Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 352

    Dôležité! Ak máte LifePo4 štartéry Compass.. Oba produkty sú iba LiPol.
    Ak ho vozíte vo frunku pod kapotou radšej ho odtiaľ vysťahujte.
    Produkt je možné vrátiť.

    https://www.facebook.com/lbs.pt/posts/10219988373161186
    Naposledy upravené nick81; 24-09-2021, 13:01.

    Komentár


    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Lubos to bola tvoja iniciativa ak tomu dobre rozumiem? Ty si na to prisiel?

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Pekny odrb. Skus pozriet toto: https://www.atu.de/shop/Saison-w1224...Stueck-NO0002#
      Je to v ATU v Nemecku, ale tiez by som si na 100% nebol isty

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nechtiac. Ten jeden s kompresorom som chcel rozobrat a LFP pouzit na backup Dash kamery.. To bolo prve prekvapko. A alza mi uz pise x-ty mail ako to mam vratit, aj ked to bolo otvorene s poskodenim. Ja som ho uz daroval prec... Vcera som s tym druhym a nirom startoval BMW x5 (neslo to) a dnes som ho musel nabit. Tak ze pozriem aj ten druhy a zas LiPol .. Pritom oba produkty maju po sebe nalepky ako su LifePo4.

      Mrzi ma to, lebo som na tieto 2 daval referencie. Niektori z vas si to kupili. A toto boli jedine LFP startery na trhu... A teda nie su ani tie.
      Hlavne si davajte pozor ak to mate v motorovom priestore, kde je teplotny rozsah dost velky. Prip to vratte.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Dik, potom asi tento compass vratim a vezmem hento. A otvorim . Este som im pisal do alzy ze chcem napravu na lifepo4. Tak im dam nejaky cas. Ten maly mam v kufri, tam ma to az tak netrapi. Tam su teploty relativne normalne.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 v kufri pokial jazdis su teploty ok, ale pri zaparkovanom aute uz to tiez pojde nad 60C. Ja vozim chladnicku a mam zaloznu bateriu na napajanie, a dlho som hladal zakial som nasiel overenu LiFePO4, ale ta nema startovaciu funkciu. Link som uz na forum daval, ked treba dam znova.
      Naposledy upravené SKolja; 24-09-2021, 17:08.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Preco nepouzit napr toto

      https://shop.gwl.eu/LiFeYPO4-batteri...-12V-20Ah.html

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      mozeg Tu mam doma na backup 12V okruhu :-) Ten štartér bol za pár eur.. Hotové riešenie na mieru. Tu riešiť obal a pod.
      SKolja Pod podlahou kufra sú len plechy, je tam nižšia teplota. Aj v lete je tam celkom ok.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Pani, od zaciatku som tvrdil, ze najlepsia pre pomocnu 12V bateriu elektromobilu je olovenna bateria, ziadny problem s nabijanim, teplotou a t.d. staci 9Ah verzia pre UPS za cca 20€.vaha cca 2kg
  • nick81
    Member
    • Nov 2019
    • 352

    evDash už podporuje ABRP live data cez wifi ... Tj, posielajú sa údaje auta (SOC a pod.) rovno do ABRP API. ABRP premium sa dá zobraziť na infotainente auta, funguje to pekne aj tam . Update interval je nastaviteľný od 10 sec. Testované v konfigurácií M5stack Core2+CAN. Wifi robil hotspot na mobile, 30 sec update.

    Oproti prepojeniu cez https://www.tronity.io/ (via UVO) to má výhodu, že netreba platiť Tronity a ten sa aj tak updatoval iba občas. Navyše UVO som nevedel používať, písalo hlášku o prekročených pripojeniach za deň.
    Naposledy upravené nick81; 29-09-2021, 07:39.

    Komentár

    • cetan
      Junior Member
      • Jun 2020
      • 24

      Teraz som nasiel toto.. pekne pekne
       

      Komentár

      • nick81
        Member
        • Nov 2019
        • 352

        Bola spustená KiaCharge pre SR. Objednal som si plus aj Ionity pack. :-) ~4+13 eur /mes
        https://kiacharge.com/web/kia-sk

        Plus - ceny sú variabilné. Napr. naše ZSE aj UFC je tam 0.35eur, GW cca 0.41 ale tam je po 3/4 hodine pár eur poplatok, čiže treba sa zmestiť.
        Pri aktivácií nabíjania sa platí nejaký cca 50 cen poplatok. Ak niekto nejazdí veľa, vie s týmto kryt úplne všetky jazdy aj SR.

        Ja si nechávam GW max pre lacnejšie SR cestovanie (ZSE/GW) a zahraničie (0.29-0.35). A tam kde nebude GW max .. Tj. Taliansko, Pobaltie, Škandinávia, tak to pokryje KiaCharge. Btw. dajú sa tam zadať firemné údaje, ak to chcete do nákladov.

        Včera sme išli cca 2500 km iba po Ionity (Švédsko, Dánsko, Nemecko, Česko), a bol to nenormálny komfort. Stanice na ťahoch, zdržovalo len nabíjanie.
        Ak niekto chodíte na západ, určite Ionity Power stojí za to. Potom je tam za kWh "iba" 0.29e.

