Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Volkswagen e-up!
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
#167.103-08-2021, 14:27Upraviť komentárVo výrobe by mal byť už len e-up!
-
03-08-2021, 17:03Upraviť komentárMii sa vobec predaval u nas?
-
04-08-2021, 18:45Upraviť komentárSeat nebol určený pre náš trh, u nás sa nepredával ani v elektrickej verzii. O e-up! je stále veľký záujem, v máji to bol najpredávanejší elektrický model VW v Nemecku.
-
-
Dobry den,
mam VW e_UP 2017 najazd 51000 km a od vcera mi zacal pri nizsich rychlostiach od motoroveho preistoru, mozno ja naprva proste v predu davat obcas pocas jazdy taky pisklavy zvuk ako stebotanie neakeho operenca. Ked ide 20kn trasu tak sa to objavi tak 3 krat na par sekund ale kazdy den uz. Poznate to, co by to mohlo byt. Bojim sa ist do servisu kedze to nerobi stale a asi tu v Nitre nebudu mat ani velke skusenosti s e-upmi.
dakujem
Komentár
-
tu je potom nahravka toho zvuku keby ste to niekto spoznali, mova teoria podlepene brzdove platnicky uvolnene
dakujem
Error 451! The page is blocked due to the decision of the authorities in your area. @media only screen { body {background-color: #ececec;align-items: center;} .l-main, .l-wrapper-bg, .utl .l-wrapper-bg, .utl .l-footer {background…Naposledy upravené Gasparko; 21-09-2021, 10:17.
Komentár
-
Poradite niekto alteranivný rozmer snehových retazí? nikdy som reťaze nepotreboval. Zajtra idem lyžovať a nepustia bez nich. Pneu R15 165/60.
Chcem len nejake lacaky zo supermarketu viac/ menej jednorázovky. Ale samozrejme presne tento úzky rozmer nemajú. R15 185/55 by mohli sadnuť ?
Alebo radsej R14 185/ ... . Dik. Mam na up-e original letne aero alu disky. Snad to nebude problem.
Komentár
-
29-12-2021, 16:02Upraviť komentárRada by mohla byt : nechod lyzovat na Martinky ale niekde kde to nechcu - teda vsade inde. Retaze sa lubia aj utrhnut a pooskierat blatnik alebo ani neutrhnut a pooskierat disk.
-
29-12-2021, 16:16Upraviť komentárAle bez zartu - mam doma presne retaze pre Teba, Kamzik rozmer RX50 su presne na 165/60 R15. Ak si niekde z mojho okolia kludne sa mozes pre ne zastavit.
Tie na 185/55 su o cisl vacsie, su to RX60-kyNaposledy upravené Miroslav Rojko; 29-12-2021, 16:20.
-
-
Pridavam moje skusenosti po 30tis km. Akurat som po servise.
- auto absolvovalo 3x zvolavaciu akciu, 2 teraz na 30tis servise. 1Riesili tiahlo ktore ide k radiacej pake. 2 asi novy firmware na zdruzeny display lebo po vypnuti auta (deaktivovani) mohol vybijat/vybijal 12V bateriu.
- nastavili svetla lebo boli nastavene pekelne nizko
- dal som vymenit sterace lebo povodne boli nanic. (To som platil)
- dal som preverit preco pri cuvani je pocut buchnutie z prednej napravy. Bolo mi povedane ze predne brzdove kotuce v celku hrdzaveju z vnutornej strany. Pri cuvani sa platnicky zachytia o kotuc a buchnu o bok strmena ... t.j. brzdy treba z casu na cas prebrzdit. .. zatial pomohlo
- vyhrievanie vodicovho sedadla prestalo fungovat. Problem v operadle nie v sedaku, objednali nahradny diel, zatial netusim co to znamena ci cele operadlo alebo?
menili brzdovu kvapalinu, pelovy filter, servis 167€(bez stieracov) asi relativne dost. Dostal som zoznam udrzby co robili. Servis porsche inter auto slovakia bratislava
Najazd cca 17tis/rocne
Auticko je sekundarne v domacnosti jazdi s nim manzelka, sme s nim spokojni.
Komentár
-
14-02-2022, 13:30Upraviť komentárSom na tom s poruchami a servismi podobne, akurát cena servisu po 30000 km bola 74 €.
A o 2 týždne ma čaká prehliadka po 60000 km.
