Aj bateria VW e-UP sa slovami basnika Ioniq-a vari v hrnci, nema vobec ziadne chladenie.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Novy Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Watch the batteries being assembled for the VW e-up. http://www.testdriven.co.uk/vw-e-up-prices/
-
podobne bude na tom zrejme aj e golf...bieda
-
Ano, e-golf ma nelmi podobnu konstrukciu baterie ako e-up
https://www.youtube.com/watch?v=qVJpy6n05ss
no v pripade e-golfu, ktory nema rychlonabijanie a mozno ho povazovat len za cisto mestsky elektromobil by sa bateria bez tepelneho managementu este ako tak dala akceptovat - aj ked sa chybajuci tepelny management urcite prejavi na zivotnosti baterie.
-
Jux si si isty ze novy e-GOlf nema rychlonabijanie? Novy e-Up ho ma. Schvalne som sa na to zameral na salone v Zeneve a ma. Podla mna e-Golf ma CCS.
-
-
Komentár
-
nechajte to tu. aspon si to clovek lahsie dohlada a priznam sa, fakt zauijimave diskusie a fakty. Osobne som veeeelmi zvedavy ako to teda s Leafom a problemom chladenia bude. Pri prvej generacii sa v teplych krajinach o probleme zacalo pisat relativne skoro. Keby sa ten fail zopakoval, NIssan bude mat mega hambu.
-
Caute, viete niekto nieco blizsie o tejto moznosti LEAF-u, tzv. inteligentna integracia, t.j. ze sa da bateria LEAF-a vyuzit ako bateria v dome a teda napajat dom systemom Vehicle to GRID. Nejake blizsie info, cena zapojenie, technicke data, atd. Diky. Prikladam linkuInteligentné jazdné systémy Nissan menia spôsob, ktorým ovládate svoje nové vozidlo Nissan LEAF. Zoznámte sa s novým Nissanom Leaf, 100 % elektrickým hatchbackom.
Komentár
-
http://www.twincar.sk/chargers.php#V2H
CHAdeMO compatible 3kw Vehicle2Home system
w/o car cable:
2400 € incl. VAT
2000.00 € w/o VAT
with car cable:
3000 € incl. VAT
2500.00 € w/o VAT
"Vehicle to Home" is a system that allows you to supply your home with the energy stored in a Nissan LEAF's battery. By charging up a Nissan LEAF at night when there is more capacity for electrical supply and then using that electricity as the daytime power source for a household, the system helps alleviate consumption of power in peak periods when demand is highest. Further, it can also be leveraged as backup power supply for emergencies.
The CHAdeMO cable that plugs in the car is the same as is used on the portable chargers, so you only need one.
When buying with a charger, we will provide you a special discount.
V2H2
V2H5
V2H6
Input voltage
Maximum DC 450V
Input current range
DC 0-30A
Output voltage
240V±6%/50Hz
Output current
12A
Peak power
3-6kW
-
Aj ked technicky je V2G zaujimave, myslim, ze zatial nie je ekonomicky efektivne vyuzivat bateriu EV na ukladanie elektriny pre vyuzitie v dome. Baterie elektromobilov su svojim chemickym zlozenim optimalizovane na mensi pocet cyklov s vecsou hlbkou vybitia/nabitia a zachovanim co najlepsieho pomeru ulozena energia/vaha. Stacionarne baterie maju inu chemiu a su urcene na castejsie nabijanie/vybijanie, kde na vahe az tak nezalezi a uroven vybitia/nabitia byva nizsia, kvoli dosiahnutiu lepsej zivotnosti pri hustejsich nabijacich/vybijacich cykloch.
Ked budu baterie elektromobilov podstatne lepsie co do kapacity aj zivotnosti, tak ich vyuzivanie vo funkcii vegicle-to-grid bude uz zrejme efektivne, no plne vyuzitie kapacit baterii elektromobilov vo funkcii ulozisk elektriny bude az vtedy, ked riadenie nabijania/vybijania baterii v elektromobiloch prevezme centralizovany system co bude riadit velke mnozstvo (najlepsie vsetky) zdrojov, ulozisk aj spotrebicov elektriny podla poziadaviek pouzivatelov a moznosti zdrojov a ulozisk.
-
Toto aj mňa zaujímalo, ale tá cena - asi sa to dlho nebude vyplácať.
-
Bjorn Nyland ma taketo video https://www.youtube.com/watch?v=tL_2dF0tclY Je v anglictine, tak neviem ci pomoze a ci sa tam konkretne hovori o Vehicle to GRID. Ale ten Nissan LEAF tam cez nejaku jednotku daval energiu tomu kavovaru co tam mali.
-
Súhlasím, že takto nie je V2H ekonomicky zaujímavé, ale v núdzových situáciách je to vďačné riešenie.
