Takýto údaj by som chcel v Kone vidieť čo najčastejšie..
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Dnes Beladice 2 pokus. Vstupné údaje zhodné. Dnes aj včera išlo auto oddýchnuté z PK, vonkajšia teplota oba dni 16C, 95km trasa. Rozdiely a video nižšie:
Pezinok - Beladice, distance 95km, outside temp ~16C (both days).
+ charging on 175kW Beladice
YESTERDAY:
ECO speed 125kmh
SOC from 71% down to 42% = 29% battery / 95km
Battery temp. before charging MO1-4 19C 17C 17C 20C, inlet 18C, heater 18C
ZSE charging summary 4.4.2020 15:43
50:10 min 34.07kWh 9.87EUR
TODAY:
SPORT+N with braking 130kmh+
SOC from 62% down to 85 = 54% battery / 95km
Battery temp. before charging MO1-4 29C 28C 29C 29C, inlet 22C, heater 25C
ZSE charging summary 5.4.2020 10:52
51:28 min 50.94kWh 19.86EUR
- Likes 1
Komentár
-
Coldgate sa netýka iba UFC, ale aj 50kW .. kopec času sa dá za rok ušetriť, ak by sa dala baterka predhriať inak ako SPORT + 200kmh
Pls. aká presne musí byť teplota, aby coldgate nebol? Máte viac info? Ak nie, čaká mať ďalší graf eNiro/Kona .. by mala mať 2 typy ohrevu, kvapalina cez TČ a pri mrazoch PTC - priamy ohrev. Budem musieť najsť spôsob ako aktivovať jedno z toho pred príchodom na charger. Lebo aby mali majitelia HK coldgate problém 9mes. v roku žiadna sláva. Nemáte nejakého známeho experta na Hyundai/Kia/Mobis? Pomôžem s testovaním :-D príp. ak by dali OBD/CAN kódy, integrujem do dashboardu. Ideálne by bolo ak by si to HK sami fixli, prip. mať tú možnosť predohrevu rovno v infortainmente cez ich aktualizáciu.
-
Ešte jeden point.. Charging graf je zhodný s Kona 2018... Kona2019.. 2020.. eNiro má SK Inovation baterku. By malo mať už články NCM811,, ktorá by mohla mať inú charakteristiku optimálneho nabíjania.. Ten graf Fastned je proste nepochopiteľne skokový/zubatý a rovnaký na všetky HK auta pri 175kw. Ak to robia kvôli najoptimálnejšej starostlivosti o baterku, nemal by mat eNiro 2020 inú krivku? Takto mi to príde tak, že to niekto na zač navrhol, a odvtedy sa s tým nehýbe/resp. ani ten cold gate doteraz nebol riešený.Naposledy upravené nick81; 05-04-2020, 14:04.
-
eNiro ma lepsie nabijanie ako Kona. Dlhsie udrzi vyssi vykon. Co sa tyka nejakeho riesenia Coldgate alebo optimalizacie tak zabudni. To je HK a nie Tesla. Coldgate nie je na programe dna a nejake vylepsovanie tiez nie. Mas produkt a bud kup alebo nechaj tak Keby chceli nieco zlepsovat tak nevypustia Ioniq 38kWh v takom stave aky sa dostal von. A rychlost nabijania sa tiez od 2016 nikam neposunula. Na jesen 2016 prisiel Ioniq so spickou okolo 69kW. V 2020 tu mame “vylepsene” eNiro a Konu s 3f nabijanim a spickou 70 aj nieco kW. V dobe ked sa zacinaju mnozit 100+kW nabijacky. Pokrok na azijsky sposob
-
Wilo Ale nečudujem sa, keď prakticky nikde o tom ani zmienka.. 74% som nabil za 51 minút. Všade majú na webe predajcovia.. 80% na 100kW chargery nabijete za 54min. Toto dnes sedelo. Včera som tam nabil ani nie 50% za 50 min. Toto ľudom (nórom, atď) tie roky nevadí, že to ide len 2-4 mesiace v roku? Ak by ľudia vytvorili tlak, veci by sa možno pohli.
Ono ja hľadám hocijakú cestu. Cez OBD viem komunikovať s hocijakým modum v aute. Potrebujem len vedieť kódy, ktoré mám na ktorý device poslať (či na PTC, alebo cez kvapalinový okruh). Ešte čo mi napadlo, ak je batéria ohrievaná a chladená tekutinou, a okruh je spoločný (cez ventil) s TČ .. Zdvihnúť teplotu na 24-25C pred príchodom na stojan, a zabezpečiť otvorenie ventilu. Jednoducho nejaká cesta musí byť. Je rozdiel nabiť za 54 min alebo 80 min. To je už dosť času niekde toľko trčať, keď to nie je nutné.Naposledy upravené nick81; 05-04-2020, 15:29.
-
Tak ano. Problem je ten ze fanusikov ktori do toho realne vidia je strasne malo aby da vytvoril nejaky tlak. Novinari to zvozia pod ciernu zem ako vacsinu ostatnych EV. A laicka verejnost si mysli ze to tak ma byt. Ponadavaju si a vratia sa k dieslu
-
Tuto to chlapik testoval a dosiel na to ze baterka potrebuje mat 25°C aby BMSka pustia plny vykon. Video v nemcine ale da sa aj bez znalosti jazyka pochopit.
https://youtu.be/s43Bz_2SN_U
Ja v tom nejaky zasadny problem nevidim. Co sa tyka dlhsich ciest v zime tak ak sa z domu vyraza s plnou baterkou a ide sa dialnicnym tempom tak kym je treba nabijat tak ta baterka ma +- tu potrebnu teplotu aby pustila plny vykon.Naposledy upravené juris; 05-04-2020, 17:30.
-
juris Všetky 4 chargingy na UFC za posledný mesiac sme to 100% hitli. Či už výbeh na Beladice, ten prvý pred mesiacom (auto som nešetril). Auto 2 deň, tak som skúšal čo to dá. Začalo to nabíjať 42kW, neskôr 55kW. Potom ZSE OC galeria, síce bolo 70kW ale ale až po 35% nabíjania. A platiť UFC cenu kvoli pásmu 20% baterky nad 70 je celkom luxus. Potom s Dangom sme išli z východu Budča smer BA. Ponáhlali sme sa, mohlo sa zahriať a opäť len 42kW,, po dlhých percentách skočilo na 55kW. Potom včera tiež fail - viď včera zničo nič od 60% to padlo na 40kW na skoro 10%.. Dnes jediný krát UFC išlo ako malo, ale za cenu že mi skoro horelo auto. Brzdy a pneu si to zlízli.
