Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

CPO Tesla Model S

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jux
    jux
    Senior Member
    • Apr 2015
    • 1167
    •      

    #31
    Pôvodne zverejnené od matchke Pozrieť príspevky
    Francuzska koncovka ma ser kod 1037057-02-B a potrebujes nemecke s part. num 1024005-02-B
    Este toto upresnim: part. num 1024005-02-B by som nenazval nemeckym adapterom, je to skor univerzalny EU adapter, lebo funguje takmer vo vsetkych krajinach EU (okrem Britanie, Irska, kde su uplne ine zasuvky a tiez Francuzka kvoli opacnemu nulaku)

    Komentár


    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, ano. A taksito Taliani, Svajciari maju inu. Je to sranda, lebo s tou francuzskou by si v Nemecku nabil. Staci ju otocit o 180 stupnov. Zial u nas sa to neda kvoli koliku ochrannej zeme. Nemci na to maju hore aj dole tie kontakty.

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      S francuzkym adapterom by si nabil aj v Polsku, lebo tam maju na dvojzasuvke v jednej casti nulak napravo a v druhej nalavo. Dalsim zariadenim co je citlive na poziciu nulaku su kvalitne UPS-ky - sleduju kde je nulak/faza. Sice funguju, ale hlasia chybu. Ta kontrola sa da disablovat. Distributor tych istych UPS-iek niekedy posle nase (spravne) napajacie kable, inokedy posle francuzke.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Spravim si tu prehodenu predlzovacku faza/nulak dneska a uvidime volal som do Tesly vedia o tom ze mame inac prepojene ale nevedela to objednat. Popozeral som SHOP vsetky krajiny a nikde to nemaju na predaj. A predlzovacku spravim aj dnes a najlacnejsie.
      Naposledy upravené Jozefr; 26-02-2020, 15:56.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Tak sa musim znova poopravit zle som pozeral. Tie dva 230V adapteri co mam jeden je normalny ma neprehodenu fazu a nulak a druhy ich ma naopak. Premeriaval som si to s ohmetrom uz len zo zvedavosti.
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 69
    • jozef21601
    •   

    #32
    Hmm super sprava, nedostal som od nich technicak. Zevraj mala stacit len COC, ale nechcu ma bez neho zobrat na KO, som zvedavy kedy mi ho z Tesly poslu...

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Preto kupujem jazdenky len v Nemecku, Nemec je poriadny, vzdy mi dal vsetko: oba technicaky z odhlaskou, CoC, protokol STK, navod, zarucny list a fakturu.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      uz je to na ceste zajtra zevraj do 18:00 by mal prist.
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 69
    • jozef21601
    •   

    #33
    Update technicak som v piatok prevzal a cez vikend dal prelozit. A dnes som absolvoval KO a Dopravny urad podal som ziadost o typove schvalenie jednotliveho dovozu. KO 105eur, DU 100eur. STK mi uznaju Francuzsku je 2 tyzdne stara. Takze ostava uz len cakat ako dlho im bude trvat pokial mi poslu technicak nasledne uz len vybavit PZP a vybavit znacku + administrativna kontrola na STK. Pomaly zacina byt vidno svetlo na konci tunela...

    O a poziadal som v Allianci o havarijnu poistku vyslo im 3900eur... s PZP v cene. Tak neviem z akej ceny auta vychadzali nechceli prezradit.

    A v mojom Francuzskom technicaku mam bohuzial vykon 158kW vyzera, ze to budem mat aj v Slovenskom. Takze PZP budem mat drahsie.
    Napriek tomu, ze v COC mam 60kW hodinovy vykon. A ziadnych 158kW tam nieje nikde uvedenych.
    Naposledy upravené Jozefr; 03-03-2020, 14:49.

    Komentár


    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Technicaky sa nemusia prekladat - su harmonizovane. Daj zapisat kW z CoC.

    • Jozefr
      Jozefr komentoval
      Upraviť komentár
      Hej vravel som jej, ze to nesedi s tym co je v COC, ze tam ziadna taka hodnota ani nieje zobrala to na vedomie a viac to neviem ovplyvnit.

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Allianz 2500EUR havarijna. Pozri ake mas spoluucasti.