Ako sa to osvedčilo mne, keď bola vlani v decembri tá kalamita a večer nastal dlhý výpadok elektrickej energie. Ja mám doma všetko na elektrickú energiu, takže ani svetlo, ani jedlo zohriať, ani nič Tak som zobral 300W menič (ktorý som krátko predtým kúpil), zapojil do 12V zásuvky v Ioniq-u (keďže tá je istená len 20A, tak som mohol max. 240W a nechcelo sa mi to v tej zime napájať priamo na 12V baterku ), natiahol predlžovačku cez pootvorené okno, zapojil stolnú lampičku a mikrovlnku nastavil na 150W a idylka ako z filmu . Všetci sme sa za svetla najedli, umyli, nachystali do postele a do ráno to už usilovní zamestnanci energetiky nahodili
Priznávam, že to bolo tak trochu Pat a Mat riešenie
-
Ja si celkom dobre viem predstaviť praktické využite V2H (alebo V2G, čo je rozdiel, ale z pohľadu tejto mojej úvahy je to jedno): ak niekto má dostatočne veľkú fotovoltaiku + nejaké baterky k tomu, tak V2H/V2G by mohlo slúžiť ako náhrada nejakého alternatívneho zdroja (generátor a pod.). Na preklenutie nejakých horších období (december, január) by sa dalo občas odskočiť "nakúpiť" elektrinu, autom ju doviezť domov a preliať do domácich bateriek (resp. pri V2G pustiť rovno do siete).
Ja viem, ekonomika, straty, účinnosť, atď,... Ak si to ale spočítam, tak za tie 2-3 tisícky mám k dispozícii ďalších 20-30 kWh batérií k FV, čo nie je zlá cena.
-
Presne tak. Ja som pred rokom dal za batériu k FVE 6.4 kWh cez 3500 bez DPH. A cez noc mi barák neutiahne, možno tak máj-august.
Takto za rovnaku cenu máš obrovsku kapacitu do ktorej môžeš tlačiť prúd, ako napr dnes.
Keby som mal Leafa tak s mojou 8,7 kW strechou kúpim radšej to. Návratnosť
oveľa kratšia. To som si istý.
EDIT: Pre predstavu pre tých čo nemajú skúsenosti s FVE. Včera som vyrobil 48 kWh a z toho som polovicu poslal do siete za 3 c/kWh lebo auto bateria už plna. A potom som v noci kupoval 5 kWh za cenu 4x vyššiu.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 22-03-2018, 12:13.
-
Batéria je pri fotovoltaike stratová záležitosť. 3500€ je vratné pri ušetrení 30MWh elektriny po 0,12€. Je to niekedy návratné ? Sú to len hračky pre nadšencov.
Iný zmysel má mega batéria pre distribučku, keď nemusí vybudovať napríklad prečerpávaciu stanicu za desiatky miliónov €, ale pre domácnosť s dotovanou cenou elektriny sa mi stále javí, že sa najviac oplatia len panely nadimenzované na spotrebu dmácnosti bez ďalších nákladných vecí a prebytky strkať do ohrevu vody alebo nabíjania auta.
Aj pri V2G alebo V2H sa predpokladá, že auto bude zapojené doma. Čo ak s autom potrebujem odísť ? Úspora sa v tom čase nekoná.
-
Miro, dovolim si ti oponovat, ze bateria je dnes stratova zalezitost. Pouzijem parametre mojej baterie. Jej sucasna cena ja 3000 EUR.
Ma zaruku na 5000 cyklov, pocas max 10 rokov (na max pokles na 60% kapacity - BTW moja ma po takmer roku stale 100% SOH)).
3000 EUR : 0.12 EUR = 25 000 kWh musi ta bateria poskytnut aby sa zaplatila.
Vyuzitelna kapacita
je 5.4 kWh. Tzn. ze musim ju pouzit 4630 x naplno.
Ratajme, ze denne z nej tuto kapacitu dostanem, aj ked v decembri/january ju nie vzdy nabijem doplna ale zase v lete ju nabijem aj vybijem dvakrat pri nabijani EV.
4630 cyklov /365 dni = 12.7 roka.
Zanedbavam pokles kapacity, lebo nemam skusenost, ale ratam ze po 10 rokoch stale bude mat nejakych 80%.
Aj ked je tazke urobit presnu kalkulaciu nepoznajuc presne hodnoty poklesu kapacity (100% po roku ma naplna optimismom) tak podla mna to bude nakoniec fifty:fifty. Poviem ti za 10 rokov :-).
Zanedbavam narast ceny elektriny ko ktoremu urcite pride.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 22-03-2018, 19:40.
-
-
Tak nám Nissan zdvihol cenu nového Leafu. Moja objednaná Acenta je drahšia o 1.350 euro....A myslím, že aj zľavy nebudú dávať tak, ako pred mesiacom...Ešte, že som ju už objednal...Ľudia sú hladní po zmysluplnom elektromobile a konkurencia slabá. TM3 mešká a toto je výsledok...Naposledy upravené curgali; 22-03-2018, 15:24.
Komentár
-
Beztak bol nový Leaf drahší ako cenník starého (ubrali výbavu pri rovnakých označeniach) a teraz ešte zdraženie, takže nestíhajú vyrábať. To je dobre, aspoň bude veľa EV na cestách.
