Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Blokovanie nabijaciek

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1549
    •   

    #76
    Včera večer nabíjala Tesla 3 s cyperskou ŠPZ na nabíjacej stanici MÚ v Žiline viac ako 6 hodín. Je tam obmedzený nabíjací čas na 2 hodiny, tak asi tam bol opakovane spustiť nabíjanie. Nie je to už vrchol drzosti? Chodievam často okolo, stál tam ešte o polnoci.
    Priznajte sa kto z vás je daňový "optimalizátor"?

    Komentár


    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      2 hodiny grátis, potom sa platí 0,25€/kWh, či?
      Respektíve, po prihlásení si vyberám, či chcem 2 hodiny free alebo platiť a bez obmedzenia...

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      zatiaľ sa tam nič neplatí, ale stáť tam 6 hodín je ozaj drzosť

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tu asi places na nespravnom hrobe...

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      A je to naozaj len kolenovrtac na TM3? Alebo to bol kedze mal cypersku EVC cudzinec, ktory proste aj ked ma TM3 nemal inu moznost? Je v cudzom state, neovlada cudzi jazyk. Ine nabijacky bud nepozna, alebo nema pristupovy kody ci karty a podobne a % v baterke sa minaju a najde tuto nabijacku a je rad, ze nabija. Tiez by ma asi v cudzom state nik z tade nedostal. Proste co o nom vies, ze ho hned odcudzujes?

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Nabijacky su na to, aby sa vyuzivali. Ako uvadzas, musel nabijat a nestal tam pripojeny "len tak". Bezdovodne to neblokoval, neviem preco sa rozculujes

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ako som písal je tam obmedzenie na 2 hod., keby sa zapol druhýkrát, tak ešte tolerujem, ale stáť tam viac ako 6 hodín......kúsok odtiaľ sú Tesla wallboxy, kde je nabíjanie zadarmo........a okrem toho ak je to slovenský daňový optimalizátor, tak má určite dosť peňazí, aby si zaplatil nabíjanie...... vy tu často vykríkate, keď kdesi v Trnave niekto dlho nabíja a blokuje a že zneužívajú nabíjačky a pod....tak čo my v Žiline nemáme právo na slušné jednanie? Zamyslite sa, koľkí z vás písali do iných tém ako sa zneužívajú nabíjačky. Alebo, že mohol nabíjať na AC namiesto DC a pod. Tak sa teda dohodnime, že nebudeme nikoho kritizovať ako a kde nabíja a bude svätý pokoj. Súhlasíte?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker ale v TT sa bavime o znamom kolenovrtacovi na Leafe s domacou SPZ. Pan, ktory je arogantny, fyzicky sa vyhraza a aj ked sme mu uz niekolkokrat vysvetlovali situaciu, stale nepochopil.
      Ja cyperskeho vodica neobhajujem, ale riesil by som to az keby si dokzal, ze je to Slovak, ktory to zneuziva a stava sa to opakovane.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Ak tam tych 6h nabijal (co si napisal, ze asi ano, ze si to aktivoval viackrat), tak preco sa rozculujes? Je dost mozne, ze potreboval nabit z takmer prazdnej +- doplna (pri 11kw OBC) - co je rozdiel od blokovacov nabijaciek, ako ja bezne stretavam, ze niekolko hodin ( aj 5 a viac) stoja iba napichnuti bez nabijania.
  • JurekH
    Junior Member
    • Apr 2020
    • 22
    •   

    #77
    Dlhšie rozmýšlam, že kam to dať a tu sa mi to celkom hodí. Na jednom FB kanáli pre podobné prípady spomenuli aplikáciu NeedToCharge - človek si do nej zaregistruje EČV a keď príde k nabíjačke niekto v núdznej situácii, zadá do aplikácie EČV nabíjajúceho sa auta a majiteľ dostane notifikáciu. Mohlo by to byť celkom užitočné, keby sa to čo najviac rozšírilo.

    Komentár


    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      A co je to "prist k nabíjačke niekto v núdznej situácii"? Akoze ja sa ponahlam tak ty prerus nabijanie a pockaj o to dlhsie?
      Ak sa v tej apke daju posielat aj spravy skor by som videl zmysel napr.v upozorneni dotycneho ze sa mu prerusilo nabijanie, ci ze uz je nabity nech zbytocne neblokuje nabku. Nie kady ma, alebo pouziva apku k autu od vyrobcu.