        Aj pri PLUS sú ceny variabilné. Napr. ČR EON je až za 16kc, PRE tam nie je.. Ale väčšinou sú tie ceny fajn.

        Treba zdôrazniť, že v KiaCharge je už 277 tis staníc. V lete bolo okolo 250 tis.. Takže s tým sa dá nabiť prakticky všade. Postupne tam dúfam dostanú pod to všetko (CZ PRE, mol pluggee, ORLEN PL a pod).
        Naposledy upravené nick81; 06-10-2021, 07:28.

        Komentár


        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          Obdoba pre sesterský Hyundai sa nechystá/nie je?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik majú to iste https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-global

          Len treba otravovať sr zastúpenie kedy to spustia.

        • tommik
          tommik komentoval
          Upraviť komentár
          No jo, SK chýba a navyše sa to tvári ako IONIQ5 only...Škoda.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          tommik Ja som zastúpenie otravoval pravidelne už rok.. Aj nasadenie SK malo byť už v auguste, ale chápem že každé zaastúpenie si dohaduje ceny+ je tam tá nadstavba pre platbu na FA a pod.. Asi to nebolo easy. Alebo čakali na EV6 :-) Ale samotný web hyundaimy charge aj kiacharge, wecharge a pod je vždy od DCS, platí sa to im .. Čiže pre SR a Hyundai je to len zrecyklovanie KiaCharge konfigurácie. Pozri Hyundai CZ tam je, nie je to len pre Ioniq5... za opýtanie nič nedáš. https://www.hyundai.sk/kontakt/kontaktny-formular
      • nick81
        Member
        • Nov 2019
        • 352

        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        BKiaCharge pre SR
        Ten fix poplatok za nabíjanie sa týka len zahraničia.

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 408
          •   

          Konecne aj v SR. Sa nam to pekne rozbieha a konkurencne prostredie to uz uprace na spravnu mieru.

          Komentár

          • tibor j.
            Junior Member
            • May 2021
            • 5

            Zdravim,
            som cerstvym majitelom kia e-niro 204 64kWh Silver AT (od vcera) a luskam tu vase prispevky postupne nech sa podozvedam vsetko mozne o tomto aute.

            Mam vsak problem s aplikaciou android auto a UVO Connect.
            Androird auto ako som sa docital uz tusim nahradza nejaky google connect - android auto mam v moznostiach na obrazkove auta, akurat mi mobil neumozni nahrat ani jednu zo spominanych apiek
            UVO mozem mat na mobile ale to zasa neni v aute.


            Rdsej by som to UVO. Je to len nejaka vec updatu softwaru? Mam zajst do servisu aby mi updatli SW?
            Mozno len robim nieco zle. AK sa to tu niekde spominalo, ospravedlnujem sa, zatial som len na nejakej 8 stranke z tychto vsetkych.

            Viete mi s tym pls helfnut?

            Potrebujem to hlavne kvoli tomu, ze nemam vo vybave GPS, a bolo by fajn keby sa mi to zobrazovalo aspon zrkadlenim cez mobil, lebo ak nechcem drziak na mobil, tak ho nemam velmi kam polozit tak aby bol na dohlad

            Nechcem robit nejake rucne uodatovanie SW, lebo auto je firemne.

            Komentár


            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Ahoj , vitaj. Silver verzia pokial viem UVO nepodporuje. (ja mam rocnik 2020 tam nie je ). Nenapisal si model telefonu a verziu Androidu, u Androidu je toto zasadny problém verzia a výrobca, keď tak napíš SZ pošlem na seba číslo a vieme o tom pokecať.

            • tibor j.
              tibor j. komentoval
              Upraviť komentár
              xiaomi mi 9t s android verziou 12.0.5.0, oni tam maju este aj MIUI Global 12.0.5

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Tak ohladne Xiaomi, mal som kopec fonov ale po uniku dat z mojho Xiaoimi letel hned na bazos.sk, nikdy viac, čo sa týke bezpečnosti, keď tak Samsung s Knox čipom, alebo Sony, pripadne LG. Mometalne používam iPhone a uplna spokojnosť. Máš tam možnosť unlock MUI, cez česku komunitu ešte toto je rišenie, Global rom je bohužial paškvil, s ním polka vecí nefachá, proste lacná Čína. Lookni na www.miuios.cz
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 352

            Niristi. V noci som robil battery drain test 90000km. Len vôči môjmu štandardnému som dosť letel (130-137, fúkalo), plus bola dosť zima (8C). Prúdy neboli 0.2-0.3C ale okolo 0.5-0.7C. Vyšlo 64.5kWh.
            Takže ak je studená baterka (7C) je dole cca 1kWh, a čím viac sa letí tak tiež dole okolo 1-1.5kWh.

            S riadnym testom budem musieť asi počkať na jar. Už začína byť dosť zima.

            Komentár


            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Ja som dnes testoval plyn capli ma na konci dediny bolo to za kilo takže bacha na akcelerátor 😀

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              jurajsun To si išiel +50 ?

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              76km o 1km menej a uhram 50, boli pri tablicke konca dediny, celu dedinu som ťahal okolo 55, ku koncu som pridal sak som na konci mierna nevýhoda elektro je akčné čo už..

