Pôvodne zverejnené od matchke
Pozrieť príspevky
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
CPO Tesla Model S
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Ano, ano. A taksito Taliani, Svajciari maju inu. Je to sranda, lebo s tou francuzskou by si v Nemecku nabil. Staci ju otocit o 180 stupnov. Zial u nas sa to neda kvoli koliku ochrannej zeme. Nemci na to maju hore aj dole tie kontakty.
-
S francuzkym adapterom by si nabil aj v Polsku, lebo tam maju na dvojzasuvke v jednej casti nulak napravo a v druhej nalavo. Dalsim zariadenim co je citlive na poziciu nulaku su kvalitne UPS-ky - sleduju kde je nulak/faza. Sice funguju, ale hlasia chybu. Ta kontrola sa da disablovat. Distributor tych istych UPS-iek niekedy posle nase (spravne) napajacie kable, inokedy posle francuzke.
-
Spravim si tu prehodenu predlzovacku faza/nulak dneska a uvidime volal som do Tesly vedia o tom ze mame inac prepojene ale nevedela to objednat. Popozeral som SHOP vsetky krajiny a nikde to nemaju na predaj. A predlzovacku spravim aj dnes a najlacnejsie.Naposledy upravené Jozefr; 26-02-2020, 15:56.
-
-
Update technicak som v piatok prevzal a cez vikend dal prelozit. A dnes som absolvoval KO a Dopravny urad podal som ziadost o typove schvalenie jednotliveho dovozu. KO 105eur, DU 100eur. STK mi uznaju Francuzsku je 2 tyzdne stara. Takze ostava uz len cakat ako dlho im bude trvat pokial mi poslu technicak nasledne uz len vybavit PZP a vybavit znacku + administrativna kontrola na STK. Pomaly zacina byt vidno svetlo na konci tunela...
O a poziadal som v Allianci o havarijnu poistku vyslo im 3900eur... s PZP v cene. Tak neviem z akej ceny auta vychadzali nechceli prezradit.
A v mojom Francuzskom technicaku mam bohuzial vykon 158kW vyzera, ze to budem mat aj v Slovenskom. Takze PZP budem mat drahsie.
Napriek tomu, ze v COC mam 60kW hodinovy vykon. A ziadnych 158kW tam nieje nikde uvedenych.Naposledy upravené Jozefr; 03-03-2020, 14:49.
Komentár
-
Pani dalsia otazka. U svokrovcov mam 400V 16A staru zasuvku s 4 kolikmi. Bol som sa pytat v elektre tak, ze redukcie takeho typu z 4 na 5 sa nesmu predavat. Nemate nahodou niekde dobry navod ako to spravne zapojit spravil by som si to sam. A bude to vobec fungovat rozchodi to ta mudra UMC1 ? Dakujem za rady.
Nieco som samozrejme nasiel na nete ale rad by som vedel ci to vobec bude fungovat, Ak nie tak si pripravim aspon 230V.
Komentár
-
Je to jednoduché: Pozri aké káble sú v tej starej zásuvke: mal by byť čierny, šedý, hnedý a modrý alebo zeleno-žltý.
(miesto tých prvých troch môžu byť tri čierne). Ak sú ale označené L1 - L3 tak ich rovnako zapoj v novej zásuvke, teda na L1, L2 a L3.
Ten posledný modrý alebo zeleno-žltý zapoj do svorky N a prepoj so svorkou PEN. Asi tu veľa ľudí namietne že to nie je podľa normy, ale fungovať to bude. 99 % elektrikárov to tak zapojí..Ešte je možnosť, že tam budeš mať 5 káblov a v tom prípade ide modrý na N a zeleno-žltý na PEN. Ak je to ale staršia stavba tak tam budú káble iba štyri.
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Jozefr Pozrieť príspevkyU svokrovcov mam 400V 16A staru zasuvku s 4 kolikmi.
Komentár
-
Presne toto treba. Máš to súčasne použiteľné kdekoľvek kde sa takáto vyskytuje.
-
samozrejme nechce prerabat to co tam ma. Je to gulata stara ale nie uplne praveka koncovka. V garazi ma este aj tu historicku ovalnu. Ano moj plan a to co som myslel bolo spravit predlzovaci kabel ktory bude mat na jedej strane 4pin a na druhej novy 5 pin. Hovorime teda o tomto:
https://cdn.4nets.sk/40680118_600.jpg
Su tak aj na koncovkach popisane piny/kontakty ?
-
Vidlicu 4p a kablovu zasuvku 5p maju v Hornbachu, no s kablami su na tom v Hornbachu biedne
https://www.hornbach.sk/shop/Vidlica...4/artikel.html
https://www.hornbach.sk/shop/Zasuvka...9/artikel.html
Vzdy doporucujem gumenne kable, maju vyssiu ztazitelnost, lepsiu tepelnu odolnost, su mechanicky odolnejsie a ostavaju flexibilne aj pri minusovych teplotach. V Hornbachu nemaju vhodny kabel.
Treba ist do specializovaneho elektrikarskeho obchodu - napr Hagard.
