Druha trasa bola McD Zvolen - McD Liptovsky Mikulas, aby sme vyskusali nabijacku a cucli si trosku energie. Bolo to 94 km, parametre ako vyssie v prispevku, akurat rychlost pomalsia + Donovaly hore-dole. Nabijacka volna :-), baterka na prvom cervenom stupni (po nabijani v McD Zvolen). Tu musim povedat, ze tato nabijacka je umiestnena velmi nestastne a to pri jednosmernom vstupe do McD v zatacke, kde sa auta musia otocit o 180 stupnov. Vznika tu riziko vystupit na lavej strane auta, dalej clovek len pozera, kto mu oskrie cely bok, ak nahodou nevyberie dobre zatacku. Dalej su miesta umiestnene za sebou, takze tam mozu stat len auta so zadnym a prednym nabijanim. Ak sa stretnu auta s rovnakym nabijanim (zad-zad alebo pred-pred), tak sa tam musia nejako otocit a ist v protismere, co je tak na pokutu :-). Opat pomale nabijanie, hoci asi lepsie a rychlejsie ako vo Zvolene. Tiez sme stretli rovnaky (podobny) LEAF, a na fotke vidno ako sa musel otocit kvoli nabijaniu (NISSA LEAF 2018 fight :-)). A to nehovorim, ze tam este parkoval spalovak :-( ked sme prisli.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Novy Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tretia trasa McD Zvolen, - McD Presov, tiez ideme vyskusat nabijacku a cucnut si trosku energie. Vzdialenost 135 km, vyssia rychlost (100 - 110 km/h), parametre ostali zachovane, baterka na prvom cervenom stupni. Tu sme sa trochu predbiehali s NISSAN LEAF 1 pred Presovom na dialnici, zjavne nas chcel obehnut a dostat sa ako prvy na nabijacku, ale zvolil zlu trasu, takze sme boli prvi :-). Nabijanie znova pomale podobne (len 11kW - vid obrazok) ako na nabijackach predtym, resp. pomalsie. Pokecali sme s vlastnikom NISSAN LEAF 1, nasledne sme dali nabijanie jemu a cuduj sa svete, jemu to nabijalo pekne rychlo, asi na plnu rychlost, co ma teda zarazilo. Nasledne som teda vyskusal, ze ked ma CHADEMO, tak skusim dobijanie AC, to vsak nefungovalo, pretoze nabijacka nemala dost kapacity/vykon a nabijanie je odlozene, co ma totalne zarazilo, takze nie je mozne nabijanie naraz (vid obrazok)4 Fotky
Komentár
-
A zaver cesty, len celkove vyhodnotenie, komplet vzdialenost a spotreba :-). Zaver je taky, ze nabijacky su pomale alebo ma LEAF 2 problem uz aj pri prvom nabijani kvoli teplote baterky. Vie niekto ci su tieto nove nabijacky nejako obmedzene na vykone, pripadne ich este len testuju a zmeni sa to, aby sme vedeli vylucit tuto moznost? Specialne nabijacka na McD Zvolen sa mi zda prilis pomala. Spoznali sme 3 McD na Slovensku, vsetky su uplne rovnake, akurat v McD Presov su naprv WC zeny az potom muzi, pricom na ostatnych je to naopak :-)1 Bild
Komentár
-
Áno, moja posledná skúsenosť bola rovnaká, aj prvé rýchlonabíjanie išlo len 21kW, baterka bola pred cestou studená a počas bežnej cesty (prvých 50 km dialnica 120-kou, potom okresky 90-kou a dediny asi 120 km - teda celkovo 170 km cesta) sa zahriala skoro do červeného a preto aj prvé nabíjanie bolo pomalé. Dosť ma to štve. Je to pri vonkajších teplotách okolo 30 stupňov. Zasa začnem na dlhšie cesty vyťahovať Ioniq-a.
