Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

ELEKTROMOBIL.tech - Všetko, čo potrebujete vedieť o elektromobiloch

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Jozef Elektromobil
    Junior Member
    • Oct 2023
    • 25

    ELEKTROMOBIL.tech - Všetko, čo potrebujete vedieť o elektromobiloch

    Priatelia, ako nadšenec elektromobilov prispievam svojimi článkami do magazínu ELEKTROMOBIL.tech, ktorý prináša aktuálne informácie, novinky, prezentáciu nabíjacích staníc a praktické skúsenosti s každodennou prevádzkou elektromobilov. V tejto téme by som rád prezentoval zaujímavé články.

    Môj prvý príspevok v tejto téme venujem spoľahlivosti Tesly Model 3, ktorú preverila Berlínska stanica technickej kontroly. Záverečné hodnotenie je viac ako pozitívne.

    Nemecký AUTO BILD preveril kvality jazdenej Tesly Model 3


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tesla Model 3 TUV.jpg
Videní:	522
Veľkosť:98,2 KB
ID:	93410
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #2
    Pozrel som zbežne na stránku, chválim jednoduché grafické prevedenie, tiež možnosť tmavého motívu. Vidím aj prepojenie na FB, ten pridá čitateľov a ešte by som odporučil pridať RSS kanál, aby bolo možné mať články v čítačkách pre skoršie narodených (viem, že asi mladá generácia ani nevie čo RSS je).

    P.S. takto pod jednou témou hádzať príspevky - články to bude prijateľnejšie ako na každý článok otvárať novú tému
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Jozef Elektromobil
      Jozef Elektromobil komentoval
      Upraviť komentár
      Ďakujem, nad použitím RSS pouvažujem. Nebol som si istý, keďže sekcia je venovaná hlavne videám, ale snáď som neporušil pravidlá fóra.
  • Jozef Elektromobil
    Junior Member
    • Oct 2023
    • 25

    #3
    Tesla Model S Plaid vs. Porsche Taycan GTS

    Známy španielsky motoristický magazín km77.com podrobil Teslu Model S Plaid slalomu medzi kuželmi a tradičnému vyhýbaciemu testu. Rovnakú disciplínu absolvovalo aj Porsche Taycan GTS. Výsledky boli veľmi tesné a dokazujú, že tieto elektromobily patria medzi najlepšie športové limuzíny na trhu. Výkon Tesly Model S Plaid je v porovnaní s Porsche Taycan GTS takmer dvojnásobný.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tesla Model S Plaid 01.jpg
Videní:	475
Veľkosť:78,6 KB
ID:	93480

    Komentár

    • Jozef Elektromobil
      Junior Member
      • Oct 2023
      • 25

      #4
      BMW i5 vyzýva elektrickú konkurenciu na súboj


      ​Mníchovská automobilka nedávno organizovala prvé jazdy s elektrickou limuzínou BMW i5, ktorá je dostupná v dvoch výkonových verziách ako eDrive40 so zadným pohonom a M60 xDrive s pohonom všetkých kolies. Športové jazdné vlastnosti dopĺňa vynikajúce dielenské spracovanie. Jednotná platforma pre všetky druhy pohonov prináša v porovnaní s konkurenciou určité obmedzenia, ktoré to sú sa dozviete v článku.


      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BMW i5 M60 xDrive 01.jpg
Videní:	464
Veľkosť:134,3 KB
ID:	93500

      Komentár

      • Jozef Elektromobil
        Junior Member
        • Oct 2023
        • 25

        #5
        Súboj titánov Mercedes EQS AMG 53 vs. Lucid Air Grand Touring

        Americká automobilka Lucid Motors, za ktorou stojí bývalý zamestnanec Tesly sa s príchodom na európsky trh môže konečne postaviť nemeckej konkurencii. V tomto súboji spotreby a dojazdu si pomerajú sily Mercedes EQS AMG 53 v úprave Brabus a Lucid Air Grand Touring. Výsledné hodnoty spotreby a dojazdu sú fenomenálne a ukazujú, že oba elektromobily patria k tomu najlepšiemu, čo je na trhu. Porovnanie zároveň ukazuje zásadný vplyv detailov ako veľkosť pneumatík alebo absentujúce tepelné čerpadlo na výslednu spotrebu a dojazd. Argument o nízkom dojazde elektromobilov pri diaľničných rýchlostiach sa stáva minulosťou.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Mercedes vs Lucid.jpg
Videní:	442
Veľkosť:199,7 KB
ID:	93515

        Komentár


        • Ľuboš Geleta
          Ľuboš Geleta komentoval
          Upraviť komentár
          Lucie je iný level 👑
      • Jozef Elektromobil
        Junior Member
        • Oct 2023
        • 25

        #6
        Volkswagen ID.3 absolovoval dlhodobý test na 100 000 km

        Nemecký autoklub ADAC sa podujal zrealizovať dlhodobý test Volkswagenu ID.3 Pro 77 kWh. Počas 2,5 ročnej prevádzky absolvoval viac ako 100 000 kilometrov. Batéria bola podrobovaná častému meraniu degradácie a aj napriek veľmi bežnému nabíjaniu do 100 % bola kondícia batérie v relatívne dobrom stave. Potvrdzujú to aj nezávislé merania Aviloo. Viac sa už dozviete v článku.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Volkswagen ID.3 ADAC.jpg
Videní:	397
Veľkosť:171,4 KB
ID:	93563

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Celkom dosť tá degradácia na kórejské pomery a aj na Teslu. Tam niro pri 120 tis. bolo cca 1.1%. Pištova EV6 po 35 tis sa chovala rovnako ako Niro (AC/DC50). Ak je tam rozumný pomer DC do 50kW a 200kW+, tak aj eGMP bude menej ako to ID.

