mate niekto informaciu, ci Leaf 2 bude mat aktivne chladenie baterie? Zda sa, ze 30kWh verzia sa rada prehrieva
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
Chystám se pořídit starší Nissan Leaf a sháním informace o typech, které se vyráběli, jak jednotlivé typy poznat a na co si dát při koupi pozor. Nemáte někdo tabulku, kde je uvedeno, od kdy do kdy se jaký typ vyráběl a jak se lišili ve výbavě? Jak poznat úroveň degradace baterie apod. Rád si s někým popovídám i po telefonu. Na Internetu jsem sehnal jen níže uvedenou tabulku. Můj mobil je +420 602 622 226. Za auto bych chtěl dát kolem 300tis. Kč (cca 11.000 EUR). Na mobile.de je takových poměrně hodně.
Komentár
-
http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=4&t=129
(kúpiť si bezdrátovou OBDII dongle; nainštalovať aplikaci LeafSpy)
-
-
Neodporúčam auto, ktoré má najazdené viac ako 50 tis. km. Zároveň si treba vypýtať fotku palubnej dosky, celkom vpravo zvisle sú dieliky životnosti batérie. Pri vynikajúcej kondícii by malo svietiť všetkých 12. Ešte prijateľných je možné zobrať 11, ale nie menej. Inak približne do roku 2012 sa vyrábala prvá verzia, od r. 2013 druhá verzia, ale keďže sa ešte mohli dopredávať prvé verzie, mohli byť v predaji súčasne obidve.
Komentár
-
mätie ma pri pohľade na ovládanie "kúrenia" vzhľad - Provoz topení a klimatizace (typ A) - Provoz topení a klimatizace (typ B) - majú vzťah k verzii? leaf 2015 má typ A, 2014 typ B, ... a kde nájsť že má tepelné čerpadlo, ...
takže zrejme viac ako dávno pradávno treba vziať so sebou "svojho" majiteľa leaf-u
-
-
Dovoľte, aby som sa s vami podelil o poznatky s Nissanom Leaf po 90.000 km včetne skúseností so servisom. Vo štvrtok som sa vrátil so servisu v POINT Žilina. Servis prebehol pomerne rýchlo, prijímací technik aj mechanik bol veľmi milý a prívetivý. Podľa vyjadrenia mechanika boli brzdy vo vynikajúcom stave. Odhadol to na 80-90% pôvodného stavu nových bŕzd. Test batérie nezaznamenal žiadny pokles kapacity. Testovanie vykázalo plný počet paličiek ako pri novom aute. Všetky ostatné kontrolované podskupiny auta boli bez závad. Pri takomto servise sa vymieňa peľový filter za 29 € a po toľkých km aj chladiaca kapalina za 30 €. Práca stála 45 €. Takže za 106 € bez DPH máte komplet servis.S autom som nemal najmenší problém, jazdí bez jedinej závady. Dokonca som ani žiadnu žiarovku ešte nemusel meniť. Musím povedať, že tak bezproblémové auto som ešte nemal. A to som tých áut mal asi 10, včetne prémiových ako AUDI a MB. Dokonca mi v tom servise auto umyli zvonku aj z vnútra. To mi urobili zatiaľ len v Mercedes servise a teraz v Nissane. Za to majú jedničku.
Ale keďže každá minca má dve strany, tak sa pozrime aj na tú druhú. Hneď, ako som sa telefonicky prihlasoval, som dostal prvú studenú sprchu, keď sa ma opýtala či mám kartu Greenway !!! Vedela, že si musím auto dobiť na ich stojane na cestu domov. Keď som jej povedal, že nemám, chvíľu sa radila s kolegom a oznámila mi, že dobre nechajú ma nabiť !!! A keďže som vedel, že nabíjačku dali Greenway-u, neodpustil som si pár otázok na ich staršieho kolegu. Nebudem tu zbytočne písať našu konverzáciu, ale vyplynulo z nej asi toto. Ja:...nebudem mať nikdy kartu Greeway...On:..veď sú aj iné servisy Nissan, a začal menovať kde !!.. A nakoniec to zabil vetou:..Ja by som si nikdy takéto auto nekúpil... Ale musím povedať, že v Bratislave majú úplne iný prístup. Tam dajú kedykoľvek nabiť zdarma každému majiteľovi EV Nissan, ktorý u nich príde na opravu alebo servis...Naposledy upravené curgali; 28-01-2017, 14:36.
