Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Akcia Botnický záliv 2023 - 5550 km a 10 krajín za 3 dni

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Akcia Botnický záliv 2023 - 5550 km a 10 krajín za 3 dni

    Predbežne 29.9.23 v piatok na noc štartujeme zas po 2 rokoch na Botnický záliv. Otestovať či Ioniq 6 zahorí po takej dávke Ionity A ešte porovnať infraštruktúru a vývoj EV po 3 rokoch.

    Ak si chcete otestovať svoje limity a stroj na Supercharger/Ionity, môžete sa kľudne pridať. Ideálna je dvojica šoférov na striedanie (nonstop jazda). Ak sa niekedy chystáte na sever s rodinou a ešte ste neboli, aspoň si to zrýchlene oťukáte.

    Na tých 3.5 dňa sa to dá s novým autom (alebo aj starou Teslou) zraziť. Náklady treba rátať cca 200-300 eur na osobu pri posádke 2 ľudí (podľa efektivity auta, vrátane trajektu a mostov).

    Trajekt Talinn - Helsinki je (directferries.com) cca 48-80 eur (komplet 2 os, 1 auto). Resp. priamo cez jednu z 3 spoločností. Mosty Švédsko-Dánsko, Dánsko spolu cca 90 eur. Švédsko si treba registrovať epass24.com EČV a kartu, kvôli mostom - nič nikdy neprišlo. ČR diaľnice máte po registrácií free. Okrem nabíjania a jedla už nič neplatíte.

    Tu je starý blog s eNirom.
    https://www.mojelektromobil.sk/test-...za-4-dni-blog/

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	677
Veľkosť:999,8 KB
ID:	92880
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #2
    Ak by sa niekto chcel zúčastniť porovnania, know how o type ciest a nabkách poskytnem. Je to celkom (náročný) zážitok. Určite minimálne 2 šoféri na striedačku .

    Trajekt máme Eckerö Line 30.9.2023 18:30 z Talinu. Vrátane kajuty, sprcha/pospať 2-3 hod..

    Štart 29.9. o 17-18 hod.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:922,5 KB ID:	92960
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:888,0 KB ID:	92961
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:765,6 KB ID:	92962
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:924,7 KB ID:	92963
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:923,8 KB ID:	92965
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:890,3 KB ID:	92964​​
    ​​

    Komentár


    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Takéto naháňanie sa mi pripomína moje (našťastie minule) Business tripy po Európe.
      Letisko, taxík. Zákazník. Hotel, letisko
      Úplne o ničom a z miesta čo som navštívil som nevidel nič.
      Len emisie. Skúsil si vyrátať koľko emisií vytvorí takyto Trip?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Jiri GrandPa Chápem a mám rovnaký názor. Okrem 5555(eniro), nordkapp to bude moja tretia naháňačka. Ďalšie takéto nemám v pláne. Tiež preferujem radšej normálnu dovolenku a zvoľniť tempo. Len chcem vedieť limity nového auta aspoň pri tejto 1 jazde.

      Minule 5555 bolo z nabiek 1MWh. Poskytovatelia berú väčšinou green energiu, resp. Švédsko/Fínsko majú 16-34gr/kWh
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1318
    •   

    #3
    Cestovať sa dá aj bez ponáhľania a s komfortom

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_3538.jpg
Videní:	511
Veľkosť:190,5 KB
ID:	92971 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_3536.jpg
Videní:	423
Veľkosť:219,8 KB
ID:	92972
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nemáte všetci odrastené deti? Moja žena a decká veľmi na auto cestovanie nie sú. Preto mám veľmi limitovaný čas na tripy, ale to sa po rokoch utrasie. Som 4. deň s deckami sám (prváčka) a už si to celkom hádžem :-DDD

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      vidim ze vlastne nabíjanie s vozíkom je celkom náročné

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 vitaj v klube :-). Ja som sa konecne jedneho zbavil (dufam), vcera isiel prvykrat sam do skoly a spat :-D.
      Moji zatial zvladaju tak 500-600km cestovania v aute, vanlife nehrozi.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Úlohy neriešiš? Niekedy to vyzerá, že ich dávajú skôr rodičom ako deťom Potom jasné, že mi hrabne a potrebujem extrémy, aby som sa zresetoval .