        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          MEB v porovnaní s konkurenciou dlhodobejšie trpí vyššou degradáciou. Možno viac by nám vedel povedať Milan, ktorý testoval viacero kusov MEB.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 SoH sa dá nejako instantne zistiť z OBD2 dát alebo len zmeraním 100 na 0 a odčítaním spotreby? O 2 týždne ma čaká servis pri 60 000 km.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Dost velka aj na pomeri <>, aspon za mna. Po 2,5r/92tkm mam mensiu, cca 2%.

          PistaTT Tak cez OBD si vytiahnes SOH z BMS, alebo by si mal vidiet stav kwh k dispozicii pri 100%, no nezaskodi si to overit nabitim 0-100% pre krizovu kontrolu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT SOH je o ničom. Po 120 tis som mal tých 1.1%. Po výmene 1/5 aku, kedy bolo cca 3.7% na 150tis km. Ten nový modul pri 100% nikdy nemal napätia ako staré (o 0.06V menej). Ale dôležité je, že pri oboch meraniach som mal SOH z BMS stále 100%. Možno eGMP to má lepšie, ale to je potom také lotto ako AVILOO (chyba merania je väčšia ako degradácia), či údaj o kapacite z BMS, ktorý lieta už len pri zmene teploty aku.

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          Jozef Elektromobil tak sledujem to dlhodobo, ale uplne jasno v tom nie je. Videl som aj tabulky, kde pisu majitelia svoje cisla Problem je, ze vela ludi vychadza stale z hodnoty 77, co nie je pravda ani pri novom aute. Ked potom berieme po 2-3 rokoch kapacitu k dispo na urovni +-70-71kWh, tak zo 75 je to potom 5-6 percent, co nie je nic tragicke. Ano, je to nasobne viac ako korea. Dodnes nechapem, ako to korea dokazala takto vyladit. Ale potom vidim aj Tesly 3, kde kopa majitelov mala 5-7 percent po roku. A prislo im to normalne.
          VW ma uz troch dodavatelov baterie. Mozme len spekulovat, ci je to kvoli dopytu, alebo jednoducho stale za pochodu vyvijaju a hladaju najlepsieho dodavatela vzhladom aj na zivotnost.
          Ak sa tie cisla zastabilizuju ako u vacsiny Lion bat a bude to pribudat 1-2 percenta rocne, tak to nevidim ako prekazku.
          Stale zijem s Leafom, ktory z malej baterie kazdy rok ukroji cca 3 percenta. Pri kapacitach 70+ by mi to fakt zasadne nevadilo ak zvysok auta vyhovuje a robi radost.

        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          Milan a existujú tabuľky meraní kapacity úplne nových batériií MEB? Ak je aj nižšia kapacita ako uvádza výrobca, hodnota pri novom elektromobile by mala byť vždy totožná, alebo to neplatí?
      • MasterBlaster
        Junior Member
        • Jan 2022
        • 17
        •   

        #7
        PistaTT ano, v OBD2 to vidis na viacerych miestach (CarScanner). Ja som bol prave dnes na servise po 30k a ked som hladal cez OBD ci mi spravili aj ten tolko prizvukovany ICCU update (ako to dofrasa zistit z auta?) tak som si vsimol ze magickych 100 % SOH uz kleslo na 99,6%… ale realne to bude asi este viac

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Žiadny stress. Mne medzi 15-30tis km lietalo až po 86%. Závisi ako nabíjaš, či občas aj 100% a pod. Ak nie, BMS trochu haluzí. Potom sa mi to vrátilo na 100 a bolo až do 160 tis km. Ignoruj. Ak bude treba zmerať presne, krič. Ale ideálka, keď bude teplejšie na jar.
      • Jozef Elektromobil
        Junior Member
        • Oct 2023
        • 25

        #8
        Správny výber pneumatík má zásadný vplyv na spotrebu elektromobilu

        Výrobcovia pneumatík čoraz častejšie predstavujú pneumatiky, ktoré sú určené čisto pre batériové elektromobily. Aktuálnym víťazom testu takýchto letných pneumatík sa stal Hankook iON evo, ktorý sa postavil Michelinu Pilot Sport EV. Výsledky porovnania, ktoré boli realizované Teslou Model Y Standard Range poukazujú na prednosti pneumatiky z hľadiska akustiky a spotreby a zároveň potvrdzujú, že tento elektromobil patrí medzi najúspornejšie SUV.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Tesla Model Y.jpg
Videní:	378
Veľkosť:101,6 KB
ID:	93607

        Komentár


        • 1fisker
          1fisker komentoval
          Upraviť komentár
          zimné?

