Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BYD

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Ľuboš Geleta
    Senior Member
    • May 2014
    • 503
    • lubos98970
    •   

    BYD

    Prišiel čas na značku BYD. Sem posuniem videá ohľadne mnou vlastného BYD Atto 3 Design.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    #2
    Tak dnes dorazila prva varka novej ery BYD na lodi "BYD Explorer No.1" do Brem a vylozila zhruba 3000 vozidiel (predtym daco vylozila v Holandsku, Belgicku a Hamburgu)...

    Lod bola vyrobena tento rok a ma kapacitu 7000 aut.

    https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9955181
    https://www.blg-logistics.com/presse...bremerhaven-an
    https://www.techbox.sk/byd-ma-take-o...iganticke-lode

    Cesta trvala nieco vyse mesiaca.

    P.S.: BYD ma takychto lodi objednanych 8. Mame sa na co tesit.
    Naposledy upravené SKolja; 26-02-2024, 19:23.

    Komentár


    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      7000 áut za vyše mesiac sa môže zdať byť vysoké číslo. Ale nebude to až také ružové.
      Len cesta do EÚ je tych 5-6 týždňov a potom sa musí loďka dopraviť naspäť do Číny. Posielať ju prázdnu je asi nehorázne neekonomicke, takže by sa mala niečím naložiť.. Ale čo také by sa už len oplatilo voziť z Európy do Číny...? Tak možno naspäť by mohla mať na palube 7000 nemeckých alebo pseudoanglickych prémiových áut pre Arabov a možno aj tú Čínu... Alebo niečo iné. To znamená naložiť a ďalších 5-6 týždňov plavba naspäť. Takže jednou loďkou sa otočila tak 3x za rok a teda preprava 21 tisíc áut za rok... Ročne sa v EÚ predá asi 10+ miliónov nových áut... 8 lodí to už je skoro 200 tisíc áut za rok... Tak to už atakuje 2% trhový podiel (ak sa teda trh rozhodne dat tým autám šancu). Treba však uznať že keď budú mať flotilu 8 takých lodí, tak to bude povedzme dvojnásobok toho co do EÚ priviezla Kia minulý rok...

      Tým som chcel len povedať že hentake lode sú len marketingové ukazovanie svalov a aj tak budú závislí na štandardnej logistike...

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Keby sa posnazili tak mozno daju aj 280tis za rok, ale predpokladam ze to bude len + navyse k tej standartnej logistike ktora im asi nestaci nie namiesto nej. A tie lode mozu dalej prikupovat. Tak by som to nebgatelizoval. A na modeli ktore bude jakztakz efektivne vyrabat tu postavia fabriky v EU.
      A mozno kazde z tych 7000 aut este naplnia dielmi pre tie ich EU fabriky aby vytazili prepravny priestor, takze v skutocnosti prepravia dalsich 3000 aut v rozborke tou lodou.
      A naspat ich naplnia spinavymi nezdanenymi prachami z cinskych obchodov za predaj pasovaneho tovaru bez blockov.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Tesle trvalo 14 rokov zakial dodala 1 milion aut do Europy (Oktober 2023) a to tu uz vyse roka bezi fabrika. BYD bude mat fabriku v HU 2026 v plnej prevadzke. Pocitam ze BYD dobehne Teslu poctom vozidiel v EU niekedy v horizonte 5-7 rokov.
      Porovnaj si Daciu Spring (Cinsky DongFeng/Nissan) za 24500€ a BYD Dolphin za 26000€ (momentalne ceny v AT).
      Ak sa bude predavat Renault 5 v zaklade za 25000€ tak tu nastane pekny frmol.

