Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

CATL semi solid state baterie predstavene

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 253
    •      

    CATL semi solid state baterie predstavene

    CATL predstavil novu semi-solid state bateriu (elektrolyt v gelovej forme). Ma byt v seriovej vyrobe uz v tento rok. Energeticka hustota je zhruba 2x vacsia v porovnani so sucasnymi Li-Ion bateriami (500Wh/kg).
    https://www.pv-magazine.com/2023/04/...atter-battery/
    Podobnu bateriu pravdepodobne pouzili v Nio a pri prejdeni 1044km bez nabijania (150kWh).
    https://www.businessinsider.com/nio-...-range-2023-12

    Takze uz mame 2 vyrobcov ktory su schopny dodavat baterie s dojazdom vacsim ako 1000km. Staci to? Mne hej
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 338
    •      

    #2
    Aj 500km staci pre bezne pouzitie. Ale konecne budu spokojni aj kverulanti na FB, co tocia BA-Praha kazdy den a nutne potrebuju dojazd dieslu 🙈

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      500km znamena ze bateria bude mat polovicnu hmotnost ako doteraz. Co je tiez pozitivum. Ja mam teraz dojazd 360-400km a je to este stale dost obmedzujuce. 600km by bolo pre moje potreby dostacujuce (~500km v zime).

    • tommik
      tommik komentoval
      Upraviť komentár
      Ja ako človek do 40 mám limit 200 diaľničných km, kedy už potrebujem 10-15 minútovú pauzu. Čiže voziť so sebou batériu s kapacitou pre dojazd 1 000 km je mi fakt na 2 veci. Ale bude to super pre tých, ktorí fungujú štýlom nabijem zadarmo a doma cez V2L vybijem.
      500 km po okreskách už ani nekomentujem. To sa bavíme o 9-10 hodinách súvislej jazdy.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Ja ako clovek nad 50 robim tych 500km po dialnici normalne bez zastavky. Ked je zla cesta, alebo ked priroda vola, tak zastavim a prestavku si urobim, ale nie je to bezne a hlavne je to vacsinou neplanovane, co sa zatial este stale neda, lebo zastavky treba planovat.
      Skor tu ide o to ze s 500km clovek nemusi cely den planovat ziadne zastavky a normalne jazdi a riesi svoju robotu a vecer si doma dobije.

    • Kale
      Kale komentoval
      Upraviť komentár
      predstav si cestu BA-BB-BA, to je akurat 200km co sa da dat bez prestavky. dojdes do BB, ale stojis niekde mimo nabijacky. takze bud si das na pol ceste 1-2x zbytocnu zastavku, alebo v BB budes zbytocne cakat pred odjazdom.
  • patapuf
    Member
    • Jun 2016
    • 35

    #3
    Sranda je, že gélové batérie majú už dávno lokomotívy ZSSK 381/CD 380, predpokladám, že aj Vectrony a všetky novšie. Je mi jasné, že bude medzi batériami v aute a v HDV celkom slušný rozdiel. Navyše každá je určená na niečo iné, ale je zaujímavé, že gélové ako také sa používajú už minimálne od 2008. Ale skôr dlhšiu dobu. Asi ako keď som sa prvýkrát dozvedel o tom, že autá s automatickou prevodovkou majú hydrodynamickú spojku, pritom tá je používaná už v motorákoch 809/810 niekedy od 70-tych rokov. Ale tam je tuším hydrostatická. To už si nie som istý. Neberte to prosím ako nejaké rýpanie, len je to celkom zaujímavé. Presne ako aj tá "rekuperácia" v elektromobiloch, pritom je to vlastne len EDB, ktorá rekuperuje energiu, rekuperácia prakticky nie je to samotné brzdenie ale až dôsledok toho brzdenia elektromotorom. A aj tá EDB ("rekuperácia" v autách) je pôvodne z lokomotív.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      No to je dosledok toho ze v zeleznicnej doprave sa elektricky pohon pouziva uz dlhu dobu a zeleznice sa tiez snazia o energeticku optimalizaciu. Rozdiel je ale v tom ze v zeleznicnej doprave nebol az taky doraz na optimalizaciu velkosti a hmotnosti, lebo to tam nehralo taku ulohu.
      Napriklad dalsia zaujimava vec je ze cylidricke baterie nemaju pomaly ziadnu vyhodu oproti pouch/blade bateriam, ale stroje na vyrobu cylidrickych baterii su dostopne a lahko objednatelne, kdezto stroje na vyrobu puch baterii a blade baterii su nove a je ich nedostatok :-)
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #4
    Batérie s takouto kapacitou majú výhodu nielen dojazdu, ale aj:

    - rýchlejšieho nabíjania, kedy sa výkon rozdelí medzi viac článkov a nabíjací výkon je alikvotne väčší ako je väčšia batéria oproti štandartnej

    - menšej degradácie na ubehnuté km, nakoľko články majú menej cyklov

    - ďalšiu výhodu vidím v ušetrenej hmotnosti (a možno objeme), kedy aj autá s menším dojazdom nemusia mať tak "ťažkú" batériu ale majú ľahšiu a menšiu s rovnakou kapacitou akoby mali starší typ a teda sa zmenšuje spotreba kWh/100km (a zároveň šetrí elektrina a vlastne aj zvyšuje dojazd pri danej kapacite)

    Áno a dojazd je síce číslo pre ľudí, čo EV nemajú, najpodstatnejšie, tak aj tam sa dá použiť táto batéria na uspokojenie potrieb.

    Dosť názorov už počúvam aj opačných - aj autá, ktoré majú na výber kapacitu batérie väčšiu a menšiu, si vyberajú ľudia cielene menšiu, lebo nabíjacia infraštruktúra a tiež aj samotná rýchlosť nabíjania je už dostatočná a nemusia voziť veľké závažie, platiť hav.poistku z vyššej ceny auta, mať také veľké opotrebenie pneumatík z vyššej hmotnosti atď. Tých argumentov pre a proti je vždy viac sekundárnych oproti primárnemu - dojazdu.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár

    Pracuje...
    X