Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Připojte se k petici proti povinnému umělému HLUKU u elektromobilů
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ak maju mat EV povinny bzuciak, v tom pripade hlasujem aby mali povinny sound generator aj klasicke bicykle, elektrobicykle, elektroskutre a takisto hybridy, ktore zjavne nikoho nezaujimaju.
Len taka smiesna osobna skusenost - bicykel ma na chodniku (!!!) za moj zivot zrazil uz 3x (vzdy zozadu), EV zatial ani raz Tolko k akustickym signalom.
- Likes 1
Komentár
-
Súhlasím s hybridom a súhlasím s názorom že zodpovedný je vodič.
Ale keďže sme si ako biologicky druh za posledných 100 rokov vyvinuli celkom dobré automatické reakcie na blížiace sa monštrum čo nás môže poľahky zabiť tak bysme to mali naďalej využiť.
To nemusí byt vôbec hlasné.
Fiat to má, vrčí to hlasitostou asi ako moderný benzín na voľnobeh a poviem ti že sa s tým jazdi oveľa lepšie po meste ako s Teslou ktorá je úplne ticho.
Vnútri v aute to nepočuť vôbec.
Darmo je, Homo Urbanicus sa orientuje aj ušami :-).
PS: A nech to je kludne vypínateľné ako to má Leaf, ale nech to tam je keď to treba.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 13-03-2018, 23:11.
-
elektroauto ma byt tiche. Aj Leaf aj Ioniq, kde som to vypinal vzdy pri sadnuti do auta to mali nastavene tak potichu, ze chodec predo mnou to nepocul a neuhol sa.
Ak maju EV vydavat zvuky, musia byt podobne hlasitosti spalovakov, aby na to ludia reagovali. A to sa potom miname uplne efektu, ze tie auta spravia miesto kde zijeme nie len cistejsim ale aj tichsim. Hluk z aut je minimalne tak zly ako smrad.
- Likes 1
Komentár
-
Ludia to bzucanie aj tak nepocuju, je jedno co ho zapnem alebo nie, su zvyknuti na ricanie rakovinometov. Majitelia leafov si mozu bzucanie vypnut na trvalo cez leafspy.
Komentár
-
super. vedel som, ze sa tam da nastavit automaticke zamykanie atd, ale toto si ma potesil. Leafspy je aj free a potom aj "pro" ? Ak s tym mas skusenost, napises mi do spravy aky je tam rozdiel? vdaka.
PS: tlacitkom ten zvuk vies potom zapnut alebo je odstaveny? Mne by vyhovovalo to, ze by po starte bol automaticky vypnuty a tlacitkom napr. pri cuvani by som zapol, ked je za mnou chodec a pod.
-
mozu to aj ini vidiet. Free verzia nevie prepisovat riadiacu jednotku. Potrebujes leaf spy pro - vyhooda je ze vies citat aj cbybove hlasky (zachranilo mi to raz kozu ked mi nabijacia stanica zachybovala riadiacu jednotku a auto sa odmietalo nabijat, aj pomaly, vyresetoval som si errory a mohol znova nabijat). Zvuk som neskusal zapinat tlacitkom, ale mozes si zapnut / vypnut zvuk pri cuvani a normalnom jazdeni dopredu jednotlivo (ja som vypol len zvuk do predu a pipa mi to zadu stale normalne) Je tam kopec inych nastaveni (vypinanie svetiel, zamykanie...) Bez leaf spy pro ani na krok, tieto veci mali byt v aute automatickyNaposledy upravené Teq; 17-03-2018, 15:58.
-
VW dotiahol na Pikes Peak zvuk svojho elektrickeho specialu do "dokonalosti"Romain Dumas and Volkswagen Motorsport achieved what is probably the greatest Hillclimb Racing Feat of them All: beating the Overall Record of Pikes Peak Int...
Komentár
-
Ako z filmu, takto si zvuk predstavuju aj hollywoodski filmari v svojich filmoch.