            • tibor j.
              tibor j. komentoval
              Upraviť komentár
              mame v obci kde byvam napajaci pruh na dialnicu (v meste) a strasne si uzivam to zrychlenie do dialnicneho pruhu, idem si 50km a zrazu som na 90, navyse teraz najnovsie nam tam zvysili maximalku na 110 a obas ukaze na digitalnej tabuli aj max 130...to sa viem zaradit ako svetelny paprsok
              tak tam si ten chtic vybijam - a pri pohlade na baterku nie len ten chtic

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Ja vzdy idem 56 po tablicku a od tablicky dupnem a ubzinknem tym co sa mi lepia nervozne na kufor. Myslim ze to je najlepsia propagacia emobility.

            • EV_Future
              EV_Future komentoval
              Upraviť komentár
              Taur ja to z casu na cas tiez robim, nemam rad ked sa mi niekto lepi na zadok Bezpecnu vzdialenost treba vzdy dodrziavat, takze taketo vychovne sa obcas zide.
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 352

            Pripájam FA z 90000 prehliadky (menila sa aj kvapalina okruhu baterky).

            Cena myslím akceptovateľná na to, že je to veľká prehliadka a vrátane kvapaliny. Pôvodne mi ráno hovoril cenu až prehliadku 505 eur.
            Malo by tam byť 13.5L. Pri 45 tis som platil 2x5 a 2x2 a tu len 2x5 a 1x2L balenie. Čo dalo ešte 35 eur dole.

            A ešte je potom nová verzia infotainmentu 210817 - nevidím tam nič špeci zatiaľ.

            Ešte som chcel prestaviť DC2DC meniť aby aux battery saver dobíjal častejšie, ale že sa to nedá. Tak na dashcam dám asi odpojovač 12V.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ked sa odrata ta chladiaca kvapalina, tak je to totozna cena ako za Hyundai pri velkej prehliadke. Ziavne uplne totozna hodinova sadzba aj ukony. Sa cudujem, ze tam nemas zvlast zapocitanu “povinnu korejsku jazdu” Kontrola karoserie. Ci to ti uz tento rok robili?

            • jurajsun
              jurajsun komentoval
              Upraviť komentár
              Cena v pohode rátal som viac da sa akceptovať na veľkú prehliadku.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Mne také blbosti našťastie neúčtujú. Aj toto tá kvapalina bez práce? Dosť divné... keď to malo byť za 500.. Toto ešte viem zniesť. Na to, že teraz nabíjam najlacnejšie za 0.29e/kwh, tak zatvorím oči... EV6, či iné EVx je stále v hre. Ak by ten servis bol viac, ID4 GTX., alebo keď bude konečne v SR servis tak TMY

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Snívajte s nami

            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              46e za NH?? nie je to vyrazne menej ako ma Hyundai? Aspon podla toho, co tu miro pise ako isli hore a tocia sa tu cifry okolo 70e.
              Lubos v kazdom pripade aj 190e len za nezmyselne menenu kvapalinu je dost. Ja som tusim vazne rad za auto, ake mam

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              kia 46 vs Hyundai 60 bez dph
              Ale este minuly rok bol Hyundai v Auto Pola 40€ - 5% = 37,5€ takze mozno len casovy posun a dalsimrokmajmKia bude vyssie, inflacia je skokova.
              Inak zaujimavé ze tych 5% zlava je polozka “Zvyhodnene servisne prehliadky po dobu 5 rokov” v cenniku Kona ale servis mi to (a nielen mne) akosi zabudol davat.
              Naposledy upravené Miroslav Rojko; 13-10-2021, 22:32.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Pozitivne je, ze chladiaca kvapalina Lubosa stala polovicu ako pri 45000 km, takze je tam vyrazny trend zlacnovania a tato pre niekoho vymyslena zbytocnost (lebo ceska Kona s tou istou SK Inno bateriou to nema) a pre ineho istota proti poziaru uz nezasahuje tak vyrazne do celkovych servisnych nakladov.
          • Wilo
            Member
            • May 2019
            • 280
            •   

            milan84 Miroslav Rojko
            O com vy tu tocite? 🤔 znamy bol vcera v Autopolise, prehliadka pri 120tis km, hodinova sadzba 50€ bez dane. Plus AutoPola bola vzdy lacnejsia, tak predpokldam, ze tam by to mohlo byt este menej? Ci potrebuju dofinancovat nove priestory? 🙈

            A ak povazujeme rozdiel Kia vs Hyundai 4€ za NH, co robi pri prehliadke dokopy 6€ raz za 6-12 mesiacov ako tragediu, tak uprimne nechapem, to uz asi prichadza fakt velka kriza 🤷‍♂️

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Dobré vedieť že Autopolis je za 50, auto pola bola vždy lacnejšia ale teraz je za 60 bez dane / hod., Karireal už pred niekoľkými rokmi mal 90/hod. na EV sadzby a vlastne to su vsetky tri servisy v BA alebo ešte nejaký čo môže dávať pečiatku do servisnej knihy ?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dokonca kontrolu laku a karosérie účtovali sadzbou 10/hod., čo Auto Pola účtuje 60 ale dali mu aktualizáciu máp spoplatnenú - to má mať 5 rokov zdarma podľa cenníka

              koľko vlastne spolu platil ?

