Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Rýchlosť nabíjania Modelu 3
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-11-2019, 13:00.
- Likes 1
Komentár
-
Tak ako som pisal v tom mojoj prispevku mne na Humpolci Tesla SC daval 145 KW a tiez som bol za pol hodinu z skoro 10% na 90%
-
Bol som po ceste aj na dvoch Tesla SC a tam mi islo iba 115 kW. Asi mala kapacita prívodu.
-
Update k tomu obmedzeniu na 115 kW pri nabijani - na ceste spat som si vsimol, ze to evidentne sposobuje prilis velka rychlost pri dojazde na SC. Mam tendenciu (ked uz idem nabijat) ist k SC co najrychlejsie (v Nemecku 160 km/h), lebo cas nabijania je ovela kratsi ako cas jazdy. Lenze to sposobi zohriatie baterie a potom je to maximum limitovane uz od malych SOC. Vsimol som si to na Ionity nabijacke, kde som zacal na 175 kW pri SOC 20% ale us pri 25% to kleslo na tych 115 a drzalo az do tych znruba 55% (potom klesalo dalej).
-
Caute, tento vikend som bol na SC v Hotel Kaskady a nabijalo mi na 145kW, neviem co sa zmenilo, nepostrehol som ziadne info, ale slo to fakt takto rychlo :-)
- Likes 1
Komentár
-
Nie vsetky SC su prerobene tak aby davali 145kW, Zrejme preto v Nemecku Jiri GrandPa mal na SC menej.
Navyse Ionity s pausalom 8euro je lacnejsie ako platene SC. Starsie SC sa zrejme ani nedaju softverovo prerobit na 145kW, lebo maju hardver na 120kW. Oba SC na SK su uz novsie, takze po novom oba davaju 145kW. Samozrejme len kratky cas, lebo zvysujucim SoC sa nabijaci vykon (hlavne na S a X) rychle znizuje. Ked dava na jednom stojane 145kW, vtedy samozrejme parovy stojan nedostane nic.
-
V Auparku som mal vzdy maximum okolo 120kW (aj ked som bol sam), kdezto na Kaskadach som uz mal viac krat 140+ kW. Pritom v navigacii ma Aupark uvedeny max. vykon 130kW a Kaskady 125kW 🤷♂️. Ale pravda je, ze pri Auparku az tak casto nenabijam.
-
Predbiehate sa tu v rychlosti nabijania a vykonoch cez 100kW a ja som isiel v nedelu poobede do Nemecka a na St.Valentin bolo obsadenych 5/8 SC a 2/4 IONITY. Prisiel som tam s 28% a nabijal zdielanym vykonom okolo 25kW po 13 minutach to konecne stuplo na 55kW. Na viac som sa uz nedostal kedze kym odislo S-ko vedla mna tak mi uz aj tak klesol vykon na 50kW pri 74%. Miesto planovanych 20 minut som tam teda stravil 35 minut. Takze prva skusenost s Tesla SC dopadla dost zle...
Dalsie nabijacky po ceste boli uz nastastie v pohode (Hengesberg a Regensburg), len jedna-dve Tesly, takze tam som uz nabijal aj mojim maximom, teda 100kW ;-)
Komentár
-
Toto ta asi potesi :-)
https://www.teslarati.com/tesla-mode...g-rate-170-kw/
-
SR+ je výkonovo obmedzené pri nabijani? Alebo je to tým že ma menšie množstvo článkov a teda menšie napätie packu?
-
EVan Diky za odkaz, na to som čakal 🙂
Jiri GrandPa Ano bolo to obmedzene na 100 kW. Napätie majú rovnaké, ale prúd je menší, keďže je tam nižší počet článkov, tak aj výkon menší.
Peto02 Pre zaujímavosť SR+ má 54 kWh pack. A keďže LR verzia má peak nabíjania 250 kW, tak nový peak pri SR+ 170 kW zodpovedná cca tomu pomeru 2:3, resp presný pomer by bol 54:75 🙂Naposledy upravené Hasky; 05-11-2019, 10:46.
-
-
Viem ze TM3 SR+ ma iba 7.6kW onboard nabijacku (oproti LR 11.5kW), avsak viem tych 7.6kW vytiahnut aj z trojfazovej zasuvky 3x230V 16A? Teda moja otazka ci vsetky TM3 maju 3-fazovu nabijacku?
... lebo som zmeteny, Bjornovi pisal jeden chlapik z Australie ze ma SR+ a nabija ho z 3-fazovej zasuvky dokonca 11kW.