    • JurekH
      JurekH komentoval
      Upraviť komentár
      Toto už bude skôr na správaní a svedomí užívateľov, apka vie len posielať notifikácie na základe čísla. Nič viac, nič menej.
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 347
    •      

    #78
    Nebol tu uz tento exot na ciernej i3 dakedy rieseny? Vyzera, ze prisiel na psa mraz 😁
    Zneužívanie boxov pre ľudí so zdravotným znevýhodnením svedčí o veľkom morálnom úpadku človeka.

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      pri takýchto parkovaniach je najčastejší argument - "veď ja len na chvíľu"

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      No hej, ale tento, ak ma pamat neklame, byval pravidelne napichnuty s i3 na Superchargeri pred Auparkom, a to cely den, od rana az do neskoreho popoludnia. Z Tesla SC sa presunul na invalida s falosnym preukazom ZTP, vymakli ho policajti a teraz mu hrozia 3 roky basy 😂

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      To akoze na SCH sa tvaril s i3 ze je Tesla, aby parkoval zadarmo?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Samozrejme, vizionar co v kutiku srdca veril, ze Tesla spristupni SC vsetkym. Len sa trosku sekol v datume, ale tusil co pride ☝️ Zas na jeho obranu, 99% ludi asi ani len netusi(-lo), ze SC je len pre Tesly. To su veci, ktore ako nemajitel EV nemas preco riesit. Preto ho nikto nenahanal, len po udani od Teslakov.
      Naposledy upravené Wilo; 12-05-2022, 06:11.

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to je iný raketový vedec
      Nerozumiem, prečo nezverejňujú EČV, ideálne aj s aktuálnou fotkou, nech mu môžem pogratulovať keď ho stretnem.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      No no no, nezavidte ze ste na to neprisli skor, alebo nenabrali odvahu.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      V Auparku BA všetci parkujú zadarmo. On je len lenivý ísť zaparkovať pod zem. Nechápem týchto blbcov.
      Ako vidieť ani vlastníctvo EV nerobí človeka lepším.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa naozaj zadarmo? Prve 3 hodiny a potom platis tusim 3h za kazdu zacatu hodinu. Mozno tam pracuje a potrebuje parkovat 8 hodin? Samozrejme to ho neospravedlnuje ale za to este nemusi byt blbec (teda aspon nie koli tejto veci )

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Catchcash vies si nainstalovat appku Aupark a dostanes extra 1 hodinu gratis, t.j. 4hod. Plus pred Auparkom je to zachytne vonkajsie parkovisko, a tam sa neplati nic cely den. Tento typek proste len zneuzival situaciu, a to este celkom drzym sposobom, nie je na to ziadne ospravedlnenie

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      To parkovisko je plne v jednom kuse mozem tam kruzit a striehnut Robil som v aupark toweri (nastastie som mal parkovanie od zamestnavatela ale inac je to fakt naprd). To ze zneuzival situaciu je jasne ale nemyslim si ze by to bolo preto ze potreboval nakupovat a nevedel o tom ze vnutri sa parkuje zadarmo - len to som tym prispevkom chcel povedat.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Treba si privstat ja som tiez kedysi stravil u klienta 2 tyzdne v Toweri, a ked som prisiel cca 7:10 tak bolo to parkovisko viac menej prazdne. Samozrejme, ze ked spis a prides na 9:00 tak mozes akurat tak na trave parkovat. Ale vtedy sa dalo este gratis parkovat aj pod Starym mostom na nabrezi, tam sa zmestilo mega vela aut a miesto sa tam vzdy naslo. Do Auparku to bolo 5 minut prechadzkou cez park, toto bol vyslovene spekulant lenivy, co potrebuje rovno pred vchodom zaparkovat 😁

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo viac menej s tebou suhlasim ale nie vzdy je to iba ciernobiele. Ked beriem dceru do skoly a mozem ju priniest na 7:45 tak asi 7:15 neviem byt pred auparkom O tom ze je to spekulant sa bavit nemusime a dufam ze za to bude patricne potrestany
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1549
    •   

    #79
    Ďaľší expert dnes:
    1. zaberá miesto
    2. zamknutý kábel v aute
    3. nenabíja

    Vážený mladý muž, nešlo by v Tesle nastaviť odomknutie kábla po skončení nabíjania?

