Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
-
tak dúfam, že výmena nebude stáť toľko ako mňa na Ioniq-u. A hlavne, nech na sklo nečakáš 2 týždne ako ja
-
Cakat dva tyzdne? O tom mozu Teslaci snivat. Ja som cakal mesiac. A stalo to vo Viedni u jedineho autorizovaneho opravara (Tesla sama to nerobi) 1'850 EUR bez DPH. Nastastie to cele zatiahla poistovna (Allianz). Za tento rok poistka "vyuzita"...
-
Ale nevymýšľaj si, to pri Tesle nie je možné.
Mne Ioniq opravovali (čakanie na diely, lakovanie, montáž) dva a pol týždňa, zobrali ma na druhý deň ako som zavolal a to som si hovoril, ako dlho to trvá, keby som mal Teslu, už to dávno mám.
-
-
Dnes som opat po nejakom case nabijal na GW Stara vajnorska v BA svojho Leafa. Prekvapili ma dve veci:
-uz parkrat som si odsledoval, ze na SOH tohto auta (alebo len mojho???) ma pozitivny vplyv dlha jazda. Ked robim kratsie trasy po meste, SOH stale klesalo, po kazdom "nastartovani" bolo nizsie cislo. Teraz som spravil dvakrat po sebe BA-TT-BA a mam o 2 percenta vyssie SOH ako pred tyzdnom Kedze som daval dialnicnych 120tacho a pouzil som QC, teplota bola na 6 palickach, takze chladnejsie pocasie bolo eliminovane a mali sme skoro letnu simulaciu.
-nabijal som teda na DBT a spomenul som si na slova Mira Rojka, nech pozriem zo zadu na displej, akou rychlostou nabijam. Na moje prekvapenie Leaf spy ukazoval pri cca polovici nabijania napr 33,5kW a na stojane bolo 35-35,5. Toto sa dialo pocas celeho nabijania, ku koncu bol ten rozdiel len cca 0,5kw ale stale v prospech nabijacky.
A teraz co je teda realne? stojan ukazuje cisla v nom a cestou do auta sa nieco strati? Alebo viac verit DBTčku ako leafu spy ?
Komentár
-
Zozadu je odber nabijacky zo siete a Leaf spy ukazuje, co dostava auto po transformacii AC na DC, takze zmenseny o straty nabijacky.
Len GW mi neodpovedal na moj mail, ci uctuju dodanu energiu alebo energiu spotrebovanu nabijackou, takze neviem co Ti nauctuju.
Ked som bol naposledy v Polsku a nabijal Ioniq, tak od 10 do 94% som nabijal okolo 23,5 kWh, co mi pripada, ze uctuju len to co dodaju. Ale zo slovenskych stanic mam opacny dojem. Preto sam neviem ako to je.
-
ano, bateria leafa maju vo vseobecnosti caste QC nabijanie, pomale nabijanie im casom stale znizuje SOH. Preto ja ked mozem nabijam na ChaDeMo a cim viac za sebou dam tym lepsie SOH...Inac delta nabijacka v bierovcach mi zatial dala najlepsi vykon ako som videl, dosiel som uplne prazdny (2.5%) a hned zacala tlacit 45 kW, do 8-10 minut som uz mal 50%, parada.
-
Tvoje pozorovanie by sedelo s tym, co zmeral prof. Dahn - pri vysokych teplotach baterie rozhoduje o stupni poskodenia IBA cas, tzn. cim kratsie nabijas tym lepsie. Ale to plati iba pri teplotach ~ 50 a viac stupnov.
Ked mas bateriu chladenu tak je naopak lepsie nabijat malym prudom aby sa nezohriala nad 40 stupnov, vtedy tie chemicke reakcie co zposobuju nenavratne zachytavanie iontov litia nenastavaju.
Napr. Tesla odporuca nabijat na SC co najmenej prave z tohoto dovodu, ale moze to byt aj z dovodu toho, ze to musi platit :-).