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          uz som pocul ze niektori vyrobcovia robia aj zimne EV specialy. napr. Hankook IW01 Winter i*cept ION
          ja mam na EV6 na zimu obycajne Dunlop Winter Sport 5 SUV (boli na zaciatku dodane k autu, asi tak urcil Arval) a neviem ci ma naozaj extra vyznam pachtit sa za takymito "EV speci" kuskami. alebo sa mylim a mal by som sa snazit tam vzdy dostat prave take?
          Naposledy upravené PistaTT; 02-11-2023, 20:12.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Hmm, toto je zaujimave. Este by to chcelo test jazdnych vlastnosti. Skusal som kedysi na starom aute Michelin Energy Saver a to bola hroza, mohli byt usporne akokolvek, ale to auto proste nedrzalo. Ako na zimnych Dunlopoch Winter Sport tak aj celorockach Michelin CrossClimate sa auto spravalo podstatne lepsie, a zasadny rozdiel v spotrebe alebo hlucnosti som nepostrehol 🤷‍♂️

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Michelin Energy Saver som tiez kedysi mal. Nebolo mozne ich zodrat. Po vyse 70 000 km som ich menil a este stale mali nejaky dezen. Ale na vode boli strasne cajove. Co sa tyka letnych gum, zatial som nenasiel ziadne co by plne vyhovovali a zatial najlepsie boli Pirelli PZero. Tie Kumho co prisli s EV6 tiez nie su uplne zle.

        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          Osobnú skúsenosť mám len s celoročnými pneumatikami GY Vector4Seassons Gen. 3, ktoré sú určené pre EV. V zimných podmienkach sa vlastnosťami blížia k bežným zimným pneumatikám a majú slušný kilometrový výkon. Po 60 000 km hĺbka dezénu dosahovala 5 mm.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT Ja mam fabricke letne Michelin primacy 4 16" s 64tkm a tiez maju este daky dezen, teda este asi 1,5-2mm po tu znacku "zodratia". Asi by tiez dali tych 70tkm, ale na 2och mam defekt tak sa mi uz neoplati opravovat, prezujem uz na zimne a na jar dam vsetky 4 nove letne.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          Za mna z letnych doteraz jednoznacne Michelin Pilot Sport. Najdlhsia vydrz oproti vsetkym “premiovym” performance pneumatikam, oproti Dunlopom, Continentalom, Pirelli a GoodYearom mi vzdy vydrzali tak o 60-70% dlhsie. Jedina nevyhoda, ze su trosku tvrdsie a mierne nedotacave, ale mne tvrdy podvozok vyhovuje a nedotacavost sa pri RWD alebo silnejsom AWD s preferenciou zadku krasne koriguje. Kazdy vodic ma iny jazdny styl a preferencie, ale za mna to Michelin Pilot Sport taha na prvej priecke uz dobrych cca 17 rokov. Za nimi Pirelli P Zero, v tesnom zavese Dunlop Sport Maxx a Continental Sport Contact, a potom dlhsie nic a GoodYear Eagle F1. A za nicim boli potom Bridgestony, Kumho a Hankook.

          Preto ma tieto Hankooky minimalne marketingovo oslovili, len by to chcelo vyskusat, ci dokazu aj nieco viac ako peknu spotrebu a nizky hluk 🤨

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Conti letne som mal niekolko krat. Sport contact alebo Premium contact. Boli super prve 4 mesiace ale jak sa trochu zjazdili tak na vode uz dost slabota a obvykle mi sada nevydrzala ani 30 000 km. Teda drali sa vyrazne rychlejsie ako cokolvek ine. U mna gumu, co vydrzi sluzit sezonu az sezonu a pol a teda cca 40k (za letnu sezonu najazdim obvykle 25 az 35k), povazujem za ok co sa tyka zivotnosti. Vacsina znaciek sa dostavala zhuba na taky najazd. Len Conti menej. A hankook tiez o cosi menej.

          Michelin Pilot Sport 4 som tiez uz jednu sadu zjazdil a neprisli mi lepsie ako P Zero, hoci zivotnost mali o trosku dlhsiu. Asi by som ich jazdne vlastnosti prirovnal k Pirelli P7 Cinturato, no tieto Pirelli mali este lepsiu zivotnost ako tie Pilot Sport 4 (pri vsetkych tychto menovanych modeloch slo o 18" kolesa bud v rozmere 235/40 alebo 235/45 a dieslove auta s vykonom okolo 190k).
          Zivotnost jednolivych modelov co som mal za poslednych 10 rokov cca - Conti SportContac2 (2014) 27k, P Zero (2015) 35k, Pilot Sport 4 (2016) 39k, P7 (2018) 42k a P7 (2019) 64k (!)

          Aktualne Kumho Ecsta 235/55R19 105V koncia druhu sezonu a uskladnovat ich uz nebudem. Maju cosi vyse 2 mm este a najazdene na nich mam asi 42k. To uz dojazdim kym vypukne zima a pojdu na likvidaciu.

