Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
-
Skoda ho… mal mnoho nedostatkov, ale ako EV splnal velmi vela poziadaviek a bol predstavitelom skutocne dostupnej a efektivnej elektromobility. Skoda, ze sa doba neuberala smerom, ktory nastolil, ale vsetko prevalcovala potreba velkych, tazkych a neefektivnych krabicEste stale tu je Ioniq6, ktory by mohol pokracovat v tradicii, aj ked cena uz asi bude dost vzdialena tomuto starcekovi.
-
-
Tak mám na Ioniqu najazdených 10 000km a dojmy sú zmiešané. Je to po všetkých stránkach lepšie auto ako moja bývalá i30, najmä zmena z 1.4 MPI na elektro pohon bola výrazná a pohodlná, avšak auto ma už 3x za trištvrte roka nechalo v štichu. Prvýkrát nešlo naštartovať. Bez akejkoľvek výstrahy predtým. V servise mi povedali, že 12v batéria bola vybitá, avšak vraj diagnostika ukázala , že bola v poriadku. Naznačili mi, že som nechal otvorené dvere, pustené radio, robím krátke trasy a pod. Tak ju len dobili, povedal som si, že je to nejaká nahoda. O mesiac na to mi auto začalo vypisovať "nizke napätie 12v baterie, bezpečne odstavte vozidlo". Urobilo to aj po dlhšej jazde. Tentoraz som išiel do iného servisu (Autopolis v BA) a tam mi povedali, ze 12v batéria je zlá a musia ju vymeniť kvôli zlému článku. Zo servisu som prišiel domov a auto nenabíja. Predtým sa mi to nikdy nestalo. Skúšal som 2x DC a 2 AC nabíjačky, auto ukáže červený signal, že kábel je pripojený, ale zároveň vypíše, že auto nie je vypnuté a nevie nabiť. Samozrejme že auto vypnuté je, za 9 mesiacov, čo ho mám som nabíjal veľakrát. V kábli problém nie je, keďže som skúšal aj vstavané v dvoch DC, AC a aj doma z 230V. Zaujímavé, že auto toto začalo robiť až po výmene 12V batérie. Navyše tentoraz mám ledva dojazd do najbližšieho Hyundai v Dunajskej Strede, do Autopolisu v BA už nezájdem. Po tejto skúsenosti viem jedno - určite ak sa raz tohto auta zbavím, tak si nekúpim Teslu. Nie, nie Hyundai, ale Teslu. Lebo ak sa bude kaziť, nebudem vedieť, čo s ňou a kto mi ju tu opraví. Lebo my s priateľkou normálne tŕpneme, či vôbec naštartujeme alebo dobijeme. Pritom je to auto po facelifte...Naposledy upravené PeterJ; 16-07-2022, 18:44.Komentár
-
Nemáš v aute dashcam, alebo nejaký iný device? BT ODB2 adaptér? Pre tvoju info, keď sme vyvíjali s Martinom evDash (on má tiež facelift ioniq28), vymlátili sme si dobre aku (za zimu aj 10x). Zistili sme, že DC2DC menič aj keď je zapnutý cez menu na volante AUX battery saver (máš to zapnuté ak to tam je?), tak dobíja len 1x 24 hod cca na 20 minút a to jednoducho niekedy nestačí.
Ja mám v eNiro na 12V .. evDash cez CAN + comma 3 openpilot + sentry dashcam .. Keď sú všetky tieto tri, % aux mi padajú ku nule. Jazdím krátke, ale denne trasy. Takže dashcam vyťahujem USB, potom sa to viac menej drží na rovnakým percentách. Ak chcem 12V dobiť odpájam všetko,, potom mi to postupne rastie.
12V sa dokonca sa menila niekde v záruke - nejaké vadné typy tam boli. Riešenie
- ak máš ODB2, dashcam a pod.. tak si to porieš lepšie
- must have !!! je lion štartér .. Toto mám ja... https://www.alza.sk/auto/compasss-po...a-d6253178.htm
ak ti umrie 12V, nahodíš a ideš.
- ak je 12V dead, vyhod a daj tam napr Vartu. Ja mám VARTA Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520 A, 552 401 052
Ale je o 1.5 cm nizsia, kludne sa moze dat aj ta 54Ah namiesto tejto 52Ah - tá 54Ah má rozmer ako old a hlavne kapacitne polepšíš zo 45 na 54Ah.
Potom na 12V aku mám tento battery monitor aby som si to vedel strážiť. Loguje to graf, pekne vidím, kedy sa nabíja, alebo ide DC2DC. Ale už to ani nepozerám https://teslaclub.sk/node/13193?p=68897#post68897
Btw MEB VW dobíja keď treba. Nechápem prečo to koréjci nefixli. Chcel som aspoň zmeniť interval na 2-6x za deň, ale že to nevedia zmeniť.