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              90€? To je uz bohapusta kradez 😅 toto konkretne bol nocny servis, neviem ci to ma vplyv na cenu. Ale typek je od auta zavisly, denne najazdi 100-200km, AutoPola mali na 3 tyzdne dopredu vybookovane, a Autopolis mu ponukol nocny servis za 2 dni od zavolania, co bolo prenho dokonale. Zlozis auto den pred do 17:30, rano ta medzi 7:30-8:00 caka pripravene 🤷‍♂️ Pre bratislavcana celkom zaujimava moznost, osobne som ani nevedel, ze uz aj take sluzby tu mame. Akurat v noci nerobia tie extra veci ako umyvanie, vysavanie atd…

              Iny Hyundai v BA nepoznam uz, viem ze Autopolis ma 2 prevadzky - Petrzalka a hranica Nove Mesto/Raca.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              to je super ten nočný, to by mi vyhovovalo
              tie extra veci, to nerobia v Auto Pola ani cez deň

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Pisu tam prehliadka po 8,.roku, tak asi mu 5 rocna lehota na mapy zdarma uz uplynula.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Napr. Kia nemá 7 rokov na mapy, ale 7 bezplatných ročných. Lenže ja udatujem 3x ročne :-) Navyše mapy sú zadarmo, ale nie práca technika. Aj keď je to prkotina a mal by si to robil užívateľ cez update.kia.com (ako na iných svetadieloch). Ale 16eur snáď nie je položka.
              Naposledy upravené nick81; 14-10-2021, 16:08.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 <> Zoe ZE50 ma OTA automaticky update map na 3 roky. Asi preto mi furt kvaka pozor prace na ceste pred vami.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Taur pisu prehliadka po 8 rokoch ale auto má 4 roky, je tam na fakture aj dátum, prvé Ioniqy boli 11/2016 predané

              nick81 Hyundai nemá stránku pre sťahovanie máp pre Slovensko a ani mi nikdy na Ioniq-u ani Kone za to neúčtovali, citujem z cenníka:

              "Mapové podklady integrovanej navigácie počas obdobia trvania záruky (raz ročne)"
              Naposledy upravené Miroslav Rojko; 14-10-2021, 16:43.

            • Peterka
              Peterka komentoval
              Upraviť komentár
              Mne vychadza pri 15k km servisnom intervale garancna prehliadka 2x za rok, Ioniq mam 4 roky a tiez uz 8 prehliadok karoserie. Naposledy som protestoval, tak mi ju nenauctovali, ale do servisnej knizky zapisali.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Jo, auto samozrejme 8 rokov nema, je tam aj datum prihlasenia 2017. Ale oni beru, ze 1 prehliadka = 1 rok. Nepocitaju, ze niekto da 2 prehliadky rocne. Potom pisu bludy 🤷‍♂️ Je to proste nafigu nastaveny system, za cely tento 15tis km servisny interval by mali niekoho poriadne nakopat do guli. Ked to Tesla zvladne bez prehliadok, a VW ma len casove obmedzenie bez najazdu, je tychto 15tis fakt na slucku…umele dotovanie servisov.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko toto je v podstate komplet faktura, na druhej stranke je uz vraj len celkova ciastka a vypocet dph, takze dakych 188€ ak dobre pocitam. Tie mapy su cudne veru, mozno starsie Ioniqy mali este kratsi interval aktualizacii? Netusim 🤷‍♂️

              Alebo to maju v systeme automaticky nastavene a tym, ze je to ako keby 8. rok tak mu to spoplatnilo, aj ked nemalo. On nemal sajnu, technikovi bolo jedno… 16€ odislo 😂
              Naposledy upravené Wilo; 14-10-2021, 21:16.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              A pozeram, ze sme v Nire, mozno by bolo fajn, keby to niekto vyvoleny presunul do Ioniqu 🤭
          • Miroslav Rojko
            Senior Member
            • Nov 2016
            • 1032
            •      

            Wilo a sme doma - 188€ - v AutoPola vychadzala velka prehliadka na Ioniq/Kona aj s DPH 160€ pri 60€ hodinovej sadzbe. Takze len iny rozpis sum alebo rozpisanie na viac ukonov aby to tak nebolelo. Ioniq ma mapy rovnako - 5 rokov.

            Ale v podstate je to tak ako pisem inde - servis Hyundai zacal byt neprijatelne drahy na danu robotu, pomaly za cenu spalovacieho auta, pricom do ICE ide viac materialu a kazdych 15000km a je jedno ci v tom alebo v tom servise. Zo zakaznikov si urobili vazalov, co niekolkokrat do roka musia prist zacalovat - pozrite si ake ukony, bez ktorych by to auto jazdilo kludne do 100 tis.km. alebo viac.
            Alebo sa zabudlo, ze:
            - brzdova kvapalina sa kedysi menila podla merania jej teploty varu a na spalovaku, kde sa namahala omnoho viac, vydrzala roky
            - kabinovy filter by mal byt nepovinny podla potreby majitela
            - ostatne (nastavenie svetiel, meranie napatia baterie 12V, meranie tlaku vzduchu pneu a ich ojazdenie) nie je nieco co treba robit v servise a kazdych 15000km
            [priezvisko]@me.com

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Ano, je to zial realita. Kedysi ludova znacka ta dnes podoji na veciach, ktore pri kupe malokto zvazi. Je to svinska obchodna praktika. Treba sa zmierit s tym, ze kupna cena je ten mensi naklad uz aj pri ludovych znackach, a automobilky si ponechaju svoje prijmy inde (online nakupy, predplatne konektivity, servis).