-
15-02-2022, 13:25Upraviť komentárMy máme teraz na e-upe cca 35tis, ale na servisnú prehliadku pri 30000 sme mali podobný rozpis prác aj s nejakou zvolávačkou, platili sme v BB autonovo 58 eur a najväčšia naúčtovaná sranda bola Eko nemrznúca zmes za asi 8 eur. A nekúp to! Nabudúce doplním všetko, nenechám voľné ani na poldeci vody.
-
-
Známi si kúpil VW E-UP 2019 akumulátor 16 kWh. Mám k tomu video. Mrzí ma že som nezaznamenal rýchlosť nabíjania na E-UP ktorá ma šokovala. Šlo to veľmi rýchlo a aj od 90-100% sa to z nabíjaním vôbec nemaznalo. Rozdiel v dojazde som zaznamenal.
Komentár
-
22-02-2022, 13:04Upraviť komentárVeľmi rýchlo?
-
22-02-2022, 14:44Upraviť komentárÁno Tommik oproti verzii kde je 32 kWh je to priam šialene rýchlo. Aj z veľa inými elektromobilmi keď to porovnám bez ohľadu na prijaté množstvo elektriny v kWh sa tá staršia verzia 16 kWh nabije nadpriemerne rýchlo z 90-100%. Neviem či je to štandard ale ak si dobre spomínam tak z 33-100% to dal za asi 25-29 minút, žiaľ som to nezaznamenal. Ale to napravím a porovnám keď v Lidli spustia rýchlonabijanie v PE.
-
22-02-2022, 16:35Upraviť komentárTak ty tu vystupuješ ako propagátor EV a sám šíriš takéto nezmysly. Keď to má takú malú baterku (16 KWh) tak sa asi aj kratšie nabíja ako baterky s podstatne väčšou kapacitou, bez ohľadu na spomalenie ku konci. To je matematika asi základnej školy. Btw rýchlosť nabíjania nie je vôbec "šialene rýchla" ani oproti faceliftu eUp alebo eGolfu.
-
22-02-2022, 17:32Upraviť komentárMilo - ja šírom nezmysli? Obávam sa že tvoj príspevok je nezmysel. A odpusti si tento spôsob vyjadrovania sa lebo sa ti dostaví len také isté správanie - možno si na to z kŕčmi zvyknutý. Tak či tak mám v pláne spraviť porovnanie rýchlosti nabíjania na týchto dvoch autách na rovnakej nabíjačke za rovnakých podmienok - tam sa ukáže či dokážem nabiť z 90-100% nabiť o presne 100% času naviac oproti E-UP 16 kWh.
-
22-02-2022, 18:36Upraviť komentárUvedomujes si ze 10% zo 16kwh stareho eUP je 1,6kwh a 10% z 32kwh noveho eUP/citigo je 3,2kwh cize logicky novemu z 90% na 100% to moze trvat 2x tolko cize o 100% dlhsie a aj tak budu nabijat rovnako ryhclo?
Ja som toto zazival so starym Zoe 26kwh vs Zoe II s 52kwh. Ten stary bol na AC22kw prakticky vzdy za hodinku plne nabity, novemu tie iste percenta trvaju 2x dlhsie pri jeho dvojnasobnej kapacite baterie a % lezu hore polovicnou rychlostou oproti staremu ked na ne clovek pozera.
-
22-02-2022, 19:02Upraviť komentárViaceri aj svetovi Youtuberi porovnavaju % u rozdielnych velkosti baterky, ide o vykon C, nie kWh. Ak mensia baterka nabije skorej ako vacsia, tak nabija vacsim C a je a) bud lepsie urobeny manazment baterky aby tak mohla nabijat alebo b) vyrobca kasle na degradaciu.
Prvy Ioniq nabijal cez 2C, Tesla 3 nabija v urcitom pasme cez 3C a tento maly VW je verim tomu s C lepsie ako Citigo a preto slova chvaly su namieste.
-
22-02-2022, 20:05Upraviť komentár
-
22-02-2022, 21:05Upraviť komentár
-
23-02-2022, 02:36Upraviť komentár
-
23-02-2022, 06:22Upraviť komentár120A a mensie napätie, ja som na Citigo nikdy cez 40kW nevidel.
Takze Vase reakcie smeruju tam, ze Citigo je limitovane na 50kW nabijacke alebo je to skoro na hrane ? Zobudte sa zo sna.
-
23-02-2022, 07:48Upraviť komentárPokial viem tak eUP/Citigo aj oficialne v prospektoch ma udavane DC 40kw max, tak tazko mozno cakat 40+.
