Ten kábel si viem odskúšať v praxi kamarát ho má alebo takmer identický pre Teslu S čiže skúsim a uvidím čo bude ukazovať - čas do plného nabitia. Cena za kábel zaujímavá no aktuálne som trošku bez penazí - tak neskôr poriešim.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
gratulujem Lubos. si asi prvy na Slovensku
pevne verim, ze budes zdielat zazitky a testy z jazd/videa by boldi najviac
Komentár
-
som zvedavý, koľko potrvá až bude v zozname http://www.zapsr.sk/podpora-elektric...bxe_green_line na dotáciu, na mne sa to asi v Hyundai u importéra učili, lebo to trvalo 10 dní, až som dostal potvrdenie od ZAP (miesto 32), že ma registrujú a pritom prvé autá od iných značiek tam boli hneď prvý týždeň od vyhlásenia dotácii, takže v ZAP to neviazlo
-
-
Ahoj Miroslav ak ti môžem tikať. Ty si teda ako prvý vlastnil Ioniq na Slovensku ? Ja som teda druhy asi. A kde si ho kupoval v akom meste ?
Komentár
-
Čo sa týka toho Typ 2 tak posledné 2 spodné otvorí sú tam len na okrasu žiaľ. A keď nabíjam cez 380V za pomocí Tesla káblu ide to síce rýchlejšie no nie tak ako by malo pretože zo 47% doplna až 5 hodín píše a to je neprijateľné. Budem musieť ešte skúsiť ten neoriginálny kábel ktorý používajú Tesla na 22kW nabíjanie ten snáď pustí 6,6kW. Pretože cez klasický kábel Typ 2 na nabíjačke v Nitre RVE to dávalo 6,6kW lebo čas nabíjania bol len 2 h no neviem koľko som mal percent asi niečo cez 50 do 60 ale keď tam budem zas tak zaznamenám.
A videá bude pribúdať na YouTube kanáli Elektrickyautomobil sk stačí potvrdiť odber a čas od času sa tam niečo zobrazí
Komentár
-
EN verzia manuálu (2017-hyundai-ioniq-electric-101276.pdf), strana H52 - H62 CHARGING ELECTRIC VEHICLE (TRICKLE CHARGE) - FOR EUROPE (230V) má obrázok, kde sú odkryté "spodné" dva konektory (H54, H61) vidieť "kovovo lesklé, nie ako na Ľubošovom videu.
niekde je chyba.
-
Na mobilnom konektore tesla je na 230V obmedzenie 13A, t.j. 2990W, cez 3x400V Ioniq vyuziva jednu fazu na 16A, t.j. 3680W. Casy priblizne zodpovedaju.
Ioniq s jednofazovou nabijackou 6,6kW mozno tymi 6,6kW nabijat len cez 32A mobilny konektor, je jedno ci trojfazovy, alebo jednofazovy. Na ziadnom obrazku ci videu Ioniqackeho type2 konektora na internete som nevidel spodne dva piny osadene. Doplnim, ze aj ak su na type2 konektora Ioniqu spodne dva silove piny osadene, to este nemusi znamenat trojfazovu nabijacku, no ak chybaju, urcite je len jednofazova. No Marcelov navod aj sk web hyiundai hovori, ze EU verzia ma mat 3F nabijacku. Citat z sk webu Ioniqa "...v domácnosti. Využíva 3-fázový striedavý prúd a umožňuje nabiť batériu na 100 % za 4 hodiny 25 minút..".
Marcel, dva viditelne piny na H54 a H61 nie su spodne piny type2 konektora, ale DC piny Combo konektora, no na strane H53 napravo po zvacseni vidno spodne dva piny type2 osadene, pricom DC cast je zablendovana. EU Combo konektor ma v hornej casti Type 2, dole su jeho DC silove piny. Pekny obrazok porovnania EU a US Combo konektora je na https://mobile.twitter.com/ArnoldOff...60225029627904
Tu napriklad
http://www.avto-magazin.si/vozili-sm...iq-electric-4/
vidno ze spodne dva piny type2 casti (v tom Ioniqu z ktoreho je fotka) chybajuNaposledy upravené jux; 13-12-2016, 20:16.
-
tá príručka je *** - strana H20 obr. /fig.?) oAEEQ016030 zobrazuje nabíjací konektor na pravej((?) strane auta a sú tam tri + dva kontakty usporiadané do kruhu; obr oaeeq016037 zobrazuje konektor (ľavá strana) 2+2 kontakty, z ktorých dva sú so štyrmi zdierkami (?), ...
všade píšu ako otvoriť, ako pípa, ... ale nikde 230 či 400V!
tak - já ti karle nevím!
-
Nenechajte sa zmagorit! na H20 je type1 zasuvka - mimo europu!!! a na druhej strane auta pre napr. Japonsko.
