Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

25.11.2023 Porovnanie spotrieb D1 [185km] Shell Senec - TN Juh/Bánovce - Shell Senec

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick.n17
    Member
    • Oct 2023
    • 48
    •   

    25.11.2023 Porovnanie spotrieb D1 [185km] Shell Senec - TN Juh/Bánovce - Shell Senec

    V sobotu 25.11.2023. o 10:00 z Ionity Senec ideme na ďalšie meracie kolečko.
    Téma: spotreba na zimných pneu

    jeeff Dávam ti vedieť vopred, ak by ti tentokrát vychádzal čas.

    Zatiaľ účastníci
    • BMW I4 e35 RWD, 67kWh čistých, 70,2kWh total SKolja
    • Hyundai Ioniq 6 AWD 18", 74.5 čistých 77.4 total nick.n17
    • Kia EV6 AWD 20", 74.5 čistých 77.4 total KENNY
    Predbežne ďalší...

    Kto chcete, kľudne sa pridajte.

    Na základe skúseností z minula sa to vyformovalo takto:
    • Nestretávame sa priamo na shell, ale hneď vedľa na parkovisku pri autoumývačke. Je tam kopec priestoru.
    • Kto príde skôr, aspoň pokecáme
    • Nie je nutný štart zo 100% a dobíjať na Ionity... Točíme sa pri TN (celkom 185km), minule bol 38-53% úbytok z aku.
    • Cestovná rýchlosť okolo 130km/h. Doležité je držať autá s nejakým odstupom pri sebe. Nie sú to preteky, ale porovnanie v rovnakých podmienkach.
    • Ak viete, vezmite si PMR vysielačku na komunikáciu - ale nie je nutné.
    • eGMP - sme minule odčítavali cez CarScanner, pred a po sa ofotilo CEC a CED v kWh. Kto chce eGMP presnejšie nech si prinesie adaptér, resp. požičiam. Ale nie je nutné. Iné značky sú presné aj z displeja, resp. zozbierame čo auto dá.
    PS: Je to neverejná akcia v úzkom kruhu, preto účasť prosím ohláste

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:930,0 KB ID:	93747
    Naposledy upravené nick.n17; 09-11-2023, 14:04.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 192
    • lubos1519
    •   

    #2
    Super, zatial tam mam volno v kalendari, takze si to pisem do kalendara - Tesla S LR 2023. V piatok prezuvam na zimne, takze budu uplne cerstve.

    Komentár

    • MasterBlaster
      Junior Member
      • Jan 2022
      • 16
      •   

      #3
      Ak sa to da zvladnut do cca 2,5-3h (poobede uz mam program) tak ja sa so svojou EV6 RWD 19" 77,4 rad pripojim tiez.

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Tiež musím byť najneskôr o 14tej doma. O 10 štart. Jazda bola 1.5 hodiny. Malo by to byť ok.

      • MasterBlaster
        MasterBlaster komentoval
        Upraviť komentár
        Plati teda, OBD2 + Carscanner mam..
    • nick.n17
      Member
      • Oct 2023
      • 48
      •   

      #4
      Nezabudnite, už túto sobotu :-)

      Komentár


      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Okolo 9:45 by som mal dorazit aj ja

      • PistaTT
        PistaTT komentoval
        Upraviť komentár
        Ja tentokrát nič. Hoci by bolo zaujímavé to porovnať teraz na zimných gumach, ale tento víkend mám už dávnejšie obsadený.
    • jeeff
      Member
      • Nov 2015
      • 192
      • lubos1519
      •   

      #5
      Ja pridem, vidime sa o 10:00 pri Shell na parkovisku.

      Komentár


      • MasterBlaster
        MasterBlaster komentoval
        Upraviť komentár
        ja tiez planujem, ale radsej sa stavim (ako novic) uz o nieco skor (a cakam ze o cca 10 uz sa vyraza)

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        MasterBlaster Tiež prídeme skôr. Príde jeeff o 10 a hneď ideme.
    • nick.n17
      Member
      • Oct 2023
      • 48
      •   

      #6
      Ďalšia runda za nami. Report zimných pneu. Ďakujem hoši a Zuzka za účasť - KENNY jeeff SKolja MasterBlaster, ...
      Ak som na niečo zabudol, dajte vedieť. Doplním.


      Trasa bola štandardná. - Ionity SC -> D1 Trenčín Juh -> Ionity SC (185 km). Rýchlosť 115-120+ (časť po TT) a potom 130 km/h
      Teplota out 2-5 deg.C. Aku sme mali v rôznych teplotách.