Ale vacsina ludi na konci zaberu obdivne zanadavala, takze musela to byt ina rychlostna pecka oproti ostatnym autam.
-
Je mozne, že m to prikázali organizátori. Lebo zvuk sanitky je niečo na čo ľudia spoľahlivo reagujú.
-
okrem toho pridaného "sirénového" zvuku - bzučanie elektromotora - je aj u komerčných áut? alebo iba ak je extrémne zaťažený?
-
@Marcel Pavlik - v normálnom EV nepocut nič a zvonka možno iba ak štartuje naplno. Ale to preruši zvuk odvalovanych pneumatík.
-
U mna v tesle x pocut jemne menice/motory len v malom rozsahu rychlosti okolo 50km/h - no len pri urcitom zrychlovani aj pri urcitej rekuperacii, ale musi byt vypnute radio, klima, nikto nesmie v aute rozpravat a asfalt musi byt velmi hladky.
Na mojom elektrickom skutri menic/motor nepocut nikdy, len pneumatiky a vietor....
-
-
Sice sa nas to netyka priamo, ale davam do pozornosti, ze v Rakusku musia mat elektro auta registrovane po 1.7.2019 povinnu zvukovu signalizaciu do 20kmh, ktora je automaticky zapnuta (vratane Tesly). Nezvratne zrejme prichadza doba bzucava a piskava, neviem ci to bude zrovna vyhra oproti hrkotaniu naftakov :-/ Takze bud budeme klikat a vypinat alebo budeme bzucat. Kdesi som cital, ze Elon s tym moc nesuhlasi a bude sa snazit oddalovat zavedenie v Teslach tak dlho ako to pojde v zaujme ticha. Nema niekto nejake aktualnejsie informacie? Vzhladom na minimalizaciu interieru a presunu vsetkych funkcii na dotykovy displej to bude celkom tortura naklikavat to pred kazdou jazdou, to asi vacsina ludi rezignuje...
edit: plati aj v Nemecku, tiez Jul 2019Naposledy upravené Ioniq; 28-12-2018, 00:59.
Komentár
-
Oprava, ma to byt len do 20kmh a ma byt zvuk pre brzdenie a akceleraciu. Rovnaka zmena plati od jula 2019 aj v Nemecku.
Priamy link na zakon nemam, len utrzky co kde najdem.
AT: https://www.oeamtc.at/presse/oeamtc-...-2019-29100915
DE: https://www.auto-motor-und-sport.de/...-elektroautos/
-
Zakon mas tu, Nemci a Rakusaci len prebrali nariadenie EU 540/2014.
Vsetky detaily zvukoveho systemu su v Annex VIII. Je tam aj vyslovne napisane, ze zvukovy system sa musi vzdy resetnut a pri “nastartovani” vozidla znova zapnut (aj ked vodic ma mat moznost ho nasledne tlacitkom vypnut).
http://www.eltis.org/sites/default/f...540-en-txt.pdf
-
Nariadenie EU 540/2014 je len navrh, o ktorom sme tu vela diskutovali.
Nie je to text zakona. Zakony schvaluju narodne parlamenty. Zatial som nevidel ziadny schvaleny zakon v zmysle tohto nariadenia. Tu je SK verzia:
https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...4R0540&from=IT
Mozno to nemci/rakusania schvalili, no treba precitat schvaleny zakon. Novinari sice nieco napisali, ale linky na zakony do clankov nedali.Naposledy upravené jux; 28-12-2018, 08:06.
-
“Nariadenia sú právne akty, ktoré sa uplatňujú automaticky a jednotne vo všetkých krajinách EÚ hneď po nadobudnutí ich účinnosti bez toho, aby museli byť transponované do vnútroštátnych právnych predpisov. Sú záväzné v celom svojom rozsahu pre všetky krajiny EÚ.”
