Páni kto dá somnou Drag Race s elektromobilom okrem Tesla S - jedinú by som bral starú S60. Chcem oproti všetkým elektromobilom: EGol, EUp, KIA Soul, Leaf, Peugeot iOn, Citroën cZero, imiev, BMW i3, Renault Zoe, Fiat 500E, Smart a iné
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Rozmýšľal som nad tým, akou rýchlosťou cestovať, aby bol čas jazdy čo najmenší. Urobil som tabuľku pre Ioniq.
Vyzerá to tak, že najlepšia cestovná rýchlosť pri nabíjaní CCS nad 40kW je čo najväčšia rýchlosť. Čím idete rýchlejšie, tým menej času strávite cestou vrátane nabíjania. Bohužiaľ veľa nabíjačiek po ČR nabíja len niečo cez 30 a niektoré aj menej ako 30. Vtedy je ideálne ísť 120 km/h. Pri vyššej rýchlosti cesta s dobitím trvá dlhšie.
Pri Typ2 nabíjaní 7 kW, teda 32A je už výraznejší vplyv rýchlosti nabíjania a ideálna rýchlosť je 80 - 90 km/h. Aj keď ísť 70 alebo 100 je malý rozdiel a ak je typ 2 nabíjačka ďalej, kľudne sa dá ísť aj 70-kou, lebo pri zarátaní nabíjania sa ušetrí minuta času oproti 90-tke.
Pri nabíjaní zo zásuvky 10A je to zasa tak, že čím pomalšie pôjdete, tým menej času strávite na ceste. Nabíjanie vždy cestu predĺži.
Samozrejme je tam veľké ALE. Musíme ísť tak rýchlo, aby sme došli po ďalšiu nabíjačku. Takže pri CCS aj Typ 2 hrá rolu dojazd. Ale keď bude sieť lepšia, napr. každých 100km, bude sa dať po dialnici cestovať aj dialničnými rýchlosťami, pričom vplyv spotreby na dobu nabíjania pri štandartnom CCS nad 40kW nie je žiadny, čím rýchlejšie auto pôjde, tým rýchlejšie uplynie cesta spolu s čakaním na nabíjanie.1 BildNaposledy upravené Miroslav Rojko; 04-09-2017, 18:37.[priezvisko]@me.com
- Likes 2
Komentár
-
Zanedbal si dva podstatne faktory:
1. Ako ďaleko cestuješ, ergo, koľkokrát budeš musieť dobíjať. Veľmi podstatne.
2. Ako ďaleko si zájdeš pri odbočení z trasy k nabijačke, čiže stratový čas.
Pocas tohtoročnej eTour som bol jediný, kto často volil taktiku dojazdu pomalou jazdou bez nabíjania. A vždy som etapu, ktorá bola do 400 km a teda nemusel som s Teslou dobíjať vyhral, napriek tomu, že sa išlo cez Nemecko kde "divočáci" išli aj 200 a potom išli nabíjať.
Ono to čiste matematicky vyzerá, že najlepšie je ísť rýchlo a potom rýchlo nabíjať ale nie je to vždy tak.
zober si trasu 230 km z tvojej tabuľky, napríklad, - najrýchlejšie je ísť 100 km/h a nenabijat.
Ale je to nuda, to je fakt...Naposledy upravené Jiri GrandPa; 04-09-2017, 23:13.
Komentár
-
Dnes som si bol odskúšať IONIQ plug-in hybrid u žilinského predajcu. Bohužiaľ nebolo veľa času a práve bol koniec pracovného týždňa, takže sme v meste viac stáli v kolóne ako išli
Auto je tam asi 2 týždne. Krásna modrá farba, mne sa veľmi páčila. Dizajnovo je to urobené veľmi pekne, lebo všade, aj na diskoch sú modré pásiky. Prekvapil ma pomerne veľký kufor, síce plytký, ale plochou sa mi zdal dosť veľký. Pod tým je ešte 1 priestor na náradie. V kufri je taška s káblom na nabíjanie zo zásuvky 230V/16A. Nabíjací konektor typ 2 je na aute vľavo vpredu na boku pred šoférovými dverami. Batéria 8,9 kWh by mala zabezpečiť dojazd 60 km. Počas skúšobnej jazdy dojazd na displeji pomerne rýchlo klesal, ale mali sme zapnutú klimatizáciu a jazda vďaka kolónam bola neekonomická. Takže chcelo by to odskúšať ešte inokedy. Auto podľa parametrov má automatickú dvojstupňovú prevodovku a to bolo cítiť zvláštnou akceleráciou na ktorú nie som zvyknutý. Toto by bolo potrebné takisto odskúšať v normálnom režime.
