Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ta jeho priemerna spotreba je v -3 uzasna. Ja sa v zime pohybujem okolo dojazdu 170-180km (14.5-16kWh/100) ale zase nechodim ako Bjorn slimacim tempom, a pravidelne auto pritlacim aj v sportovom mode. Myslim, ze Hyundai ma na trhu aktualne najefektivnejsi EV co sa da kupit, a hlavne za velmi prijatelnu cenu. Trafili klinec po hlavicke celou silou. Som zvedavy, aku bateriu daju do avizovanej silnejsej verzie, ktora ma prist 2018/2019, a ako sa extra hmotnost prejavi na efektivite.
- Likes 1
Komentár
-
S tým dojazdom v zime to nie je také zlé, toto som išiel z Ružomberka do Krakova, bál som sa že nedôjdem a hľa - v centre Krakowa na nabíjačke 160 km prejdených a ešte 60 ostávalo, takže 220 km pri priemerke 60 km/h a samozrejme len 5 stupňov nad nulou, zapnuté kúrenie, dážď, zimné pneu Matador so zlým písmenkom spotreby. Poliaci majú asi hladší asfalt a tiež veľa dedín.
Takže Bjorn nie je jediný, čo vie jazdiť.
Pred týždňom som zo Žiliny 94% nabitý prešiel domov 116 km (dážď, zimné, -2 stupne) a ešte ale 7 km ostávalo - ale pozor pri trvalej rýchlosti 150 km/h. Takže nie je to s tým dojazdom až tak zlé.
Keď to porovnám, akú spotrebu mal Leaf pri nielen dialničných rýchlostiach, nebe a dudy. Dúfam že ten nový nemá len väčšiu baterku ale popracovali aj na efektivite jednotlivých komponentov.
Pripojené súbory1 Bild[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Nie, tachometrových 150km/h mám podľa gps 141 km/h teraz na zimných viac nahustených pneu.
Ale ani na letných som to nemal tak málo, tempomat na 146 znamenal 137km/h, čo je ešte bez pokuty.
-
Skus pozriet toto porovnanie http://eautoportal.sk/nissan-leaf-20...fektivity-epa/
-
EPA sledujem, ale keď ja jazdím dialnice rýchlejšie a tam si skutočný dojazd oproti Ioniqu zistím až sám. Žiadne metodiky merania nie sú pri dialničnej 140 až 150 -ke. Pri bežnom jazdení mix ciest bude mať Leaf o 40-50 km lepší dojazd ale dialnicu stále neviem, či rovnako alebo dokonca nie menej ako Ioniq, lebo u starého bola tá spotreba o 30% vyššia a teda rozdiel veľkosti baterky asi zmaže spotreba. Uvidím v prvej polovici apríla.
-
Mal som na 2,6, ale po zhliadnutí videa od Luboša (kde hovoril že dal 3) som si včera nafúkal na 2,9, uvidím či to postrehnem na dojazde, veď zimné sa odporúčajú o 0,1 - 0,2 viac kvôli tomu, že sa tak nezohreje v nich vzduch pri mrazoch.
-
No co som cital prve recenzie a dojmy, tak novy Leaf udajne ma papierovo lepsi odpor vzduchu ako stary, ale stale to vraj nie je ziadne terno a pri sviznejsej jazde si vie vypytat svoje... tak neviem. Nie som inzinier, ale uz len pri pohlade z profilu na novy Leaf a na Ioniq mi logika hovori, ze Korejci budu efektivnejsi. Ioniq je stihly a sipovity, Leaf je stale svojim sposobom krabica. Ale to je len moj laicky nazor Pri primarnom urceni ako auto do mesta to az taku velku ulohu asi hrat nebude, tam skor asi rozhodnu vnutornosti, na analyzu ktorych si budeme musiet pockat
Komentár
-
Nový Leaf má rovnaký cx 0,29 ako starý, ja dúfam len v efektivitu pohonu a príslušenstva. Ale odpor vzduchu nie je cx, cx je len koeficient na plochu a treba zarátať plochu auta spredu a vtedy sa dá porovnávať skutočný vplyv na spotrebu.
Napr. Tesla má tiež cx=0,24 ako Ioniq ale jej čelná plocha je o dosť väčšia a teda aj odpor vzduchu je výrazne vyšší.
Ioniq je širší ako Leaf ale zasa nižší o pár cm, niekde som aj našiel presné údaje o čelnej ploche, čo si niekto dal prácu, ale už si nepamätám, kde.
[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Podľa toho čo som čítal je pohonna jednotka takmer rovnaká. Takze to nude zlepšenie len o tu kapacitu batérie.
