Cakal som trosku nizsie ceny, ale zostava dufat, ze je to PL cennik a na SK budeme mat lacnejsie (aj ked som asi zbytocny optimista). Ale nemyslim, ze je to az tak drahsie oproti spalovakom. Jedno normalne nabitie Ioniqu z 10% na 80% teda vyjde na cca 11 EUR, co predstavuje cca 140-150 km dojazdu bez zasadnejsieho obmedzovania. Takze na 300km dobijes za 22 EUR.
Priemerny diesel 1.6-2.0 litra ma dialnicnu spotrebu cca 6 litrov na 100km, co je pri cene 1.145 EUR/liter presne 6,87 EUR/100km, t.j. 20,61 EUR na 300km.
Cize EV vs diesel na 300km:
22 EUR vs 20,61 EUR
Takto je to drahsie ano, ale zase k dieslu si treba pripocitat alikvotnu spotrebu oleja + dolievanie AdBlue a zrazu sa misky vah preklopia v prospech EV. Nemyslim si, ze je to az tak kriticke. Ale suhlasim, ze ako terno to tiez nevyzera, najma ked na tom diesly urobis na supu 1100km. Hlavne to nevyzera az tak atraktivne pre potencialnych kupcov EV, vyhoda sa zacne prejavovat az pri vacsom pouzivani v meste, kde zrazu zistia, ze jazdia zadarmo. Ale to malokoho napadne, ked uvidi tento cennik.
Takze ja to az tak tragicky nevidim, ale nie som ani nadseny. Pockam si na SK cennik.
Priemerny diesel 1.6-2.0 litra ma dialnicnu spotrebu cca 6 litrov na 100km, co je pri cene 1.145 EUR/liter presne 6,87 EUR/100km, t.j. 20,61 EUR na 300km.
Cize EV vs diesel na 300km:
22 EUR vs 20,61 EUR
Takto je to drahsie ano, ale zase k dieslu si treba pripocitat alikvotnu spotrebu oleja + dolievanie AdBlue a zrazu sa misky vah preklopia v prospech EV. Nemyslim si, ze je to az tak kriticke. Ale suhlasim, ze ako terno to tiez nevyzera, najma ked na tom diesly urobis na supu 1100km. Hlavne to nevyzera az tak atraktivne pre potencialnych kupcov EV, vyhoda sa zacne prejavovat az pri vacsom pouzivani v meste, kde zrazu zistia, ze jazdia zadarmo. Ale to malokoho napadne, ked uvidi tento cennik.
Takze ja to az tak tragicky nevidim, ale nie som ani nadseny. Pockam si na SK cennik.


Do tych 50 centov za kWh je pre mna akceptovatelnych, kedze DC nevyuzivam az tak casto. Skor by som uvital vyssiu spolahlivost nabijaciek a aspon 2 nezavisle stojany vsade pre pokoj v dusi, aby som mal istotu, ze ked potrebujem nabit tak nabijem, a nie ze stojan bude vyhadzovat chyby, alebo pre istotu bude mimo prevadzky, alebo tam chytim cerstvo pichnutu Teslu co sa nabija hodinu a pol (a ja sa mozem ulozit na nocny spanok).
(išlo aspoň vyhrievanie sedačok ) . Našťastie pán prišiel a uvoľnil. Na infolinke mi bolo povedané že tieto staršie GW nabíjačky nevedia nabíjať dve auta naraz. Dosť ma to prekvapilo a hlavne mi to zmenilo plan. Preto na dlhšie trasy v zime radšej zoberiem klasický nafťak a pôjdem na istotu rýchlejšie a ak nie lacnejšie. Momentálne je pár elektromobilov u nás a už je problém. Preto som minule písal že nová v ZA pri tescu dokáže nabíjať AC aj DC naraz.
Komentár