Ešte PS. Ak sa hlavná jednotka neuspí. Napr. na kone zle sa často stáva napr. zatvorený kufor, resp. sme s evdash obstrelovali OBD2 kódmi aj pri zatvorenom aute, vyšlahá to 12V kľudne aj za 30 minút. Na toto si daj tiež pozor. Ale ten štartér je super vec, už mi zachránil krk veľa krát. -
My sme na firemnom Ioniqu pre istotu raz za 6 mesiacov davali dobit a refreshnut 12V baterku cez smart nabijacku. Kolegu takto nechal tiez v stichu, nastastie to bolo pred firmou.
Baterka vtedy ukazovala len okolo 9.8V. Podarilo so ju cez noc ozivit a odvtedy s nou problem nebol, ale pre istotu sme to raz za pol roka aj tak nechali cez noc preliecit. Sa pamatam, ze auto pred tym blblo, aj po zamknuti zostali zasvietene svetla, museli sa mechanicky vypnut vypinacom a interier vozidla zostal vysvieteny. To sa nedalo vypnut vobec. Zjavne nieco buglo a zostalo bezat az to vymlatili baterky. AUX SAVER nepomohol. Hyundai zial neukazuje napatie 12V baterky tak ako napriklad BMW. Videl som na Amazone taky maly merak co sa picha do jednej z tych 12V zasuviek pod klimou / zapalovaca, ma to LED displej a ukazuje to napatie. Mozno by som zvazil, neviem nakolko je to spolahlive, ale ako indikativne varovanie by to mohlo posluzit. Stali to do 20€. -
Je inac komicke, ze elektricke auto, co ma k dispozicii desiatky kWh v podlahe/kufri zgegne na vybitej 12V baterocke. To krutil hlavou uplne kazdy, s kym som rozpraval. Toto nedomysleli, auto by si to malo vediet ustrazit automaticky a dobijat podla potreby. -
milan84 - nie Tesla to tak nemala ani pred 5 rokmi. -
Jiri GrandPa oprav ma prosim teda. Zijem s info, ze olovenu 12V (ktoru navyse mimo Tesly prakticky nejde kupit) davali este par mesiacov dozadu. -
Tesla ma 17V batériu od tohto roka v Europe ale Jirko asi myslel, že sa nenabija raz za deň ale podľa potreby. Raz za deň mal možno prvý Ioniq ale aj Kona sa nabíja niekoľkokrát za deň (preto svieti svetlo v logu Hyundai), mne vydržala baterka skoro tri roky a potom ju bezplatne vymenili novému majiteľovi (teda obe - aj veľkú). Kona (alebo aj eNiro) dokonca už v roku 2019 mala UTILITY mode, čo by malo znamenať, že nechá zapnutý DC-DC menič a nevybija 12V batériu.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 17-07-2022, 14:46. -
Ano. Bavíme sa tu o tom, ako udržiava EV nabitú 12V batériu, nie?
Tesla dobíja podľa potreby a podľa toho čo je v aute zapnuté (napr. sentry mód by vybil 12V cez noc ako nič).
Vid merania čo robil už dávnejšie Julo Binder (jux). Dej mu Pán Bůh věčnou slávu… -
nuz, ale potom to nebude problem cisto hyundai? V Leafe mam povodnu, 8-rocnu 12V. Dobijat ju vidim podla ledky na pristrojovke hocikedy, ked som pri aute dlhsi cas v garazi a pod.
Tesla ma super (teda neviem ci to robili len stare S/X alebo aj trojky), ze hlasi potrebnu vymenu, resp. nizky stav nabitia. Toto by sa mohla naucit skupina ostatnych vyrobcov.
-
-
@PeterJ ja mam v Ioniqu 28kWh uz skoro 4 roky povodnu 12V bateriu, este sa mi nestalo ze by mi ju vybilo. Zatial so ju este nedobijal. Auto castokrat ostava cez noc nezamknute a parkuje pred domom (vonku). Mam tiez BM2 battery monitor (https://www.amazon.de/gp/product/B09...?ie=UTF8&psc=1) a ako hovori @nick81 auto aj s najnovsim SW dobija bateriu len raz denne v pevne stanovenom intervale:
V aute mam trvalo zapojeny AAWireless and OBD2 adapter (ten sa ale po case sam odpoji).
Jazdim denne cez pracovne dni, polovicu vikendov auto stoji a nejazdi.
Ten 12V LiIon starter rozhodne nie je na zahodenie, ja ho nemam, zatial by som ho nevyuzil, ale pomozu aj obycajne startovacie kable (aj bez nastartovania druheho auta).
