Pôvodne zverejnené od Ľuboš Geleta
Pozrieť príspevky
Extrahoval som dáta z logov Nirovej BMS (presnosť 0.1kWh)
Štart: cecKwh:1108.3, cedKwh:987. kWh cec (charged) ced (discharged) - celkové čítače
Cieľ: cecKwh:1111.1, cedKwh:1054.5
Čiže auto spotrebovalo 67.5kWh (vrátane toho čo si narekuperovalo), rekuperácia bola 2.8 kWh (spotrebovalo sa to vzápätí všetko, kedze sme ostali visieť s 0.5% na pumpe). Dostupná kapacita batérie bola 64,7kWh, 2 testy kapacity pred pár týždňami pri 6 a -12C boli testy kapacity (110kmh D1 bez reku) okolo 64.8kWh. Jarné - Jesenné boli 66.3, 66.4 (medzi 15000 - 45000km). Tvári sa to ako degradácia 2.6% po 60 tis km. Závery nerobím, lebo auto má len 1 zimu, ale nakladal som mu riadne na cestách. Na druhú stranu nemá tak rýchle nabíjanie a výkon motorov ako M3.
Čo ma desí, že Teslu som mal v hľadáčiku ako možného nasledovníka. Len tu to vyzerá po 2 rokoch na dosť veľký pokles, detto Bjornov terajší test 8% dole, detto DriveTesla.sk Jairo spomínal 8-9% pri 100k. Okej, obaja prenajímate. Ale Bjorn nie. Chalani čo predávali S a pod písali o 200-250 tis a degradácií 5-8%.
Vrtá mi to hlavou čo Tesla pokazila na M3, keď je tak veľká degradácia. Nie je to zrovna lacné auto a dojazdy EV nie sú ešte také aké by mali byť.
Seknúť dojazd o 50 km dole za 2 roky je celkom mazec.
Niro budem sledovať naďalej (mám ešte 2r leasing). Ak vidím tieto čísla pri 2r LR, som rád že som nevolil M3SR+ namiesto Nira.
LR/P 66kWh vrátane rekuperácie, toto mi vôbec nepríde normálne.
Vám áno. Aký máte názor? Čím to je?
Komentár