Ale nechcem vedieť cenu 60kWh verzie na budúci rok, keď 40 kWh sa nám takto posúva.
-
V plnej vybave Tekna ci ako sa to vola by som sa nebal tipnut 46-48.000€. Je to vacsia a drahsia bateria, plus technika teplotneho manazmentu tiez nieco stoji. Cez 45.000 sa vedela vysplhat aj Ampera-E vo vysokej konfiguracii, a to bolo v podstate porovnatelne auto. Toto bude auto pre zarytych elektromobilistov, nie ludove vozenie.
-
-
Nissan bude vzhladom na rychlu degradaciu baterii ponukat repas baterie za 2,850 USD. Viac na elektreku1 Bild
Komentár
-
Chvalabohu 40kW packy su uz v poriadku a maju to vyriesene.
V diskusii pod tym je vtipny nazor:
Don't worry, there's going to be lots of good electric cars in just a couple years. I know because that's what every legacy CEO has been saying since 2006.
-
Ak je vonku viac ako 10 stupnov a neprsi, tak ak z nejakeho ineho dovodu nemusim, tak po meste nejazdim elektromobilom, ale na elektrickom skutri. Jeho bateria sice nema ziaden tepelny management, ale nema ani rychlonabijanie a odoberany vykon z baterie byva len kratkodobo taky, ze by prud prekrocil 2C, standardne je odoberany vykon z baterie taky, ze prud neprekracuje 1C. Takze je jasne, ze bateria skutra nepotrebuje tepelny management, neprehrieva sa pri nabijani ani pri vybijani.
-
Takže sa dá povedať, že ak Leafa nabíjam prevažne doma a jazdím slušne, žiadne veľké zrýchlenia (nechávam tempomat aby zrýchlil na požadovanú rýchlosť) a veľký výkon, tak baterka Leafa nemá problém, nie ? A je to o tom používaní.
Ani nevieme koľko z tých áut vo vrchnom grafe sú taxíky, čo majú nabehané za 2 roky stovky tisíc kilometrov. Na ose x je vek, nie počet nabíjaní a ubehnuté km.
A tiež keď väčšina majiteľov nemá problém, nepríde si zmerať batériu a v grafe nie je. A tých môže byť 99%.
-
Mam rad grafy, lebo ich analyzou pride clovek na spustu veci (pokial samozrejme ukazuju data namerane, nie vycucane z prsta). Zopar postrehov:
1. Aj ked statisticky pocet hodnot u 30 kWh baterie je mensi, nez u 24 kWh baterie, je podstatny ten trend strednej hodnoty (zvyraznenej ciarou), ten trend u 30 kWh baterie je naprosto katastrofalny.
2. Vsimnite si, ze rozptyl hodnot u 30 kWh baterie je po 2 rokoch zhruba +- 10%, kdezto u 24 kWh baterie +- 5%. To znamena, ze vplyv prevadzkovych parametrov na stav baterie je u 30 kWh baterie ovela vyraznejsi.
3. Kedze fyzicka velkost baterie je rovnaka, zvysila sa merna hustota energie v baterii a tym padom sa aj zvysilo lokalne zohrievanie baterie, co sa prejavuje prave tou vyraznejsou degradaciou.
Zaver - toto dokazuje, ze pokial niekto nekupuje auto na 2 roky, ruky prec od takeho co nema aspon chladenie baterie.
jux - kde si to vyhrabal?
Miroslav Rojko - odkial sa berie tvoj optimismus, ze Leaf 2.0 to ma lepsie vyriesene kedze nema TMS?Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-03-2018, 11:02.
-
Jirko myslis kde som zobral ten graf? Je v clanku na elektreku: https://electrek.co/2018/03/26/nissa...ement-program/
-
Optimizmus mám z toho, že Japonci sú zodpovední a pracovití. A určite niečo museli za tie roky vylepšiť. Aj keď nový Leaf je vlastne len facelift.
A tiež ho mám objednaný, iné ako optimizmus mi už nezostáva.
-
S tými baterkami to bude asi ako s aférami pri benzínových motoroch (napr.TSI). Kto sa trochu zaujíma a stará sa o ňu a nevystavuje ju zbytočne veľakrát škodlivým veciam, je spokojný a nemá problém. Kto o tom nič nevie a proste sa správa ako sa mu to hodí bez ohľadu na odporúčania, bude potrebovať repas skorej.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Miro: "Chvalabohu 40kW packy su uz v poriadku a maju to vyriesene."
Miro, kde si nasiel nejake relevantne informacie, ze 40kWh bateria Leafu 2018 ma vyrieseny tepelny management baterie, ako ho ma vyrieseny ?
Na fotke novej 40kWh baterie Leafu ziadny tepelny management bateriovych clankov nevidno. Ved keby mali nejaky aktivny tepelny management, tak by sa tym urcite radi pochvalili.