    Komentár


    • LacoJ
      LacoJ komentoval
      Upraviť komentár
      Mňa vie občas vytočiť keď na greenway miestach pre stanicu (CCSko) blokujú auta s pichnutým teslackým konektorom a nedá sa rýchlo nabiť... na tesle sa to myslím nedá nastaviť, jedine dať unlock konektora cez apku ale aj to sa zamkne znovu po nejakom čase, musím to vyskúšať niekde. ešte si možno mohol vyskúšať zmačknuť tlačítko na konektore.

    • Vrso
      Vrso komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker , ved Ty uz mas Teslu. Ako nastavis v Tesle odomknutie kabla po skonceni nabijania? Ja to neviem ale bola by to super moznost

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nijako neodomknes. Jedine majitel moze cez displej alebo apku alebo tiahlom v kufri. 1fisker presiel na druhu stranu ?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      V Tesle to nie je? ID.4 to má

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Tesla nabijala a už je hotová. Majiteľ vie, že už nenabija ( príde mu notifikácia). Ak by si chcel aby HNEĎ vypadol musíš sa obrátiť na prevádzkovateľa nabíjačky aby začal vyberať “parkovné” za blokovanie miesta po skončení nabíjania.
      Na superchargeroch sa toto nestáva, lebo Tesla 5 minút po skončení nabíjania automaticky začne účtovať 1€/min.

    • rapid
      rapid komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa ked blokuje ice nabijacie miesto tak je tu kopec rozhorcenia, ako si to sofer dovoluje, ale ked tam blokuje tesla, tak vtedy uz sofer nieje chrapun a treba to riesit s prevadzkovatelom? no a potom tu teslaci skacu, ze ich ludia volaju fanatikami.

      Uz si sa ozval Elonovi, nech zapracuju jednoduchu featuru, aby sa po ukonceni nabijania odomkol konektor. Lebo ako spravne uvadzate tesiel stale pribuda a s nim bude pribudat aj kopec chrapunov, ktori budu blokovat nabijacky, tak aby averzia voci vasej komunite nestupala. /ja som zazil taketo zablokovanie teslou asi 3x za 4 mesiace/

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Toto by Elon mal fixnut, hlavne DC, lebo iak Teslaci riskuju aj ze im niekto vyrve konektor, lebo nieje zykom aby sa DC po skonceni/preruseni nabijanie neodomklo a tak hlavne novy emobillisti sa im ho snazia silou mocou vytiahhnut ked uz nenabijaju. Uz som par takych snazivcov zastavil a vysvetlil ze nie vsteky auta odomykaju. Myslim ze este aj Citrony C4 zostavaju zamknute okrem Tesiel.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nehrajme sa tu zasa ze Tesla nieco zamyka. Kazde jedno auto umoznovalo a umoznuje zamykat Typ2 (AC) konektor a nechat ho zamknuty po nabijani, ved je to kvoli ochrane kabla. Auto nevie ci ma clovek svoj kabel alebo je k stanici napevno. Co sa tyka DC, konektory zamyka napriklad Taycan. Taur mas osobnu skusenost, ze Tesla necha CCS konektor po skonceni nabijania zamknuty ? Lebo ja nie a po skonceni nabijania som NIKDY nestlacal “unlock port” ako stlacam po skonceni AC.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Sú aj Tesly ktoré pre ccs využívajú redukciu a tá je samozrejme zamknutá mechanicky kým to majiteľ neodomkne. Pri mojom aute si viem nastaviť či sa má po ukončení nabíjania konektor odomknúť alebo nie a je to moja voľba. Bolo by fajn, ak by aj Tesla mala túto možnosť.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko Ano mam viacnasobnu, ale neskumal som za akych okolnosti a asi to bude ako pise PistaTT zalezat od pouzitej redukcie/adaptera/prepojky ak to tvoja nerobi. Videl som uz vsakovake cuda co tam mali tesly nastrkane medzikusy.
      Samozrejme po par pokusoch som si odvodil ze vsetky Tesly neodomykaju DC a uz im ani neskusam vytahovat, ale ked vravis ze to tak nemusi byt, tak zacnem to skusat zas. Dik.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      rapid - ty vole aka naša a vaše komunita? To si fakt myslíš že majitelia Tesiel sú niečo extra? Či už extra idioti alebo nadľudia?
      Čo vam všetkým hrabe z toho delenia Teslak - neTeslak?
      Už sa na to vyserte a zmierte sa s tým že % debilov je rovnaké v každej skupine ľudí.
      Väčšina ľudí vo východnej Európe (aby som nehanil len Slovákov) sú závistlivý nasrati a nepríjemní ľudia.
      A jedine čo na nich platí sú represie.
      Preto keď niekto donabija a do 5 minút nevypadne nech platí. Keď to vie vyučovať Tesla alebo EnBW tak prečo by to nevedeli v ZSE alebo GW.