              Z tej ceny 188€ treba vsak odratat 30€ za dezinfekciu klimy, to je extra poziadavka, co nepatri k prehliadke. Takze sme na 158€ a usetrili sme 2€ 😂 plus update tych map je trosku kontroverzny no, realne sa vieme dostat na 142€. Co sice nie je uplne mega uspora, ale zas ked si to spojime s tym, ze je Autopolis pre zakaznika zjavne pruznejsi co sa tyka terminov a moznosti nocneho servisu, mi to aktualne pride asi ako lepsia volba. Typek vzdy chodil do AutoPola, my sme s firemnym tiez chodili do AutoPola, ale toto mi pride malicko lepsie, najma ak potrebujes riesit veci na poslednu chvilu a nevies si urobit termin 3 tyzdne vopred.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Mna stala 30000km prehliadka na eNire 169EUR
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 352

            Koho by zaujímala degradácia baterky Kia e-Nro po 92000km. Auto je aktuálne 20 mesačné.

            Report, aby som vás nenútil pozerať video. :-D

            Nové dávalo v rozsahu 0..100% 66.4kWh
            Statický test Kia e-Niro 2021 ~7000km v garáži pri 2-3kW odbere vyšiel na 66.6kWh. Všeobecne statické testy sú cca o 0.2-0.3kWh lepšie ako moja test trasa pri cca 110/120kmh (~0.3C).
            Pri 130/140kmh treba rátať s cca o 1kWh (0.4-0.5C). Takisto v zime studená baterka dá cca o 1kWh dole (pri jazde okresky pod 7-10°C nejde).

            Pri 92000 km vyšlo 65.9kWh. Stále sa hýbeme v rozsahu 1-1.1%, nebadám pokles na dojazde.


            Komentár


            • milan84
              milan84 komentoval
              Upraviť komentár
              Myslim, ze eNiro este velmi dlho bude dobra investicia s ohladom na zostatkovu uzitkovu hodnotu auta, ked sa rozpadne auto skor ako dozije bateria v nom.
              Perfektne cisla, super robota s meranim. Lubos vdaka za vsetkych EV fan´s.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              milan84 Uvidíme čo bude. Stále čakám, že to naberie strmší pokles. A zatiaľ nič. Len mi to nesedí s tými ostatnými meraniami eUp, ID.3 atď.. Ostatní sa tvária, že X% a je to normalne. :/

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Da sa zistit, ci to nie je ukrajovane z buffera?

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Samozrejme je to ukrajovanie z buffera - tak to bolo už od prvého Ioniq v 2016 ale ide o to, že ten buffer je tak veľký, že je z čoho ukrajovať, kdežto pri iných autách moc nie je z čoho a dojazd sa znižuje. Kórejci nemajú zázračnú technológiu bateriek, ktorá by nepodliehala degradácii podobne ako pri iných EV.
              Tak ako VW napíše celkovú kapacitu napr. 82kWh a použiteľnú 77 kWh a aj tá použiteľná je ešte o 6 - 7% väčšia ako v skutočnosti užívateľovi ukazuje (obhajci začnú hovoriť že môže sa ísť pod 0% aj 20-30 km a auto nevypne - ale koľkí užívatelia to reálne majú odvahu robiť), tak kórejec proste pridá na celkovej kapacite (ktorú neuvádza verejne), aby užívateľ niekoľko desiatok tisíc km mal stále rovnaký dojazd.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Voltáž hore aj dole je stále rovnaká. Nevidím tam nič podozrivé. Ak je tu nejaký profík, čo to vie zaanalyzovať viem poskytnuť aj RAW data (JSONy v 2-3 sec intervale).

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Len volty na krajoch sú zhodné. Tam by hýbanie s bufferom vyskočilo nie? Ako meriam ďalej, zaujima ma to, kedy to povolí...

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              Môj známy predával Ioniq so 122000 km a vtedy dal kontrolovať baterku a seris mu dal papier, že 98%. A to bola bez kvapalinového manažmentu, len vzduchom.

              Volty sú v hodnotách, aké posiela do CAN zbernice riadiaca jednotka batérie. Otázka je, že ak chce BMS zakrývať degradáciu, prečo to nerobiť už úpravou Voltov ? Veď aj na napätie môžu byť naviazané iné výpočty iných riadiacich jednotiek v aute. Druhá vec je, že krivka napätia je pri vyššom napätí relatívne plochá.