-
23-02-2022, 09:05Upraviť komentár
-
23-02-2022, 13:13Upraviť komentár
Disponujem vlastnou fotkou na ktorej je Citigo-iV pripojené s 19% SOC, nabíjací výkon 36,72 kW a vzhľadom na charakteristiku batérie odhadujem pre dané SOC napätie batérie 306,6V (nie je žiaľ na displeji nabíjačky). Tzn. nabíjací prúd okolo 119A.
Zároveň plne súhlasím, že tento prúd je využiteľný nanajvýš jednotky minút a preto postačuje aj 100A nabíjačka.
Žiaľ, napr. 60A Delta je naopak vyslovene nevhodná, veľmi pomalá a napriek tomu že deklarovaný 25kW výkon nie je pre Citigo-iV úplne slabý, reálne sa dobíja ešte kus pomalšie.
-
23-02-2022, 15:27Upraviť komentárVeľmi doležitá je konkrétna technológia použitých člankov. E-up 2013 má članky s cca polovičnou energetickou objemovou/váhovou hustotou ako e-up 2019 (članky LG Chem e-61, skoro zhodne s -e-63, specifikácia sa ľahko najde na googli). Starý model článkov je zrejme menej citlivý na max velkosť nabíjacieho prúdu a jeho pokles pri pri poklese teploty a na a u nového modelu sa platí za dvojnásobnú kapacitu zníženým max nabíjacieho prídu a jeho výrazne väčšim poklesom pri poklese teploty. Ak chce VW garantovat 70% kapacity na 8 rokov tak musí rešpektovať špecifikáciu výrobcu. Naviac e-up nema teplotný manažment batérie.
Vplyv ma aj použitá konfigurácia bateriového packu 2P- 82S keď sú radene paralelne len dva članky a to obmezuje nabijaci prúd. Ak by bola kofiguracia 3P- 82s s rovnakými člankami, tak sa nabija max 60 kW ale kapacita by bola 48 kWh a e-up by nestal cca 24 k € ale cca 30 k€. E-up 2013 má, ak si dobre pamätám, cca 2P 102S čo tiež zvyšuje MAX nabíjací vykon.
Ale treba rešpektovať že VW navrhol e-up na mestské jazdenie kde sa predpokladá prioritne nočnych AC 2,4 kW z bežnej zásuvky. Uz teraz bežne díleri v CZ hovoria záujemcom, že BEV sa nehodí pre tých čo nemajú možnosť nočného nabíjania.Naposledy upravené palo47; 24-02-2022, 01:18.
-
24-02-2022, 14:48Upraviť komentárĽuboš ak sa smiem spýtať koľko nakoniec stál ten e-up!?
-
24-02-2022, 21:54Upraviť komentárStarý e-up sa nabíja úplne v pohode výkonmi nad 40 kW aj do vysokého SoC a nový vie ísť max na 37-38 kW na pár sekúnd. Čiže v praxi síce nový e-Up má väčší dojazd a prvých 50 percent nabije približne rovnako rýchlo ako starý, no práve tých bonusových 16 kWh sa nabíja už výrazne pomalšie. Inak povedané, starý a nový e-up dokáže prejsť rovnakú trasu cca rovnako rýchlo. Ak ale niekto jazdí trasy niekde na hranici 150 km bez nabíjania s tým, že v cieli si ho vie nabiť a čas nie je podstatný, tak nová generácia je pre neho určite lepšia. A síce, nová verzia je všeobecne lepšia.. a hlavne, batéria robí menej cyklov.
-
25-02-2022, 14:57Upraviť komentár@Play3man
Nie je isté či je menší počet cyklov e-up 2019 je výhodou. Každá technológia má inú rýchlosť degradácie s počtom cyklov. Ale je veľmi pravdepodobné, že to výhodou je.
-
-
1. Viete niekto ako otvoriť kryt nabíjacieho portu na VW-eup/citygo ak je nefunkčný kľúč (elektronicka časť)?.Tlačitkom pred riadiacou pákou to nejde.
2. Ešte pred hodinou som si myslel, že je klúč vybitý, lebo už dva dni ide tak 50/50. Baterka 3,05V. Vymenil som za novu 3,32V (je tam CR2032), ale stále nefunguje. Tlacítka niesu vybehané, lebo tá červena ledka blikne pri stlaceni. Ešte mi napadlo, že medzi výmenou baterky prešlo cca. 2 min. , ci sa nestratila nejaká info z kluca. ( padla mi baterka pod gauč počas výmeny :-/) .
