UFC nabíjačky na diaľniciach

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • cio
    komentoval k 's odpoveď
    páni, ale veď UFC nabíjanie je o tranzite, nie pre domácich. A logicky na diaľnici si priplatíš, tak je to v celej Európe, že ak zídeš z diaľnice, tak sú ceny prívetivejšie, toalety čistejšie a káva aj koláčiky chutnejšie, ale treba vedieť kam ísť. každý skutočný cestovateľ to vie, diaľnica je ťažký kšeft

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Kto bude mať efektívne EV v kombinácii s veľkou batériou, ten to vyhrá.

  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Presne tak, tú cenu nakoniec zaplatíme my, pretože to isto premietnú do ceny nabíjania. Povedzme, že na každej lokalite sa spraví 30 nabíjaní za deň, ZSE má 12 lokalít za 519 tisíc eur. To je 519000 eur / 12 / 365 / 30 = 3,95 EUR per lokalita. A to neverím, že dnes budú mať 30 nabíjaní priemerne za deň na každej lokalite. Podľa Groka má Tesla priemerne 250-280 nabíjaní za týždeň na jednej lokalite, to je cca 35-40 za deň.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Som zvedavy na cenotvorbu… predsa len ak tam je okrem beznych nakladov, co su aj na inych lokalitach, zahrnuta este aj koncesia a variabilna zlozka z kazdej kWh… no uvidime. Tolko sme na tu chvilu cakali, a nakoniec to skonci tak, ze bude vyhodnejsie mat co najuspornejsie EV a jednoducho tie nabijacky obist, a nabit az v cieli cesty 🙈🙈 a toto prenechame tranzitujucim turistom. Skoda, co by sme za to dali, ked sme tu jazdili na 20-30kWh baterkach.

  • SKolja
    odpovedal
    Tak dnes uz vyslo info o prvom baliku na D1/D2: https://auto.sme.sk/c/23555533/narod...-aj-ejoin.html
    Z mojho pohladu je to celkom dobre pomiesane, kazdy si najde po ceste svojho providera.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    OK, nechajme sa prekvapit

  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja nie hovorim prave o tom VVN/VN trafe ktore si bezne buduje firma ktora chce mat odber. Aj napr. Kauflandy maju svoje trafo stanice, preto sa pomerne lahko dali instalovat ku Kauflandom nabijacie stanice. Pripadne sa len rozsirila kapacita toho trafa, aby vedelo taku velku pripojku zvladnut.

    Ale ano, mozno mas pravdu, v tej priloha 3 je stlpec Maximálna rezervovaná kapacita (MW)) co by mohlo indikovat, ze tam je uz teraz dostupna uvedena kapacita.

    V prilohe 2 sa hovori: Pripojenie nabíjacej infraštruktúry až po bod určený distribučnou sústavou a Ministerstvom hospodárstva SR. Nie je jasne, ci to znamena hotovu Trafo stanicu.

    Kazdopadne v priloha 1 je napisane:

    Úspešný uchádzač zodpovedá za celkovú výstavbu nabíjacej infraštruktúry, vrátane VN a NN pripojenia od bodu pripojenia po nabíjacie stanice, a jej prevádzkovanie.

    Z toho ja usudzujem, ze ak ma uchadzac postavit nieco vratane VN a NN pripojenia za mna to znamena, ze ma vybudovat aj trafo stanicu.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    jeeff bavime sa pravdepodobne o 2 rozlicnych tranformatoroch. Ja rozpravam o transformatore VVN/VN na NN trafe ktore je potrebne na to aby sa elektrina z rozvodnej siete dostala na danu lokalitu. A ty pravdepodobne myslis AC/DC transformator ktory potrebuje rychlonabijacka. Trafo ktore myslim ja musi vybudovat rozvodna siet alebo distributor energie a AC/DC trafo samozrejmen poskytovatel nabijacich sluzieb.

  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Ja som to pochopil z toho dokumentu tak, ze stat pripravi MIESTO na trafo, nie, ze ho vybuduje.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    jeeff no pockaj, ved prave o to co pises sa teraz jedna. Stat pripravi infrastrukturu (trafo+vyhradene miesto na stojany a parkovanie) a hraci na trhu sa o to pobiju v tendri. Nechat stat stanovovat ceny je chore, to by to hned stalo 3x tolko ako keby to ponukal sukromnik.

  • cio
    komentoval k 's odpoveď
    súhlas, súkromná čerpačka, všetko ide v pohode
    súťažiť o to, je choré

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    tomas1870 nebude investovat ziadna firma, urcite nie do tak progresivistickej blbosti ako su elektrosroty 🙈 bud sa to zadotuje z fondov alebo to zakape, pochybujem, ze tam je ina alternativa.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Ale ved nedavno poschvalovali zakony vdaka ktorym mozu v mene verejneho zaujmu vselico lahsie urychlit aj obist. Vratame vlastnickych prav, lebo vyvlastnia a basta.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    play3man pockaj, pockaj. Realne sa tahaju kable krizom cez polia od najblizsich nn/vn ci ako sa to oznacuje? Su vysporiadane pozemky, su ulozene kable v zemi, su rozkopavky? Alebo je to uz roky v nejakych planoch obnovy a planoch, ktore zatial kazdy vrcholovy politik zneuziva na propagovanie seba? Stoja niekde realne nove trafačky na tychto lokalitach? Lebo sam dobre vies, ze toto je mega dlhy proces na Slovensku ak nestavias na svojom pozemku, kde uz mas taku kapacitu k dispo.

  • jeeff
    odpovedal
    Podla mna je toto cele zle, to by sa nemalo sutazit. Mala by byt stanovena cena za m2 alebo parkovacie miesto a malo by byt stanovene, ze sa mozu postavit minimalne 4 nabijacie body ak tam chces ist. Kludne potom moze ZSE na Zelenci kupit 4 miesta a postavit a za pol roka GreenWay dalsie 4 miesta. Preco by na jednej lokalite mali byt stojany len od jednej spolocnosti.

    Pekna ukazka su Caradice kde mame ZSE, GreenWay, IONITY a kludne tam moze byt aj SuperCharger keby chceli.

    Pre podporu elektromobility mal stat prave vyhradit tie miesta a zabezpecit dostatocnu kapacitu - cize z EU penazi vybudovat tie trafo stanice a pripojky (pocet nabijacich miest X povedzme 200kw).

    Kazdy z operatorov by potom vedel presne ze tam ma pripojku a kolko zaplati za jedno nabijacie miesto.

    Pridajte komentár:

Pracuje...