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Dnes znova, tento istý! To už je choroba. Kto by sa našiel a vedel mu vysvetliť ako funguje nabíjanie? Že nie je jediný na svete?
  • Pepo096
    Member
    • Dec 2018
    • 43
    •   

    #80
    Click image for larger version  Name:	20221122_085523 2x.jpg Views:	0 Size:	58.2 KB ID:	89274​​Click image for larger version  Name:	20220419_095436.jpg Views:	0 Size:	63.2 KB ID:	89276 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20220426_095703.jpg
Videní:	810
Veľkosť:73,7 KB
ID:	89280 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	20220426_095732.jpg
Videní:	796
Veľkosť:71,2 KB
ID:	89281

    Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
    Ďaľší expert dnes:
    1. zaberá miesto
    2. zamknutý kábel v aute
    3. nenabíja

    Vážený mladý muž, nešlo by v Tesle nastaviť odomknutie kábla po skončení nabíjania?
    Je to Aupark Zilina. V poslednej dobe tam chodim casto a blokovanie tam je uplne bezna zalezitost, hlavne rozne PH tam parkuju a nenabijaju.
    Snazim sa parkovat na tych zadnych miestach, aby som neblokoval GreenWay, aj ked vyhradene miesto tam nemaju. Raz som prave potreboval CCS a obe miesta pred nabijackou obsadene nenabijajucimi sa. Nastastie aj na to zadne miesto dociahne kabel CCS.
    Naposledy upravené Pepo096; 29-01-2023, 00:30.

    Komentár

    • 1fisker
      Senior Member
      • Aug 2014
      • 1549
      •   

      #81
      Prosím vás, neblokujte nabíjačku, ak nenabíjate.

      Komentár

      • Kale
        Junior Member
        • Mar 2021
        • 18

        #82
        Vcera Aupark zo 4 nabijaciek 3 obsadene benzinakmi skusil som zavolat mestskych, ale kym som nakupil, tak nevyzeralo, ze stihli prist. Mozno vdaka nasej Slovenskej povahe sa budu musiet nabijacky stavat aj na konci parking domov, aby ludia neboli motivovani zastavit na nabijackach, lebo vsak su hned pri vchode 🙄

        Komentár

        • 1fisker
          Senior Member
          • Aug 2014
          • 1549
          •   

          #83
          Vážení kolegovia. Žilina Aupark nedeľa 11.2. poobede. Toto nie je parkovisko. Je tam jasne napísané - pre elektromobily počas nabíjania. Hneď 2 tesláci naraz. Nie je to trochu drzé zaberať miesto a nenabíjať? Tá biela Tesla tam stála viac ako hodinu, keď som šiel okolo. Inak by ma fakt zaujímalo, prečo Tesla nemá takú triviálnu funkciu ako je nastavenie odomknutia kábla pri AC nabíjaní.

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Zda sa ti, ze keby aj tu funkciu mala, ze by to majitela trapilo a mal ju aktivovanu? vsade najdes ludi ohladuplnych aj menej ohladuplnych…

          • Kale
            Kale komentoval
            Upraviť komentár
            Skoda, ze Type2 standard nevie rozoznavat privatny/verejny kabel. Je nerealne cakat, ze si to budu ludia pri kazdom nabijani prestavovat.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            1fisker Myslim ze vacsina aut drzi AC kabel zamknuty aby ti niekto neslohol vlastny kabel z AC stlpika. A ako bolo spomenute z tych co to vedia konfigurovat tazko cakat ze to budu stale prepinat neiekde hlboko v menu. Mozno keby bolo na to tlacitko alebo widget na homescreene.