Mam druhý náhradný, ale o tento by som nerád prišiel. Nový podľa odhadu je do 200€.
Prípadne ak je tam nejaký sposob nakopirovania dát z náhradneho na tento. Mechanicky vyzerá ako nový z vnútra suchý bez korózie. Prípadne, je to na reklamáciu?
Komentár
-
08-05-2022, 11:11Upraviť komentárAk je to pod 2 roky, skúsil by som reklamáciu.
-
08-05-2022, 20:00Upraviť komentárRaz som si všimol, že vo VAG klúčoch je dáka somarina, že nová batéria musí mať vyššie napätie ako nejaká hranica, inak sa elektronika nespustí. Musel som vtedy dobiť novú batériu na vyššie napätie (3.5 V?) a až potom to začalo fungovať.
Originál nové batérie majú asi vyššie napätie, je to asi robené zámerne, aby si človek potom kúpil VARTU alebo čo.
-
-
Komentár
-
09-05-2022, 21:27Upraviť komentárPanasonic Made in Indonesia som zohnal . Nepomohlo. /nová mala 3,21V/ . Nechal som tam povodne a vymenil baterky medzi sebou. Nahradný kluc funguje aj stou co som si myslel, že je vybitá. Hlavný kluc stale len bliká po sltačení tlačítok, ale auto nereaguje. Idem sa pokúsiť reklamovať.
-
-
Chcem sa spytat majitelov tohto šikovneho auticka ci by bol vhodny na nabijanie tohto auta tento walbox letak_wallbox_toyota.pdf,,ci by to fungovalo ,ci je to vhodnejsie ako nabijenie original kablom na od vw na 240 wolt
Komentár
-
13-05-2022, 09:06Upraviť komentárMa to aj nejaku autorizaciu alebo moznost uzamknutia? Nikde to tam nevidim. A aka je pls cena?
-
13-05-2022, 09:53Upraviť komentárVobec sa tomu nerozumiem,je to len na moje pouzivanie v garazi ,pani to predava za 12 000 ceskych korun,len ci by sa s tym v pohode nabijalo?
-
13-05-2022, 09:58Upraviť komentárAha ja som myslel ze novy chces kupovat. Na to ci to pojde su tu ini odbornici ale nevidim dovod preco by to nemalo ist je to taky isty wallbox ako kazdy iny
-
13-05-2022, 10:05Upraviť komentárPodla slov je to novy ,len maju jeden zvysny ,asi viac tych toyot kupovali a kedze v buducnosti planujem ist do toyty aj ja ,cena sa mi zdala byt ok a kedze ako vravis malo by ist o walbox ako kazdy iny ,tak uz poriesim asi len tu dopravu z Prahy,dakujem
-
13-05-2022, 10:14Upraviť komentárVeľmi dobrá cena.
-
13-05-2022, 10:16Upraviť komentárrovno sa mozes opytat ci nema este jeden
-
13-05-2022, 13:27Upraviť komentártu je kontakt na predavajuceho ak by mal niekto zaujem o ten walbox ,ja si ho neviem dorucit domov
https://www.facebook.com/groups/9473...omment_mention
-
14-05-2022, 09:01Upraviť komentárKed uz tu rozoberate temu wallboxu davam do pozornosti cenu skoda wallboxov v Polsku. Je to o dost lacnejsie ako v SR.
https://skoda-webshop.pl.elli.eco/products/ladowarka
Zrejme si musite vyriesit dorucenie v ramci Polska prip. ak sa podari objednat cez predajcu-showroom Skody v Polsku.
-
14-05-2022, 13:22Upraviť komentárTo su vsetko ceny dost premrstene. Tesla wallbox je na nemeckom eshope za 299€.
https://shop.tesla.com/de_de/product...nnector---2_6m
-
15-05-2022, 17:02Upraviť komentárTesla wallbox nema RFID
-
-
Uplnou nahodou som natrafil na toto:
https://auto.bazos.sk/inzerat/138250...2020-36kwh.php
Tolko predsta stali nove nie? Som ostal obareny tou cenou normalne...