      Tu je projekcia diagnostiky Ioniq 6, ak si chcete pozrieť rýchlosti (gps), teploty a pod.
      https://www.youtube.com/watch?v=y5fU5vSqsLw

      Starší test na letných tu https://teslaclub.sk/node/92754



      Hyundai Ioniq 6 18" AWD 77.4kWh / 74.5, ECO AWD a Custom trvalé AWD (šport) režimy, 239kW

      Štart 90% - Cieľ 36% = -54% (letný test -47%)
      184.2km, cluster 22.6kWh/100

      Diagnostika 22.1kWh/100, -41.8kWh +1.1kWh regen. Aku 7-13C



      Tesla Model S LR 2023, 19" (285/40 vzadu, 255 vpredu), 100kWh

      Štart 99% - Cieľ 52% = -47%
      186.0km, cluster 22.5kWh/100

      Celk.energia 42kWh, 22.5kWh/100



      Kia EV6 GTline AWD, 20" 255/45, 77.4 / 74.5 kWh, Sport mode

      Štart 95% - Cieľ 28% = -67%
      185.7km, cluster 27.8kWh/100

      Diagnostika 27.0kWh/100, -51.3kWh +1.0kWh regen.
      ​​


      Kia EV6 Rwd, 19" 235/55, 77.4 / 74.5 kWh, NORMAL mode

      Štart 88% - Cieľ 23% = -65%
      184.2km, cluster 26.0kWh/100

      Diagnostika 26.6kWh/100, -50.5kWh +1.5kWh regen.
      ​​


      BMW I4 M50 Awd, 18" 245/45 (vpredu), 83.9 / 80.7 kWh

      Štart 84% - Cieľ 19% = -65%
      184.0km, cluster 25.9kWh/100 (215.3km úsek)
      ​​


      BMW I4 eDrive35 Rwd, 17" 225/55, 70.2 / 67kWh

      Štart 84% - Cieľ 15% = -69%. (letný test -57%)
      188.1km, cluster 24.0kWh/100

      Diagnostika 24.95kWh/100, used 46.9kWh​


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:432,7 KB ID:	94048

      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:530,1 KB ID:	94047
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:315,4 KB ID:	94049
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:429,5 KB ID:	94050


      ​​i6 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:320,2 KB ID:	94051​ev6 awd Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:229,6 KB ID:	94052Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:187,7 KB ID:	94053​I4 edrive35 ​
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:306,2 KB ID:	94054​ev6 rwd Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:248,6 KB ID:	94055​i4 m50
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:557,6 KB ID:	94059

      ​tesla s LR 2023 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:150,7 KB ID:	94057Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:371,4 KB ID:	94058

      Pripojené súbory
      Naposledy upravené nick.n17; 25-11-2023, 16:51.

      Komentár


      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Paráda dík za hodnotné info :-)

      • tommik
        tommik komentoval
        Upraviť komentár
        I6 a TMS úplne iný svet čo sa týka spotrieb oproti zvyšku.

      • Wilo
        Wilo komentoval
        Upraviť komentár
        Mna prekvapil ten (ziadny) rozdiel pri EV6 medzi AWD a RWD a kolesa 20 vs 19. Ale celkovo celkom dost uzrate auto, oproti Ioniq6 uplne ina liga. TMS som prekvapeny, ze s tou hmotnostou to dala az tak nizko. Velke palce hore Hyundaiu aj Tesle.

      • MasterBlaster
        MasterBlaster komentoval
        Upraviť komentár
        EV6 pri pomerne vysokej vlhkosti vzduchu, protivetre a zimnych teplotach zerie o dost viac v porovnani s letom, obzvlast na dialnici pri pozvolnom stupani, to je pravda. Ako majitela RWD ma to porovnanie s AWD vsak tiez trochu prekvapilo, cakal som tiez ze aspon uz len kolesa spravia 4-5%. Lenze ked si pozriete ofiko cisla z ev-database tak pri 110 je ten rozdiel rovnako minimalny (255 vs 260Wh/100km)... Za seba mozem povedat, ze bateria mala 8-13 st. (ak si dobre pamatam) a u AWD bola este podchladenejsia zevraj, a naschval som jazdil s tempomatom (a bez rekuperacie) aby sa aspon tento faktor medzi verziami aut eliminoval... normalne tak ale nejazdim, skor kombinujem regen s plachtenim a myslim, ze celkom urcite by to potom vyslo lepsie... ale dost ulet voci I6 AWD to je pravda; tam je spotreba pri -10C vonku uvadzana 231Wh takze tej zazracnej spotrebe sam nechapem kedze sme leteli aj 140 bezne, sedi to skor na I6 RWD kde ten ofiko rozdiel voci AWD je uz celkom slusny)
        Naposledy upravené MasterBlaster; 27-11-2023, 16:23.
    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 241
      •      

      #7
      Na to ze I6 je AWD, tak je to super vysledok. Stale premyslam preco BMW i4 aj s elektricky budenymi magnetmi v motoroch a mensimi kolesami aj tak zaostava. TMS je zlaty standard, na tak velke auto paradny vysledok (plus velka bateria).
      Dakujem vsetkym za ucast. Pocasie bolo super na zimny test, akurat sa nedalo v tej zime velmi diskutovat.
      Este by to chcelo jeden test na snehu .
      Naposledy upravené SKolja; 26-11-2023, 19:45.