          Na jar budem spekulovat ake letne... v uzsom vybere asi budu Michelin Pilot Sport 5 SUV, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Dunlop Sport Maxx RT2 (este som letne od nich nemal), Pirelli Powergy (P Zero E zial nie su v ponuke v potrebnom rozmere). uvidime co bude dostupne a ako sa bude dat dohodnut s Arvalom...

          Pri Hankooku a pirelli (mozbo aj niekto dalsi) este jedna drobnost. Vyrabaju sa aj v Cine (a vozia sa sem odtial). Gumam made in china sa vyhybam jak upir slnecnemu svitu. Treba si vopred preverit DOT kody a zistit kde boli dane gumy vyrobene.

          Takze conti jedine na zimu. S nimi som bol vzdy velmi spokojny.
          Naposledy upravené PistaTT; 03-11-2023, 21:43.
      • Jozef Elektromobil
        Junior Member
        • Oct 2023
        • 25

        #9
        Aviloo zverejnilo informácie ako veľmi škodí batérii rýchlonabíjanie

        Pri dlhých cestách elektromobilom je rýchle nabíjanie nevyhnutné, aby sme nemuseli tráviť príliš veľa času pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Každé rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom znehodnocuje batériu elektromobilu a analýza teraz ukazuje ako veľmi. Nielen medzi majiteľmi elektromobilov sa vedú nekonečné diskusie o téme ako veľmi ubližuje rýchlonabíjanie batérii elektromobilu.

        Rakúska spoločnosť Aviloo, ktorá už niekoľko rokov zbiera údaje z reálnej prevádzky elektromobilov prezradila ako sú na tom batérie, ktoré sa veľmi často nabíjali vysokým výkonom. Elektromobily s nájazdom 180 - 200 000 km, ktoré sa najčastejšie nabíjali na rýchlych nabíjacích staniciach vykazujú výraznejšiu degradáciu. Omnoho lepšie na tom nie sú elektromobily s menším počtom najazdených kilometrov.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Aviloo.jpg
Videní:	332
Veľkosť:98,9 KB
ID:	93649

        Komentár


        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          mas niekde link na zdroj z ktoreho clanok vychadza? su tam divne veci popisane, tak reku ci je to chyba prekladu alebo priamo v zdroji.

          Nie je to prekvapujúce, pretože Aviloo dostáva čoraz viac dopytov od kupujúcich nových elektromobilov. Mimochodom, kontroly batérií výrobcov elektromobilov sú oveľa menej presné ako kontroly od Aviloo. Mýlia sa o 20 až 30 percentuálnych bodov, dokonca aj samotná Tesla.
          To akoze vyrobca uvedie o 20 az 30 % uletenu kapacitu baterie? alebo ako mam tomuto rozumiet?

          toto napr. je veta, ktora nedava zmysel:
          Využívaním len rýchleho nabíjania batéria elektromobilu stratí časom takmer pätinu svojej úložnej kapacity ako batéria, ktorá sa nabíja iba pomocou menej výkonného wallboxu.

        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          Zdroj je uvedený na konci článku, odkaz mal problém s načítaním:

          https://www.autobild.de/artikel/elek...-22648889.html

          Preklad je myslím správny, skôr je mylná interpretácia formou štatistického percentuálneho bodu.

          Čo sa týka poklesu kapacity pri rýchlonabíjaní, tak rozdiel v degradácii medzi AC a DC je 93 vs. 71 %, čo je približne 1/5. Čiže laicky rýchlonabíjaním klesne kapacita o 20 % pri spomínaných 180 - 200 000 km.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          ak by ta druha veta znela nejako takto:

          "Využívaním len rýchleho nabíjania batéria elektromobilu stratí časom takmer pätinu svojej úložnej kapacity, naproti tomu batéria, ktorá sa nabíja iba pomocou menej výkonného wallboxu strati len okolo 7 %"

          alebo "Využívaním len rýchleho nabíjania batéria elektromobilu degraduje časom takmer o pätinu svojej úložnej kapacity viac ako batéria, ktorá sa nabíja iba pomocou menej výkonného wallboxu"

          alebo nieco v zmsle "Pri vozidlach vyuzivajucich casto rychle DC nabijanie je degradacia kapacity baterie az 3-nasobne vyssia v porovnani s vozidlami vyuzivajucimi takmer vylucne pomalsie AC nabijanie"

          tak by ta veta davala slovesne vyznam a zmysel....

          vdaka za originalny zdroj. ked si to clovek pozrie, tak je to robene na prilis malej vzorke priblizne 22 kusov (predpokladam) mixu roznych aut roznych vyrobcov, rozneho veku (jediny spolocny menovatel bol najazd v rozmedzi 180k - 200k).

          pri tak malej vzorke je prilis odvazne hovorit o trendoch. vysledky pri tak malej vzorke budu vyznamne ovplyvnovane aj inymi faktormi ako sposobom nabijania - napr. typom baterie, jej vyrobcom, jej rokom vyroby alebo napr. vyrobnymi chybam (zistinymi alebo nezistenymi)
          zaroven sa da predpokladat, ze islo o uz vcelku stare auta (takze do tych vstupnych dat vobec nie su zahrnute eGMP auta napr.)

