pozrel som to narychlo.. skoda tych nefungujucich 175kW nabijaciek
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Bjørn Nyland Model S videá
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Skoda, ze to nie je dlhsie auto. Ked este aj "smol ejšn gaj" povie, ze mu je to male :/ NIRO by mal byt na tom lepsie
-
Ano, kedze to vyzera tak, ze Kona aj Niro pridu takmer v rovnakom case, aj ja sa rozhodnem, az ked sa povozim na oboch.
Techniku budu mat zrejme uplne rovnaku, rozdiel bude len v rozmeroch ako som ich porovnaval tu:
http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...5971#post25971
-
Ale jux -ovi sa urcite pacia moznosti nastavenia nabijania u Kony. Ide nastavit zvlast rychlost DC nabijania, AC nabijania mobilnym konektorom a AC nabijania AC stanicou a navyse ide plynule posuvnikom nastavit pri akom SOC ma koncit nabijanie zvlast pre DC a zvlast pre AC. Take moznosti nema ziadny elektromobil.
-
Aj Ioniq ma samostatne nastavenie dc a osvedcilo sa mi to na nabijacke v Mohelnici, ktora vyhadzovala istic a po nastaveni v Ioniq na strednu uroven uz nie. Tiez odpada regulacia nabijacieho prudu na mobilnom konektore v pripade nedostatocneho istica alebo ked zrovna treba na istici pustit aj ine spotrebice a na domacom wallboxe v tom istom pripade. Vsetko su to veci, ktore treba inak riesit drahsimi zariadeniami s regulaciou, preto je dobre mat tu moznost.
A SOC je len pre AC a DC, nie pre oboje AC a tiez to vidim ako vyhodu, DC si nastavim na 90% pre znizenie rychlosti ked cakam na ceste na rychlonable a AC si dam na 80% alebo aj menej ak je to zdravsie pre baterku, lebo doma nepotrebujem na kratke trasy az tak opotrebovavat baterku. Mne sa to zda dobra vec.
A nevieme, ci je po skokoch 10%, Bjorn to robil tlacitkami plus a minus a tie mozu byt na ten skok nastavene, prstom to moze byt aj po jedna. Analogia je v pretacani skladby kde je taky posuvnik, tiez tlacidlom to skace o niekolko sekund a prstom to ide presne dat kde chcem.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 25-07-2018, 16:30.
-
Miroslav Rojko :fakt mas v ioniqu nastavenie nabijacieho prudu pre DC? Bud som slepy, alebo moj ioniq to nema....
-
Nikde som nevidel ani zmienku, ze existuje EV, ktore dovoli cloveku nastavovat v aute velkost DC nabijacieho vykonu.
Vzdy je to len na dohode softverov auta a nabijacky.
Teoreticky by to bolo mozne obmedzit zvrchu, ale to by odporovalo filozofii rychlonabijania.
Keby si clovek obmedzil vykon DC nabijania, bola by z rychlonabijacky pomala nabijacka a to nie je akceptovatelne pre prevadzkovatela nabijacky, ani pre ostatnych co cakaju na nabijanie.
-
-
- Likes 1
Komentár
-
Z Bjornoveho videa je vidiet, ze sa da nastavovat len AC nabijaci prud a to individualne pre "station" a "portable" vid: https://youtu.be/923iqCTtFFU?t=9m37s
-
Na 8 dni nehal Bjorn na letisku TMX kde povypinal uricite veci, aby minimalizoval stratu energie v baterke. V Norsku ako aj celej skandinavii je toto leto velmi horuco. Ked odchadzal, tak mal v aute energiu 345km po prichode z USA - NY mal v aute 311km. Za 9 dni stratil 34km. Na 1 den to vychadza 4,25km alebo 0,9kWh cize 1,1% energie.You can get free supercharging when buying a Tesla Model S or X by using my referral link: http://ts.la/bjrn3169 Most of my music is from Artlist.io. If you ...
Komentár
-
Smól ejšn gáj opäť nesklamal a objavil Ameriku.
