Ak by to auto bolo kupene cez rakusku fyzicku osobu, slovensky kupca by dopadol presne ako JozkoPucik.
BTW: Peniaze dopredu - ked tak do notarskej uschovy ale v tom pripade treba mat v tej rakuskej firme schopnost zaplatit Teslu aj s DPH. DPH sa o par mesiacov vrati ako nadmerny odpocet.Naposledy upravené nemo; 01-05-2019, 10:39.
-
Auto sa na danove ucely povazuje za nove v pripade ze je mladsie ako 6 mesiacov a ma najazdenych menej a 6000km. Takze ano, dalo by sa to aj cez fyzicku osobu, ak by si ho predal po 6 mesiacoch alebo medzitym najazdil 6000km. Kupca fyzicka osoba by potom auto bez problemov prihlasila na SK. Firma by si ale odpocet DPH uplatnit nemohla.Naposledy upravené nemo; 01-05-2019, 10:52.
-
-
BTW: Tesla model 3 sa vyraba davkach jednotlivych konfiguracii pre jednotlive trhy dopredu. K objednavkam sa priraduju dopredu vyrobene auta. Na rozdiel od Modelu S a X pri ktorych sa zacnu vyrabat az po prijati objednavky. Uz si nepamatam ci to bolo povedane na kvartalnom konferece call alebo to mam z electrek.co
Tym sa vysvetluje ovela rychlejsie dodanie modelu 3 v Europe <4 tyzdne.
Komentár
-
Komentár
-
Zaujimavo sa Tesla vysporiadala z dotaciou 5000$ v Kanade, kde Teslu vylucili, lebo bola drahsia ako bolo v podmienkach 45 000$ respektive 55 000$ vratane priplatkovej verzie. V Kanade ponuka Tesla TM3 Standard Range verziu ktora ma uzamknutu bateriu na dojazd 150km a stoji CAN$44 999. Nieje zname ako a za kolko sa bude dat bateria nasledne odomknut.Naposledy upravené ICE666SVK; 02-05-2019, 16:12.
-
Áno, ale vo Veľkej Británií naproti tomu cenu o 2000 GBP takým istým spôsobom neznížili, aby sa kupujúci vyhli vysokej dani z luxusných áut. Hold čo je mimo Ameriku, to ich až tak nezaujíma.
-
Miroslav Rojko: Pozor toto je velky rozdiel. Kanadska edicia je okriplena, aby ju nikto nekupoval. Iba 150km dojazdu, a NEDA sa odomknut NIKDY. Existuje len preto ze Kanadsky zakon hovori: "Vase auto musi stat do 55, a musi existovat zakladny model do 45"
Takze zakladny model za 44.999 nemusi nikto kupit a dotacia na auto za 55 bude.
Anglicky zakon proste hovori ze dan je za kazde auto od istej sumy. To sa neda nijak ocurat lacnym modelom ktory nikto nebude kupovat.
-
Nikdy nehovor nikdy . Tesla teraz vravi, ze zvysna kapacita sa nebude dat unlocknut. A zo zaciatku to asi aj dodrzia lebo nechcu aby si ludia kupovali tu najnizsiu verziu. Avsak, ak by si ju aj napriek tomu niekto kupil tak verim tomu, ze casom umoznia odomknutie zvysnej kapacity.
-
Anglicko sa dá urobiť tak ako Nemecko - nedajú tam nejakú banalitu - online mapy alebo niečo, čo bude za neskorší príplatok. Tak ako to bolo v Nemecku.
Nie je to ako kanada, že to nechcú reálne predávať, ale je to ako bolo Nemecko a 60000€ strop pre Tesla S.