          ak by z toho (ako sami tvrdia) velkeho mnozstva dat skusili spravit rozbor nad mnozinou aut s najazdom povedzme 100k - 200k, tak by to mohlo o niecom vypovedat. predpokldam, ze takymito datami v rozumnom mnozstve disponuju a mozno si aj takyto vyber vzorky spravili ale kedze im z toho nevyslo nic tak bombasticke ako zaver "DC skodi baterkam" tak to nepublikovali a radsej siahli po niecom co zarezonuje aspon nadpisom.

          takto je to taky PR clanok aby sa dany startup dostal do povedomia... pre mna ale informacne bezcenny (vo vztahu k jeho nosnej teme)

          PS tu poslednu vetu sa nesnazili podlozit vobec ziadnym argumentom, je tam vytrhnuta z kontextu a vobec netusim co presne tym autor chcel povedat (asi len byt zaujimavy)

          Übrigens sind die Akku-Checks der Hersteller, sagt Mayerhofer, weit weniger genau als die von Aviloo. "Die liegen um 20 bis 30 Prozentpunkte falsch, selbst Tesla."
          Naposledy upravené PistaTT; 03-11-2023, 22:25.

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT praveze ta posledna veta dava absolutne zmysel, ked som videl, ako testuje bateriu napriklad Hyundai pri garancnej prehliadke. Pichnu na diagnostiku a za par sekund im to vypluje nic nehovoriaci listok, kde ma zakaznik napisane, ze Battery Status: Very Good. A tym to hasne. Ak to v Aviloo robia poctivo, a realne vybiju/nabiju bateriu a odcitaju presne hodnoty, kolko do baterie dostali, tak je to urcite presnejsie meranie ako to v autorizaku, kde len cez diagnostiku vycucnu nejaky udaj z BMS 🤷‍♂️

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Mna by viac zaujimalo keby definovali to "vysoko vykonne nabijanie" ktore udajne sposobuje tu trojnasobnu degradaciu. DC nabky su od 25kw tak uz aj 0,5C to sposobuje? Ci az 1C, alebo 2C, 3C, 4C .... ?

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Nechcem reagovat na tie hlupe cisla ale zamyslite sa, co je core biznisom aviloo - predavat skatulky na merania baterky. Ked poistovak predava poistenie, strasi o zivot co sa moze stat. Ked antivirove spolocnosti predavaju akoze antiviry, z ich reklamy clovek mysli, ze za hodinu pripojenia na net je jeho pocitac hotovy a bez aviloo sme vsetci uplne oklamani vyrobcami, lebo nikto z nas si nepamata kolko auto preslo pred nejakym casom.

        • PistaTT
          PistaTT komentoval
          Upraviť komentár
          Wilo asi by pomohlo keby to tvrdenie bolo niečím podložené alebo vysvetlené. Lebo vyjadriť percentuálnu odchýlku od Very good asi moc dobre nejde. A pritom práve to presné meranie kapacity je niečo čím je ten startup vlastne zaujímavý. Tých 20-30% nepresnosti sa da potom pochopiť aj tak, že v autorizovaným servise môže byť odchýlka namerané degradacie o toľko rozdielna. Ale nie že by o toľko mimo mohla byť nameraná kapacita baterky. Z tej formulácie to však zrejmé nie je

        • Wilo
          Wilo komentoval
          Upraviť komentár
          PistaTT samozrejme, ale je to prebraty clanok z Autobildu, a prave Autobild nie je prave symbolom media, ktore ma vrucny vztah k elektromobilom. Netreba od toho cakat ziadnu hlboku investigativu a studnicu detailnych informacii 😁 v kazdom pripade potom prichadza otazka ohladne zmysluplnosti takeho clanku, okrem reklamneho ciela, ako spomenul vyssie Miroslav Rojko

          Vyjadril som cisto svoj nazor na meranie “zdravia” baterky v autorizakoch, lebo tam sa tvaria, ze zmeraju a zdiagnostikuju, ale v skutocnosti nic neurobia a zakaznikovi daju nejaky vagny papierik, ktory nedava absolutne ziadny realny obraz o baterii. Samozrejme, ze sa takehoto konania potom chyti nejaky podnikavec, ktory ma na to udajne liek, hovori sa tomu kapitalizmus 😉
          Naposledy upravené Wilo; 04-11-2023, 17:32.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          co sa tyka Avilaa, mam taky zvlastny pocit, ze zobrali, okopcili Lubosov kod a zabalili to do "pekneho produktu"

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ten článok je ale pekny chaos ktorý slúži na zmätenie čitateľa. To je všetko čo o tom mozem povedať, Sorry.