Inak zlepsovanie SOH je IMHO len nejaky marketingovy trik. Lebo tie zachyty iontov su nereverzibilne, realne ich urcite namas nazpat, t.j. bateria ti neda viac energia do pohonu.
-
tak dnes som absolvoval opat cestu do TT a do BA, takze som mal 2x QC. Vysledok o dalsieho percento vyssie SOH
Je mi jasne, ze to neznamena o xy viac km, ale aspon sa vzdaluje (momentalne) zhasnutie prvej palicky zo stupnice. V pondelok sa hram opat na kobru 11 cestou po dialnici, takze uvidime ci to bude este pokracovat.
Nabijal som dnes na Zelenči - efacec a startovacia rychlost bola tiez hned nejakych 46-47 a po chvili to nestastne zacalo (ako uz zial Leaf ma vo zvyku) klesat k 30 a nad 50 percent este menej.
-
Daliborko je to jednoducho ostavajuca kapacita (plus minus pol %), ked si nabijes bateriu na "100%" tak sa nabije na tolko kolko ma SOH, cize fakt sa teraz napr. Milanovi nabije o percento viac. Inac ku tomu nabijaniu tak prve leafy sa fakt teda nabijaju pomaly...ja pokial nemam bateriu nad 45C tak to nabija velmi rychlo skoro celu bateriu...zaujmave. Dokonca je lepsie ked je prehirata lebo sa nabije rychlejsie, ked je "studena" cize pod 30C tak sa nabijaci vykon ide dole ovela skor.
-
-
moj Leaf sa dnes po 4 QC po sebe vyskrabal okrem teploty 8 paliciek aj na 90 percent SOH Este pred mesiacom som bol o 4 nizsie. Tak som zvedavy, ako dlho mu to vydrzi a pokial to zas klesne.
Odsledoval som si spotrebu pri roznych spotrebach.
105 kmh tacho = cca 14-14,5kwh
115 kmh tacho = cca 15,5
viem si predstavit ze keby som siel 130, tak by som daleko nedosiel tu by som efektivitou leaf prirovnal k V8 amerike v meste ))
- Likes 1
Komentár
-
ked vychladne tak ho nehaj nabit na 100%, tak ze sam dokonci balancing, len vtedy presne vies kolko realne pridalo kapacity( uvidis na kolko % GIDS sa nabije), ta BMS niekedy rada prehana po QC. Mne od kedy zacala jesen tiez slo SOH z 96 na 97% (40500 km)
-
Nechcem ti brat dobrú náladu ale podľa mna sa len hrajes so zobrazenou hodnotou. Degradácia batérie je ireverzibilna, takze myslím, že aj keď sa ti zväčší SOH tak reálne viac energie batéria autu nedodá.
-
Teq, Miro Rojko pripadne iny uzivatelia Leafu I - riesili ste nejako zalostne svietenie prednych svetiel? Updadol som ziarovky za asi najsilnejsie legalne co som nasiel, no je to len lepsie osvetlenie krajnic a prijemnejsia farba. Par metrov pred autom tma. Medzi dedinami som bez dialkovych nic nevidel :-/
Komentár
-
Po umyti auta som nasiel krasne diery v laku po kamienkoch, az do plechu. Na plastovom narazniku ma to netrapi, ale nechcem aby mi kapota zacala hrdzavet.
Kedysi velmi davno som to riesil na starej fabii lakovou tuzkou, mate niekto skusenost s niecom podobnym na leafe?
Komentár
-
je to asi najlepsi sposob ako predist korozi, ale zaroven plati ze aj najskaredsi nech sa snazis ako chces, vacsinou ostane na vrchu kopcek od stetca s farbou. Tiez mam leafa zpredu pehaveho, uz vacsinu mal ked som kupoval, ale drzi sa to na narazniku. Kapota je zatial omilostena tak to nechavam tak. je to menej vyrazne ako zatrety krater.