    • Joe79
      Joe79 komentoval
      Upraviť komentár
      Alianz robi tripple combo - PZP+Kasko(HP)+GAP(2 roky zdarma) - nemas to nahodou vsetko v tej sume 3900,-? Mne vychadza na Kia eNiro MY2020 1591,-EUR.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      COC netreba prekladať od 2011 roku a ak k TP prikladáš COC na úrad dopravy, prednostne majú vychádzať z údajov COC, trvaj na zápise hodnôt z COC
  • Jozefr
    Member
    • Feb 2015
    • 69
    • jozef21601
    •   

    #34
    Pani dalsia otazka. U svokrovcov mam 400V 16A staru zasuvku s 4 kolikmi. Bol som sa pytat v elektre tak, ze redukcie takeho typu z 4 na 5 sa nesmu predavat. Nemate nahodou niekde dobry navod ako to spravne zapojit spravil by som si to sam. A bude to vobec fungovat rozchodi to ta mudra UMC1 ? Dakujem za rady.

    Nieco som samozrejme nasiel na nete ale rad by som vedel ci to vobec bude fungovat, Ak nie tak si pripravim aspon 230V.

    Komentár

    • Roman-ba
      Member
      • Sep 2019
      • 44
      •   

      #35
      Je to jednoduché: Pozri aké káble sú v tej starej zásuvke: mal by byť čierny, šedý, hnedý a modrý alebo zeleno-žltý.
      (miesto tých prvých troch môžu byť tri čierne). Ak sú ale označené L1 - L3 tak ich rovnako zapoj v novej zásuvke, teda na L1, L2 a L3.
      Ten posledný modrý alebo zeleno-žltý zapoj do svorky N a prepoj so svorkou PEN. Asi tu veľa ľudí namietne že to nie je podľa normy, ale fungovať to bude. 99 % elektrikárov to tak zapojí..Ešte je možnosť, že tam budeš mať 5 káblov a v tom prípade ide modrý na N a zeleno-žltý na PEN. Ak je to ale staršia stavba tak tam budú káble iba štyri.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Myslim, ze povodnu zasuvku by si nemal rozoberat, aky typ to je? Este bakelitova nozova, alebo 4 pinova okruhla?
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1167
      •      

      #36
      Pôvodne zverejnené od Jozefr Pozrieť príspevky
      U svokrovcov mam 400V 16A staru zasuvku s 4 kolikmi.
      doporucujem neprerabat tu 4 kolikovu zasuvku na 5 kolikovu, svokor moze mat spotrebice s takou vidlicou. Urob si redukciu, kde rozdvojis PEN na PE a N. Taku redukciu mame v aute a pouzivame u synovich svokrovcov. Funguje na kazdom nabijacom kabli, aj gen1 UMC.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Presne toto treba. Máš to súčasne použiteľné kdekoľvek kde sa takáto vyskytuje.

      • Joe79
        Joe79 komentoval
        Upraviť komentár
        @Jozefr: Pridavam sa k predrecnikom - neprerabat povodnu zasuvku (snad len dotiahnut skrutky), ale spravit redukciu, ktoru vies pouzit vsade.

      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        samozrejme nechce prerabat to co tam ma. Je to gulata stara ale nie uplne praveka koncovka. V garazi ma este aj tu historicku ovalnu. Ano moj plan a to co som myslel bolo spravit predlzovaci kabel ktory bude mat na jedej strane 4pin a na druhej novy 5 pin. Hovorime teda o tomto:
        https://cdn.4nets.sk/40680118_600.jpg

        Su tak aj na koncovkach popisane piny/kontakty ?

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ano, tak.

      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        Ok zajtra si skocim do Hornbachu pozriet kolko to vide. Spravim si asi rovno dve. Jednu dlhsiu co ostane u svokrovcov. Tam to bude sucasne aj predzlovacka z kotolne von k oknu a druhu kratku co budem nosit so sebou.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Vidlicu 4p a kablovu zasuvku 5p maju v Hornbachu, no s kablami su na tom v Hornbachu biedne
        https://www.hornbach.sk/shop/Vidlica...4/artikel.html
        https://www.hornbach.sk/shop/Zasuvka...9/artikel.html

        Vzdy doporucujem gumenne kable, maju vyssiu ztazitelnost, lepsiu tepelnu odolnost, su mechanicky odolnejsie a ostavaju flexibilne aj pri minusovych teplotach. V Hornbachu nemaju vhodny kabel.