Je pravda, ze v niektorych clankov pisu, ze Leaf ma tepelny management 40kWh baterie, ale je ovela viac videi a clankov, kde sa jasne hovori a pise, ze nema. ENV ma maly chladic vzduchu v priestore svojej 24kWh baterie, ale vyzera to tak, ze nova 40kWh bateria Leafu nema ani take pochybne chladenie baterie.2018 40Kwh Nissan Leaf battery issues !
Komentár
-
Myslím že aj v v tom článku v electrek je naspodu, že 40kWh Leaf to tak už nemá a tiež verím tomu, že sa veci zlepšujú.
-
V clanku na elektreku pise, ze dufa, ze 40kWh a prichadzajuca 60kWh to maju vyriesene.
With this said, the 30 kWh pack data is especially worrying – though they hopefully have fixed the issue with the new 40 kWh packs or the upcoming new 60 kWh packs that are supposed to come with the 2019 model.
-
Tento pan rozprava velmi rozumne, nehlada senzacie a ma velmi legitimne otazky na Nissan. Ja mam z toho celeho dojem, ze soudruzi z Japonska zufalo podcenili zaujem trhu o novy Leaf a doslova sa na baterku "vyflakli". Ako keby to urobili zamerne, vsak hlavne zisky idu zo spalovakov tak co...Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-03-2018, 14:16.
-
-
Komentár
-
Boze v tom Nissane su blazni... To FAKT v roku 2018 urobia bateriu v podstate rovnaku ako pred 7 rokmi? Unbelievable...
-
Je tam citit sialeny cost-cutting. Pred 7 rokmi to bolo ok riesenie, ale teraz ked ostatni ukazali, ze to ide aj inac, a cenovo sa da stale zmestit do rozumnych hranic, je to vskutku bizarne. A pritom by mozno bohate stacili nejake 2 vyduchu z klimy a k tomu male ventilatory, co by stalo mozno 5€ na auto. Nebolo by to uplne top ale pomohlo by. Chapem, ze v globale sa jedna o usporu par milion eur, ale keby aj priamo navysili cenu auta o 5€, nikto by sa nad tym ani nepozastavil. Ludia si vsimaju 3 a viac ciferne sumy pri aute.
-
-
Ja som skôr pesimisticky naladený ku kvalite áut, ale až tak pesimisticky ako ty jux, ešte nie. Našiel som niekoľko poznámok pri článkoch o vadných batériách ako to Nissan rieši a tie zlepšenia tam sú.
Samozrejme ako to je uvidíme za pár rokov, ale už z pracovitosti a entuziazmu japoncov, ktorí majú národnú filozofiu robiť prácu dobre a dokonale a páchajú tam samovraždy pre pracovné neúspechy, viac verím im, že to bude dobré, ako pochybným komediantom v youtube videách.
Môže tam byť nejaké obmedzenie kvôli ochrane baterky v určitých špecifických prípadoch, ale títo zberatelia lajkov a klikov a odberateľov urobia všetko preto, aby aj malú vec zmanipulovali a nevodili také podmienky aby sa to prejavilo, hlavne že ako exoti, samoľúbi idioti a narcisi budú hodnotiť vec, ktorú navrhol a vymyslel niekto omnoho šikovnejší ako oni a venoval jej určite veľký kus produktívneho života (mám na mysli inžinierov v Nissane).
Ja som vďačný, že som sa dožil doby, keď si môžem kupovať elektrické autá a aj ich normálne používať bez toho aby som zažíval nejaké veľké obmedzenia, čo ešte pred pár rokmi nebolo možné. Tá 200 km hranica dojazdu prekonaná minulý rok bola zlomom pre veľa normálnych ľudí, ktorí už EV kúpili.
Lebo EV sa snažili presadiť vlastne od počiatkov áut a nebudem si kaziť tieto významné roky zmeny automobilového priemyslu a vývoja nejakými prkotinami, či mi po 5 rokoch na Leafe klesne dojazd o pár kilometrov alebo nie.
Takéto vyvolávanie umelých problémov nepomáha rozvoju elektromoblity, lebo my, čo to čítame denne, to už berieme s nadhľadom, ale ak nejaký človek, čo sa rozhoduje o kúpe EV, vidí samé problémy s baterkami, čo ani problémy vlastne nie sú, tak ho odradíme a dávame tým vodu na mlyn všetkému tomu špinavému biznisu s klasickými začmudenými šrotmi s peknými plechmi, čo sa teraz predávajú a sme nimi masírovaní podplatenými motoristickými médiami.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
V zasade suhlasim, az na bod o pracovitosti japoncov. To je za normalnych okolnosti pravda, ak ale prave nepracuju pre francuzsky koncern pod vedenim Francuza s brazilsko-libanonskymi korenmi a ze francuzske auta su vyhlasene svojou elektronikou asi spominat nemusim
V kazdom pripade, Nissanu urcite patri nesmierna vdaka, kedze ako jediny vyrobca sa pricinil k priblizeniu EV masam a obycajnym ludom, co je hlavna hnacia sila vyvoja a pokroku. Ale predsa len, kedze my fanusikovia mame skusenosti s viacerymi EV, neda sa nepichnut do hovna a vytknut niektore klucove nedostatky, ktorym sa ostatni vyrobcovia vyvarovali, a Nissan ich ani po 7 rokoch nedokazal vyriesit. To je take “kakanie” si do vlastneho hniezda Ale inac som rad za kazde pouzitelne EV, vsetko sa pocita.
