Vyskocila celkom zaujimava studia: https://www.nature.com/articles/d41586-024-00229-y
Clanok je zamknuty ale sumar je tu: https://electrek.co/2024/02/13/lithi...tanford-study/
V podstate pisu ze experimentalne dokazali ze ak sa bateria necha vo vybitom stave bez zataze (oddychnut), dokazu sa uvolnit zachytene iony litia z chemickej struktury elektrolytu a pri dalsom nabiti sa naviazu naspat na anodu, cim sa dosiahne znizenie degradacie (cize degradacia nie je nezvratna ale da sa ciastocne znizit.
Pokial by sa toto zautomatizovalo a BMS by bol schopny cyklicky vykonat take vybitie clanok po clanku, tak by to dost zasadne predlzilo zivotnost baterie bez obmedzenia funkcnosti automobilu.
Clanok je zamknuty ale sumar je tu: https://electrek.co/2024/02/13/lithi...tanford-study/
V podstate pisu ze experimentalne dokazali ze ak sa bateria necha vo vybitom stave bez zataze (oddychnut), dokazu sa uvolnit zachytene iony litia z chemickej struktury elektrolytu a pri dalsom nabiti sa naviazu naspat na anodu, cim sa dosiahne znizenie degradacie (cize degradacia nie je nezvratna ale da sa ciastocne znizit.
Pokial by sa toto zautomatizovalo a BMS by bol schopny cyklicky vykonat take vybitie clanok po clanku, tak by to dost zasadne predlzilo zivotnost baterie bez obmedzenia funkcnosti automobilu.
Komentár