V podstate mozes pouzit 4-zilovy alebo 5-zilovy kabel. 4-zilovy je lahsi a flexibilnejsi.
Gumove su dve kategorie mechanickej odolnosti.
normalne:
https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
odolnejsie:
https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
Doporucujem odolnejsiu verziu, no pri rozumnom pouzivani vydrzi dlho aj normalna verzia.
Pozn.: obrazky kablov nesedia - h07rn ma vzdy tahovy prvok, h05rr nema.
-
Este doplnim, ze lankove kable treba vzdy ukoncit trubickami - len tak maju skutocne dobry kontakt. Podla mna je aceptovatelne aj pocinovanie, tak sa to robilo v minulosti, no pocinovanie je pracnejsie a spoj je horsi.
Nedavaj lankovy kabel s nespevnenym koncom pod skrutku.
-
Mi to nedalo a rovno som siel pozret. Mali vsetko aj ten gumeny kabel ( h05rr bolo na blocku ) som zobral 1m, skratim si ho na 0,5m sa mi to zda zbytocne dlhe.
Cele to vyslo na ledva 9eur. Len neviem ci koniec kazdej zily nejak upravit aby to lanko drzalo dohromady alebo to nechat tak a len zatocit...
EDIT: pozeram ze si doplnil presne to na co som sa pytal. Tiez mi prislo nespevneny kabel davat pod skrutku nebezpecne. Tak uz len tie trubicky...Naposledy upravené Jozefr; 07-03-2020, 20:03.
-
-
Naposledy upravené Jozefr; 08-03-2020, 19:47.
- Likes 1
Komentár
-
Nič v zlom ale tá redukcia 4p32A na 5p16A nie je celkom kóšer to asi vieš.
Lebo máš 16A spotrebič isteny 32A ističom.
Správne by si mal mat 4p32A -> 5p32A a potom použiť redukciu s 16A ističom napr. takéto niečo
https://www.hornbach.de/shop/CEE-Ada...nt.leu.product...
-
Jiri GrandPa Mas pravdu len ciastocne. Je kvantum schvalenych spotrebicov, co sa zapajaju do podstatne silnejsie istenych zasuviek aku maju spotrebu a aky maju privodny kabel.
Napr. pocitace sa zapajaju do zasuvky istenej 16A no spotrebu maju cca 300W a privodny vodic velakrat ani nie 1mm2. Chladnicky, mraznicky detto. Tiez zahradne elektrospotrebice - trojfazovy drvic 3kW na 16A istici s privodnym kablom 1,5mm2. Takych prikladov je habadej, takze pripojenie spotrebica 11kW na istenie 32A je podobny pripad.
-
Samozrejme, ze UMC ma istenie aj prudovy chranic. Ak by bolo nieco v neporiadku, vobec nezapoji zataz, resp. pri akomkolvek probleme ju odpoji. Jiri GrandPa pripomina, ze koser by bolo poistit aj kusok kabla a konektory od 32A zasuvky cez redukciu a kusok kabla od 16A adaptera po samotne UMC. Keby v tej casti nastal "mekky" skrat, ze nevyhodi 32A istic ale kabel/zasuvky/vidlice sa budu piect, moze byt problem. Lenze pravdepodobnost takej poruchy v casti prepoja medzi 32A zasuvkou a UMC je velm mala a ako som pisal podobne pripojenia spotrebicov su bezne.
-
Súhlas. Netreba to preháňať.
Ale chcel som to sem dať lebo by sme sa mali držať bezpečnosti, hlavne kvôli laikom
-
Podobnu temu sme mali tu "Redukcia 32A na 16A": http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...cia-32a-na-16a
-
Tak mam znacky, konecne. KE-xxxMS, ze by MS bolo Model S :-) . Na zelene som sa vykaslal nechcelo sa mi viac cakat... dalsie dva dni.
A prave mi prisla aj 5p 400V cervena redukcia pre UMC z polskeho Allegra za 110eur s postovnym uz v cene.Naposledy upravené Jozefr; 12-03-2020, 11:27.
- Likes 1
Komentár
-
Registracny poplatok a znacky bol 33+33 takze ako elektromobil bez problemov. Technicak mi zapisali ako som vravem 158kW, nic lepsie som od nich necakal ale nemal som to chut s nimi riesit.
Inac som si nainstaloval Scan my Tesla a trochu pozrel hlavne udaje o baterke, nabijana bola skoro vylucene len AC, DC je len 12% konkretne:
DC 3613 kWh
AC 26064 kWh
Regen 8960 kWh
Nominal full pack 64.7 kWh
Cell Imbalance 11.3mV ( dost vela takze az budem moct tak to necham nabit do 100% )
Ak som spravne pozeral tak 70D mala za noveho stavu 68.8 kWh teda mam 6% degradaciu co je vyborne.