-
Ono väčšina ľudí to nepotrebuje. Ani ja.. chodím celý rok 99% do 100km, nabíjam doma AC. Len ma to žerie, že toto robí tak drahé auto, nikomu to nevadí a Hyundai/Kia to má v paži. Takže idem to ešte odsledovať... pre mňa na moje roadtripy to bude mať cenu zlata a potom pre našu komunitu. Ak niekto pendluje často východ - západ SR, tiež sa mu zídu o tom info.
-
juris No neviem ci dialnicne tempo staci. Bjornovi nestacilo a prisiel na nabijacku so studenou baterkou. Zacala sa mu zahrievat na normalne teploty az pri druhom alebo tretom rychlonabijani a vtedy aj konecne dosiahol ake take uspokojive hodnoty. Jazdou sa to zohrievalo minimalne.
-
Wilo Pozrel som záznamy z trás, evidovali sme teploty. Pri vonk. teplotách -2,5 až +4.5C diaľničné rýchlosti mala baterka 16C max.19C, v jednom prípade mala 11C a 20C. Jediný case kedy som mal po príchode do Malaciek pri vonk.11C teplote bola baterka 27C - ale to som utekal na D2 pred fosilákom, ktorý si chcel stále porovnávať auto (rýchlosť nepoviem a predtým sme išli cez kopanice - veľa výdaja aj prijímu na kopcoch. V zime okolo 0 je to úplne zabité, okolitá teplota baterku dobre chladí.
-
nick81 tam by som to aj ja cakal ale nemam tam nic nabijal som vcera poobede.
Komentár
-
Toto mi odpisali zo ZSE:
Dobrý deň,
Vašu sťažnosť na nezobrazované nabíjania v aplikácii. Odhalili sme túto chybu pri 23 zákazníkoch a momentálne pracujeme na jej odstránení, preto sa ospravedlňujeme, že dočasne ich tam nebudete mať zobrazené.
Veríme vo vyriešenie problému v najbližších dňoch.
-----------------------------------------------------------------------------
To sa naozaj len mne (a dalsim 22 ludom) moze stat Ani Skoda Connect mi nejde to tiez vyvojari riesia
-
S dango sme pred pár hod. dali (snáď už posledné) Beladice. Zatarasy sú inak už preč, mekáč od zajtra. Tie úrovne Cold gate sú 2.. :-)
25 stupňov je jedna.. pozor. žiadne OBD min / max. treba čítať hodnoty modulov 01 - 04 .. najslabší ak preskočí na 25C tak už to jede...
a potom je ešte jeden level.. Ale ten som zistil až teraz v TT kauf .. išiel som o 3 v noci do TT, do 5 som čakal kým moduly batérie vychladnú aspoň na 13C, nižšie mi po 1.5 hod nechceli ísť, aj keď boli vonku len 2C. Ďalší magic level je teda 15 C.. tento keď nemáte, tak nabíjať na 50kW stojane budete iba okolo 40-43.
Na UFC viete podraziť obe úrovne naraz. Potom sa to chová tak, že prídete pri 11C baterke a SOC napr. 20% na UFC. Tá vám dáva len 43 max. (čiže nie 53).. a tým že 43kW neohreje do SOC 53% baterku na 25C, tak sa zastropujete do konca na 53kWh .. 1 uroveň je zdržanie 5-10 min, ale ak chytíte obe tak si počkáte naviac aj 20 min. Úplne zbytočne..
Ešte by chcelo zistiť či sú nižšie stropy.. Ale také mínusy budú asi až ďalší rok
Ešte potom je tam záhada ten zub .. pri 60% ako mali Beladice 1... to isté som mal teraz v TT,, padlo to na 40kW, akurát po 68% sa nevrátilo, ale ostalo do 73% na 42KWh. Spoločný znak SOC medzi 40-50% a prestrelený aspoň jeden level cold gate.
UFC Beladice - 25 stupnova podmienka
DC 50kW Kaufland TT - 15 stupnova podmienka
Naposledy upravené nick81; 07-04-2020, 06:43.
- Likes 6
Komentár
-
co som mal tu opisanu optimisticku krivku, to som vychadzal z tohoto videa:
https://www.youtube.com/watch?v=pRGgOdjXWOY
to je asi jeden z prvych Nirov a sudruhovia tam nastavili krajsiu krivku.
Aktualna a realna aj podla fastnedu vychadza podla tohoto noveho eSoulu:
https://www.youtube.com/watch?v=LFSpEid3jiQ
-
super zistenia a cisla.
Asi podobne to funguje aj na ostatnych EV.
Pri Leafe je to tiez rozdelen asi do niekolkych "schodov". Tiez mam odsledovane,ze ak nie su 3 z 3 meracov teploty baterii na hodnote napr. min. 25st, nabija pomalsie. To iste je este aj pri vacsej zime, len to nemam odsledovane uplne presne.
offtopic: ako je to s teslou? uz sme tu citali, ze po nejakych updatoch bateriu nepredrhieva, alebo iba ak pred SC. Aj tam tie cisla idu vyrazne pomalsie ako v idealnych teplotach?
Zaujimave je aj to, ze Teq -ov Leaf a aj v zime vie rychlo zahriat vyssimi vykonmi kW.
-
Zas sme o kus ďalej.. Prekopal som celý dashboard. Vylepšil som detekciu požadovanej teploty. Takže na každej obrazovke poskytuje farebnú info či pre aktuálnu teplotu som schopný nabiť plnou rýchlosťou ma 50kW stojane (modrá), alebo na UFC (zelená). Nech sa zbytočne na ceste neteším napr. na UFC Alebo trošku prikúrim.
Nejaké info pre laikov. Baterky sú zapojené v sérií. V podstate logicky.. 98 článkov tvorili 400V sústavu. Majú nejakú hustotu a parametre - ako je max. nabíjací prúd. A vzhľadom na fyzické zloženie majú nejaké limity koľko ampérmi sa môžu pri akej teplote max nabíjať. A toto celé je len o tom, že ak je teplota modulu pod < 15 celzia.. BMS dovolí max. prúd 120A. Pri 15 celzia a viac povolí viac, ale max. do 150A. No a nad 25 celzia je to bez.. takže ide sa do plných 200A.