Ja som dnes dal zoštelovať optiku autu a hned vidim slusny kus pred auto aj v tme ))
-
-
Caute LEAFeri, musim takto o tyzden ist do Mnichova na otocku, s tym ze naspat este pojdem do PB, cize 1000-1200 km, je to vobec mozne s 30 kWh leafom? Neroztavi sa mi poceste niekde na nabijacke, alebo nebudem nabijat 4 hodiny Nevadi mi stat kazdych 100 km, len aby som to nabil za 30 min a mohol ist dalsich 100-120 km.
Komentár
-
Myslim, ze uz je dost zima, bateria sa uz podla mna dost chladi obalom aj pocas jazdy.
Bol som v Nemecku minuly vikend (tam 1100km s privesom (prazdny 600kg) a naspet 1100km s dvoma tonami za sebou)
a na Superchargeroch vzdy prvych 10 minut vobec nechladilo, hoci nabijalo 110kW.
Jazdil som sice len do 100km/h ale v stupakoch s tazkym privesom bola spotreba podstatne vecsia ako pri 150tke bez privesu.
-
kámo to budes mat iný masaker moj rekord bol do BB na otocku a ku koncu to uz nebolo velmi zabavne S 30 baterkou si tu asi jediny.
Kedze je chladno a tebe leaf nabija nejakym zazrakom normalne az do 70 percent, tak teoreticky to pojde. Ale neviem ci pri dialnicnej 100-120kmh dokazes udrzat baterku na 5 paliciek, aby nebola podchladena a nabijala tak ako ma.
-
ak nepojdes 150 tak si myslim, ze v tomto pocasi nestihnes prehriat. Ja teraz jazdim velmi casto do TT, je to sice podstatne kratsi kus dialnice, ale ledva sa mi to z garazovych 4 paliciek dostane na 5. Aj ked hned nato nabijam v TT, nestupne na 6.
V kazdom pripade na tvojom mieste by som (aj ked spalovaky nemam rad) v tomto pripade asi zvazil pozicanie niecoho co to prejde na jedno natankovanie.
-
Bejo dakujem. Toto bola presne moja teoria, akonahle sa dost zohreje uz nezalezi ci sa nabija alebo nie, ostane horuci a BMS 30 kWh leafa nejako extremne nespomaluje nabijanie, mam otestovane cez leto nabijanie 38 kW ked mala bateria 50 C (11/12 dielikov). Mozno budem muset ist predsa len na Leafe, tak si privstanem a nejako to dam
-
-
Komentár
-
extremisti su majitelia trojiciek tam je to este o kus ina liga.
To ze sa 30ka zahrieva rychlejsie mas nejak otestovane alebo sa jedna o subjektivny nazor? Viem, ze je hustejsia a ma vacsi problem s degradaciou, ale neviem si realne predstavit, ze by sa nejak vyrazne rychlejsie zohrievala.
-
Kamarat ma len Ion-a - jazdi s nim po Slovensku, Cesku, Rakusku, Madarsku.
V zime da tak 70km, v lete 100km. Trojcata maju ohrev cez kvapalinu, co je sice komfortne, no narocne na elektrinu.
Ion a Zero maju 80 clankov, i-MiEV ma 88 (rovnakych) clankov, takze da o tych cca 10% viac.
Ja jazdim s i-MiEVom max. po Senec, Pezinok, Malacky. Nabijam len v garazi aj ked trojcata maju chademo a nabijaju 30kW, bateriu pri DC nabijani chladia vzduchom - klimatizaciou.
Uzasna je sirka trojciat, vlastne uzkost - je to najuzsie auticko - ma sirku len 1,475m, ked niekto blbo zaparkuje, ze sa tam ziadne auto nezmesti - trojca sa zmesti.
-
Teq Peugeot Ion ma tu na fore @Radovan
jux aj pri trojcatach je hierarchia ako pri VW? Ked iMiEV je lepsie vybaveny ako jeho surodenci.