V zasade sa to teda tyka aj SK
Ty hovoris o Smerniciach EU:
“Smernice zaväzujú krajiny EÚ, aby dosiahli určitý pokrok, avšak spôsob, ako ho dosiahnuť, záväzný nie je. Krajiny EÚ musia prijať opatrenia a začleniť ich do svojho práva (transponovať), aby dosiahli ciele stanovené v smernici. Vnútroštátne orgány musia oznámiť tieto opatrenia Európskej komisii.
Transpozícia sa musí uskutočniť v lehote stanovenej po prijatí smernice (zvyčajne do 2 rokov).”
-
jux - nemusi. Je spusta pravnych predpisov, ktore sa vobec nevyskytuju v zozname SK zakonov napriek tomu u nas platia, ako napr. GDPR. Alebo nariadenie EK o zdravotnickych prostriedkoch. Prave preto to EK vydava vo vsetkych jazykoch EU krajin.
-
Nie je pravda, nariadenie EU vyuziva institut priamej ucinnosti a nie je potrebne prijatie samotneho zakona v clenskom state. To su zaklady medzinarodneho prava, ktore sa ucia vacsinou v 2.,3. alebo 4. semestri pravnickej fakulty. Opakujem znova, mylis si to so Smernicami EU.
-
Myslite tie nariadenia, napriklad o DPH, ktore v EU platia vela rokov a aj tak ich niektore staty EU nedodrzuju?
Alebo prihlasovani vozidiel s pravostrannym riadenim, v krajinach s lavostrannym, ktore plati pre vsetky staty EU a vsetci vedia ze je to hlupost, tak kaslu na pravo EU.
-
Ktore ustanovenia o DPH sa porusuju a ako?
Prihlasenie pravostranneho auta je mozne. To, ze slovenske urady aplikuju svojvolu a ludia sa zlaknu je jedna vec, ale nemeni to nic na fakte, ze taketo auto musi byt prihlasitelne. A na SK mame viacero takychto aut, len sa netreba zlaknut uradnikov, po odmietnuti podat riadny odpor s prislusnou argumentaciou a prihlasia vam to. Prihlasili uz mnoho ludom, jedneho aj poznam.
-
Pozor, platca DPH predavajuci tovar do zahranicia inemu platcovi DPH *NEMA* povinnost fakturovat tovar bez DPH. Je to na zvazeni predajcu, aky postup zvoli. Zakon dava moznost vystavit fakturu bez DPH, nie povinnost. Druhy variant je, ze predajca vystavi riadnu fakturu aj s DPH, a kupujuci si potom zaziada vratenie DPH na prislusnej financnej sprave.
Zasadny problem vo vystaveni faktury bez DPH je ten, ze ak kupujuci poskytne predajcovi falosne udaje o registracii DPH, ktore mozu byt v niektorych statoch tazko overitelne, tak kupujuci nadobudne tovar podvodne bez DPH a predavajuci znasa akekolvek riziko neodvedenia DPH voci financnej sprave, takze ak sa preukaze podvod, predajca zaplati DPH zo svojho zatial co kupujuci je vysmiaty. Toto sa da nasledne riesit sudne, ale je to na dlhe lakte, najma v medzistatnych sporoch. Medzitym kupujuci auto prevedia, firma ide do likvidacie atd atd, toto sa moze tahat roky. Netreba sa cudovat, ze pri transakciach za 100.000€ je predajca opatrny. Neporusuje zakon, chrani si vlastnu prdel.
Toto nie je nefunkcny system, je to nepochopenie zakona
-
Mozno to nenapisem presne, nie som daniar, ale ak je predmetom obchodu tovar alebo sluzba, ktora sa bude vyuzivat na uzemi clenskeho statu, tak DPH sa plati na uzemi clenskeho statu. Ved aj fyzicke osoby nepodnikatelia dnes dostavaju na nove vozidla faktury v EU bez DPH a DPH priznavaju doma. Nas DU na to prideluje fyzickym osobam- nepodnikatelom ICDPH pre nakup v zahranici. Ved je hlupost aby sa DPH platilo v zahranici, potom sa zaplatilo u nas vyziadalo sa vratit od DU zo zahranicia. Ved harmonizacia je prave na zjednodusenie vyberu dani.