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Uvidíme pri ďalšej iterácií. Možno len i4 nemalo svoj deň. Nie je nejaká možnosť, že by sa na pozadí robil preconditioning?

        Žeby ďalší test jan/feb -10 :-D ?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        No sneh a -10°C by mal byt ultimatny test. Ja som za. Uvidime ci nam zima nadeli buduci rok taky vikend ;-)
    • nick.n17
      Member
      • Oct 2023
      • 48
      •   

      #8
      Pôvodne zverejnené od nick.n17 Pozrieť príspevky
      Štart 99% - Cieľ 52% = -47%
      186.0km, cluster 22.5kWh/100 Celk.energia 42kWh, 22.5kWh/100
      Toto celkom nechápem, jeeff spomínal si brutto 100kWh aku. Auto píše -47% 42kWh. Po prepočte tých 186km 22.5, 41.85kWh.

      Na 100% je teda k dispo len 89kWh ?
      Google píše Useable Capacity* 95.0 kWh

      Ukazuje to spotrebu presne?
      Naposledy upravené nick.n17; 27-11-2023, 11:21.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Spotrebu nemam s cim porovnat, priznam sa ani netusim ako to auto pocita a co vsetko do toho zaratava, Useable je 95 ako som ti aj hovoril, ale samozrejme pri novej, nejaka 1-2% degradacia po 20.000 km tam uz tiez bude.

        Tiez je otazne ako presne je to %, lebo na clustri to je cele cislo, takze moze byt +- 2% rozdiel. Tiez ratanie % v urcitom rozsahu nemusi byt uplne presne, kedze je tam vysoka linearita.

        Mal si si kupit Teslu, toto vsetko by si nam preskumal vratane roznych strat ;-)
        Naposledy upravené jeeff; 27-11-2023, 12:24.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Zaujimava vec, pozeral som to este v Teslamate, tam to ukazuje ako 44.23 kWh a spotrebu 23,8. Pokial ale viem, taketo info API neposkytuje, takze oni to mozno preratavaju podla percent.

        Aha, nasiel som, oni to (Energy Used) pocitaju z hodnoty dojazdu (co je ale taka ista nepresnost ako odhad SOC):

        SELECT
        (NULLIF(GREATEST(start_ideal_range_km - end_ideal_range_km, 0), 0) * car.efficiency)
        FROM
        drives d
        JOIN cars car ON car.id = car_id
        WHERE
        d.id = 5405;

        nepodarilo sa mi ale najst hodnotu car.efficiency.

        Kazdopadne, moj nazor je taky, ze SOC nie je uplne presne v strednej casti, kde pokles napatia je pomerne maly.

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff Keď si vezmem ostatné autá (diagnostiky eGMP), tak aj napriek celým % sedí s tou toleranciou do 1-2%. Len 5-6kWh je celkom dosť.
        To len zo zvedavosti, lebo na fórach aj majitelia Tesiel píšu rôzne - časť, že tam je všetko a časť, že nie.

        Ale nerýpem do toho. Som rád, že si bol tam. Aj tak to nové S skončilo najlepšie. Na to ako je to veľké auto/široké pneu tak to tam dojazdom a efektivitou nemalo konkurenciu.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Zda sa, ze car.efficiency si Teslamate same nejako rata/aktualizuje pri nabijani, aktualne to ukazuje hodnotu 0.148, pre model 3 tam mam 0.152 a pre staru 2016 S tam mam 0.185.

        Ja si myslim, ze auto nerata nejake straty, urcite su tam nejake tepelne straty pri vydaji z akumulatora. Mohli by sme dat challenge 100%-0% pri nejakej pokojnej ustalenej jazde, ze kolko to vie dostat % z akumulatora, ale toto ja psychycky nedam, takze jedine ze by si sa strasne nudil, tak ti ho poziciam ;-)

      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff Neviem ako Teslu presne zmerať. Tesla má tiež silné rekuperácie. Muselo by sa to nejako oddeliť. Väčšinou sú čítače nad BMS, preto všetko ide do spotreby. Veď počkajme na budúce testy, aj iných Tesiel. Možno to bola len nejaká anomália.
    Pracuje...
    X