Inac mas viac akut to je za kazde poistka, gumy a ine veci dost nakladne. Musim mat priestor na parkovanie. To si tiez kazdy nemoze dovolit. Ale jedna pravda je, ze dneska na male a stredne trasy uz auta s jazdou ako pri spalovakoch su. A prichadzaju auta, ktore budu vhodne aj na dlhe cesty.
-
jux ved dobre dobre ale to je taky 4 kolesovy skuter a tak trochu veteran Leaf je o jeden schod na rebriku vyssie
Komentár
-
Ano presne s tym som ho kupoval - je to pre mna skuter na zimu, no odvezie 4-roch a pozitivne ma prekvapil. Uz som z Nemecka doviezol druheho I-MiEVa pre manzelku. Vyzera to tak, ze mame vecsinu I-MiEVov na Slovensku. Pokial viem okrem nasich dvoch je na SK uz len jeden.
-
no ale to bude tym, ze trojicky su cenovo tam kde stare Leafy. Moj brat nad jednym lacnym co ponuka autowillis uvazoval, ale ked si zvazi este prihlasenie a dovoz, bol by len chlp pod cenou Leafu.
A aj ked do mesta cim mensie, castokrat sa hodi aj vybava aj lepsie jazdne vlastnosti. O 5. sedadle ani nehovoriac
-
Na trojcatach je najlepsia ich malost...
I-MiEV ma celkom dobru vybavu, modely po r.v. 2012 maju automaticke svetla. ledkove stretavacky, denne aj hmlovky, vyhrievanie oboch prednych sedadiel. kozeny volant... Francuzke dvojcata nemaju ledkove svetla a vyhrievanie ma len sedadlo vodica. Trojcata su sice prve seriovo vyrabane elektromobily vobec, ale to sa mi na nich paci. Clanky su zoskrutkovane, na novsich EV (okrem fiatky) su clanky zbodovane a polepene - neda sa s nimi nic robit.
-
-
Ja mam 3 roky tento skuter... trosku potunovany - da nieco nad 100km/h
http://www.kbm-motors.com/?page_id=159
Je to kategoria L3e-A1 elektro ekvivalent akoze 125ccm.
Nedoporucujem do vecsieho mesta kupovat slabsi t.j. kategoriu L1e ... akoze 50ccm.
Jazdil som na takom 10 rokov, ked este neboli lepsie elektricke skutre, Aj ked dal 55km/h - je to malo - nestiha zarovno s autami co je nebezpecne.
Komentár
-
Je to rakuska firma, nejaky cas predavali ich skutre v BA, potom v Piestanoch.
No ja som oba moje skutre kupil u nich vo Viedni - maju tam vsetky na pojazdenie.
Dnes nie je (ani pred 13-timi rokmi nebol) ziaden problem doviezt vozidlo z ktorejkolvek krajiny EU.Naposledy upravené jux; 25-11-2018, 14:05.
-
iMiev je originál, ten navrhlo Mitsubishi pri svojej ceste k elektromobilite, PSA sa k nim pridalo, aby zdielali náklady. Predsa len Mitsubishi nie je značka s nejakými relevantnými predajmi v Európe a potrebovali partnerov pre rebranding auta do salónov iných značiek. A PSA to optimalizovalo po svojom - ukrojili nejaké funkcie, veľkosť baterky, ....
Preto je iMiev najlepšie, aj keď o "plnej výbave" ako vždy spomína najznámejší majiteľ Radovan v súvislosti Ion-om sa hovoriť nedá. Výbava zodpovedá autám v dobe jeho vzniku a triede tohto auta, cenovo je ojazdené teraz super. Veď sa oplatí kúpiť aj len kvôli baterke k fotovoltaike - tá by stála samotná viac ako celé auto z trojičiek v inzerátoch.