Tie nastavenia čo on akože spravil aby šetril energiu ma tak takmer každý stále.
Skúsili ste niekto to nastavenie “Power off”? Obmedzí to phantom drain úplne?
-
Netestoval som "Power off" detailne, Pouzil som ho prvy krat, ked som zapajal kamerku do zbernice pri zrkadle aby som rozpajal zbernicu bez napajania zbernice. Teraz ho pouzivam vtedy, ked vyberam/davam pametovu karticku z/do kamery, aby som nemanipuloval s kartickou pri zapnutej kamerke.
Myslim, ze v stave "power off" auto nemoze ostat na stalo, lebo, ked orvorim dvere, resp zatvorim dvere, auto ozije. Cize "power off" neznamena uplne vypnutie auta - aj tak vzdy nieco ostava zapnute aby nejakou akciou ozilo.
-
Phantom drain som testoval podrobne pri rovnakom nastaveni ako ma Bjorn. Mam take nastavenie nastalo a ako hovori Jirko mozno ho ma vecsina tesiel. Pri tomto nastaveni pve 4 dni po odstaveni auta nejde z 400V baterie von ziadna energia - len samovybijanie a BMS, co je zanedbatelne. Prve 4 dni auto zije len z 12V baterie a phantom drain je cca pol watu.
http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4739#post14739
Po dhsom case ako 4 dni je vecsi odber dany tym, ze po 4-roch dnoch kazda tesla v tom nastaveni dobija 12V bateriu a to dobijanie je velmi neefektivne - ako som pisal tu:
http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...4744#post14744.
Dalsi dovod zvyseneho odberu je, ze pri prihlaseni sa do auta sa vzdy spusta menic. Cize toho pol wattu spotreby pocas prvych 4roch dni z 12V baterie plati len vtedy, ked sa nespusti menic, teda ked sa do auta nikto neprihlasuje, nepriblizuje sa s FOB-om - jednoducho necha auto v spiacom rezime.
-
Inak ten phantom drain je IMHO naprosto strasny. A je zposobovany uplne zlou 12V bateriou, ktoru musia dobijat prilis casto. Najhorsie je na tom Model 3.
-
Jirko, velky standby odber nie je zlou bateriou, tym netvrdim, ze do prvych tesiel nedavali zlu bateriu, alebo mali zly softver na jej nabijanie - ale to je ina pesnicka a nesuvisi so spotrebou v klude.
Su v podstate dva dvovody velkej standby spotreby:
1. Zvysena spotreba sa prejavuje vtedy, ked nechas vela elektroniky zapnutej, resp. ked sa casto prihlasujes do auta alebo nechas stale pripojenie na internet - ale to sa neda oklamat - jednoducho ked je zapnutych vela spotrebicov, tak je velka spotreba.
Druhy dovod sa sklada z dvoch casti:
- ze menic 400V/12V je jeden pre cely 12V system a pracuje s max. vykonom 3kW. Taky silny menic je len pre dobijanie 12V baterie extremne neefektivny
- tesla v zaujme setrenia 12V baterie nechava vybijat 12V bateriu len o cca 4Ah a potom znovu spusti menic a zasa ju dobije.
V pripade, ze mas nastavenie tak ako ja (a ako mal Bjorn vo videu) a neprihlasujes sa do auta, tak menic sa spusta az po styroch dnoch a to je vyhovbujuce. Navyse pri kazdodennom jazdeni to nemusi nikoho zaujimat, lebo aj tak pocas jazdy vzdy menic bezi a dobija 12V bateriu.
neviem preco dava zle linky na prispevky... tu je strana kde su tie co sa tykaju vybijania a nabijania 12V baterie
http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...page2?pp=14561
Ked mas taky rezim, ze casto nechavas svoju teslu viacej dni ako 4 dni bez jazdenia, tak mozno by si si mohol urobit externe udrzovanie napetia 12V baterie tvojej tesly.