              Zoberme taký elektrobicykel alebo elektrokolobežku, kde nie je tak sofistikovaná BMS. Pri vysokom odbere kľudne ukazuje skokovo menej % v batérii a pri poklese sa to napraví. V autách tento jav nie je pozorovateľný a teda BMS musí používať nejaké priemerovanie v čase - ako je ten čas dlhý ?

              Myslím, že je veľa možností ako zakryť degradáciu a síce cez diagnostiku ideš ďalej ako na displej auta, ale je to len o level hlbšie a degradácia môže byť skrývaná ešte hlbšie. Nemeriaš články priamo voltmetrom na katóde a anóde - čítaš sprostredkované hodnoty.

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 voltaz ktoru odmerias je vzdy rovnaka, pretoze pokial ubuda z buffera nad touto votazou tak nic neuvidis. Zacne sa to prejavovat az v momente ked sa cely horny buffer spotrebuje. Na zmeranie ubytku z buffera by si potreboval prestavit BMS aby ti povolil nabijat nad nastavenu hranicu 100%. Inak treba cakat az do momentu ked sa spotrebuje cely buffer. Nebojim sa ze eNiro s 200000km spadne pod 90% nominalnej kapacity.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko SOH údaj mám stále 100%. Súhlasím s tým zakrývaním - môže byť, ale aj keď hýbeš s voltami a už nesedia watty/Wh. Preto od začiatku meriam vydané kWh z baterky v rozsahu 0..100% SOC. To mňa ako laika zaujíma. Koľko kWh mám na jazdu. Nie nejaké bufre, volty a pod. "elektromery" v kWh na BMS neokašleš. S tým ak by hýbali. 1. by to bolo ťažké a 2. by to hneď vyskočilo v iných výpočtoch.

              Zas o nič nejde. Ja si tu nepotrebujem ho.... aká super je baterka. Meriam len pokles pre svoju info, a publikujem tie dáta pre tých čo to zaujíma. Keď už sú tie testy tak drahé, nech to nemám len pre seba.

              Logicky staré Tesly S, mali po x rokoch a 200-250tis pár percent. Tak to ide len v tej istej línií. Akurát Niro nemá 6-7 rokov, 120kW SCH nabíjanie. Atď.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              SKolja Aha tak. Ako píšem, len dokumentujem svoje auto na základe vydaných kWh v rozsahu 0..100%. Nič viac, ak bude chcieť dostupná kapacita padať, nech si padá. Je to môj prvý elektro a keď ho budem mať do 160-200-či viac km, aspoň budem dosť info pre výber ďalšieho. Inak

              EDIT: Aleš prislúbil, že spraví garážový staticky test jeho 2021 Nira, som zvedavý ako sa to tam pohne po roku.

              Je škoda, že sa takto nemerajú pravidelne aj ID.3/4, Enyaq, Ioniq5 a pod. Mali by sme celkom slušné info do porovnania rôznych technológií.
              Naposledy upravené nick81; 18-10-2021, 08:51.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              Co sa tyka napatia. Ved staci vediet max V clanku a porovnat to s V pri max nabiti. Tam je ten buffer,nie? CI TO CHAPEM ZLE?

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg hej, velkost buffera je dana rozdielom napatia V_max_nominal (podla specifikacii) oproti napatiu pri 100% V_100%. Aktualne V_max_actual by ukazalo degradaciu, ale to by BMS muselo povolit nabitie nad hranicu V_100%. Pokial V_max_actual neklesne pod hodnotu V_100%, tak sa za normalnych okolnosti neda detekovat. Vyrobca urcite ma modifikovany BMS pre merania na vybijacom pristroji, ale toto pravdepodobne nie jemozne urobit s bateriou zapojenou v aute.

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              jj, tiež som chcel nick81 napisat nech vyberie baterku

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              hudino Treba si rypnúť... Nemusím sem prispievať.

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              It was Joke nick81 , myslim ze vdaka tebe sem este chodi tolko ludi, vratane mna. A vdaka tvojim udajom si dokazeme prehodit hodnoty u tych aut. .... takze dakujeme.

            • klikar
              klikar komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Mozes napisat presnejsi postup pri testovani na svojom aute. Ked teraz otovria dialnicu Kosice - Budapest a bude cas, tak by som sa ho pokusil co najviac zreplikovat na Tesle model 3 aby boli lepsie data na porovnanie pre buducich zaujemcov.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              hudino Práveže nie je s čím hodnotiť. Máme tu nástroj čo funguje na celej MEB aj HMC platforme a netestujeme tým nič okrem 1.5x eNiro. Vieme tam pridať Teslu a tiež nikto nič. Ľudia sú asi spokojní, keď im scan my tesla, či battery life vypočíta 6-10%. Začínam pomaly rezignovať. :-)

            • hudino
              hudino komentoval
              Upraviť komentár
              nick81, chapem. Moj stary 30 kWh Soul ti asi nepomoze co? aj ked by som rad vedel presny stav baterky.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Teslu mozeme vyskusať. Vo stvrtok budem od rana v BA, prid poskusat skatulku EV Dash a par kodov ci precita alebo nie.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko Ty máš ten adaptér na CAN3 ? jux kedysi písal "V klasickom OBD konektore tesla nema takmer nic, len zakonne predpisane zalezitosti - SOC za odtial urcite neda vycitat. No SOC a tony dalsich informacii sa daju vycitat z CAN 3 zbernice pomocou adaptera, no treba vyskusat, ci je ta zbernica ziva pri vypnutom aute."