-
Je zajimave, ze to jak Tesla vysla vstric dotaci na nemeckem ci kanadskem trhu, nezopakovala v UK, aby zabranila spadnuti do vyssiho danoveho zatizeni (dan z luxusnich aut nad 40kGBP). Rekl bych, ze z toho muze plynout, ze kvuli ziskani dotace maji nejaky interni proces, ktery dokazi pouzit ke snizeni ceny, ale kvuli vyssim danim nic neresi. Mozna to jejich pravnici vyhodnotili jako vyssi riziko, anebo snizeni TCO v dane sume neni pro Teslu zajimave. Nicmene spousta Anglanu prave kvuli tomu rusi rezervace, ocividne to vidi jinak...
-
Ahojte,
som tu na fore novy. Neviem kde som mal postnut tento prispovek, tak to davam sem. Chcem sa spytat otazku ohladne Tesly a superchargingu.
Zijem momentalne v Rakusku, cca pred dvoma rokmi som si rezervoval Tesla Model 3.
Zatial som si ju este nenakonfiguroval. Moja otazka je ohladne free superchargingu.
Tesla momentalne ponuka zadarmo 7500km free superchargingu, ak si objednate Teslu cez referral link.
Plati to len v takomto pripade? Neplati to aj pre tych, ktory maju uz dlhodobu rezervaciu a chcu si teraz nakonfigurovat Teslu?
V tom pripade sa mi opati stornovat rezervaciu a urobit novu objednavku cez niekoho referral link (a dostanem tych 7500km)?
Cas dodania by to aj tak asi neovplyvnilo zasadne.
Komentár
-
Pani, hocikto, kto kupuje kociktoru novu teslu, vzdy si zozente referal link. Nie je to, co to byvalo, no vzdy sa to este oplati, napr. ja som za 60 tis km nabijal na SC menej ako cca 10tis km, takze 7500 km zdarma nie je uplne na zahodenie. Refferal kodov je aj tu na webe u majitelov tesiel urcite este kopa: Kazdy, kto si kupil teslu dostal 5 kodov. Aj ja mam este nejake volne kody.
Komentár
-
Čo nás po Bjornovi. Každopádne, ak chceš využiť kód musíš začať konfiguráciu cez link, inak sa nedá dodatočne uplatnit a auto bude bez nabíjania zadarmo.
-
Inak Bjorn uz zistil, ze pre Model 3 sa ten pocet kilometrov nasobi konstantou okolo 1,6. Takze z povodnych 7500 by to mohlo byt v skutocnosti az 12000 km. Dovod je podla vsetkeho ten, ze Model 3 je ovela efektivnejsi ako Model S/X, a teda na 7500 km mu staci dobit ovela menej kWh, ako jeho vacsim surodencom. Takto to Tesla kompenzuje, aby to vychadzalo zhruba rovnako nie poctom kilometrov, ale poctom dobitych kWh zo Superchargerov - cize aby mali tie najazdene kilometre rovnaku penaznu hodnotu.
-
Kodov je vsade habadej, len my z Other Europe ich nemozeme vyuzit, kedze normalnou cestou toho moc neobjedname . Dnes som volal s panom z Tesla Vieden a povedal mi, ze netusia kedy si budeme moct objednat Model 3. Potom som sa ho pytal na Model S v Other Europe a potvrdil mi, ze ceny su vyssie (co sme riesili inde) a ze tiez nevedie kedy dostane Other Europe novy konfigurator. Takze asi tak .
-
-
V konfiguratore pribudla moznost tazneho zariadenia (do 910kg) za cca 1060-1110 eur (v zavislosti od krajiny)... a ze cakat sa neoplati ;-)
Komentár
-
Este som siel len 210, ale viac som ani nemohol, lebo uz nebola na to vhodna dialnica. head ano s detmi vzadu to netreba prehanat, ale to auto drzi neskutocne dobre na ceste tak nie je to az take nebezpecne.
-
Ked som prvy krat po ceste z Tilburgu skusal maximum, tak ma prekvapilo, ze cisla rychlomeru nad 235 ocerveneju, normalne som sa lakol a hned som ubral :-))). Nad 200 uz TMX zrychluje relativne lenivo a rychlo spomalit z 250 na 100 nie je ziadna sranda. Najviac na tachometri mi ukazovalo 254.