        Treba ist do specializovaneho elektrikarskeho obchodu - napr Hagard.

        V podstate mozes pouzit 4-zilovy alebo 5-zilovy kabel. 4-zilovy je lahsi a flexibilnejsi.
        Gumove su dve kategorie mechanickej odolnosti.
        normalne:
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
        odolnejsie:
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny
        https://www.hagard.sk/produkty/kabel...-5-guma-cierny

        Doporucujem odolnejsiu verziu, no pri rozumnom pouzivani vydrzi dlho aj normalna verzia.
        Pozn.: obrazky kablov nesedia - h07rn ma vzdy tahovy prvok, h05rr nema.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Este doplnim, ze lankove kable treba vzdy ukoncit trubickami - len tak maju skutocne dobry kontakt. Podla mna je aceptovatelne aj pocinovanie, tak sa to robilo v minulosti, no pocinovanie je pracnejsie a spoj je horsi.
        Nedavaj lankovy kabel s nespevnenym koncom pod skrutku.

      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        Mi to nedalo a rovno som siel pozret. Mali vsetko aj ten gumeny kabel ( h05rr bolo na blocku ) som zobral 1m, skratim si ho na 0,5m sa mi to zda zbytocne dlhe.
        Cele to vyslo na ledva 9eur. Len neviem ci koniec kazdej zily nejak upravit aby to lanko drzalo dohromady alebo to nechat tak a len zatocit...

        EDIT: pozeram ze si doplnil presne to na co som sa pytal. Tiez mi prislo nespevneny kabel davat pod skrutku nebezpecne. Tak uz len tie trubicky...
        Naposledy upravené Jozefr; 07-03-2020, 20:03.
    • Jozefr
      Member
      • Feb 2015
      • 69
      • jozef21601
      •   

      #37
      Diky vsetkym a hlavne Juxovy za rady, redukcie mam hotove. Zatial dve 4p32A a 4p16A na 5p16A. Este dorobim poslednu 5p32A na 5p16A az budem u svokrovcov dorabat 10metrovu 4p16A na 5p16A. V prilohe je obrazok redukcii. Dufam, ze budu ok a nebude viac dymu ako elektriky. :-)
      Click image for larger version  Name:	20200308_114144.jpg Views:	52 Size:	90.5 KB ID:	51953
      Pripojené súbory
      Naposledy upravené Jozefr; 08-03-2020, 19:47.

      Komentár


      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Nič v zlom ale tá redukcia 4p32A na 5p16A nie je celkom kóšer to asi vieš.
        Lebo máš 16A spotrebič isteny 32A ističom.
        Správne by si mal mat 4p32A -> 5p32A a potom použiť redukciu s 16A ističom napr. takéto niečo
        https://www.hornbach.de/shop/CEE-Ada...nt.leu.product...

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa Mas pravdu len ciastocne. Je kvantum schvalenych spotrebicov, co sa zapajaju do podstatne silnejsie istenych zasuviek aku maju spotrebu a aky maju privodny kabel.
        Napr. pocitace sa zapajaju do zasuvky istenej 16A no spotrebu maju cca 300W a privodny vodic velakrat ani nie 1mm2. Chladnicky, mraznicky detto. Tiez zahradne elektrospotrebice - trojfazovy drvic 3kW na 16A istici s privodnym kablom 1,5mm2. Takych prikladov je habadej, takze pripojenie spotrebica 11kW na istenie 32A je podobny pripad.

      • Jozefr
        Jozefr komentoval
        Upraviť komentár
        No mne to tiez takto prislo a dalsia vec nema UMC nejake vlastne istenie ? Ja by som to tam ocakaval. No ale urcite 32A by tymi vodicmi nemohol dlhodobo "tiect".

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Samozrejme, ze UMC ma istenie aj prudovy chranic. Ak by bolo nieco v neporiadku, vobec nezapoji zataz, resp. pri akomkolvek probleme ju odpoji. Jiri GrandPa pripomina, ze koser by bolo poistit aj kusok kabla a konektory od 32A zasuvky cez redukciu a kusok kabla od 16A adaptera po samotne UMC. Keby v tej casti nastal "mekky" skrat, ze nevyhodi 32A istic ale kabel/zasuvky/vidlice sa budu piect, moze byt problem. Lenze pravdepodobnost takej poruchy v casti prepoja medzi 32A zasuvkou a UMC je velm mala a ako som pisal podobne pripojenia spotrebicov su bezne.