-
Suhlasim s tebou aj s tvojou logikou, ale zakon ma v tomto zial jasno, a ako hovorim, nie je povinnostou vystavit fakturu bez dph. Hlavnym problemom je overenie platnosti registracie subjektu pre DPH a nasledne zabezpecenie uhrady DPH takymto subjektom, aby sa zamedzilo podvodom. Pomohlo by vytvorenie centralneho EU registra, kde by boli vedene vsetky subjekty registrovane pre DPH, a podpora takehoto registra zo strany statnych financnych sprav aby sa zabezpecila legitimita a spravnost informacii. Idealne ak by v takomto registri mal kazdy subjekt svoju kartu, kde by boli zapisane vsetky “medzinarodne” transakcie, a k tomu by nasledne mal pristup aj dopravny inspektorat pri registracii vozidla a danovy urad pre priebeznu kontrolu uhradu zavazkov. A tiez presun zodpovednosti za uhradu DPH z predavajuceho na kupujuceho, ver, ze potom by nikto nemal problem s vystavenim faktury bez dph
-
Veď taká databáze existuje nech sa páči.
http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/
S tým prístupom k transakciám by som bol opatrný. Neviem, prečo by mal byť medzinárodný obchod mojej firmy voľné prístupný na internete. Stačí že musíme vypisovať hlásenia DPH o cezhraničných obchodoch so štátmi EU. Tam to všetko pani úradníci z EU majú čierne na bielom a ešte aj elektronicky.
Česká vláda už dlho tlačí EU aby sa zaviedlo všade zodpovednosť za DPH na kupujúceho ale bránia sa tomu práve štáty západnej Európy čo sa dá.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 28-12-2018, 16:19.
-
No existuje, ale zjavne ukazuje aj firmy na blackliste, ktorym hrozi odnatie pripadne im prednedavnom bol zablokovany status platcu DPH, akurat som tam skusil zadat ICDPH jedneho mojho dodavatela, s ktorym sa dotahujem. Nastastie mam u neho len mensiu fakturu, ale zial som vdaka nasim skvelym zakonom rucitelom za jeho DPH na tejto fakture, kedze on zjavne dph neodvadza nacas. Neukazuje to ziadne upozornenie. Takze Tesla vystavi fakturu bez DPH na zaklade tohto, a nasledne dostane po hlave od danoveho uradu za neopravneny odpocet dph. Spolahlive fakt...
A ten register medzinarodnych transakcii som nemyslel verejny, len to, ze by mohli obchodnici udaje don zadavat, ale pristup k nim by mali len urady.
-
CItali ste poriadne to nariadnie?
Nehovori nic o prihlasovani vozidiel.
Hovori, ze vyrobcovia po 1.7.2019 budu AVAS montovat do NOVYCH TYPOV elektromobilov a hybridov.
po 1.7.2021 do vsetkych vyrobenych.
Nariadenie montovania AVAS mi pripada rovnako alibisticke, ako start/stop. Nariadime vyrobcom namontovat nejaky system, ale nie sme si isti, ci je to dobre, tak ho pre istotu umoznime deaktivovat.
Ak by si EU zakonodarci stali za svojim nazorom, ze navrhnuty system je spravny potrebny az nutny, tak by predsa nemali umoznit jeho vypnutie.
Komentár
-
Ano su to nove typy, ale s tymto sa bude musiet popasovat viacero vyrobcov, vratane Tesly, ktora uz avizovala, ze Model S a Model X caka obmena, nie? Viem, ze bezne auta co prejdu faceliftom (napr BMW) maju novsi CoC takze zjavne musia prejst homologaciou nanovo. Otazne je tiez, ako sa to dotkne Modelu 3. Verzie AWD LR a Performance to stihnu, ale RWD verzia bude potrebovat zvlast homologaciu, nakolko je tam zasadna zmena pohonu, a tam dodavky do EU urcite nestihnu do jula, takze sa to bude brat ako novy typ auta. Minimalne BMW ma zvlast atest na xDrive verzie a RWD verzie, takze ak nenajde Tesla nejaku klucku...