-
Inak zaujimava iniciativa prisla zo Slovniska s oficialnou EU staznosotu na Teslu, ktora evidentne s predajom Modelu 3 porusuje Europske nariadnie 2018/302 (o riešení neodôvodneného geografického blokovania a iných foriem diskriminácie z dôvodu štátnej príslušnosti, miesta bydliska alebo sídla zákazníkov na vnútornom trhu), kedze nedovoluje vsetkym obyvatelom EU kupit tovar v lubovolnej krajine EU, ale len obyvatelom danej krajiny, t.j. v Rakusku si Model 3 (vlastne aj S a X) moze kupit len Rakusky obcan.
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...-sales.151930/
Mohlo by to pomoct :-)Naposledy upravené Peto02; 09-05-2019, 17:37.
- Likes 5
Komentár
-
Ne ze bych si myslel, ze by EU mohla nejaky tlak vyvinout v rozumnem case, ale je to aspon nejaka aktivita, jak dat Tesle najevo, ze s nama skutecne jedna neadekvatne. Slovince je urcite dobre podporit, cim vic lidi si bude stezovat, tim vetsi sance je, ze to nekdo zmedializuje (Electrec, CleanTechnica, Bjorn, ...) a pak i Tesla zareaguje.
-
-
Otazka do plena - co si myslite o zmysluplnosti objednat DNES full self driving option pre Teslu? Autopilot (adaptivny tempomat a jazda v pruhu) je v cene.
Zaujimaju ma vase nazory na tuto ficuru v suvisloti aj s moznostou, ci to bude voibec kedy povolene.
JanoS - mas FSD? Co z tych "pokrokovych" funkcii dnes funguje na nasom uzemi? Lebo podla informacii na nete to nevie o moc viac ako moj AP1 na Sku.
Komentár
-
Pokial sa Musk nehecne a nepokusi sa tie regulacie obist tak zmyslyplnost je blizka nule resp -6800€. Podla konfiguratora to vie samo zaparkovat. Vidim zmysel akurat ked parkuje menej zdatna zena. A bude to vediet rozoznavat semafory a stopky co AP1 nevie. Vodic ma vsak oci a tie mame pri narodeni gratis. Vyhodene peniaze. A po tomto osekani funkcie by ma neprekvapilo keby sa cena FSD v europe zazracne znizila ako kompenzacia. Za pol roka to budu ponukat za 2500€ pockaj.
-
Pokud koupite FSD spolu s autem v Nemecku, tak by vam mel zustat aktivni i na SK, nicmene pokud ho nekoupite s autem v Nemecku, tak FSD nelze nyni v CZ/SK dokoupit, je to blokovane (at uz chtene ci nechtene, podobne to pry je v Dansku). Osobne si myslim, ze FSD na uzemi vychodni Evropy urcite nebude jeste nekolik let dostupny. Takze se klonim k tomu, ze to jsou aktualne vyhozene penize. Az to povoli, verim tomu, ze si Tesla bude chtit prihrat svou polivcicku a udelaji pro lidi, co FSD nemaji, nejakou akcni nabidku. Byli by blbi, pokud by to neudelali...