-
Ale Leaf je japonský produkt. Navrhovali ho Japonci, samozrejme montuje sa pre Európu v Anglicku, ale tiež sa tu nepíše, že Tesla je holandská aj keď sa tam montuje ale americká.
Francúzke autá sú pre mňa tiež veľkým strašiakom, aj keď napr. mal som Smart a ten sa robí vo Francúzku a nebol nespoľahlivý. Leaf nepovažujem za francúzske auto.
-
Ja som tiez rad za Nissan ze aspon robi EV, aj ked by to mohlo byt lepsie. Pouzivam svoje auto sem tam na uber a vozim ludi po Bratislave. Kazdy druhy je na auto velmi zvedavy a celu cestu sa vypytuju. Rad zodpoviem, vyzdhvihnem velke plusy a poradim ako sa spravat ku baterke aby vydrzala celu zivotnost auta, co sa da aj LEAFom. Ludia su milo prekvapeni a necakali ze auto nie je tak drahe a prejde slusnu vzdialenost na nabitie. Myslim ze som vela pasazierov obratil ku elektromobilite
-
Uber je oddnes zakázaný v BA, že ? To je tiež jedna z vecí, o ktorých si myslím, že pokrok sa nedá zastaviť.
-
Ja som tiez rad, za kazdy bateriovy dopravny prostriedok a akekolvek nove bateriove naradie ci spotrebic, no to mi nebrani nastudovat co ako ktory vyrobca urobil a analyzovat ci to urobil kvalitne, alebo menej kvalitne - samozrejme v zaujme znizenia nakladov. Maly mestsky elektromobil s malym vykonom motora a bez rychlonabijania pouzivany v nasich zemepisnych sirkach moze podla mna fungovat aj bez tepelneho managementu baterie, no velkobaterkac, urceny na dlhe trate dialnicnou rychlostou musi mat realne rychlonabijanie minimalne 50kW a musi mat aktivny tepelny management baterie.
-
A nemôže to byť pre 40kWh menej náročné ako pre 24kWh baterku nabíjať plným Chademo výkonom ?
Výkon sa rozloží medzi viac článkov, či už pri spotrebe alebo nabíjaní a tým pádom by sa nemali až tak prejavovať neduhy o ktorých sa písalo v súvislosti s prvými 24kWh Leafmi. Zasa mi môžeš oponovať, že 40kWh pack je hustejší a teda horšie chladený, ale aký je vplyv ktorého faktora, nezistíme, ukáže až čas.
Samozrejme TMS je dobré mať, ale Leaf je vlastne mestský alebo prímestský elektromobil vzhľadom na jeho reálnu spotrebu pri vyšších rýchlostiach, veď na dialnici má spotrebu skoro ako Tesla S.
-
Uber stale funguje, viem ze sa mal zakazat ale ziavne to ludi neodradilo. Ked clovek pozna apku a vsima si auta po meste, zisti ze jazdi vela vela uber vodicov Bezni ludia to maju velmi radi, lebo neplatia nehorazne prachy za taxiky (dokonca som uz viezol aj slepca). Novy leaf ma aj hustejsi pack ale aj silnejsi motor, cize vacsia zataz a tepelne straty na bateriu...Ja stale dufam ze za par rokov niekto pride s firmou ktora spravi bateriovy upgrade na novy pack s chladenim a mozno aj CCS konektorom (ak sa chademo vytlaci)Naposledy upravené Teq; 27-03-2018, 10:24.
-
"Zasa mi môžeš oponovať, že 40kWh pack je hustejší a teda horšie chladený, ale aký je vplyv ktorého faktora, nezistíme, ukáže až čas.
Samozrejme TMS je dobré mať, ale Leaf je vlastne mestský alebo prímestský elektromobil vzhľadom na jeho reálnu spotrebu pri vyšších rýchlostiach"
Ja sa obavam, ze to bude este horsie ako u 30 kWh baterie. A nesuhlasim, ze Leaf 2 je primestske auto, ma DC rychlonabijanie a dojazd cez 200 km. To je v pohode na cestu cez cele Slovensko.
-
Ono my sme malý štát, ale vo väčších štátoch, napr. Nemecku, kde ľudia bežne chodia 200 km denne do práce a späť napr. zo satelitov v okolí Mníchova, je to mestské auto, lebo ísť ďalej medzi mestami je pre nich 500 - 1000 km a tam už je Leaf svojou spotrebou pri diaľničnej rýchlosti všetko len nie diaľničný krížnik.