A okrem limitu podľa teploty modulov má BMS limit podľa SOC... cca takto
SOC 0..46% = max.200A
SOC 46-53% = max 180A
SOC 53-73% = max 150A
SOC 73-76% = max 90A
SOC 76%.. = max 60A
Jediná výčitka je na ten predhrev. Chalan sa ma na YT pýta či 2020 verzia má také ako Tesla, keď sa blížim na charger, že predhreje podľa výkonu nabíjačky. Ale toto neviem zatiaľ potvrdiť. Musím opustiť waze a potom v navigaciií nie je dosť veľa ZSE chargerov resp. UFC ...tam neviem ako mám zatiaľ vyskúšať..
Dashboard zmeny tu
https://www.youtube.com/watch?v=2PlY2f0jLkcNaposledy upravené nick81; 08-04-2020, 06:31.
-
Ráno som išiel Častá - Pezinok (15km) .. Tam sme mali vonku 9C, teplota v Pezinku bola 12C. Baterka si min.hodnotu skoro celú cestu držala na 7C ešte z chladnej noci. Tesne pred príchodom mali bloky batersky 8 / 9 / 12 / 8.... Ak budem chcieť na 12km vzdialenom Ionity nabiť, tak mám väčšiu časť roka smolu :-)
-
ToMiLeaf Bývam v paneláku, z domu si neviem nabiť. A v celom Pezinku nemáme jedinú nabíjačku (ani AC). Nabíjam si na chate 15 km od domu, ale v zime sa tam nemusím dostať, ak bude zasnežené. Je to na kopci. Takéto obdobie býva v zime tak 2-4 týždne v roku, túto tuším napr. ani nebolo. Čiže Ionity budem mať iba ako zálohu, ak bude treba rýchlo dobiť, alebo bude chata neprístupná. Ale tak verím, že časom v PK aspoň nejaké AC pribudne. Pointa bola, že 15km trasa veľmi baterku nezohreje. A dobre si drží teplotu. V chladnom období je lepšie ísť na DC poobede/večer, nie ráno.
-
Taur Ty si už profík. Ja to stále beriem len ako "auto". Popravde mesiac som to neriešil, lebo o LiOn viem málo. Teraz mi to už veľmi pomaly docvakáva, ale celý mesiac som nadával na nabíjaciu infraštruktúru. Neviem si predstaviť BFU, že toto bude riešiť. Samozrejme v návode nič, ani žiadne články v magazínoch na túto tému.. Nejaké quick how to pre bývaleho spaľováka by sa zišlo. Diesel som doteraz netakoval v lete ráno, v zime po jazde. Predpokladám, že takých ako ja bude viac, čo chcú EV a neživia sa FVE, alebo nie sú dlho aktívny na teslaclub fóre.Naposledy upravené nick81; 08-04-2020, 13:45.
-
nick81 S tym profikom si ma velmi pobavil.To potom ty si gigaprofik oproti mne. Ja som totalny amater. Na teslaklube som tak dlho ako ty. Najazdene s BEV mam ovela menej ako ty, nejakych 1500km za 5 dni a zopar AC nabijani v praxi na ZSE, GW a 3och nabkach zdarma so ZOE.
Nezivim sa FVE a o elektrotechnike mam iba biedny prehlad zo stredoskolskej fyziky. Viac o EV som sa zacal zaujimat, ked som sa dozvedel o moznosti dotacie niekedy v oktobri, hoci som si uz davno povedal ze dalsie moje auto bude BEV, len som s tym ratal tak o 5 rokov. Dotacia to urychlila.
Od oktobra som na temu EV precital a popozeral na nete co sa dalo aj tu na fore sa kdeco povypytoval. Cize som zatial viac teoretik ako praktik, ale logika, rozum v hrsti a gazdovske pocty vacsinou funguju.
Tak moje "rady" ber s veeeelkou rezervou, su to v lepsom pripade len logicke vseobecne postrehy odvodene z pozorovania a skusensoti inych, ktorymi sa snad ale neda nic pokazit.
Aj tak mi to ale vychadza, ze zivot s BEV je vysoko individialny vyplyvajuci z jedinecnych faktorov ako su konkretne auto, povaha cloveka, jazdny styl, financne moznosti, zivotny styl, priority, dostupnost nabijacej infrastruktury a xy dalsich faktorov. Kazdy si musi najst ten svoj sposob zivota s BEV.
-
Taur Rady sú super a logické.. Ale samého ma to nejako nenapadlo.. A keď si písal gazdovský rozum.. tak som si pripadal ako tupec :-) Ale neviem, či by napadlo iného fosil migranta, alebo napr. ženy, ktoré auto z technického pohľadu neriešia. Je to pre ne auto bod A-B, hladné = nabijem, takéto 2 konektory do toho pichneš sem, iné nie... nie riešiť nabiť iba ráno, zima večer, zahriate z cesty, if DC else je to jedno... To je akoby som upravoval doma spotrebu elektriny, aby bol reaktor v jadrovke optimálne využitý.. Do JE sa rovnako ako do EV nerozumiem :-) tak asi tá veta predtým nedáva zmysel.
-
nick81 Ja napr. rychlost nabijania neriesim. Teda riesim tak, ze ratam s dobou nabijania a si planujem vyuzitie toho casu (kniha, serial, praca....) Doma (tiez byvam v bytovke) mam nastastie cca 12min prechadzky nabku ZSE, takze nemam problem nechat na AC nabijat 3h ist domov a potom sa prejst po nabite auto. Zena ked pichne nabijat v nejakom OC, tak sa auto stihne nabit aj 3 razy.
Ja tiez zmenim zvyky. Doteraz som si pozrel doma letak napisal na listok co mi treba v Kauf/Lidl nahadzal zoznam zaplatil vybavene za 15-20min. S BEV pridem do Kauf dam nabijat, a pozriem letak v aute a idem nakupit v klude , uz ma nebude tak rozculovat rada na lahodkach, alebo pri pokladni, pohoda ved nabijam. Inokedy zas nieco nabijem za hodinu kym hram Squash. Inokedy zas pichnem na mestsku nabku v centre zdarma a v klude vybavujem si co treba, uz sa nenahanam, lebo mi nabieha parkovne ako s ICE.
S BEV volim iny sposob fungovania ako s ICE...
