Ďakujem za podporu
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
S káblom od výrobcu je to nadlho 12-14 hodín. Ak sa však použije kábel na 380V 32A jedna alebo 3 fáz trvá to asi 4h 30 minút. Ioniq má jednofázové nabíjanie.
Je to 1f preto je vhodný hlavne pre Ioniq, pre Teslu je moc pomalí no použiť sa dá.
Komentár
-
Trojfaz je 400V. Jednofaz moze byt len 230V. Lubos, oprav si to.
400V je medzifazove napatie pri trojfaze.
Napatie v sieti 220V/380V bolo v minulosti, dnes je 230V/400V. Zmena prebiehala pocas rokov 1993 az 2003. Aj tolerancie sa menili, dnes plati 230/400V s toleranciou -10%, +10%.
Pre Ioniq je vhodnejsi jednofazovy, 32A/230V - je lahsi, flexibilnejsi a lacnejsi.
-
-
Lubos, 380 V je matuce.
1. jednak uz nie je 380V ale 400V vid moj komentar vyssie.
2. matuce je tiez uvadzat medzifazove napatie pre jednofazove zariadenie, ked to zariadenie vyuziva jednu fazu oproti nulaku, teda 230V. Uvadzat medzifazove napatie v pripade tohto kabla nespravne napoveda ze zariadenie je trojfazove.
Spominany jednofazovy kabel je jednoznacne len na 230V, moze mat namontovanu trojkolikovu jednofazovu 32A vidlicu (modru) alebo 5 kolikovu 32A vidlicu (cervenu). No v pripade spominaneho kabla sa aj pri patkolikovej 32A vidlici pouziva len jedna faza, teda len 230V (jedna faza oproti nulaku), takze 400V v tom kabli jednoducho nie je.
Keby som mal Ioniqa, (alebo ine auto s jednofazovou 32A nabijackou), tak si radsej dam na jednofazovy nabijaci kabel modru 32A trojkolikovu vidlicu a doma na stenu si dam protikus - modru 32A trojkolikovu zasuvku.
Modra 32A trojkolikova vidlica je ovela mensie a lahsia ako cervena 32A patkolikova vidlica. Detto plati pre zasuvky nastenne ci kablove.
A vsetky redukcie si urobim na modru trojkolikovu 32A zasuvku.
T.j.
cervenu 32A patkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
cervenu 16A patkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
stnandardnu 16A trojkolikovu vidlicu 230V na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
potialto su legalne redukcie...
dalej su nelegalne ale funkcne redukcie a dokedy existuju 4 vodicove systemy musime s nimi zit.
cervenu 32A stvorkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
cervenu 16A stvorkolikovu vidlicu na modru 32A 3 pinovu zasuvku (kablovu verziu)
poznamka - pri pouziti 16A redukcie treba na nabijacom kabli prepnut nabijaci prud na 16A (alebo menej). Elektronika spominaneho nabijacieho kabla je v jeho type 2 konektore, ledka a tlacidlo volby prudu su na tom tyoe2 konektore.
No modre 32A trojkolikove vidlice a zasuvky su drahsie ako cervene 32A 5 kolikove verzie, pretoze sa pouzivaju zriedkavejsie a su povazovane za priemyselne.
Pre uplnost uvediem, ze existuju zariadenia aj na jedno 400V napajanie - no su velmi zriedklave. Napriklad starsie zvaracky pouzivali jedno 400V napajanie. Taketo zariadenia by sa dali s urcitym nadhladom nazvat aj jednofazovymi, hoci sa musia zapajat do trojfazovej zasuvky, no realne potrebuju len dve fazy a vyuzivaju jedno medzifazove napatie - narozdiel od realne trojfazovych zariadeni, ktore vyuzivaju vsetky tri medzifazove napatia.
Uvadzat 400V pri jednonapatovom zariadeni by znamenalo, ze zariadenie je prave taketo - ze pouziva dve fazy t.j. pracuje s medzifazovym napatim 400V, ale to nie je pripad spominaneho jednofazoveho 32A nabijacieho kabla s type2 konektorom.
- Likes 1
Komentár
-
Velmi presny popis. Inak kazdy, kto si doma dava "nieco" zriadit na nabijanie auta (a nie je to len z beznej zasuvky) by to mal robit s pomocou znaleho elektrikara. Ono sa zda, ze Mr. Google vie vsetko a o nic nejde, (sak je to zopar drotov a konektorov) ale da sa pri tom urobit spusta chyb a nasledky mozu byt fatalne. Predsa len - zapajame napatie, ktore cloveka moze zabit za pol sekundy, do plechovej krabice v ktorej moze niekto sediet aj pocas nabijania. Ta uspora par desiatok EUR nestoji za to riziko.