    • PistaTT
      PistaTT komentoval
      Upraviť komentár
      Taur - prave na to som poukazoval, ze hentake lode su len marketing lebo standardna logistika a k tomu lokalna vyroba bude hrat v cislach proste prim... navyse zavislost na lodnej preprave je dost rizikova (este mame v pamati skrizenu lodku v Sueze pred par rokmi)

      SKolja presne tak - riesenim je lokalna produkcia, no zase s nou su spojene aj vyssie naklady oproti produkcii v Cine a vcelku saturovany trh s pracovnou silou v regione (a regulaciami vselijakymi europskymi...) Takze cesta z toho je maximalna robotizacia, automatizacia a zaroven maximalne zjednodusenie celeho vyrobneho procesu (vid Tesla GigaFactory) co vsak znamena vyssie naroky na vyrobne technologie a tiez na ich udrzbu a prevadzku... Ak toto maju dobre vymyslene, tak su tu urcite sance na vyznamnejsi uspech. no jedna fabrika BYD v madarsku to tiez nespasi. po nabehu vyroby na plnu kapacitu bude rocna produkcia zhruba 200 tisic ks (trochu viac ako nitriansky Land Rover (cca 160k) menej ako VW v bratislave (cca 280k), menej ako Kia v Ziline (300k), Stellantis v Trnave (300k) a to sme si pozreli len Slovenske fabriky... Pritom Nitra a Bratislava vyrabaju prevazne premiove SUV. A ano, nie vsetka tato produkcia konci v EU, vela tych aut sa vyvaza na globalny trh... alej aj tak dieru do sveta nespravia ak vyrobia 200k alebo dovezu 200k aut... otazne je aka bude akceptacia trhu, ci budu predaje podporovane nejakymi statnymi intervenciami a podobne. urcite existuje skupina spotrebitelov ktorym je lautr jedno ci je to auto dobrym autom, hlavne ze je to lacny elektromobil... taki budu jasnou cielovou skupinou. Pri zvysku trhu podla mna zavazi aj ci to budu dobre, kvalitne a spolahlive auta viac ako len lacnejsie elektromobily oproti konkurencii... Spring predal v EU za rok 61k, rok predtym 40k... to su cisla porovnatelne s o dost drahsimi EV od Kia alebo Hyundai...nie kazdy kupuje auto len preto ze je lacne...
      Naposledy upravené PistaTT; 27-02-2024, 20:18.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Na mojej trase stretavam denne 3 kusy BYDu (Atto a Dolphin) uz asi mesiac, a to byvam “na dedine” dakych 35km od Viedne. Dolphin ma dochodca, dve Atto maju ludia v produktivnom veku okolo 35-40r. Myslim, ze so zaujmom nebudu mat problem napriek celym vekovym spektrom. Auta vyzeraju solidne na pohlad, skusenost zatial nemam. Takisto u predajcu, okolo ktoreho sporadicky chodim, je relativne rusno. Minimalne je tam vacsi pohyb ludi ako v lokalnom VAG dilerstve, kde im uz pol roka stoja nepohnuto tie iste ID4 a Cupry Born. Bohvie, ci je to len uvodna zvedavost alebo aj realni zaujemci. Ale znacka vzbudzuje u verejnosti prinajmensom zaujem, co je pre BYD pozitivne. Uvidime, ci to pretavia aj do predajneho uspechu.

      Btw, to ze ma BYD vlastne lode este neznamena, ze vozia / planuju vozit vyhradne na nich a byt obmedzeni len na tieto mnozstva. Nevieme, ci nemaju zazmluvnenych aj alternativnych prepravcov, a realne pocty aut mozu byt podstatne vyssie. Treba si pockat na statistiku trhoveho podielu na konci roka. Cinania maju stanovany jasny ciel zahltit EU trh svojimi dotovanymi autami. Nemozu byt tak sprosti a naivni, aby spoliehali na par lodi.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Takze 8 lodi nahradi rocnu produkciu jednej fabriky v EU. Nuz a co je pre nich vyhodnejsie pre predaj 1mio aut, postavit v EU 4 fabriky, alebo kupit/prevadzkovat 32 lodi? Ja by som siel asi do tych lodi, lebo mozem vyrabat lacno za domacich podmienok bez EU komplikacii/reguli/obstrukci/odborov (vid Giga Berlin) a vzdy tie lode mozem otocit do Ameriky, Afriky, Azie ... ak by sa trh v EU posral a inde bolo vyhodnejsie predavat.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    #3
    Pôvodne zverejnené od Ľuboš Geleta Pozrieť príspevky
    Prišiel čas na značku BYD. Sem posuniem videá ohľadne mnou vlastného BYD Atto 3 Design.
    Na toto by bolo dobre si zalozit vlakno "BYD Atto 3" a nie okupovat vlakno s menom BYD
    Naposledy upravené SKolja; 26-02-2024, 19:33.