        • Jozef Elektromobil
          Jozef Elektromobil komentoval
          Upraviť komentár
          JiriGrandPa

          A v čom konkrétne má zmiasť čitateľa?
      • Jozef Elektromobil
        Junior Member
        • Oct 2023
        • 25

        #10
        Koľko stojí batéria elektromobilu po skončení záruky

        Srdcom každého elektromobilu je jeho trakčná batéria, ktorá stále patrí medzi najdrahší a najcennejší prvok samotného elektromobilu. Každý výrobca elektromobilov poskytuje záruka na batériu, ktorá má však svoje obmedzenie a skôr, či neskôr skončí. Redaktori Auto Bildu sa snažili zistiť aké sú ceny batérií mimo záručnej lehoty. Výsledné sumy sú podľa očakávania vysoké, niektorí výrobcovia dokonca takéto informácie neposkytujú.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	BMW batéria 02.jpg Videní:	0 Veľkosť:139,5 KB ID:	93718

        Komentár

        • Jozef Elektromobil
          Junior Member
          • Oct 2023
          • 25

          #11
          Test spotreby Kia EV6 GT-LINE AWD LR

          Spúšťame rubriku venovanú testovaniu elektromobilov a historicky prvým adeptom je Kia EV6 GT-LINE s pohonom všetkých kolies vybavená batériou, ktorej kapacita je 77,4 kWh. Vrámci prvého tématického článku sme sa zamerali na reálnu spotrebu pri rýchlosti 130 km/h, kombinovanú spotrebu v bežnej premávke a ako bonus prinášame straty počas nabíjania. Pre obe merania spotreby sme vytvorili normovaný okruh s cieľom dosiahnúť čo najvernejšie výsledky, a meraniam budú v budúcnosti podrobované všetky testované elektromobily. Článok vyvoval na FB relatívne búrlivú diskusiu, a preto prajem príjemné čítanie.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kia EV6 01.jpg
Videní:	295
Veľkosť:142,4 KB
ID:	93972

          Komentár

        • Jozef Elektromobil
          Junior Member
          • Oct 2023
          • 25

          #12
          Test nabíjania Kia EV6 GT-LINE AWD

          Moderná 800-voltová architektúra bude v budúcnosti určovať trend medzi nabíjacími sústavami elektromobilov a využíva ju aj rodinný crossover Kia EV6. Maximálny výkon nabíjania 240 kW patrí v danej kategórii medzi špičkové hodnoty, aká je však realita sa pozrieme v tomto teste.

          Použitie predohrevu je priam povinnosťou pri dlhších jazdách pri nižších teplotách. Bez aktivácie predohrevu sú nabíjacie výkony nízke a časy nabíjania dlhé. Predohrev má však zásadný vplyv na spotrebu. Viac sa doszviete v článku.


          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kia EV6 Senec.jpg
Videní:	250
Veľkosť:284,6 KB
ID:	94040

          Komentár

          • PistaTT
            Member
            • Jun 2022
            • 132
            •   

            #13
            Moje skúsenosti s 77,4 kWh batériou v EV6 sú diametrálne odlišné. 50 kW vie auto využiť okamžite takmer vždy. Minimálne pri kladných teplotách a to až do 90%.
            Bez predohrevu na UFC z cca 5% na cca 85% niečo nad 30 minút (písal som v téme EV6 podrobný report vo februári) a priemerný nabíjací výkon aspoň 120 kW. Tlačiť to do 100% je samozrejme cítiť lebo pri vysokom SoC sa výkon zníži a nad 90% je už len okolo 30 kW. Takže výsledný počet kilometrov za určitý čas je týmto hodne skreslený.
            Naposledy upravené PistaTT; 24-11-2023, 23:37.

            Komentár


            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Aj to je jedna z oblasti, co zbytocne prispieva k nedovere voci BEV. Kazde auto sa sprava inac, zjavne este aj v ramci rovnakej znacky. Do toho rozne vykony stojanov, vobkajsie teploty, teploty baterie, kadejake zapinania predohrevov. Ludia su zvyknuti zastrcit hadicu a chvilu pockat. Toto je prilis vela premennych, o ktore sa ludia popri svojich dalsich kazdodennych starostiach nechcu starat a este viac si zabordelovavat hlavu. Chcelo by to vacsiu unifikaciu technologie a zjednodusenie/automatizaciu celeho procesu 🤷‍♂️