-
alebo napr. ženy, ktoré auto z technického pohľadu neriešia
neriešia do okamihu, keď nemôžu zavolať - nešlo, je ... a nastupuje hľadanie ako z toho. v lepšom prípade osobný prístup k neživej hmote, láskavo otvoriť, jemne pohľadiť a z potvory auta sa stane nikdy nesklamúce autíčko. prípadne obrátenie sa na kolegu z práce, ktorý baterku zapojí na nabíjačku NAOPAK. ráno ani škrt, sused hodí na kontakty vidlicový kľúč a iskry žiadne. nasleduje krátke školenie, ktoré si manželka jedna z najlepších pamätá ešte po 50+ rokoch!
-
milan84 tiez neviem...bateria je mensia, lahsie sa zohreje zohreje, plus viem ze ked potrebujem nabijat DC tak to vobec nesetrim a idem po dialnici kludne az po vmax (161 km/h tacho, 145 km/h realne) a zohrejem to velmi rychlo. potom je to uz kludnejsia jazda pri zohriatej baterii
-
V noci keď som čakal na vychladnutie baterky, tak som si potestoval utility mód. Klímu som mal vypnutú, stačilo mi vyhrievanie sedadla. Infotainment som si vypol dlhým stlačením volume. Displej za volantom má ten istý bug ako keď nie je auto zapnuté do režimu jazdy. Tj. praží na 100% a nedá sa regulovať a ani vypnúť (možno stačí prečítať návod). Tým, že je tam vsadený, vypchal som to softshellkou a bola dokonalá tma. Ambientné podsvietenia nesvietia, ak máte vypnuté predné svetlá. Auto je to v tomto režime zvonku úplne zhasnuté. Podsvietené na červeno sú len niektoré tlačidlá a otočný volič. Ale to sa dá regulovať cez +/- jas tlačidlá.
Spotreba bola 0.1 - 0.2kW, ale ako vidieť z obr. Dobíjala sa baterka 158W, OBD blikal, dashboard cez neho komunikoval s VCMU, BMS, atď. všetko funkčne a spotreba takmer 0. V utility móde som bol aj keď som nabíjal. Zamknutý som bol cez tlačidlo na dverách, ďiaľkové nešlo, ale otvorenie všetkých dverí tlačidlom na dverách otvorilo aj nabíjací port. Potom som sa zas zamkol.
Až na tú žiaru hl. displeja, ale dá sa to upchať. Sedačky idú skoro doležata, tá sa vpredu aj pospať. Len vtedy by som riešil nejaké clony na predné okna.
- Likes 3
Komentár
-
Dnes som prezul na letné a to je iný level. Vpálim do dediny rýchlosťou XY (nie veľmi nad ) dám neutrál, a na konci dediny mám ešte 50.. Neskutočný 2 tonový zotrvačník Zimné boli tiež super oproti dieslu, ale toto snáď ide na hrane fyziky. Ešte postreh.. držím si napr. 60 (mimo dediny), chcem ísť na spotrebu, ale po prepočte kWh/100km je lepšie ísť napr. 80-90. Tým, že to auto tak dobre plachtí je spotreba lepšia pri vyššej rýchlosti (samozrejme nie do kopca, resp. ak je proti vietor). Toto si musím ešte osvojiť. Tiež takéto pozorujete, že v istých prípadoch neplatí pomalšie ďalej zájdeš? Inak ku Made in Korea dali letné Michelin Primacy 3, made in Germany. Snáď ich nevozia tam a späť, alebo v lodi auto na tehlách .. Trochu prešmykujú voči zimným (Michelin Alpine 6), valivý nemajú A. Potom keď sa zoderú skúsim Primacy 4 (A/A) ako má Nošovická Kona EV.Naposledy upravené nick81; 08-04-2020, 20:34.
Komentár
-
Ja mam na diesli michelin primacy 4 ale je to katastrofa. Je trosku mokro a smyka to nenormalne. Predtym som mal z tovarne tusim hankooky ci ake dava hyundai a citil som sa ovela istejsi... Michelin som kupil na zaklade vsetkych moznych testov a recenzii (neboli zrovna najlacnejsie) ale som sklamany. Mal som ich iba chvilu predtym ako som dal zimne tak este im dam sancu ale moc tomu neverim.
-
Catchcash Aha dobre vedieť.. Pri diesly som spotrebu veľmi neriešil. Ale tu, ak by si si mal možnosť vybrať lepší dojazd... Nie je to daň za to? Uvidím najbližsie obdobie, či sa bude dať s tým žiť. Aj keď 4 asi bude ešte horšie v tomto ako tieto 3.
-
Ja radsej lepsi grip a kratsiu brzdnu drahu ako dojazd. Ked sa s autom vykotim budu naklady vyssie ako usetrim na nabijani. A casovo tiez ak mozem ist plynule do zakrut a nemusim zas rozbiehat tak dojazd predlzujem.Naposledy upravené Taur; 08-04-2020, 21:01.
-
-
V rámci akcie spoznaj svoje auto, som sa začal pozerať po chladiacej / vykurovacej sústave. Ak to niekoho teda zaujíma :-). Detailný 8000x6200 tu https://eniro.next176.sk/eniro2020_under_hood.png
Konkrétne ma zaujímajú 2 veci. Ako je chladená batéria kvapalinou, či može byť aj vykurovaná kvapalinou? Ako je riešený PTC (ohrev) baterky či je integrovaný v nej, alebo ide len v rámci kvapalinového okruhu. Myslím, že priamo v baterke. Nakoľko pri -10 musí chrániť sama seba. Nemalo by zmysel to dávať asi mimo nej. Po vyriešení tejto záhady potom hľadať príslušné CAN kódy, či osloviť BMS za PTC, alebo jednotku pre riadenie klimatizácie, aby pustil do baterky ohriatu kvapalinu pre potrebný výkon nabíjania (50kW = lock 120A / UFC = lock 150A).
Druhá vec je tá záhada drahej kvapaliny v baterke. Zatiaľ to vyzerá na bežnú chl.kvapalinu pre elektromobily ažiadne prekvapenia po 4500 mílach - nikde nie je zmienka na konkrétny špeciálny typ. A neviem či by bol v baterke nejaký výmeník s izolovanou sústavou.