      500-600km? Chcel som rodinu zobrať na 2 týždne do Nórska (spanie kempy/chatky) a keď už dieťa ako tak odrástlo, tak v 11r zatrúbi, že s nami nikam nepôjde :-D Inak celkom výdatný mix zážitkov/programu to bol aj s ICE https://goo.gl/photos/fTstRUtkvsWF9vEh7

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ulohy neriesim, na to je v AT druzina. Ked su v druzine, pridu uz z hotovymi ulohami. Ked sa uz za to plati, tak maju aspon toto hotove :-).
      Dali sme uz aj 10h trip na jeden sup, ale posledne 2-3 hodiny uz som chcel vystupit z auta (p.s.: mobily a tablety su u nas v aute zakazane ;-)).
      Ten meteo kamen je klasika: https://en.wikipedia.org/wiki/Weather_rock Mozes pridat dalsiu lokalitu na wikipediu ;-)
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #4
    Presne po 72 hod. sme prišli domov. Jazda, auto píše 60 hod, google okolo 62 ten profil trasy. Mali sme pred trajektom pár hod okno, tak sme boli
    v Haapsalu na západe EST Railway and Communications Museum (staré zhrdzavené parné sovietske lokomotívy)
    a v Taline Lennusadam - múzem s ponorkou z 2sv - dá sa ísť do nej, ak prejdete cez malý vstupný otvor .

    Celkovú spotrebu si nevšímajte, lebo DE/CZ sme trochu leteli. Spravím projekciu, tam to bude lepšie vidno po úsekoch aj presne za celok.
    Okresky boli okolo 11-12, čisté 90tky cca 12-13.

    Pre matematikov, čo si hneď dajú 72-60 = 12 hod nabíjanie, sklamem.
    Cca 6 hod bolo čakanie na trajekt a plavba.
    Finálne by sa zo 72 hod dalo určite ešte 1.5 hod zraziť (spali sme v odstavenom aute vo FI). Ďalšie posunúť štart o 2-3 hod neskôr, len ťažko sa odhaduje situácia na ceste a možnosti nového auta.

    Porovnávalo sa teda len s Nirom, kedže nikto iný sa nezúčastnil. Tých NIRO 96 hod by sme dnes o pár zrazili, lebo vtedy východná polovica nemala IONITY.

    Ale IONIQ6 je už iná liga s tým rýchlym nabíjaním a efektívnym AWD pohonom. Je tam značná úspora.
    Oveľa väčšie skoky, "na počkanie" dobité. Nebol problém rýchlo dobiť na 80-85% (18-22 min). 80->10 rozsah pri diaľnici vyšlo cca na 310-340 vzdialenosti (130/140). Kombinovane cca 400km skoky. Nad 85-90 perc sme veľmi nenabíjali, lebo išlo o minúty . Pri bežných trasách to samozrejme nevadí a dá využiť 95 perc na väčší skok.

    Vôbec žiadny diskomfort. Po tých pár hod sa nachvíľu rozhýbať, WC, niečo zjesť.​ Tých 15-20 min je často málo a auto pri takýchto vzdialenostiach čaká na posádku.
    Neviem si predstaviť ICE bláznov, kto ide napr 1500 km 17 hod bez zastavenia, spánku, teplej stravy, WC....
    Za ušetrené hodiny napr. 4 hod na 70 hod trase to nestojí riešiť. Je to už na dosť na úkor zdravia, peňazí za PHM,...

    Už pri tomto dávalo auto posádke chvíľami dosť zabrať. Ak sa pauzy na telesné potreby nastavia na nabíjacie zástavky, EV nerobí žiadny problém ani pri super diaľkách.
    Rozhodne v tej bežne triede sú takéto diaľky favoriti eGMP a Tesla. eGMP pomáha silná nabíjacia krivka, Tesle zas efektivita a SCH network.

    Ioniq6 je pre mňa fajn kompromis oboch svetov :-D Dúfam, že efektivita a silné nab.krivky budú časom bežné u všetkých áut. Hlavne tých praktických s normálnym kufrom


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:87,9 KB ID:	93169

    Komentár


    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      Škoda že nešiel žiadny I5 77, ktorý ma práve kvoli kufru zaujima , Inak neuveritelna spotreba na tak velke auto.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino I5 77 od Kale bolo v ringu s I6 77 na https://teslaclub.sk/node/92754?p=92854#post92854
      130km/h 19.7 vs 24.9 kWh/100

      Ak chceš teda RWD, ale porovnávame pneu 18 vs 20" ...
      Ioniq 5 na tých 20" vyzerá veľmi dobre a hlavne je praktický kompakt.

      Ak neplánuješ jazdiť často diaľky po diaľniciach, I5 je fajn voľba. Síce je na diaľnici spotreba trochu väčšia, ale tých 10kWh naviac pri skoku dobiješ pri eGMP za pár minút. V nižšich rýchlostiach nebudú výraznejšie rozdiely.