            • Jozef Elektromobil
              Jozef Elektromobil komentoval
              Upraviť komentár
              Bez použitia predohrevu boli všetky naše nabíjania príliš dlhé s nízkym nabijacim výkonom. Nepomohla ani dlhšia jazda vyššou rýchlosťou po diaľnici. Predohrev to zásadne zlepšil, avšak neustále používanie navigácie s cieľom aktivovať predohrev hlavne ak sa jazdí po rovnakých trasách, kde nie je potrebné navigovať nie je veľmi praktické. Predohrev mal taktiež zásadný vplyv na spotrebu, napr. na okreskách na trase dlhej 60 km dokázal spotrebu zvýšiť až na 28 kWh, čo vzhľadom na dynamiku jazdu je relatívne vysoká spotreba.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Akoze by sa mal uzakonit standart rovnako pomaleho nabijania pre vsetky znacky na urovni takmer najslabsieho vyrobcu aby si ludia nemuseli ani trosku namahat hlavicku? Podobne ako su nastavene rychlostne limity na cestach podlla neschopnych vodicov s veteranmi v zlom technickom stave? Princip statisticky 1 zo 100.000 nieco nezvladne alebo spravi totalnu blbost raz za 10r tak zakazeme nieco vsetkym resp. ich obmedzime dennodenne len aby sa tragedia nezopakovvala... co nakoniec nema absolutny efekt lebo vzdy nejaky debil aj tak ignoruje zakon i zdravy rozum.
              Naposledy upravené Taur; 25-11-2023, 09:23.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Taur vytahujes tendencne somariny ako vzdy preco schvalne hovoris o najpomalsom nabijani? Stanovenie standardov je dobra vec. Tak ako sa udomacnil daleko lepsi CCS standard na ukor slabsieho Chadema, takisto by mal byt priemyselny standard na minimalne parametre baterii, ktore budu garantovat minimalny vykon nabijania v beznych podmienkach, ktory nebude na smiech. A takisto minimalny vykon nabijaciek. Ked dokaze Blade bateria ladovat take vykony bez ohladu na teplotu alebo SOC, bez zasadnych negativnych javov, tak vskutku nerozumiem, preco by sa mal niekto trtosit daleko nizsie, a aj to este rozmyslat, kedy musim prist na charger, lebo odomknem plny vykon len ked pridem v dakom rozmedzi SOC (hello VW ID). Ved to je na smiech. Jasne, nejake fyzikalne zakony stale platia. Ale niektore modely ukazali, ze aj to sa da riesit (eTron, Korejci, BYD). A tymto trpi vela aut. Legislativa nam urcuje emisie, hluk, brzdny ucinok, ochranu chodcov, rychlost. Urcenim minimalneho standardu len prospeju trhu. Lenivcov donutia zainvestovat do poriadnej technologie, a ti snazivi sa mozu vzdy pokusit o ponuknutie este lepsieho riesenia, ktore ten standard prekona. Strop neexistuje, limituje ho vzdy len dostupna technologia, ktora sa neustale zlepsuje. Zial suteren sa preraza uplne bezne, aj pri novych autach. A tam by sa to patrilo osetrit. Lebo ten suteren je vzdy sposobeny len setrenim a sidenim zakaznika. Nic ine za tym nie je. Potrebnu technologiu maju vsetci velki vyrobcovia baterii. Vdaka technickym standardom mame aj stale ekologickejsie stavby, znizujuce sa emisie, rychlejsie prenosove rychlosti dat atd. Tak sem netahaj veteranov.

            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Wilo Ale tvoja poziadavka na garantovany vykon nabijania len preto ze ty sa ponahlas predrazi EV vsetkym. Ved kto jazdi casto dialky, nema cas a chce tak si kupi/zaplati auto s drahou bateriou,vykonnym nabijanim , vybornou krivkou a bude navstevovat drahe UFC. Ale preco by musel kupovat niekto kto chodi okolo komina a ked sem tam cestsuje tak ma cas auto kde ma drahu bateriu a nabijaciu techniku ktora zvlada rychle nabijaniie nanutene minimalnym standartom podla tvojich predstav nabijania ked napr. nabija 99% doma na AC cez noc? Pripadne nabiju v supermarkete pocas nakupu. Keby podla takych zaviedli minimalny standart DC 30kw asi by ti to nepomohlo. Na spalovaky sa tiez nezaviedol minimalny pocet valcov, alebo koni.
              Zatial EV kupujeme hlavne my co mame vacsi najzad, lebo kvoli ich cene len tym sa vyplatia (tak ako to bolo zo zaciatku s dieslami alebo LPG ked boli o dost drahsie ako benziny). S klesajucimi cenami bude pribudat ludi s malym najazdom a tym potrebne supervykonne nabijanie ktore im predrazi kupu auta by skor prekazalo. Ak si budu moct ludi vybrat auto s polovicnou rychlostou nabijania za polovicnu cenu tak si ho vacsina vyberie, lebo si povie ze raz za cas si radsej pockam dlhsie.
              A ak by mal ten garantovany nabijaci vykon skracovat zivotnost baterie resp. zvysovat jej degradaciu tak uz duplom si povedia nech radsej BMS prisposobuje idelane vykon podla teploty, SOC ... my si pockame.
              Raz budu baterie ktore sa nabiju za minutu, ani v marze nestratia kapacitu, nebudu degradovat a budu za ludovu cenu. Dovtedy si to trh vyriesi ktpry ponukne pre kazdeho to jeho. Toto je nieco ine ako konektory, lebo je nerealne aby si mal na kazdej nabijacke 15 konektorov, tam bolo rozumne zaviest normu.

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Taur Zda sa ti, ze napriklad Blade bateria predrazuje auto? Ved ta Tesla este zlacnela a doteraz je to najlacnejsie SUV tejto velkosti na trhu, t.j. je to zjavne ekonomickejsi variant ako doteraz. Ak potrebujes stlacit cenu nizsie, vies to stale robit zmensenim baterie. Blade baterie nie su vobec drahsie oproti povodnym. Pred supermarketmi ti staci aj AC, je to lacnejsie na prevadzku a vykon vie byt dostatocny na toto pouzitie. A nemusime sa bavit len o Blade nech zas niekto nepise, ze sa tu tlaci Tesla. Baterie co to zvladnu su.