Komentár
-
09-06-2022, 07:48Upraviť komentárDakto zabudol z predajnej ceny odrátať dotáciu, ktorú na auto dostal
-
09-06-2022, 08:03Upraviť komentárTiez som na to myslel ja som kupoval za 10k +- v tom istom case (asi o 3m skor) a najazd zhruba rovnaky...dobry business plan
-
09-06-2022, 08:16Upraviť komentár
-
09-06-2022, 08:26Upraviť komentárOkrem 16" kolies má tento predávaný kus plnú výbavu. Je tam príplatková čierna strecha, spätné zrkadlá, domontovaná lakťová opierka, príplatkový poťah predných sedadiel. S bonusom od výrobcu sa cena pohybovala okolo 20.500 v tom čase. Zaujímavo je tam riešené dodatočné čalúnenie batožinového priestoru.
-
09-06-2022, 08:47Upraviť komentárDo inzerátu si každý môže napísať koľko chce. Na druhú stranu, auto stálo niečo menej ako 20, dotácia nie je predajná cena ani ju neznižuje. Na dotáciu nedosiahol každý, takže to je jeho súkromná vec či mal alebo nemal (aj keď podľa dátumu v inzeráte prezradil, že mal). Po pár týždňoch to dá na 19 tis. a predá.
-
09-06-2022, 08:51Upraviť komentár
-
09-06-2022, 08:54Upraviť komentárPred 2 týždňami bol zverejnený rovnaký model s podobným počtom najazdených kilometrov za cenu 19.900. Minulý týždeň už to auto bolo predané. Dvojročné elektromobily sa predávajú za rovnaké ceny ako stáli nové
-
09-06-2022, 09:04Upraviť komentárMali e-Up-y cúvacie kamery ? Na fotke má displej klasického maxi-dot autorádia, čo mu tam zobrazuje pohľad v 4-bitových farbách ? Ten kufor má pekne poriešený, ten lak sa odŕha jedna radosť aj od jednoduchých nekovových vecí.
-
09-06-2022, 09:30Upraviť komentárAno, cúvacia kamera sa netradične zobrazuje na tom malom displeji, tento kus má cúvaciu kameru.
-
09-06-2022, 09:33Upraviť komentárnašiel som nejaké foto : https://www.parkers.co.uk/volkswagen...view/interior/
tak prečo do-psej-matere majú takú strašnú grafiku na tom autorádiu, keď dokáže ísť takto skoro plnofarebne ?
-
09-06-2022, 09:52Upraviť komentárBratislavské trojičky sú už na trhu nejaký ten rok, ak sa nemýlim tak už je to viac ako 10 rokov. Nemôžeš čakať, že tam bude najmodernejší infotainment. Rozlíšenie cúvacej kamery pre dané rozmery displeja je použiteľné. Nie je najlepšie, ale tá kamera sa dá normálne používať, nerozumiem, čo ti tam vadí?
-
09-06-2022, 10:44Upraviť komentárvadí mi, prečo nedajú krajšiu grafiku na ostatné funkcie, keď autorádio má taký displej, ktorý dokáže zobrazovať kameru a teda nie je to displejom, že zobrazovanie informácií či už o stanici alebo iné vyzerá tak ako yzerá ale len tým, že si programátori vo VW nedali trochu viac záležať na grafike
doteraz to vyzeralo, že sú obmedzovaní diplejom
-
09-06-2022, 11:59Upraviť komentárNa 5 tych dverách vidno nálepku že dotáciu dostal.
Môžem sa spýtať koľko musel pôvodne majiteľ pri dotácii zakúpené vozidlo prevádzkovať, 2 či 3 roky? Neviem, nedostal som.
-
09-06-2022, 17:32Upraviť komentárSly
Ak by si získal dotáciu a po 2 rokoch predávaš elektromobil, predával by si ho lacnejšie o 8000?
-
09-06-2022, 18:15Upraviť komentárCenu urcuje ponuka a dopyt, nie obstaravacia cena vozidla. Ak mu je niekto ochotny dat tolko kolko si pyta, tak by bol hlupak ak by daval 8000 eur zlavu.
-
09-06-2022, 19:01Upraviť komentár
-
09-06-2022, 19:10Upraviť komentárHlupaci sme my, ze dovolujeme aby existovali dotacie. Predaj po 2 rokoch je jasnym dokazom ze majitelovi neslo o rozsirenie elektromobility ale o obycajny biznis na ktory sa mu poskladali danovi poplatnici, ktori su nedobrovolne nuteni sa na tom podielat. Navyse este zvoleny system neumoznoval kazdemu rovanky pristup k principialne zlym dotaciam, takze este aj diskriminacia ludi ktori nevedeli co bude treba vypisat do formulara alebo nie su tak pocitacovo zrucni.