    • hudino
      hudino komentoval
      Upraviť komentár
      no jazdim casto take 400km trasy ale ako vravis to tam staci cvrknut... Moje rozhodovanie medzi I5 a TMY je nekonečné, ale vzhladom k tomu že mám 3 deti a chcel by som ich už často miesto v Sharane vozit na dlhe trasy v EV, tak 3 sedačky do zadu napcham len to I5 (horko tazko) alebo EQB (ale Mercedes nechcem) ...

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      hudino Ťažká voľba. TMY tie 400km trasy dá aj bez zástavky, ak vyrazí s plnou. I5 už asi nie, ak tam bude väčšia časť diaľnica.
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 254
    •      

    #5
    Sialena trasa. Super spotreba. Zbytok no comment a palec hore.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Nikdy viac, dúfam .... Už len normálne výlety/jazdy.

      Pre mňa toto EV šialenstvo skončilo.

      A, Spaľováci sa celé roky navážajú ako je EV nepraktické na diaľky. Vôbec nie. Ak sa nájde týpek čo robí 4-8 tis km v ICE na čas a bude riešiť minúty, tak je totálny magor, ktorý je asi mladý a neváži si ešte svoje zdravie. Usporená hodina nemá zďaleka cenu zdravia.

      B, Ostatní s menšími nájazdami nemajú čo hodnotiť ani keď lietajú 200kmh. Nemajú ani potuchy ako sa telo správa po 3-5 dňoch prakticky bez spánku a pod veľkým tlakom.

      C, Takisto Tesláci, ktorí sa vyvyšujú nad iné značky... Je to úplne jedno... aké. Každé auto má nejaké benefity a treba pracovať s tým čo je. Niektoré veci majú iné autá lepšie a budú mať (myslím výbavu, nie ionity). IONITY ma napr. vôbec nesklamalo. Všade dostatok stojanov a voľno. Auto po SCH by prišlo podľa mňa neskôr (záchadzky, časť pomalé V2, krivka). Ale to sa už nedozvieme

      Hlavne nech všetky 3 skupiny už dajú pokoj s tým ich hraním na naj...
      Naposledy upravené nick81; 03-10-2023, 12:47.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Plne suhlasim s tvojim nazorom. Pri sucasnej top produkcii automobiliek s dojazdami 500km+ je uz miera nekomfortu spojena z nabijanim na dlhej ceste v podstate minimalna. Samozrejme hovorime o krajinach z dobrou sietou SCH alebo Ionity. To zatial na SK/CZ (a cela vychodna europa) absentuje (zacina sa to ale rozbiehat).
      Stale su ale veci ktore treba riesit a testovat:
      1. Nabijacia siet pre ludi bez pevneho parkovacieho miesta
      2. Preconditioning a management baterie pri nabijani (optimalizacia nabijania baterie, colt/hot gate, ..)
      3. Unifikacia/roamingove poplaty rozlicnych pausalov a integracia platieb priamo v aute
      4. Zimne dojazdy a sprecialne sposoby pouzivania: vozik/karavan/stresny box/bicykle
      5. Autonomna jazda a vzdialene ovladanie

      S tvojimi skusenostami s EVDash, Comma/openpilot, verim ze najdes dalsi challenge ktory nebude vplyvat na tvoje zdravie :-D.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Myslel som to tak, že si neviem predstaviť niekoho, kto sa potrebuje naháňať pravidelne. Pár jázd za život sa dá prežiť.

      S tým ionity, no pokiaľ nejdeš do Grécka tak hej. Mne to celkom stačí ako je. Východ hore vykrytý, SK máme GW/ZSE, CZ má ionity na hl.ťahoch dobré. Chorvátsko preskočím Maďarsko a tam už je MOL/ELEN/ionity. Inak sme po ceste takmer stále preskakovali 2-4 huby, úplna pohoda.

      Tie ostatné veci sú klasika. Švédsko hore, po víkende tam každý ťahal vozík Veľa bolo takto aj tesiel a iných EV.
  • PistaTT
    Member
    • Jun 2022
    • 132
    •   

    #6
    Mňa strašne baví čítať komentáre typu, že niekto kto dá s ICE autom na šup 800 km bez zastávky je poloblázon, pričom dať na EV 5555 km za 72 hodín je vlastne normálne. Pri priamom porovnaní takýchto dvoch tvrdení je u mňa väčší poloblázon nick81

    Ja mam zo služobky zatiaľ rekord 9 krajín za necelé 4 dni s tým že tam bolo treba aj niečo odrobiť a spalo sa normálne po hoteloch - trasa bola BA - Belehrad - Sofia - Skopje - Pristina - Sarajevo - Bratislava. 2 autá, 3 šoféri...spali sme v Sofii, Skopje a niekde v Čiernej Hore. cca 2500 km a slabych 30 hodin samotneho cestovania od pondelka rana do stvrtka vecera. 9 krajin - Slovensko, Madarsko, Srbsko, Bulharsko, Macedonsko, Kosovo, Cierna Hora, Bosna, Chorvatsko
    Naposledy upravené PistaTT; 04-10-2023, 09:45.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      PistaTT Nedá sa nesúhlasiť. 5555 za 72 určite nie je normálne.

