Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

UFC nabíjačky na diaľniciach

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • ivan32
    Member
    • Sep 2014
    • 187
    •   

    UFC nabíjačky na diaľniciach

    Tak to po rokoch obštrukcii to vyzerá že svitne na lepšie časy a dočkáme sa nabíjačiek na diaľničných odpočívadlách a priblížime sa vyspelému svetu. Držme si palce, je to len oznámenie o výzve ktorá by mala ísť von 3.2.2025 a hotovo by "malo" byť do konca roku 2026.
    https://www.mojelektromobil.sk/narod...ensko-detaily/

    Odporúčam stiahnuť prílohu č3 úplne dole z tohto linku kde sú aj detaily miest osadenia staníc na odpočívadlách.
    https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/...6bd1ba61af5908
    Naposledy upravené ivan32; 16-01-2025, 18:13.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 281
    •      

    #2
    Pôvodne zverejnené od ivan32 Pozrieť príspevky
    Tak to po rokoch obštrukcii to vyzerá že svitne na lepšie časy a dočkáme sa nabíjačiek na diaľničných odpočívadlách a priblížime sa vyspelému svetu. Držme si palce, je to len oznámenie o výzve ktorá by mala ísť von 3.2.2025 a hotovo by "malo" byť do konca roku 2026.
    https://www.mojelektromobil.sk/narod...ensko-detaily/

    Odporúčam stiahnuť prílohu č3 úplne dole z tohto linku kde sú aj detaily miest osadenia staníc na odpočívadlách.
    https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/...6bd1ba61af5908
    Vynikajuca a zaroven znepokojuca sprava.
    Super ze miesto a kapacita sa nasla, ale podla toho co som sa docital bude to "Narodna siet ultranabijacich stanic", cize ucel je jasny. EU ma strategiu a bude sa podielat na spolufinancovani. NA SK bude verejne obstaravanie. Vyhra spravny kandidat a na parkoviskach sa objavia nabijacky zo Slovenskym logom. Elektromobilisti si budu musiet zaregistrovat dalsi pausal. Ceny budu slovenske a kvalita sluzieb tiez.

    A teraz naspat do reality. Toto je len "Oznámenie o začatí prípravných trhových konzultácií"... K realizacii daleko (terminy z EU tlacia, ale nebolo by prvykrat keby sme si vyrokovali vynimku), treba najskor najst "spravneho" dodavatela a potom to pojde. Chcem verit ze nikto z existujucich hracov na trhu sa nenecha zlakat na nejake nekale praktiky a vsetko prebehne tak ako ma.

    Jedine pozitivum je ze kapacita a plochy su uz ciastocne zabezpecene.

    Komentár


    • ivan32
      ivan32 komentoval
      Upraviť komentár
      Na margo tvojich slov o novom paušále. Nemyslím si že to bude nový prevádzkovateľ. Buď to vyhrá ZSE alebo GW či ejoin a tý to budú prevádzkovať. Myslím že som tam čítal že náklady na elektrinu bude niesť vysúťažená firma takže tak to chápem ja. Záujemcovia to nebudú len stavať ale aj prevádzkovať.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      ivan32 Ja som to myslel trocha ironicky (ked vidim v dokumente slovo narodny tak mam hned jasno ;-)). Ucel je vypisany tak ako hovoris aj s prevadzkovanim: "Predmetom plánovaného verejného obstarávania je naprojektovanie, vybudovanie a prevádzkovanie nabíjacích hubov pre ultrarýchlonabíjacie stanice (UFC) na vybraných lokalitách pozdĺž diaľnic a rýchlostných ciest v rámci siete TEN-T."
      Dalej pisu: "Účelom prípravných trhových konzultácií je oslovenie hospodárskych subjektov pôsobiacich na trhu poskytovania služieb vysokovýkonných nabíjacích staníc s cieľom prípravy verejného obstarávania v oblasti rozvoja elektromobility spočívajúceho v zabezpečení vybudovania a prevádzky nabíjacej infraštruktúry na diaľničných odpočívadlách."
      Ucelom trhovych konzultacii je ziskat informacie o stave na trhu (ceny, hraci, know-how, ...) Samotne obstaravie este nebezi...
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 919
    •   

