Dnes trasa z KE do BA cez RK a Donovaly. Vysledna priemerna rychlost necelych 90km/h, ale dialnice som siel 130-140km/h. Vysledna spotreba 16.7kWh/100km ma milo prekvapila, lebo som ozaj dost "upaloval"- viac-menej vzdy na povolenej rychlosti.
Ked som Konu preberal, bola nabita na 100% a ukazovala dojazd 470km. Zaujalo ma, ze pri nabijani a 50% SoC ukazovala dojazd az 280km. To je taka nelinearita, alebo by pri 100% ukazala 550km? Tak daleko som s nabijanim nesiel.
Zdalo sa mi, ze Kona plachti horsie ako Ioniq, pripisoval som to horsej aerodynamike. Nainstaloval som si do app Torque PID-y pre Konu a sledoval parametre z OBD. Zistil som, ze pri plachteni je vykon mierne zaporny- Kona trochu rekuperuje aj pri plachteni. Napadlo mi, ci to nerobi automaticka rekuperacia, ale aj ked som ju vypol a bola nastavena "natvrdo" na nulu, diagnostika ukazovala pri plachteni vykon okolo -1kW. Tak som pozrel, co ukazuje infotainment pri hodnote vykonu motora- bol tam rovnako zaporny vykon a dokonca o nieco vyssi, okolo -3kW. Aky dovod to moze mat?
Ked som Konu preberal, bola nabita na 100% a ukazovala dojazd 470km. Zaujalo ma, ze pri nabijani a 50% SoC ukazovala dojazd az 280km. To je taka nelinearita, alebo by pri 100% ukazala 550km? Tak daleko som s nabijanim nesiel.
Zdalo sa mi, ze Kona plachti horsie ako Ioniq, pripisoval som to horsej aerodynamike. Nainstaloval som si do app Torque PID-y pre Konu a sledoval parametre z OBD. Zistil som, ze pri plachteni je vykon mierne zaporny- Kona trochu rekuperuje aj pri plachteni. Napadlo mi, ci to nerobi automaticka rekuperacia, ale aj ked som ju vypol a bola nastavena "natvrdo" na nulu, diagnostika ukazovala pri plachteni vykon okolo -1kW. Tak som pozrel, co ukazuje infotainment pri hodnote vykonu motora- bol tam rovnako zaporny vykon a dokonca o nieco vyssi, okolo -3kW. Aky dovod to moze mat?
Komentár