Terajší kupujúci o Rapidgate už vedia a môžu sa rozmyslieť. Ja som auto objednával začiatkom januára a po predchádzajúcom Lef-e 30kWh som predpokladal aspoň rovnaké rýchlosti nabíjania, ak nie lepšie, takže to považujem za problém a podraz od automobilky. Samozrejme neriešený.
Ešte jedna poznámka k manuálu auta, kde vyslovene uvádzajú, že rýchlosť nabíjania sa môže znižovať podľa teploty. Ten jeden odstavec v manuáli predsa nemôže znamenať, že to nie je chyba. Keď auto objednávam, nedostanem pred objednávkou manuál, ale ten dostanem až po kúpe. To predsa nemôže Nissan považovať za upozornenie kupujúcich. Upozornenie by bolo, keď to dajú prečítať pred podpísaním objednávky. Sa čudujem, že sa toho ešte nechytili nejakí právnici v zahraničí.
A to nehovorím o navigácii, ktorá mi trasu z Ružomberka do Katovíc vypočítala rýchlu na 233 km a Eco na 206 km, pričom všetky internetové (Waze, Google Maps aj Apple Maps) urobia trasy okolo 170 km, nakoniec som išiel cez Apple Maps (CarPlay), dokonca aj to carPlay sa občas nepripojí a musím vytiahnuť a zastrčiť USB kábel. Zlatý Ioniq. Čím ďalej sa mi zdá, že som padol do rovnakej jamy levovej ako s prvým Leafom 30. Infotainment na hovno (ani blbé kľúče s MP3 nevie prečítať, vyberá si značky), baterka na hovno, ozaj len žena na nákupy a po okolí je spokojná, mne už to začína liezť na nervy - celý Nissan s ich produktom.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Nech to má viazané s čím chce, toto nemal dopustiť. Obyčajné počítačové ventilátory napr. k zdrojom 16 cm priemeru keby tam dali, tak to pomôže, bola by to záležitosť na 100 € ich výrobných nákladov aj s návrhom, plastovými vzduchovými kanálmi a všetkým. Keby bola cena o tých pár € vyššia, nikto si to ani nevšimne, aj tak si robia s cenníkom čo chcú a zľavy rozdávajú do neviem koľko percent. Je to pol roka, čo sa o tom vie a vyjadril sa nejako Nissan ? Urobil niekde nejaké kroky ?
Mňa ako užívateľa nemusí zaujímať, koľko je teplota, lebo u nás sú ešte teploty bežné. Nie sme na soľnom jazere.
Musia to nejako riešiť, len im nahráva táto situácia, že nie je EV a čaká sa na ne dlho. Takže zákazník je rád, že má. Už to nie je len pri Tesle, že jej chýba konkurencia ako soľ, už aj pri všetkých iných značkách. Sme v štádiu nedostatku EV a môžme byť radi, že aspoň jazdíme.
-
Aj $100 je podla mna vela za jednoduche chladenie, ako ma napr Ioniq. Staci vzduchovy kanal z klimy a par vetrakov, pri ich vyrobnych mnozstvach by to podla mna stalo tak do $30. To je podla mna len dokaz toho, ze dinosauri nechcu vyrabat EV tak tam zamerne neriesia zavazne nedostatky. Ja to hovorim uz davno, Ioniq je do prichodu TM3 zatial jedine EV, ktore sa aspon trosku priblizuje dokonalosti a naozaj mu chyba malo (3f nabijacka, mobilny pristup, malicko vacsia bateria a mozno zadny pohon, resp. cisto bateriova platforma), ale zial vyroba je zastavena takze smola. Ma nedostatky, ale ziadne fatalne chyby. Ja som trosku rozmyslal nad kupou Leafu 60kWh ked pride, vyzera, ze by to mohlo byt celkom dospele a komplexne auto, ale fuserska historia Nissanu ma odradza uz teraz, ked nevedia ani po 8 rokoch na trhu EV vyriesit zakladne technicke nedostatky aj ked nekricim hop, sam som zvedavy ako na tom bude s baterkou Ioniq po 3 rokoch, aby som nebol negativne prekvapeny
-
Ja po skúsenosti s dvomi typmi Leafov, by som už do tretieho typu nešiel. Lebo veci, ktoré sa dali riešiť, sa riešiť mohli. A keď sa neriešia, tak to znamená, že Leaf-u určili pôsobisko mesto a nie bežné cestovanie, preto aj pri 60-ke čakám nejaký zádrhel, aby to bolo len mestské auto. A tá navigácia (a pripojiteľnosť) ma neskutočne irituje. Prečo Ioniq môže mať bezchybné pripojenie všetkých USB kľúčov, prehrávania, Android auto, CarPlay a Nissan nie ?