Komentár
-
Bjorn je obcas mimo obrazu, lebo to co ho nezaujima tak to si nenastuduje. SR+ skoro uplne odignoroval a prakticky o tejto verzii niesu ziadne informacie.
To co pises plati len pre USA, kedze tam maju nizsie napetie. V Europe je to 16A x 230V = 11 kW.
-
G1DE0N tu sa tvrdí, že aj SR+ má 11kW: https://teslaclub.sk/forum/tesla-mot.../model-3/45787
-
-
- Likes 3
Komentár
-
Prisiel som s 24%, tak mi to vyskocilo na chvilu cez 130 kW a potom to islo dole..
Ale mohloto byt sposobene aj zimou (0st), snezenim (za 5 minut cely predok zaladneny, 250km bez tempomatu) a pomalou dialnicou (120km/h).Naposledy upravené Peto02; 13-12-2019, 21:56.
-
Komentár
-
Inak nie je pravda, ze Tesla balancuje clanky len pri nabiti na 100%. Robi to priebezne. BMS je ovela vymakanajesi ako na beznom EV.
Napr. moja BMZ domova bateria sa sprava rovnako. K balancovaniu u nej dochadza pri nabiti nad 60% (aspon tak uvadza vyrobca).
-
Kazdy EV zacne balancovat, ked prvy clanok dosiahne maximalne dovolene napetie a to sa moze stat uz podstatne skor ako pri priblizeni sa k 100% nabitia. Zjednodusene si to predstavujem tak, ze clanok s najvecsim napetim vlastne urcuje akym vykonom (teda prudom) sa bude dalej nabijat - tak aby sa neprekrocilo maximalne dovolene napetie na najviac nabitom clanku. Ten najviac nabity clanok sa potom nabija o tolko mensim prudom, ako ostatne menej nabite clanky, kolko dokaze balancovaci obvod spalit na sebe. Pri konci nabijania sa teoreticky uz nabija len jeden - posledny nie uplne nabity clanok a vsetka energia urcena povodne pre ostatne clanky sa len spali v balancovacich odporoch tych uz nabitych clankov.Naposledy upravené jux; 31-01-2020, 11:39.
-
Hej, to je v pripade pasivneho balancovania. Ale u aktivneho je to inak. Nemam cas to hladat.
-
Zatial som nezistil, ci nejaky elektromobil vobec ma aktivne balancovanie. Ak viete dajte nejake linky.
Aktivne balancovanie je aktivne, relativne bezstratove pumpovanie energie urcenej povodne uz nabitemu clanku do ineho este nenabiteho clanku. Aktivne balancovanie moze teoreticky fungovat uplne stale - pri nabijani, pri vybijani a aj v kludovom stave. Vo viacerych clankoch o aktivnom balancovani som cital, ze ziadne EV nemaju aktivne balancovanie a kvalitu baterie zakladaju hlavne na poctivom vybere clankov tak aby boli co najrovnakejsie a tym sa potreba balancovanie znizila na minimum.
-
Lubosove videa som prave videl po dlhom case. Okrem podla mna nezmyselneho pozerania ako komentuje nabijanie po jednom percente je SC urceny na trochu ine ucely, nez ako ho pouzil.
Co ma ale zarazilo su tie jeho reci - na SC by to stalo 0,26€ za kWh, tak tu sa nabijem zadarmo. ..parada, taxikar, ktory s autom zaraba a podla videi sa nabija len na nabijackah, ktore su zdarma.
Pred Lidlom v inom videu s panom a jeho bielou teslou. Komentuje uzasny dojazd 300km pri 50 percentach. Tak naco sa ide nabijat na tej pomalej 50kW ??Na dve hodiny to obsadia a ostatni si mozu piskat. Toto znie ako dalsi kolenovrtaci - vid temu kaufland TT.
Viem, ze sa do tohto vreca neda hodit vacsina majitelov, ale tato zvlastna skupina je coraz vacsia.
-
S prihliadnutim na nakupnu cenu TM3P a jej amortizaciu oproti tarifam Boltu je (a bude) zial toto asi bezna a stale castejsia prax. Doteraz nechapem zmysel taxikarcenia na TM3P v nasich podmienkach. Uz len opotrebenie pneumatik bude sialene a to nie su gumy za 50€. Chapem Holandsko a bohatsie krajiny kde su aj sadzby ine. U nas na taxik fakt tak eSoul alebo Ioniq v zakladnej vybave ale proti gustu... Ale zneuzivat verejne nabijacky na komercne ucely by takyto ludia naozaj nemuseli. Nech sa nacucne na SC alebo si zaplati ZSE Flat. Sa moc nelisi od pristupu PSA v Kauflande.