-
09-06-2022, 19:54Upraviť komentárklikar
Čo ak majiteľ po dvoch rokoch bol s elektromobilom natoľko spokojný, že ho po dvoch rokoch vymenil za väčší, výkonnejší a hlavne drahší elektromobil, na ktorý už nedostal dotáciu? Predávaný elektromobil poslúži ďalšiemu majiteľovi a predávajúci jazdeného elektromobilu kúpou nového rozšíri rady elektromobilov a svojim spôsobom ďalej propaguje myšlienku elektromobility.
-
09-06-2022, 20:17Upraviť komentárA co ak nie. Vratia sa peniaze spat ak to bol spekulant? Ak si ide po 2 rokoch kupovat drahsie a vacsie auto bez dotacie, tak na neho asi mal aj pred tym aj bez dotacie. Pre mna osobne to za tych 8000 eur nestalo. A problem je ze ludi sa nik nepyta ci s tym suhlasia, ale peniaze im vezmu vo forme dani a poplatkov. Aspon keby na to mal narok kazdy, tak to zkusnem, ale takto urcite nie.
-
09-06-2022, 20:18Upraviť komentár🙄
-
09-06-2022, 20:47Upraviť komentár
A netvrdim ze ta posledna dotacia bola stastne riesena, ale potom zrus vsetko statom podporovane. Ja niesom veriaci tak preco z mojich dani maju byt plateni farari a opravovane kostoly akoze pamiatky, nezaujima ma futbal tak preco maju byt dotovane stadiony ci repre, nechodim do opery tak preco mam dotovat SND v Blave? A tak by sa dalo pokracovat donekonecna. Tiez sa ma nikto nepytal ci chcem toto podporovat.Urcite sa najde nieco dotovane/statom podporovane co vyuzivas ty a ja nie.
-
09-06-2022, 21:02Upraviť komentárPozri predavam svoje eNiro po dotácii a kupil som Ioniq 5 bez dotácie, dôvod rýchlejšie nabíjanie, väčšie auto, vyšší komfort a výbava, ale aj pôvodné eNiro je super, posúvam novému majiteľovi, ktorý predáva svoj starý spaľovák.
-
09-06-2022, 21:16Upraviť komentárNaposledy upravené klikar; 09-06-2022, 21:32.
-
09-06-2022, 21:26Upraviť komentár
-
09-06-2022, 22:26Upraviť komentár
-
10-06-2022, 06:04Upraviť komentár
-
10-06-2022, 06:36Upraviť komentárKto sa o dotaciu trocha zaujimal, tak o nej vedel. Tiez bolo neuspesne kolo, kde bolo mozne vyskusat, co sa ako nahadzuje a pripravit sa. Ale ak niekto v praci zaraba viac ako 8000€ na polhodinu, tak proste napriek dotacii sedi v praci a neurobi si kratke volno alebo sa v praci nepresunie za pocitac. Naozaj to nebolo chodenie a cakanie v poldnovej rade niekde na urade.
-
10-06-2022, 07:43Upraviť komentár, ale jasne ze ta forma nebola najstastnejsia a dot by mala byt pre kazdeho zujemcu a nie loteria. Duplom ked spekulanti si mohli urvat tri kusy ktore potom obratom predavali dalej niekedy bez ostychu a niekedy pod ruskom 2r prenajmu.
-
10-06-2022, 09:30Upraviť komentár
-
10-06-2022, 10:05Upraviť komentár@ Miroslav Rojko To ze sa o dotacii vedelo z nej nerobilo spravodlivu sutaz. Hadam chces povedat ze 70 rocny clovek co nevyrastal s IT mal rovnaku sancu ziskat dotaciu ako ty co si to sledoval a pripravoval sa? Pritom stacilo spravit sutaz od do, nech maju ludia napriklad 2 tyzdne prejavit zaujem a poskytnute peniaze sa rovnomerne rozdelia medzi zaujemcov. To je podla mna spravodlive. Komu by vysla nizka suma, mohol by sa vzdat dotacie a ta by sa prerozdelila zvysku. Nik nemusi brat dovolenky, nemusi si pripravovat data, ziaden naval na servery. Ale aj tato dotacia bola odrazom statu v ktorom zijeme a moralky co tu vladne.
