Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Autoprofit Galanta

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    Autoprofit Galanta

    Šaľská, 743/2, Galanta
    Popis: AC: 2xTyp-2 3,7 kW
    GPS: 48.193110, 17.742174
    Platba: Zdarma, bez karty, hesla a identifikácie.
    Ováracia doba: len počas otváracej doby
    Prevádzkovateľ: Autoprofit Galanta
    Email:
    Tel:
    Webstranka:
    Na mape:

    Foto: Click image for larger version  Name:	AutoprofitGalanta.jpg Views:	1 Size:	378.8 KB ID:	10573

    Toto je nabíjacia stanica Autoprofit Galanta. Tu môžete zdieľať svoje skúsenosti (fotky, videa) s nabíjaním na tejto nabíjačke, prípadne napísať čo si myslíte, že je dôležité vedieť o tejto nabíjacej stanici. Je to prepojené s našou mapou nabíjacích staníc, na ktorej je odkaz k tomuto vláknu keď kliknete na "Odkaz na fórum". Viac info tu.
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1542
    •   

    #2
    AC: 2xTyp-2 3,7 kW ? Čo to je?

    Komentár


    • Juro
      Juro komentoval
      Upraviť komentár
      nechápem otázku.

    • gamcik
      gamcik komentoval
      Upraviť komentár
      čo tam je len 220 V 3,7 kW ?

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Typ 2 konektor (Mennekes IEC 62196, VDE-AR-E 2623-2-2) sa pouziva aj na jednofaz 230V/16A
      https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
  • Juro
    Administrator
    Gold Member
    • Mar 2014
    • 2208
    • juraj1702
    •   

    #3
    Takto tam nabíja:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	AutoprofitGalanta1.jpg
Videní:	206
Veľkosť:1,01 MB
ID:	10594
    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

    Komentár

    • ozana
      Member
      • Jun 2015
      • 192

      #4
      Super, kdyby tam dali obyčejnou zásuvku, taky by hodně ušetřili (za ten profi stojan).

      VW rulez!
      Naposledy upravené ozana; 28-08-2016, 11:09.

      Komentár

      • Juro
        Administrator
        Gold Member
        • Mar 2014
        • 2208
        • juraj1702
        •   

        #5
        Autá z nejakého dôvodu (asi bezpečnostného) neberú celých 16A zo zásuvky. Tesla napr. berie 13A a niektoré iné autá len 10A, tuším. Tá nabíjačka umožňuje brať 16A. Pre VW Up to dokáže nabiť namiesto za 8 hodín za 6 hodín. Ale ja to aj tak považujem za premrhané peniaze. Len o niečo väčšiu sumu tam mohli mať nabíjačku 3x32A. Takto to len zbytočne zaberá miesto na mape.
        Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
        Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

        Komentár

        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1378
          •      

          #6
          Slovenska norma o elektroinstalacii STN 33 2130 (rovnako ako ceska CSN 33 2130 a zrejme aj ine) hovori, ze spotrebice zapajane do standarnej zasuvky zasuvkoveko obvodu isteneho 16A isticom mozu mat maximalny prikon 2000VA. Takze 13 aj 10A pri 230V je nad tento limit. No myslim, ze v predaji su spotrebice napajane standardnou zastrckou, ktore maju prikon viac ako 2000VA.

          Komentár

          • 1fisker
            Senior Member
            • Aug 2014
            • 1542
            •   

            #7
            Vždy som si myslel, že Mennekes typ 2 je konektor pre napájanie 11 kW, no ako vidím ide to aj inak. Ale ak je tam 3,7 kW, potom stačila obyčajná zásuvka. Nie každý vozí so sebou Mennekes typ2 kábel.

            Komentár

            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #8
              Pôvodne zverejnené od 1fisker Pozrieť príspevky
              Vždy som si myslel, že Mennekes typ 2 je konektor pre napájanie 11 kW, no ako vidím ide to aj inak. Ale ak je tam 3,7 kW, potom stačila obyčajná zásuvka. Nie každý vozí so sebou Mennekes typ2 kábel.
              Mennekes typ 2 nie je typ konektora. Typ konektora je Typ 2 (T sa píše s veľkým, lebo je to názov) a Mennekes je len značka výrobcu. V tomto prípade sa ale vôbec tento výrobca nepoužil. Tá nabíjačka má kábel s konektorom Typ 2, ale nie od výrobcu Mennekes. Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	AutoprofitGalanta1.jpg
Videní:	218
Veľkosť:332,6 KB
ID:	10634

              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár


              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Konektor Typ2, teda IEC 60309 navrhla pre napajanie elektromobilov podla poziadaviek firiem RWE a Daimler nemecka firma Mennekes. Kedze firma Mennekes tento konektor vyvinula a je to (minimalne v oblasti elektromobility) jej najznamejsi pocin, je uplne prirodzene, ze konkretny vyrobok IEC 60309 sa bezne nazyva konektorom Mennekes aj ked ho vyrobil hocikto iny.
                Naposledy upravené jux; 30-08-2016, 16:46.