    #3
    Ako sa prosim zrazu najdu kapacity v radoch niekolkych MW, pripadne len jednej na lokalitach ako Zelenec, kde roky rokkuce nevie byt nic ine ako jednosmerny greenway s par kW, pretoze tam prost kapacita NIE JE. Ked tam niekto nieco chce vybudovat, to budu komplet nove xy kilometrove pripojky.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 netusim, ale naznacene trafo stanice na planoch jednotlivych odpocivadie zatial neexistuju ale su umiestnene smerom k najblizsieme elektrickemu vedeniu, size predpokladam ze kapacita napisana v tabulke je to co momentalne vedenie zvladne dodat k danej lokalite.
      Ale znova opakujem, zatial su to trhove konzultacie, k realizacii a k aktualnym datam je to este dost daleko.
      Ale ono ked EU zaveli a vytasi peniaze, zrazu sa vsetko da :-D

    • tomas1870
      tomas1870 komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 no ja som úplný laik ale debatoval som s technikom čo montoval nové stojany pre ZSE Drive a on mi presne o tomto pláne na ďiaľniciach hovoril a že na niektorých miestach nie je technicky iná možnosť (ak som ho správne pochopil) ako nutnosť spraviť nové trafo z vedenia vysokého napätia len sa smial že kto to zaplatí. dokonca spomínal že by sa mali budovať parkoviská s nie 2 alebo 4 nabíjacími bodmi ale že s desiatkami na jednom parkovisku na ďiaľnici.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      tomas1870 Kto by to zaplatil ved EU/stat dotaciami skrz nas vsetkych a buduci zakaznici. Tak ako cokolvek ine. Raz sa to musi spravit. Alebo si ten technik mysli ze vybudovat vrtne veze, ropovody, rafinerky, cerpacky bolo lacne? A tiez to niekto zaplatil. Rovnako ako zeleznice, dilanice, priehrady, jadrove elekktrarne. nemocnice, vodovody, kanalizacie ... na vsetko sa mohli pytat kto to zaplati. Ako vsetko ine zaplatia to pracujuci ludia (ich danami a odvodmi), lebo nikto iny nevytvara hodnoty. A cast splatia zakaznici v cenach tovaru/sluzby, aj ked ich peniaze budu skor na udrzbu v prevadzke a buduce modernizacie nez na splacanie investicie.

      Neviem ci hned desiatky, mozno perspektivne, lebo terraz jednoduchym vypoctom to vyhcadza na 8 nabijacich bodov na jednu lokaciu.
      Naposledy upravené Taur; 18-01-2025, 09:00.

    • play3man
      play3man komentoval
      Upraviť komentár
      Milan, veď to sa rieši roky, aby tam tá kapacita bola. Ťahajú sa nové VNka a stávajú nové trafostanice len pre tento účel.

    • tomas1870
      tomas1870 komentoval
      Upraviť komentár
      Taur no aby sme ešte boli v EU kým sa to postaví.. potom som zvedavý ktorá vláde blízka firma bude investovať bez EU dotácií
      Naposledy upravené tomas1870; 18-01-2025, 12:33.

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      play3man pockaj, pockaj. Realne sa tahaju kable krizom cez polia od najblizsich nn/vn ci ako sa to oznacuje? Su vysporiadane pozemky, su ulozene kable v zemi, su rozkopavky? Alebo je to uz roky v nejakych planoch obnovy a planoch, ktore zatial kazdy vrcholovy politik zneuziva na propagovanie seba? Stoja niekde realne nove trafačky na tychto lokalitach? Lebo sam dobre vies, ze toto je mega dlhy proces na Slovensku ak nestavias na svojom pozemku, kde uz mas taku kapacitu k dispo.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 Ale ved nedavno poschvalovali zakony vdaka ktorym mozu v mene verejneho zaujmu vselico lahsie urychlit aj obist. Vratame vlastnickych prav, lebo vyvlastnia a basta.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      tomas1870 nebude investovat ziadna firma, urcite nie do tak progresivistickej blbosti ako su elektrosroty 🙈 bud sa to zadotuje z fondov alebo to zakape, pochybujem, ze tam je ina alternativa.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 208
    • lubos1519
    •   