              Ja som prave z tych, co sa az tak neponahlaju, ako som uz opakovane pisal, nabijanie za 15-20 minut je pre mna zbytocna komplikacia lebo nic nestihnem. Ale mat garantovanych povedzme 100kW je vzdy fajn. Budu kratsie zapchy (aj pred Kauflandom). Kto chce, nech vali rychlejsie, ak to jeho auto dovoli. A predrazovanie su obvykle kecy. Vsetko je to o nastaveni. Len preto, ze teraz mame hranicu UFC na 50kW neznamena, ze to nemoze byt posunute na 120kW. Zda sa ti, ze poskytovatelovi DC stanice pri kWh tarife rapidne stupaju naklady, ked nabijas 90kW oproti 50kW, a to az do takej urovne, ze to prenho znamena ekonomicku stratu? Bol by som ochotny to pripustit pri >300kW palbach kde dostava elektronika zahul a aj amortizacia bude vyssia. Ale do 100kw je to dnes sumafuk, a zrejme to ide este vyssie. Cennik je papier, ktory znesie vela. Nastaveny je tak, aby skasirovali co najviac vodicov. Toto je vsetko o tom, ze sa serie na zakaznika, a preto im to treba nanutit. Profitoval by si z toho aj ty, co sa neponahlas.
          • Jozef Elektromobil
            Junior Member
            • Oct 2023
            • 25

            #14
            Kia EV6 GT-LINE AWD – Osvedčený rodinný crossover



            Kórejský výrobca Kia naplno rozohral svoju hru na poli elektromobilty a najväčšiu pozornosť už nejaký ten piatok púta nosný pilier značky, ktorým je plne elektrický crossover Kia EV6. Tento model má tendenciu pripraviť budúcich záujemcov na plynulý prechod k elektromobilite. Počas prvého redakčného testu sme sa pozreli na silné a slabé stránky modelu Kia EV6 GT-LINE AWD.



            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Kia EV6 01.jpg
Videní:	214
Veľkosť:235,9 KB
ID:	94135

            Komentár

            • Jozef Elektromobil
              Junior Member
              • Oct 2023
              • 25

              #15
              Čo všetko by ste mali vedieť o batérii elektromobilu

              Batéria v elektromobile je kľúčovým prvkom, ktorý ovplyvňuje jeho dojazd. Je dôležité poznať jej zloženie, životnosť, a spôsob údržby. Okrem toho je dôležité vedieť o nákladoch na výmenu batérie a dostupnosti náhradných batérií. Všetky tieto informácie sú kľúčové pre vodičov elektromobilov a nemecký magazín Auto Bild prináša sumár základných informácií o batériách elektromobilov.

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BMW batéria 02.jpg
Videní:	179
Veľkosť:139,5 KB
ID:	94216

              Komentár


              • Taur
                Taur komentoval
                Upraviť komentár
                Jozef Elektromobil Okrem inych veci v clanku ma dostala tato veta "Výrobci väčšinou garantujú životnosť batérie elektromobilu na osem rokov alebo 160 000 kilometrov." To akoze fakt? Zivotnost? Vyrobcovia garantuju ze kapacita baterie neklesne pod nejaku hodnotu, zvycajne 70% za tych 8r/160tkm. Ani baterii so 69% neskoncila zivotnost, este aj v aute moze sluzit roky rokuce ak niekomu staci dojazd ktory pri svojej dergradacii poskytuje. Kludne aj 20rocna zdegradovana na 30% ak niekomu staci dojaz trebars 100km lebo jazdi len po meste a kazdu noc nabija doma.
                Nehovoriac o moznosti druheho zivota baterie v ulozisku FVE.
                Z tejto formulacie si laik zoberie info ze po 8r alebo 160tkm je bateria kaput takze EV sa dlhsie pouzivat neda. Dik za medvediu sluzbu emobilite.

              • Jozef Elektromobil
                Jozef Elektromobil komentoval
                Upraviť komentár
                Rozumiem kam tým smeruješ, správne by mala byť formulácia záruka 8 rokov alebo 160 000 km a pokles pod 70 % kapacity. Nepopieram však, že v niektorých prípadoch po dosiahnutí tejto kapacity nemusí byť funkčnosť elektromobilu zaručená, a bez repasu alebo výmeny batérie komfortná jazda nie je možná napr. pri TM3. Neviem, kto robí medvediu službu emobilite, ale tvrdiť, že niekto bude jazdiť na 20 ročnom EV je riadne pritiahnuté za vlasy. Ak vôbec ešte bude taká batéria pri živote, tak dojazd bude tak 30 km a nie 100 km. A to by som rád videl toho dobrodruha, ktorý vyrazí na takú jazdu hlavne ak nevie kedy ho tá batéria niekde nechá. Životnosť aktuálnych generácii batérií je zatiaľ otázna z hľadiska veku, až čas ukáže či 12 - 15 ročný elektromobil bude mať vôbec nejakú cenu.
            Pracuje...
            X