            Viac ma ale stve ze Tesla a aj niektore dalsie EV drzia zamknuty aj DC kabel po skonceni nabijania. Toto je uz nepochopitelne bezohladne. Na to nieje ziadny dovod.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Toto je dôsledok dvoch negatívnych javov súčasne a to bezplatné nabíjanie a bezplatné (4 hod.) parkovanie počas víkendov. Možno by stačilo aby aj cez víkend bol free parking len na 1. hodinu a bolo by po probléme.

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            tommik: bezplatne parkovanie s tym nic nema, autisti a ini invalidi maju problem prejst par metrov navyse vzdy a vsade

          • Kale
            Kale komentoval
            Upraviť komentár
            Mne raz niekto vypojil DC - potreboval som nabit do 100, dal do stojanu a zatvoril mi nabijaci port s plastovou zaslepkou vonku 🙈 takze som vyzeral, ze som si len prisiel blokovat parking. Nema Tesla uzamknutie DC kvoli chargovaniu parkovania po skonceni nabijania?

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            Kale Tak ked mohol vytiahnut DC znamena ze si uz mal nabite 100 resp. si uz nenabijal inak by pod prudom uzamknute nevytiahol, cize si defacto blokoval parking.
            A on sa mozno medzitym aj nabil ak mu dosiahol kabel vedla, nieze len ti vyytiahol a strcil do stojanu konektor...

          • MasterBlaster
            MasterBlaster komentoval
            Upraviť komentár
            Tak ak slo o Kaufland alebo podobnu DC nabku bez autorizacie, tak technicky sa moze najst taky "dobrak" co si sam zhodnoti ci uz mate dost.
            Ja som raz prisiel rano na free nabku kde uz len postavali 2 nabite (cez celu noc nabijane) vozy, a kedze bolo miesto tak som si odlocknuty kabel z pluginu pretiahol k sebe (ukoncenie nabijania bolo viazane na appku). No a ked som sa vratil plugin uz bol prec a cakalo ma poskriabane auto... Samozrejme povodca sa vedel spravne postavit za strom takze to skoncilo bez najdeneho vinnika.. Etiketu pri spravani sa na verejnych nabkach by radsej mali davat v hlavnych spravach lebo to zjavne nie je zrejme...
            Naposledy upravené MasterBlaster; 12-02-2024, 12:08.

          • Kale
            Kale komentoval
            Upraviť komentár
            Bol som tam do 10min od 100% a nemal sa tam kto iny ako pripajat (kabel by zdaleka nedociahol), max tak na volny AC. Blokovanie nabijacky mi ma uctovat prevadzkovatel stanice v ramci parkingu, nie ze ja dostanem pokutu lebo mi niekto vytiahne kabel. Phrasing tabul "pocas nabijania" je podla mna nestastny, pokial mam kontrakt s prevadzktovatelom toho miesta, kt. hovori o tom, ze platim za dlhsie nabijanie/blokovanie po dobiti. Tiez mi raz napr. zle zopla GW nabijacka, najprv sa tvarila ze nabija, ale ked som si na druhej strane obchodaku checkol preistotu ako rychlo nabija, zistil som, ze mi ju vyplo. Blokoval som nabijacku nenabijanim kym som presiel cely obchodak naspat a zapol to znovu? Irituju ma blokovaci nabijaciek co na nej nikdy nenabijali, ale pride mi nerealna predstava, ak chceme aby sa BEVs masovo rozsirili, ze teraz ked sa niekto pichne na nabijacku a dobije mu auto do plna, tak necha v Bille roznakupovany kosik, bude bezat preparkovat auto a potom sa vrati donakupovat. Na to maju predsa provideri casove limity a platenie za parking, aby motivovali k fair use. Mne moze byt "jedno" ci auto nabija alebo plati providerovi za cas navyse, to je na ich dohode. Chce PHEV nabijat 3kw na ACcku? Moze mat to hnevat, ale pokial mu to ten provider dovoli, je to ich sukromna vec. Skor ma hneva, ze je providerom totalne jedno, ze im to auta vyblokovavaju a nejsu na to lahsie paky cez objektivnu zodpovednost, ako cakat dve hodiny kym pridu mestski. Aby to nevyznelo, ze som blokovac nabijaciek , tak len ten raz som mal auto do 100% na "plne" obsadenej nabijacke - a moj tip je, ze to len vypojil premotivovany typek z vedla nabijaneho auta co dosiel naraz so mnou. Myslim, ze ani tie free parking minutes som nikdy nepresiahol a Xkrat som niekoho pustal a odchadzal skor s menej nabitym ako bol moj plan. Tiez mi chyba dynamicke riadenie mozneho casu na nabijacke. Preco nemoze byt na prazdnych ACckach cez noc 8hod a 3hod cez den?
            Inspiracia od Tesly:
            "For every additional minute a vehicle remains connected to the Supercharger, it will incur an idle fee. If the vehicle is moved within five minutes, the fee is waived. Idle fees only apply when a Supercharger station is at 50% capacity or more. Idle fees double when the station is at 100% capacity."
            alebo
            "A congestion fee is a fee you pay when a Supercharger is busy, and your vehicle’s battery is above a certain level."
            "This fee encourages drivers to charge only as much as is needed for their trip, rather than all the way to 100%. This increases the availability of Superchargers so that everyone has access when they need it."