Kona Electric v plnke sa na mobile.de objavuje od 37,5 s daňou u tých neofiko dealerov (resp. dealerov bez showroomov) s dodaním 9 mesiacov, neviem či to nie je aj lepšia voľba ako Tesla 3, lebo bez konkurencie sa ani Tesla nikam neposunie a predpokladám, že situácia - bez SK zastúpenia alebo asoň pobočky AT servisu tu v BA bude aj za rok.
-
Pred dvoma týždňami uverejnili inzerát na Ioniq Electric v AutoPola Vajnorská, nejako v piatok ho dali, v sobotu ma naň upozornil jeden člen tohto fóra a keď som v pondelok ráno volal, že či je a hneď preň prídem, tak už bol zarezervovaný niekým zo Žiliny a potom aj inzerát zmizol. To asi hovorí o mojej spokojnosti s Leafom, bol som pripravený ho rovno vymeniť radšej za ojazdeného Ioniq-a a tiež to hovorí o záujme o Ioniq-y. Nevydržia ani pár dní. Bol tej istej farby ako mám ja, len bez premium sedačiek. Mali ho tam za 19 bez dane a bol to prvý na Slovensku prihlásený Ioniq (3.11.2016 - importérsky), ale aj napriek tomu by som doňho išiel. Lebo si myslím, že Nissan s tou baterkou neurobí nič.
-
Miroslav Rojko a vieš aj koľko km mal ten Ioniq z inzerátu najazdené?
-
Viem kolko km bolo napisane v inzerate. Ale bolo to sakra tazkych km, ked to mal importer a teda je predpoklad, ze to poziciaval kde komu - novinarom, fleetovym zakaznikom, testoval na tom mechanikov. Aj na fotkach bol dost poskrabany volant.
-
a to bola ta ista farba ako mas teraz? Lebo podla mna mal importer od zaciatku predaja dva. Modry a potom ten sivy. Modry predali tusim este minuly rok, alebo na prelome a tento im zostal. Parkrat ho mal aj GW pozicany na testovanie nabijaciek.
-
Miroslav Rojko aha, ja som myslel, že aj napíšeš, koľko km to bolo , nevadí
-
Mal niečo cez 23000 km, ale ľudom s diagnostikou stav km moc neverím...
Bol to prvý z môjho zoznamu Ioniqov: http://teslaclub.sk/forum/v%C5%A1eob...3559#post23559
BL308OO - aj keď v TP má šedá metalíza tmavá, bola to farba Aurora - bledomodrá metalíza, aj ja mám takú, ale v technickom mám svetlá strieborná metalíza. Importér tie farby hádže do TP ako kto si sadne k PC uňho.
-
Ak myslíte ten modrý - tmavšie modrý alebo normálne modrý, nie bledo, čo sa objavoval aj v novinárskych testoch, napr. aj znalého to elektromobilistu ala prešmykovača na snehu Ondreja Macka, tak ten je teraz na značkách NZ - Nové Zámky, takže bol predaný už dávnejšie.
Ale tento Aurora mal možno pridanú hodnotu v tom, že bol prvý registrovaný Ioniq Electric na SK značkách, ten tmavo modrý bol nejaký čas po ňom.
