Mam Model S dodany v 4/2016 a zial u neho doslo k poskodeniu emmc pamate, vid napr.:
https://insideevs.com/news/376037/te...-memory-issue/
problemom je emmc pamatovy cip, ktory ma stanovany pocet prepisov a nasledne dojde k poskodeniu pamate a UMC nenabootuje a prestane byt fukcne.
Tento problem sa mne stal 8.2., cize este pred 4 rokom dodania auta, ale kedze uz mam 95000 km, tak Tesla opravu odmietla riesit vramci zaruky. Kedze som nechcel platit 3000 eur za cele nove MCU tak som po odporucani na FB kontaktoval servis:
https://semotam.com
ktory mi potvrdili, ze je to aktualne bezny problem hlavne na 2014 a 2015 Teslach ale zacina sa to uz prejavovat aj na 2016 Teslach. V podstate nie je az tak dolezity vek auta, problem sposobilo nadmerne logovanie, cize vela zapisov do flash pamate niekedy od 2018 do jesene 2019 kedy problem s nadmernym logovanim Tesla opravila.
Ako isto viete, SSD disky a vseobecne flash pamate maju obmedzeny pocet zapisov do pamatovej bunky, ked sa tento pocet prekroci moze dojst k nespravnemu zapisu a data sa poskodia.
To sa presne stalo aj mojej Tesle, rano sa MCU nezobudilo, displej bol cierny. Po kontaktovani Jana Semotama mi potvrdil, ze je to teraz pomerne casty problem a ze opravu vedia spravit v priebehu par dni. Auto som teda odviezol do Brna a zacali opravu. Auto je s pokazenym MCU pojazdne (nejde ale ovladat kurenie, respektive nekuri vobec), akurat po pokusnych restartoch sa preplo do default konfiguracie, takze rychlost bola v milach a hlavne neslo denne svietenie (kedze v US denne svietenie nepouzivaju). Nastastie cestou do Brna zacalo prsat a tym padom auto zaplo normalne svetla, treba ale na to mysliet pri preprave (a pouzit rukavice a teple oblecenie).
Riziko opravy je v tom, ze sa nepodari precitat sifrovacie kluce, ktore je potrebne na spojenie medzi autom a servermi Tesly, to je prakticky jediny problemovy bod opravy. V mojom pripade sa tak aj stalo, nastastie sa po nasledovncyh pokusoch podarilo kluce precitat a tym padom zachranit data.
Fyzicky prebieha oprava tak, ze sa vyberie MCU z auta, rozoberie sa, vyberie sa z neho doska s Tegra CPU a emmc pamatou, pamat sa z dosky na profi stroji odpajkuje a na specialnom pripravku sa pamatovy cip precita. Po precitani sa data nakopiruju na novy pamatovy cip a ten sa znova specialnym pristrojom naletuje nazad na dosku. Nasledne uz system nabootuje a je normalne dotupny ako bol aj pred tym.
Cena opravy je cca tretinova voci vyssie uvedenej cene celeho MCU. Ako som pisal, problematicke je precitanie dat ked uz su poskodene, v zahranici si uz niektory ludia zacali menit emmc pamat preventivne (kym este ide precitat) a taku info som dostal aj ja - je pravdepodobne, ze po nejakych dalsich 4-5 rokoch bude treba cip znova vymenit.
Tento problem sa netyka aut, ktore maju MCU2 s Intel platformou (cize Model 3 a auta niekedy tusim od polky 2018).
Precitanie sifrovacich klucov ma aj dalsie vyhody - da sa do auta/MCU prihlasit vzdialene a precitat rozne data ktore bezna Tesla appka nevie (napr. nastavenie nabijacieho vykonu pri AC nabijani), to tu ale nechcem zverejnovat, ked tam PM ;-)
Ja mam teda auto opravene, vsetko funguje bez problemov, dnes mi prisiel aj SW update.
Ja este teda raz takto verejne chcem podakovat za promptnu opravu p. Semotamovi, auto som potreboval urgentne opravit co sa aj podarilo.