Ohladom nabijania bola zavada na aktuatore zamykania kabla v nabijacom porte, pokial nezamkne kabel, bateria sa nebude nabijat (ani na 240V nabijacom kabli). Uz som to tu niekde v tomto vlakne popisoval. Huyndai ma na to specificky servisny maunal, menia cely nabijaci port bezplatne.Komentár
-
Ahojte, riešil niekto umretu 12v baterku na ioniq 28kw ? Vyzerá že mi umrela a zháňam novú. Je cesta len original alebo je aj nejaká náhrada. Auto má 5rokov a 2 mesiace.Komentár
-
@LacoJ Original diel je part number 37110-G5400 :https://www.hyundaipartsdeal.com/gen...110-g5400.html
Tuna si vyber nahradu: https://www.euautoteile.de/ersatztei...20520-electric
Ako pisem o par prispevkov skor, ja som este nemenil a nikdy nedobijal inak ako automatickym dobijanim v aute.Komentár
-
Kedze sa lucim z Ioniqom a na mojom novom aute evDash nie je podporovany (dufam ze len prechodne ;-)), tak ponukam kompletny set M5Stack Core2 pre Ionig 28/38kWh vhodny na evDash (nainstalovane):- Krytka na poistkovu skrinku s "upravou" na OBD kabel
- predlzovaci OBD kabel z vyvodom napravo
- OBD - COMMU cabel z integrovanmy voltmetrom INA3221A na ochranu pred vybitim 12V baterie
- M5STACK Core2 IOT kit (alebo Core 1 podla vyberu)
- CAN modul COMMU (M011) pre M5Stack
- Drziak Brodit do vyduchu ventilacie
Komentár
-
Zdravím vospolok. Mám Hyundai Ioniq Plugin Hybrid (2021). Kúpil som do neho štartovaciu (12V Auxiliary) batériu Varta Black Dynamic 12V 45Ah 400A 545 413 040. Ale už sa mi trikrát úplne vybila. Teraz, zdá sa, že už nenávratne. Štartovacia batéria by sa mala nabíjať podľa manuálu automaticky, keď je auto v parking móde, alebo keď sa nabíja vysokonapäťová batéria z nabíjačky. Zdroj: https://sider.ai/share/d62ad2aa8cc581831c0b16066cbd228d
Navyše som teraz autom prešiel spolu cez 1800 km prevažne pomocou spaľovacieho motora, a aj tak sa vybila.
pozn.: Cez OBDII (cez BT pripojené ku Car Scanner -u) kontrolujem stav nabitia batérie priebežne aj pri jazde. A nikdy nebola pod 12V. Doplnil som na záporný pól medený pliešok, lebo predtým, keď sa mi vybila, nebol tesný kontakt. Teraz už tento problém nie je.
Mám nesprávnu batériu? Alebo ako si to vysvetliť? Je niečo s tým automatickým nabíjaním štartovacej batérie?
Našiel som tu vo vlákne URL: https://www.euautoteile.de/ersatztei...20520-electric, kde je viac modelov autobatérií pre moje auto. (Nie je medzi nimi moja Varta.) Myslíte, že tieto sú "so zárukou"? Vďaka.Naposledy upravené Yco; 02-08-2025, 09:28.Komentár
-
Elektricke Hyundaie mali casto problem s automatickym vypnutim zariadeni - zle zavrety kufor = svietiace svetlo v kufri = odber… niekedy po vypnuti a zamknuti auta zostanu svietit svetla, a je potrebne viac krat nastartovat/vypnut aby sa to spamatalo. Tiez zostaval casto zapnuty infotainment aj napriek vypnutemu autu. Centralne zamykanie sa niekedy zacyklilo v nekonecnej slucke odomykania/zamykania. Pripadne spinacie rele sa zaseklo (pocut hlasne rychle cvakanie po nastupeni). Tam bolo tych skriatkov viac, skus overit, ci nedochadza k takemu comusi. -
Vďaka za komentár, @Wilo.
U mňa som nič také nepozoroval. Mám síce v aute zariadenie na bezdrôtové pripojenie mobilu k Android Autu, ale to som práve pred týždňom odpojil, lebo mi to pri dlhších cestách (100 -ky km) prehrievalo mobil a blbol mi potom Waze.
Včera som s kamarátom skúšal tú batériu nabíjať natvrdo. Je úplne kaput. -
Mimochodom, znova som si overil, že som kúpil kompatibilnú batériu: https://www.autodoc.cz/autodily/oem/37110g2410 s pôvodnou: https://www.hyundaipartsdeal.com/gen...110-g2410.html...Naposledy upravené Yco; 03-08-2025, 07:45.
-
Komentár