-
Miroslav Rojko dík, môj má už cez 22 000 a akurát dnes má 10 mesiacov Tak ma to zaujímalo
-
Peterka a ako si mal toho Ioniq-a od importéra ? To dávali ako náhradné pri oprave alebo keď si žiadal skúšobnú jazdu cez ich stránku ?
-
A pre nás ostatných, čo tam nikoho nemáme, nezistil by si prosím u toho správneho človeka, aký je ozajstný predpoklad - termín KONA electric na Slovensku ? Kedy prvá príde, prvé predvádzacie jazdy ...
-
Ono na Ioniq som cakal 7 mesiacov, tych 9 mesiacov na Kona sa da prezit a bude to este skor ako pridu Tesla 3 do Europy.
-
No ak Leaf 2 plus ci ako ho maju volat nebude o tretinu drahsi tak s vacsou bateriou a termo manazmentom to znie az ako dokonale elektro auto.
To vsetci kupujete elektro auta aby ste cestovali dlhe trasy? Su tu same porovnania krizom krazom slovensko, cechy a este dalej.. Ved toto stale nie je primarny ciel ziadneho EV okrem Ska alebo Xka.
Komentár
-
urcite znizuje jej zivotnost. Ale prave ak jazdis tak, ze cez den nabijas len AC alebo ti staci nabijat v noci, teplota sa drzi rozumne. Na mojom Leafe som mal 7 paliciek len dvakrat...ked som v najvacsom úpeku potreboval v okoli domu vybit bateriu az do rezimu korytnacky
bez DC nabijania mam vzdy max 5-6 paliciek.
Paradoxne po mesiaci mi stuplo SOH v najvacsom teple o necele percento
-
My v rodine používame dve EV ako hlavné autá - všade a spaľovák chodím akurát nabíjať do garáže, lebo mu po mesiaci státia klesá napätie batérie. Taká je asi situácia u mňa a myslím, že aj ostatní už pochopili, že s dojazdom cez 220 km a poriadnym rýchlonabíjaním sa dá napr. Ioniq užívať ako hlavné auto. Keď prejdeš na EV s takýmito parametrami, tak sa Ti nebude zdať žiadna cesta dlhá. Napr. teraz Balt (GW akcia) idem tiež Ioniq-om a nemám obavy aj s dvomi deťmi.
30 kW Leaf mi ešte nestačil, tam bolo nabíjanie pomalé (nad 60% SOC už spomaľoval) a dojazd okolo 170 km po bežnej ceste mimo dialnice tiež nedostatočný. Ak máš 24kWh, tak je to ešte horšie. Prechodom na Ioniq alebo Leaf 40 v zimšom počasí sa situácia úplne otočila. Tak ako tu Tesla majitelia nemajú problém brázdiť Európu, tak Ioniq je už na polceste od Leafa 30 kWh k Tesle a to hlavne vďaka nabíjaniu.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ku kazdemu autu, ktore dlho stoji (aj k EV) je dobra udrziavacia nabijacka pre 12V olovennu bateriu.
napriklad tato:
https://www.alza.sk/hobby/compass-na...h-d2898941.htm
-
no ja uvidim ako na tom je moje auto v zime. Lebo je uplne ine o tom citat, tyzden jazdt a potom pol roka denne testovat na vlastnom
Ioniq je super, ale zas plati co tu bolo uz stale spominane - trochu vacsia baterka by bodla. Ja by som s nim na dovolenku s detmi nesiel (vo dvojici ked mas cas tak OK)
-
Ja raz mesačne pripájam normálnu, ale tuším, že nie je dobré robiť hlboké cykly.
Mám ešte nevyužitú modelársku, ktorá dáva 12V a 500mA. Myslíš Julo, že tá 12V by mohla byť tiež ako udržiavacia ? Netreba aby mala vyššie napätie ako baterka (keďže alternátor dáva o moc viac Voltov) ? Je to typ Robbe 8308.
-
Miro, tu Robbe 8308 mam aj ja, je to vlastne prudovy zdroj - vid moznosti prudov na jej paneli. Max napetie je ale az 25V, to nemozes zapojit dlhodobo na olovenny akumulator, to by si bateriu prebijal.