Ide o to, aby si teslu oklamal tak, aby pri odstavenom aute nikdy nespustala neefektivny menic, teda aby nikdy nebrala energiu z 400V baterie.
Staci na 12V bateriu pripojit zdroj cca 13.5V DC (pre istotu cez poistku a diodu), ktory bude stale doplnovat odber toho cca pol wattu stale pustenej elektroniky. Potom napetie 12V baterie nikdy neklesne pod 13V a teda nikdy sa nespusti menic. Vedlajsi efekt je, ze bude aj setrit bateriu, lebo v case doplnania toho pol wattu sa nebude spustat menic a bateria prestane cyklovat.
Testoval som to - ale len stabilizovanym zdrojom - nastavil som na nom 13,5V a nechal par dni tak, napetie baterie sa samozrejme nezmenilo a menic nenabehol. No nesmies sa do auta prihlasovat cez internet, lebo vtedy spusti menic.
-
jux - všetko čo píšeš je mi naprosto jasne a máš úplnú pravdu.
A. spotreba toho čo beží v standby je jednoducho príliš veľká. Bodka. Keď vedia veľké televízory mat spotrebu pod 0.5 watt neviem prečo by Tesla mala mat standby spotrebu v jednotkách wattov.
B. Prečo tam je taka smiešne mala 12V bateria? Prečo nemá aspoň 2x takú kapacitu a nie je tam Li-ion kvôli váhe (s vlastným zohrievanim ak treba).
Táto časť designu Tesly je fakt slabá...
-
Standby odber tesly je len pol wattu, to nie je vela.
Pri dennom pouzivani, resp pri pouzivani kazdy stvrty den (bez prihlasovania sa cez internet) je standby odber stale len pol wattu.
Takze problem nie je standby odber. Problem je jeho doplnanie pri odstaveni auta na viac ako 4 dni.
Na vyriesenie by som pridal maly, velmi efektivny menic na doplnanie standby spotrebovanej energie.
No zrejme tesla usudila, ze dalsi menic by bol komplikacia a kedze pri dennodennom pouzivani problem vlastne neexistuje, tak to urobili ako to urobili.
Zvecsenie 12V baterie nie je riesenie, aj tak by sa musela nabijat velkym menicom - ktory sposobuje tie velke straty.
Dat litiovu tiez nepomoze, bude to to iste len vo fialovom a mozno nejaky bezpecnostny zaujem odporuje pouzitie litiovej na 12V.
Najlepsie by bolo 12V bateriu uplne vyhodit a vyriesit to kombinaciou stale beziaceho maleho menica a velky menic by sa zapinal pri zapnuti auta - no vyhodenie 12V baterie zrejme zatial nedovoluje legislativa
Zopakujem, ze pri kazdodennom jazdeni problem neexistuje, pretoze standby odber pri kazdodennom jazdeni nie je velky - je len pol wattu - predpokladam, ze to je na urovni dnesnych spalovakov.
Problem je jeho neefektivne doplnanie do baterie v pripade, ze auto je dlhsi cas odstavene.
-
12V bateria je tam kvoli extremnej zime / teplu, znasa ju ovela lepsie ako akykolvek lipo clanok. Pridat maly menic na 12V by bola dalsia komplikacia, ktora pomoze len v urcitych pripadoch. Ja inak nemam defaultne nastavenie ako mal bjorn, mam zapnute Always Connected a setrenie mam vypnute, pretoze potom po nastupeni do auta musis chvilu cakat na nabootovanie. Mal som to tak v zaciatkoch, ked blbol LTE modem (mal som jedno z prvych aut s LTE v SK), ten ked sa raz odpojil, uz sa nepripojil a potreboval restart, zapnutie setrenia a boot pri kazdom nastupeni to ale riesil (+neustale pustene streamovane radio).
-
Vo videu Bjorn odsrtol "always connect" cize vzdy pripojene, to by malo znamenat, ze sa nemoze pripojit nik, nie? Nemal by ist internet, nemala by ist komunikacia z aplikaciou v mobile a asi ani Tesla sa nemoze pripojit k vozidlu. Alebo....???