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Kale pritom by stacila taka blbost (aspon pre nabijacky s displayom) ze by na displayi zobrazovala evidencne cislo vozidla ktore sa tam naposledy nabijalo a kedy bolo ukoncene nabijanie. Toto info by sa ukazalo iba autorizovanemu uzivatelovi a ten by mohol potom odfotit blokujuce auto stojace na nabijacke a poslat providerovi nech si to riesi. Nikoho by to nic nestalo a riesenie by bolo uplne primitivne (z pohladu SW vyvoja). Mozno ani to by nebolo treba, stacilo by tlacitko v menu na nabijacke "nabijaci stojan blokovany" a v apke providera a moznost nahrat fotku.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja A odkial by tak asi ta nabka vzala EC vozidla co by mala zobrazovat na dispelji? Ci by si kazdu vybavil kamerou snimajucou EC? To uz moze rovno nabka potom poslat foto providerovi.

            Kale Ono kym nieje dostatok nabiek pre vsetkych tak si musime pomahat a odpajat sa co najskor aj tam kde nieje za blokobvanie sankcia. Aj za cenu odbehnutia od nakupu, preparkovania a nasledne dokoncenia nakupu. Ja to tak robim (a chvalabohu niesom sam, aspon u nas na vychode), lebo mi pride blbe nechat niekoho cumiet na prestoj nabky kym si ja dokoncim nakup. Na druhej strane nikdy mi nevadilo ak mi po skonceni nabijania niekto vytiahol DC kabel z auta aby mohol nabijat on.
            Pri Kaufe zas som nemal problem ked niekomu ubehol cas mu to zapnut znova ak nedobehol sam k autu. Pride mi to lepsie nez skodoradostne cumiet na zahalajucu nabku a nadavat mu potom ze mal dlhy rad pri pokladni.
            Proste kym je nabiek malo treba si vychadzat maximalne v ustrety.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Taur uplne jednoducho. Nabijacka musi zakaznika autorizovat. Pri autorizacii by spolu z ID zakaznika dostala z databazy providera aj EVC. A to EVC by provider vyzadoval pri vytvarani konta.

          • Kale
            Kale komentoval
            Upraviť komentár
            Ja sa snazim vychadzat v ustrety, ale takyto sposob fungovania je neudrzatelny a elektromobilita sa nerozsiri, pokial musim pri kazdom nabijani rozmyslat, ze kolko sa mi bude auto nabijat, ci mam na nabijacke dobru cenu, ci je vobec nabijacka u mojho providera a po ktorom obchode mam ist bezat preparkovat. Ak chcem aby sa nieco rozsirilo, musi to fungovat jednoduchsie/lepsie/lacnejsie ako alternativa.