              • Juro
                Juro komentoval
                Upraviť komentár
                Možno to je pre niekoho prirodzené, ale je to nesprávne a zbytočne mätúce označenie. Mennekes vyrába stovky produktov a každý z nich má svoj názov. Tento sa volá Typ 2. A konkrétne tento tu ani Mennekes nevyrobil. Tak isto ako nevoláme USB konektor podľa názvu výrobcov ale podľa názvu aký dostal, USB.

              • ozana
                ozana komentoval
                Upraviť komentár
                Type 2 je hloupé označení a technické IEC 62196 si těžko někdo zapamatuje (60309 je průmyslový 1fázový konektor), takže nezbývá než používat pojmenování Mennekes. Přestože je nesprávné, podobně jako označení "LUX" pro vysavač (luxovat = vysávat).

                Viz wikipedie:

                The IEC 62196 Type 2 connector (commonly referred to as Mennekes) ...

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Mnohe nazvy sa v zivote presadili napriek tomu, ze su z exaktne technickeho pohladu nespravne.
                Tiez Elon aj ini pri uvedeni europskeho tesla konektora na tomto videu
                https://www.youtube.com/watch?v=7ROXKwDM-q8
                snad 10 spomenuli "Mennekes" no "Type" 2 som zachytil (nejasne z davu) len raz.
            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #9
              Žiaľ, či sa nám to páči, alebo nie, faktom ostáva, že konektor sa volá Typ 2. Viď napr. Wikipédia, tam je to jasne napísané. A ja a ani nikto tu na fóre to nijako nezmeníme.
              Video čo jux poslal, len ukážkovo demonštruje aký zmätok dokáže pomenovanie Mennekes vyvolať. Kto vie dobre po anglicky, nech si to pozrie (1:20-2:43). Vyše dvoch minút sa snaží Elon vysvetliť, že sa vlastne jedná o Typ 2 konektor. Týpek sa Elona pýtal či môže potvrdiť, že to je Mennekes konektor. Elon nato, že kompatibilný konektor. Týpek nato, že či kompatibilný, alebo skutočný Mennekes (mysliac asi vyrobený firmou Mennekes). Elon odpovedal, že je to ich konektor, ale má zostavu ako Mennekes. Týpek zmetený sa znova pýta, či je to Mennekes, alebo len kompatibilný s Mennekes. Elon, že nie, my vyrábame ten konektor. A týpek odpovedal, že "Tak to je Typ 2 konektor. Ďakujem." A Elon na to, že "yes". Potom ešte Elon vysvetľuje, že to síce vyzerá ako Mennekes, ale nie je to Mennekes a že Mennekes ho nevyrába. Že keby to bol konektor od Mennekes, by roztavilo káble pri tom výkone Supernabíjačky.
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár

              • jux
                jux
                Senior Member
                • Apr 2015
                • 1378
                •      

                #10
                JURO, konektor v europskych teslach nie je TYP2 (IEC 62196, "nespravne" nazyvany Mennekes) ale propiertarny Tesla konektor, do ktoreho sa da zastrcit TYP2 konektor. Elon teda vo videu "nespravne" hovori, ze Tesla konektor je kompatibilny s Mennekes konektorom - podla Jura by spravne mal Elon povedat, ze je kompatibilny s TYP 2 konektorom teda s konektorom IEC 62196.
                Tak ako je napisane na wikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector pri popise obrazkov konektorov v Tesle a na Superchargeri.
                Na europskych superchargeroch podobne ako v europskych teslach sa nepouziva TYP2 konektor, ale TESLA konektor. Typ2 konektor nie je definovany pre tak vysoke prudy ako pouzivaju Superchargery. Niekde som cital, ze Tesla konektor ma oproti TYP2 konektoru dlhsie piny, teda vacsiu stykovu plochu (a mozno aj ine upravy voci Typ2) na zabezpecenie vacsieho prenos prudu ako ma type2.