Mimochodom, preco hejteri elektromobilistov su prave v radoch elektromobilistov. Ci je to Bjorn, alebo tu na fore Radovan, tak je tu velka kritika na nich. Oni robia videa, alebo pisu clanky z vlastnej skusenosti. Bjorn odpoveda vo svojich videach na kopec veci, co sa ho pitaju ludia co ho odoberaju.
A bohuzial tu na fore sa to ukazuje. Smól ejšn gáj opäť nesklamal a objavil Ameriku. A podobne sprostosti. Na Radovana ste v inom vlakne ked testoval auto a pisal o tom, tiez ste mnohy napisali, ze kopec udajov a je to nuda a podobne. Kurna spravte si blok, natocte video a ukazte ako to myslite vy a co je podla vas spravne. Nieje v CR ci SR bohuzial nik, kto by spravil video/a tak ako Bjorn. Radovan aspon napise clanky a da fotky. Lepsie ako nic.
-
Smól ejšn gáj je jeho vlastný výrok a vôbec nie pejoratívny. Tak zkludni hormón.
To sme podľa teba opäť v dobe keď nemôže nikto nič kritizovať?
Moj názor na konkrétne hento video je, si to mohol kludne odpustiť. Ale každý klik dobrý že? Hlavne že to sype.
Apropo - nikto nerobí video ani blog lebo akosi nie je času. Keď budem v dôchodku tak možno...Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-07-2018, 19:06.
-
nemo - to našťastie nie je pravda. Ja to tak mám nastavené stále a pripojím sa, akurát to trvá možno pol minuty kým nabootuje.
-
Jiri GrandPa Preco nastastie? Aka je vyhoda nemoznosti prepnut auto do offline rezimu?
-
Memo: ked sa vypne "allways connected" tesla nie je stale pripojena na internet, ale len ked ho potrebuje. No aj pri vypnutom allways connected mozno aplikaciu na mobile pouzivat. Len zobudenie auta a pripojenie a internet chvilu trva - Bjorn bol nedockavy.
Ja mam allways connected stale vypnute a aplikaciu pouzivam ked ju potrebyjem. Tiez setrenie mam zapnute - nikdy nie som tak rychly, ze by vsetko nenabootovalo dokedy otvorim dvere a nasadnem. Bootuje uz ked sa priblizim FOBom.
-
Vratme sa k veci:
Ten drain u odstaveneho auta je kvoli dobijaniu 12 V baterie. Takze keby ta bateria mala dvojnasobnu kapacitu, tak by sa nemusela furt dobijat a takisto by neodchadzala po 1 - 1,5 roku ako sa to stava.
Ja mam 120 Ah bateriu v Audi Q5 uz 8(!) rokov a furt funguje.
A ze je tazka? Preto som pisal o lithiu a (ano) musela by sa zohriat pri dobijani, no a co? Velka bateria sa nezohrieva pri dobijani?
Toto je proste design flaw par excellence. Dovodom bude asi cena sofistikovanejsieho riesenia.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-07-2018, 19:43.
-
Smól ejšn gáj je jeho vlastny vyrok, ale nato som ja vobec nereagoval, ale nato dalsie, ze objavil Ameriku. To, ze ty nieco vies a je to u teba samozrejme a on to povie, lebo sa ho to pitaju som ti hore vysvetlil. A nato si mi odpvoedal typicky slovensky, ze "Tak zkludni hormón."
To sme podľa teba opäť v dobe keď nemôže nikto nič kritizovať? To som nepovedal, kazdy ma svoj nazor a ja mu ho ani tebe neberiem.
Moj názor na konkrétne hento video je, si to mohol kludne odpustiť. Ale každý klik dobrý že? Hlavne že to sype. To je zavist?