-
Inac, dnes som volal s predajcom Hyundai v Bratislave, ak by som teraz objednal, v marci ide do vyroby a pride v polovicke leta :-(
Komentár
-
Mám teraz na testovanie IONIC Electric. Vie niekto prečo nabíja iba 2200W čiže 9A pri použití originál Káblu ?
Komentár
-
Tesla s originalnym nabijacim kablom dodavanym k teslam a s originalnou redukciou na standardnu 230V/16A vidlicu (hybridne schuko t.j. CEE 7/7) tiez obmedzuje nabijaci prud - no "az" na 13A. Ako som pisal inde tu na teslaclub, u teslackeho MK sa to da oklamat upravenou redukciou na schuko a nabijat pri 230V skutocne 16A. No aj pri dobrej instacii a spravnom isteni treba akceptovat dosledky - na prislusnom zasuvkovom segmente sa nesmie napajat nic ine, lebo leti istic.Naposledy upravené jux; 10-02-2017, 15:03.
-
Asi si vyplnim cakanie na TESLA 3, kupou Hyundai Ioniq :-). Predpokladam, ze nebude problem ho potom predat.
Komentár
-
No my sa doma nevieme rozhodnut. Padlo rozhodnutie ze VW GOLF ide z domu. Tesla 3 predpokladam dodanie tak na konci 2018 resp. 2019 nakolko sme cca 145000 v poradi. Jeden z kandidatov je prave IONIQ. Problem je ze nie som si uplne isty zakolko ho o tie 2-3 roky budeme moct predat ked tu bude EV s podstatne vyssim dojazdom mozno za rovnake peniaze. Slovensko je dieslovy trh, lahsie predas diesel ako benzin a to nehovorim o EV. Myslenie Slovakov je jasne, nejazdim viac ako 200km ale musim mat ICE. MY sa momentalne rozhodujeme IONIQ, KIA NIRO hybrid, Mercedes B benzin. S ponukou hybridou v normalnej cene je to momentalne nahovno.
-
-
Mne sa veľmi páči Renault ZOE s tou 40 kW batériou. Problém je, že na SK ho ešte stále nepredávajú.
Komentár
-
včera dopyt (autoštýl trenčianska turná), dnes odpoveď - ctrl c/v:
Ďakujem za Váš dopyt.
Na Slovensku začala príprava s predajom elektrických vozidiel v predajni Renault v Bratislave.
Nižšie Vám zasielam kontakt na predaj, kde by ste mohli dostať viac informácií.
Katarína Slováková
slovakova@autoideal.sk
0948/706 400
Prajem pekný deň!
-
Minuly tyzden to bolo, myslim ze na STV1 v ich motoristickej relacii co byva cez vikend. Hovoril tam nejaky typek zo slovenskeho zastupenia Renault, a potvrdil, ze ZOE bude tento rok dostupny uz aj na Slovensku. Do leta to vsak asi nebude, skor druha polovica roka.
-
Zial strasne vysoka vzhladom na velkost auta, aspon podla mna. Slovenske ceny zatial neboli zverejnene, ale asi nebudu prilis daleko od Rakuskych (kedze narozdiel od spalovakov su EV v Rakusku oslobodene od KFZ dane a NOVA dane, cim sa dostavaju na uroven slovenskych verzii).
Cennik: https://www.renault.at/content/dam/R...zoe/PL_ZOE.pdf
Ta skupina vyssia je cena pri prenajme baterky, ta nizsie je cena aj s bateriou. ZOE v plnej vybave je drahsie ako LEAF, s tym, ze takisto nema dorieseny thermal managment baterie a chyba mu DC nabijanie, ma len AC 43kW. Toto v aliancii Renault-Nissan dost flakaju.Naposledy upravené Ioniq; 15-02-2017, 06:40.
-
ZOE vobec nie je tak maly ako vyzera. Sedel som v tom vo Svajci a postavil som vedla toho Leafa a rozdiel v celkovej dlzke bol Leaf o 5 cm dlhsi (okometricky).
-
2017 Renault ZOE 40 EV vs. 2017 Nissan LEAF EV comparison
https://youtu.be/Ln1ReOvmFj4
-
Hm, tak to ma oko sklamalo. Ale 36 cm nie je skoro pol metra :-)
-
-
Testujeme čisto elektrické auto Hyundai IONIQ Electric a prináša naše komplexné dojmy z jeho používania a nabíjania. VIac v článku https://touchit.sk/video-t...
Komentár
-
Neviem, prečo všetci redaktori, ktorí testujú BEV spomenú spoločnosť u ktorej sa dajú tieto autá nabiť, ale akosi zabudnú povedať, koľko to stalo...Takže p. Ondrej Macko...nabili ste za 8x0,50=4€ na 21,6km(pri zimnej priem.spotr.18 kWh/100km) t.j. 18,46€/100km jazdy.....A to mate šťastie,že ste testoval nový moderný BEV. Ak by som vám požičal môj Leaf , tak vám ručím, že po mesiaci nabíjania na tejto sieti by vám váš mesačný príjem nestačil.....Naposledy upravené curgali; 15-02-2017, 15:44.