Stav baterky ma dost prekvapil cakal som to naopak lebo ako vravim prislo mi ze sa na SC nabijala velmi pomaly ked som to porovnaval s tym co som videl na nete napr u Bjorn Nylanda pri 19%SOC mal aj cez 110kW... Ja som nevidel viac ako 88kW a to som urcite mal menej ako 15% SOC.Naposledy upravené Jozefr; 13-03-2020, 22:05.
Komentár
-
11,3 mV je 0,0113 V což je oproti nominálnej hodnote článku, tuším 3,7 V takmer nič.
Bjørn mal Model S 85kWh a Model X tuším 90 kWh, preto mal aj rýchlejšie nabíjanie na SC.
Neviem koľko má Model S 70 pri novej batérii. Niekedy aj SC nedáva toľko koľko by mal, alebo nezdieľal si párový stojan A a B s niekym ďalším čo nabijal?
-
No co som pozeral videa tak som videl aj 0,004-0.006mV ale ano je to stale nic.
Bjorn mal aj 70D pozicanu vid video nizsie ja som tolko nikdy nemal ako sa nabija 70: ( samozrejme som SC nezdielal ).
https://www.youtube.com/watch?v=AQIp6DmLQQc
Ale nic strasne sa nedeje az tolko na SC cestovat nebudem.
-
V minulom roku Tesla robila dramatické zmeny v nabijacom výkone všetkých starších packov v súvislosti s tými požiarmi modelu S v Azii. Ja mám 75 pack a spravalo sa to nasledovne:
Niekedy v máji mi zrazu vybehol max nabíjací výkon z 95 kW na 115 kW. Potom na jeseň to zrazu spadlo na nejakých 90 kW a teraz sa mi to
pohybuje na ~100 kW.
Keďže máš najazdených o nejakých 60 000 km viac (a súčasne máš o jeden blok batérií menej) tak by som povedal, že máš batériu vo veľmi dobrom stave.
V predposlednom SW Tesla implantovali detailnú diagnostiku článkov a veru veľa starých aut skončilo s nabijanim na úrovni 50 kW alebo s batériou na výmenu v záruke (to sú ti šťastnejší).
-
-
Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky(a súčasne máš o jeden blok batérií menej)
Komentár
-
Pani mam dalsiu off topic otazku. Ako je to s predhrievanim baterky ? Samozrejme viem a pouzivam predhrievanie interieru cez appku. Ale aktivuje to aj predhrievanie baterky lebo mam taky pocit, ze nie. Viem, ze pred hrievanie sa zapinalo ak bol ciel Supercharger ale pre mna v KE to je dost daleko takze toto by mi asi nefungovalo.
Da sa to nejak vynutit?
Komentár
-
To je posledná verzia zatiaľ v Európe. V tejto verzii už zase (konečne) zapli zohrievanie batérie popri zohrievaní interiéru (vlani to bolo vypnuté kvôli požiarom Tesiel v Ázii). Čiže - keď zapneš kúrenie interiéru (aj na minimálnu teplotu 15 st) asi po 30 sekundách sa zapne aj vyhrievanie batérie. Poznáš to tak, že keď si prepnes na zobrazenie Climate uvidis v pravom hornom rohu ikonu batérie s vlockou. Ak to spravíš asi pol hodinu pred odjazdom zohreje to batériu tak, že máš plnú regeneráciu pri odjazde.
Ale podľa mna má význam to spraviť jedine vtedy, kedy je auto na kábli. Inak je to zbytočne míňanie energie v batérii na jej zohriatie.
-
No prave o to mi ide, v zime sa to zide predhriat ju pokial sa nabija. Aj ked je mi jasne ze zas velmi studena byt nemoze ked sa nabija. Ale tym ze moja bateria je mensia este o to viac energie usetrenej na jazdu ak ju predhrejem pred cestou. Skusil som to teraz a fakt to tam naskocilo, aj ked neviem preco ale doteraz som si to nevsimol a to som uz nie raz predhrieval aspon 15minut pred jazdou. Ale dakujem za tip urcite to budem vyuzivat.
-
Dalsia otazka asi by som to mal pisat inde ale tolko topicov zakladat. Ako som pisal vyssie stiahol a nainstalovat sa mi update najprv 2020.8.1 dalsi den 2020.8.1.1.
Popritom mi to pise, ze mam aj Navigation Data Update ale uz mi ho stahuje treti krat. Dostane sa to nieco cez 50% tam to potom na pol dna zamrzne a neskor zacne znova od zaciatku. Skusil som dnes rano restartnut MCU ale znova to zamrzlo na 50%. Je na to nejaka finta alebo co s tym spravit ? Dakujem.Naposledy upravené Jozefr; 22-03-2020, 16:21.
Komentár
-
Tak opravit aktualizaciu map je na servisny zasah. Pisem si z Prahou a potrebuju pristavit auto osobne. Vycistit cash a nahrat mapove podklady nanovo. 4-5h by to trvalo, 12950Kc by to vyslo ak by som nebol v zaruke. Zatial som ich poprosil nech to zastavia az sa Corona trocha ukludni a nazberam aj dalsie zasahy tak si asi spravim vylet. A dam aj CCS retrofit spravit.
-
Komentár