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 253
      •      

      #4
      BYD sa s tym nepara a zacina predavat po vzore EV9 tanky.
      https://www.bydauto.at/modelle/byd-tang/

      Komentár

      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1318
        •   

        #5
        BYD vôbec nie je na zahodenie. Je v interiéri vidieť jeden - dva prehrešky, ktoré kazia dojem (výduchy klimatizácie - ten modrý plast vyzerá ako na dvojeurovej čínskej hračke) a troška je volant pretlačítkovaný (ale to aj ľudia chcú) ale inak na aute vôbec nevidieť nejaký čínsky vplyv a v porovnaní s interiérmi iných výrobcov, kde tiež boli a sú také drobné veci, nad ktoými sa človek pozastaví/všimne si ich, je to celkom OK.

        A čo sa týka infotainmentu, tak sa môže celý koncern VW a kórejci a Stellantis strčiť. Je to síce kópia Tesly, s trocha inou grafikou ale podobne usporiadané položky v menu, ikonky na ploche atď., podbone okopírované prehľady spotreby, grafy, Spotify, nastavenia, ... a beží to na Linuxe a je to celkom svižné a dáva to nespočet možností. Bol som milo prekvapený. Veľkosť 15" tiež postačuje a je rovnaká ako u Tesly 3/Y, navyše ďalší displej pred spolujazdcom, čo si niektorí dokupujú.

        Moja prvá skúsenosť bola pozitívna a bol som milo prekvapený. Necítiť z toho ani "prerobený spaľovák" ako sa stáva aj u európskej konkurencie. Podľa môjho názoru to bude mať veľký predajný úspech a hlavne za akciové ceny.

        Vyzerá to, že nebudujú nejakú výhradnú dealerskú sieť s ich logami a výhradným zastúpením len ich značky ale oslovujú schopné a nezávislé dealerstvá viacerých značiek. Takáto taktika a takto postavené autá s výhodnou cenou vedľa iných a nevidieť rozdiel v kvalite, dokonca skôr naopak, myslím, že veľa zákazníkov si dá povedať.

        Prekvapila ma troška väčšia spotreba oproti leadrovi trhu ale to tiež majú všetci. Proste Tesla to s efektivitou vie, ale ani v tomto BYD nezaostáva za európskou konkurenciou. Kde začnú predávať, tak všetko predajú, to je bez pochýb.

        A pre zákazníkov zvyknutých na pravidelné návštevy servisov na predpísané a povinné prehliadky tiež reflektujú, majú povinné záručné prehliadky, ako sú európania zvyknutí, takže aj po tejto stránke si nejaký ten finančný koláč zoberú. 20000km a jeden rok je interval veľmi príjemný pre servisy rozhodujúce sa mať u seba zázemie pre BYD.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Suhlasim zo vsetkym co si tu napisal, tieto auta sa nedaju porovnat s tym co Cina produkovala 10-20 rokov dozadu.
          Co by som este doplnil je ze v BYD je spicka vo vyrobe baterii, vsetky sucasne modely dovazane do EU pouzivaju LFP blade technologiu a su pripravene na nasadenie solid state modulov. Po tom sa uz nebudeme bavit o tom o kolko zaostavaju za EU/US produkciou, ale o kolko su napred.
          Mne trocha vadi ten otocny display a relativne pomalsie nabijanie, ale inak je to uplne pouzitelne auto.
      Pracuje...
      X