Skoro kazde EV caka v 2019/2020 obmena takze sa to bude tykat vsetkych. Je jednoduchsie vypisat auta, ktore to do jula 2019 stihnu v nezmenenej forme - Kona EV, i3, Model3 AWD LR a Perf, eTron, iPace, Leaf2 a Smart (aj ked tam vraj Daimler zvazuje zrusenie znacky). Zbytok caka facelift alebo nova verzia. V zasade ale vsetky terajsie EV s tym pocitaju, okrem Tesly.
-
Treba pockat na vyklad, ci facelift je novy typ, Ja myslim, ze facelift ziadneho auta neznamena novy typ auta. Navyse nariadenie je pre vyrobcov, takze tazko dnes predpokladat ako presne sa bude aplikovat.
"AVAS sa montuje spolu s prepínačom, ku ktorému má vodič vozidla ľahký prístup, aby ho mohol zapnúť alebo vypnúť. Pri naštartovaní vozidla je AVAS štandardne zapnutý."
Pokial je v nariadeni moznost system jednoducho vypnut, tak sa da s tym zit. Dnes su v predaji aj EV, na ktorych sa AVAS vypnut neda.
Text nariadenia napriklad tiez nevylucuje, aby sa system sam vypol po desiatich milisekundach po nastartovani.
-
-
Takze moznost vypnutia AVAS, ktora bola v povodnom dokumente https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...7X0071&from=GA
zrusili dodatkom https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...71(01)&from=EN
Bod 6.2.6 sa mení takto:
„6.2.6. Prerušovač
Zakazuje sa akýkoľvek prerušovač vymedzený v bode 2.7.“
- Likes 1
Komentár
-
Netyka sa to len cistych elektromobilov, ale vsetkych vozidiel M a N co vedia ist hoci len kusok bez pouzitia spalovacieho motora, takze aj hybridov.
Kategória M: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu osôb
Kategória N: motorové vozidlá, ktoré majú najmenej štyri kolesá a používajú sa na dopravu nákladov
1. ROZSAH PÔSOBNOSTI
Tento predpis sa uplatňuje na elektrické vozidlá kategórií M a N, ktoré môžu z hľadiska ich počuteľnosti jazdiť v normálnom režime pri spätnom alebo aspoň jednom prevodovom stupni na jazdu vpred bez činnosti spaľovacieho motora.
-
Komentár
-
Nebude to take horuce.
Plati to pre nove modely, co sa daju na trh po 1.7.2019, hore sme sa bavili, ci facelift je novy model... takze ak sa budu vyrabat rovnake modely hoci aj 2 roky, tak to pre ne neplati.
Pre vsetky nove modely od typovych schvaleni po 1.9.2021.
Dufam, ze dovtedy dostanu rozum a tie idiotske zvuky zrusia.
Ale chapem, ze uz je fosilakom dobra kazda blbost, aby bojovali proti prechodu na elektromobilitu.
-
-
Tá tabuľka hluku v 6.2.8 v dB (A) hovorí o hlasitosti a nie sú to až tak vysoké hodnoty. Aj teraz majú autá tento systém, niektoré aj v tej úrovni hlučnosti (KONA) a niektoré tomu trocha pridajú (Leaf). Nie je to nič, čo by tu už nebolo.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Zase otazne do akej miery to bude integrovane s elektrikou v aute. Ci nepomoze len jednoducho dorobit vypinac alebo strihnut kabel. Pred STK zas na chvilu kabel spojit a po STK zas odpojit Ale mozno to bude hadzat nejaku chybu ktovie. Som si isty ze sa onedlho objavi na trhu “udelatko” ktore to bude vediet odstavit a nehadzat chyby v diagnostike.
Komentár
Komentár