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Nie nemám. Myslel som, že to skúsime s tým, čo si mi dával do Kony. Ak to nejde, tak nič.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Miroslav Rojko To nič potom, nevieme kódy. Ale dík za ochotu. Ten can3 vraj vysiela dáta. Príp. ak niekto máte ten adaptér a viete cez konzolu odchytiť pár minútový výstup, spravil by som na to parser.

            • klikar
              klikar komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 Myslis ze vystupy zo scan my tesla su nepresne?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              klikar Scanmytesla, vôbec netuším aká je metodika výpočtu a presnosť tých údajov. Nepoznám ani nikoho, kto by to reálne zmeral vydanú energiu a porovnal som s tým číslom SMT.
          • nick81
            Member
            • Nov 2019
            • 352

            Ako eNiro za 4 dni na vandrovke 5500 km prešlo.
            Koho zaujímajú postrehy, možné problémy, alebo sa chcete vyvarovať naším chybám.... prečítajte si môj dnešný článok.

            https://www.mojelektromobil.sk/test-...za-4-dni-blog/
            https://www.facebook.com/mojelektromobil/posts/3089529894663392


            Prikladám aj linky na zvyšné tripy za posledné 2 mesiace - celkovo 11500km v zahraničí a 15 krajín.

            https://www.mojelektromobil.sk/na-ot...a-e-niro-blog/
            https://www.mojelektromobil.sk/spozn...a-e-niro-blog/
            Naposledy upravené nick81; 17-10-2021, 20:12.

            Komentár

            • nick81
              Member
              • Nov 2019
              • 352

              Pôvodne zverejnené od klikar Pozrieť príspevky
              napisat presnejsi postup pri testovani na svojom aute
              EvDash sleduje zmenu SOC%, a odsníma čítače BMS -- CEC a CED - total charged a discharged [sú v 0.1 kWh, resetované od updatu BMS].

              V snahe dosiahnuť max. presnosť ignorujem 100%. Zaujímajú ma hrany.
              Tj. v sekunde keď sa prepne SOC 100->99% odsnímam tie čítače BMS.

              Tým, že Niro nemá buffer a jazdiť do 0 je tam samovražda. Povedal som si, že rozsah 0-5% = dám tie isté čísla ako boli v intervale 5-10%.
              Tj. ďalšie meranie je v 10->9% SOC a potom dalšie 5->4% SOC. Tak si viem vyskladať celý rozsah 0-100%.

              PS: Bol to len taký pokus. Ale keďže sa už podarilo ísť aj reálne do 0%, tak to potvrdilo, že to sedí.

              Veľmi dôležité je - žiadne rekuperácie a vybíjanie s nejakým C a nejaká teplota bateky.
              Tj. prepínam do neutrálu. Moju trasu BA-cca PB->BA mám už tak zmáknutú, že viem ísť s 0 rekuperáciou (cez N) aj v hustej premávke.
              Rýchlosť. pred týždňom som išiel dynamicky 130-137, tiež bez rekuperácií, ale ukazuje sa že 0.5-0.7C prúdy vychádzajú o 1kWh menej.
              Takže chodím cca 110-120 a ku koncu menej aby som došiel. Niro má EV screen, kde sa pár krát za sekundu live zobrazuje motor v kW ... Tj. veľmi ľahko viem zamedziť rekuperáciam (v dôsledku terénu a pod.). Tempomatom držím väčšinu času výkon okolo 20kW (0.3C). Tu musím dodať, že posledný test bol rýchlostne, zhodný z prvým, - ja si teda nemeriam nejakú reálnu kapacitu, ale rozdiel voči tej prvej hodnote.
              Studená baterka (7-10°C) dá tiež kapacitu o 1kWh dole. Testy v poriadnej zime nemajú zmysel.

              2. Garážový test. Kto má garáž môže si nabiť auto na 100%. Odčíta čítače ... kurením a pod vybije za 2-3 dni do ~0%.. a odčíta čítače.
              Nemusí riešiť neutrál, rekuperácie a pod.. Ja v paneláku nemám inú možnosť. Preto som si to takto vymyslel.
              Garážové testy sme skúsili na 2x niro. Voči 110kmh sú cca o 0.2-0.3 kWh vyššie.
              PS: Kúrenie nedávať na full, aby sa palubovka nerozlepila a pod.