Na udrzovanie baterie je najlepsie originalny udrziavac.
Ked vies co robis, mohol by si pouzit nejake max 5W trafo s jednocestnym usmernenim diodou (bez kondenzatora) s takym napetim aby boli pulzy so spickou maximalne 14V, radsej by som dal len13,5 V - to na udrziavanie 12V baterie bohate staci.
Jednocestne usmernenie preto, lebo to prospieva olovennemu akumulatoru - dobija sa len spickami.
Kedisi sme take udrzovace vyrabali z zvonkovych trafakov - ladili sme napetie ubratim, alebo pridanim zavitov na sekundari trafaku. (zvonkove trafo bolo bezpecne, lebo malo osobitnu cievku sekundaru a bolo mekke - kludne sa dal sekundar skratovat aj na trvalo a trafo nezhorelo - len sa trosku zohrialo.
-
Miroslav Rojko nemal si nahodou defektivnu bateriu? Moj 30 kWh nabija najrychlejsie medzi 70 a 85% SOH, mozem aj prilozit screenshot z naseho nedavneho vyletu - 400 dialnicnych km kde som nabijal nad 40 kW aj ked bateria mala 52 C.
-
Nie, mal som ho nový a samozrejme hned som sledoval nabijaci vykon (zozadu GW panelu) a po 60% klesal. Bol to rocnik 2017, ale taky mas aj ty, nie ? Tych 44kw isiel len od 10 do 60 %. To sa mi nechce verit, ze Ti ide pri 75% este naplno. Nemas skor Ty pokazeny manazment baterie ?
-
Miroslav Rojko ja mam 2016, a nabija mi fakt do 85% na plne gule - max cca 48 kW co som videl (podla LEAFspy)
Mozem prilozit screenshot ak mi niekto neveri. Nikdy nenabijam dlshie ako 30 minut, lebo mi to dotlaci do plna, bud do 94% ako niektore GW alebo do 100 ako niektore ZSE. nabijal som u aj z pod 5% kde LEAF uz neukazuje nic a do 30 minut som mal plnu (a horucu) bateriu
-
-
Podla tohto grafu 30kWh Leaf ozaj nabija plnym prudom dlho, ale to bolo zrejme u starsich verzii, v 2017 co mal Miro to uz zrejme upravili.
Teq : ukoncenie DC nabijania riadi auto, nie nabijacka, ak ti nabija DC az do 100%, tak to musi byt hrozne pomale.. Ioniq ukonci DC pri 94% a ked ho potom dam na AC, tych zvysnych 6% trva cca polhodinu a pri 99% je nabijaci vykon uz iba cca 0,5kW
Komentár
-
Ja sice nie som odbornik na baterie a nabijanie, ale z toho co mam nacitane- baterii "nerobi dobre", ked je nabita na 100% a dlhsie tak "stoji", najma ak je zohriata. Na druhej strane auto to ma trochu osetrene- pri 100% na displeji je realne nabitie okolo 96%. Podla info od technickeho specialistu Hyudai je dobre raz za cas nabit bateriu na 100%, aby sa clanky "vyrovnali", ale potom by sa hned malo zacat vybijanie. Vraj vedia v pripade potreby naformatovat alebo vymenit jednotlivy clanok, ak by s nim bol nejaky problem...
-
Ak uz potrebujes tu plnu kapacitu na 100% kvoli dojazdu, potom co najskor vyraz na cestu po ukonceni nabijania. Degradacia baterie je najvacsia pri plnom nabiti, cim je bateria teplejsia tym horsie. Uplne najhorsie je prist teraz v tychto teplach domov navecer a dat auto hned nabit. Lebo potom bude stat nabita takmer celu noc.