Komentár
-
,, Čo bolo, bolo...terazky je terazky"...ako povedal major Haluška v Čiernych barónoch. Neviem, čo sa im porobilo. Veď pred rokom som tam nabil pri ceste do Martina a nič za to nechceli. Predpokladám, že im bolo ľúto podporiť bezplatným nabíjaním autá, ktorých sú zástupcom na SK a kompenzovať tak malú baterku a nabíjačku v nich. Keby mi povedali, že zaplatím 0,30 € za kWh, pomyslel by som si svoje, ale akceptoval by som to. Ale predhodiť majiteľa predraženého auta, ktoré sami predávajú... firme, ktorá účtuje svojim klientom úžernícke ceny za nabíjanie, to je nonsens. Ak chce niekto zistiť, ako môže nabiť v POINT Žilina, nech si tam osobne zavolá. Mne povedal pracovník, že to nabitie zadarmo by ma stálo 7 €. Ale aj tak to nejako nevychádza. Nabil som 13 kWh x 0,30 € /cena čo je na nabky.com/ = 3,90 €. ....Taký Lidl, čo nevyrába a ani nepredáva 30.000 € autá...neinkasuje za servis 100 a viac €, postaví špičkovú nabíjačku pred svoj obchod pre všetky EV zdarma a záleží mu aj na pár euro, čo tam majiteľ EV nechá......Veľmi špatná politika od Nissanu a jeho niektorých zástupcov. Naši predkovia mali veľmi dobré porekadlá. Tu mi napadá len jedno:,,Čo si dnes zaseješ, zajtra budeš žať !!!Naposledy upravené curgali; 29-01-2017, 05:40.
- Likes 1
Komentár
-
Aby som vysvetlil dotáciu, po prihlásení dostane kupujúci 2000€ a potom po každom roku 1500€. V podmienkach dotácie je myslené aj na totálnu škodu - ak sa auto vyradí z evidencie, tak štát doplatí zvyšok dotácie (do celkovej sumy 5000€ ) hneď. Ale ak Vám auto ukradnú, o zvyšok dotácie prídete. Na to v zmluve nemyslia. Tiež je zaujímavé, že poistná suma je celá na faktúre, t.j. ak auto ukradnú alebo je totálna škoda, poisťovňa platí ako keby ste dotáciu nedostali (takže také GAP od štátu).
Dotáciu je možné uplatniť na hocikoľko vozidiel. Ja mám objednaný nešťastný Ioniq od novembra, samozrejme dotácia rezervovaná, stále neprišiel, čakám. Kedže som chcel zažiť elektromobil skorej, tak som si kúpil pred dvoma týždňami Leafa na prechodný čas, dokedy príde Ioniq. Dotácia uplatnená, môžem kúpiť aj 100 vozidiel na jednu firmu, dotáciu dostanem na každé. Takže Ľuboš, kľudne kupuj viac áut, o dotáciu neprídeš. Apropo kľudne si môžme tykať, veď sme na fóre.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
A ešte tretia možnosť, - auto prvý majiteľ a zároveň príjemca dotácie predá. Vtedy ako je uvedené aj na stránke ZAP, dotáciu dostane stále aj v ďalších rokoch prvý majiteľ (za podmienky, že auto je stále prihlásené na SK alebo je odhlásené pre totálnu škodu) a tiež je uvedené, žeďalšie splátky dotácie si majú zmluvne ošetriť medzi sebou prvý a ďalší majiteľ - ZAP do toho nevstupuje, nie je možný prevod zmluvy o dotácii. To znamená, že pri predaji auta je potrebné v zmluve zakotviť aj podmienku, že ak druhý majiteľ dodrží podmienky dotácie, t.j. auto neodhlási z evidencie, prvý majiteľ mu po prijatí ďalších častí dotácie tieto prepošle na účet.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 13-04-2017, 15:02.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Ľuboš Geleta Pozrieť príspevky22340€ s DPH ? To vážne ? To je skutočne zaujímavá cena. Akurát že dotácia 5000€ sa nedá uplatniť či ? Pán Rojko len tak zo zvedavosti vy ste si uplatnili dotáciu na ten Nissan ? Predpokladám že dotáciu si jednotlivo môžem uplatniť aj na dva elektromobili kúpené povedzme rok po sebe nie ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
2 roky, 1 mesiac, 3 dni a 100.000 km s Nissanom Leaf 24 kWh za 900 EUR.