Prístrojová doska je pekná, moderná, veľmi sa mi páčil volant, výborne padne do ruky. Na prístrojovej doske bolo na môj vkus trochu moc všelijakých tlačítok, ale je to asi vec zvyku. Na volante vpravo sú tlačítka na ovládanie adaptívneho tempomatu. Vľavo na doske sú ďaľšie tlačítka, napr. voľba režimu udržania v jazdnom pruhu. Na displeji je ukazovateľ stavu batérie a ukazovateľ dojazdu zvlášť na elektrický a benzínový režim. V strede dosky je stavový displej, kde krásne ukazuje ekonomické parametre jazdy, rádio a ovládanie klimatizácie. Vedľa rýchlostnej páky sú tlačítka ohrevu sedačiek. Tam vľavo dolu je dôležité tlačítko prepínania elektrického a hybridného režimu. Ako správny plug-in hybrid môže jazdiť po meste v čisto elektrickom režime.
Tento opis prosím nepovažujte za testovanie vozidla, fakt na to nebolo dosť času a vhodné podmienky. Chcel som len ukázať, že toto vozidlo je tu a verím, že kupujúci s ním budú veľmi spokojní. Mne sa auto veľmi pozdávalo a určite ho môžem odporúčať najmä tým záujemcom, ktorí ešte z rôznych dôvodov nie sú rozhodnutí pre kúpu čistého elektromobilu.
Toto auto bude možné vidieť 22.9. v ZA, Hlinkovom nám. na e-mobility dni.
Prikladám pár reálnych fotiek.
Naposledy upravené 1fisker; 15-09-2017, 10:57.
- Likes 3
Komentár
-
Síce ta recenzia je taká nemastná, neslaná ale chváli, aj keď autor priznáva, že nie je elektro freak.
https://www.etrend.sk/trend-archiv/r...a-bicykli.html
Komentár
-
Od dnes sa da slovenskych cestach stretnut aj cierny Ioniq, vacsinou na trase Vajnory- Stupava.
Pri ciernej ta seda maska az tak nekrici, uvidim casom ci to tak necham alebo prelepim foliou...1 Bild
- Likes 3
Komentár
-
Pozor na čierneho fantoma!! Pohybuje sa úplne nehlučne. A je zatiaľ asi najkrajší z Ioniqov.
-
Dakujem, ano-objednany bol v maji v petrzalskom autopolise.. vyrobeny bol v juli, 4. augusta s nim vyplavala lod z juhokorejskeho Ulsanu, 5. septembra ho vylozili v slovinskom Koperi, 13. septembra bol prevezeny do Lagermaxu v Raci a 25. mi ho predajca odovzdal
-
Gratulujem k novemu Ioniqu, je fajn vidiet, ze sa to rozbieha! Tiez som pri kupe mal hriesne myslienky o ciernej farbe, myslim ze Ioniqu velmi sekne, ale cierne auto som mal pred 7 rokmi a vtedy som si povedal, ze nikdy viac tak som to nechal nejako plavat. To je praca na plny uvazok na(ne)stastie mi ho po 2 mesiacoch ukradli a odvtedy som presedlal na svetlejsie farby :-/
-
Mal som dve čierne limuzíny a čiernu už nikdy viac. Ľutujem majiteľa, buď bude chodiť stále špinavý alebo skoro dennodenne umývať. Čiernej sa už zďaleka vyhýbam a navyše na malých autách vyzerá smiešne.
-
Mne sa nepacia "farebne" auta, chcem bud cierne alebo biele, prip. sede/strieborne. Aj predosle dve som mal cierne a ze je zvonku spinave mi nevadi :-) Auto sluzi mne, nie ja je mu. Na bielom Ioniqu mi sa ta seda maska vpredu strasne "kricala". Podla importera je moj Ioniq prvy cierny na SK, tak to asi ozaj nie je oblubena farba. A zeby bol Ioniq male auto sa mi nezda..