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        Súhlas. Netreba to preháňať.
        Ale chcel som to sem dať lebo by sme sa mali držať bezpečnosti, hlavne kvôli laikom

      • nemo
        nemo komentoval
        Upraviť komentár
        Podobnu temu sme mali tu "Redukcia 32A na 16A": http://teslaclub.sk/forum/tesla-moto...cia-32a-na-16a

      • kayle
        kayle komentoval
        Upraviť komentár
        Ako píše jux, napr. tá koncovka do zariadenia na "PC kábloch" je len 10A, ale dajú sa nájsť aj niektoré 6A označením.
    • Jozefr
      Member
      • Feb 2015
      • 69
      • jozef21601
      •   

      #38
      Tak mam znacky, konecne. KE-xxxMS, ze by MS bolo Model S :-) . Na zelene som sa vykaslal nechcelo sa mi viac cakat... dalsie dva dni.

      A prave mi prisla aj 5p 400V cervena redukcia pre UMC z polskeho Allegra za 110eur s postovnym uz v cene.
      Naposledy upravené Jozefr; 12-03-2020, 11:27.

      Komentár

      • Tybyt
        Junior Member
        • Oct 2019
        • 4

        #39
        Kolko si platil registracny poplatok a jak si vyriesil technicak (kw) ?

        Komentár

        • Jozefr
          Member
          • Feb 2015
          • 69
          • jozef21601
          •   

          #40
          Registracny poplatok a znacky bol 33+33 takze ako elektromobil bez problemov. Technicak mi zapisali ako som vravem 158kW, nic lepsie som od nich necakal ale nemal som to chut s nimi riesit.
          Inac som si nainstaloval Scan my Tesla a trochu pozrel hlavne udaje o baterke, nabijana bola skoro vylucene len AC, DC je len 12% konkretne:
          DC 3613 kWh
          AC 26064 kWh
          Regen 8960 kWh
          Nominal full pack 64.7 kWh
          Cell Imbalance 11.3mV ( dost vela takze az budem moct tak to necham nabit do 100% )

          Ak som spravne pozeral tak 70D mala za noveho stavu 68.8 kWh teda mam 6% degradaciu co je vyborne.
          Stav baterky ma dost prekvapil cakal som to naopak lebo ako vravim prislo mi ze sa na SC nabijala velmi pomaly ked som to porovnaval s tym co som videl na nete napr u Bjorn Nylanda pri 19%SOC mal aj cez 110kW... Ja som nevidel viac ako 88kW a to som urcite mal menej ako 15% SOC.
          Naposledy upravené Jozefr; 13-03-2020, 22:05.

          Komentár


          • Hasky
            Hasky komentoval
            Upraviť komentár
            11,3 mV je 0,0113 V což je oproti nominálnej hodnote článku, tuším 3,7 V takmer nič.
            Bjørn mal Model S 85kWh a Model X tuším 90 kWh, preto mal aj rýchlejšie nabíjanie na SC.
            Neviem koľko má Model S 70 pri novej batérii. Niekedy aj SC nedáva toľko koľko by mal, alebo nezdieľal si párový stojan A a B s niekym ďalším čo nabijal?

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            No co som pozeral videa tak som videl aj 0,004-0.006mV ale ano je to stale nic.
            Bjorn mal aj 70D pozicanu vid video nizsie ja som tolko nikdy nemal ako sa nabija 70: ( samozrejme som SC nezdielal ).
            https://www.youtube.com/watch?v=AQIp6DmLQQc
            Ale nic strasne sa nedeje az tolko na SC cestovat nebudem.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            V minulom roku Tesla robila dramatické zmeny v nabijacom výkone všetkých starších packov v súvislosti s tými požiarmi modelu S v Azii. Ja mám 75 pack a spravalo sa to nasledovne:
            Niekedy v máji mi zrazu vybehol max nabíjací výkon z 95 kW na 115 kW. Potom na jeseň to zrazu spadlo na nejakých 90 kW a teraz sa mi to
            pohybuje na ~100 kW.
            Keďže máš najazdených o nejakých 60 000 km viac (a súčasne máš o jeden blok batérií menej) tak by som povedal, že máš batériu vo veľmi dobrom stave.
            V predposlednom SW Tesla implantovali detailnú diagnostiku článkov a veru veľa starých aut skončilo s nabijanim na úrovni 50 kW alebo s batériou na výmenu v záruke (to sú ti šťastnejší).
        • jux
          jux
          Senior Member
          • Apr 2015
          • 1167
          •      