-
Ja planujem novu Teslu v Januari 2020 a urcite si zaplatim za FSD. Po pozreti "Tesla autonomy day" mi (ako SW/HW znalemu) je jasne ze FSD je len otazkou kratkeho casu. Moj odhad je, ze auto bude jazdit uplne same aj v meste uz v 1Q2020 s nutnostou mat ruky na volante. Zakony a zaroven aj poistovne sa budu prisposobovat pomaly, pocitam ze niekedy v 2021/2022 sa v niektorej EU krajine schvalia prislusne zakony. Elon hovoril ze v jednom US state to bude schvalene uz v 2020. Na Slovensku to moze trvat ovela dlhsie. Takze pocitam s tym, ze budem jazdit autonomne aj ked s rukami na volante. Najviac nehod je sposobenych ludskym faktorom takze to urcite zvysi bezpecnost jazdy a za to sa priplatit vzdy opalti. Moja statistika jazdenia hovori ze na Slovensku prejazdim menej ako v zahranici, takze by bolo fajn aj to ak by zakony schvalili najprv napr. v Rakusku, Nemecku alebo vo Svajci.
-
Ja mam k TM3 objednane aj FSD. Na FB skupine niekto pisal, ze ked je objednane auto v nemecku (co je moj pripad) a je objednane aj FSD, tak bude funkcne, ja si ale myslim, ze FSD je viazane na region kde sa auto nachadza, takze v nemecku asi pojde Navigate on Autopilot ale na SK nie.
Ja som FSD objednal z 2 dovodov:
- self parking
- prechadzanie medzi pruhmi so zapnutym Autopilotom - aktualna verzia AP, ktora je v cene uz nevie prechadzat medzi pruhmi ako napr. AP1, uz sa len drzi v pruhu, co sa mi zda neprakticke
-
jeeff - no, ved to. Zaplatim cez 6'000 za nieco, co vie moj AP1 z roku 2016. Ja autosteer pre zmenu pruhu pouzivam, ale lezie mi trochu na nervy, lebo reaguje tak za 3 sekundy po vyhodeni blinkru. Teraz to zasa nejako obmedzili (pisali nieco o piatich sekundach, ale neviem, ci je to doba po ktorej sa spusti zmena pruhu, alebo doba za ktoru sa ma najneskor zmena zacat, mne pride logickejsie to prve, kedze je to obmedzenie).
-
Ja keby som objednaval auto by som si to neobjednal. Zatial to nefunguje a stale sa to testuje v USA a mozno aj v Europe to nevieme. Nieje to legislativne povolene a este to potrva kim to bude. V EU ci nasi zakonodarci v CR ci SR ale aj ostatnych statov EU sa nevedia na vela veciach dohodnut a nieto este aby schvalili nieco taketo. Ale ktovie mozno sa mylim. Ja to vidim tak mozno o 8-15 rokov. A to si myslim, ze ta dolna hranica co som napisal je optimisticka a ta horna je asi uz pesimisticka. Takze nieco v tomto rozmedzi. Platit za FSD sa teraz neoplati, lebo v buducnosti to bude lecnejsie. Mat nieco zaplatene a aj tak to nefunuje ako by si clovek predstavoval a ak to bude fungovat a musis mat ruky na volante tak je to draha ficurina. Navise ja tomu nedoverujem aj ked som soferoval Teslu S s AP1kou tak som bol v strese a preto som to vypol a soferoval som len s adaptivnym tempomatom, ten som ocenil. Ak sa to povoli v jednom state a druhom to nebude a vdaka sengenu prejdes z jedneho statu do druheho a pozabudnes sa, tak sa moze stat, ze havarujes. Ono ta to uricite upozorni, ale ci stihnes zareagovat? Myslim si ze pri tomto systeme sa vedu diskusie kto bude zodpovedny ci auto, alebo vodic. Podla mna by mal byt zodpovedny vodic, ktory aj ked to ma zapnute, tak by mal sledovat cestu. Je kopec automatizovanych systemov na svete, ktore aj tak kontroluju ludia, tak preco by tu mal byt zodpovedny niekto iny. Podla mna kopec z Vas co ste si to objednali vymeni auto skor, ako to bude funkcne ci Teslou alebo EU ci CR/SR.
http://www.hybrid.cz/tesla-upravi-as...val-zakonum-euNaposledy upravené ICE666SVK; 22-05-2019, 11:07.