Trojfaz je len europa. Type1 je jednofaz a type2 je trojfaz (alebo pri nevyuziti pinov tiez jednofaz) Zvyknete si, tych standardov zase nie je tak vela.Naposledy upravené jux; 13-12-2016, 21:32.
-
Ako som predpokladal, bez spodnych pinov - takze mate v Ioniq-u 6,6 kW jednofazovu nabijacku. S trojfazovym 32A mobilnym konektorom (urcenym na 22kW nabijanie) vam nabijanie urcite pojde naplno na 6,6 kW (ak ma zasuvka skutocne 32A istenie), lenze ten je pre vas zbytocne tazky a neflexibilny. Vam by sa hodil jednofazovy 32A mobilny konektor ako som pisal http://www.e-station-store.com/en/po...g-station.html
Tiez by sa vam hodil 32A jednofazovy typ2 kabel https://www.jpson.com/product/62196-...ing_p1052.html pre nabijanie zo stojanov s 32A typ2 zasuvkou - na stojane nie je kabel, len typ2 zasuvka - take su niektore AC typ2 stojany ZSE aj ine.
Inak v popise Ioniq-a http://www.hyundai.sk/modely/ioniq-electric je pisane, ze podporuje trojfazove nabijanie.Naposledy upravené jux; 10-12-2016, 10:59.
Komentár
-
Áno ako píšete no keď už mám raz kúpiť drahý kábel kúpim taký s ktorým budem môcť rýchlo nabíjať aj svoju budúcu Tesla 3
To že je ťažší a menej skladný musím ignorovať kôli prvému dôvodu
Ďakujem za odkazi no ten 3 f 32A kábel budem riešiť z Jurajom.
A z Peugeot iOn mi ostal 3m kábel Typ 2 na Typ 1 a ak by šla prehodiť len koncovka bolo by to vyriešené - ak sa dá koncovka Typ 2 lacno zakúpiť. A na RVE sa bude môcť nabíjať
Komentár
-
Myslim, ze Tesla3 nebude mat silnejsiu nabijacku ako 16A/3F (11kW), uz terajsie Tesly maju standard 11kW a za priplatok 16,5 kW nabijacku. Pre 16,5kW je 32A3F zbytocne silny, hodil by sa 24A/3F mobilny konektor, ale taky sa nevyraba - snazil som sa ho zohnat.... ani typ2 kabel sa na 24A/3F nevyraba.
32A/3F ma silove vodice 6mm2
16A/3F ma silove vodice 2,5mm2
24A/3F by mal silove vodice 4mm2 - bol by o tretinu lahsi a o dost flexibilnejsi, ako 32A/3F pritom by stacil pre terajsie tesly s priplatkovou 16,5kW nabijackou.
Komentár
-
Podľa ľudí v Tesle 16,5 kW je len dočasné riešenie. 22KW by mal byť späť a považujem to za najužitočnejšiu vec v Tesle. Ak to nebude mať Model 3 tak to asi bude pre mňa "deal breaker".Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Ja mam teslu len 2 mesiace a par dni (najazdenych 6000km), takze mam malo skusenosti. Mam garaz a nabijam hlavne v noci v garazi malym vykonom. Mam v tesle sice16,5kW nabijacku a mam 32A/3F typ2 kabel aj 32A/3F mobilny konektor, no AC nabijanie nad 11kW cez svoj 32A typ2 kabel ci 32A MK som len testoval, realne som ho nepotreboval.
Doma, na chalupe, v hoteli, u znamych a podobne som mal vzdy dost casu nabit aj vykonom mensim ako 11kW pomocou tesla MK. Na verejnych nabijackach pouzivam chademo redukciu, pripadne AC typ2 kabel co je na nabijacke. Starsie Typ2 AC nabijacie stojany (na ktorych treba mat svoj typ2 kabel) som len testoval.
Je mi jasne, ze 22kW nabijacka je dobra vec, tiez by som si ju kupil ak by to bolo mozne, no zivot ukazal (aspon u mna) ze sa da bez nej existovat. Nechapem co teslu napadlo pouzit nestandardny vykon16,5 kW (24A). Nie je to dobre riesenie, 16,5 kW je nevhodny vykon, lebo standardne 3F zasuvky (aspon v EU) su 16A a 32A. Cize pre 16,5 kW treba mat aj tak 32A MK a Typ2 kabel s 32A/3F vidlicami.
Na druhej strane narastom poctu nabijaciek, sa bude potreba nosenia vlastnych kablov minimalizovat, tak ma urcite nemoznost AC nabijania Tesly 3 22kW vykonom neodradi.. Vykonne AC nabijanie je dolezitejsie v TMS a TMX ako v TM3 vzhladom na kapacitu baterie. TM3 kupim aj keby mala len 11kW (16A3F) nabijacku.