Čo sa týka chladiacej kvapaliny (modrá nádržka vpravo). V návode je výmena každých 60000km, alebo 36 mesiacov. Ak je hladina nízka, nechajte doplniť v servise. Je potrebné použiť stanovenú kvapalinu pre elektrické vozidlá. Použitie iných typov alebo nemzrnúcej zmesy môže spôsobiť vážne poškodenie vozidla. Žiadnu inú info som v návode nenašiel.
Potom na spodnej strane kapoty je štítok použitého chladiva pre klimatizáciu. V návode sú spomenuté dva R-123 a ja tam mám R-1234yf 1000+-25g POE SAE J639 J2842 J2845 KIA
Naposledy upravené nick81; 09-04-2020, 16:56.
- Likes 2
Komentár
-
pekne spracovane
zaujalo ma kilo noveho chladiva potrebne pre spravne naplnenie okruhu. Pri chladive R1234y sa zakaznik nedoplati...
Nie som si isty, v com by mala byt ina ta modra chladiaca zmes. Nevravim, ze nemoze byt, ale ci to nie je len plan Kie, ako dostat pravidelne sumy od zakaznikov.
-
milan84 Zatiaľ taký draft, mám časový mega deficit. Netušim ešte o chladivách nič, ani cenách kvapalín Som len taký bastlič :-D ktorý ide momentálne za 1 cieľom .. predohrev baterky pred chargerom. Nič viac.. Cena chladiva ma bude trápiť keď dajú faktúru.
-
nick81 hladaj v tomto vlakne ale v kona vlakne. Postoval som tam prednedavnom ako je chladena baterka Nira a Kony. Co sa tyka ohrevu ak je tam pridavny ohrev tak je tam krabica s 2kW ohrevom tek chladiacej kvapaliny. Ono ci baterka ma aj pridavny ohrev zalezi od zemepisnych sirok kam auto putuje. V Kanade to maju vsetky, myslim to pridavne kurenie.
-
mozeg Dik. Ano je hadica priamo z motora do baterky, pred nou vyzera ze je ten ventil. Len ten obr je nepresny, ak je cold weather a motor ma ohriat baterku, sipku toku maju v opacnom smere. Obr. znesie vsetko, ale je to jedno, asi to tak cca bude. Tak uz len zistit ako spustit cez CAN TČ + zapnut ohrev a otvorit tie spravne ventily A pri 15 a 25 zatvorit. Prosim niekto z Kia/Hyundai/Mobis zlutujte sa a pomozte Ja to auto znicim ak ho zacnem obstrelovat nahodnymi cislami Resp. netusite ktora jednotka ovlada tie ventily a TČ? VMCU, či niečo iné?
-
kolegovia s enirom vyuzite tiet volne dni a skuste odsledovat, kolko auto straca energie za 24h pripadne aj dlhsie obdobie.
Ja som dnes nameral Leafu po 24h 0,5 % na zostakovej kapacite kWh sa to neprejavilo a udaj je odsledovany z diagnostiky. Auto na pristrojovke ukazuje rovnako.
Uvidime dalsie dni, ci to bude rovnake. Auto v garazi, bez akjekolvek aktivity a odomknute.
Komentár
-
Skúsim 24 hod. nejazdiť. To nedám Niro tam má v OBD registre total prijaté / vybité s presnosťou 0.1kWh. Stačí to?
Bol som teraz v aute 20:24 Charged: 1271.7kWh, Discharged: 1192.7 SOC47% 358V AUX84% 12.4V - nejako malo V
Ráno okolo 8 pôjdem z chaty domov, tak aspon za 12 hod. budeme vedieť rozdiel.
PS: 1.2MWh za mesiac.. uff .. musím s tým šialenstvom už prestať, lebo toto moc eko nie je.
-
moje stoji od vcera poobede, takze ubehlo uz nejakych 30 hodin od poslednej jazdy. Po zaparkovani mi cez UVO aplikaciu ukazovalo stav nabitia 50% a dojazd 188 km, teraz po 30 hodinach statia mi ukazuje stale 50% a dojazd 189 km - takze este 1 kilometer pribudol
-
Taur No hej.. 6000 km za mesiac, trochu moc.. Ale boli aj tam roadtripy, testovanie, brat sa chodil vozit a ja som skusal.. 10 tis rocne som robil s dieslom Som sa pokazil..
Inak vybehol som teraz na Pezinsku babu po tabulku policia - kontrola.. , normal rychlost. na cajle som vyresetoval.. Hore ukazovalo auto priemerku 31kWh/100km, ked som zistil dole, celkova padla na 15.2kWh ... Prevysenie 430m ako keby nebolo Pk - Casta teraz na letnych 13.2kWh/100.. a to je trochu do kopca.
milan84 SOC tam pisem 47% aj voltaz aj AUX .. ci aj ta padne..
-
milan84 Trakčná sa ani nepohla. Tie isté kWh. Ona je vlastne odpojená a BMS asi nemá veľký odber. Zvyšok ide z 12V, ráno bolo AUX % 83% a večer 84%. Jeden postreh.. Písal, že nechávaš auto odomknuté. Či toto nebude problém, lebo komponenty auta nemusia byť uspaté ako pri zamknutí.
-
Taur Neviem ako to je, ale keď cez UVO viem vykúriť/vychladiť auto keď je off. Tak niečo spí viac, niečo menej a v prípade potreby sa jednotlivé časti prebudia, prip. sa zapojí do akcie trakčná baterka (na to vykúrenie). Netvrdil by som teda, že všetko spí lebo je zamknuté. Jjednotlivé moduly auta si vedia cez can zobudiť druhé moduly a robiť s nimi aj keď keď je auto vypnuté. Bude to podstatne zložitejšie a individuálne od auta. Veď to vidieť už na tom, že niektoré majú až 4 CAN zbernice, iné jednoduchšie len 1-2.
-
tak po dalsich 22h kocurkovo:
podla auta o percento menej, podla SOC v diagnostike uplne rovnako 75,2 a podla kWh o 0,1 menej ako vcera
Vecer som musel jazdit, uvidime v dalsie dni mozno este.
Z toho pozorujem, ze ten pokles teda bude DO 0,5 percenta. Aj to podla mna mozno len dobijalo 12V.
-
-
Poraďte tu v okolí PK (rozumej západ SR) nejaké trasy / okruh, kde by sme mohli spraviť test na max. dojazd na letných, resp.viac hypermiling. a poblíž nabíjačka samozrejme :-)
Takú, kde je minimum prevýšenia, minimum zastavovaní a rozjazdov a nebudeme brzdiť diaľnicu (alebo na ňu pôjdeme o 2 v noci testovať). Chcem vedieť aký max. dojazd to dá.. či aj tých 600 ako je v papieroch.