              Komentár


              • palo47
                palo47 komentoval
                Upraviť komentár
                Ja to robím na E- up podobne. Tiež vyčitavam historiu čitačov nabijania a vybijania baterie z BMS (s rozlíšením 1 Wh od uvedenia vozidla do prevádzky) cez OBD.
                Samozrejme najlepšie by bolo vybijať stacionárne definovaným prúdom napr. 0,15 C (e-up ma 122 Ah). Ale možnosť vybiť pod 12% kúrením nie je možná. Pod SOC cca 12% sa zapne mód ECO+ ktorý vypne kúrenie. Naviac PTC výhrevná jednotka dostane zabrať a nová nie je lacna. A taktiež sa objaví v historii baterie veľky odber bez najazdených km, čo môže skomplikovať. pripadnú reklamáciu batérie.
                Preto ja normálne jazdím podľa možnosti s malou rekuperácoiu ale výslednu SOH určim včítane rekuperacie ( rozdiel čítača nabijania pri 100% a cca 2%) Účinnosť premeny dodanej elektrickej energie na chemicku v baterii je circa 98% a pri nízkej rekuperaccii nevzniká citelná chyba. Naviac meriam pre kontrolu aj dodanú energiu do baterie pri nabíjaní z 2% na 100%. Ešte vyčitavam aj parameter “Disponibilná energia v bateriil” po nabití na 100% . Pre uvedené 3 merody degradácia dosť fluktuuje. Typicky vychadza po 20 mesiacoch od výroby a 12 tis km cca 5%. Robim to cca 2x ročne ale udaje su dosť nekonzistentné. Mám podozrenie, že FW BMS a ďaľšich spolupracujúcich risdiacich jednotiek má chyby.

              • Peterka
                Peterka komentoval
                Upraviť komentár
                Je otazne, nakolko presne su tie citace nabijania a vybijania. Ioniq po zaparkovani zobrazi priemernu spotrebu za aktualnu jazdu. V Torque z hodnot tych citacov vypocitavam priemernu spotrebu a tie hodnoty sa lisia az o +/- 2kWh/100km. Je to na vzdialenosti 40km, tolko mam z/do prace. V zaciatkoch som sa snazil zistit, v com moze byt problem. Uzavrel som to s tym, ze auto si tie hodnoty "odhaduje".
            • nick81
              Member
              • Nov 2019
              • 352

              Pôvodne zverejnené od Peterka Pozrieť príspevky
              Je otazne, nakolko presne su tie citace
              Pozri toto .. Charged 8249.5 Discharged 7780.6 bolo pri 100% soc. Resetlo sa to pri nejakom update BMS v servise min.zimu. Netuším aké som mal SOC.

              6% je rozdiel medzi tým čo išlo do baterky a tým čo z nej odišlo. 5% je rozdiel, ak by v čase resetu bolo SOC 0%. Máme tu teda nepresnosť 5-6%
              Keď Li-Pol má aj nejaké "samovybíjanie" ..

              Údaj z min. roka 10/2020 (pred vyššie spomínaným resetom)
              C 10673.3, D 9996.6 (34% soc = 21.8kW) ... 6.5-6.7% po odrátaní tých 21.8kW, čítače išli od 0 z novým autom..

              Postrehy
              1. Tých 5-6%, môže byť samovybíjanie baterky alebo nie.. (či väčšina z toho)
              2. Ak nie, discharged counter môže byť presný, a charged nemusí, predsa len tam idú nárazovo pri brzdení šupy do 170kW, možno to nezachytí úplne presne.
              3. Meraní kapacity som mal celkovo cca okolo 15. Na to, že BMS má presnosť len 0.1kWh, interne asi oveľa viac. Lebo výsledky osilujú okolo toho istého percentá. Ak by to bolo nepresné, každý test ulietaval do tých 5%.
                a to ako sú baterky kapacitou citlivé na teplotu, a vybíjacie prúdy (C), tak dosť presne sedí podľa scenára - či tej baterke nakladám, alebo je chlad.
                Pri teste mám už 0 reku, takže pracujem len s discharged čítačom. Charged je ma do 0.1kWh.
              Ak by boli čítače nepresné, lietali by rôzne. Ale tu je medzi nimi prakticky zhodný.

              Iné autá... ale malé "nájazdy" čítačov. Oscilujú tiež okolo tých čísel.

              Kona SR
              16944km "cecKwh":1839.9,"cedKwh":1744.8 soc 46 ... rozdiel 5.4%

              ID.3 58
              6544km cecKwh":1372.154,"cedKwh":1284.583 soc 71.6 ...... rozdiel 6.8%



              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	citace.jpg Videní:	0 Veľkosť:87,1 KB ID:	78002
              Naposledy upravené nick81; 19-10-2021, 09:34.

              Komentár


              • Peterka
                Peterka komentoval
                Upraviť komentár
                Dam Ti moje udaje:
                Ioniq 2017, 129638km, CEC: 21150 CED:20430
                Myslim, ze ten rozdiel su viac straty na vnutornom odpore baterky ako samovybijanie.
                To mi nenapadlo, ze prirastok CEC z rekuperacie velkych vykonov moze byt nepresny. Skusim nejaku jazdu s minimalnou rekuperaciou, ci sa mi tie spotreby trafia. Inak som nechcel spochybovat tvoje merania a obdivujem ta, ze mas chut a cas sa tomu tolko venovat...

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Peterka CEC - nepresnosť rekuperovaním bol iba tip.Vnútorný odpor môže byť. Treba určite spochybňovať. Netvrdím, že je to tak, len mi to vyzerá na tie možnosti. Resp. aj na kombinácie v rôznom zastúpení. Síce sú "veľké" rozdiely CEC/CED ale v rámci auta vyzerajú , že sa pohybujú okolo tých istých percent.
            Pracuje...
            X