Keď som v roku 2009 prvýkrát videl Nissan Leaf v tom známom reklamnom videu s tou peknou japonkou za
volantom...povedal som si: ,, Páni , tak takéto auto by som chcel.“ Prišiel rok 2015 a hneď ako opadol sneh som si toto pekné autíčko viezol z Prahy domov. Ale poďme pekne po poriadku.
Hneď na úvod sa musím priznať, že ekológia nebola na prvom mieste, ktorá ma presvedčila presedlať na elektroauto. Prvú priečku v tomto mojom rozhodnutí obsadila úspora financií pri prevádzke elektroauta, čo sa aj v plnej miere potvrdilo(viď. tabuľka dolu). Druhé miesto obsadila technológia pohonu. Všetky ostatné skončili až tretie.
Keď v priebehu r. 2014 Tesla oznámila, že pripravuje do výroby svoj Model 3, povedal som si, že počkám, až do r.2018 a potom si ho kúpim. Ale keď som musel do svojho ročného auta s motorom 1,4 TSI dať po 10.000 km pol litra oleja, a keď mi servisný technik povedal, že stojí 27 € !!! Tak to už som celkom stratil trpezlivosť, a povedal som si: Končím. Nebudem kŕmiť eurami petrolejársku mašinériu, nebudem kupovať drahé oleje každý druhý mesiac, nebudem meniť brzdové obloženie po 30.000 km, nebudem platiť drahý servis 300 € a viac po 30.000 km atď. Nebudem čakať až do r. 2018, ale elektroauto kúpim hneď. Prvé, čo som urobil, tak som porovnal ceny EV pomerom k veľkosti. Hneď na úvod som vylúčil všetko, čo má spaľovací motor
hybridy (HEV) a plug-in-hybridy (PHEV). Sú drahé a nespĺňajú podmienku radikálne okresať náklady na prevádzku. Zameral som sa čisto na batériové elektrické auta( BEV). Nikdy by som nedal za auto 2 x toľko ako je jeho benzínové dvojča. Viď. VW e-Golf za 35.000 €. Ak sa má ekonomicky vyplatiť BEV musí stáť max. o 6.000 € viac ako podobné auto s tou istou výbavou. A také som našiel, aj keď benzínová verzia neexistuje, ale sú iné autá podobnej veľkosti. Je to môj dávny sen spred 6-tich rokov Nissan Leaf . Našiel som ho v Prahe, pretože na SK sa predajcovia zubami nechtami držali ceny 28.000 € a v CZ vám ho v pohode predali nové za 24.000 € včetne DPH. Keďže som ho bral na firemné účely, tak cena bez DPH bola 21.000 € aj s poplatkami za dovoz. A to už bola v tom roku ,, sakra“ dobrá cena, aby sa BEV vyplatil kúpiť.