Ale aj keď sú to malé autá, nie je to také zlé ako VW eUP, ten považujem za etalón kategórie najviac peňazí za najmenej. Žiadna výbava, mini auto, malá baterka, politika fleet alebo predvádzacích zliav nijaká, veľká spotreba za 25000€ donedávna, vždy ma udivovali šialenci, čo dokázali za holé plechy s malou baterkou dať takú cenu.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Bohužel Ion a Zero jsou jen hodně obrané klony originálu iMiev. Ten je natolik úspěšný, že po koupi Mitsubishi spojenci Nissan-Renault se po 2 letech odmlky opět vyrábí a dováží do EU, ještě s dalšími vylepšenými parametry. Aktuálně k dostání třeba v Rakousku https://www.mitsubishi-motors.at/i-miev/. Jen těch 30 tisíc euro je fakt dost.
-
Keby uz vyrabali tento, mozno by ta cena bola prijatelna:
https://autocarfx.com/2018-mitsubish...or-speed-test/
-
Keď si všimnete mobile.de, sú tam len 2011-2012 a potom 2017-2018, preto si myslím, že odmlka dovozu do Európy bola 2013-2016 a ten jeden nový kus, čo tam je u dealera, má cenu 20400 po 4000 prémii (2 od štátu a 2 od dealera), takže oficiálnu cenníkovú cenu očakávam 24400€, pričom nemecké ceny sú o trocha vyššie ako inde v Európe. Tých 29900 na AT stránke je niečo asi z minulosti, nakoľko aj tak tam hneď píšu, že autá nie je možné dodať.
-
Ja mam jeden i-MiEV r.v. 2014 a druhy r.v. 2015. Takych je v ponuke malo, lebo maju uz dobru cenu a su to uz modely po zasadnej inovacii v r. 2012. Hned sa predaju - aj mne jeden unikol... Inak i-MiEVov sa predalo v EU v porovnani s Zerami a Ionmi porovnatelne mnozstvo
spolu EU do 2014 2014 2013 2012 2011 2010
C-Zero 6,127 464 651 3,147 1,830 35
i-On 5,774 269 455 3,091 1,926 33
i-MiEV 5,583 341 901 1,636 2,608 97Naposledy upravené jux; 25-11-2018, 20:50.
-
Hľadal som ich pod modelom "Andere", keďže model "i-Miev" nie je pod značkou Mitsubishi vytvorený vo výbere. Pár ich je ešte pod inými modelmi v jednotkách kusov z toho roka aj 13 a 14, musí byť o ne veľký záujem, sú to jednotky kusov.
-
Miro, na autoscout24.de sa da vybrat i-MieV. Najlepsie su popletene inzeraty... Moj druhy visel v ponuke viac ako mesiac, takze mu znizili cenu, lebo nazov dali I-MiEV, no ostatne udaje pastli ciastocne z nejakeho benzinaku. Takze to bolo treba vykomunikovat... nakoniec za 11500, r.2014, 7000km, predvadzacka, zimne aj letne na diskoch, nabijaci kabel novy 6/10A.
-
Mne sa hlavne nezda, ze aj ceny novych EV neklesli ale stupli.
-
@ jux
nezda sa ti to. Jazdenky si drzia cenu alebo az zdrazuju. Pol roka od kupy mojho Leafu sa k mojej cene ziadny ani nepriblizil.
Nejak sa Leafy vychytali a tak su v ponuke v zahranici len prvy, druhy rocnik vyroby s bateriami v zalostnom stave, pripadne Visie bez vybavy a potom az Tekny za prachy co o chvilu bude stat predvadzacka Leafu II.
-
Tak som si na vcerajsej dlhej ceste odskusal ako 30 kWh LEAF zvladne prehriatie (v zime).
Trasa bola PB - (70% SOH, nestihol som viac nabit) - ZA - Zurndorf Rakusko.
Nabijal som v ZA, Dubnici, Piestanoch, Bratislave...naschval som to nahanal aby sa bateria prehriala. Spoteba bola astronomicka, niektore useky aj cez 300 wh/km.