Catchcash Výzva pre Citigo To auto má tiež šancu príjemne prekvapiť
Komentár
-
Taur Bjorn je pre mňa inšpirácia .. 830km s Konou https://www.youtube.com/watch?v=wAan04PPH3s Mal tam spotrebu okolo 8 na 100, aj keď pri 40kmh. Myslim ze da sa mat pri normalnej 80-90 velmi slusny dojazd. Dashboard ma priamo na to prepocty, aby nasli optimum. Uz len najst normalny usek.. Kde bude min prevysenie a zastavenia.
-
Taur urcite nie co najviac brzdenia. Ale mestska rychlost by mohla byt idealna. Takych 50kmh konstantne by bolo podla mna akurat - isto nie 80-90, spotrebovana energia rastie so stvorcom rychlosti. Brdzit vela tiez nemozes lebo rekuperaciou isto neziskas tolko ako spotrebujes na rozbeh
-
Taur Skusal som ist viac 50.. len na ten rozbeh ti to zerie dost amperov a toto pri brzdeni nikdy nezrekuperujes vsetko.. Lepsie je ist konstantne. Ak dava teren vyhodu pouzit neutral, resp. tie 3 stupne rekuperacie (niekedy je vyhodnejsi neutral, rekuperovat, resp dal rekuperaciu 0). A pozorujem ze pri vacsej rychlosti funguje s letnymi velmi dobre ten rolling. Auto musi vydat nejake mnozstvo energie na udrzanie rychlosti, a to iste pri 90, sice je to o par % viac.. Aj ked cuca o 100% viac je to este lepsie, lebo za hodinu prejdes 90 a nie 40 km.
Dialnice.. co je lepsie.. ked ides do kopca.. ist tam 100kmh .. alebo 140kmh .. opat niekedy vychadza vyhodnejsie to druhe, lebo usetris 1/3 casu ked motor zerie 35-40 aper.. Pri 140 1/3 casu uz rekuperujes, a prejdes o 40km viac, takze treba najst hranicu, kedy je vyssia rychlost v prepocte na teren a spotrebu na 100km vyhodnejsia.. Nie vzdy to plati Vietor, pneu, atd.. na toto vznikol dashboard aby ukazal optimum.
Napr. ta PK baba .. ja som tam isiel normalnou rychlostou ak by som siel 40 ... nezralo by o moc menej amperov a potrebovalo byt ich skoro 2 x dlhsi cas.
-
Catchcash Ono asi tu dosť záleži o auta ako je spravené .. Od baterií, redukčnej pneu, motor, invertor, priemer, váha vozidla atď.. To isté ako pri elektrobajkoch, tiež sú medzi nimi veľké rozdiely. Každé auto teda môže mať iné parametre kedy beží vo svojom optime.
-
Urcite ano ale fyziku proste neoklames A co sa tyka Citigo. Zatial nemam skoro nic najazdene ale nabijal som na cca 7/8 kapacity (neviem percenta kedze mi uz 10 dni nejde appka a riesia mi to developeri neschopni). Presiel som 200km a este mi ukazuje dojazd 70. Trasa BA - TT a spat (mimo dialnice) a zvysok po BA + nejake km na obchvate. A na semaforoch som urcite nebol posledny Takze si myslim ze naozaj to bude mat slusny dojazd ked sa s tym clovek nauci jazdit a bude sa snazit
-
Taur Je vzor, ale ja chcem reálny terén.. a isť 70-95 .. nájsť optimum pre normálnu rýchlosť v súlade so spotrebou a zistiť koľko to prejde na doraz. Či to bude 550, alebo prekvapí 650. Je to jedno koľko to bude, lebo pri EV mení spotrebu každá rýchlosť a smer vetra, stupeň celzia, každe % stúpania/klesania. Som len zvedavý čo eniro dá.
-
Urcite to zalezi individualne na konstrukcii kazdeho auta, a ja mam minimum skusenosti, ale mam dojem (mozno mylny), ze vacsie kopce hore dole dojazdu skor prospievaju ako rovina. Mam dojem, ze vacsina tej energie (ak nie viac) co dam do kopca sa jazdou z kopca vrati, Na rovine nic. Chcelo by to test 100 km po kopcoch hore dole hore dole a 100km po rovine. Ale kopce kde sa da poriadne rekuperovat 20-40kw a rovina fakt rovina nie mierny dolekopec kde sa da plachtit na neutrali resp. pulzovat.
-
Catchcash Fyziku nie Ja nepotrebujem rekuperovať pri klesaní pri 50tke keď som mimo obce, keď za chvíľu idem do kopca a miniem oveľa viac. Aspoň takto sa to javí tu u nás na mojej vzorke. Skúšal som ísť celú cestu 50 a spotreba vôbec nižšia nebola, skôr naopak.
Taur Toto isté s kopcami pozorujem. Chce to testy... Len letné/zimné vidím dosť výrazný rozdiel.Naposledy upravené nick81; 09-04-2020, 21:26.
-
nick81 To ja zas teda budem rekuperovat dole kopcom, hore kopcom tolko neminiem. Pri rekuperacii dole prudsim kopcom som, dosahoval vyssi nabijaci vykon ako na nabijacke. Konkretne ZOE malo len AC nabku 22kw a pri rekuperacia ukazovalo viac. Catchcash pri citygo so 7kw AC nabkou bude pri reku mat tiez isto viac, tak to zavazi. Jasne ak ty budes nabijat na UFC 77kw, tak pri reku tolko nedosiahnes.
-
Ak by ste niekto potrebovali OBD/CAN kódy tu je sheet priamo na niro. Škoda, že som to neobjavil skôr. Niektore veci som musel hľadať pokus omyl
https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=587742707
Zaujimavé veci- 1 záložka IDčka komponentov auta pre zápis/čítanie
- V záložkach máte popísané komponenty auta a cez aké commandá viete vyčítať aké veci - prakticky všetko
- V commands záložkach máte sekvencie, ktorými viete ovládať veci na aute.. Napr.. IGMP commands záložka - ovládanie zap/vyp pre Head light low Head light high Front Fog light Rear light Rear fog light Rear defogger relay Doors Turn signal Left Turn signal Right Luggage lamp Rear left break light Rear right break light Charge cable lock
- Žiaľ ovladanie výhrevu baterky tam nie je.