Teda ak neratam ten z obrazka, ma na dlzku iba 12cm :-D
Aha, do komentara nejde pridat obrazokNaposledy upravené Peterka; 26-09-2017, 19:47.
-
Dnes som bol v polke Ciech na Ioniqu a dosť som riesil problem Ioniqu na starsich typoch rychlonabijaciek.Ioniq ignoruje limit rychlonabijacky a vyhadzuje istic alebo v lepspm pridane zasekne nabku a treba ju resetovat cervenym emergency, nakolko taha vacsi prud ako mu hovori nabka. Riesil som to nastavenim cez palubny pocitac, kedze Ioniq umoznuje nastavit tri urovne jednosmerneho nabijacieho prudu (ako jedine EV, ani Tesla to nema). Prvy krat sa mi to stalo v rakuskom Ilz (dialnica pred Grazom). V Mohelnici to uz riesili prvykrat na Ioniqu s nejakym Holandanom na zaciatku prazdnin, ktory tam prvy nabijal.[priezvisko]@me.com
Komentár
-
Ano, ccs nabijanie. Nabijacka Ioniqu povie, kolko ma nastaveny limit. Ioniq to ignoruje a taha 52kW, aj ked mu nabijacka povie, ze ma limit 35kW (cisla su konkretne z Mohelnice). Potom vyhodi istic pre celu priemyslovku a je bez prudu.
-
Jedna sa o portugalske nabijacky efatec, uz to hlasili vyrobcovi.
-
Toto skor vyzera na problem Ioniqu, pretoze na Efatecu nabijam casto a vzdy sa s Teslou dohodne (na Tesle nemozem nastavovat DC nabijaci prud ako spravne pises). Ked mam prazdnu bateriu vzdy fici naplno ale ku koncu spomaluje, takze Tesla si reguluje nabijaci prud, predpokladam ze komunikaciou s nabijackou cez CAN bus.
Pre zujimavost - ma Ioniq moznost OTA (over the air = cez mobilnu siet) updatov softwaru alebo s tym musis do servisu?
UPDATE: Vyzera to na problem v komunikacii medzi autom a nabijackou.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 27-09-2017, 10:30.
-
Když DC nabíječka nemůže dát výkon požadovaný BMSkou auta (třeba z důvodu přehřátí), tak ten výkon (proud) prostě nedá. Jestli se "nechá" přetížit, tak je to chyba nabíječky. Nemůže přece dát co nemá. Ale je to čínský výrobek, takže je možné všechno.
-
Vilo - Mercedes nabija len striedavym prudom, nemoze vyuzit rychlonabijacku standardu CCS, ktora poskytuje jednosmerny prud. To je uplne ina liga, lebo sa nabijacie vykony pohybuju medzi 25 - 50 kW. Preto pred zahajenim aj pocas nabijania prebieha komunikacia medzi autom a nabijackou kde si "dohaduju" momentalny nabijaci prud.
ozana - samozrejme, ze ked nabijacka nema vykon pozadovany tak "by ho nemala dat" ale ak pri komunikacii pride k "nedorozumeniu" (sorry za pouzivanie nazvou pre laikov) tak sa moze stat, ze usmernovac v nabijacke "potiahne" podstatne vacsi prud, nez na aky ma dimenzovany istic. Ta nabijacka v Mohelnici ma zrejme softwarovo obmedzeny maximalny vykon, a toto obmedzenie zrejme obcas zlyha.
Cely problem je v komunikacii po CAN buse, otazka je ci je problem u auta alebo nabijacky. Bez dalsich testov, respektive bez pozretia komunikacnych logov obidvoch zariadeni nemozne odpovedat s istotou.
-
Jiri GrandPa Ja som ani netvrdil ze by Mercedes pouzival DC. A pri AC prebieha komunikacia medzi autom a EVSE tiez, len je na to pouzity iny standard.
-
Ja som len chcel upozornit na to, ze ked nastavujes nabijaci prud pri AC nabijani v aute, tak vlastne nastavujes vykon DC nabijacky, ktora je zabudovana v aute (to iste ma aj Tesla). "Komunikacia" sa v tomto pripade moze obmedzit len na "mam maximalny nabijaci prud XY", ktory nabijacka oznami pomocou pilot signalu autu. CAN bus ani nic ine podobne to nie je, deje sa to len pulznym analogovym signalom. Takze tu je diagnostika chyby relativne jednoducha.