No nechapem vyrobcov, ktori montuju do elektromobilov jednofazove nabijacky. Dokedy su to len smiesne dobijacky do 3,5 kW - dobre, ale 6 az 7 kW jednofazove nabijacky potrebuju 32A privod a takmer nikto si nekupi jednofazovy 32A Typ2 kabel ani MK, ale bude zo sebou vozit tazke 6mm2 5+2 zilove kable urcene na 22kW, pritom bude nabijat 6,6kW (Ioniq). Pritom pre 7kW trojfaz by stacil Typ2 kabel alebo MK s silovymi zilami 1,5mm2 namiesto 6mm2 a to je poriadne velky rozdiel vo vahe, flexibilite a aj v cene.
Pani, co si objednavate Ioniq electric, urcite si ho objednajte v verzii s trojfazovou nabijackou - podla specifikacie aj na slovenskom webe taka verzia existuje a nie je ziaden dovod aby bola podstatne drahsia.
Pozn.: Je mozne, ze "trojfazova" nabijacka Ioniqu pouziva dve fazy - potom treba 2,5mm2 Typ2 kabel alebo Mob. kon. urceny na 11kW trojfaz (ako standard tesly)
Ked ma niekto Ioniq-a s trojfazovym privodom t.j. vsetkych 5 silovych konektorov v typ2 konektore osadenych, dajte info, ci vas Ioniq pouziva jednu, dve, alebo vsetky tri fazy.Naposledy upravené jux; 10-12-2016, 09:04.
Komentár
-
Lubos, mam par otazok k autu.
Snad uz si si ho otukal a budes vediet odpovedat
1. Ma auto internetove pripojenie?
2. Ak ano, existuje k autu "dialkove ovladanie" cez mobil? aplikacia na stop/start nabijania, nahriatie/vychladnie interieru,.... co som videl, da sa to nastavit len priamo v aute, otazka je teda, ci aj vzdialene
3. Poskytuje auto detailnejsie informacie pri nabijani? aktualna uroven V/A/kW ?
4. Da sa nastavit obmedzenie nabijania len do istej hladiny (80% napr)?
5. Aktualny vykon / spotrebu zobrazuje na stredovom displeji, pri rekuperacii zobrazuje aj hodnotu spatneho generovania energie alebo je tam len proste 0?
Komentár
-
Áno viem
1) žiaľ nie no vie sa pripojiť cez wifi napríklad s telefónu
2) asi žiaľ nie - pre mňa moc veľké sklamanie no vieš si nastaviť kúrenie v aute na určitú hodinu napríklad pravidelný odchod do práce alebo za milenkou či iné :-)
3) ukazuje len čas do plného nabitia počas nabíjania alebo čas doplna cez ostatné možnosti a sú 3 základný kábel, cez rýchli kábel 6,6kW a cez rýchlonabíjanie asi 100kW pretože ten čas ukazuje šialene krátky
4) fakt neviem túto možnosť som vôbec nenašiel a asi nieje potrebná pretože mám podozrenie že akumulátor bude minimálne 33-36 kWh
Vie rekuperovať dosť silno aj keď je plne nabité čiže pekné plus
Sila rekuperácie až 46kW
5) áno ukazuje aj výkon aj silu rekuperácie
- Likes 1
Komentár
-
Ešte k rekuperáciu - je naozaj intenzívna a funguje okamžite !
A tie pádielka pod volantom s ktorými si volíte intenzitu rekuperácie sú geniálne a poskytnú Vám úžasný zážitok :-) hľavne pri jazde s kopca kde nepoužijete vôbec akcelerátor ani brzdu pretože sa budete hrať s pádlami.
Komentár
-
No neviem ci je dobre do podchladenej ci plne nabitej baterie tlacit 46kW energie (aj ked hovorite, ze bateria IOniqu ma zrejme este nejaku rezervu kapacity). Tesla pri plne nabitej baterii nedovoli zo zaciatku rekuprerovat takmer vobec a dokedy je bateria studena tiez podstatne obmedzi rekuperaciu.
-
-
Tak napríklad včera som šiel do Zlína auto som dal predhriať na nabíjačke prešiel som 107 km zo zapnutým kúrením na 21C a ventíátor na minimum - ten totiž rozhoduje o spotrebe kúrenia. V Zlíne sa mi nepodarilo nabiť na rýchlonabíjačke - bez karty to tam už nejde. Tak som šiel za kamarátom vybaviť čo treba u neho na dome no o zásuvku som ho nepožiadal veľká chyba. Kým som k nemu prišiel a po návšteve odyšiel späť k nabíjačke a dúfal že tam niekto bude mal som 127 km. Cesta do Zlína rýchlosť 85-90 a do kopcov šetrnejšie. Cesta spať už bez kúrenia a moc pomaly 50-65km/h dorazil som do Tn k nabíjačke GW po 193 km dojazd ešte 12 km. Veľmi nepríjemný návrat. Cez GW som nabíjal 5 minút a zvyšok do 24% cez 380V zásuvku a Tesla kábel - moc pomalé 3,6kW
Potom som dorazil domov 41 km ešte s 7% akumulátor
- Likes 1
Komentár
Komentár