-
10-06-2022, 10:34Upraviť komentárKeby si mal platit plne naklady detom na skolske vzdelanie, alebo domacich ucitelov tiez by ta to nevyslo lacnejsie. Kto by dobrovolne prispel na kanalizaciu a cisticku? Nikto, kazdy by mal zumpu, zaplatil by si jej vyvoz firme ktora by splasky vylievala do najblizsej rieky, ved kto by im v tom zabranil keby nebolo uradov, policie, hygieny, zivotneho prostredia ... Pri autonehode ako by si vymohol skodu od vinnika co si plati viac goril ako ty?
Snad si nemyslis ze by svet fungoval ako ho tu vidis teraz okolo seba. Vsetci by sa k sebe slusne a korektne spravali a krasne spolunazivali v zhode, porozumeni a pohode pre lasku k bliznemu pretoze by neplatili dane.
-
10-06-2022, 12:16Upraviť komentár
-
10-06-2022, 12:46Upraviť komentár
-
10-06-2022, 13:34Upraviť komentár
Preco vyvoj neskoncil na urovni obcin, alebo povedzme maximalne na urovni mestskych statov ked je to podla teba take super byt decentralizovany? V ktorej dedine by sa ludia dokazali poskladat na jadrovu elektraren, alebo pre hadr.urychlovac pre vedcov?
Kolko z tych 2300e by ti zostalo keby ti vsade vystavili ucet za skolku, skolu, univerzitu, zdravotnictvo, cesty, mosty, mhd a neviem co vsetko podla realnych nakladov? Zijes v predstave ze statu nedas 1300e, ale vsetko dostanes za sumy ako su teraz?
A k tej kanalizacii si predstav kolko toho by bolo v riekach keby nemal kto dohliadat na to, oproti tomu ked teraz sa jedna len o havariu, alebo nehorazne porusenie danych zakonov/pravidiel.
V prvej vlne korony ked treba izolovat osady, tak nabehli do nich policajti z celeho okresu a armada plateni z dani a riadenych centralne. Myslis ze by par miestnych obecnych policajtov to zabezpecilo? Alebo ze by pri decentralizacii vsetky okolite obce/mesta poslai svojich nadsene na pomoc zo svojich rozpoctov? Kazda by sa starala o seba.
V skandinavii maju este o dost vyssie dane ako my, centralizmus aj dotacie a mas dojem ze tam sa maju horsie ako u nas?
problem nieje v danich ani systeme, ale v tom kto nam vladne a o nich rozhoduje, cize v ludoch. Tam je pes zakopany, lebo keby boli natolko uvedomely politici a uradnici ako si ty ludi vykreslujes, tak by sa s danami rozumne nakladalo a nerozkradali by sa,.Naposledy upravené Taur; 10-06-2022, 13:40.
-
10-06-2022, 14:34Upraviť komentár
-
10-06-2022, 19:26Upraviť komentár
Statne skoly davaju mozno nie spickove, ale slusne vzdelanie masam.
A vlastne preco si myslis ze by si dostal do ruky tych 1300e co sa odvadza statu. Zamestnavatel ich odvadza lebo musi, keby nemusel tak ty dostanes stale 1000e a podnikatel si tych 1300e necha.Si myslis ze kapitalisti su ludomili? Ano par spickovych odbornikov by ziskalo viac lebo by si ich prtahovali, ale masy by dostali menej keby nebola minimalna mzda a odvody/dane z ktorych sa im ulahcuje zivot (dotovanim skolstva, zdravotnictva, mhd, kultury.... )
Kapitalisti z principu a povahy sa snazia maximalizovat svoj zisk a minimalizovat naklady bez ohladu na ludi, prirodu vlastne cokolvek. Myslis ze firmy co vykazuju obrovske zisky by nemohli dat ludom aj teraz vacsie platy napriek odvodom? Preco im nestaci zisk 100mil, ale chcu stovky ci miliardy? Preco nezdvojnasobia platy zamestnancom? Preco by ti platil 2300e ked staci 1000e. Len aby si este nakoniec potom nedostal len 700e.
Niesom komunista ani socialista len realista. Keby to tak nebolo tak nieje rebricek miliardarov dlhy ako tyzden pred vyplatou.
Prebujnela administrativa a byrokracia je samozrejme problem, vsetkeho vela skodi. Ja si tiez myslm ze o svojich pemiazoch by som dokazal rozhodovat lepsie, ale ci by vseobecne zivot v prostredi bez zakonov, pravidiel, kontroly a regulacie bol lepsi niesom si isty. Pre obycajnych ludi urcite nie. Skoncili by ako otroci splatkovych spolocnosti a uzernikov.
