Čítal som, že do niektorých áut dávajú alebo dávali asi len pokusne solid state batérie. No a že musia byť stále vyhrievané. Že vraj to riešia tak, že auto buď jazdí alebo keď nejazdí, tak je nonstop pripojené na nabíjačku a vtedy sa batéria zohrieva. Neviem si to dosť dobre predstaviť ako to funguje v praxi, ale myslím pre bežného užívateľa je to úplne nepraktické, nepoužiteľné.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Batérie s pevným elektrolytom
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
"Čítal som" a nedáš odkaz? Neišlo o ten skrachovaný fr. carsharing? Popis na to sedí.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bollor%C3%A9_Bluecar. - Bolloré is unique in integrating solid-state batteries into production vehicles. The LMP batterie....
-
Myslím, že to je ono, ale aj inde, písali mi to viacerí na FB, presný zdroj si nepamätám.
No a moja otázka znie: tie batérie sú naozaj nevhodné?
Ale priamo s carsharingom to nesúvisí.
-
budú v berlínskej Tesle Y zadokolke budúci rok (ak sa dovtedy neobjavia nejaké chyby tejto technológie)
-
https://www.techradar.com/vehicle-te...for-future-evs
predpokladany komercny zaciatok vyroby 2027-2028 (cize po nasom niekedy 2030) + nastup do vyroby automobilky, takze 2035 to mame v prvych autach na SK :-)
V skutroch uz Gogoro pouziva prototypy: https://www.gogoro.com/news/solid-state-battery/
Problem je stale ale v skalovatelnosti. Mala baterka nie je problem, velka ano (v IoT a wearables sa uz solid state baterie nejaku dobu pouzivaju). Ak by sa to podarilo, tak 2 najzasadnejsie problemy by sa vyriesili: nie su horlave a maju az 1,5x vyssiu energeticku hustotu ako LiPol.
To s tymi teplotami som nepochopil, pretoze solid state baterie maju pevny/gelovy elektrolyt a z pricipu znesu vacsi rozsah teplot ako baterie z tekutym elektrolytom (ked elektrolyt zamrzne/stuhne, bateria prestane dodavat energiu)
-
Komentár