-
-
#rapidgate
Pozrel som pár videí s daným slovom a len pakovali ten test Leaf 30, Leaf 40 a Ioniq. Nissan dal softvéru na ochranu batérií (ako to aj Tesla má pri veľa supercharge dobitiach), aby to proste išlo pomalšie a už to kde kdo opakuje ako veľký problém, nafukujú bublinu o ničom. Veď Nissan môže kľudne softvér updatnúť aby to išlo plnou rýchlosťou a je po probléme. Len chcel tých užívateľov, ktorí sa k baterke nesprávajú úplne príkladne (napr. idú po dialnici veľmi rýchlo, potom hneď rýchlo nabíjajú), aby im vydržala dlhšie v najlepšom stave.
Veď aj tu na fóre odporúčate nenabíjať hneď ako sa s autami dôjde, že sú baterky moc teplé alebo moc v zime atď. Väčšina z nás sa poučí a správa sa k baterke normálne. A potom príde nejaký youtube tester, ktorý si nič neprečíta, o nič sa poriadne hlbšie nezaujíma, len si vie požičať Leafa, dupnúť na to na dialnici, pritom kecať do kamery a zohriatu batériu strčiť hneď do rýchlonabíjačky. A keď to urobí opakovane niekoľkokrát po sebe, tak chce softvér trocha uchrániť batériu, aby po rokoch takéhoto používania nebola moc pokleslá, tak spomalí.
Ešte k tomu testu, kde Leaf 30 a Ioniq prišli v jednom čase, je totálne nedôveryhodný.
Ako mohol Leaf 30, ktorý má o moc vyššiu spotrebu elektriny a pomalšiu rýchlosť dobíjania ako Ioniq, prísť v ten istý čas ? Nielenže má menší dojazd, ale pri príchode k nabíjačke mal menšie SoC batérie a musel nabíjať dlhšie preto, že nabíja len 44kW namiesto 50kW ako Ioniq a tiež musel nabiť väčšie množstvo energie v kWh, nakoľko jej vždy viac spotreboval. Ako teda mohol prísť rovnako ? To nech niekto vyvráti, lebo viem akú má spotrebu Leaf a navyše v studenom období a Ioniq, je tam rozdiel minimálne 20%.
A títo testeri zrazu namerali spomalenie pri Chademo na novom Leaf-e a od nich to ostatní opakujú. Zatiaľ je oveľa viac videí s testami, že nabíja normálne ako tento jeden, kde ide pomalšie.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Je jedno ake videa kto natoci, fakt je, ze Ioniq ma chladenie baterie a Leaf nema, takze opakovane DC nabijanie a rychla jazda na dialnici pre Ioniq nie je problem, no pre Leaf to problem je, a je jedno, ci opakovane DC nabijanie na Leafe zakazu alebo nezakazu. Ak nezakazu, tak nechladena bateria Leafu skor degraduje, ak zakazu, tak sa radikalne predlzia nabijacie casy - ani jedno nie je pre Leaf dobre.Naposledy upravené jux; 27-03-2018, 14:32.
-
A hlavne ak ma EV masovo prerazit, musi to byt user-friendly. Ak mam cakat pred nabijanim a robit kade jake tanceky, vyskumy a sledovat teploty, nikam sa elektromobilita nepohne a odradi to vacsinu ludi. Auto musi byt jednoduche, zrozumitelne a intuitivne. To je - cestujem, zaparkujem, zapichnem, pockam, odpojim a idem dalej. Ak si mam strazit rychlost aby som nahodou nesiel rychlejsie lebo pri nabijacke potom musim cakat na vychladnutie, to je na smiech, zial. Hlavne ked riesenie stoji automobilku par drobnych.
-
Dobre, suhlas, ale robit z toho nejaky "gate" (aferu) je kravina.
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=-MsMx1ZTCzI Bjorn to prave testuje live a pouziva leaf spyNaposledy upravené Teq; 29-03-2018, 12:53.
Komentár
-
Zdravim,
Mame novy Nissan Leaf 2018. Je to prvy elektor mobil co mame a rad by som sa podelil o prve skusenosti, pricom budem rad aj za pripomienky / komentare.
Auto mame cca 3 tyzdne. Prvy dojem z auta je vyborny. Pekne spracovane a jazdne vlasnosti skvele. Prvych 200km jazdenych takmer vyhradne v meste a okoli sme sa rozhodli na test na dlhsiu trasu.. Auto sme sa rozhodli preverit na trase Zilina - Trebisov s tym ze pojdeme normalne - teda akoby sme sli s klasickym autom. (klima a kurenie vypnute, nieje treba)
Skusenost nasledovna:
Odchod stav baterie 98% a auto pise dojazd 270km. Udaju o dojazde neverim, nakolko pocitam ze pojdeme po dialnici a ako som pisal ciel je ist rovnako ako na klasickom (diesel/benzin) aute co znamena dialnica 130km/h tempomat. Plan je dobit v Presove, pripadne ak vyda tak v Kosiciach a nasledne pokracovat do ciela.
Jazda ide podla predpokladov az po dialnicu - rychlost nad 90 resp 100km/h uz dava riadne zabrat baterii a dojazd aj percenta padaju rychlo dole. Az tak ze nakoniec musime dobijat uz v Poprade a to zo 16% na 77% na rychlonabijacke za 34min.