            "Nebudes musiet chodit na pumpu, jednoducho si pri beznych cinnostiach ako nakupy, obedy, ... pichnes auto do nabijacky a nemusis nad nicim rozmyslat."
            alebo
            "Nemusis chodit na pumpy, ale ked budes nakupovat a je volna len rychlonabijacka, tak v polke nakupu si musis ist preparkovat preparkovat auto. Alebo radsej cakaj 20min v aute a chod na nakup az potom."

            ICEs
            "Dojdi na pumpu a zaplat ±vsade rovnaku cenu."
            BEVs
            "Kup si pausal od ZSE. Potom ked nabijas, si davaj pozor ci ZSE stojan je naozaj od ZSE alebo partnersky, kde ta to bude stat raz tolko. Potom ked nabijas v zahranici, tak mas hodinu za 25E, takze si sleduj, aby si vzdy nabijal z co najviac vybitej baterky. Preco platis ovela viac v zahranici ako lokalny? No to nikto netusi. Ale neboj sa, za chvilu sa na kazdom stojane bude dat platit kartou a bude ta to stat len viac ako keby si siel svojim ICE, takze urcite nebudes dalej riesit pausaly s 3 roznymi poskytovatelmi."
            "Je zima a zabudol si vcera vecer nabit? Aha, tak to budes nabijat 3x dlhsie, lebo si nemas kedy predohriat baterku."
            (hyundai) "Ako si predohriat baterku? To je jednoduche. Len si musis cez mobil najst nabijacku a poslat ju do auta, kedze v aute by si to robil 10x dlhsie. Nabijacka nie je este v appke? Nevadi, daj si nahodnu inu nabijacku do navigacie auta a potom do dalsej navigacie si daj destinaciu kam realne chces ist. Prvu navigaciu ignoruj."
            "Si na roadtripe a idete do aquaparku/...? Mohol by si predsa zatial pomaly nabijat na parkovisku, ale chces tam byt 4hod? No to musis ist v polke sa prezliect a preparkovat. Ovela pohodlnejsie ako ist tankovat!"

            Ja by som za ICE nemenil, ale stav public nabijania je podla mna pre bezneho cloveka neintuitivna shitshow, kt. (ak nebyva v dome) pri roznych edge casoch nemusi priniest "slubovane" pohodlie ci uspory v nabijani. Nemozeme od ludi chciet, aby pri kazdom nabijani rozmyslali. To ma byt non-event. Pichnem kabel a idem si robit co potrebujem a nie ze si musim davat timer na 3hod a v polke nejakej cinnosti ist preparkovavat.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Krásny príklad ako sa dá vyriešiť pretlak na nabíjačkách je Billa na Bajkalskej v BA. Kombinácia plateného parkovania a (konečne) plateného nabíjania zabezpečila totálnu dostupnosť týchto nabíjačiek. Odkedy to je v takomto režime sa mi nestalo, že by tam nebol voľný konektor. Kaufland si môže brať príklad.

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja Nezmysel. Si myslis ze ku kazdemu autu si v rodine/firme budem zvlast platit maly pausal/registraciu??? Ludia na jeden pausal pouzivaju aj 2-3 EV. Mozno pri plug&charge by sa dalo zistit podla vin EC ale to by musela mat nabka online prepojenie s edvidenciou/DI kedze sa uz dnes EC daju prenasat z auta na auto pri prepise.
            Pri autorizacii kartou/chipom/apkou nemas sancu aby EC sedela s realne parkujucim/nabijajucim autom. Na to tvoje "jednoduche" riesenie zabudni.

            Napr. aktualne mam za svoje v servise docasne nahradne EV vozidlo a samozrejme ze nabijam svojou kartou/pausalom, takze nakrasne aj keby som mal u providra registrovanu svoju EC tak mi teraz nesedi.

            Jednoducho treba aby sa luda spravali ohladuplne a korektne a nie metody policajneho statu zavadzat.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Kale ano je to utrapa. Ja som na to nasiel uplne jednoduche riesenie. Nenabijam na verejnych nabijackach (okrem dlhych tripov), a moj zivot sa rapidne zjednodusil a ukludnil 🙈 doma mam kabel vzdy volny. Zrazu mam uplnu pohodu, neriesim ako dlho tam som, ci bude volne, ci hento ci tamto. Chapem, ze to nie je pre kazdeho a podmienka je asi byvat v dome. Ale to uz je obeta, ktoru musi vytrpiet bytovkar co si kupi EV, zial.