-
Ja by som to tak zle nevidel. Ten pán zakladal PC revue, ktoré som si vždy prelistoval, keď ho v PC veľkoobchode mali pri čakaní na sklad, ale kúpiť ho by ma nenapadlo, práve preto, že sa venujem sa IT 25 rokov a kto by také samozrejmé veci mohol čítať.
To isté si poviete vy, ktorí elektromobilom rozumiete. Ale pozrite sa na to z tej druhej stránky. Kebyže vy robíte tú reportáž a začnete sa vyjadrovať odborne, väčšina ľudí po chvíli prepne lebo Vám nebude rozumieť. Ale p.Macko to podal pre laické publikum ako laik z tejto problematiky, na rozdiel od dobrých zahraničných novinárov toho laika nemusí hrať a myslím, že pre rozvoj a informovanosť to je lepšie ako keby to robil odborník. Proste to povedal ľuďom, ktorí tomu nerozumejú ich jazykom a tiež si všímal veci, ktoré by si všímali oni, keby si elektromobil kúpili. A ich nezaujímajú všetky systémy a technológie, ich by presne zaujímalo, koľko dôjdu, za koľko dobijú a to je tak všetko.
Ale zaujímavé, že nikto nespomenie ZSE nabíjačky, LIDL. Asi preto, že čo sa "testovalo" v PC revue, je zvykom novinárovi nechať, tí to potom predávali cez bazoš ako svoju odmenu za reklamu. Elektromobil mu asi nedajú, tak ho podmazali z Greenway.
-
Chapem, ze recenzia musi byt pristupna aj pre nenarocneho divaka, no nepresnosti by sa mal vyvarovat. Napriklad, tvrdenie, ze combo konektor na tej istej nabijacke je lepsi (vykonnejsi) ako konektor chademo je evidentna hlupost - ved oba konektory pouzivaju tu istu elektroniku nabijacky, tak su vykonovo rovnake. Zaroven tvrdil, ze AC konektor type2 na tej istej nabijacke je podla neho malo vykonny, co samozrejme nie je pravda. AC nabijanie je prave tak vykonne ako je vykonna nabijacka v aute. Napriklad AC nabijanie renaultu ZOE je 43kW cez type2 3x400V/63A - je teda porovnatelne s combo a chademo 50kW, navyse sa da pouzivat zaroven s DC nabijanim pre ine auto na tej istej nabijacke.
Tiez povrchne preletel AC nabijanie Ioniqa tvrdiac, ze doma sa da nabijat len pomocou k Ioniqu dodaneho nabijacieho kabla cez obycajnu 230V zasuvku velmi pomaly - no podstatne rychlejsiu moznost nabijania Ioniqa 32A/230V (6,5kW) vobec nespomenul...
A to nekonecne preklzovanie prednych kolies na snehu - ako male decko.Naposledy upravené jux; 17-02-2017, 06:21.
-
Hlavne ak mala byt jeho recenzia podporou elektromobility, tak urobil presny opak a ludi odradil. Zacat nabijat na 79% ked to akurat spomaluje, s tym ze nabije 5% za 6€ je fakt super, neinformovany clovek nabudne predstavu ze prevadzka auta s V8 benzinom je lacnejsia
-
Ioniq, ano - touto reportazou odradil "laicku verejnost". Ked som tuto reportaz pozeral, manzelka vedla mna len 1 uchom pocuvala. Po relacii zacala na mna sypat pochybovacne otazky, ci je to auto(vseobecne elektromobil) az taky paradny a blabla. Cele zle.
A tomu nekonecnemu vozeniu sa na snehu tiez nerozumiem, aku pridanu hodnotu to malo pre reportaz
-
Chcem tymto odpovedat na komentar Ioniq-a...To nie je dojem to je pravda V8 ma skutočne nižšie naklady ako moj terajsi Leaf s nabíjanim na Greenway. Mal som Corvette Z06 s 500PS. Isiel som do Prahy s priemernou spotrebou 8,6 l/100km x 1,30€= 11,18€. Keby som bol zakaznik Greenway tak moj Leaf by mal asi takuto spotrebu: v lete 30min x 0,50€=15 €/100km.....v zime min. 60min x 0,50€= 30 €/100km a v minusovych teplotach este viac !!!!
-
Bohuzial aspon vidno ako sa ti novinari vyznaju /nevyznaju , zatial jedine objektivne recenzie od zauzivanych novinarov ma Rasto Chvala.
Macko je celkovo s jeho vyjadrovanim ako laznik co zliezol z traktora ale netreba pisat sem ale pod video na YT.Naposledy upravené Martin V; 17-02-2017, 09:16.
Komentár