EDIT: mozete pripadne kontaktovat aj priamo pupik cez http://tesla.duzi.cz
https://insideevs.com/news/376037/te...-memory-issue/
problemom je emmc pamatovy cip, ktory ma stanovany pocet prepisov a nasledne dojde k poskodeniu pamate a UMC nenabootuje a prestane byt fukcne.
Tento problem sa mne stal 8.2., cize este pred 4 rokom dodania auta, ale kedze uz mam 95000 km, tak Tesla opravu odmietla riesit vramci zaruky. Kedze som nechcel platit 3000 eur za cele nove MCU tak som po odporucani na FB kontaktoval servis:
https://semotam.com
ktory mi potvrdili, ze je to aktualne bezny problem hlavne na 2014 a 2015 Teslach ale zacina sa to uz prejavovat aj na 2016 Teslach. V podstate nie je az tak dolezity vek auta, problem sposobilo nadmerne logovanie, cize vela zapisov do flash pamate niekedy od 2018 do jesene 2019 kedy problem s nadmernym logovanim Tesla opravila.
Ako isto viete, SSD disky a vseobecne flash pamate maju obmedzeny pocet zapisov do pamatovej bunky, ked sa tento pocet prekroci moze dojst k nespravnemu zapisu a data sa poskodia.
To sa presne stalo aj mojej Tesle, rano sa MCU nezobudilo, displej bol cierny. Po kontaktovani Jana Semotama mi potvrdil, ze je to teraz pomerne casty problem a ze opravu vedia spravit v priebehu par dni. Auto som teda odviezol do Brna a zacali opravu. Auto je s pokazenym MCU pojazdne (nejde ale ovladat kurenie, respektive nekuri vobec), akurat po pokusnych restartoch sa preplo do default konfiguracie, takze rychlost bola v milach a hlavne neslo denne svietenie (kedze v US denne svietenie nepouzivaju). Nastastie cestou do Brna zacalo prsat a tym padom auto zaplo normalne svetla, treba ale na to mysliet pri preprave (a pouzit rukavice a teple oblecenie).
Riziko opravy je v tom, ze sa nepodari precitat sifrovacie kluce, ktore je potrebne na spojenie medzi autom a servermi Tesly, to je prakticky jediny problemovy bod opravy. V mojom pripade sa tak aj stalo, nastastie sa po nasledovncyh pokusoch podarilo kluce precitat a tym padom zachranit data.
Fyzicky prebieha oprava tak, ze sa vyberie MCU z auta, rozoberie sa, vyberie sa z neho doska s Tegra CPU a emmc pamatou, pamat sa z dosky na profi stroji odpajkuje a na specialnom pripravku sa pamatovy cip precita. Po precitani sa data nakopiruju na novy pamatovy cip a ten sa znova specialnym pristrojom naletuje nazad na dosku. Nasledne uz system nabootuje a je normalne dotupny ako bol aj pred tym.
Cena opravy je cca tretinova voci vyssie uvedenej cene celeho MCU. Ako som pisal, problematicke je precitanie dat ked uz su poskodene, v zahranici si uz niektory ludia zacali menit emmc pamat preventivne (kym este ide precitat) a taku info som dostal aj ja - je pravdepodobne, ze po nejakych dalsich 4-5 rokoch bude treba cip znova vymenit.
Tento problem sa netyka aut, ktore maju MCU2 s Intel platformou (cize Model 3 a auta niekedy tusim od polky 2018).
Precitanie sifrovacich klucov ma aj dalsie vyhody - da sa do auta/MCU prihlasit vzdialene a precitat rozne data ktore bezna Tesla appka nevie (napr. nastavenie nabijacieho vykonu pri AC nabijani), to tu ale nechcem zverejnovat, ked tam PM ;-)
Ja mam teda auto opravene, vsetko funguje bez problemov, dnes mi prisiel aj SW update.
Ja este teda raz takto verejne chcem podakovat za promptnu opravu p. Semotamovi, auto som potreboval urgentne opravit co sa aj podarilo.
EDIT: mozete pripadne kontaktovat aj priamo pupik cez http://tesla.duzi.cz
Komentár