-
Treba sa ale na to pozerat, co ti FSD ponuka:
Full Self-Driving Capability
Navigate on Autopilot: automatic driving from highway on-ramp to off-ramp including interchanges and overtaking slower cars.
Auto Lane Change: automatic lane changes while driving on the highway.
Autopark: both parallel and perpendicular spaces.
Summon: your parked car will come find you anywhere in a parking lot. Really.
Coming later this year:
Recognize and respond to traffic lights and stop signs.
Automatic driving on city streets.
pre mna su dolezite body:
Auto Lane Change - to pouzivam teraz na AP1, so standardnym autopilotom teraz nie je mozne prechadzat medzi pruhmi (musi sa vypnut)
Autopark - nekomentujem, poziadavka mojej polovicky
Summon - uz som viac krat vyuzil v podzemnych garazach, ked som parkoval vedla stlpu, bez summon by som sa z auta nedostal
Kazdopadne, dnes Tesla zrusila vyssi poplatok za FSD ked si ho aktivujes neskor. Ale s tym, ze cena sa bude menit a nikto ti negarantuje jej vysku v buducnosti.
-
Ja mam tiez len ten "Lane Assistent" a to uplne staci, je to v kombinacii s adaptivnym tempomatom, takze vlastne ta to udrzuje v pruhu a dodrzuje odstup od aut pred tebou. To uplne staci.
-
Dik, to je jasne. A este otazka - kedze auto v tomto pripade neurobi zmenu pruhu po vyhodeni blinkra samo (ako to robi Autosteer u mojho Ska) co spravi autopilot ked zacnes prechadzat do druheho pruhu manualne?
Vypne sa? Musis prekonavat trochu odpor volantu aby si opustil pruh (co u mna sposobi vypnutie Autosteer)?
-
Ako nahle chces zmenit pruh aj so zapnutou smerovkou tak sa to vypne. Je to teda iba na udrzanie v pruhu. Takze ak si na dialnici pojdes 130 v lavom alebo pravom. Len v pravom casom narazis na kamion a za tym ta to bude drzat. V lavom na teba budu blikat taky co chcu ist 140 a viac.
-
Vďaka za info. Je logické, že sa vypne to udržiavanie jazdy v pruhu. A čo tempomat? Ten ostane aktívny alebo sa tiež vypne? Lebo na Sku sa sa vypne jazda v pruhu tiež ale tempomat ostane zapnutý. Sorry za veľa otázok, zaujíma ma, či sa to správa konzistentne.
-
-
Ja osobne si to urcite priplacat nebudem, buducnost je neista, az ked to bude mat nejaky velky europsky hrac, to znova povolia a dovtedy sa to bude Tesla niekolkokrat snazit predat vyhodne tym, co uz auto maju bez toho.
Trump rozputal tvrdu obchodnu vojnu (napr. gigantovi Huawei zoberu Android), uvidime co akoze "politicky" alebo v zaujme bezpecnosti este vylobuje nemecky kreslic elektromobilov.[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Ja Ti doporucujem FSD kupit pri novom aute. Ked som pred 2 rokmi kupoval TMX, priplatil som si pri AP2 za Enhanced Autopilot (EAP) 4600€. Dlhe obdobie sme mali funcionalitu horsiu ako u AP1 a dodnes vlastne nefunguje autonomna jazda. Ale... Dnes uz ma Tesla vlastny chip, teda AP3 a Elon povedal, ze ho budu vymienat autam s AP2, ale... Iba tym, ktori si povodne zaplatili za EAP, teda dnesne FSD. Cize kto v tom case nekupil EAP, dnes mu Tesla chip ani nevymeni a ak chce FSD, moze si kupit nove auto. Moja Nicola FSD mat bude. Takze kup si to ako poistku do buducnosti, nevieme co sa este moze zmenit na AP3 a po zmene by mohli povedat, ze pri kupe auta Ti neslubili FSD.
Komentár
Komentár