Tak uz sa nam to zacina pomaly objavovat, Mercedes so Solid State bateriou presiel zo Stuttgartu do Malmo bez dobijania:
Mercedes EQS (prototyp) so solid state bateriou presiel 1205km bed dobijania
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Prichadzame do doby, kedy zacne byt kupa EV velmi zaujimavou. Uvidime, kolko si na to cele este bude treba pockat, ale toto uz musi umlcat aj natrvdohlavejsich odporcov. To je dojazd na urovni tych najuspornejsich dieslov.
Skor som zvedavy, co na to operatori nabijacich sieti. Potreba DC nabijania sa tym rapidne znizi, a vacsina ludi si potom vystaci s AC. 1200km znamena, ze bude takmer nepodstatne, ako rychlo auto nabija, pokryje to 99% vsetkych jazd, vratane dovoleniek. Na trhu zostane podiel starsich EV s mensim dojazdom, ale ci to bude dost na udrzanie ekonomickeho modelu, uvidime… vzdy bude par ludi z panelakov a bytoviek, kde im odmietaju schvalit wallbox, ale ci ich bude dost? Asi bude dolezite, ako rychlo sa solid-state baterky dostanu do mainstreamovych modelov a kam sa bude hybat cenotvorba.-
pravda bude kdesi v strede, väčšina bežných vozidiel bude mať aj potom batériu tak akurát
ak pôjdu na dlhú trať, budú nabíjať DC na trase
a EQS sa bude nabíjať oveľa menej👍 1 -
Tak ako cio si myslim ze vacsina aut bude mat dojazd niekde v rozsahu WLTP 500-750km, ale tieto auta su pre ludi co jazdia dlhe trasy pravidelne (hlavne sluzobne auta). Ako hovoris, s dojazdami 1000km+ pada posledny argument voci kupe elektromobilu (samozrejme pocitam s tym ze cena postupne spadne a uroven spalovakov),👍 1 -
SKolja ono uz aj pri tom WLTP 600-700km je nutnost nabijania znizena na minimum. Ja uz skoro ani neviem co je DC nabijacka, a to chodim pravidelne do Talianska. Uz teraz stihnem ledva ranajky dojest, a to vraj Tesla nabija pomaly a SCH je so svojim delenim vykonu udajne este vacsi slimak 🙈 inac mam cca 95% celeho objemu nabijania ciste AC, ci uz doma alebo v hoteli. S tym EQS by som uz asi rovno vyhodil vsetky karticky aj appky 😂👍 1 -
Wilo ja mam WLTP 405km a na DC nabijam pravidelne. Je pravda ze keby som vedel zuctovat oficialne domace nabijanie (firma to nechce povolit), tak mam AC nabijania 90% a DC len na cestach dlhsich ako 300km (2-3 krat do mesiaca). Problem je naozaj AC infrastruktura. Ked to budu mesta stavat, tak DC nemusi byt az tak vela.
-
-
Pravdu povediac, s tým AC to tak nejak bude. Mám 4 mesiace Model 3 LR RWD a ešte som nenabíjal DC. Napríklad naposledy otočka na Liptov (200 km odo mňa), tam nejakých 100 km a naspäť bez nabíjania a zostatok ešte 9% v baterke. WLTP je 702 km ale už čakám na novšiu batíriu LG 5M, ktorá dvihne WLTP na 750 km a o 30% skráti nabíjanie z 10% na 80% (nabíjaciu krivku už je najvxyšší čas pre Teslu upraviť). Prichádzam na chuť len zadnému pohonu, aj prvá Teslu 3 pred veľa rokmi som si predstavoval RWD LR dokedy ju nestopli. Nové Model 3 LR RWD už sú nejaký mesiac na lodi a koncom tohto mesiaca by mali byť v EÚ.
Mercedes je určite skvelý ale tá strata hodnoty pri takto cenovo postavených autách je enormná, Tesla sa stáva rozumnou ekonomickou voľbou.[priezvisko]@me.com👍 1Komentár
-
Tesla je dnes skutocne ekonomickou volbou, ponuka z mojho pohladu najlepsi pomer cena/vykon (hlavne smerom spotreba energie). Mercedes bude stracat hodnotu naozaj rychlejsie, ale podobne baterie pridu aj do cenovo pristupnejsich aut. 30 a viac minutove nabijania su minula generacia baterii, v najnovsich modeloch 400V baterii by sa to uz dnes malo pomaly blizit k 27-25min, 800V pod 20min. -
Každý pozerá na kúpu vozidla trošku inak, niekto kupi nový Mercedes, niekto ojazdený, niekto novú Teslu, niekto ojazdenú.
Je to veľmi subjektivne. Mne dali nový EQS so 40% zľavou a 6000€ kreditom na nabíjanie a bol v takej konfiguracii a farbe ako som chcel.
Ja hlavne dúfam ze nebudem musieť jazdiť na činskej vlajke -
cio no prave u Mercedesu by som si nebol az taky isty s tou cinskou vlajkou. Mercedes je v joint venture s BYD a BAIC (najvacsie ciske elektricke automobilky). Zo Smartom zase kooperuju s Geely, kde to doslo tak daleko ze SMART predava rebrandovane cinske auta (tu istu platformu zdiela este aj Volvo, Zeekr a Lynk a na novsich verziach sa vezie aj Lotus. OK, troch prehanam, Mercedes si na SMART este stale robi design, Ale taky infotainment ze uz cista cinska praca (vlastna skusenost, sused ma SMART #3).
EQS a EQE su zatial plne Mercedesacke platformy, CLA uz je postavene na zdielanej globalnej architekture. Uvidime ktorym smerom sa to vyberie, ale predpokladam ze najdrahsie modely budu stale na nemeckej plattforme. Ale u A/B uz som si nie az taky isty a predpokladam ze casom sa to moze posunut vsetko smerom Cina. -
Nuž dobre píšeš @skolja
GEELY vlastní v Mercedes-Benz Group AG 11% akcií a je to držiteľ najväčšieho uceleného balíka akcií, zvyšok je Katar a kadejakí iný investori.
Pre mňa je kľúčové aby tam bol EÚ software, batérie asi v Európe robiť nebudeme. Za tie ceny sa nedá Číne konkurovať
-
Komentár