            Zakaznicke nabijanie pri obchodoch je podla mna najvacsia medvedia sluzba, aku mohol kto pre elektromobilitu vymysliet. Napad je uslachtily, ale v praxi to nefunguje. Ked bolo v SR dokopy 50 EVciek tak to slo. Teraz je to zdrojom frustracie, nadavok, hejtov na forach, zlomyselnosti jednotlivych vodicov, zneuzivani atd atd atd… spalovaci co to sleduju sa nam mozu akurat tak smiat. Keby sa vsetky tieto nabijacky zrusili, bol by pokoj 🤷‍♂️

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Taur, dobry argument, ale sparovat viacere ECV z ID nabijacej karty nie je ziaden problem. Tato informacia nemusi byt nikomu viditelna, staci ak ju ma operator nabijacky. Staci dat do aplikacie v mobile moznost nahlasovat blokovanie nabijaciek a operator to moze vyriesit podla svojich obchodnych podmienok. V pripade ze dane ECV v databaze nebude, mozu posunut riesenie dalej na organy ktore riesia parkovanie.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Ja by som povedal ze cele riesenie nabijania v obchodakoch je zle. Osadit 2/3 nabijacky s dedikovanou kapacitou je blbost. Treba osadit 100 nabijaciek so zdielanou kapacitou a zakaznik si sam zvoli ci chce nabijat za vyssi tarif z garantovanym vykonom alebo nizsi z vykonom zdielanym, alebo najnizsi zo zostatkovym vykonom. Taky AgeVolt ma celkom zaujimave riesenia: https://www.agevolt.com/smart-system

          • Taur
            Taur komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja Suhlas, no to je hudba buducnosti a raz to bude. Pri sucasnom % EV ked v OC parkuje viac ZTP ako EV je zial logicke ze nebudu instalovat 100 nabiek. Ale ved uz to riesi legislativa ze tusim od roku 25? musia mat parkoviska prislusne % miest s nabkami tak ako teraz musia mat vyhradene pre ZTP. Tak sa hadam dockame.

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            tommik, som rad ze si uzivas prazdne stojany pri Bille na Bajkalskej, si v skutku fanda elektromobility. Ak mam platit 0,59/kWh, tak sadnem do spalovaku.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Taur problem je ze ked vidis situaciu na Sk sa utesujes, ale ja v AT mam uplne iny pohlad. 1/3 nasej firemnej flotily je uz elektrickej. Na cestach vo Viedni je minimalne minimalne 10% elektromobilov. Co si vsimam, tak az posledny rok zacali instalovat nabijacky v garazach so zdielanym vykonom. Zatial to vacsina developerov nechape a legislativa je biedna, lebo uradnici to chapu este menej. A to sme v AT kde sa ako tak uvazuje ked sa nieco robi. Nechcem vidiet co sa stane na SK ked bude penetracia elektromobilov podobna,
            Naposledy upravené SKolja; 13-02-2024, 12:18.

          • rapid
            rapid komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja, tu na SK-CZ nieje ziadny problem, teda aspon pre podnikatelov. na youutube kanaloch sa neraz z mienilo "Nabijes si u obchodneho partnera, ked si u neho na rokovani..." realita je vsade nahovno, to mozes vidiet aj v Milanovom videu, ked siel do talianska a nabijal "pol hodinu" /tam sa tiez bori mytus bezproblemoveho dialkoveho cestovania/
        • Kale
          Junior Member
          • Mar 2021
          • 18

          #84
          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_2018.jpg
Videní:	160
Veľkosť:183,9 KB
ID:	96919 Clovek by cakal, ze ked mas plugin, tak viac chapes voci spalovakom aky velky chuj si ked vyblokujes rychlonabijacku a nenabijas (nezapojeny kabel).

          Komentár


          • Catchcash
            Catchcash komentoval
            Upraviť komentár
            niekedy mam pocit, ze ludia si myslia ked maju PHEV alebo BEV, ze maju automaticky moznost parkovat na tych miestach aj ked nenabijaju lebo toto som videl uz tolko krat...
        Pracuje...
        X