To "vyrovnavanie" clankov staci normalne spravit raz za 6 mesiacov. Nejde ani tak o clanky ako o spravnu funkciu riadiaceho systemu baterie (BMS) kedy sa moze stat, ze jednotlive clanky maju rozdielne napatie a kedze BMS pracuje zvacsa len s celkovym napatim mozu byt pri dosiahnuti zvycajnej urovne nabijania niektore clanky menej nabite (nevadi) a niektore "prebite" (to vadi).
Aj ked ma napada v tejto suvislosti - jux nema Ioniq vsetky clanky v serii ?
-
Ioniq ma 96 clankov v serii, mechanicky v 12stich nerovnakych moduloch: 6x6 a 6x10. Neviem ale, co znamena "clanok"- ci je to ozaj iba jeden, ktory dokaze dat prud 200A ( pri vykone 80kW- 400V/200A) alebo je "clanok" viac mensich spojenych paralelne. Ked to prepocitam cez kapacitu, jeden clanok by mal mat pri 3,7V cca 80Ah
-
Sme tu na zlej adrese s temou Ioniq ale opravim ta - Ioniq ma skutocne 96 clankov (= fyzicky kuskov baterie) v serii, ale tieto su v aute 2x (cize 96 seriovo, 2 paralelne) lebo kapacita jednoho je iba 41.4 Ah.
Takze v tvojom vyjadreni je "clanok" paralelne spojenie dvoch baterii.
-
Pre istotu upresnim, ze najprv su clanky zapojene paralelne az potom seriovo. Najprv dva paralelne a potom seriovo maju Ioniq (2p96s), Soul (2p96s) aj LEAF (2p94s) , VW UP (2p88s), ZOE (2p96s)
No e-golf ma 3p88s, Bolt 3p96s, i-pace az 4p96s
po jednom maju trojcata, 1p88s alebo novsie 1p80s, I3: 1p96s, fiat 500e: 1p97s, ford focus: 1p86s.
Tesly maju paralelne 74 ( 85 a 90) alebo 86 (100)
Neviem ci nove 75 maju povodny dizajn modulov s 74 paralelne, alebo novy dizajn s 86 paralelne - kto vie nech napise.
V serii maju tesly 96 (85,90,100) alebo 84 (75)
-
Nissan Leaf 2 Z Bratislavy do Banskej Bystrici na jedno nabitie. Vo videu pouzil vodic E-pedal aj na dialnici.Už sú to štyri roky, čo som sa vydal na cestu krížom cez Slovensko s cieľom zistiť ako rýchlo a pohodlne sa dá s elektromobilom prejsť z Bratislavy do Košíc....
Komentár
-
nie moc pozitivny test.. len to zbytocne odradzuje ludi, lebo s autom ktoremu reklamuju dobreze 400km prejst slimacim tempom bez klimy 200km jedine stastie ze na kameru po tej jazde neukazovali ako "rychlo" sa nabijal v tej BB
-
Vo videu je motoristicky novinar, ktory to hodnoti kladne a uz to je pozitivne. To sa tak casto nestava. Porovnal jazdu v minulosti a teraz aj ked to bol letny a defakto v tych teplotach horuci test. Zisiel by sa aj zimny test. Oproti minulemu testu teraz nabijal len na zaciatku a po konci testu, cize o 2 nabijania menej a spomenul, ze okrem GW prichadza aj ZSE, ktora buduje svoju siet nabijaciek.
-
hej zle som sa vyjadril.. recenzia je z jeho strany pozitivna, len auto je tragicke pre ludi odchovanych na fosiloch.. lebo keby si zapol klimu a isiel tacho 140 nikde by nedosiel a potom by nabijal 2hodiny, ja mam kladny vztah k ev inak by som nebol na fore ale nissan to fakt posral, snad to s tou long range verziou odcini
-
Dialnica 120-kou s pustenou klimou sa da prejst na jedno nabitie 200 km, pri tempomatovej 100-ke 240 km. Pri vyssich rychlostiach je to kvoli velkosti auta uz dost velka spotreba ale treba si uvedomit, ze Leaf ma vlastne spotrebu ako aj o dost mensie elektromobily. Keby bol o 10 cm nizsi ako Ioniq, tiez by to bolo viac dojazdu. Vyzera ako hatchback, ale klame telom. Je to MPV s dlzkou 4,5 metra.