      Bola to len výzva. Keď mi niekto hovorí aký je EV šrot, nikam nedôjde, tak chcem vedieť kde sú hranice.

      Ale zjavne nie som sám magor Keď tímy s Teslou a H I6 chodia naprieč EÚ. Alebo veľa ľudí na EV Nodrkapp challenge.
      https://teslaclub.sk/node/87648?p=92944#post92944
      Naposledy upravené nick81; 03-10-2023, 20:13.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Ked som bol mladsi bezne som jazdil ~1500km na jeden zatah sam (max 2 rychle zastavky na zachod a rozcvicku a jedno tankovanie, zastavovalo sa este na hranici DE/CZ a CZ/SK, ale tam sa nikdy z auta nevystupovalo pokial o to nepoziadal pritomny organ ;-)). Bolo to narocne, rozptyl cestovneho casu od 12h po 18h. Na druhy den som uz do auta nechcel sadnut. Tiez som bol blazon. Z elektromobilom su tie zastavky povinne, ale je ich urcite menej ako ked clovek vezie fajciarov :-). Podla mna vsetko nad 1000km je uz na hrane prijemneho vozenia sa.

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Takze nie jeden zatah ale 5 zastavok. Tie nahraniciach mozno aj celkom dlhe, keby bolo indukcne v ceste tak sa aj EV pri posuvani nabije kym sa prejde hranica.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Taur - par krat som to dal iba s jednym tankovanim a nic viac. Hranica je to iste ako zapcha v meste, tiez to nepovazujes za zastavku :-).
      Ale beriem tvoj napad, pred kazdou krizovatkou moze byt indukcne nabijanie :-) a najlepsie umiestnenie je na McDonalds drive in :-D

    • Taur
      Taur komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Tych 5 zastavok som myslel zartom. A v zapchach sa stoji dlhsie ako v McDrive, tam by sa nemalo stat vobec ak post kontroly robi dobre svoju robotu. Ked som ja byval na nom tak sli auta priebezne, aj hostia dnu boli obsluzeny hned, lebo vsetko bolo vzdy pripravene. Nechapem ako sa moze stat ze pridem do McD a musim cakat na zakladne produkty.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    #7
    1/3 časť projekcie s obkecom. Okrem tej bláznivej "naháňačky" tam dám aj nejaké tipy ku cestovaniu na Pobaltí/Škandinávií pre normálnych cestovateľov / dovolenkárov, ak by ste sa tam niekto rozhodli ísť. Ak to vydržíte počúvať. Alebo radšej vypnite zvuk a čítajte SK titulky :-D

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      #8
      Part 2.

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        #9
        Posledná časť (3)

        Komentár

        • nick.n17
          Member
          • Oct 2023
          • 62
          •   

          #10
          Vyšiel mi ešte blog.

          https://www.mojelektromobil.sk/chall...do-mesta-blog/

          S 5555 si už dávam pokoj.
          Ak sa nenájde náhodou nejaký ICE čo EV čo to prekoná. Potom bude reparát :-)
          Alebo nejaké zastúpenie neposktytne na challenge zaujímavý stroj.

          Komentár

        • SKolja
          Member
          • Dec 2018
          • 254
          •      

          #11
          Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
          3143 km za 18.5 hodiny a cca 3l benzinu
          Motorovy vetron Schempp-Hirth Arcus M (kupeny za 330000$) s turbojet motorom (specialna prestavba, iba jeden kus): https://wingsandwheels.com/classifie...957961792.html
          Dakujem, neprosim, potrebujes letisko, pilotnu licenciu a licenciu na lietanie podla pristrojov (na lietanie v noci podla pristrojov), pravidelne lietanie, lekarske skusky. Nehovorim o dalsich veciach ako doprava na/z letiska, parkovacie poplatky, predletova priprava, povinna udrzba.
          Pokial nebude nejaky dostupny VTOL v cene tak max 150000$ tak o tom ani neuvazujem. Plus v EU je pomaly nemozne si vybavit pristavaciu plochu na sukromnom pozemku.

          Komentár


          • dango
            dango komentoval
            Upraviť komentár
            Tam nejde o ten motor, ale o vlnove prudenie, ktorym tych 3000km dokazali. Pekne vysledky sa daju dosiahnut aj u nas s "partisicovymi" vetronmi, vid Sebastiana Kawu
        Pracuje...
        X