Prvá reakcia môjho spoločníka vo firme, keď som mu načrtol myšlienku kúpy BEV, bola asi takáto:,, Zbláznil si sa, je to príliš drahé a neoplatí sa to“. Keďže som to mal premyslené a prepočítané a vedel som, že máme 70% všetkých jázd tkz. okolo komína(nabíjacieho miesta). A keďže nie je problém ani s jazdami do 140 km, padla stávka. Ak sa mi podarí do šiestich rokov usporiť celú cenu auta t.j. návratnosť celej investície po najazdení 300.000 km, môžem si auto nechať, a on nedostane nič. Ak sa mi to nepodarí, tak celé náklady za prevádzku zaplatím zo svojho. Po dvoch rokoch a 100.000 km to vyzerá tak, že to bude aj skôr a stávku vyhrám.
Cena auta Nissan Leaf 24 kWh bateria........................................... ........ 21.000 € bez DPH.
Najazdené:........................................ ................................................. 100.000 km
Náklady na palivo:
Nabíjanie doma: 1.640 kWh x 0,15 €/kWh (výpis z faktúry v garáži).......= 246 € s DPH
Nabíjanie na verejných nabíjačkách: ? kWh bezplatné .........................= 0 €
Náklady na servis a opravy:
Servis: 2 x 99 + 1 x 109 .................................................. ................= 306 € bez DPH
Závady: pri 98.000 km výmena ložiska ľavého predného kolesa............= 0 € (v záruke)
pri 99.000 km výmena žiarovky ľavého svetlometu ..............................= 18 € bez DPH
Pneumatiky: dokúpená zimná sada Matador.......................................= 180 € bez DPH
kúpená letná sada Matador .................................................. ...........= 150 € bez DPH
Brzdy: mechanik ich odhadol na 70% nových bŕzd..............................= 0 €
Celkové náklady po 100.000 km ................................................. .= 900 €
Batéria: 88% t.j. pokles kapacity 12% podľa testeru ELM 327(viď.foto) čo je 2 x viac ako má Tesla.
Dojazd na 100% nabitie:
Leto:..................150 km ( nové auto 165km) pri úspornej jazde do 85 km/hod bez klimatizácie..
Zima:.................100 km( nové auto 120km) pri úspornej jazde s kúrením.2 FotkyNaposledy upravené curgali; 05-06-2017, 18:26.
- Likes 2
Komentár
-
Pekne pekne keby si už tej dobe mohol mať Ioniq tak by to bolo ako rozprávočka :-)
Ale krásne ti to vyšlo kámo - super že si ten krok spravil
Komentár
-
Aj ja som rád, že som sekol s fosílnymi autami. Keby bol v tej dobe Ioniq, tak určite idem do neho. Každý rok príde na trh niečo nové, lepšie s väčším dojazdom. O tri roky tu bude veľký výber BEV a konkurencia zrazí ceny dolu, takže ľudia budú mať z čoho vyberať. Je to na dobrej ceste....Naposledy upravené curgali; 13-06-2017, 18:41.
-
-
Tak to gratulujem. Este pre zaujimavost robil si vypocty nakladov na porovnatelne velky spalovak pri tolkych kilometroch?
Ten pokles kapacity je vyrazny a podla toho co som studoval o bateriach je pricinou fakt, ze Leaf nema termalny management baterie, takze ked v lete nabijas na ChadeMo tak sa bateria prehrieva a vysoka teplota baterie (hlavne ked je takmer nabita) je hlavny spustac tzv. parazitnych javov kedy sa lithiove ionty zabudovavaju permanentne do tzv. "solid electrolyt interface", co je vrstva ktora sa vytvori okolo anody pocas zivota baterie.
Koho zaujima ako udrzat bateriu co najdlhsie pozri prednasku prof. Jeffa Dahna, https://www.youtube.com/watch?v=9qi03QawZEk.
Velmi zaujimave aj z hladiska nedavnych informacii o obmedzovani nabijacich rychlosti u Tesiel po urcitom pocte cyklov.
Komentár
Komentár