-----
Tu hned prve zaujimave zistenie. Napriek deklarovanemu dojazdu 270km, tak ledva Poprad? Teda ak zapocitam 16% tak by sme dosli po Levocu na 170km a koniec. Cize rovnych 100km dole od deklarovaneho dojazdu.
-----
Spat k ceste. Ako pisem vyrazame z Popradu so 77%. Deklarovany dojazd a km do ciela su cca rovnake - dojazd je asi plus 10km od toho co potrebujeme. Z diskusii na fore ohladom prehrievania baterie tak kontrolujem stav a po prvom plneni - cca odlad tak 70% z ukazovatela. Zda sa mi ze v pohode. Pokracujeme dalej na Presov po dialnici. Opat ideme standartne teda 130km/h. Zaujimave je pri Presove ukazuje dojazd o cca 5km menej ako je potreba do ciela. Cize "strata" cca 15km od deklarovaneho dojazdu na pociatku. Vyrazne menej ako usek Zilina-Poprad.
Ideme opat nabijat na rychlo a to z 36 na 52%. Tu sa uz ukazuje ze nabijanie ide pomalsie - trva asi 15min ale ziskavame konfortnu, viac ako 35km rezervu na dojazd. Pozeram bateriu - je teplejsia - ukazovatel tesne pod cervenym. Odhad cca 80% ukazovatela.
-------
Dialnica Presov-Kosice: asi najhorsi sok z cesty. Na tomto useku som znizil rychlost na 125 ale baterka isla na 30% na konci dialnice! A to z 52%! Rychlost ako isli dole km bola asi 1km real na 4-5km deklarovane autom. Cize v zaujme dojazdu sme robili opatrenia v style jazdy aby sme dosli. Ale fakt ze som bol zaskoceny ako to slo dole.
-------
Nasledne od Kosic dalej na Trebisov po lokalkach - vsetko OK. Real Km a deklarovane Km sedeli presne. Dokonca dole Dargovom sme "zarobili" 2% baterie a dojazd sa "vratil na 25km rezervu".
Prichod do ciela s 12% baterie.
Musim povedat ze zaujimava skusenost - na prvy krat. Co by som chcel zhrnut a pripadne poziadat o komentar:
1. Rozdiel deklarovny a realny dojazd - v info brozurach teoretickych 370, auto ukazuje 270 a dojdem 170. Nieje to privelky rozdiel?
2. Ukazovatel spotreby - na trase ukazoval priemernu spotrebu 17KWh/100km. Co pri 40Kwh baterii by naozaj malo byt viac ako 200km. Podla toho ale ako sme sli tak to skor vychadza na 22KWh/100km. Je to normalne ze ukazovatel ma taku odchylku?
3. Druhe rychlonabijanie - neako akoby to divne nabilo. Tie percenta sli brutalne rychlo dole az po hodnotu kde boli pred nabijanim. Potom to spomalilo. Neviem si to vysvetlit.
4. Celkovy dojem - napriek skokom v dojazde, co bol vlastne ciel vyskusat ako sa ma jazdit na dlhe trasy - tak auto je super. Aj ked evidentne mu sedi mesto a okolie a nie dialnica. V meste sme dali 200km na baterku ale to sme skusali akceleracie takze verim ze neakych 30-50km tam bude v rezerve. Ale ako s nim dat 370km co deklaruje vyrobca? To netusim ako k tomu prisli. Mozno 40km/h za kamionom. Alebo...???
5. E-pedal je paradna vec. Po meste sa s nim jazdi fakt skvele. Taktiez spojenie cez mobil apku- myslim ze dobre. :-)
Pozdravuje
Laco
- Likes 1
Komentár
-
Laco, musíš počítať s využiteľnou kapacitou batérie 36 kWh.. 4 kWh sú uzamknuté kôli ochrane batérie. Z videí na youtube si myslím, že palubný počítač ukazuje dobre spotrebu. Asi nemáš prax s Leafom 1. Musíš sa naučiť využívať energiu tak, aby si prispôsobil rýchlosť a štýl jazdy potrebe potrebného dojazdu. Leaf má väčšiu spotrebu ako napr. Ioniq. Vplýva na to viac faktorov. Ale dá sa dosiahnuť aj norma NEDC,ale nie na dialnici....ale to sa naučíš až praxou...Naposledy upravené curgali; 01-04-2018, 16:57.
-
Guess-O-Metter (GOM - odhad dojazdu v leafe) ber s velkou rezervou. Je spolahlivy len vtedy ked mas ustalenu jazdu dlshiu dobu a budes tak isto aj pokracovat. (vyratava si to z poslednymi x kilometrami a spotrebov, cize ked si jazdil 200 km po meste a potom sa vydas na dialnicu tak rozdiel bude priepastny) Pri 130 km/h ma moj leaf spotrebu cca 25 kWh / 100 km, (novy leaf nebude moc efektivnejsi) a pocitaj s vyuzitelnou kapacitou tak 36 kWh. Paradoxne prides ovela skor pri takejto dlhej trase ked pojdes pomalsie - bateria sa tak nezahreje a budes sa potom nabijat rychlejsie. Vsetky tie hodnoty co ti ukazuje auto su len priblizne, ak chces mat v spotrebe / kapacite / teplote lepsi prehlad, zainvestuj do aplikacie Leaf Spy Pro a do bluetooth / wireless OBD 2 diagnostiky.Naposledy upravené Teq; 01-04-2018, 08:03.