-
-
Leaf nezastavi DC nabijanie a ide az do 100%? Jeden biely Leaf2 dnes pekne zablokoval DC na Wolkrovej akurat ked som sa ponahlal ohladuplny vodic co neprehodi na AC na poslednych par %.1 Bild
Komentár
-
tam som aj ja zazil pred tyzdnom predpokladam toho isteho Leafa. A tiez som sa ponahlal, ze nejdem hladat ine volne nabijacky a tlacil a tlacil...bol samozrejme na DC a mal 96 percent. Nikde nikoho... je smutne, ze pri tych par autach co su tu si toto ludia robia.
Zatial som sa neuchylil k tomu byt hnusny, ale da sa mojou kartou ZSE ukoncit jeho nabijanie v takychto pripadoch?
-
Neda sa ukoncit nabijanie cudzou ZSE kartou, len tou co sa zacalo. Naopak na Greenway starych stojanochnto ide - da sa ukoncit nabijanie inou kartou akou sa spustilo.
Na ZSE ho mozes ukoncit len cervenym "emergency" tlacitkom, ale skor by som to riesil zanechanim spravy - vysvrtlenim, ze ak nabija dlhsie, nechnsi to necha na AC, nie vsetci majitelia su tak zbehli ako my tu, ked to riesime denno denne.
Ioniq - vsetky Leafy tlacia do 100%, len 24kWh kusy mali moznost v menu nastavit do 80% ale aj do 100%.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 29-08-2018, 14:54.
-
tak to aby sme si vytlacili listočky s upozorneniami...bude to asi dost potrebne.
Ale vies ze arogancia ludi nepozna hranice a tak nemozme cakat, ze ak sa tam vedome pripojil na hodinu a pol a odisiel niekam dalej peso, ze sa bude vracat aby prepol konektor...
Moja 24ka neda na DC viac ako 96 percent ! skusane na ZSE aj DBT. (ked mam nastavene nabijanie len do 80 percent, zastavi samozrejme na tejto hodnote)
-
Rapidgate nerapidgate Nissan ju ma v pazi. Predaje trhajú rekordy tak čo....
https://insideevs.com/nissan-leaf-sales-europe-2018/
Komentár
-
http://www.hybrid.cz/nissan-potvrdil...nem-i-dojezdem
Pisu tam o predpokladanom dojazde 360km. Je to takmer identicka bateria ako Kona, no dojazd je o 100km menej. .....to zle niekto vypocital tie "predpokladane hodnoty" alebo musi Leaf spravidla uz naveky žrať viac ako korea?
Tomu, ze by bol za uvadzanu cenu neverim.
Komentár
-
Mna tam zaujala skor ta informacia o vyrobcovi baterie.
Doteraz pouzival Nissan baterie AESC, co bola v podstate dlho ich vlastna znacka a taky mensi ekvivalent teslackej Gigafactory, takze boli uplne sebestacni a mali dostatocne zasoby baterii. V dobe, ked je na trhu nedostatok baterii a Tesla hlada miesto na vystavbu dalsej Gigafactory a Mercedes a VW tiez planuju postavit vlastnu tovaren na baterie, Nissan nepochopitelne predal AESC cinskemu Envision. A baterie do noveho Leafu maju byt od LG Chem... toho vyrobcu, ktory nestiha dodavat baterie pre Hyundai a kvoli ktoremu zastavili tento rok vyrobu Ioniqu pre nedostatok baterii.
Som nechapavy iba ja, alebo je to cielena sabotaz buducich dodavok Leafu alebo o co tu Nissanu ide? Vsetci chapu, ze mat neobmedzeny pristup k bateriam je klucove, a Nissan tuto vyhodu preda Cinanom.
-
Komentár