-
Ono na Leafe bude jazdiť väčšinou manželka, takže to jazdenie bude väčšinou medzimesto mimo dialnic a tam bude dojazd oproti starému Leafu lepší. Ja som chcel skôr som chcel pre ňu Hyundai Kona (efektivita, safety funkcie a infotainment z Ioniqu, batéria 40 a 64 kWh), dúfal som že to urýchlia, ale ešte len prijímajú predobjednávky v Korei a slovenskí zástupcovia ani nevedia kedy príde sem.
Aby sa stihla dotácia, bolo to to najlepšie čo sa stihne, nie som až tak stotožnený s výberom (proste najmenšie zlo, nie to najlepšie) a neverím vo veľké zlepšenie, keď som videl čo za paškvil navigáciu dokázali predávať ešte v roku 2017.
Tiež mi bolo nesympatické, ako nazvali systém "ProPilot" a pritom to tiež nejde samo ale vypípava to aby človek chytil volant. Keď nemôžeš pustiť volant aby auto išlo samo, nemôže to byť žiadny ...pilot, či už od Tesly, Nissanu alebo hocikoho. Ale v reklame sa snažili zavádzať že ano. Nakoniec to je len niečo čo Ioniq priniesol rok pred Nissanom, ale nazval to správne "udržiavanie v jazdnom pruhu".
-
Na Tesle volant pustiť na diaľnici môžeš. Zhruba tak na dve minuty, potom sa dotknem a ide ďalej samo. Ten interval sa mi zdá závisí na premávke, nemeral som to exaktne.
-
-
Pred par dnami som videl video s pomarancom na oklamanie, no nejak ho teraz neviem najst, tu je foto, funguje.1 Bild
- Likes 1
Komentár
-
Daj do YT vyhladavaca Tesla orange a mas ich tam viac. https://www.youtube.com/results?sear...y=tesla+orange
-
Na Ioniqu nestačí pomaranč, lebo nestačí ani pollitrová fľaša vody. Musí byť litrová aby si myslel že držím volant. Často keď je rovná dialnica aj keď držím volant stale, nie je to dostatocne a zacne pipat. Maju to nastavene dost necitlivo ale v menu sa tato hodnota neda nastavovat. Alebo to stanovuju predpisy ?[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ludia neblbnite s pomarancami a PETkami, zivot mate len jeden, a urcite ho nechcete zverit do ruk vseliakych kvazi asistentov, nedokoncenych autopilotov v beta verzii a inych paskvilov Ludstvo to zvladlo holymi rukami 100 rokov, tak tie 2,3,5 rokov si uz na tu skutocne autonomnu jazdu snad pockame, ci? ))
- Likes 3
Komentár
-
Ja mam funkciu sledovania jazdnych pruhov na ioniqu vypnutu. Moze mat vyznam pri dlhsej jazde po dialnici ako prevencia proti mikrospanku, ale inak ma otravovalo pipanie, ked som sa priblizil k ciare. Rovnako mi trochu vadilo, ked si auto vybralo inu jazdnu stopu a snazilo sa tocit volantom "proti mne". Naviac ked som to testoval na normalnej ceste, ostrejsiu zakrutu aj pri dobre viditelnych ciarach auto nezvladlo zatocit...
- Likes 2
Komentár
-
Podelim sa so zazitkami z mojej vikendovej cesty na vychod, trasa BA-Stara Lubovna a spat. Nestalo pri mne elektromobilisticke stastie, ale aj taka je realita dnesnej nabijacej infrastruktury.
Siel som samozrejme cez nabijacky GW, je to momentalne najjednoduchsia ak nie aj jedina moznost. Cesta tam v sobotu rano, nabijanie Dalitrans TN a Aupark ZA v pohode. Dalsia zastavka OC Max Poprad, mal som bateriu na 13%, spustil nabijanie a siel do nakupneho centra. Po 35min sa vratim k autu a uz sa nenabija- na nabijacke ziaden oznam o chybe ani ukonceni nabijania. Pozriem stav baterie a 18%, cize cosi sa nabilo. Spustim teda nabijanie este raz a vsetko uz ide ako ma (teda ak neratam znizeny vykon DBT nabijacky pre ioniq na 32kW). Stratil som sice polhodinu, ale nic strasne. V St. Lubovni som nenasiel ubytovanie s moznostou dobitia, ale mal som nabite tak, aby som sa na druhy den do Popradu dostal, tak som to neriesil.