                Komentár

                • ICE666SVK
                  Senior Member
                  • Jul 2014
                  • 1997

                  #11
                  Myslim si, ze je jedno kolko sa o tom popise, aj tak to uz zludovelo a pozanaju to ludia pod nespravnymi nazvami. Podstatne je to aby dotycny co sa v tom vyzna vysvetlil tomu co si to auto kupuje a ma v tom hokej, aby nekupoval zbytocne blbosti, ktore nevyuzije alebo kupil presne kabel a prisiel k spravnej zasuvke napojil sa a nabil sa. Mozno v buducnosti ked elektromobilta bude viac rozsirena si trh sam vyziada nejaku zmenu alebo zjednotenie. Trebarz tak ako je to na cerpacke, jedna pistol ktora pasuje do kazdeho auta. Aj ked aj tu hrozi, ze si niekto natankuje benzin namiesto nafty ci naopak. Ved uvidime............

                  Komentár

                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #12
                    Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
                    JURO, konektor v europskych teslach nie je TYP2 (IEC 62196, "nespravne" nazyvany Mennekes) ale propiertarny Tesla konektor, do ktoreho sa da zastrcit TYP2 konektor. Elon teda vo videu "nespravne" hovori, ze Tesla konektor je kompatibilny s Mennekes konektorom - podla Jura by spravne mal Elon povedat, ze je kompatibilny s TYP 2 konektorom teda s konektorom IEC 62196.
                    Tak ako je napisane na wikipedii https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector pri popise obrazkov konektorov v Tesle a na Superchargeri.
                    Na europskych superchargeroch podobne ako v europskych teslach sa nepouziva TYP2 konektor, ale TESLA konektor. Typ2 konektor nie je definovany pre tak vysoke prudy ako pouzivaju Superchargery. Niekde som cital, ze Tesla konektor ma oproti TYP2 konektoru dlhsie piny, teda vacsiu stykovu plochu (a mozno aj ine upravy voci Typ2) na zabezpecenie vacsieho prenos prudu ako ma type2.
                    JUX, samozrejme, že si Tesla Typ 2 konektor upravila tak, aby cez to mohla prehnať aj DC. Ale druh konektoru (geometria) je stále Typ 2 (ako Elon povedal "the geometry" je rovnaké. Čo musí, lebo inak by som nemohol používať iné Typ 2 káble napr. aj rovno od Mennekes ). Jux, treba si dať to video preložiť niekomu, lebo tam to všetko vysvetľuje. Dokonca tam aj na videu potvrdil Elon, že je to Typ 2 (alebo po lopatisticky povedané geometria je Typ 2, a to je podstatné).
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár


                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      No geometricky rovnake neznamena rovnake a ked Typ 2 podla jeho specifikacie prenesie len cca polovinu vykonu ako Tesla konektor, potom Tesla konektor nie je Typ2 konektor. Ja som len upozornil na video, kde Elon hovori o Typ2 konektore ako o Mennekes konektore ako ukazku, ze Elon sa tiez nevyjadruje presne.
                      Cize nepresne vyjadrovanie je bezne a musime s nim zit. Kto veci rozumie pochopi...
                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #13
                    Jux, v prípade typu, je absolútne irelevantné či to má výkon 4kW, 11kW, 70kW, 120kW. Tu ide o tvar, geometriu.Tesla používa upravený Typ 2 konektor, ale stále je to Typ 2 konektor. Je to niečo ako keď microSD karta po uvedení novej technológie bola schopná mať väčšiu pamäť. Stále to ale zostala microSD karta rovnakého rozmeru, tvaru, typ sa nezmenil. Také niečo je aj Typ 2, po uvedení novej technologie od Tesly, zrazu dokáže nabíjať aj cez DC 120kW, stále však to je Typ 2 rovnakého tvaru, typ sa nezmenil. Keď si idem kúpiť káble pre Teslu, tak si idem kúpiť Typ 2 káble a nie Tesla konektor káble. Ľudia ktorí veci rozumejú, by bolo dobré, keby veci nazývali správne, aby zbytočne nemiatli ľudí, ktorí veci nerozumejú. A to video s Elonom je veľmi staré, uverejnené len pár mesiacov po tom čo bol Typ 2 navrhnutý EU komisiou ako štandard, takže sa to dalo v tedy ešte chápať.
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár


                    • leo
                      leo komentoval
                      Upraviť komentár
                      Dovolím si skúsiť mierne upresniť, geometria samozrejme priamo vplýva na prúdovú zaťažiteľnosť. Jux napísal dosť presne, že špecifíkácia konektora Typu 2 podľa DIN EN 62196-2 hovorí o max. výkone 63 kW (ak by sme hovorili o DC - 2 x 63A x 500 V - tieto údaje vyplývajú z max. hodnôt definovaných normou). Z toho aj mne naozaj vyplýva, že konektor na Tesle a rovnako aj kábel a konektor na SC nie je úplne v súlade s označením Typ 2, pretože cca. 2-násobne prekračuje výkonovú špecifikáciu.
                      Žiadne bežne dostupné káble Typ 2 samozrejme nie sú na 120 kW stavané, bežne sú dostupné káble tak na max. 22 kW.
                      Ale zároveň tiež súhlasím s tým, že v technickej praxi je dobré držať sa správnych označení a snažiť sa ich používať a zaužívané a nesprávne označenie uvádzať možno max. tak v zátvorke pre majoritných nesprávne naučených používateľov ;-)

                    • Juro
                      Juro komentoval
                      Upraviť komentár
                      Leo, geometriou sa myslí tvar, rozmiestnenie kolíkov. je to niečo ako keď microSD karta po uvedení novej technológie bola schopná mať zrazu väčšiu pamäť. Stále to ale zostala microSD karta rovnakého rozmeru, tvaru, typ sa nezmenil. Také niečo je aj Typ 2, po uvedení novej technológie od Tesly, zrazu dokáže nabíjať aj cez DC 120kW, stále však to je Typ 2 rovnakého tvaru, typ sa nezmenil. A napr. GW nabíjačky majú Typ 2 káble na 43 kW. Nabíjačky nad 22kW musia mať vstavaný kábel (vyžadujú to normy) Takže kábel nad 22 kW by som ani nemal kde využiť.

                    • jux
                      jux komentoval
                      Upraviť komentár
                      Max. kapacita karty nie je dobry priklad, lebo de facto nie je technicky obmedzena na konkretnu hodnotu.. Hlavnymi charakteristikami pamatovych kariet su rozmery, funkcia kontaktov, max. spotreba energie a ine, ktore su presne definovane. No kapacita (podobne rychlost) nie je podstatny parameter specifikacie kariet - casom sa zlepsuju. Povodna specifikacia micro SD z roku 2001 hovorila o kapacte max 256Mbyte, terajsia hovori o 2Tbyte. No norma pre Konektor Typ2 jasne hovori o max. zatazitelnosti, Zatazitelnost je pre konektory podstatny parameter. Cize stojim si za svojim nazorom, ze konektor EU Tesly nie je Typ2, no samozrejme Typ2 sa da do konektoru EU tesly zastrcit a prepoj do EU tesly sa da pouzivat v ramci specifikacie Typ2. Keby v buducnosti specifikaciu Typ2 upravili tak, ze by zahrnala vlasrnosti tesla EU konektoru, potom tesla EU konektor bude Typ2.
                  • Juro
                    Administrator
                    Gold Member
                    • Mar 2014
                    • 2208
                    • juraj1702
                    •   

                    #14
                    Jux, bežných ľudí nezaujímajú technické špecifikácie a ani to či niekto stihol upraviť Wikipédia stránku tak aby špecifikácie dobehli vývoj Tesly. Ešte raz, jedná sa hlavne o tvar, rozmery konektoru. A tie sú Typ 2. Ľudia potrebujú vedieť, aké káble si majú kúpiť a cez čo môžu nabíjať, a to je Typ 2. Dúfam, že sa už chápeme.
                    Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                    Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                    Komentár


                    • ICE666SVK
                      ICE666SVK komentoval
                      Upraviť komentár
                      Navrhujem Vam ak chcete este v tejto diskusii pokracovat, tak to presunte z tejto sekcie do nejakej novej pod nazvom co ja viem Co je to vlastne Typ2, alebo take daco. V podstate sa vsetci doplnate a iste mate pravdu. Ale ako Juro napisal a ja to mozem potvrdit ked sa pozrem na zasuvku Europskej Tesly, alebo na stojan Typ2 ci kabel od mennekes vidim v podstate to iste. Beriem to ako EU standard Typ2 a to je tak vsetko. Tvar je rovnaky aj 5 kolikov ci dierok zavisi ci ide o samca ci samicu (teraz nemam namysli nic sexualne ) da sa tam nabit a to je dolezite. Ako u USB konektrora je trebarz rozdiel medzi USB a mini ci micro USB, alebo farbe USB2 biely ci cierny a USB3 modry. Snad to uz je jasne, lebo cim dalej tomu bude menej ludi rozumiet.
                  • Vilo
                    Member
                    • Sep 2017
                    • 129
                    •   

                    #15
                    Dnes po 19:00 som navstivil toto miesto. Nabijacka je za zatvorenou rampou. Nenabil som... :-(

                    Komentár

                    Pracuje...
                    X