Myslim ze tu pritomni emobilisti sme velmi prevazne nadpriemerny (IQ, prijmom, vzdelanim, uvedomenim ...) a nemozme posudzovat podla seba, brat nas ako bernu mincu a ze pospolity lud by si poradil v takom svete ako my.Naposledy upravené Taur; 10-06-2022, 19:29.
-
10-06-2022, 21:05Upraviť komentár
-
10-06-2022, 22:05Upraviť komentárA keby ta mlatili na ulici tak policajti by nevsimavo presli okolo lebo scaner by im ozbrazoval ze si nezavislak a danami si neplatis ich ochranu.
Keby si nastupil do MHD tak by ta lisok stal 3e namiesto 0,5. Hasici by prisli a len kontrolovali aby ohen z tvojho domu nepreskocil na vedlajsie domy zavislakov
atd.
Ale tie technologie snad by umoznili vybrat zo sluzieb statu ze si predplatis napr. hasicov, rzp, poriadkovu policiu ...
A inak staty krachuju urcite menej casto ako firmy, tie krachuju neraz aj zamerne, aby sa vyhli plneniam. Slobodu vyberu napr. zdravotnej poistovne mas aj teraz, len stat ma nad nimi dohlad a reguluje ich cinnost aby vyzberane peniaze minuly na ludi a nie na svoju prevadzku a zisk. Nikto ta nenuti byt v statnej VSZP.
A miliardari podporuju charitu zlomkom a neraz preto ze je to danovo vyhodne preliat peniaze do svojej nadacie.
-
11-06-2022, 07:24Upraviť komentárAspoň vidíme ako je spoločnosť polarizovaná v tejto dobe..
Jedna otázka dokáže rozprúdiť dav a myslenie ľudí. Keby to furt smerovalo ku konštruktívnym riešeniam ako tu
-
-
Pani fakt sa mi paci debata tak Vam ukazem jednu z moznosti ako aj ako zamestnanec zarobit viac:
1.Preco si myslite ze dnes je popularny Dubaj aj pre nasich politikov aj pre celebrity. Je to maly europsky danovy raj.
2. Ak si tam kupite nehnutelnost, stanete sa danovym rezidentom. Moznosti financovania su dostupne aj pre nasinca,resp. rodinu s dvoma prijmami (stredna vrstva).
3. SR ma podpisanu dohodu o dvojitom zdaneni;resp. zakaz dvojiteho zdanenia.
4. Dan z prijmu v Dubaji pre Fyzicku osobu nepodnikatela 0%.
5. Dan z nehnutelnosti 0%.
6. Apartman vam prenajimaju,navratnost cca 7rokov.
7.Danovu rezidenciu dostava cela blizka rodina, teda manzelia a deti.
8. Ked si to cele zhrnieme tak viete rocne usetrit povedzme 8-10k eur na daniach manzelia a neskor ked sa pridaju aj deti dvojnasobok.
9. Nakonci dna tak platite v SR "iba" odvody a mate zdravotnictvo,skolstvo,dochodok,obranu,policiu...
10. Takze aj v tomto state sa cesty daju najst...
Komentár
-
12-06-2022, 10:17Upraviť komentárA nieje nahodou tak ze ked travis cas tu (myslim ze ak viac ako 6 mesiacov z roka) tak platis dane tu resp.v state kde dosiahnes tu vacsinu dni , tzv danovy domicil? To je vhodne pre sportovcov,, podnikatelov atd. ktory vela cestuju a nikde v jednom state sa nezdrzia dokopy pol roka.
-
12-06-2022, 11:21Upraviť komentár
-
12-06-2022, 11:43Upraviť komentár
-
12-06-2022, 12:30Upraviť komentárUvažujem nad tým akú spojitosť má tento príspevok s názvom vlákna
Volkswagen e-up!
-
14-06-2022, 15:22Upraviť komentárToto funguje na SK ako tu bolo napisane iba vtedy ked clovek stravi na SK menej ako 183 dni, vtedy sa platia dane v mieste danoveho domiscitu.
Inak sa platia dane v mieste kde clovek stravi 183 a viac dni. V Rakusku to je este lepsie osetrene, staci aby 183 stravili v Rakusku deti (chodiace do skoly) alebo manzelka a moznost danit mimo Rakuska neexistuje a pre danovnika je povinnost platit dane v AT, pretoze tam ma centrum zaujmu.
Ale to sem do elektrofora hadam nepatri.
-
Komentár