          #41
          Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
          (a súčasne máš o jeden blok batérií menej)
          Len upresnim: o dva bloky menej, 16 blokov maju povodne 85-ky, 90-tky a 100-vky. 75-tky maju 14 blokov, cize mensie napetie a teda aj mensi nabijaci vykon pri rovnakom nabijacom prude.

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som si myslel, ze 70 kWh bateria a 75 kWh bateria sa lisia poctom clankov, nie? Ano, napatie mojej baterie je 350 V.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ano. V jednom bloku S a X je 6 clankov v serii
            85, 90 a 100kWh je 16 blokov t.j 16x6=96 clankov v serii. t.j. max cca 400V.
            75kWh je 14 blokov t.j. 14x6=84 clankov s serii t.j. max cca 350V.
        • Jozefr
          Member
          • Feb 2015
          • 69
          • jozef21601
          •   

          #42
          Pani mam dalsiu off topic otazku. Ako je to s predhrievanim baterky ? Samozrejme viem a pouzivam predhrievanie interieru cez appku. Ale aktivuje to aj predhrievanie baterky lebo mam taky pocit, ze nie. Viem, ze pred hrievanie sa zapinalo ak bol ciel Supercharger ale pre mna v KE to je dost daleko takze toto by mi asi nefungovalo.
          Da sa to nejak vynutit?

          Komentár


          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            Aku máš verziu SW?

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            2020.4.1 toto tam mam od kedy som auto prebral. Este som nemal ziadny update ale som mimo WIFI takze sa ani necudujem.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To je posledná verzia zatiaľ v Európe. V tejto verzii už zase (konečne) zapli zohrievanie batérie popri zohrievaní interiéru (vlani to bolo vypnuté kvôli požiarom Tesiel v Ázii). Čiže - keď zapneš kúrenie interiéru (aj na minimálnu teplotu 15 st) asi po 30 sekundách sa zapne aj vyhrievanie batérie. Poznáš to tak, že keď si prepnes na zobrazenie Climate uvidis v pravom hornom rohu ikonu batérie s vlockou. Ak to spravíš asi pol hodinu pred odjazdom zohreje to batériu tak, že máš plnú regeneráciu pri odjazde.
            Ale podľa mna má význam to spraviť jedine vtedy, kedy je auto na kábli. Inak je to zbytočne míňanie energie v batérii na jej zohriatie.

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            No prave o to mi ide, v zime sa to zide predhriat ju pokial sa nabija. Aj ked je mi jasne ze zas velmi studena byt nemoze ked sa nabija. Ale tym ze moja bateria je mensia este o to viac energie usetrenej na jazdu ak ju predhrejem pred cestou. Skusil som to teraz a fakt to tam naskocilo, aj ked neviem preco ale doteraz som si to nevsimol a to som uz nie raz predhrieval aspon 15minut pred jazdou. Ale dakujem za tip urcite to budem vyuzivat.

          • Jozefr
            Jozefr komentoval
            Upraviť komentár
            2020.8.1 od dnes...
            EDIT 19.3. 2020.8.1.1
            Naposledy upravené Jozefr; 19-03-2020, 13:02.
        • Jozefr
          Member
          • Feb 2015
          • 69
          • jozef21601
          •   

          #43
          Dalsia otazka asi by som to mal pisat inde ale tolko topicov zakladat. Ako som pisal vyssie stiahol a nainstalovat sa mi update najprv 2020.8.1 dalsi den 2020.8.1.1.
          Popritom mi to pise, ze mam aj Navigation Data Update ale uz mi ho stahuje treti krat. Dostane sa to nieco cez 50% tam to potom na pol dna zamrzne a neskor zacne znova od zaciatku. Skusil som dnes rano restartnut MCU ale znova to zamrzlo na 50%. Je na to nejaka finta alebo co s tym spravit ? Dakujem.
          Naposledy upravené Jozefr; 22-03-2020, 16:21.

          Komentár

          Pracuje...
          X