CCS aj ChadeMo pouzivaju realny "handshaking" kym sa pripoji silova cast a zacne nabijanie.
-
Aha, uz rozumiem co si chcel povedat. Ano, pri DC nabijanie je to podobne ako pri notebookovych baterkach. Baterka cez I2C diktuje nabijacke prud a napatie. Pri autach je to "to iste" ibaze cez CAN.
Cize suhlasim s Tebou, ze to nevyzera na chynu Ioniqu, nabijacka by nemala dat viac ako je jej max a teda by nemala vyrazit ochranu.
Pri tom AC je to skor pre ochranu zasuvky/rozvodov, z ktorych sa nabija.
-
Nie, chyba konkrétneho auta to nie je, nakoľko im to tam prvýkrat vyrazil Ioniq nejakého holanďana pár dní potom ako ju tam namontovali. Tiež mi povedali, že je to aj problém tohtoročných modelov i3 a e-Golf, nielen Ioniqu, ale že tie tam nechodia, len keď to konzultovali, sa to dozvedeli.
Ja predpokladám, že tieto nové CCS vozy používajú komunikačný protokol v širšom rozsahu ako predtým (viac inštrukcií, možno nejaké nové) a výrobca nabíjačky protokol proste robil kedysi tak aby išiel, vyskúšal dostupné elektromobily a bolo. Už nezapracoval úplný kompletný štandard, možno chýbajú nejaké komunikačné inštrukcie - to je ale len moja úvaha z informácií, ktoré mám.
Ioniq - ak si bol v čase, keď tam neboli iné odbery (je to škola, má vykurovanie, dielne, nájomcov s ďalšími strojmi), je možné že to išlo. To im vyhadzuje hlavný istič pre celú školu, nie len ten pre nabíjačku, takže môže sa stať že nabíjaš cez vyučovanie a vyhodíš a nekúri sa ani nesvieti a študáci majú voľno, dokedy niekto nenájde kompetentného a zapnú znova istič. Alebo nabíjaš v nedelu, keď tam nikto nie je a je to v pohode.
-
Dobý deň. Mám otázku na majiteľov Ioniqu. Počas krátkej skúšobnej jazdy v Bratislave (biela predvádzačka) som zaznamenal pomerne vysokú hladinu vnútorného hluku zo zadnej časti vozidla ( predajca mi odpovedal že už mu to povedalo viac ľudí a asi je to spôsobené nezatiahnutou clonou batožinového priestoru) Moje súčasné auto je tiché a hluk v Ioniqu mi vadil.Má niekto z majiteľov Ioniqu podobnú skúsenosť ? Ďakujem.
Komentár
-
Neviem, ja som nezaznamenal ziadne neziaduce zvuky zo zadnej casti. Ale moze byt viac dovodov. V EV pocut niektore zvuky, ktore si vodic na spalovaku nikdy nevsimol, ale pritom tam tiez su, len su maskovane zvukom motora. Dalsia vec - je to predvadzacie vozidlo, tie byvaju vacsinou v najhorsom stave, nezvyknu sa setrit. Alebo tam moze byt len nieco uvolnene. Ja ked som si prevzal Ioniq, tak mi strasne vrzgala laktova opierka ked som si na nu polozil ruku. Po 2 dnoch ma to tak iritovalo, ze som musel nieco urobit. Celou vahou tela som na nu zvrchu rukami zatlacil, nieco tam zacvaklo a odvtedy je ticho. Zrejme len vo fabrike zle zacvakli panty opierky alebo cosi, netusim... ale vyriesilo sa to definitivne
-
-
Dobý deň.
Mám otázku na majiteľov Ioniqu. Je Ioniq tichý ? Počas krátkej skúšobnej jazdy (biela predvádzačka) v Bratislave som zaznamenal pomerne vysokú hladinu vnútorného hluku zo zadnej časti vozidla ( predajca mi odpovedal že už mu to povedalo viac ľudí a asi je to spôsobené nezatiahnutou clonou batožinového priestoru) Moje súčasné auto je tiché a hluk v Ioniqu mi vadil.
Komentár
Komentár