-
130km/h na dialnici je dost vysoka rychlost pre elektromobil. Pokial cloveku zalezi na dojazde, treba ist nizsou rychlostou (napr. 110km/h).
Co sa tyka bodu 4. - podla mna na to, ze je stale zima/ zaciatok jari, tak celkom slusny dojazd. V lete to mozno bude aj nad 300. Samozrejme, NEDC hodnota 370km je uplne mimo, uz od tohto leta budu vyrobcovia povinni udavat dojazdy podla novej metody WLTP (ktora uberie oproti NEDC viac ako 10%), a ani ta nie je uplne realna - aj z nej este treba ubrat okolo 20%, aby sa urcil realny dojazd.
-
Ahoj Laco. Vitaj v komunite.
Zopár poznámok i tvojmu reportu:
1. S elektroautom sa “nedá” jazdiť rovnakým štýlom ako so spaľovakom. Tých dôvodov je niekoľko a sám si už nejaké objavil. Teda dá ale výsledky nie sú optimálne.
2. Údaje od dojazde - ten teoreticky dojazd 370 je testovaný u normy NEDC rovnakým nezmyselným postupom ako spotreba u spalovaku. V podstate na valcoch bez odporu vzduchu.
Ten predpokladaný čo ukazuje auto je predpoklad ktorý vyráta auto podľa predchádzajúcich X km (koľko u Leafa neviem).
Lenže je to ako u burzy - dobrý výkon v minulosti nie je zárukou budúcich úspechov :-).
Treba si uvedomiť, že spotrebu (energie) ovplyvňuje najviac odpor vzduchu. A keď je nárast rýchlosti lineárny tak odpor vzduchu rastie kvadraticky. Čiže pri zdvojnasobeni rýchlosti (povedzme z 50 na 100) narastie odpor vzduchu 4x. Toľko trocha fyziky.
3. Další faktor, ktorý významne ovplyvňuje spotrebu na trase, je výškový profil a smer vetra. To už je ale hardcore ktorý budeš riešiť tak za rok (ak vôbec).
4. V zime keď je teplota pod cca 10 stupňov spotrebuje auto energiu na kúrenie kabíny. Tuto spotrebu väčšinou elektroautá nezahŕňajú do výpočtu. Časom sám prídeš na to koľko ti to skráti dojazd.
5. Keď plánuješ dlhšiu trasu s elektromobilom musíš pri plánovaní času zobrať do úvahy nielen čas jazdy ale aj čas nabíjania. A podľa toho aký máš reálny dojazd a realnu rýchlosť nabíjania zvoliť vhodný pomer obidvoch časov (jazdy=rýchlosť a nabíjania=Mnozstvo energie ktorú musíš doplniť aby si prišiel do cieľa).
S prekvapením prídeš na to, že často je lepšie z hľadiska celkového času ísť pomalšie. Na webe existuje veľa plánovačov EV ciest, dosť dobrý je evtripplanner.com. Je primárne robený pre Tesly ale nedávno pridal autor možnosť definovat si tam vlastne auto a Leaf tam má ako príklad už definovaný, akurát si zmeň využiteľnú kapacitu batérie.
Je to používam pre Teslu a mapy aj profily trate má správne.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 02-04-2018, 08:46.
-
Zdravim,
Dik za pripomienky. Uz sme absolhovali sj cestu spat. Uz v style ako s elektromobilom. Ale aj tak nevydalo na cestu s jednym nabitim. Kopce a nadmorska vyska (Presov-Poprad) je silny faktor. Ak bude verzia so 60KWh bateriou tak toto bude absolutne bez problemovy usek s jednym kratkym stanim a myslim ze v klude aj s klimou/kurenim.
Este jedna poznamka: napr. to ze nadmorska hra rolu, ze odpor vzduch rastie kvadraticky a pod... jedno je ked to vies teoreticky a druhe ked si to vyskusas v reale a naucis sa s tym “pracovat”.
Moj prvy dojem po viac ako 1000km s elektrikou je ze toto je naozaj buducnost. Ten konfort jazdy je paradny a technologie - tie sa budu stale zlepsovat.
-
Komentár
-
To nie je zle, to je priblizne 20% extra oproti Ioniqu pri sviznejsej jazde a klime. Aj si skusal ci to potom realne prejde tych 275km, ci to skace hore dole? Lebo GOM na prvej generacii bol povestny, ze ukazoval ako sa vyspal a uzivatelia radsej v hlave pocitali dojazd. Nastal nejaky pokrok v tejto oblasti? Lebo kapacitu baterie by na to urcite mal.
-
Komentár