7E4 01 3E (Send tester present)
7E4 02 10 03 (Change session)
7EC 02 50 03 (Wait for positive answer)
7E4 ...Naposledy upravené nick81; 10-04-2020, 08:12.
Komentár
-
Nevies, ci existuje aj nejake OBD so SIM kartou a 3G/4G pripojenim, na ktore by sa dalo pripojit vzdialene cez mobilnu aplikaciu a prostrednictvom nej vidiet stav / zadavat prikazy pohodlne z mobilu bez ohladu na to, ako daleko som od auta? Ak ano, tak vidim v tom velky potencial pre vytvorenie ovela kvalitnejsej a bohatsej mobilnej aplikacie, ako je aktualna KIA UVO. Dali by sa do nej zakomponovat vsetky commandy z toho sheetu. Otazkou je ale bezpecnost, ci by sa to nedalo lahko hacknut a ukradnut auto
-
EV_Future OBD som videl BT/BLE4/WIFI. Niektore maju napr. tu wifi, ble4 cast na druhom plosaciku, cize vies odpojit a das na to TTY .. LTE modem. Problem je, ze vacsina auta po zamknuti spi. Cize obd zije, ale neprecitas z jednodiek nic, musel by si ich budit. Inak je projekt priamo s obd + lte aj SW - “Open Vehicle Monitoring System”: https://github.com/openvehicles
Popravde, ono je to pekne aj dashboard, ale po case ta nebavi na to zizat. Ja pouzivam napr uz len 2 obrazovku dashboardu - potrebujem len rychlost (real) a kwh/100km + farbu ci viem nabit plnou speed na 50kW, alebo UFC. Toto mojho byt kludne na displeji za volantom a to auto by bolo vymakane. Uz sa nevytesujem zajazdy z vsetky amperov, voltov, teplot na pneumatikach.. Ak mam potrebu pozriem, ale netreba to stale sledovat.
UVO je inak pre mna dostatocne. Mobil da Push message, ze sa donabijalo, ze som nezamkol auto atd.. Viem si vyhriat ochladni rozmrazit. Zistit z restiky ci sa dobija na DC.. Jedine co chyba rychlost dobijania, su tam len %. Inak tomu nic netreba, mozno este ODO zobrazit.
Povodne som chcel mat ESP32 napojene do HASS doma cez LORU (1-5km dosah).. Ale zatial sa do toho nehrniem.. Vyvoj dashboardu mi zozral uz cez 2000 eur, prijimy 0 .. a ani nebudu lebo som to dal free. Vyvoj je brutalne drahy, kym odladis vzdy nejaku cast, lietaju tam hodiny ako besne. Sa to nezda, napr ESP pripojit na BLE zozralo asi 1.5 tyzdna. S Peterka sme skúšali čisté BT a potom BLE. BT libka ma chybu pre TTY, a pri BLE4 neboli žiadne priklady ako sa pripojiť na iný device s pin a komunikovať s nim cez TTY (všetky príklady len ako master). Dlho sme to krokovali a robili pokus omuyl. A potom display .. další týždeň, stále čierna obrazovka. Teraz je to easy, lebo vyšla nová knižnica ku displeju čo priamo ma config pre v1.3 T4. Potom vyladit komunikaciu, timeouty, - BLE ked prestanes komunikovat sa odpoji .. Resp. kódy som dal free, ostatní ušetria min 2-3 týždne, ked si tam budu robit svoje veci.
-
nick81 UVO je celkom OK, ale je dost pomale a mierne zabugovane, casto ma z nicoho-nic prepina do Home obrazovky, alebo niekedy ked dam refresh, tak to dlho nacitava a nakoniec napise ze bola chyba komunikacie a command zlyha. Uz sa mi stalo, ze aj hodinu nefungovala appka. Vlastnu mobilnu appku by som si customizoval, vyzerala by presne tak ako ja chcem, bola by tam fotka mojho auta namiesto nejakeho defaultneho no-name auta Keby som sa s tym vyhral, tak by to bolo spolahlivejsie. Len neviem ake su technicke moznosti a limity, kedze sa do hardwaru vobec nevyznam, OBD je pre mna spanielska dedina - pre mna by bolo ideal len sa pripojit na nejake API kde uz su k dispozicii vsetky moznosti a ja by som len tvoril obsah, cize nadstavbu v podobe aplikacie Ak pises, ze auto po zamknuti spi a treba ho budit, tak uz chapem, ze trva dlho, kym pride response, to je celkom problem. Co sa tyka UVO, ja by som si v nom napr. vedel predstavit este zobrazenie teploty akumulatora + pridat moznost zapnutia ohrevu (to je prave to o co sa snazis), alebo aj nejake hluposti ktore clovek mozno nikdy nevyuzije (napr. zatrubenie ako maju Tesly) - celkovo je tam malo moznosti a ja by som ich rozsiril, nech to vyzera serioznejsie.
-
EV_Future Súhlas. Mohli by na tom popracovať. Ono to ide cez cloud, resp. UVO v aute musi zobudiť jednotky v aute a nie vždy sa to podarí, resp. trvá dlhšie kým sa preberú. Len či ti to stoji za to. Debugovať ako prebrať danú časť a potom zisťovať sekvencie na ovládanie klimatizácie - som ešte nikde nevidel.
-
EV_Future - postupuj ako alternativne aplikacie pre Teslu. To vase KIA UVO musi komunikovat nejako cez API s autom, predpokladam teda, ze skor ci neskor niekto tento protokol/API zdokumentuje, tak ako sa stalo pri Tesle (mozno uz niekto zdokumentoval, skuste pohladat). Nasledne moze vzniknut kopec aplikacii od jednoduchych mobilnych (s inym dizajnom ako pozadujes ty) az po projekty typu Teslamate.
Nevyhoda je, ze takeco aplikacie nedokazu nic ine ako standardna aplikacia, ale mozu mat iny (ergonomickejsi) dizajn a napr. viest statistiky (ako napr. spominane Teslamate).
-
Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevkynick81 Akú máš teraz priemernú spotrebu v tomto počasí pri bežnom jazdení? Mne za posledný týždeň bez kúrenia a klímy píše 11,7 kWh a to sa nijako nekontrolujem, proste bežná jazda len po rovine..