    #4
    Podla mna je toto cele zle, to by sa nemalo sutazit. Mala by byt stanovena cena za m2 alebo parkovacie miesto a malo by byt stanovene, ze sa mozu postavit minimalne 4 nabijacie body ak tam chces ist. Kludne potom moze ZSE na Zelenci kupit 4 miesta a postavit a za pol roka GreenWay dalsie 4 miesta. Preco by na jednej lokalite mali byt stojany len od jednej spolocnosti.

    Pekna ukazka su Caradice kde mame ZSE, GreenWay, IONITY a kludne tam moze byt aj SuperCharger keby chceli.

    Pre podporu elektromobility mal stat prave vyhradit tie miesta a zabezpecit dostatocnu kapacitu - cize z EU penazi vybudovat tie trafo stanice a pripojky (pocet nabijacich miest X povedzme 200kw).

    Kazdy z operatorov by potom vedel presne ze tam ma pripojku a kolko zaplati za jedno nabijacie miesto.

    Komentár


    • cio
      cio komentoval
      Upraviť komentár
      súhlas, súkromná čerpačka, všetko ide v pohode
      súťažiť o to, je choré

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff no pockaj, ved prave o to co pises sa teraz jedna. Stat pripravi infrastrukturu (trafo+vyhradene miesto na stojany a parkovanie) a hraci na trhu sa o to pobiju v tendri. Nechat stat stanovovat ceny je chore, to by to hned stalo 3x tolko ako keby to ponukal sukromnik.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      Ja som to pochopil z toho dokumentu tak, ze stat pripravi MIESTO na trafo, nie, ze ho vybuduje.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      jeeff bavime sa pravdepodobne o 2 rozlicnych tranformatoroch. Ja rozpravam o transformatore VVN/VN na NN trafe ktore je potrebne na to aby sa elektrina z rozvodnej siete dostala na danu lokalitu. A ty pravdepodobne myslis AC/DC transformator ktory potrebuje rychlonabijacka. Trafo ktore myslim ja musi vybudovat rozvodna siet alebo distributor energie a AC/DC trafo samozrejmen poskytovatel nabijacich sluzieb.

    • jeeff
      jeeff komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja nie hovorim prave o tom VVN/VN trafe ktore si bezne buduje firma ktora chce mat odber. Aj napr. Kauflandy maju svoje trafo stanice, preto sa pomerne lahko dali instalovat ku Kauflandom nabijacie stanice. Pripadne sa len rozsirila kapacita toho trafa, aby vedelo taku velku pripojku zvladnut.

      Ale ano, mozno mas pravdu, v tej priloha 3 je stlpec Maximálna rezervovaná kapacita (MW)) co by mohlo indikovat, ze tam je uz teraz dostupna uvedena kapacita.

      V prilohe 2 sa hovori: Pripojenie nabíjacej infraštruktúry až po bod určený distribučnou sústavou a Ministerstvom hospodárstva SR. Nie je jasne, ci to znamena hotovu Trafo stanicu.

      Kazdopadne v priloha 1 je napisane:

      Úspešný uchádzač zodpovedá za celkovú výstavbu nabíjacej infraštruktúry, vrátane VN a NN pripojenia od bodu pripojenia po nabíjacie stanice, a jej prevádzkovanie.

      Z toho ja usudzujem, ze ak ma uchadzac postavit nieco vratane VN a NN pripojenia za mna to znamena, ze ma vybudovat aj trafo stanicu.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      OK, nechajme sa prekvapit
Pracuje...
X