Co sa tyka jazdy, tak pri cca 51 C teploty baterie a cca 0 C vonkajsiej sa pri 130 km/h (podla gps) bateria uz viac nezahrievala, ked som spomalil na 120 km/h zacala pomaly chladnut
Co sa tyka nabijania, tak rapidgate funguje podobne ako na 40 kWh leafe.
BMS nastavi nabijaci vykon podla toho aka je teplota pri zacati nabijania a potom sa ho drzi. Pokial aje ale teplota menej ako 35-40 C, tlaci plny vykon
Nabijal som plnym vykonom 3x, az v BA som mal mierny rapidgate, kde bateria mala uz cca 50 C.
Po BA uz mala bateria fakt dost, 53.6 C ale auto slo dalej bez akehokolvek obmedzenia, ziadny regen limit, ziadny power limit, ide sa dalej ako keby sa nechumelilo, cize clovek sa nemusi bat ze auto odmietne dalej ist.
Nabijanie v Piestanoch, plny vykon do 80% SOC, potom to zacalo spomalovat, prestal som na 90 nieco % a stale slo 35 kW, nechcel som ale bateriu trapit, tak som vyrazil.
Nabijanie v BA kde uz bol maly rapidgate, iba 90-100 A prudu, stale ale v pohode na dlhe cesty
Koniec nabijania, nechcel som bateriu trapit tak som to skoncil na 71% SOH. Domov som siel po dialnici zas 130 a bez problemov.
Cize da sa cestovat aj 30 kWh leafom na dlhe tasy.
Naschval som vela nabijal a auto nahanal 120-130 km/h, v pohode slo dalej.
Je ale mudrejsie ist 100-110 km/h a mozno by ani nebol rapidgate, bateria by do dalsiho nabijania vychladla.
Spotreba ale bola katastrofalna, percenta padali ako hrusky, fukalo proti mne a prsalo, ale spotreba vyssia ako model s pri rovnakej rychlosti, katastrofa.Naposledy upravené Teq; 03-12-2018, 13:56.
- Likes 2
Komentár
-
Z mojej skusenosti na trase Košice - Praha, tak neschladila... nabijal som cestou tam 7x a po každom nabití teplota stúpala a neklesla do príchodu k ďalšej nabijacke. Rýchlosť som mal 90-120... podla vzdialenosti medzi nabijackami. Teplota vonku -6 do 1... po nabíjaní v Jihlave uz teplota ukazoval 1 políčko v červenom.
-
Aka je využiteľný kapacita batérie 30koveho leafa? Lebo ked preratam, kolko kWh mi nabilo a kolko % batérie pribudli, vychadza mi okolo 25kwh
Komentár
-
Zalezi v akom stave ju mas, ked je uplne nova je to okolo 28 kWh podla leafspy, ale tiez mam ten pocit ze je to ovela menej...V zime sa mi nepodarilo z nej nikdy vytiahnut celych 28 kWh, aj ked pocitam s tym ze mam nastavenu rezervu na 5% - priklad siel som na 90% nabity z Piestan do Ziliny, co je nejakych 110 km, mal som spotrebu okolo 170 wh/km a ledva som dosiel na 6%...na druhu stranu v lete som presiel 195 km na jedno nabitie, ale spotreba bola mensia ako 130 wh/km, takze zas to moc nesedi.Naposledy upravené Teq; 02-01-2019, 10:16.
-
Bejo zalezi na realnych percentach SOH. Ako sa tu uz pisalo kade tade, prva palicka zhasina okolo 85 percent, na 30kWh bateriach je to myslim kusok niektorym smerom posunute. Takze ak by si mal uz len napr. 90 percent, je to znacne mensie vyuzitie baterie.
V lete som ja s malou baterkou maval okolo 20kWh, teraz v zime ked ma pravidelne cykly vybijania/nabijania a dlhe trasy mam chvilami nad 95 percent a aj vyuzitelnu kapacitu pise LeafSpy cca 21,8 z 24.