Komentár
-
nick81 Ako pocitas spotrebu (kWh/100km) na svojom dashboarde? Neviem, ako eNiro, ale Ioniq ma tie hodnoty Cumulative energy charged-CEC a Cumulative energy discharged-CED dost nepresne, napriek tomu, ze ich zobrazuje s presnostou na desatinu. V Torque uz dlho pocas jazdy sledujem ich zmeny- prirastok v CEC by mal byt zrekuperovana energia a prirastok v CED spotrebovana. Ich rozdiel vydelim prejdenou vzdialenostou a mam spotrebu- vzdy mi vsak vyjde ina, ako ukaze na konci jazdy auto. Raz je vacsia, raz mensia- nezistil som ziadnu zavislost. Nebol som si isty, cim to je, ale pred par dnami som dokoncil nacitavanie dat cez OBD z auta do wallboxu a uz viem, ze tie CEC a CED su iba hrube orientacne hodnoty. AC vykon a kWh citam z certifikovaneho elektromera, tak tym hodnotam verim. Rozdiel vykonov AC a DC je pri nabijacom prude 14A z AC cca 300W, cize za hodinu nabijania by mala byt pridana DC energia o cca 0,3kWh mensia. Z hodnoty CEC som uz videl aj o 1kWh mensiu, alebo dokonca aj vacsiu ako AC. Z coho mi jednoznacne vychadza, ze tie hodnoty CEC a CED su do vypoctov nepouzitelne.
Komentár
-
# oslovim BMS
atsh7e4
# register
220101
# odtial si vezmem power amp a voltaz .. Kw su z nich vypocitane
params.batPowerAmp = - hexToDec(responseRowMerged.substring(26, 30).c_str(), 2, true) / 10.0;
params.batVoltage = hexToDec(responseRowMerged.substring(30, 34).c_str(), 2, false) / 10.0; // === OK Valid
params.batPowerKw = (params.batPowerAmp * params.batVoltage) / 1000.0;
# oslovim VMCU jednotku
atsh7e2
# register
2101
# tam je rychlost auta, neviem v akych jednotkach, ale ked sme isili z vychodu, v aute sme to kalibrovali podla GPS.. / (100*1.750) je realna cca gps rychlost
# lebo auto ukazuje permanentne o 5 a viac vacsiu hodnotu, to by bolo potom dost skreslene
params.speedKmh = hexToDec(responseRowMerged.substring(32, 36).c_str(), 2, false) * 0.0155; // / 100.0 *1.609 = real to gps is 1.750
# kwh/100km len vypocitam z uved hodnot. Nakolko prikon do motoru sa meni aj niekolkokrat za sekundu, nechcel som priemerku, ale pre ten moment co dava baterka a aktualnu rychlost vypocet, aby sa dalo pre ten moment ubrat/pridat na plyne
params.batPowerKwh100 = params.batPowerKw / params.speedKmh * 100;
-
Aha, tak to mas vypocet ok, akurat ta hodnota aktualnej spotreby dost "lieta", hoci pri ustalenej rychlosti sa asi odcitat da. Ja som v mojich EV zaciatkoch pocital hodnotu spotreby za poslednu minutu jazdy a z nej podla aktualnej hodnoty SOC zostavajuci dojazd. Pri 28kWh baterke a vtedajsej sieti nabijaciek to bola dost velka pomoc, dnes uz Ioniq poznam a na vsetkych svojich trasach viem, kde mam zastat nabijat, tak uz spotrebu nesledujem.
-
-
Service manual k NIRO HEV. Je to len hybrid, ale snáď sa posunieme ďalej.. Zvyšok auta je zhodný, popísané repair procedury.
http://www.kniro.net/
http://www.kniro.net/kia_niro_2017_d...anual-689.html
Ak by ste niekto našli k čistemu BEV, prosím sem..
Ešte tu je za pár eur ku starému Soulu s 27kW baterkou
http://factorypdfservicemanuals.com/...search=soul+ev
Neviete ten Soul mal kvapalinový okruh baterky? Či PTC v baterke?Naposledy upravené nick81; 10-04-2020, 16:50.
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
dango Ono je tam tých podmienok na heater zjavne viac. Viď. moj včerajší príspevok v Kona EV https://teslaclub.sk/forum/všeobecné...3438#post53438
Teraz som bol na Greenway TT 50kW 11C baterka.. a nič po ceste, takže MY20 to stále nemá .. Na mieste sa hneď spustil heater, ale dlho to trvá kým sa ohrejú články. Neviem to potvrdiť či je to zvolením cieľa v navigácií. Alebo sú tam iné podmienky. Potrebné grafy mám iba krátko. Ale keď pozrieš tu ..
175kW beladice 9C vonku bez Heatera, bez navigácie, články boli min 20C, včera mali 19C .. - https://www.youtube.com/watch?v=KvVIndSB5lM
Toto je 50kW Kaufland TT .. články pod 20C, bez navigácie a heater tam bol https://www.youtube.com/watch?v=aYFsG-QQusU
Podľa príp. vyššie ak má baterka pod 20C, tak sa spustí. Ale čas ohriatia je dlhý. Mám v tom ešte guláš. Potrebujem tých vzoriek o dosť viac.
-
dango Tu je vcerajsi zaznam s zadanim ciela v navigacii Greenway 50kW Trnava - Modranka. 10 Heater, a 11 baterka - celu cestu. https://www.youtube.com/watch?v=ZzHDiJ5h8TY
-
Natočil som obrazovky 10.25" infotainmentu + Android Auto na 2/3 obrazovky. Vstavaná navigácia ma prekvapila. Dosť mi vadilo, keď som sa blížil ku križovatke, že to bolo moc odzoomované a niekedy som nevedel kam presne ísť. Preto som preferoval WAZE. Dnes som našiel zahrabané v nastaveniach, že sa dá pre každú rýchlosť nastaviť zoom. A ešte mi vadilo, že tam nie je hľadanie POI.. ono tam je, ale napr. Alza Senec nenájde.. Ale je tam pod NAV tlačidlo položka KIA LIVE.. a tam vyhodí vyhľ.pole a online cez sim infotainmentu dáva výsledky. Full text ide pekne. 2 mega plus body pre vstavanú. Ešte spraviť normálne nabíjačky (filter DC/AC, zse/greenway/ejoin, doplniť chýbajúce.. ) + preheat baterky a auto bude dokonalé.
- Likes 2
Komentár
Komentár