Dnes ma vsak cakali trampoty, kvoli nim vlastne pisem tento prispevok. Prichadzam do Popradu k nabijacke a tam TMX 100D s rakuskou espezetkou- hned som si spomenul na Mirov prispevok, ktory ju tam stretol pred par dnami a zmrzol mu usmev. Pozriem displej nabijacky, cas 25min a nabite na 30%. Ostavalo dufat, ze tam nebude nabijat doplna... chalan dosiel po 20 minutach, ze ide na SC Zvolen, tak moje zdrzanie este bolo v "ramci normy". Nabijal som 20min a siel som dalej, zastal na GW Ruzomberok a tam na nabijacke znova ta ista TMX. Sofer- mlady cech bol mily, ze o minutu konci, prehodili sme par viet a znova som nieco nabil. Kvoli rozhodnutiu(nie mojmu) navstivit shopping Europa v BB sme sli cez Donovaly. Na nabijacke v BB vidim zaparkovany Leaf, hovorim si, ze ten snad nebude nabijat dlho. Potesilo ma, ked som videl ze je pripojeny svojim kablom do servisnej zasuvky, za chvilu som vsak zistil dovod- DC nabijanie nejde :-( Volam operatorovi GW, vraj pred par dnami robil vyrobca upgrade nabijacky a nemal elektromobil na odskusanie. Pytam sa, preco na webe svieti nabijacka ako dostupna- vraj o tom nevedeli, kym tam nedosiel niekto nabijat. Zvolen vraj ide, tolko baterky som este mal, tak po kratkej pauze som isiel tam. Cestou rozmyslam, ci tam nebude ten Leaf- mal espezetku NZ, ale na StopShop ZV bola nabijacka prazdna. Po pripojeni kabla vsak chyba nabijacky a DC konektory uz boli dalej nedostupne. Volam operatorovi GW, vraj rovnaky problem ako v BB a ze sa mi ospravedlnuje, najblizsia nabijacka na Zubore vraj urcite funguje. Po par minutach prisiel email od GW o nedostupnosti DC nabijania v BB a ZV. Mal som smolu, ze som to musel zistit ja, keby ten mail dosiel par hodin skor, idem cez ZA a nebol by problem. Ale to je dan za jednostojanove nabijacie miesta. V ZV som vsak musel dat polhodinku na AC, lebo dojazd som mal len tak-tak a po dialnici ist 80tkou som nechcel. Zubor uz bol OK, akurat ze dnesnu cestu do BA- 390km som dal za 7 hodin. Drobne pozitivum bolo, ze mam polsku GW kartu a teda nabijanie je s nou este zdarma....
Komentár
-
mimomisu
dnesnu cestu do BA- 390km som dal za 7 hodin
nie je to tak dávno, možná ešte niekde stále platí vzorec - 1 hodina = 60km. tak sa počítali "diaľkové cesty".
-
nj, na spalovaku 3-4 hodiny cesty a polka nadrze. Na EV dvojnasobok, a keby nenabijal zadarmo ale isiel by na regulernej SK GW karte tak by este aj cenovo dobehol spalovak. Cele zle toto A v podstate to do pismena vystihuje podstatu, preco chodim s rodinou dlhsie trasy spalovakom. Prist k nabijacke a zistit ze nefunguje je s 2 malymi detmi peklo na zemi. Ked idem sam tak neriesim. Hustejsia siet nabijaciek na hlavnom tahu je potrebna ako sol. Nemoze sa stat, ze porucha jednej alebo dvoch stanic vyradi kompletnu trasu.
-
Ono je to začarovaný kruh. Dokiaľ nebude viac EV tak nebude viac nabíjačiek. Dokiaľ nebude viac nabíjačiek nebudú ľudia kupovať EV. A stavať niečo, pričom biznis model nevychádza je veľmi, veľmi ťažké. Ruku na srdce kto z nás by šiel do to z vlastnými peniazmi v dnešnej dobe? Podľa mňa do budúcna nastane to, že nabíjačky pre EV začnú stavať samotní prevádzkovatelia čerpacích staníc, je to jednoduchšie a lacnejšie ako robiť všetko od nuly.Naposledy upravené mozeg; 05-02-2018, 09:43.
-
Ono ide o kapitál na tie nabíjačky. Prevádzkovať to nie je problém. Tu proste musí pomôcť štát. Jedine až keď dosiahne počet predávaných EV takú hranicu, že to bude automobilky bolieť až potom dajú významne prachy do tejto infraštuktúry.
-
Stres som nemal, nikam som sa neponahlal a deti so mnou neboli. Svojim sposobom som mal aj stastie, nebyt polskej karty tak optimalizujem nabijania, v Ruzomberku by som nestal a do BB pridem s prazdnou bateriou. A stravim tam niekolko hodin na 7kW AC Type2. Bola to ale pre mna dobra skusenost do buducna. Na spalovaku uz jazdit nemienim, teda aspon v ramci slovenska urcite.
-
Komentár