ALe v zime ked je bateria chladnejsia tak prejdeme vsetci realne menej, takze je to len teoria.
-
-
Komentár
-
klasicky smejdovy - asi polsky vyrobok s napisom akoze znacka.... zrejme len s nacvakanymi vodicmi. Nikdy dlhodobo nepouzivaj ziadnu predlzovacku ani nic podobne, ked sa to neda rozobrat a skontrolovat.
Vlastne nikdy by si nemal pouzivat predlzovacku. Instalaciu treba pred nabijanim skontrolovat, dotiahnut skrutky a najlepsie pozriet termokamerou. Na neznamom mieste vzdy po hodine nabijania pozriem termokamerou (Flir-1 k mobilu) ake su teploty vodicov, zasuviek, istica. Teraz v zime pekne vidno aj pod omietkou, kadial idu vodice.
-
-
@jux myslis teraz tu predlzovacku (prepatova ochrana) alebo kabel co pouzivam...ficalo mi to OK viac ako rok :'(
mam to len riesene kablom cez okno, koncovku vymenim a dam to inej zastrcky na predlzovacke, alebo odporucas nieco ine?1 Bild
Komentár
-
Treba kupit na konce, ci uz MK alebo predlzovacky, poriadne bud gumenne alebo pogumovane zasuvky/zastrcky co su robene pre stavbarov. TIe ozaj znesu dlhodobo 16A bez problemov a navyse su aj vacsinou vodotesne.
napr:
https://www.hagard.sk/produkty/vidli...va-ip44-cierna
https://www.hagard.sk/produkty/zasuv...-gumova-cierna
-
Poriadne koncovky, 2,5mm2 kabel najlepsie tiez gumovy. Prepetovky v psovi su vecsinou len hracky. Prepetovky pri tak velkom odbere ako maju nabijacky nemaju moc vyznam. Nabijacky su stavane na 250V + 10%. Prepetovky maju vyznam, len ked mas privod vzduchom. Ked prepetovky tak kvakitne do rozvadzaca s vymenny mi modulmi a indikaciou, ze prepetovka je este funkcna.
-
-
sice mnohi pindáme na stary Leaf, ze ma pomale rychlonabijanie, ze sa lahko bateria prehreje.....ale pri dennom pouzivani QC som sa dnes dostal na hodnotu SOH 100. Gids 282, 21,9kW vyuzitelnych. Myslim, ze zaujimave a trochu popierajuce vacsinu inych uzivatelov.
Mam odsledovane, ze dlhsie jazdy spolu s DC nabijanim, pravidelnym vybitim az ku korytnacke a nabitim doplna tej baterii podla tych cisiel prospievaju.
Som realista a viem,ze v lete v horucavach zas nieco spadne, ale som zvedavy kolko...1 Bild
Komentár
-
wow, no pekne. Ja to skor tipujem na podcenovanie zostavajuej kapacity od BMS a potom cez taketo "resetujuce" cykly sa znova nauci kde je koniec a zaciatok. dlhodobo isto bateriu hlboko necykluj...isto jej to nepomoze. Ja som na 97.5 SOH a nieco okolo 27.5 kWh naplno nabitych. Bateria je ale jednoznacne na tom lepsie ked sa pouziva, ako ked sa stoji. Hold EV je na jazdenie a nie na susenie v garazi
Preco ti ale hlasii SOH iba na 80%, to je celkom malo...Naposledy upravené Teq; 28-01-2019, 22:09.
-
Teq myslis SOC? nemal som plne nabite. Toto bolo po nabiti na Zelenči. Ked som full, tak sa to zastavi tusim na 97,3 podla LeafSpy.
Korytnacku mavam tak raz do mesiaca, ale bezne idem s dojazdom na uroven okolo 10 percent, casto len 6-7. NIekedy vedome, niekedy proste tie km potrebujem.
-
Komentár