Apropo - nikto nerobí video ani blog lebo akosi nie je času. Keď budem v dôchodku tak možno... Zrejme mas pravdu. Sice Juro jeden blog spravil a mozno pribudne dalsi, lebo ty si vyzval curgaliho. Tak snad sa veci pohnu aj v tomto smere.
-
Jirko, raz za 4 dni je furt? Kto jazdi denne u toho sa nikdy bateria nebude nabijat pri vypnutom aute, dobije tych cca pol Ah pocas jazdy, Ked teslu zapnes hoci aplikaciou, tak musis ratat s vecsou spotrebou.
Ja to nepovazujem za ziaden problem. Tesla za 4 dni minie 4Ah z terajsej 40Ah baterie, to je 10% z kapacity.. Naco dvojnasobok kapacity? Kludne mohli dat vybit 20 ci 50 % co by bolo 20 dni bez dobijania. No rozhodli sa takto a zrejme maju na to dvovody. Zbytocne o tom spekulovat.
Ze im odchadzali v minulosti baterie, co uz, bud ich nespravne ovladali, alebo boli vadne. Novsie tesly ten problem zrejme nemaju.
Ja mam teslu len necele 2 roky/45tis km... uvidim, ci a kedy zahlasi vymenit bateriu.
Ked by sa to aj stalo, nebudem kvoli tomu chodit do servisu - radsej pridam nejaku bateriu a dam ju vymenit az ked pojdem do servisu na pravidelnu prehliadku po dalsich 20 tisic km.
-
ICE, myslim, ze je spravne, ked reagujeme ako nam jazyk narastol, a nie je spravne, aby si za to niekoho kritizoval. Vsetci sem chodime a piseme prispevky, aby sme veci vysvetlili. Kludne nemusime suhlasit - kazdy ma narok na nazor.
Tento web je este velmi slusny a prispevky su uzitocne - dufam, ze to tak aj ostane.
-
Tiez sa casto divim nad tym, ze na to, aka je elektromobilita kontroverzna a technicky narocna tema, sa uroven tohto fora dobre drzi. Uvidime ako to bude ked pridu plne autonomne elektroauta a na dialnici bude ludom bez dohladu umelou inteligenciou zakazane jazdit. Toto predikuje Ray Kurzweil ze pride do roku 2019 :-)
-
OK tak naposledy. Lebo ste to nepochopili. Nikoho som nekritizoval, ale som upozornil na fakt, kam to ide. Ano tu je to celkom slusne a je dobre, aby to tak zostalo a preto som na to upozornil. Nikomu jeho nazor neberiem. Poukazal som na dve veci, kde som to videl a to pri Bjornovi aj pri Radovanovi. A pouzil som reakciu Jiri GrandPa ako priklad. Ako vidim, tak to bola chyba, lebo to zobral osobne. Co ma mrzi, ze to tak pochopil. Dobre uz nato upozornovat nebudem, snad to ostane na takej urovni ako to je a nezhorsi sa to.
-
-
Hyundai Kona electric nabijanie z 10-100% za 1:42hod na rychlonabijacke.I finally tested Kona on 175 kW lightning charger from Fortum. Unfortunately, the speed was only 70 kW max. And it throttled down to 56 kW already at 57 %. T...
Komentár
-
Toto video je zaznam 1:38:27hod o Hyundai KONA electrik a ide o zoznam otazok a odpovedi, co zaujimalo ludi a naco chceli odpoved a su tam aj nazorne ukazky priamo v aute. Je to len anglicky a na boku je chat, ktory bol pocas prenosu.Only English in chat. Donation page: https://streamlabs.com/bjrnnyland Live position: http://www.glympse.com/!Teslabjorn
Komentár
-
Zaznam zavodu TMX a Hyundai KONA ma to 1:04:54 hod. Chcelo by to asi zimny zavod, ze co zima urobi s baterkou KONA. Ze ci by si viedla podobne.A race between Hyundai Kona Electric and Tesla Model X P90DL. It went from Oslo to Trondheim and back again, almost 1000 km/600 mi. Pawel's YouTube channel: ...
Komentár
Komentár