-
a este ma zaujala jeho info, kde chvali pokles SOH o 2 percenta ako uzasny. Ja neviem, je to uzasne na pol rocnom aute s 20.000km ? Ved to je to iste ako Leaf...tam je to okolo 3-4 rocne.
Komentár
-
To je normálne. Na Leafe to asi až tak nevidno ale tým že Tesla dovolí nabiť články až na 4.2 V pri 100% SOC tak je vidieť ten efekt čerstvého článku, kedy jeho kapacita v prvom roku klesne o 2-3%. 2% úžasne nie sú ale sú normálne.
Mimochodom to hrajkanie sa o dojazde a kapacite je u Modelu 3 aj tak hovadina. Ja som mal pri čerstvom aute max dojazd indikovaný na 499 km. Teraz po 12000 mám max 483, niekedy 475 a niekedy 460.
Zavisi to na teplote batérie. Neriešim. Jazdím a hotovo, dojazd je viac ako dostatočný.
-
tak mne to pride zvlastne v porovnani s poslednou skusenostou - Kiko s jeho Xkom pred tyzdnom na prezentacii ukazoval, ze stare Sko so skoro pol mega km malo degradaciu okolo 8. Teraz ma na Xku nejakych 170000 a je tusim na 4,5. Ak Lubosova Tesla 3 ma po pol roku a "zabehovych" kilometroch hned dve percenta dolu, aj po zohladneni spomalenia poklesu mi to vychadza horsie.
Celkovy dojazd tiez neriesim, ten nie je predsa striktne nastaveny na akukolvek situaciu a moze byt premenny.
Mylim sa ?
-
Aj to sedí Milan. Lebo degradácia je asi 3-4% prvý rok a potom zhruba 1% ročne. Nie je to od novoty lineárne.
Pozri graf tu:
https://electrek.co/2018/04/14/tesla...radation-data/
Ešte jedna vec k tomu dojazdu. Tesla je jedine EV ktoré poznám, ktoré k údaju o dojazde používa fixnú hodnotu spotreby Wh/km. Napríklad u môjho Ska je to 189Wh/km.
Tzn. že údaj o dojazde je nepriamym ukazovateľom kapacity batérie.
Samozrejme, že reálny dojazd je závislý na podmienkach ale aj tu ma Tesla geniálne vymyslený graf priebehu spotreby po trase, ktorý berie do úvahy maximálnu povolenú rýchlosť, profil trati aj momentálnu teplotu vonku(!). To by malo mat každé EV.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 31-01-2020, 19:52.
-
ano poznam nejake grafy atd, ale ak vezmem do uvahy tych par vas, ktorych poznam vr. vasich aut, tak mi ten Lubosov udaj pripada ako horsi priemer, pripadne kontrolka pozor.
Ved aj g211 mal myslim v minulom roku ako trojrocne auto a 130.000km tusim 4,5 percenta.
Keby Lubos prisiel s tym, ze po vstupe do druheho roka zivot a vacsej porcii kilometrov ma tie -2 percenta, tak super.
Bol som totiz v tom, ze baterie-clanky z TM3 by mali byt este lepsie co sa tyka zivotnosti ako "šulce" v X a S.
Samozrejme sa tu bavime o uplne zadnedbatelnych udajoch, ale zaujima ma to.
-
milan84 mam X-ku P90DL - z prvych co prisli do EU. Ma nieco nad 3,5 roka a 80 tis km, odhadujem degradaciu 5% +-1%. 90tka bateria - je prva, co davali do X-ek. Je to vlastne rovnaka generacia ako povodna 85-ka - ma rovnaky pocet clankov a rovnaku stavbu ako 85-ka, len mierne lepsiu chemiu clankov. 100-vky su uz ine - vecsi pocet clankov a ina stavba - tie by mali degradovat menej.
-
Keď sa pozrieš na ten graf tak je tam síce jedna červená čiara urobená pravdepodobne lineárnou regresiou ale ten rozptyl hodnôt je veľmi veľký. To je spôsobené veľkým množstvom vplyvov, ako sa nabíja, jazdi atd.
Takze hodnoty degradácie jedného auta nehovoria vôbec nič a Vyrobca vždy povie majiteľovi že je to normálna degradácia.
Je mám napr. po 3 rokoch a 88000 km dojazd o 6.5% menší čo je trochu pod priemerom.
-
Komentár